Klobouk dolu před výkony, jízdou a technikou tohoto MB, ale přecijen si dovolím říct, že se mi nelíbí. Z Profilu mi nesedí tolik, jako SLS. Na druhou stranu, v této kategorii se já osobně budu pohybovat maximálně ve velikosti 1:48, takže... >:D
Ja som naopak rád, že Mercedes nedal na predsudky či ustálené obyčaje. Prečo by musel byť Mercedes nutne v nejakom odtieni šedej? Je to športiak s expresívnymi tvarmi, tak nech sa ukáže.
Farba a to, či sedí práve na dané auto je samozrejme vec vkusu; za mňa je však samotná farba veľmi vydarená a odtieň správne trafený, pritom spraviť vydarenú jasnú žltú či oranžovú nie je rozhodne jednoduché, napr. poslednému Focusu ST s Tangerine scream sa to trafiť nepodarilo.
Ale jo, vydrzel bych to. >:D
Kazdopadne ta idea AMG GT, tedy GT, je mi kazdodenne blizsi nez idea supersportu. Vim ze s designem to nema mit co docineni, ale ja jsem ten typ cloveka co nikdy nedokaze dokonale oddelit design od funkce, mozna i proto ma volba.
Ikdyz Aston vypada furt k svetu, uz je jeho design az moc recyklovany. U toho GT mi sedi rozmery (narozdil od SLS) a celkove proporce, v cervene nebo sede to auto navic vypada dostatecne vsedne a pritom dostatecne nevsedne. Je to takovy ten spravny mix toho co je zajimave (ale ne stylem "cumte na me") a zaroven decentni/retro. S S coupe souhlas, jen to pro me zabiji (krom ceny :D) pristrojovy stit.
Nemyslim ford, myslim samotny aston. Uz je to proste prilis dlouho prilis stejne. AM pro me neni Porsche se svou 911. Mercedes se nekam za poslednich 10 let posunul, to same Jaguar, Aston ale zustava v roce 2004 kdy uvedl DB9, coz je bez pochyb do dnes krasne auto, jen uz proste v dnesnim svete neni tak krasne jakym bylo v tom roce 2004.
DB7 sice posunula aston do tehda aktualni dekady, ale z DB9 v podstate do dnes u AM cerpaji z tvaru masky, prednich i zadnich svetel. DB7 a DB9 jeste od sebe nezaujaty clovek bude schopen rozeznat, vetsina toho co ale prisla po DB9 uz je spis jako Mpaket u BMW. Lehce jine plastiky, lehce jine to nebo tamto, ale zaklad furt stejny (ne jen podobny jako s DB7).
Text jak řemen, Ondro. Jen tak dál. A na AMG GT je vidět, jak se za posledních několik let, v podstatě od uvedení W204 C 63, otočil směr AMG více k M, více k řidičovi a zatáčkam.
Ještě jsem neměl šanci ho potkat, ale jakkoliv jsem byl při představení tak trochu rozpačitý, celkem mi design sedl a líbí se mi. A zvuk... Tady asi není co dodat. AMG a Eisenmann (pokud si pamatuji správně) umí a ostatní by se mohli jen učit.
Súhlas, ako obvykle výborný test a potvrdzuje moje tvrdenia, že športové autá by mal v redakcii testovať vždy Ondro. Pekne emotívne, pritom žiadne klišé a zároveň žiadne silné reči o tom, ako driftoval s prstom v nose, ale férovo priznaný rešpekt z ultrasilného auta, ktorý je namieste.
Mimochodom v aktuálnom AMS som čítal test tohto auta písanú niekdajším redaktorom ACZ Alešom Jungmanom a ten GT hodnotil veľmi podobne, takže vzácna zhoda. :yes:
Krasne auticko, obdivujem ho odkedy som si precital vycerpavajuci test a chvalu na jednej stranke s forom o autach :-) Vy ste sa tu viacmenej zhodli, ale vypovedne hodnoty sa asi aj kvoli dlzke textu nedaju porovnat...
Ten volic prevodovky je naozaj uplne mimo, rovnako ako ten hruby ram na stredovom displeji, za take peniaze tam mohli prilepit nieco lepsie.
Bohuzial tolko penazi na AMG GT asi nikdy nebudem mat :'-(
Tá 911 s atmo šesťvalcom sa mi do partie fúkaných osemvalcov nejak nehodí, chcelo to dať do porovnania 911 turbo (hoci aj to GTS stačilo na víťazstvo).
Dost dobrý, že je ta GTS podrtila. Čumim na to zrychlení, 0-60mph za rovný 3s zní u Mercedesu skoro neuvěřitelně, vzhledem k pohonu zadních kol. Za ty prachy, myslim.
Dlouho jsem přemýšlel, se kterým autem tento Mercedes srovnat, a nevím proč, ale F-Type R mě nenapadl, ačkoliv je to asi vážně nejbližší podobný stroj :-)
Naopak mne to napadlo ako najbližší príbuzný súper (fúkaný osemvalec cez 500k, motor vpredu, zadný pohon, 2 miesta), určite skôr, ako 2+2 miestna 911 s motorom vzadu a B6.
Tak na vyváženú dravú eleganciu F-type určite nemá, trošku mi príde z profilu akoby bol kus auta medzi prednými kolesami a predným sklom dorobený, ako nejaká predĺžená verzia a pýta sa mi tam kratší predok, jednoducho mi neladí proporčne predná časť so zadnou, niečo, čo u Jagu sedí stopercentne. Ale to zvezenie musí byť intergalaktická liga.
Kupé je na tom líp než Q50 ;-) Dáš do něj normální loďák, navrch oblek, lakýrky i tenisovou raketu a pod dno nacpeš zásoby banánů z Lidlu na rok dopředu :-)
Dlouhý čumák AMG je důsledek zvolené koncepce převzaté z AMG SLS. AMG GT má motor kompletně za přední nápravou, takže mezi kabinovou přepážku a přední osu kol se musí vejít kompletní V8 (před nápravou má jenom sání, filtry a další příslušenství), převodovka je u zadní nápravy (koncepce transaxle s tuhou rourou spojující motor/spojku a zadní osu s převodovkou).
F-Type má motor na přední nápravě (cca půlku před nápravou, půlku za nápravou), takže vzdálenost přepážky kabiny může být k ose předních kol daleko blíže.
Přestože mi auto nepřijde hezký ani zajímavý, což by GT tohoto charakteru mělo být, tak zbytek mě moc láká. Tohle je potřeba dostat do ruky a pod zadek! ;-)
Proč kopií? Mě přijde dost originální a pokud AMG někde kopíroval, tak hlavně u AMG SLS. Jinak tam moc prvků z jiných aut jiných výrobců nevidím (snad lehoulinký závan zadku z 911, ale při podrobném zkoumání je to hodně jiné). Určitě nejkrásnější Mercedes současnosti.
Tak ten zadok vykazuje nie "len ľahulinký závan 911", tá 911ka je tam do očí bijúca a každý jeden redaktor to spomína. [odkaz]
Každopádne podobnosť s 911 v zadnej časti neguje úplne svojská, originálna a na predchodcov jasne odkazujúca predná časť s ultradlhou kapotou. Paradoxne mne sa na GT najviac páči ten zadok. :-)
Podobu s 911 dokonca pripustili priamo v MB a to prave po tom, ako sa snazili optimalizovat kasnu a porvnavali SLS a 911 a laborovali a laborovali az prisli na to, ze pre taketo auto je ten 911 zadok najlepsie riesenie.
OK, zadok teda fajn.
Predok, tam si nemozem pomoct, ale nenapada ma auto s motorom vpredu, kategorie GT alebo nejaky ostrejsi sportiak, ktory by to mal hnusnejsie! Ano - HNUSNEJSIE !
Astony, Ferrari, Corveta, Jag-F Type, hadam aj ten obycajny Mustang, pripadne aj 6er, a vestky podobne rarohy na mna z predu a pri pohlade z boku posobia sympatickejsie. Proste tu ta nekonecne dlha kapota so svetlami ako zo žaby tesne pred prasknutim - to proste nieje ono... 8-s
SLS aj ked sa mi tiez moc nepacil, tak aspon vyzeral dravo. Tieto vpredu az čudne oblé kudrlinky mi tu absolutne neladia.
No nic, hadam bude buduca generacia proporcne trosku lepsie zvladnuta a "oči" bude mat normalnejsie, potom to uz bude VEC ! :-!
Prostě nahradili funkčnost nad vzhledem. Výsledkem je skvělá trakce díky rozložení hmotnosti 47 : 53 ;-)
Doufám že nepodlehnou a příští generace bude stejně pečlivě postavený auto :yes:
predne partie mi pridu az moc zvlastne, vobec ako celok to na mna nedycha tou zivocistnostou a dravostou aku by som asi cakal od auta s tymto vykonom ale asi to nebude zle auto...... ak by soim ale mal moznost volby ....volil by som jednoznacne corvette, tu nie je o com :yes:
ak chces mozes mat 8st automat [odkaz] .. kazdy si vyberie.... ;-)
mna MB vobec nezuajal.... neviem.. ale akosi tomu chyba taka ta iskra ... ano je to sice super dokonaly stroj o tom nepochybujem .. bude to sleha.....ale stejne je corvette u mna jasna volba :yes:
Pokud chceš jezdit ostře a nemáš to pomalu jako denní chleba, tak tě manuál bude brzdit v rozletu. Občas si vezmu na cestu auto s kvedlačkou abych nezapomněl, ale jinak po něm stesky nemám. jedině, že by mě chytnul syndrom Porsche, propadnul bych meziplynům a krájení másla nožem.
...za jedna. Uz me to ani neprekvapuje, tohle jsou texty, jake mam rad.
Ale ted uz byste Ondrovi mohli dat nejake k uzoufani nudne auto, at se predvede, nebot napsat takovou odu na AMG GT jde samo, kdezto napsat neco podobneho o dieselovem MPV bude asi vorech, co? ;-) >:D
ešte predtým než toto auto vyšlo na cesty som si vravel že to je proste pecka a jedno z najkrajších áut aké kedy uzreli tento svet...na GT som sa bohužial ešte neviezol no mal som možnosť si v ňom chvíľu posedieť a taktisto ho aj počuj naživo pri plnej náloži...a popravde? z toho auta sa trasiem a nemôžem sa dočkať dňa kedy ho budem môcť vyskúšať sám... :*) za toto auto pre Mercedes :yes:
čo sa týka konkurencie, tiež sa stotožňujem s názorom že ideálny konkurent pre GT bude F-type....preplňovaná V8, zadný náhon, dve miesta, krásny design,,, dovolím si tvrdiť že Jag s GT-čkom sú tak trochu dvojičky len v iných kabátoch... :-)
nápad nie zlý i keď pokial konzervovať Medveďa, myslím že vhodnejšie by bolo SLS-...netvrdím že GT-čko nebude mať hodnotu ale SLS je podla mňa ten model ktorý sa človeku vybaví skôr a plus v dobe preplňovaných motorov bude jeho atmo V8 o niekolko rokov skutočným klenotom.. :-) popravde mať tolko volných peňazí a mať možnosť si vybrať, siahol by som radšej po SLS..
záleží od modelu ale ja by som sa vôbec nebránil možnosti kúpiť aj nejaký kus ktorý má 30 000km...také sa dajú zohnať do nejakých 160 000 eur..pokial nebol majiteľ hlupák a dal tomu auto všetko čo mal dať, to auto bude šlapať ako hodinky.. :-)
Rozumím, ale koření života nebo alespoň jedna z ingeriencí v něm je možnost vejít do garáže, chytit v něm podobnýho "šuligána" pod krkem a za rozbřesku slunce ho na prázdných silnicích poškrábat po zádech, nechat ho nasát do nozder vzduch a sežrat obsah nádrže u zadní věčně se smýkající nápravy zanechávající na asfaltu gumový podpis. ;-)
Pak se lehce rozbušelej se spocenýma půlkama posadit na obrubník u benzinky a s capuccinem v ruce poslouchat jak s ťukáním chladne.
To je pro mě investice, investice do vlastního života :-)
Dobry den pane Chamilla. V ramci bezne testovanych vozu na auto.cz je to jiste 5 hvezd, ale sportovni auto,ktere je necitelne (jak chapu z Vaseho textu) a musite davat kontra pri najezdu na dalnici,neni dle meho nazoru na 5 hvezd. A u Vas nepredpokladam,ze jste jel "jako hovado" Stejne tak Vase finalni myslenka,ze majitele budou jezdit jen na hladkych silnicich,je nerealna-pokud ne na okruhu,budou mit pred sebou stejne cesty jako kdokoliv...obzvlaste kdyz se profiluje jako GT.
A mala rypava na zaver-audio znacka se nejmenuje Burmeister,ale Burmester.
Brzy budu mit k dispozici na kratke otestovani,tak uvidime zda zmenim nazor :)
Jinak diky za testy i takovych lepsich vozidel na auto.cz!
Podívej, chceš-li 500 krotkých koní pak tohle není auto pro tebe. To, že je na mokru problém výkon přenést snad pochopí i děti na škole. Stejně tak dát podobnýmu raubíři do vínku schopnost utlumit jámy zvící na některých našich cestách znamená se vzdát jeho přesnosti a sportovních jízdních vlastností.
Ty si ten ktorý v redakcii búcha po stole? :-) Pretože v poslednom čase máš pod krídlami všetky chuťovky :yes::-) Myslíš že komfort jazdy je ako mínus oprávnený?Alebo je to len z dôvodu,že sa niečo negatívne musí napísať?Podľa mňa to nie je mínus auta.Podľa mňa je to mínus pre majiteľa z postkomunistickej diery v ktorej sa o neho štát nestará.
V tomto případě není ono minus myšleno ve smyslu komfortu, ale spíše toho, že auto na nerovnostech velmi znejistí, ztrácí trakci a tak podobně. V Porsche se vám tohle nestane, v tomto ohledu jsou jejich podvozky ještě dál, ačkoliv mohou být z hlediska komfortu podobně tvrdé. :-)
Neúplná odpoveď ale Ď. :-) Jasné,tam to asi bude ešte lepšie,pretože koncepcia u Porsche má predpoklad zvládať to lepšie.Podľa mňa je to aj tak vyladené na najlepšej možnej úrovni.Určite taká zásadná vec nie je sfušovaná.
K tomu zbytku, v tomto ohledu o rozdělení akcí či testovacích aut nerozhoduji a i kolegové mají naplánované zajímavé stroje a okruhové ježdění. Je na co se těšit :))