Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris: S 1.33 Dual VVT-i (73 kW) od 365.900 Kč, hybrid pod půl milionu

Jan Mička
Diskuze (54)
Toyota zveřejnila ceník modernizované Toyoty Auris. Poprvé se v nabídce objevuje motor 1.2 Turbo (85 kW).

Ceník modernizované Toyoty Auris je členěn do linií Live, Active a Executive. Vůz nejlevněji pořídíte s první jmenovanou výbavou a motorem 1.33 Dual VVT-i (73 kW) za 365.900 Kč, přičemž ve standardu očekávejte ocelová patnáctipalcová kola, sadu na opravu pneumatik, bi-halogenové přední světlomety, diodové denní svícení, klimatizaci, černé obložení přístrojové desky, autorádio s CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, elektricky ovládaná přední okna, nebo systém Start/stop. Na základ tedy hodně slušná výbava.

Za prostřední výbavu Active zaplatíte se zmíněným motorem přijatelných 386.900 Kč. Oproti Live navíc získáte o palec větší ocelová kola, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (pro řidiče vždy ve standardu), koženou hlavici řadicí páky (kromě hybridu), ovládání bluetooth handsfree na volantu, ukazatel teploty chladicí kapaliny, multifunkční barevný displej v přístrojovém štítu, multimediální systém Toyota Touch 2 se 7palcovým dotykovým displejem, zadní parkovací kameru, nebo další pár reproduktorů vzadu.

Nejdražší úroveň Executive startuje s motorem 1.6 Valvematic (97 kW) na částce 464.900 Kč (u Active je za 405.900 Kč) a jako jediná má ve standardu litá 17“ kola. Vedle toho dostanete elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládanou bederní operku u řidiče, dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor, přední loketní opěrku, nebo dvojitou podlážku v zavazadelníku.

Kromě hezčího laku za 15.000 Kč (metalíza) a 22.000 Kč (perleť) si můžete připlatit za navigaci Go (17.000 Kč) a Go Plus (25.000 Kč), nebo program Toyota Protect (7.500 Kč), který na pět let ochrání lak, interiér a lité disky. Prim však hrají pakety Plus (pro linii Live) za 10.000 Kč, Trend (pro linii Active) za 20.000 Kč, Trend+ (pro Active) za 28.000 Kč, případně 40.000 Kč pro hybrid, a Safety (pro Active a Executive) za 14.000 Kč. Pro benzinové a hybridní motory jsou navíc pakety za poloviční cenu.

S modernizací Toyoty Auris se v nabídce objevuje ještě jedna důležitá novinka – motor 1.2 Turbo, se kterým se vůz představil již v březnu na ženevském autosalonu. Čtyřválec má výkon 85 kW, točivý moment 160 N.m, a může spolupracovat jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou převodovkou Multidrive S (MDS). V kombinovaném cyklu by měl jezdit za 4,7, respektive 4,6 l/100 km.

Toyota Auris facelift - technická data a české ceny
Motor1.33 Dual VTT-i1.6 Valvematic1.2 Turbo1.4 D-4D1.6 D-4D1.8 Hybrid
Zdvihový objem [cm3]132915981197136415981798
Válce/ventily4/44/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min]73/600097/640085/5200-560066/380082/4000100/5200
Točivý moment [N.m/min]128/3800160/4400160/4400205/1400-2800270/1750-2250142/4000+207
Převodovka6M6M(MDS)*6M(MDS)**6M6Me-CVT
Maximální rychlost [km/h]175200(190)200(195)180190180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12.610.0(11.1)10.1(10.5)12.510.910.9
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]5.55.9(5.6)4.7(4.6)4.04.23.5
Emisní normaEuro 6Euro 6Euro 6Euro 6Euro 6Euro 6
Cena Live [Kč]365.900384.900-424.900-499.900
Cena Active [Kč]386.900405.900415.900444.900479.900519.900
Cena Executive [Kč]-464.900474.900-564.900574.900
Údaje v závorkách platí pro MDS, příplatek za Touring Sports činí 25.000 Kč, *příplatek 35.000 Kč, **příplatek 40.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (54)
4. 6. 2015 10:38
Re: zbohom atmosféram
Nafta-hybrid prakticky neexistuje a je to podla mna uplny nezmysel - prilis drahe a neriesi problemy naftoveho pohonu
hybrid vnimam ako nahradu nafty, nie doplnok.

1.33 je fakt iba pre velmi kludnych vodicov a podla mna nepostacujuce. 1.2T mi dava omnoho vacsi zmysel, kedze v meste a s lahkou nohou by to malo mat spotrebu ako ta 1.33, obzvlast kedze ma atkinsonov rezim a v pripade potreby to ma vykon 1.6-tky.

So zmyslom hybridu sa nezhodneme - jasne, toyote vyhovuje, ze moze mat vacsi zisk na aute, ale hybrid nema byt primarne o imidzi ekologie, ale o ekologii ako takej.
T.j. ako ked niekto chodi do kostola, aby vsetci videli, aky je veriaci a v skutocnosti pacha jeden hriech za druhym. Alebo ked si niekto kupi najdrahsie sportove oblecenie a nesportuje...

Je fajn, ze si hybrid ziskal prestiz, ale ja som za dostupne hybridy pre kazdeho, uhol pohladu...
3. 6. 2015 21:36
Re: zbohom atmosféram
No to ano, má to být i o ekologii, to je jasné. Máš ale např. pocit, že situace benzin-hybrid je nějak zásadně jiná než nafta-hybrid? I tam máš poměně velký rozdíl cen a také zhruba 1,5 litu rozdílu ve spotřebě. Je to něco za něco.

Další otázka, proč vůbec nabízet něco tak šíleného jako je 1,6 nebo 1,2 turbo, když postačí 1,33? Vždyť přece ta ušetří nejvíce. Proč si lidé kupují 1,6, když 1,33 jim více ušetří? Svět není jen a pouze o šetření jednotlivce. Je to i o jiných věcech. 1,6ku si člověk koupí, protože chce lepší dynamiku a šetření je až podružný parametr (kdyby chtěl šetřit, koupí si 1,33). Proč by vždy a za každých okolností mělo být při koupi hybridu primární jen a pouze šetření?

Smysl hybridu je více než jen šetření peněženky jeho uživatele. Můžeš si to koupit kvůli automatu, kvůli image, kvůli častým městským jízdám... Je to také podpora dalšího vývoje ekologické dopravy do budoucna. Čím více lidí bude teď, kteří skousnou to, že ten hybrid zas až tak moc nešetří, tím více pak budeme moci reálně šetřit v budoucnu. Když si já teď koupím hybrid, sice moc šetřit nebudu (no při mém nájezdu rozhodně ne), ale podpořím tím vývoj technologie, takže třeba za deset let budeš s hybridem konečně šetřit třeba právě ty. Kdyby se všichni řídili jen poměrem cena/výkon, nikdy bychom se pořádně nedostali (early adopters jsou prostě potřeba).
3. 6. 2015 21:23
Re: zbohom atmosféram
Pozor, nemyslel jsem to až do takové krajnosti, do které jsi to dohnal ty. Nejde jen o to "co kdybych to potřeboval", to bychom si všichni museli kupovat 1000koňové dodávky, "co by, kdybyc". Jak pořád říkám, jde o to, že někomu se nechce dělat kompromisy v určitých věcech. Což není nutně špatně. Jde o to, že v některých "co by, kdyby" prostě člověk kompromis udělá a někde ne.

Já třeba udělal kompomis tím, že jsem vzal sedan s menším kufrem, ačkoli větší kufr jsem v liftbacku nejednou využil (přestože byl jinak skoro pořád prázdný). Takže v tomhle jsem šel úplně stejnou cestou jako ty ;-) Z velkého praktického kufru na o něco menší a podstatně méně praktický. A když přijde "přepravní problém", tak ho budeš mít ty i já. Zatím nepřišel, možná přijde. Oba jsme udělali kompromisy v oblasti, která pro nás není důležitá a kde nás případný problém nebude štvát. O to jde.

Ale třeba já osobně už nechci dělat kompromis u motoru. Mám rád atmosférický charakter motorů, jejich relativně lineární zátah od volnoběhu po omezovač, ale také vyžaduji určitou úroveň pružnosti motoru. Takže výsledkem je, že volím větší objemy. Pro moje ježdění by v podstatě většinou bohatě stačila i atmosférická 1,4ka, nicméně je mi proti srsti, že když naložím auto, přestane tak pěkně jezdit. Ano, tys s 1,6kou předjel koho jsi chtěl, ale s 1,8kou by se ti to předjíždělo líp. A to je třeba ten rozdíl. Mě je předjíždění velmi nepříjemné a nemám ho rád. Takže jej chci mít co nejrychleji za sebou, když už na to přijde a ten přede mnou mě svou rychlostí štve, že mám potřebu jej předjet. Proto chci auto, které tohle zvládne za pokud možno co nekratší čas. Přestože drtivou většinu času jezdím normálně s provozem a moc nepředjíždím. Tohle je prostě oblast, kde kompromis nestrpím. V kufru a praktičnosti ano.
3. 6. 2015 19:03
Re: zbohom atmosféram
Rozmýšľaš ako moji známi. A ako som rozmýšľal ja. Predtým som kupoval dízlové picasso, lebo čo ak budem vela jazdit a sa nám narodí ďalšie bábo? Dodrbalo sa lebo s dízlom v meste to inak neide. Kufor bol furt prázdny. Teraz mám corollu. 1,6 benzín. Predbehol som zatial vždy koho som chcel. Odviezol som v nej zatial vždy všetko a všetkých. Mám ju rok a osem mesiacov. Myslíš, že príde čas, kedy mi do nej niečo na odvoz nevôjde? Kedy? Keď sa to doteraz nestalo?
Ako chápem že nieje ideálne auto, volíme vždy kompromis. Jedna jediná vec bola v mojom prípade kompromisom - manuálna prevodovka. Niežeby sa nedala kúpiť s automatom ale ja osobne som nemal dobrý pocit zo spolahlivosti toyoťáckeho variátora. Keď som si to s kufrom zrovnal v hlave, že v picasse som mal 550 litrov a plný bol len cestou do Chorvátska, tak som zistil, že corolliných 450 litrov bude dosť. Kludne by som vzal aurisa s jeho ešte menším kufrom ale v ňom je podstatne menej miesta na kolená vzadu a corolla je ovela krajšia. Dokonca som zvažoval motor 1,33 ale reku prečo keď sú peniažky na 1,6 a ten som mal vyskúšaný. Podmotorovaný? Nie. Ale ako pre koho. Niekomu by nestačil ani trojliter s turbom ale to je presne to čo nechápem. Ale ja niesom žiadny autíčkár, z auta sa síce teším ale nedávam ho na piedestál a v noci sa k nemu neklaniam, proste je to len auto a je to vec ktorá mi má slúžiť tak aby ma pohodlne a bezpečne prepravila so všetkým čo treba tam kam chcem. Neberiem auto ani ako prezentáciu svojej predstavy o mojom postavení v spoločnosti. Proste je to len auto. Ako telka či mobil. Tiež si nekúpim telku dvojmetrovú do obývačky 4x6, keď filmy pozerám vždy v spálni. Lebo raz možno príde návšteva a budeme niečo spolu pozerať? Ee, nie.
3. 6. 2015 18:50
Re: zbohom atmosféram
Suhlasim, clovek si kupi ekologicky imidz, realne pri tej nakupnej cene vsak neusetri nic...

Uz by mohlo prijst konecne suzuki s lacnymi hybridmi okolo 4 metrov, pretoze rekuperacia ma byt o ekonomii a ekologii a nie o imidzi...