Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen W12 TSI: Kde všude uvidíme nový šestilitrový dvanáctiválec?

Volkswagen má nový velký dvanáctiválec, který připravil pro emisní normu Euro 6. Luxusní koncernové značky se tak nemusejí obávat své budoucnosti, downsizing jim nehrozí.
Zpět na článek
7. 6. 2015 11:21
8. 6. 2015 09:32
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 6. 2015 14:38
7. 6. 2015 15:15
7. 6. 2015 16:57
7. 6. 2015 17:17
7. 6. 2015 17:44
7. 6. 2015 20:49
7. 6. 2015 20:01
7. 6. 2015 17:46
7. 6. 2015 20:00
7. 6. 2015 22:17
7. 6. 2015 21:42
7. 6. 2015 11:21
Takže
tím pádem je mimo hru teorie, že Phaeton sestoupí o třídu níž.
Rozbalit vlákno
17
7. 6. 2015 14:24
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
jj
TENHLE VTIP Z KONCERNU VW MÁ SICE 447 kW v 6000 min-1 a mohutných 900 N.m ALE NA NEJLEPŠÍHO z NEJLEPŠÍCH bestii [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] 515kW/930Nm 4x4 AWD TO PORÁT NESTAČÍ ;-)

PS: KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI:
Jesipak víte kolikrát je ELEKTROMOTOR účinnější než SPALOVÁK [odkaz] ?? Nevíte, neva, tak já vám to povím : TATATATATATA3krát !
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
7. 6. 2015 16:17
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Kontrolní otázka pro tebe :

Ujede na jedno tankování(nabití) tesla víc než spalovák? NE
Je tesla na pořízení levnější ? NE
Má tesla velkou servisní síť ? NE
Zvládne tesla 10x sprint 0-200 se stejnými časy ? NE
Nabízí se tesla kombi,SUV,dodávka ? NE
Ujede 2 ostrý kola v zeleným pekle tesla ? NE
Může tesla za 5 minut natankovat a jet dál ? NE

Existuje tady blbec co furt elekto krám obhajuje ? ANO.

:-! >:D
7. 6. 2015 20:14
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
"Ujede na jedno tankování(nabití) tesla víc než spalovák?" jak kdy ;-) opravdu konkurencni auta realne na nadrz o mnoho vice nenajedou, konkurenci Tesly S totiz neni Passat s dieselem za tretinovou cenu ;-)

"Je tesla na pořízení levnější ?" s cim ji srovnavas? konkurenci pro Teslu S je Audi S7, Porsche Panamera S, BMW M5-7 (BMW 7 je nejcasteji zminovane jako predchozi automobil vlastniku Tesly S)

"Má tesla velkou servisní síť ?" no v CR urcite ne, celosvetpove ma podobnou servisni sit jako treba Porsche

"Zvládne tesla 10x sprint 0-200 se stejnými časy ?" je me jasne ze sprintovani 0-200 provadis minimalne 10x za den a nejlip v co nekratsich casovich usecich, je to tedy zajiste nejdulezitejsi parametr naprosto vsech lidi co si kupuji luxusni automobil >:D

"Nabízí se Tesla kombi,SUV,dodávka ?" SUV prijde letos, ale je jasne ze pokud by cirou nahodou nabizeli tebou napsany seznam karoserii, tak by sis nasel i nejakou dalsi aby zas nejaka schazela vid >:D

"Ujede 2 ostrý kola v zeleným pekle tesla ?" asi stejna odpoved jako u otazky se sprintovanim ;-) ale odpoved na tuto otazku muze bejt i, ano ujede, jen zatim nemel krom jednoho majitele "tunera" nikdo potrebu jezdit na smicku a zaroven si to filmovat a hazet na youtube, ale projekt Teslarati ukazuje ze na zavodnich okruzich se Tesla S opravdu nestrati a dokaze v zavodech pokorit i auta jako 911 nebo M5 ;-)

"Může tesla za 5 minut natankovat a jet dál ?" a proc by nemohla? spis si mel tu otazku polozit jinak, takhle nedalo moc prace te odpovedi stirnout ;-)

"Existuje tady blbec co furt elekto krám obhajuje ?" a existuje blbec vetsi nez ty? ..... Myslim ze staci jen 2 pismena jako odpoved na mou otazku. Ale napsal jsem to radsi vetou
7. 6. 2015 21:10
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Tesla je minimálně technologicky zajímavá hračka. Nicméně jakákoliv limuzína s V12 ujede na nádrž víc než Tesla. Při záteži odpovídající 400km dojezdu v Tesle bude s600 žrát kolem 12-14l, takže ujede určitě přes 600km (nádrž mají kolem 80-90l). Jde o to, jak dlouho vydrží jet Tesla rychlostí 180-200km/h. Protože pokud bych si kupoval limuzínu v téhle kategorii, nechtěl bych být omezován na Německý dálnici. A taková S600 žere ve 200km/h sotva 20l, možná ani to ne.
Ale je to o klientele, pokud budu muset jet maximálně 65 majlí, tak proč ne. Pokud budu dojíždět každej den několik set km přes Německo, nezavadil bych o to ani náznakem..

A vůbec, kupec motoru V12 není ze stejných řad jako potenciální kupec Tesly. Člověk, co chce a kupuje v12 je velmi slušně situovanej motorovej fanda, ne technokrat...
7. 6. 2015 23:11
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Nerozumiem co tu pletiete Teslu. Toto auto je cisty joke a len kvoli tomu ze to je US Brand este zije. Je masivne dotovana statom a brutalne stratova. Keci o tom ako budu predavat 100k kusov rocne su takou iluziou ako samotny dojazd auta. Specialne noveho modelu P85D kde sa pise nieco okolo 250mil ale realne je to niekde na hranici 150mil.
Ano vykon to ma ako traktor ale tym to konci.
Nabijat auto dva krat za den ak idete na dlhu sluzobku je snad vtip a hovorit tu o nejakych sportovych vlastnostiah tohoto tlstocha snad nieje ani mozne. Jedine dobre naco toto auto je je tak 1/4mil drag race. Ci je niekto ochotny vycalovat vyse 100k USD za tuto funkciu musi zvazit sam ale osobne to povazujem iba za cistu hracku pre smotanku.
A celkovo porovnavat auta ktore maju W12 s touto hrackou mi pride smiesne kedze spracovanie Tesla je oproti limuzinam z nemeckej vyroby strasny.
Ale ano vykon ma brutalny to je fakt.
Pri cene vyse 100k USD by som chcel vidiet toho blazna ktory si kupi radsej Teslu P85D ako S8 alebo RS7.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 6. 2015 09:32
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Chlapce, chlapce, mas sa este co ucit.

Odporucam zacat hned, pretoze pre teba bolo uz vcera prilis neskoro.

Sudiac podla toho, co si o Tesle napisal, vies o nej ... chcem povedat, ze ti absolutne unika zmysel a ucel auta. 100% ale mozem povedat, ze pre teba nie je.

A dobra rada.. ak chces hovorit o dotaciach automobilkam, tak skutocne nie je vhodne porovnavat Teslu s tradicnymi vyrobcami, ktorym tym robis medvediu sluzbu.

Nejde tu o 100x vyvratene myty o dotaciach Tesla, ide tu o roky priamych ci nepriamych dotacii, ktore dostavali tradicni vyrobcovia vo forme bailoutov, srotovneho, a v pripade Volkswagenu, o neslavne znamy Zakon o Volkswagene ( [odkaz] )
8. 6. 2015 11:03
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Osobne nakupujem a predavam Tesla akcie takze trosku mam nacitane a nemusis mi tu vypisovat ze sa mam nieco doucovat.
Dotacie tam su a nebudem sa o tom s Tebou bavit. A ak porovnavas dotacie na srotovne, bailout s Tesla dotaciami od statu California tak neviem o com sa tu mam s Tebou este bavit....
Ale ked chces obhajovat elektricke auticko na ovladanie tak je to tvoja vec.
8. 6. 2015 11:27
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
jak se dotace projevujou na akciich? tam je nekde napsane ze ta akcie je dotovana?

ja ti nevim, mam v drzeni mensi mnozstvi akcii 3 americkych firem kde je i ta Tesla a nic podobneho tam nemam, naopak z vyrocnich finacnich zprav ktere jsou dostupne verejne a musi je zverejnovat kazda firma v US co je na akciovem trhu, tak pujcky maji jiz splacene (jako jedni z mala v US) dotace cerpaji jen zakaznici a ty same jake cerpaji i zakaznici ostatnich automobilek ktere prodavaji elektromobily, v US je to $7500 za cisty elektromobil a pak o neco nizsi castky na plug-in hybridy a hybridy, ta nejnizsi dotace je tusim $1500-2500, a co se castek tyce, tak s prodeji v USA v techto dotacich jasne vedou Toyota a Nissan, nasledovany GM, BMW a Tesla je az patou v rade
8. 6. 2015 09:43
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
tak se koukni na Hollywood nebo Norsko, tech "blaznu" co tam maj Teslu za i vic nez $100k je tam celkem dost, ono to bude asi tim, ze spousta tech lidi neresi jestli to ma pod kapotou 12 nebo 4 valec, ale to jestli je to auto prestizni a kolik stoji, a cim vic v obou pripadech tim lip ;-) a v urcitych kruzich je momentalne prestiznejsi Tesla S nez kdejaky spotrat za nasobne vetsi financ

je docela usmevne jak se nato koukaji spis lide co na ta auta proste nemaj a mit ani nebudou, ano pro ne je S8 a RS7 lepsi volbou, problem je ze nemaji ani na jejich bazarovky :-!
8. 6. 2015 11:01
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Tak potom prestanme vsetci pisat pretoze nik nema na RS7 alebo Teslu... Ludia ktori na to maju asi tazko budu stracat cas na auto.cz Zaujmavy nazor ze pokial na to nemas tak mas zly nazor a ten kto si kupi elektro mobil za 100k tak je urcite vzedalny a mudry lebo si to moze dovolit kupit...
Hmmm takze pre Teba Hollywood je tusim naozaj zasnubena zem ked pises to co pises. Takze podla tohoto tvrdenia aj Gold Apple Watch budu uplne uzasne a dokonale hodiny kedze v hollywoode ich bude mat kazdy filmovy a spevacky "uboziak"...
"uzkych kruzich" to vies odkial co su uzke kruhy a co tam je prstizne? Auto za 100k nieje prestizne!!
Chudaci vsetci ktori si kupuju AMG, Brabus, LAmbo, Bentley pretoze to nieje prestizna znacka. Momentalne fici asi iba Tesla za 100k. Aky hlupak ze dal za Bentley alebo Lambo 300k...
8. 6. 2015 11:19
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
staci se podivat na statistiky, kdo a kde si Teslu S kupuje, nejsou to ani chudi lide, ani lide kteri predtim nemeli terba nejaky nadupany auto

pro "chude" bude az Tesla 3/E s cenovkou zacinajici na $35k, ted proste Tesla cili na zakazniky co nemaji problem za auto utratit $70-100k+, a docela se jim v te cenove hladine dari :-)
8. 6. 2015 21:16
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Tvůj povýšeny ton o tom jaké jsou všichni kolem sockymje ZNAČNĚ usmevny s ohledem na to, ze jednu z největších vykopávek mezi zdejšími diskutery vlastnis právě ty. Zklidní hormon, protože karou starou tak, ze by mohla sama mít ridicak a arogantnimi kecy tady nikoho nedojmes.
9. 6. 2015 07:38
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
co je poviseneho na konstatovani faktu ze Tesla proste cili na bohatsi lidi?

mimochodem to o mem aute bylo dobre, ale tak nejak se miji ucinkem, nem o danem cloveku to nevypovida vubec nic, znam spoustu lidi co nemaj skoro na najem a casto se s nim i spozdej ale zato maj nove auto, a naopak lidi co maji svuj krasnej barak v cene kterou vetsina z nas nevydela za celej zivot a jezdi v aute ktere si muze dovolit skoro kdejaky jedinec na davkach

treba ja to auto nemenim z toho duvodu ze proste slouzi dobre, nema poruchy a nemam vpodstate duvod utracet penize za neco novejsiho co me nic noveho vpodstate neprinese, kdys si chci vyzkouset nejake auto, tak si ho proste pujcim, pujcoven na zajimave, luxusni a sportovni vozy je dostatek, navic si pokazde pujcim neco jineho :-!
8. 6. 2015 09:35
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
ja take nikde nepisu ze Tesla S je neco o cem uvazuji lide co kupuji auta s V12, ja se pouze navezl do blbce co musi stupidne reagovat na jineho blbce, nic vic a nic min

jinak S600 predpokladam pri 200km/h nebude mit spotrebu 20 litru, kdys dieselove 550d ma pri 200 spotrebu 18-19 nafty, tak sotva tezsi S600 bude mit spotrebu navic benzinovou nizsi ;-) a tu 550d ma namerenou celkem dobre, trasu do Mnichova jsem s ni absolvoval 4x, navic muzeme bejt v klidu, pac Nemecko a tedy Nemecke dalnice opravdu neni primarni trh pro Teslu S a asi jeste par let primarni Nemecko nebude, navic az v tom nemecku zatrhnou neomezenou rychlost, tak budou tam kde jsme treba u nas, na 130 :-!

ale jako jasny, vsichni nemajitele aut ktera maji vysnema by se nechteli nechat omezovat,.... zbejva jiz jen vyresit to "mit na ne a nemuset se omezovat" >:D hele sak co ti brani, naklusej do Audi nebo Mercedesu a nejakou V12 si kup a podpor je tim ;-)
8. 6. 2015 09:47
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Tak zrovna já si svůj sen s V12 (byť v MB SL r129 a motor m120, tedy klasickou atmosféru) žiju, když zrovna neprší a nekupuju nějakej příšerně drahej náhradní díl. (rozhodně už to není nový). A hodně vážně přemýšlím, že bych zkusil Egolf, protože mi to auto dává smysl . Ono totiž ve městech je to budoucnost, žádný emise a hlavně žádnej hluk. Ale nedává mi to smysl u velkýho sedanu, to je všechno. To naopak bych radši větší elektro SUV. Ale sedan, kterej má primárně cestovat dlouhý trasy rychle a pohodlně, mi k elektrice nesedí.

A na tu spotřebu se zaměřím, ale myslím, že mi to i při těch 200 víc než 20 nežere...

Ale já se fakt těším na plug-in hybridy. Pro moje použití většinu času ve městě a většinu kilometrů na dálnici je to ideální. Do práce dojedu na baterky, tam to dobiju a pojedu zpět. Cestou nebudu nikomu smrdět pod nos. A na cestování přes půlku Evropy budu mít benzínovej motor. Studie Crossblue Coupe na mě doufám už čeká :-))
8. 6. 2015 11:16
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Tesla je americka firma, jeji domovskej a primarni trh je Amerika, tedy misto kde sice jezdi dlouhe a extremne dlouhe vzdalenosti, ale urcite ne rychle, neb maximalka na dalnicich je tam prevazne 60-85mil highway a freeway (drtiva vetsina statu v US do 70-75 mil), tedy do 121km/h (a pro ne je Tesla S konstruovana) no a pro ty dlouhe a extremne dlouhe najezdy Tesla buduje prave Superchargery, aneb sit rychlonabijecich stanic kde si proste ridic na hodku zastavi, auto nabije zadarmo na dalsich 200 mil a pri tom se jeste obcesrstvi v nejakem podniku s jidlem, a nebo sekundarni sit destination charging kde se pocita ze tam na cestach budou lidi travit treba noc, jako jsou motely, hotely a podobne (kvuli investicim do Superchargeru a destination chargeru je Tesla v minusu s ne v zisku, protoze proste investuje masivne do rozsireni teto site, cca pul miliardy $ rocne)

a proc sedan? no protoze v USA je sedan stale popularni a protoze tesla S je jen zacatek, SUV v podobe Tesla X prijde koncel letosniho roku, a behem dalsich 2 let pak mensi a levnejsi model ktery ma konkurovat autum jako je BMW3 a pokud ma uspet v EU, tak bude potrebovat pravdepodobne nejen sit Superchargeru, ale i asi verzi kombi.

mimochodem v Tesle S se me jelo pohodlneji nez ve zminenem BMW 550d, bude to i tim ze ma podvozek velice podobny tomu co ma treba Mercedes S ve vrcholnych verzich
Avatar - Hittman
8. 6. 2015 08:51
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
:yes: :yes: :yes: :yes: >:D >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 12:01
Píše sa rok 2015...
Brusel krici, kope, place za kazdy nadlimitny gram CO2 na kilometer vypusteny autom a tu koncernovi inzinieri si urobili tak trosku sami sebe sviatok a ako 1 z mala vyrobcov ( ak nie v tomto roku jedini ) predstavili novy 12 valec ! BRAVWO ! :yes:
Ja sice niesom zastanca motorov VR/W ale budme radi aj za to co tu vidime:
Ako ukazkovy prototyp, tak asi koli anglanom naladeny na parametre 600 bhp / 607 hp, a mamutich 900 Nm od 1500 rpm :-) :yes: Toto je jasny odkaz do Bruselu - taky vztyceny prostrednicek vsetkym tym uradnikom a darmozracom ! >:-[]
K motoru a jeho pouzitiu: Tym, ze je vraj pripraveny na okruhove vyuzitie by som krotil vasne niektorych, ktori ho uz pomaly vidia pod kapotou R8 alebo nejakeho Lamba. Na okruhy sa totiz obcas podiva kdejake auto ( Bentayga >:-[] ) V kazdom pripade je to dobra sprava, ze ak aj bude osadeny v nejakon tom riadnom GT, tak ze tie bocne pretazenia bude zvladat v pohode a bez uhony. Modely ktore boli vymenovane sa mi zdaju byt logicke, teda az na tu mozno az neocakavanu Q7. Ked ale zobereme do uvahy fakt, ze v minulej Q7 bol V12 TDi, tak W12 TFSi je myslim lepsi marketingovy tah hlavne smerom do US, stredny vychod, prip. Čína.

Hmmm..., ked tak ale teraz trosku trenujem svoju pamät a listujem v nej, tak nemozem si odpustit este 1 realne vyuzitie, ktore zaroven ale poukazuje na fakt, ze kedysi davno sa aj nemecki novinari mylili: Pripravovane a dokladne utajovane Audi R10 / R18 alebo projekt Scorpion - proste nazvite si to ako chcete, ale klasicky konkurent aktualnej "Hyper trojici". Vtedy oni informovali o motore "V10" s vypinatelnymi 4 valcami a teda v uspornom rezime V6, s objemom 6.0 . Dlho som vseliako rozmyslal, ako by asi znela a bola vyvazena V10, keby isla na 6 valcov... 8-s NIE ! - asi sa mylili a rec bola o tomto motore - uz vtedy s odhadovanym vykonom 700 PS + hybridnou sustavou, takze celkovym vykonom nad 900 PS.
Ci a kedy teda fakt uvidime Audi R "nieco" s tymto motorom, sa mozeme len dohadovat...a cakat...To nove R-ko malo byt predstavene v roku 2016...Takze podme cakat... ;-)
Rozbalit vlákno
48
7. 6. 2015 14:07
Re: Píše sa rok 2015...
Ja bych krotil to nadseni. Aby mohli predstavit ten dvanactivalec, tak superb musel dostat ctyrvalec, golf litrovy trivalec...
7. 6. 2015 14:27
Re: Píše sa rok 2015...
Na takovych vecech se ukazuje, jak je emisní divadlo na nic. Navic realna produkce emisí je na jiné úrovni, než ve zkušebně... Ale to bychom psali a psali. S normou Euro 11 prijde povinnost platit za recyklaci emisí dle ujetych kilometrů. Budou na to emisní poplatkove brány na silnicich...
7. 6. 2015 20:10
Re: Píše sa rok 2015...
To však mícháš jablka a hrušky.
7. 6. 2015 21:37
Re: Píše sa rok 2015...
Máš pravdu. Druhou část ber jako hořkou hyperbolu...
8. 6. 2015 07:29
Re: Píše sa rok 2015...
Já jen že XTad psal o emisích CO2 a to EuroX normy neregulují. A teoreticky vzato, spotřební daň by měla plnit tuhle funkci.
8. 6. 2015 09:31
Re: Píše sa rok 2015...
neber to jako flame a možná budu za blbce - ale měl jsem za to, že Euro xx normy jsou na základě shody podle nějakých nařízení EU a je v nich obsažen i "standard" pro emise CO2, krom NO a částic. Nebo ne?
8. 6. 2015 10:26
Re: Píše sa rok 2015...
EuroX řeší škodliviny, tedy CO, NOx, HC atp. Spadá to pod homologaci vozidla a tyhle předpisy spravuje EHK OSN (UNECE), EU je přebírá. Státy (v našem případě EU) si pak mohou určit, jakou Euro normu musí auto splnit, aby ti ho dovolily přihlásit.

Cíle, limity a pokuty pro CO2 jsou záležitost EU, kterou si řídí EU. Nevím, nakolik to EU míchá ve svých předpisech dohromady, ale jsou to dvě různé věci. Provázané jsou minimálně v tom, že používají stejný cyklus. Vlastně používají hodnoty kombinované spotřeby (měří se skrz emise CO2) tak, jak jsou uvedené v technickém průkazu, což je opět homologační záležitost a řídí ji EHK OSN. Využili tedy existujících předpisů. EU nad nimi však nemá, co vím, přímou kontrolu.
8. 6. 2015 10:49
Re: Píše sa rok 2015...
No kontrolu ne - ale určuje legislativní rámec ne?
edit - takže, když se naše vláda rozhodne, že tu nemusí platit žádná z norem - bude to ok v rámci EU? Nebo auta pak prostě nepustí do provozu? Je to bezsankční?
8. 6. 2015 12:32
Re: Píše sa rok 2015...
EU myslím nebrání existenci národní homologace a nejsem si jistý, jak přesně je formulovaný požadavek na emisní normu (a jaké jsou tam případně možnosti výjimek). Pointou je, aby existovala mezinárodně uznávaná homologace. K tomu patří Euro normy na emise škodlivin. Stejně jako hodnota průměrné spotřeby. Snad všechny členské státy EU jsou zároveň v EHK OSN, kde si to musíme odsouhlasit sami za sebe, EU jako taková tam hlasovat nemůže.

Že si EU rozhodne, že osobní auta vyrobená od 1.9.2015 nepůjdou v EU přihlásit, pokud nesplní alespoň Euro 6b emisní standard a Euro 6-1 OBD standard, je věc EU. To samé platí o pokutách za spotřebu/ emise CO2. Nemá smysl si stěžovat na Euro normu, kterou připravila pracovní skupina při EHK OSN, kde máš Rusko, USA, nebo Izrael. Nehledě na to, že EU na těch předpisech dále staví. Stejně tak nemůžou za to, že nějaké město zakáže vjezd vozidlům neplnícím alespoň Euro3, nebo že stát tahle vozidla nějak zdaní, nebo na ně uvalí poplatky.
8. 6. 2015 12:50
Re: Píše sa rok 2015...
já jsem pomalejší - takže - Kdo může za nastavení limitů emisí, včetně CO2? Já jsem kluk z malýho města, takže mi z toho vychází - a oprav mne prosím, že členské státy EU, které jsou zároveń všechny v EHK OSN - mají nastavenu stejnou úroven norem, kterými se na základě jednotné EU legislativy řídí - takže byť to nastavuje komise, je to pak přejato EU za normu a nelze se tím, pod tíhou sankcí - neřídit. Takže když se VW rozhodne, že nebude dělat auta s DPF a jen samé čtyřiadvacetiválce, tak jeho auta nedostanou homologaci pro EU, čímž zde budou neprodejná... Je to tak?
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 17:12
Re: Píše sa rok 2015...
:yes: :-)
8. 6. 2015 18:47
Re: Píše sa rok 2015...
Záleží, jak se na to podíváš a co tím vlastně myslíš. Normy pro emise škodlivin určuje EHK OSN. Ale uzákonit limit musí každý stát zvlášť. Ať už nezávisle, nebo třeba skrz členství v nějakém uskupení. Členství v EU je dobrovolné, je to tedy pořád záležitost státu.

Až na ten závěr to chápeš správně. VW může dělat samé 24 válce, mít evropskou homologaci a prodávat je tu.

Mně vadila ta implikace, že to, co jsi napsal, by bylo součástí Euro normy. Ty s tím nesouvisí. Našel jsem však jinou interpretaci tvého původního příspěvku, která mi nevadí ("S normou Euro 11" jako určení času). Limity na CO2 a pokuty jsou součástí legislativy EU, ale ne součástí Euro norem. Prostě nejsou. A tipl bych si, že i EU to má odděleně, ale v tom guláši se mi to hledat nechce (Euro by mělo být součástí směrnice 2007/46/EC o homologaci vozidel, pro snižování CO2 mají zvlášť nařízení 443/2009, kde jsou limity, pokuty; neměly by se prolínat). ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 09:39
Re: Píše sa rok 2015...
Ve vyspělejších státech taky plní ne? ;-)
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 15:07
Re: Píše sa rok 2015...
1.0 TFSi dostane / dostala aj Audi A3, A1 ho uz ma, takze mne je jasne, ze je to aj v ramci koncernu biznis - nieco za nieco...Ale holt, taka je doba... :-!
Avatar - fOE
7. 6. 2015 15:23
Re: Píše sa rok 2015...
V tom pripade ale moc nechapu tu pochvalnou poznamku o downsizingu a bravo jak se koncern VW vytahl. Kdyz do A3 dostanes 3 valce a jen 1l objemu jako zaklad, a do A8 "jen" 6L objemu jako naprosty vrchol, a srovnas to s takovym BMW treba, ktere ti do 1er jako zaklad vnuti az kacirsky objem 1,5L a do 7er v roce 2015 dokonce 6,6L V12 tak je to prave koncern VW, ktery jde Bruselu nejvic na ruku, prave koncern VW ma downsizing nejsilnejsi. Bravo bych tak smeroval (pokud jde o tu premiovou cast produkce) spis do Mnichova nebo do Stuttgartu. ;-)
7. 6. 2015 15:36
Re: Píše sa rok 2015...
Je fakt, ze BMW pres vsechny ty trivalce zatim downsizingu vzdoruje nejlepe (i kdyz A4 ma mit 270 konovy 3.0 TFSI, coz je hodnota, ktera u BMW uz davno znamena ctyrvalec). At je to jak chce, mnohem radeji bych videl vetsi motory v normalnich autech, nez nejaky dvanactivalec v autech, ktera clovek potka parkrat za zivot.
Avatar - fOE
7. 6. 2015 19:12
Re: Píše sa rok 2015...
No uvidime kde ten 3.0tfsi audi v tomto vykonu mit skutecne bude, jestli i v evrope. Pokud ho udrzi v evrope jako konkurenci ctyr valcove 28i tak jen dobre a body k plusu pro audi. Vzhledem k evoluci 2.0tfsi napric koncernem bych se tomu ale divil.

S tvou posledni vetou samozrejme souhlas. K cemu nam jsou V12 v autech co se prodaji po tisicech kdyz v autech co se prodavaji po statisicech sedlame stale mensi objem a stale mene valcu.
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 15:44
Re: Píše sa rok 2015...
ked oni predstavia NOVY V12, potom zagratulujem im. ten od Medveda je uz riadne fuzaty a ten Mnichovsky je tiez len prevzaty, co predtym vyvinuli pre RoRo.
A co myslis, tie R3 1,2 co pojdu alebo uz su v Mini - tie robil kto ? A myslis, ze sa neobjavia v 1er ?
R3 1.0 TFSi v A3 mi nevonia, to je jasne. Takisto mi je jasne, ze mi este mozes hodit do xichtu "1 deci" - v strednej triede: A4 co bude s 1.4 a 3er s 1.5 - tam je to ale R3, na co sa dufam "nasi" este nechystaju, aj ked uz jednu 1.5 TFSi R3 v niecom ( nejakej studii ) pouzili...
Avatar - fOE
7. 6. 2015 15:59
Re: Píše sa rok 2015...
Tak pokud je tvym kriteriem jen to "novy", tak budis. Nekdo upravi stary motor aby fungoval v EU6 svete, nekdo postavi novy, me osobne na tom nesejde.
Ta 1.2l v BMW zatim neni, jestli se tam objevi s pristi generaci 1er, tedy za 3-4 roky, no asi jo, ale dulezite je ze ikdyz ho v BMW maji a 1er uz je na 3 valce prizpusobena tak jej tam zatim nenacpali a drzi minimalni objem na 1,5l. Coz znovu podtrhuje to kdo jde bruselu s downsizingem na ruku. Z D3 zatim zaslo nejdal a Bruselu jde na ruku nejvic Audi, co do objemu, a BMW, co do poctu valcu. Tleskat se neda za ani jedno a ani jednomu.
7. 6. 2015 20:31
Re: Píše sa rok 2015...
Euro6 plní i stávající 6,0 W12 a 6,3 W12. Na to je netřeba upravovat.
7. 6. 2015 20:30
Re: Píše sa rok 2015...
Chtěl jsi napsat, bude mít nejsilnější, ne? A8 má teď největší dvanáctiválec z D3 a také je to poslední atmosféra. Nebo si vem základní 3,0 TDI vs. 25d. Audi to prohrává v nejnižších třídách, 1,0 TFSI proti 1,2 Mini a 1,4 TFSI proti 1,5 R3.
Avatar - fOE
7. 6. 2015 20:56
Re: Píše sa rok 2015...
Aktualni A8 i 7er uz jen dozivaji, takze ano, myslim uz na nove generace a motorizace v nich. V nejnizsich tridach to audi prohrava jak u zakladu tak u vrcholu (2.5 vs. 3L). Sam jsem zvedavy jak dopadne RS4 a RS5, jestli pujde audi cestou BMW nebo MB.
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 21:07
Re: Píše sa rok 2015...
tam ja tipujem novu cestu, ktoru ukazalo TT Turbo s E-Laderom.
Pri starsich spionaznych fotkach sa mi zdala byt vzdialenost od prednej osy po uplny predok dostatocna aj na R5 2.5 TFSi, pri novsich mam sice pochybnosti, ale mozno sa pochlapili a daju ten predny diferak este viac dopredu ( vedla motora ) a zmesti sa tam.
[odkaz]
Audi sice ustami Reila ( sef Quattro GmbH co ma na starosti RS modely ) raz povedalo - pozriete na MB, oni maju V8...Ale o tyzden na to do dementoval s tym, ze oni idu proti BMW a nie proti MB...A teraz si vyber... ;-\
Ak by ale isli do R5 a naladili ju na cca 450-500 PS, (vdaka E-Laderu uplna pohoda, A4 uz je konstruovana od zaciatku na 48V siet ) tak by to bol asi najkrajsi downsizing s navratom ku korenom... ;-)
Avatar - fOE
7. 6. 2015 21:38
Re: Píše sa rok 2015...
Auti to ma zatim hodne otevrene a vlastne ma i cas nez prijdou s RS4/RS5 si to jeste promyslet, ale uprimne bych se divil kdyby sli do R5 at uz s nebo bez E-laderu.
1) by se tim postavili pod BMW, proti kteremu se snazi jit,
za 2) mi ani nedava moc smysl aby mainstreamovy koncernovy bratr pak mel vice valcu a vetsi objem nez premiovy koncernista (predpokladejme ze se nejaky 6 valcu pod kapotu passatu casem podiva) no
a za 3) A4 uz tak narostla (naroste, podle toho co potkavam maskovane na nemeckych dalnicich mi prijde ze povyrostla dost) ze ideoveho nastupce quattra vidim stejne spis v RS3 sedan, ktera doufam prijde. A pokud bude RS3 sedan nedava smysl aby i RS4/RS5 mela stejny (z pohledu laicke verejnosti) motor.
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 22:04
Re: Píše sa rok 2015...
Hmm, tak to by som ako rovnaku "hanbuL mohol povazovat R6 v M3/M4 ako v M2 ;-)
to, ze by mali deficit pol litra a 1 valec by som vobec nebral na zretel - ide o tradiciu - uz od S1, S2, cez 80, 90 a z nich odvodenej RS2 ( stredna trieda ;-) ) po 100, 100 S4 - vyssia stredna, bol motor R5 tiez aj vo vacsich modeloch ako vidis.
To, ze MB ma AMGckovy motor R4 a potom az V8 je ich vec - a vdaka tomu zase hadam nieje hanba pre E 63 AMG mat motor ako C 63 AMG, ci ? ;-)
To ze A4 bude zase asi o nejaky cm dlhsia ako aktualna sa mozno aj cakalo ( ja o tom ale stale niesom presvedceny, nakolko odstup od A3 aj A6 je optimalny uz teraz ), ale vdaka MLB-evo ma byt o 100-120 kg lahsia.
Takze neviem, ja by som to videl vcelku realne a vobec nie ako nejaku hanbu.
A4 V6 3.0 TFSi nech kludne hra tu "luxusnejsiu" notu, a R5 ako pravy RS motor nech hra tu vykonnostnu. Ved aj v A8 je W12 klasika a S8 ma V8 ;-)
8. 6. 2015 07:48
Re: Píše sa rok 2015...
A6 i A8 jsou v druhé polovině svého životního cyklu. Pokud A4 povyroste, povyrostou i vyšší řady.
8. 6. 2015 07:42
Re: Píše sa rok 2015...
Tak 2,5 R5T je daný koncepcí. Jestli by VR6 byl lepší volbou, je na trochu jinou debatu. Do 1er by BMW mohlo dát V10. To bys také mohl zmínit 1,8 TFSI; BMW nic takového nevede, má rovnou 2,0. Nahoře pak 4,0 TFSI proti 4,4 (který byl v prvním provedení mnohem horší, byť měl extra čtyři deci).
Avatar - fOE
8. 6. 2015 08:04
Re: Píše sa rok 2015...
Do te debaty okolo stredu jsem se nechtel moc poustet prave kvuli tomu, ze uz se porovnava dost komplikovane (resp. porovnat poradne nejde). Audi nema nic proti 125d, na druhou stranu je to jen 2L a ten audi ma, jen slabsi, pak 25d ve vyssich radach kde audi ma 3L, pak 1.8tsi kde BMW ma zase 2L. 3er ktera ma sice o 1dcl vic, ale o 1 valec mene jako zaklad (ikdyz audi vypina 2 valce?) atd... Proto se tocim kolem zakladu a kolem vrcholu (kde od zacatku pisu o roce 2015, kde uz budou nova 7er a snad i A8).

Jinak R5 jsem nestavel proti chystane VR6, spis bych cekal (klidne zasadni, ale jen) evoluci stavajici kompresorove V6. Ten R5 mi tam proste nesedi z marketingoveho hlediska.
8. 6. 2015 08:39
Re: Píše sa rok 2015...
Právě. Nabídku mají podobnou, ale v detailech dost odlišnou. Audi s VW do toho šli dřív, ale zase tak agresivně si nepočínají. 1,4 TSI byl pěkný skok, ale to bylo před zhruba deseti lety. VW se od té doby moc nepohl. BMW zase přišlo s 23d/ 25d (místo šestiválce) a 35d/ 40d/ 50d (místo osmiválce). A to jsme pořád nevyjmenovali všechno. Podle mne jsou si celkem vyrovnaní. Rozdíl pár deci není moc velký, hlavně u větších motorů. Roli tu mimo jiné hraje, že se BMW rozhodlo používat půl litrové válce. Audi je zase členem mnohem větší skupiny, kde se větší počet (menších) motorů zaplatí a nad těmi malými nemají takovou kontrolu.

V extrémech (nahoře a dole) to není o nic jednodušší než uprostřed. Že se BMW rozhodne nedržet si V12 pro 7er a místo toho použít motor původně určený pro RR, není dobrá ilustrace jejich přístupu k downsizingu. Ten motor pro RR potřebují. Jen Audi těžko může vzít 6,75 od Bentley, i kdyby chtěli. Stejně tak 6,3 W12 není ukázkou přístupu k downsizingu u Audi. Tady hrají velkou roli jiné faktory.

Nová A8 těžko bude v roce 2015. Spíš 2017/ 2018.

3,0 TFSI s kompresorem je předpovídána delší dobu smrt a náhrada V6 s turbínou/ -ami. A teď nechápu. V A3/ TT býval VR6, nikoli 90 ° V6 3,0 TFSI. Tak proč bys proti němu stavěl R5T? A já ho nestavěl proti chystané VR6, ale proti VR6 obecně (hlavně s přihlédnutím k předchozím aplikacím, ne budoucím, s kterými těžko mohu mít zkušenost), jiný šestiválec by na tu platformu nedali.
Avatar - fOE
8. 6. 2015 09:03
Re: Píše sa rok 2015...
Tak kompresorova V6 je v dnesni S4 a je to po tom s cim prislo BMW i logicka volba, nabidnout nejakou formu 6 valce a 3l objemu. Jestli se tam nakonec rozhodnou soupnout novy VR6 nebo prekopany V6 je ve vysledku jedno, oboje mi dava vetsi smysl nez R5 o kterem pise AUDIRS6, ikdyz ten muzou mit teoreticky nejvice ready a ma nejaky historicky podtext.

Muj tip stale smeruje na foukanou V6, schvalne pisu foukanou a nepisu jak bo u audi ted maji ve vyrobe / ve vyvoji uplne vsechno. Vzhledem k tomu, ze do odhaleni nove A4 jeste mame par mesicu a do nove RS4 mozna par let tak je klidne mozne, ze i v audi jeste pracuji s vice scenari. Ostatne nebyli by jedini, i BMW dlouho zvazovalo zda do chystane M2 nehodi na cca 370k vyladeny B48 jako odkaz na puvodni 4 valcovou M3 misto N55/B58, ktery tam nakonec uvidime.
8. 6. 2015 09:36
Re: Píše sa rok 2015...
AUDIRS6 to řeší kvůli úplně něčemu jinému, než že by to byl pro RS4/ RS5 příliš malý motor (na tuhle adresu jen napsal, že půl litr a jeden válec není takový rozdíl). A proč by tam dávali VR6? O tom se ani nespekulovalo, co vím, mluvilo se o novém 90 ° V6, jen tentokrát s turbínou kvůli spotřebě (spekulovalo se o tom, že by mohlo jít o motor od Porsche). To nemluvím o motoru pro RS4/ RS5, ale o nástupci 3,0 TFSI (200-245 kW), což je obyčejný, konfekční motor. Mne v tomhle směru mrzí, že nešlo do výroby Quattro.

Pro RS4/ RS5 mají na výběr několik řešení a když nic jiného, 2,5 TFSI je alespoň řádný quattro motor, jak se na RS model sluší a patří. Osobně v tuhle možnost však nevěřím.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 09:40
Re: Píše sa rok 2015...
Tak BMW 1 s V10 existujou [odkaz] :-)
8. 6. 2015 10:37
Re: Píše sa rok 2015...
Myslíš si, že jsem tu V10 napsal náhodou?
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 11:21
Re: Píše sa rok 2015...
Vypadá to že ne :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2015 22:05
Re: Píše sa rok 2015...
Mě nejvíc dostalo že novej R3 s objemem 1.0 může mít skoro 300 koní a W12 objem 6 litrů 600 koní ;-)
8. 6. 2015 07:55
Re: Píše sa rok 2015...
Co tě na tom dostalo? Rozdíl je přeci v tom, že 1,0 R3 je jen "technology demonstrator" a možná se nikdy vyrábět nebude, ale rozhodně ne v příštích pár letech. Zatímco v 6,0 W12 ukazují budoucí sériový motor, s tímhle výkonem možná pro příští Continental GT, který má teď 590 PS (434 kW).
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2015 22:03
Re: Píše sa rok 2015...
Uklidni ty emoce málem historický V12 Mercedesu má 463 kW/630 PS a 1000 Nm ;-)

Na sport bych jednoznačně preferoval V10 a od týhle mutace W12 se myslim dá čekat 700 možná 750 koní
Sem zvědavej co připravujou u BMW
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 22:13
Re: Píše sa rok 2015...
200 kW na liter plati rovnako pre 1.0 ako pre 6.0 . Naco by na vystave ukazovali W12 s 1200 kW ? Ved potom by bolo zbytocne pre Veyron II ( Chiron? ) robit dalsiu W16 8.0...nemyslis ?
a na V10 asi mozeme fakt zabudnut - aj ked to by bol ten pravy "sportovy motor" ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2015 22:13
Re: Píše sa rok 2015...
V10 mě fakt mrzí :-|

Myslim že se nakonec dočkáme i těch 1200kW ale to už je fakt hodně. Nicméně 608 mě u jednotky prezentovaný jako zcela novej motor roku 2015 mě z objemu 6 litrů a z 12 válců trochu zklamalo. Ten V12 Mercedesu je snad 20 let starej a jeho současnej výkon je vyšší

Sem zvědavej jak to rozštípne BMW. Teď maj v nabídce 3 různý V12 a určitě to budou chtít trochu sjednotit
8. 6. 2015 07:58
Re: Píše sa rok 2015...
U W12 lze očekávat více stupňů. Současná verze také nekončí na 590 PS.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 09:38
Re: Píše sa rok 2015...
O tom žádná a už teď se píše o nějakých 700 PS. Jen mě překvapilo že když má starej V12 od MB aktuálně 630 PS že nejšli aspoň na stejnou hodnotu. Když už je tahle verze prezentovaná jako zcela novej motor
A sem zvědavej jak se k tomu postaví BMW v nový 7er
8. 6. 2015 10:38
Re: Píše sa rok 2015...
600 od MB také nemá 630 PS, že. To je jako napsat, že nechápeš 162 kW 2,0 TFSI, když je to nový motor a už ten starý uměl 228 kW.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 11:20
Re: Píše sa rok 2015...
Nechápu že zrovna ty to takhle argumentuješ ;-)
Rozhodli se tuhle verzi W12 prezentovat jako novej motor tak bych se spíš chlubil nejvyššim výkonem než nejnižšim. U menších motorů jako 2.0 TFSI můžeš tlačit verzi s nižšim výkonem a malou spotřebou. Tak teď představili verzi 140kW a je to ok. U dvanáctiválce mám jiný očekávání
Avatar - AUDIRS6
8. 6. 2015 11:27
Re: Píše sa rok 2015...
lenze je prave rok 2015 a kedze kazdy vie, ze kolko sa da vytlacit zo 6-litra, tak ho naladili tak, aby bol zaujimavy v anglickych cislach ( vykon 600 bhp ) a v EU cislach = spotreba
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 11:30
Re: Píše sa rok 2015...
Nevim jestli je to parametr kterej potencionální kupce V12 zajímá ale když je to novej motor je jasný že by měl bejt v něčem nej žejo ;-)
V12 od MB je fakt už starej a tam žádnej převrat nečekám. Proto sem ale psal že sem zvědavej jak k tomu přistoupěj u BMW. Tam nějaký větší změny u dvanáctiválcovejch motorů naopak čekám
8. 6. 2015 12:49
Re: Píše sa rok 2015...
Ukázat by klidně mohli MW, v tomhle motoru však neukazují možnosti. Tady je podstatné, co bude v sérii. Pokud ho v tomhle naladění použijí u Bentley, bude to u standardního modelu. Silnější Speed přijde později. Jestli bude mít 660, nebo 700 BHP, kdo ví, ale proč to odhalovat už teď? Snad nikdo nečeká, že bude mít méně než předchozí Speed (současný GT Speed má 635 PS).

Snad nikdo nepochybuje, že se z šesti litrů přeplňováním dá vymáčknout více. Limitem jsou pro tebe charakteristika, životnost nebo výrobní náklady, kterých chceš dosáhnout. A tyhle omezení u motorů, které slouží jen k předvádění, padají.
Avatar - Hittman
8. 6. 2015 08:53
Re: Píše sa rok 2015...
:yes: :yes:
7. 6. 2015 12:37
Tak najdeme je hlavně
v servisu no..........
Rozbalit vlákno
7
7. 6. 2015 13:10
Re: Tak najdeme je hlavně
JIste, v podstate se da rict, ze krome VW uz vsichni ostatni vyrobci servisy zrusili, nikdo jim tam nejezdil - zejmena u Subaru hrali mechanici mezi dvema vymenami spojky na schovku. Jen VW se kazi a kazi, auta jsou v servisech vic, nez na ceste... No, co, holt nezbyva, nez se s tim nejak vyrovnat.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 6. 2015 13:32
Re: Tak najdeme je hlavně
no, tak docela to není... ale skutečností je, že snad jedinou skutečnou předností vozů fau vé bývala spolehlivost a servisní nenáročnost... a prostě už to není pravda.

Dneska je poruchovost nadprůměrná... a servisní náklady vysoce nadprůměrné.

Což bohužel platí i o malé benzíňáčky... u šestilitrového dvanáctiválce bych to vůbec neřešil.
Avatar - Aoyagi
7. 6. 2015 13:45
Re: Tak najdeme je hlavně
Tak moderní Škodovky jsou pořád stavěné tak, že se na nich nemá skoro co rozbít, ne? Nový Superb vyjímaje.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 6. 2015 14:23
Re: Tak najdeme je hlavně
šmánkote.. Tys někde cestoval.. a vrátil se sem po mnoha letech?
Neslyšels nic o rozvodech TSI... a turbech, co se málo mažou... o praskajících hlavách dvoulitrových dieselů...
:-(
7. 6. 2015 14:08
Re: Tak najdeme je hlavně
Šmarjá neblazni. Neber to tak smrtelně vážně... Muj dvorní patolog přes auta tvrdí, že v Evropě se přestala delat auta v roce 2004 a v Japonsku v roce 2006. Už je to jrn spotrebak na par let. A k Subaru. Spojka u dieselu myslíš predpokladam. Dale polomotory u prvni generace dieslu, dpf, oturbena dvouapulka take neni etalonem kvality a koncak vyfuku reznul uz na celnim skladu.. Na neco jsem zapomněl?
7. 6. 2015 20:45
Re: Tak najdeme je hlavně
Spojka i v 2,5 turbo, ale jinak je to vse :-)
7. 6. 2015 21:38
Re: Tak najdeme je hlavně
Ja měl automat, takže v pohodě, ale máš recht, že vetsinaanila rychle za jinou... Material moc nevydrzel... Jo a jeste mezinaprava, ale ne u turbin..
7. 6. 2015 13:08
Vysvětlí mi někdo...
...toto: "Laserové zdrsnění povrchu válců metodou APS snižuje tření mechanických částí." ? Jak je mozne zdrsnenim snizit treni? Nebo se zdrsnovalu uz drive, ale jinou metodou, takze treni bylo vyssi?
Rozbalit vlákno
4
7. 6. 2015 13:32
Re: Vysvětlí mi někdo...
to je proste pridrenej motor uz z fabriky, jen to zase folcvagn povysil na vyhodu.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 6. 2015 13:47
Re: Vysvětlí mi někdo...
no, je to klasicky neúplná informace: snížení spotřeby je dosaženo nástřikem válce... termickým nástřikem za použití plasmy... to je ta metoda APS. A aby byl válec na tuto operaci připraven, je třeba jej zdrsnit. A zdrsnit na předem danou povrchovou drsnout s vysokou přesností... ty nerovnosti se vyjadřují v nanometrech... to jest jedna miliontina milimetru... to je prostě hodně málo.
;-)
7. 6. 2015 20:45
Re: Vysvětlí mi někdo...
Dik :yes:
8. 6. 2015 10:42
Re: Vysvětlí mi někdo...
:yes:
Avatar - Ja Prvni 123
7. 6. 2015 13:29
Tomu říkám tradice! Takže vlastně jde o návrat ke kořenům...
SUV Bentley Bentayga, které je druhým vozem do terénu v historii značky. Připomeňme, že prvním byl Dominator z roku 1998, ten sdílel komponenty s Range Roverem a zrodil se minimálně ve třech exemplářích (červeném, žlutém a tmavě zeleném) na objednávku brunejského sultána.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
7. 6. 2015 14:38
Naděje
svitla, že půlkou tohoto motoru by mohl být osazen třeba Passat R30. Tím by se stal nadautem, svého druhu jediným, díky příčně uloženému šestiválci. Jediný, co mi nesedí, je vhodnost použití twinscroll turb. Ve sběrném potrubí ke každé trojici válců se vždy najde jeden pár válců, který se výfukovými plyny "přetlačuje". No jo, V6/V12 mohou být konstrukčně špičkové motory, VR je vždy kompromis, ale i tak díky za něj.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 15:15
Re: Naděje
praveze tu mi to twinscroll dava najvacsi zmysel: defakto kazda polovica komory turba ma 3 valce s takym casovanim vyfuk. plynov, ze tie sa "nebiju" a vdaka tomu je to velmi dobre riesenie jak pre turbo tak pre motor. U R4 to BMW riesi tiez tak, ze posiela do 1 komory plyny z V 1,4 a do druhej z V 2a3. Tu ale idu tie plyny s mensimi "pauzami" ;-)

Ad Passat "R30" - na neho kludne nieco stavim. A casom aj na ten motor v Supe ;-) :yes:
7. 6. 2015 16:57
Re: Naděje
Mas za to, že to zkanibalizuji a hodi do Superbu? Sice by si to zasloužil, ale pochybuji, že Vlkohrad tomu da zelenou.
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 17:17
Re: Naděje
motor 3.0 VR6 TSI sa uz ladi o 106 ;-) Otazka je kedy a v com ho pouziju. Nie ČI. ;-)
Takze na Passat, to velkke SUV na MQB-cku - si aj stavim, do Supu sa tiez podla mna potom dostane - ale samozrejme az po Passatovi. Plus US-Passat a pokial sa VW bude zdat motor 3.0 V6 biturbo od Porsche ( casom vraj poladeny aj Audi ) moc drahy a budu chciet posilovat svoj imidz, tak aj vo Phaetone II.( aj ked do limuziny by som ja VR motor pozdlzne nikdy nepchal, ale ved pozri sa do minulosti...)
7. 6. 2015 17:44
Re: Naděje
Tak řeč byla o Superbu. O tom zda.. Ať už v reinkarnaci phaetona nebo passatu. Ale spíš bych rekl, ze skodovku už nebudou tlačit do sestivalcove ligy.
7. 6. 2015 20:49
Re: Naděje
Ani Passat tam nebude, proc taky? Nad nim bude stat Phaeton a ten zase treba nebude mit nic mensiho, nez sestivalce, to by davalo smysl. Ostatne Passat uz o vicevalcove motory davno prisel, nema smysl je vracet.
7. 6. 2015 20:01
Re: Naděje
Dokonce jsem zaslechl, že v Superbech III se již testuje. Ostatně byli by proti sobě, kdyby to tam nedali...
Avatar - Dzakobo
7. 6. 2015 17:46
Re: Naděje
Máš mě za blba??? Právě píšu, že u V-motorů, kde každá řada válců má svoje turbo, tak ty pulzace se prakticky neovlivňují. Ale VR6 má vždy přívod plynů do 1. spirály turba z válců, které pálí v pořadí 1-4-5 a do 2. spirály 2-3-6 . A to je právě špatně, protože když dofukuje 4. válec, tak klade protitlak k 5. a u druhé části svodů zase 2. válec dofukuje, když začínají odcházet plyny ze 3. válce, pak dlouho žádný válec nevyfukuje a tak stále dokola. Prostě a jednoduše, je to řešení dobré napůl, nikoliv tak, jak to má být nejlépe.
7. 6. 2015 20:00
Re: Naděje
njn, ne všecko má svody jako Zonda...:-)
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2015 22:17
Re: Naděje
8-s teba ? 8-s
Podla mne dostupnych zdrojov je casovanie odpalov u VR6 ( pisane ako u R6 ) v poradi:
1-5-3-6-2-4 z coho vyplyva, ze moja teoria je spravna.
Ak aj BMW odpaluje tak isto, potom to asi aj im vyhovuje z hladiska twinscroll turba ktore tam pouzivaju. Ak odpaluje podla teba, tak potom neviem, co ich k tomu viedlo...
Avatar - Ham.
7. 6. 2015 21:42
Otázka kapsy
Není potřeba brečet nad downsizingem, kdo na to má, tak má stále na výběr jakýkoliv myslitelný počet válců a téměř libovolný objem a proti historii se nabídka ještě dále rozšiřuje, kdo na to nemá, tak holt musí dowsizigovat nejen počet válců, ale i velikost auta, kvalitu zavěšení, kvalitu interiéru a další položky a uvažuje v intencích, zda trojhrnek bude větší brko než dvojhrnek nebo zda stříbrná dekorační lišta z plastu vypadá luxusněji než karbonová dekorační lišta ze stejného plastu. A nedělejme si iluze, bylo to tak vždy.
Rozbalit vlákno
0