V Česku ubývá osobních aut, která jejich majitelé nechávají trvale vyřadit z provozu. Roste naopak počet ojetých vozů, které jsou odstraněny z evidence kvůli exportu. Sdělilo to Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
Když před lety poplatek zaváděli, tak jsem již od počátku byl přesvědčen, že selský rozum povede řidiče k tomu, že auta si svá stará nechají co nejdéle. A JE TO TADY !!!
No já letos papírově vyvezl auto do D tím, že jsem si ho zde konečně přihlásil na německé značky. Ale většina jich bude končit asi na východě... Pamatuji, že když přítelkyně prodávala své první auto (Getz), tak ho kupoval někdo do Kyrgyztánu. Tenkrát jsem se toho chlápka ze zvědavosti ptal, jak to auto převeze až domů a prej do Litvy nebo Lotyšska jezdí po vlastní ose a tam to naloží na vlak a hurá na střední východ... asi jim to vydělává, protože na prohlídku Getze se tenkrát přijel podívat v nové X5.
Takovéhle auto se u nás podle mě nikdy neprodávalo... Safrane jakožto nástupce R25 vypadal jinak, před i po fl. Takže zase tak dobrá volba to nebyla...
Rozesmála mně ve článku věta kde se píše, že snížení vyřazovaných aut má "negativní dopad zejména na zpracovatele autovraků", kteří mají mnohem vyšší kapacity na jejich likvidaci. :-)
Tak to jako mám zlikvidovat svoje auta jen proto, aby oni měli kšeft?? :-(
Ještě aby statistika řekla:
- kolik z těch vývozů proběhlo skutečně (tedy že Vaska Ukrajinec honí vodu v Mukačevu s ojetým favoritem z Čechistánu)
a
- kolik z těch vývozů je jen na papíře, aby Češi nemuseli dokladovat ekologickou likvidaci, pokud mají pro auto jiné využití (zdroj součástek třeba) - za jiných okolností bych to nazval vychcanost, ale to slovo mi nepřijde příhodné, pokud někdo obchází nesmyslné zákonné předpisy.
Od dob zavedení různých eko nesmyslů typu ekodaň/ekologická likvidace apod. se lidé snaží tyto věci obejít. A tak místo toho aby to dávno zrušili, tak pořád řeší jak potřít ty kteří najdou skulinku v zákoně, tím že vytvoří další nesmyslný zákon.
Většina známých co měla třeba auto se kterým už nechtěla jezdit ho prostě nechtěli dát nějaké firmě zadarmo, ještě někde něco papírovat apod. - radši se našel Sergej a tomu se dal 1000,- ten si to auto koupil za 1kč - pak si z techničáku udělali táborák a šťastný kamarád pak tam prodal motor, tam prodal ostatní díly, zbytek vymontoval do garáže a hodil to na bazoš a nakonec se kastle rozpůlila flexou a dalo se to celý do šrotu. Rozdíl oproti eko likvidaci asi + 20 000 Kč za trochu práce.
Vozte ten šrot dál, stejně jako ten šrot dovážejí garážníci k nám. stejně jsou to slátaná stočená auta. na bazoši se to neprodá tak šup s tím na Ukrajinu.
Bohuzel ten narust vyvozu ojetin je velmi nepriznivou zpravou pro ty kdo kupuji v CR ojetiny. Nejde totiz o vyvoz vraku na vychod, ale naopak o vyvoz tech nejlepsich ojetin zejmena do Nemecka. Od doby padu kurzu EUR/CZK mame totiz jedny z nejlevnejsich ojetin v Evrope, takze doslo k otoceni toku ojetin puvodne smerujicich sem na tok smerujici ven a dnes prodejci ojetych aut v Nemecku primo pleni ceske bazary nabizejici zanovni vozy s kompletni dokumentaci. Takove auto se totiz v Nemecku proda i kdyz je z Cech a rozdil v cene je dobry profit pro takoveho obchodnika. Bohuzel pro nasince to znamena znacne omezeni nabidky rozumnych ojetin v CR, ktere je o to vetsi ze dovezt kvalitni ojetinu z Nemecka se ze stejneho duvodu uz vicemene nevyplati.