Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen W12 TSI: Kde všude uvidíme nový šestilitrový dvanáctiválec?

Aleš Dragoun
Diskuze (93)
Volkswagen má nový velký dvanáctiválec, který připravil pro emisní normu Euro 6. Luxusní koncernové značky se tak nemusejí obávat své budoucnosti, downsizing jim nehrozí.

Šestilitrový, dvěma twin-scroll turby přeplňovaný agregát s přímým vstřikováním byl představen začátkem května ve Vídni, tedy zhruba před měsícem. Potřebný „doping“ vyvinuly společnými silami firmy Bosch a Mahle. V tuto chvíli dává 447 kW v 6000 min-1 a mohutných 900 N.m v rozmezí 1500-4500 otáček., ale pochopitelně jej konstruktéři hodlají dále vyvíjet a ladit, mimo jiné i pro koncernové supersporty od Audi a Lamborghini. Na okruhy je totiž bez problémů použitelný.

Friedrich Eichler, šéf vývoje pohonných jednotek VW, další plány oznámil už při zmíněné prezentaci. Nový podélně uložený dvanáctiválec dostanou větší modely na platformě MLB a také sportovní a luxusní vozy primárně se zadním pohonem a podvozkem s kódem MSB. Motor kombinuje přímý vstřik FSI od Audi a vícebodový TMPI od Bentleye, využívá jak vysokotlakého, tak i nízkotlakého. Laserové zdrsnění povrchu válců metodou APS snižuje tření mechanických částí. Elektromagnetické akutátory tlumí vibrace, pohonná jednotka vyniká i tichostí, má dokonce vlastní adaptivní uložení s hydraulickými tlumiči, dále olejový okruh s přepínatelným olejovým čerpadlem a chlazení s integrovaným hlídáním teploty.

Co víme už nyní, je to, že bude pohánět již příští rok netrpělivě očekávané SUV Bentley Bentayga (právě s MLB), které je druhým vozem do terénu v historii značky. Připomeňme, že prvním byl Dominator z roku 1998, ten sdílel komponenty s Range Roverem a zrodil se minimálně ve třech exemplářích (červeném, žlutém a tmavě zeleném) na objednávku brunejského sultána.

V Crewe se jej dočkají i následníci kupé Continental GT a sedanu Flying Spur. Samozřejmě nemine ani následující generaci Audi A8. A nesmíme zapomínat na „mateřský“ Volkswagen Phaeton... Německá automobilka oficiálně oznámila, že si najde cestu také pod kapotu nového Audi Q7, možná už za dva, nejpozději za tři roky. My tuto verzi ale s největší pravděpodobností oželíme.

Kombinovaná spotřeba dle stávajících evropských norem má v případě A8 a Phaetonu klesnout pod 11 l/100 km. Volkswagen sice má v nabídce turbomotor stejného objemu i uspořádání pro Bentley, ale srovnává jej hlavně s větším přímovstřikovým atmosférickým dvanáctiválcem 6,3 l, taktéž stejné konfigurace. V Phaetonu tento motoru debutoval už před třinácti lety a sdílí jej i současná A8. Novinka bude o 30 % úspornější, samozřejmě hlavně na papíře... Ale dostala též vypínání válců, které nějaké to palivo určitě ušetří.

Agregáty W12 se mimochodem VW zabývá již skoro dvě desítky let, vzpomenete si ještě na stejnojmenný koncept supersportu?

Aleš Dragoun
Diskuze (93)
9. 6. 2015 07:38
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
co je poviseneho na konstatovani faktu ze Tesla proste cili na bohatsi lidi?

mimochodem to o mem aute bylo dobre, ale tak nejak se miji ucinkem, nem o danem cloveku to nevypovida vubec nic, znam spoustu lidi co nemaj skoro na najem a casto se s nim i spozdej ale zato maj nove auto, a naopak lidi co maji svuj krasnej barak v cene kterou vetsina z nas nevydela za celej zivot a jezdi v aute ktere si muze dovolit skoro kdejaky jedinec na davkach

treba ja to auto nemenim z toho duvodu ze proste slouzi dobre, nema poruchy a nemam vpodstate duvod utracet penize za neco novejsiho co me nic noveho vpodstate neprinese, kdys si chci vyzkouset nejake auto, tak si ho proste pujcim, pujcoven na zajimave, luxusni a sportovni vozy je dostatek, navic si pokazde pujcim neco jineho :-!
8. 6. 2015 21:16
Re: NANIC POČÍTAT VÁLCE A LITRY ... MNOHEM UŽITEČNĚJŠÍ JSOU
Tvůj povýšeny ton o tom jaké jsou všichni kolem sockymje ZNAČNĚ usmevny s ohledem na to, ze jednu z největších vykopávek mezi zdejšími diskutery vlastnis právě ty. Zklidní hormon, protože karou starou tak, ze by mohla sama mít ridicak a arogantnimi kecy tady nikoho nedojmes.
8. 6. 2015 18:47
Re: Píše sa rok 2015...
Záleží, jak se na to podíváš a co tím vlastně myslíš. Normy pro emise škodlivin určuje EHK OSN. Ale uzákonit limit musí každý stát zvlášť. Ať už nezávisle, nebo třeba skrz členství v nějakém uskupení. Členství v EU je dobrovolné, je to tedy pořád záležitost státu.

Až na ten závěr to chápeš správně. VW může dělat samé 24 válce, mít evropskou homologaci a prodávat je tu.

Mně vadila ta implikace, že to, co jsi napsal, by bylo součástí Euro normy. Ty s tím nesouvisí. Našel jsem však jinou interpretaci tvého původního příspěvku, která mi nevadí ("S normou Euro 11" jako určení času). Limity na CO2 a pokuty jsou součástí legislativy EU, ale ne součástí Euro norem. Prostě nejsou. A tipl bych si, že i EU to má odděleně, ale v tom guláši se mi to hledat nechce (Euro by mělo být součástí směrnice 2007/46/EC o homologaci vozidel, pro snižování CO2 mají zvlášť nařízení 443/2009, kde jsou limity, pokuty; neměly by se prolínat). ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2015 17:12
Re: Píše sa rok 2015...
:yes: :-)
8. 6. 2015 12:50
Re: Píše sa rok 2015...
já jsem pomalejší - takže - Kdo může za nastavení limitů emisí, včetně CO2? Já jsem kluk z malýho města, takže mi z toho vychází - a oprav mne prosím, že členské státy EU, které jsou zároveń všechny v EHK OSN - mají nastavenu stejnou úroven norem, kterými se na základě jednotné EU legislativy řídí - takže byť to nastavuje komise, je to pak přejato EU za normu a nelze se tím, pod tíhou sankcí - neřídit. Takže když se VW rozhodne, že nebude dělat auta s DPF a jen samé čtyřiadvacetiválce, tak jeho auta nedostanou homologaci pro EU, čímž zde budou neprodejná... Je to tak?