Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 15:10
Redakcia opravte si udaj o kr. momente 1.2 T. Ten by mal mat hodnotu 185 Nm pri 1500 ot./min. a nie 160/4400.
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 15:14
Aj hodnoty zrychlenia su nejake prilis blizke 1.6atmo.
Avatar - iudex
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 15:20
Tomu by som naopak veril. Výkon 1,2T je síce nižší, ale je značne vyšší krútiak s lepším priebehom, takže tá dynamika môže byť kľudne takmer identická (a v pružnosti predpokladám rozdiel v prospech turba).
Avatar - JohnyCarWash
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 16:36
Dobrý den,

podle informací, které mám k dispozici, je to správně. Zrychlení je také správně.
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 16:57
[odkaz]

Tak podla tohto zdroja je to 185/1500-4000.
Avatar - iudex
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 17:19
Treba tie informácie ešte overiť. Zdravý rozum a poznatky o iných motoroch danej konštrukcie hovoria, že turbobenzín asi nebude dosahovať maxima krútiaku až pri 4400 otáčkach, rovnako tak pohľad na konkurenciu naznačuje, že 1,2 turbo s výkonom 85 kW nebude mať taký nízky krútiaci moment. A posledná vec, ktorá môže napovedať o nesprávnosti údajov, je úplná zhoda s atmo 1,6kou. ;-)
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 17:29
Vždyť to je už nesmysl selským rozumem. Když vidím očividnou, opravdu do očí bijící blbost, tak bych jako novinář měl snad pátrat po jiných zdrojích, kde je pravda. Pro zajímavost, už i na stránkách ACZ se v minulých článcích objevily správné hodnoty: [odkaz] , dokonce k tomu motoru máte speciální článek [odkaz]
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 18:11
V předchozím článku tady na ACZ jste měli 185 Nm. Tak se s kolegou dohodněte a jeden z nich opravte. A nedivte se, až budete muset opravovat vy. ;-)
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 18:22
Typický přístup auto.cz - "podle informací, které mám k dispozici, je to správně" znamená, že autor absolutně resignoval na selský rozum a fyziku a jen přebírá neověřené informace. Místo toho, aby šel například na toyota.com a zjistil pravdu, tak jen konstatuje, že jeho "zdroj" to tak má, tak je to správně.

Přitom by stačilo trochu přemýšlet a hned by docvaklo, že malý turbo motor v dnešní době nebude mít vrchol točivého momentu při 4400 ot /min a asi by mu i přišlo podezřelé, že otáčky a jeho hodnota je naprosto stejná jako u atmo 1,6 - takže místo toho, aby ho trklo, že to možná někdo omylem dvakrát přepsal dvakrát z hodnot 1,6 atmo, tak to tam prostě napráská a tváří se spokojeně.

Nevím, proč pořád očekávám, že se zde ještě někdy bude dělat opravdová novinařina a ne jen přebírání hotových textů.
Krutiaci moment 1.2 Turbo
| 2. 6. 2015 21:45
co si dovolujes kritizovat redaktora AZNP platku ty nevychovance?
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 15:10
Už tým prešlo BMW (0 atmosfér v ponuke), prechádza tým VW group kde už prevažujú turbo motory, a teraz začínajú japonci. Toyota, či honda, v nasledujúcich generáciách aj mazda... Minútu ticha za nepreplňované motory. :-!
Avatar - iudex
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 15:27
Na jednej strane sa tu oplakávajú atmosférické benzíny, na druhej strane keď sa predstaví točivá atmosféra v malej ľahkej zadokolke, skrátka sen všetkých petrolheadov (Toyobaru), predaje sú biedne a väčšina siahne po tom zlom bezcharakternom kazivom turbe (hotheče).
Táto 1,6ka od Toyoty je dokonalý príklad, prečo atmosféry kupujúci bez nostalgie menia za turbá: vysoký nominálny výkon sľubuje veľa, v reále ale nedokáže sľuby splniť, motor treba stále točiť, aby išiel a i tak to nie je úplne ono. Voliť medzi touto 1,6kou a 1,2turbom, bez váhania siahnem po tom turbe.
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 15:36
Problem byva casto v dnesnej dobe aj ten, ze tie maloobjemove atmosfery byvaju zabite dlhymi prevodmi, emisnymi normami a hlavne musia tahat podstatne tazsie auta ako v minulosti. Kedysi, ked auta vazili okolo 1000 kg, tak 1.6 atmo bola uz slusna stuka. Dnes, ked daju takyto motor do auta s hmotnostou 1,3 tony a este ho aj zabiju dlhymi prevodmi a emisnymi normami, tak sa nie je comu cudovat. Tu uz je turbo fakt lepsia volba.
Avatar - iudex
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 16:10
Presne. Taká 1,6ka len so 74 kW v jednotkovom Focuse bola príjemne živý motor. V dvojkovom to už ale bol akoby iný motor, čo bol vplyv asi o metrák vyššej hmotnosti dvojky a tiež prechodom na prísnejšiu normu. V súčasnej dobe je to žiaľ tak, že pre bežné auto je atmosféra pasé, zmysel má ešte tak v športových autách.
zbohom atmosféram
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 2. 6. 2015 16:18
Mazda ma to ocividne iny nazor - predaje rastu na vsetkych trhoch, v EU dost dramaticky.

Dobra atmosfera zmysel ma, ale postavit dobru atmosferu, ktora bude splnat emisne normy a zaroven dobre jazdit, je zlozitejsie ako prilepit na nizkoobjemovy motor turbo.
Avatar - iudex
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 16:48
Mazda je výnimka potvrdzujúca pravidlo. A i ona na svoju atmosférickú politiku miestami dopláca, napr. chýbajú silnejšie motory ako trojke, tak najmä šestke, keď zase emisie nedovolia dať tam objemnejší motor, resp. vyhnať to do vyšších výkonov. A MPS bez turba jednoducho nespravia. Ale je pravda, že v trojke by som s týmdvojlitrom kľudne vedel žiť.
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 17:15
Prodeje Mazdy v Evropě nijak dramaticky nerostou, za 1-4/2015 má Mazda nárůst 6,8% přičemž trh (EU+EFTA) rostl o 8,2% takže Mazda mírně ztrácí tržní podíl.
[odkaz]
zbohom atmosféram
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 2. 6. 2015 22:05
Podla rovnakej tabulky sa trhovy podiel nezmenil - 1.4% :-)
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 22:15
Podle stejné tabulky v excelu tržní podíl klesl z loňských 1,4021% na letošních
1,3855%
;-)
Nicméně nejde o desetiny, ale o to, že výrok, že Mazdě rostou dramaticky prodeje je prostě kravina.
zbohom atmosféram
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 3. 6. 2015 09:05
Oooo, ano, pozriem sa na statisticke udaje YoY za prve 4 mesiace a robim zavery - skutocne expertny kratkodoby pristup k priemyselnemu odvetviu zalozenom na dlhodobych planoch.

Napadlo ti, ze porovnas rok 2015 s vyraznym rastovym rokom 2014?

Mazde v roku 2014 stupli EU predaje o 18.7%.

Takze rast v roku 2015 (len v ramci EU bol podla tvojho zdroja o cosi vyssi ako 6.8%) je dalsim prirastkom k dramatickemu rastu o 18.7%.

[odkaz]
[odkaz]
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 22:03
Očekávám, že to turbíčko použijí v novém Yarisku... :-!
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 17:37
Nemyslím si, že to vidíš úplně správně. Problémem Toyobaru není to, že jde o atmosféru, ale o to, že jde o malou atmosféru. Tam není problém konstrukce motoru, tam je problémem příliš malý objem. Mít to auto rozumnější objem řekněme aspoň těch 2,2 litru (cca 162kW/225Nm) nebo ideálně 2,4 litru (cca 177kW/245Nm), věřím, že prodejní úspěch auta by byl výrazně lepší.

Totéž je problémem Aurisu. Osobně mám raději atmosféry, ale kdybych si měl vybrat mezi 1,6/97kW a 1,2T/85kW, bral bych asi turbo. Kdyby tam ale byla na výběr 1,8/108kW, tak neuvažuju o turbu a jdu do atmosféry. Problémem Toyoty je to, že nabízí slabé atmosféry. Ne to, že nabízí atmosféry. Mazda ukazuje, že když se do auta do solidně silná atmosféra, přináší to i dnes slušný úspěch.
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 20:47
Ale no ták. Polovica áut jazdiacich na našich cestách nemá zrýchlenie z 0 na 100 za 10 sekúnd, auris s 1,6Valvematic ho má... Čo furt niekto jojká, že ten motor je na 1,3 tony ťažké auto prislabý? Kto nutne potrebuje agilnejší voz? Ja mám corollu s týmto motorom a je v ťažkej pohode. Nederiem gumy pri výjazde z križovatky, načo?Pre koho vyrábať auris s 2,4 litrovým motorom? Pre desiatich zákazníkov? Tak zúfalo málo by sa predával, že by sa nezaplatil ani len vývoj toho motora. Áno, vela ludí by si povedalo - páni to už je celkom dzivý motor - a potom by ajtak kúpili štandard o 5 000 euro lacnejší. Dnes každý pozerá na spotrebu, poistku, cestnú daň, kto chce väčší objem kúpil by ho v poriadnom aute a nie v takom hečbeku.
Tú honbu za výkonom nejako nechápem. Ísť to ide, pohodlné to je, aj bezpečné, žrať to extra nežere, rádio má zvuk v pohode, celkom dobre vyzerá... Nie každý potrebuje cítiť pod * silu mocného agregátu... Sadnem, poobzerám si káru, ak sa mi páči a sedí mi ergonómia, miesta je tak akurát alebo viac, cena ok, tak skúsim pojazdiť. Ak to vyhovuje deväťdesiatim percentám podmienok bežného jazdenia, tak v čom je problém? Sto percent výkonu motora normálnemu šoférovi treba raz za týždeň.
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 21:12
Zkus si přečíst ten text ještě jednou, protože jsi ho nějak špatně pobral. První odstavec se věnuje GT86 (Toyobaru), o žádném 2,4litrovém Aurisu tam opravdu není řeč ani náznakem.

V druhém odstavci byla řeč o tom, že v Aurisu měla být ještě 1,8 z Avensisu, kde 108kW a hlavně rozumný objem nabídnou rozumnou dynamiku. Jasně, souhlasím, že ne každý potřebuje cítit silný motor, proti tomu nic nemám. Jen jsem říkal, že problémem Aurisu (a i té GT86) není "atmosférický" motor jako takový, ale nabídka slabých atmosférických motorů. Prostě Auris je dost těžký na to, aby ta 1,6 byla solidní top motorizace a ve srovnání s novým 1,2 turbo mi to turbo přijde jako lepší volba. Naopak ve sovnání 1,2 turbo a 1,8 bych osobně sáhl po 1,8. Jenže... 1,8 se nedělá.
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 07:56
1,8 sa do aurisa dáva, ale nie pre EU. Áno, bol by to fajnovejší motor, ale či by sa až tak v kombinácii s aurisom predával... Cena by bola možno na úrovni hybridu, a to by asi nebolo ono... Aj by sa priblížila cene Avensisu. Ono zas tí japonci to nemajú až tak zle vymyslené.
Ináč ďalšia vec čo ma vcelku míňa je naháňanie čo najväčšieho objemu kufra. X známych kúpilo kombi a tešia sa z kufra, ktorý naplno využijú len keď idú na dovolenku. Tiež by trebalo popremýšľať a nekupovať o tisíc eur drahšie auto len pre kufrisko, ktorý využijem raz ročne. Keď vidím tých obchodných zástupcov čo za mnou chodia a majú octavie a passaty kombi, pričom v kufroch majú notebooky a tašku s desiatimi katalógmi a navyše jazdiav tých autiskách vždy sami, tak si poviem že by im stačilo kludne aj aygo.
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 11:19
Nj, ale to, zda se 1,8 do Aurisu dává jinde nebo ne, je nám tady k ničemu. Cena na úrovni hybridu by rozhodně nebyla, vždyť mezi 1,6 a hybridem je propast 115 tisíc. Ta 1,8 by mohla být dražší tak řekněme o 25 tisíc, takže k hybridu stále nějakých 80 tisíc.

Pokud jde o kufr, tak tady je totéž co s tím motorem. Větší auto si nekupuješ jen kvůli kufru, ale také kvůli pohodlí (nmluvě o tom, že u někteých aut je kombík hezčí než sedan). A pokud se ti občas ten kufr hodí, nevidím důvod, proč jej nemít (stejně jako se občas hodí silnější motor). Jak mám pak tu dovolenou řešit? Půjčit si větší auto? Rvát tam rakev? Jaký je problém s tím, že člověk jezdí většinu doby s prázdným kufrem? Musím to snad využívat? Musím snad vždycky za všech okolností využívat všechny funkce auta? Když si koupíš silnější motor, tak si jej přece taky nekupuješ kvůli tomu, abys jezdil furt 250, ale abys tam tu sílu měl, až ji budeš náhodou potřebovat a nemusel se omezovat.

To je třeba důvod, proč bych nešel do 1,6ky. Pro běžné ježdění OK, vůbec nic proti tomu, ale když to naložíš, když chceš předjet, už je to problém. A proto bych volil silnější motor. Právě proto, že se nechci omezovat, když nejsou ty "ideální" běžné podmínky (a ty prostě občas nastávají). Totéž vidím i v tom kufru. Jasně, většinu času člověk kufr nevyužije (já mám kufr zásadně čistý, v zásadě bych 350 dní v roce nepotřeboval ani jediný litr), ale nač se omezovat, až ho potřebovat budu? A ne, nemám kombík, protože vím, že kufr mám furt prázdný, ale přesto jsem volil auto, které má rozumnou velikost, aby případně nebyl "problém". Klimu taky skoro celý rok nepoužívám (raději mám oteřená okýnka), ale měla by v autě být, když bude opravdu potřeba... A tak bych mohl pokračovat dále.

To je ale prostě subjektivní. Ty máš to, co ti stačí a když je problém, tak máš prostě problém (malý kufr, slabý motor,... nic proti tomu), jiní zase mají furt něco navíc a když by měl být problém, tak problém není (protože to mají). Každému, co je libo a obojí má svou logiku.
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 15:39
Mino21:

Keby to vsetko davali zadarmo, tak s tebou suhlasim.

Ale za vacsie auto plus vacsi kufor plus silnejsi motor plus lepsiu vybavu zaplatis tolko naviac, ze tie dovolenky 1x do roka si vies poriesit inak... A tie mraznicky, pracky, pohovky atd. ti dnes prinesu pred dvere bytu a nemusis kvoli tomu kupovat extra auto, kociky su skladacie a celkovo auta su omnoho vacsie ako kedysi.

Kto potrebuje pravidelne prevazat tovar, vie to dopredu a vybera podla toho od zaciatku. Domnievam sa vsak, ze vacsina ludi si nevie spravne stanovit priority a nakoniec kupia fabiu 1.0 kombi bez vybavy, lebo co ak bude treba nieco previest...

Ano, najlepsie atmosfery ma mazda. Ale toyota s tou 1.6-tkou za dany peniaz je fajn ponuka, sice neohuri, ale ani nie je podmotorizovana. Keby tam dali 1.8, tak im v tych blbych EU meraniach vyjde vyssia papierova spotreba - blbci v Bruseli...
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 17:12
Samozřejmě, že to není zadarmo a píšu, že je na každém, zda zvolí jednu nebo druhou cestu. Obě jsou v pořádku. Jen bych nezatracoval ty, kteří se prostě omezovat nechtějí a mají něco navíc "pro případ".

Já třeba jezdím v podstatě jen po městě a okresky, často sám a přesto jsem volil dvoulitr. Protože ono se občas stane, že ani nevím jak a vezu pět lidí, a to už i tom dvoulitru jde poznat. Osobně velmi nerad předjíždím, ale když už předjíždím, tak chci něco, co to zvládne bez potíží s lehkostí a ne, že budu 30 kilometrů čekat na vhodnou příležitost a ještě mít smrt v očích (s trochou nadsázky).

Takže ono je naprosto v pořádku, že třeba v 98% případů se něco nevyužije a někdo si kvůli těm zbývajícím 2 % nebude dělat "starosti". Někdo si naopak kvůli těm 2 % připlatí. Nevidím nic špatného ani na jedné možnosti. Já mám třeba "pro případ" ten silnější motor, ale už naopak nemám tu variabilní karoserii, mám ale dostatečně velký kufr na běžné věci, které se mohou přihodit... nicméně v sedanu neodvezu skoro ani skříňku. Když jsem měl liftbacka (kerého jsem chtěl kvůli těm "případům"), skříňky jsem vozil několikrát, vezl jsem starý 4metrový koberec příbuzným na "dojetí" (pěkně vevnitř), párkrát jsem tam narval celé horské kolo bez demontáže... To je ten komfort, který mi za to stál. Přesto 99,5% času byl kufr naprosto prázdný. Dnes jsem se v tomto třeba omezil a toto už dělat nemůžu. Ledničku, pohovku a další ptákoviny by mě nenapadlo rvát do svého auta ani kdybych měl dodávku... To si nechám dovézt i tak, o tom to přece není.

S tou spotřebou nesouhlasím. Avensis 1,6 a 1,8 mají naprosto stejnou EU spotřebu, není důvod, aby tomu u Aurisu bylo nějak zásadně jinak. Já ale neříkám, že 1,6 je podmotorovaná, ale že v nabídce by měla být i 1,8. To jsou dvě různé, spolu nesouvisející věci. Ano, pro mě subjektivně 1,6 podmotorovaná je, ale objektivně je to naprosto v pořádku auto. Kdybych si měl Aurise vybírat já, do 1,6 bych nešel, protože mi to přijde slabé pro ty "případy", které mohou nastat. Přestože nastávají zřídka.
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 19:03
Rozmýšľaš ako moji známi. A ako som rozmýšľal ja. Predtým som kupoval dízlové picasso, lebo čo ak budem vela jazdit a sa nám narodí ďalšie bábo? Dodrbalo sa lebo s dízlom v meste to inak neide. Kufor bol furt prázdny. Teraz mám corollu. 1,6 benzín. Predbehol som zatial vždy koho som chcel. Odviezol som v nej zatial vždy všetko a všetkých. Mám ju rok a osem mesiacov. Myslíš, že príde čas, kedy mi do nej niečo na odvoz nevôjde? Kedy? Keď sa to doteraz nestalo?
Ako chápem že nieje ideálne auto, volíme vždy kompromis. Jedna jediná vec bola v mojom prípade kompromisom - manuálna prevodovka. Niežeby sa nedala kúpiť s automatom ale ja osobne som nemal dobrý pocit zo spolahlivosti toyoťáckeho variátora. Keď som si to s kufrom zrovnal v hlave, že v picasse som mal 550 litrov a plný bol len cestou do Chorvátska, tak som zistil, že corolliných 450 litrov bude dosť. Kludne by som vzal aurisa s jeho ešte menším kufrom ale v ňom je podstatne menej miesta na kolená vzadu a corolla je ovela krajšia. Dokonca som zvažoval motor 1,33 ale reku prečo keď sú peniažky na 1,6 a ten som mal vyskúšaný. Podmotorovaný? Nie. Ale ako pre koho. Niekomu by nestačil ani trojliter s turbom ale to je presne to čo nechápem. Ale ja niesom žiadny autíčkár, z auta sa síce teším ale nedávam ho na piedestál a v noci sa k nemu neklaniam, proste je to len auto a je to vec ktorá mi má slúžiť tak aby ma pohodlne a bezpečne prepravila so všetkým čo treba tam kam chcem. Neberiem auto ani ako prezentáciu svojej predstavy o mojom postavení v spoločnosti. Proste je to len auto. Ako telka či mobil. Tiež si nekúpim telku dvojmetrovú do obývačky 4x6, keď filmy pozerám vždy v spálni. Lebo raz možno príde návšteva a budeme niečo spolu pozerať? Ee, nie.
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 21:23
Pozor, nemyslel jsem to až do takové krajnosti, do které jsi to dohnal ty. Nejde jen o to "co kdybych to potřeboval", to bychom si všichni museli kupovat 1000koňové dodávky, "co by, kdybyc". Jak pořád říkám, jde o to, že někomu se nechce dělat kompromisy v určitých věcech. Což není nutně špatně. Jde o to, že v některých "co by, kdyby" prostě člověk kompromis udělá a někde ne.

Já třeba udělal kompomis tím, že jsem vzal sedan s menším kufrem, ačkoli větší kufr jsem v liftbacku nejednou využil (přestože byl jinak skoro pořád prázdný). Takže v tomhle jsem šel úplně stejnou cestou jako ty ;-) Z velkého praktického kufru na o něco menší a podstatně méně praktický. A když přijde "přepravní problém", tak ho budeš mít ty i já. Zatím nepřišel, možná přijde. Oba jsme udělali kompromisy v oblasti, která pro nás není důležitá a kde nás případný problém nebude štvát. O to jde.

Ale třeba já osobně už nechci dělat kompromis u motoru. Mám rád atmosférický charakter motorů, jejich relativně lineární zátah od volnoběhu po omezovač, ale také vyžaduji určitou úroveň pružnosti motoru. Takže výsledkem je, že volím větší objemy. Pro moje ježdění by v podstatě většinou bohatě stačila i atmosférická 1,4ka, nicméně je mi proti srsti, že když naložím auto, přestane tak pěkně jezdit. Ano, tys s 1,6kou předjel koho jsi chtěl, ale s 1,8kou by se ti to předjíždělo líp. A to je třeba ten rozdíl. Mě je předjíždění velmi nepříjemné a nemám ho rád. Takže jej chci mít co nejrychleji za sebou, když už na to přijde a ten přede mnou mě svou rychlostí štve, že mám potřebu jej předjet. Proto chci auto, které tohle zvládne za pokud možno co nekratší čas. Přestože drtivou většinu času jezdím normálně s provozem a moc nepředjíždím. Tohle je prostě oblast, kde kompromis nestrpím. V kufru a praktičnosti ano.
zbohom atmosféram
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 2. 6. 2015 22:06
Zriedkavy hlas rozumu. Palec hore :yes:
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 22:09
Problém nastane tehdy, kdy hledáš (druhý) auto se kterým budeš denně jezdit jen pár kilometrů a s tím spojené časté studené starty, protože v takovým případě nemá smysl kupovat auto s turbem. V současné době to lze zatím ještě řešit koupí pár japonců (Mazda, Lexus, Subaru), ale v brzké době to to bude čím dál větší ořech.
Avatar - 3_diamanty
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 15:56
v ponuke stale ostava 1,33 a aj 1,6tka atmo.... a podla mna tieto motory budu stejne v aurise aj nadalej najpredavanejsie ;-) ... :yes:

kto chce ma aj turbo.... ale atmo ostavaju a splnaju aj novu euro 6 takze necakam v aurise ich rychly koniec ;-) ... toyota to spravila sikovne....
zbohom atmosféram
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 2. 6. 2015 16:14
Najpredavanejsia verzia Aurisu v EU je hybrid (50%), takze ak by som to ako problem v pripade Toyoty nevidel.

Zakaznik si moze vybrat zo 4 typov motorizacii (hybrid, diesel, atmo, turbo) - ale ked vezmeme do uvahy, ze posledne tri si rozdeli 50% ludi, a nepochybujem, ze tento podiel bude klesat, je len otazkou casu, ktory z nehybridnych motorov bude cim dalej tym viac marginalizovany.
Avatar - 3_diamanty
zbohom atmosféram
| 2. 6. 2015 16:27
suhlas... prave auris je jeden z mala prikladov kde turbo az tak nie je nutne.... a auto je uspesne aj bez neho ... ved mame tu hybid a dve atmo... plus naftaky..... ale toyota vie ze turbo je v mode... a tak ponukla aj turbo... sikovne... kazdy si vyberie ... ale zeby teraz atmo hned zajtra v toyote skoncili asi nehrozi .... naopak.... pochvala pre toyotu ze s atmo nadalej pocita, z tohto pohladu sa v aurise predsa nic nemeni :yes:
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 15:41
Prave ten hybrid u nas nedava zmysel, ked je o 4000 EUR drahsi. Asi vyuzivaju dotacie v inych krajinach a cenova priepast sa tam dorovna plus nizsie poistky a ine vyhody, ale ja by som do toho hybridu rozhodne nesiel, lebo by som tym jednoducho nic neusetril...
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 17:15
Jenže hybrid není jen o šetření, ale také o image. A za image se platí. Já třeba hybrid zvažoval právě kvůli tomu, že je to nepříliš tradiční řešení. Vůbec ne kvůli spotřebě. Protože to bych pak neskončil u dvoulitové atmosféry na opačném konci "spotřebního" spektra. Také (ale rozhodně ne výhradně) kvůli tomu, že to je dnes už také netradiční řešení. Ne všechno (a hlavně ne všichni) se točí jen a pouze kolem "šetření".
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 18:50
Suhlasim, clovek si kupi ekologicky imidz, realne pri tej nakupnej cene vsak neusetri nic...

Uz by mohlo prijst konecne suzuki s lacnymi hybridmi okolo 4 metrov, pretoze rekuperacia ma byt o ekonomii a ekologii a nie o imidzi...
zbohom atmosféram
| 3. 6. 2015 21:36
No to ano, má to být i o ekologii, to je jasné. Máš ale např. pocit, že situace benzin-hybrid je nějak zásadně jiná než nafta-hybrid? I tam máš poměně velký rozdíl cen a také zhruba 1,5 litu rozdílu ve spotřebě. Je to něco za něco.

Další otázka, proč vůbec nabízet něco tak šíleného jako je 1,6 nebo 1,2 turbo, když postačí 1,33? Vždyť přece ta ušetří nejvíce. Proč si lidé kupují 1,6, když 1,33 jim více ušetří? Svět není jen a pouze o šetření jednotlivce. Je to i o jiných věcech. 1,6ku si člověk koupí, protože chce lepší dynamiku a šetření je až podružný parametr (kdyby chtěl šetřit, koupí si 1,33). Proč by vždy a za každých okolností mělo být při koupi hybridu primární jen a pouze šetření?

Smysl hybridu je více než jen šetření peněženky jeho uživatele. Můžeš si to koupit kvůli automatu, kvůli image, kvůli častým městským jízdám... Je to také podpora dalšího vývoje ekologické dopravy do budoucna. Čím více lidí bude teď, kteří skousnou to, že ten hybrid zas až tak moc nešetří, tím více pak budeme moci reálně šetřit v budoucnu. Když si já teď koupím hybrid, sice moc šetřit nebudu (no při mém nájezdu rozhodně ne), ale podpořím tím vývoj technologie, takže třeba za deset let budeš s hybridem konečně šetřit třeba právě ty. Kdyby se všichni řídili jen poměrem cena/výkon, nikdy bychom se pořádně nedostali (early adopters jsou prostě potřeba).
zbohom atmosféram
| 4. 6. 2015 10:38
Nafta-hybrid prakticky neexistuje a je to podla mna uplny nezmysel - prilis drahe a neriesi problemy naftoveho pohonu
hybrid vnimam ako nahradu nafty, nie doplnok.

1.33 je fakt iba pre velmi kludnych vodicov a podla mna nepostacujuce. 1.2T mi dava omnoho vacsi zmysel, kedze v meste a s lahkou nohou by to malo mat spotrebu ako ta 1.33, obzvlast kedze ma atkinsonov rezim a v pripade potreby to ma vykon 1.6-tky.

So zmyslom hybridu sa nezhodneme - jasne, toyote vyhovuje, ze moze mat vacsi zisk na aute, ale hybrid nema byt primarne o imidzi ekologie, ale o ekologii ako takej.
T.j. ako ked niekto chodi do kostola, aby vsetci videli, aky je veriaci a v skutocnosti pacha jeden hriech za druhym. Alebo ked si niekto kupi najdrahsie sportove oblecenie a nesportuje...

Je fajn, ze si hybrid ziskal prestiz, ale ja som za dostupne hybridy pre kazdeho, uhol pohladu...
Avatar - Stefič
No toto!!!
| 2. 6. 2015 15:42
bez Gilgita je tu smutno
Avatar - wakantanka
No toto!!!
| 2. 6. 2015 20:51
no práve vy dvaja ste sa tiež mali radi ako koza a nôž však? a čím ďalej nás redakcia presviedča o tom, že mal pravdu o odfláknutej novinárskej práci. A tuto napr. p. Mička namiesto toho aby poďakoval a opravil zlý údaj, bude tvrdiť že to má správne.
Avatar - _Karel_
No toto!!!
| 2. 6. 2015 22:58
Nemáš do koho střílet.
1.8
| 2. 6. 2015 17:50
ta nova 1.2 turbo vyzera na super motor do yarisky
kto narieka nad preradovanim a podradovanim 1.6 a ze to treba tocit a pod. - dajte si tam automat, kto raz skusi...
a ako tu uz bolo spominane, aurisu chyba atmo 1.8 co tam v prvej generacii bola
1.8
| 2. 6. 2015 19:20
1.8 je v Hybridu
1.8
| 3. 6. 2015 08:27
Ale úplně jinak naladěný (a tím nenarážím na jinou emisní normu).
1.8
| 3. 6. 2015 09:37
ale vsak to je hybrid, ten hybrid je tak dobry do mesta
to je iny motor, ten bezi v inom rezime
ja chcem povodny 1.8 co tam kedysi davali
Škoda, že je to "japonec"...
| 2. 6. 2015 19:59
jinak by asi byl ve výběru.
Je to vošklivý.. ale funkční a s nadějí na dlouhou životnost.

A šel bych pro "atmosféru".
;-)
Avatar - JohnST
Oskliva Toyota zrazila kojota
| 2. 6. 2015 20:42
Kde beru v Toyote tych dizajnerov. tam je fakt podmienka prepadnut z dizajnu??? >:-[] :-)
Avatar - miromen
Oskliva Toyota zrazila kojota
| 2. 6. 2015 20:58
Souhlas. Už jen samotny vzhled jak exterieru tak interieru jsou odpudive. Bohužel u součastne Toyoty standard.
Avatar - _Karel_
Oskliva Toyota zrazila kojota
| 2. 6. 2015 23:06
Je to už dlouho, hodně dlouho, kdy Toyota vyráběla pěknou Corolu (r.87-91). Kromě sporťáků mě jejich design naprosto míjí, asi víc než u jakékoliv automobilky.
Avatar - miromen
Oskliva Toyota zrazila kojota
| 2. 6. 2015 23:33
Jo E90 byla povedena ale nasledujici generaci považuji za celkově nejpovedenějši.
Toyota rozhodně uměla a vubec si nedokažu vysvětlit proč tomu tak dnes neni. Možna je to globalizaci nebo je to jen odlišnosti Evropskeho vkusu.
Zezadu je lepší se na to auto nedívat
| 2. 6. 2015 22:23
Z té titulní fotky mě přímo bolí oči, jak se ten zadek ježí samým š***tými liniemi. Bože můj, to je fakt designové zoufalství... ;-\ :no: 8-s A v kabině s tou naprosto asymetrickou střední partií přístrojové desky to není o moc lepší... :-!
Zezadu je lepší se na to auto nedívat
| 3. 6. 2015 00:01
Dneska jsem v Aurisu seděl. Palubka je docela dobrá - líbilo se mě ovládání audia ( jet jako tablet, ale bude to odvádět pozornost při řízení, dále jsou super výdechy vzduchu - ovládají se kolíčkem uprostřed výdechu a vypadají jako malé turbíny, displej palubního počítače uprostřed mezi "budíky" je v češtině, palubka měkčená a před řadící pákou je odkládací prostor pod dvířky s konektory, spínači výhřevu sedaček a prostorem kam se vejde chytrý telefon :-) . Dřívější předek mě přijde více agresivní, teď je to takové "fluidní". Nebyl na značkách, takže projížďka next week.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku