Dobré je připomenout začátky automobilů v letecké továrně Saab. Náš Minor 2 (hlavní konstruktér Ing. Vykoukal) byl hodně exportovaným autem a měl po světě i řadu licencí. Jednou měla být i první automobil Saab. V průběhu technických jednání byla však výroba Minoru v ČSR příkazem se shora zastavena (r.1951). Nicméně technická jednání měla velký vliv na zrození prvního Saabu - kdysi o tom někdy v 80-ých letech mluvil v TV v Automoto-revue pan Klápa. Pamatuji si, jak říkal, že na poslední chvíli těsně po rozhodnutí v ČSR na žadonění Švédů jim nakreslil tužkou od ruky na rýsovací prkno schéma převodovky. Kořeny prvního Saabu v naší Jawě byly a jsou znát. Sportovní úspěch závodně odvozeného Minoru spečetilo tehdy vítězství v Le Man ve své kategorii.
Aero Minor bylo jen jedno ze zločinných rozhodnutí, kterým komouši začali rychle likvidovat český automobilový průmysl...Před ním dostalo k.o. krásné Aero Pony, pak je třeba také zmínit likvidaci Tatraplanu direktivním přesunem jeho výroby do Mladé Boleslavi a mohli bychom pokračovat až někam ke Škodě 720... 8-s8-s8-s