Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 a Lamborghini Huracán se mohou dočkat pětiválce

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 25. 5. 2015
9
40
Zobrazit náhledy (9)
Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8
Ve své aktuální podobě jsou Audi R8 a Lamborghini Huracán poháněna výhradně motory s deseti válci, ale v blízké budoucnosti může dojít k redukci na poloviční počet.

Audi ani Lamborghini přitom nebudou postupovat podobnou cestou jako Porsche v osmdesátých letech, kdy polovina z osmiválce modelu 928 posloužila za základ čtyřválce pro kupé 944.

Německý i italský supersport totiž mohou dostat motor odvozený z pohonné jednotky konceptu Audi TT Clubsport představené v polovině letošního června na srazu GTI u rakouského jezera Wörthersee.

Za touto myšlenkou mimořádně nestojí evropské nebo severoamerické regulace emisí škodlivých výfukových plynů, ale čínské daňové zákony. Právě jeden z největších trhů totiž daňově znevýhodňuje vozy s většími objemy motorů.

V Číně totiž musí zájemce o automobil s motorem o objemu nad dva litry počítat s dodatečnou devítiprocentní daní a to sazba postupně roste až na 40 % za motory o objemu 4,0 l a více.

To se samozřejmě nepříjemně odráží i v prodejních výsledcích supersportovních vozů s velkoobjemovými motory. Do jisté míry se i tato skutečnost podepsala pod vyškrtnutím osmiválce z nabídky Audi R8, protože pokud už někdo má finance na tento model včetně nepříjemné daně, tak si samozřejmě raději dopřeje vrcholnou verzi.

V rozhovoru pro Car and Driver se k tomuto problému vyjádřil prezident a generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann, který potvrdil, že čínské daňové zákony stěžují život výrobcům a prodejcům supersportovních vozů. Šéf vývojářů Audi Ulrich Hackenberg pak naznačil, že R8 i Huracán může ke zvýšení prodejních čísel v Číně pomoci menší přeplňovaný motor.

Audi jej přitom nemusí vyvíjet úplně od nuly, protože více než dostatečně výkonnou pohonnou jednotku předvedlo v již zmiňovaném konceptu TT Clubsport. To má ve své přídi uložen zážehový pětiválec TFSI o objemu 2,48 l s dvojitým přeplňováním, kdy je jedno turbodmychadlo poháněno klasicky výfukovými plyny, zatímco druhé roztáčí elektřina.

Audi TT Clubsport se díky své pohonné jednotce pyšní výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 650 N.m. Tyto hodnoty míří ke kolům prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Kupé o hmotnosti 1396 kg umí vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,6 s a jeho maximální rychlost je údajně 310 km/h.

Pro supersport tato pohonná jednotka disponuje více než dostatečnými hodnotami a v případě jejího použití pro R8 a Huracán by nejspíš došlo na snížení výkonu, aby nebyl pětiválec příliš blízko aktuálním desetiválcům.

Jestli se přeplňovaného pětiválce před zadními koly supersportů značek Audi a Lamborghini skutečně dočkáme ukáže jen čas, ale minimálně R8 je prakticky od uvedení první generace terčem nejrůznějších spekulací ohledně motorů a nedávno byl například zmiňován vidlicový šestiválec, plug-in hybrid i turbodiesely.


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Válce
| 26. 5. 2015
opravdovi fandove (kteri na to opravdu maji i finance) jsou zaprve nedostatkove "zbozi" , takze z nich by automobilka dlouho neprezila, a zadruhe obcas preletavej druh, takze v zasade nejistej vydelek i tak
Avatar - AUDIRS6
Pětivál
| 25. 5. 2015
joooo, ale to je tym, ze ma kompresor a vodny medzichladic stlaceneho vzduchu...
2 turba by mozno pridali cca to iste, otazka je, ako by riesili medzichladice, ale ak ako "vzduch-vzduch" v prednom narazniku, tak to by sa do hmotnosti neratalo.
To je ale jedno, ak mame ratat od cca 180-185 kg R5, po 220 kg V8 4.0 TFSi, tak su to absolutne drobne... ;-)
Avatar - JDM
Válce
| 25. 5. 2015
i8 nebo Tesly S si kupují lidi hlavně proto že na ně mají a protože jsou to "výjimečná" auta , stejně tak lidi co si kupují ferrari tak víc jich bude těch co si je koupí prostě protože na ně mají , ti si je kupují pro to jak vypadají a kolik stojí , a je jim opravdu asi fuk kolik to má válců a jakej výkon . Ale ty opravdový fandy to bude zajímat vždycky .
aku asi moze mat charizmu a aky imidz
| 25. 5. 2015
Audi u R5 zadne pridavne generatory zvuku nepouziva.
Pětivál
| 25. 5. 2015
3.0 tfsi je se svymi 189 kg tezsi nez ten R5.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku