Testy
o uspechu toho auta rozhodnou jen a jen prodejni cisla, zajedte si do nemecka do nejake obchodni ctvrti a schvalne kolik za hodku napocitate Citanu a kolik ostatnich podobne velkych konkurecnich dodavek vcetne "sesterskeho" Renaultu, Citan na svem domacim a zrejme nejdulezitejsim trhu vede 😄
v podstate auto pre Adu - diesel, manual, rucna brzda. Tu spriaznenost s rendlikom uz nejako prekusne 😄
1) Příznivci Mercedesu musí ustát ten pocit, že hvězda na kapotě neznamená nic víc než iluzi lepšího, hodnotnějšího světa.
2) Renault-hater musí zkousnout, že Renault nabízí natolik vytříbenou techniku a kvalitu, že po ní je ochotný sáhnout i prémiový výrobce.
3) Test ACZ sotva obhájí nelichotivé 2,5* hodnocení vozu. Tedy ne že by takovéto hodnocení nebylo na místě, jenže pouze při zohlednněí ceny. Jinak se totiž vesměs nejedná - tedy alespoň podle toho, co zaznělo v textu - o podprůměrný vůz. Kvalitní jízdní projev, výborný motor a příznivá spotřeba v prostorné karoserii sotva může být zhozena do podrpůměru pár nelogickými detaily v ergonomii...
Sečteno podtrženo - Citan se těžko může někomu zavděčit. Pro firemní fleety složené z užitkových Mercedesů to ale může být zajímavým řešením a právě a jen tenhle pohled dává tomuto vozu smysl. Koneckonců, vždyť právě tohle nepochybně stálo u začátku toho krutého nápadu nalepit na Kangoo trojcípou hvězdu.
Tak snad nám nezačnou černé přestavby Kangoo na Citany v bazárech pro zvýšení ceny ojetiny >😁
Za mě - lehce nadprůměrný van za vysoce nadprůměrné peníze. Nicméně pohledem hodnocení hvězd ACZ (tj. bez ohledu na cenu) bych to viděl přinejmenším na 3,5* :-! :-!
2) Renault-hater musí zkousnout, že Renault nabízí natolik vytříbenou techniku a kvalitu, že po ní je ochotný sáhnout i prémiový výrobce.
3) Test ACZ sotva obhájí nelichotivé 2,5* hodnocení vozu. Tedy ne že by takovéto hodnocení nebylo na místě, jenže pouze při zohlednněí ceny. Jinak se totiž vesměs nejedná - tedy alespoň podle toho, co zaznělo v textu - o podprůměrný vůz. Kvalitní jízdní projev, výborný motor a příznivá spotřeba v prostorné karoserii sotva může být zhozena do podrpůměru pár nelogickými detaily v ergonomii...
Sečteno podtrženo - Citan se těžko může někomu zavděčit. Pro firemní fleety složené z užitkových Mercedesů to ale může být zajímavým řešením a právě a jen tenhle pohled dává tomuto vozu smysl. Koneckonců, vždyť právě tohle nepochybně stálo u začátku toho krutého nápadu nalepit na Kangoo trojcípou hvězdu.
Tak snad nám nezačnou černé přestavby Kangoo na Citany v bazárech pro zvýšení ceny ojetiny >😁
Za mě - lehce nadprůměrný van za vysoce nadprůměrné peníze. Nicméně pohledem hodnocení hvězd ACZ (tj. bez ohledu na cenu) bych to viděl přinejmenším na 3,5* :-! :-!
2.5* může Citan obhájit jen proto, že míň než 2.5* se prostě nedává.
Proč jej vidíš tak negativně? V testu nezaznívá kritika na nic než pár prohřešků v ergonomii.
V první řadě protože [odkaz] [odkaz]
Value for money je tragická... jaké auto už by mělo skončit s jednou hvězdou když ne tohle?
Value for money je tragická... jaké auto už by mělo skončit s jednou hvězdou když ne tohle?
1) interiér hnusný je
2) boční profil hnusný je
Jenže hvězdy hodnotí jaké auto je a ne jestli se líbí nebo ne. Navíc tady je hledisko líbí/nelíbí značně podružné a třeba boční profil je nevyvážený je a jen proto, že si sám zákazník dobrovolně vybere prodlouženou verzi.
A hvězdy NEzohledňují cenu. A to není můj výmysl, ale výmysl redakce. Takto si to nastavili. A pokud si odmyslím naprosto zoufalou cenu, tak tu mám solidní van, který má hnusný interiér, pár drobých přehmatů v ergonomii a vypadá ja jezevčík kvůli prodlouženému rozvoru. Tohle by měly být ty důvody na jednu hvězdu? To rozhodně ne :-!
2) boční profil hnusný je
Jenže hvězdy hodnotí jaké auto je a ne jestli se líbí nebo ne. Navíc tady je hledisko líbí/nelíbí značně podružné a třeba boční profil je nevyvážený je a jen proto, že si sám zákazník dobrovolně vybere prodlouženou verzi.
A hvězdy NEzohledňují cenu. A to není můj výmysl, ale výmysl redakce. Takto si to nastavili. A pokud si odmyslím naprosto zoufalou cenu, tak tu mám solidní van, který má hnusný interiér, pár drobých přehmatů v ergonomii a vypadá ja jezevčík kvůli prodlouženému rozvoru. Tohle by měly být ty důvody na jednu hvězdu? To rozhodně ne :-!
Vyzera to ako Renault, jazdi to ako Renault, ma to motor ako Renault...
Ak ma moje informacie neklamu, jedinou fyzickou pridanou hodnotou Citanov je lepsie odhlucnenie. Metafyzicka pridana hodnota spociva v znaku Mercedes a je viac nez pravdepodobne, ze na niektorych jedincov a fleet manazerov to zabera.
Z financneho hladiska je ale situacia zaujimavejsia, pretoze ak firma ma flotilu uzitkovych Mercedesov, tak bezi na vyhodnom servisnom plane, a pridat nejaky ten Citan ma obrovsky zmysel.
Znacku ako taku to v tomto pripade nedevalvuje - toto auto ma totiz len jeden velmi uzky a specificky ciel - rozsirit ci nastartovat fleety. A ani v naznaku sa totiz neusiluje byt premiovym autom - to, ze si ho kupi aj par snobov, je pre Mercedes len pridana hodnota.
Takze ano - uzitkove auto s premiovou znackou ma zmysel - ak sa nehra na premiu. A to tento preznackovany Renault splna dokonalo.
Ak ma moje informacie neklamu, jedinou fyzickou pridanou hodnotou Citanov je lepsie odhlucnenie. Metafyzicka pridana hodnota spociva v znaku Mercedes a je viac nez pravdepodobne, ze na niektorych jedincov a fleet manazerov to zabera.
Z financneho hladiska je ale situacia zaujimavejsia, pretoze ak firma ma flotilu uzitkovych Mercedesov, tak bezi na vyhodnom servisnom plane, a pridat nejaky ten Citan ma obrovsky zmysel.
Znacku ako taku to v tomto pripade nedevalvuje - toto auto ma totiz len jeden velmi uzky a specificky ciel - rozsirit ci nastartovat fleety. A ani v naznaku sa totiz neusiluje byt premiovym autom - to, ze si ho kupi aj par snobov, je pre Mercedes len pridana hodnota.
Takze ano - uzitkove auto s premiovou znackou ma zmysel - ak sa nehra na premiu. A to tento preznackovany Renault splna dokonalo.
tak nějak.
Marketing zkrátka vyhodnotil přínos v podobě počtu fleetových odběrů za pro značku Mercedes podstatnější hledisko než další jemná vráska na pověsti značky. A já s tím verdiktem souhlasím. Sotva někdo zruší objednávku eSka či éEčka protože znak Medvěda je na nějaké dodávce od Renaultu...
Koneckonců stará Vita reznou snad víc jak Š105L a kdo se nad tím pozastaví... Navíc Sprintery beztak jezdí polovina vietnamské naplaveniny na tržnicích.
Marketing zkrátka vyhodnotil přínos v podobě počtu fleetových odběrů za pro značku Mercedes podstatnější hledisko než další jemná vráska na pověsti značky. A já s tím verdiktem souhlasím. Sotva někdo zruší objednávku eSka či éEčka protože znak Medvěda je na nějaké dodávce od Renaultu...
Koneckonců stará Vita reznou snad víc jak Š105L a kdo se nad tím pozastaví... Navíc Sprintery beztak jezdí polovina vietnamské naplaveniny na tržnicích.
[odkaz]
Paráda, už sa teším na verziu Monte Carlo. >😒]
Až na to, že keby tam bol rovnako zabalený Caddy, nespoznáš to. Obstarožná technika v obstarožnom kabáte. Na pár vrchných plechoch spravia trošku iný prelis, dajú nové svetlá, vylisujú novú palubku a hľa, svetová novinka je tu! A hneď porazí v testoch celú plejádu konkurencie. Uskákaný podvozok s tuhou zadnou nápravou, jednoduché čierne plasty a 1.2 TSI v 1,5-tovom aute meter osemdesiat vysokom, to je ten jediný správny ideál rodinného MPV!
Keby len tuhou zadnou nápravou, ale tá je na listových perách. Že to inde vedia aj s multiprvkom je podružná informácia.
a už jsme zase u roury vzadu, jak to že se to nikdy neřeší pod autem roku, pod Renaultem, pod Hondou, pod Toyotou, atd....
K těm list. pérům vzadu - když srovnám užitnou nosnost caddyny a konkurence a opravdu ji naložím to se pak ukáže.
K těm list. pérům vzadu - když srovnám užitnou nosnost caddyny a konkurence a opravdu ji naložím to se pak ukáže.
Zvenku i vevnitř je vidět, že je to jen rychlý badge engineering, obzvláště ty divně klenuté A-sloupky jdou k hvězdě na čumáku jak šlehačka na ho... Tahle protažená verze je obzvláště nehezká. Možná udělají ještě jednu, o 10 čísel delší a bude se jmenovat Pullman. Za 999 000 Kč. b. DPH.
Jestli s tímhle sdílením chtějí pokračovat měli by to u příští generace zohlednit už při společném vývoji.
Jestli s tímhle sdílením chtějí pokračovat měli by to u příští generace zohlednit už při společném vývoji.
.... ta hviezda na tom aute ozaj posobi ako slehacka na ho ....... a keby sme tu slehacku zobrali..... tak cena tohto auta iste padne na polovicu.... to je moc draha slahacka ... taku nemaju ani v najluxusnejsej parizskej restauracii
si dnes uz nedovoli ani dacia..... nakolko vie ze co je to mat uz istu dostojnost..... iste meno a serioznost
mercedes zda sa uz dnes tiez viac pozera na plne vrecka ako na imidz a meno ktore hadam vyse 100 rokov budoval ... co k tomu dodat .... to je bez komentara
vedla toho hviezdneho kusku je aj dokker perfektna premiovka ..... a za polovicnu cenu :yes:
mercedes zda sa uz dnes tiez viac pozera na plne vrecka ako na imidz a meno ktore hadam vyse 100 rokov budoval ... co k tomu dodat .... to je bez komentara
vedla toho hviezdneho kusku je aj dokker perfektna premiovka ..... a za polovicnu cenu :yes:
Ja celkom nerozumiem diskusii o tom, že Citan ničí image Mercedesu-Benz. Mercedes-Benz už predával aj autá ako Viano, dokonca aj Vaneo. A úplne prvá A-trieda teda tiež veľmi prémiová nebola. Len dajte vedľa seba prvú A-triedu a Golf IV. Veď ten Golf IV a hlavne v interiéri, vyzerá oproti A-triede ako prémiové auto. Tie úbohé plasty v Benze, to lajdácke spracovanie, to sa nedá vôbec porovnávať s Golfom. A to ešte bolo auto osobné.
Citan je predovšetkým auto užitkové, to znamená, že nepatrí pod divíziu Mercedes-Benz Cars. A k divízii Mercedes-Benz Vans patria aj autá ako Vito či Sprinter. Nepopieram, že Sprinter je prémiová dodávka, to isté aj Vito, ale proste dôraz na image modelu a jeho urozdený pôvod je tu omnoho menší. Nevidím dôvod, prečo by mal Citan kaziť image celej značky Mercees-Benz, potažmo divízie Mercedes-Benz Cars.
Naviac, čo tu bolo spomenuté, že image môže poškodiť aj jeden model. Tak o tom fakt pochybujem. Treba si uvedomiť, že dnes sa dosť zarába na tom, že predchodcovia kedysi, pred desiatkami rokov, pracne vybudovali image nejakého brandu a dnes to využívajúú biznizmseni na to, aby predali mainstreamový produkt za prémiové prachy. Myslíte si, že napríklad každá kabelka Louis Vuitton je z kože? Nie je. Je z plastu. Ale je to Louis Vuitton. A ľudia za to dajú tisíce korún, lebo je to Louis Vuitton. Obodne to platí aj pre tento tento Citan. A ako hovorím, je to auto z divízie Mercedes-Benz Vans, takže fakt nechápem, prečo by malo nejako uškodiť imagu značky.
Citan je predovšetkým auto užitkové, to znamená, že nepatrí pod divíziu Mercedes-Benz Cars. A k divízii Mercedes-Benz Vans patria aj autá ako Vito či Sprinter. Nepopieram, že Sprinter je prémiová dodávka, to isté aj Vito, ale proste dôraz na image modelu a jeho urozdený pôvod je tu omnoho menší. Nevidím dôvod, prečo by mal Citan kaziť image celej značky Mercees-Benz, potažmo divízie Mercedes-Benz Cars.
Naviac, čo tu bolo spomenuté, že image môže poškodiť aj jeden model. Tak o tom fakt pochybujem. Treba si uvedomiť, že dnes sa dosť zarába na tom, že predchodcovia kedysi, pred desiatkami rokov, pracne vybudovali image nejakého brandu a dnes to využívajúú biznizmseni na to, aby predali mainstreamový produkt za prémiové prachy. Myslíte si, že napríklad každá kabelka Louis Vuitton je z kože? Nie je. Je z plastu. Ale je to Louis Vuitton. A ľudia za to dajú tisíce korún, lebo je to Louis Vuitton. Obodne to platí aj pre tento tento Citan. A ako hovorím, je to auto z divízie Mercedes-Benz Vans, takže fakt nechápem, prečo by malo nejako uškodiť imagu značky.
Prémiová dodávka? To vážne? Potom Actros je prémiový kamión? >😁 Možno sa tak navonok tvária a podvedomie spojené s trojcípou hviezdou pracuje, ale sú to úžitkové autá ako hociktoré iné. Možno v top verzii je to určitý nadštandard, ale to ponúkajú aj ostaní.
Keď porovnáš Sprinter s Daily tak jednoznačne môžeš označiť Sprinter ako prémiovú dodávku... Potvrdí ti to každý kto s týmito autami jazdí alebo jazdil.
Sprinter je taký mäkší, poddajnejší, Dailyna mi prišla trochu ako taký neotesánek, hlavne prázdna. Sprintera si vieš lepšie dovybaviť, ale za akú cenu. Ak si len jeho šofér a nie majiteľ tak budeš jazdiť v holom-bosom (väčšinou). Záleží akou optikou sa na to človek díva. Nakoniec obe sú to primárne úžitkáče ak sa bavíme o cargo verziách a nie osobných na prevoz pasažierov.
a on to je zase jenom rendlík :no😒br />
Ta kreatura se mohla jmenovat spíše Titan, než Citan. K velkohubým vyjádřením firmy rendlík a syn, že patří mezi světové automobilky, by to sedělo...
Ta kreatura se mohla jmenovat spíše Titan, než Citan. K velkohubým vyjádřením firmy rendlík a syn, že patří mezi světové automobilky, by to sedělo...
On Citan nebude stát vedle eSka na showroomu, pořád ještě tu je rozdělení na užitkáče a osobáky, takže jo, nic tak strašnýho se neděje... ale jak říkáš, zahrávají si.
Za mě [odkaz]
Jenže já nejsem prémiový jezdec, takže u mě je to samozřejmě dané tím, že si takové auto nemůžu dovolit...
Sa uz konecne spamätaj !!!! A prestan pisat taketo dristy ! Mozes pisat ze A3 stoji na cca podobnom MQB ako Golf, ale od A4 hore, je to MLB, ktoru VW uz nepouziva na nic !
Prve co na nej bude, bude novy Phaeton.
Ale naco to ja vobec tebe pisem, ze... 8-s ma to 4 kolesa, je to koncern, tak je ti to zjavne jedno, ci je to Fabia, alebo Mulsane. 8-s
Kolik toho do člověka nalejou, než toho pohlednýho Citana koupí? >😁
No, tak musime oprasit jiny termin a rict o Mercedesu, ze je to "plnoformatova" znacka. Od sroubku po letadlo cokoliv 😄
BTW.: MB dela i nakladaky, popelarska auta, nedavno jeste uzitkove Unimogy, a slavny G-wagen je v podstate ve dnou verzich - luxusni pro arabske sejky a pracovni pro RWE, a nevsiml jsem si nejen nahlodani image znacky jako takove, ale ani nejakeho znicujiciho vlivu na model samotny.
Za mne je mnohem horsi pohromou soustava motor od jinud + mizerny automat + mizerny podvozek ve tride C...
No Dinar to myslel jinak, to mi doslo pozdeji - mu jde o to, ze to pracovni auto je v podstate jen preznackovany vyrobek nekoho jineho, neni k nemu zadna pridana MB hodnota, jen je radne priceneny - tak to beru, to je fau😜as, stejne jako motor v cecku, nakoupeny odjinud...
[odkaz]
nebo na ***cucy a děje se co? No houno. Prémie není o dnu, ale o vrcholech a ty má MB v cajku (AMG GT, S-klasse). 😄
Náklaďáky jsou vnímané odděleně od osobáků a navíc i tam si dává Mercedes záležet, aby si držel svou úroveň, ten Econic je taky dobré auto. LUV už je ale těm osobákům nebezpečně blízko, stejně jako Vito, které možná nějaké šrámy na pověsti MB taky zanechalo.
Premie umi vyprodukovat "cerne ovce" i v relativne klasickych radach, ze je pak cernou ovci i prebrana dodavka pro me osobne uz nic nemeni. Image mercedesu u me neutrpelo, mercedesy stejne zacinaji az radou C. 😄
2AT... no, BMW si taky zahrává. Zatím se nic neděje, ale salámovou metodou by se za chvíli mohli dostat někam, kde být nechtějí.
Jediná klika je že to je LUV, tím se dostává trošku mimo záběr.
Btw...jsem rád, že redakce využívá širší spektrum hodnotících hvězd 😉
Ten, na koho Citan cílí, nebude mít naprosto žádný problém obhájit logo na kapotě či cenu. Jediný, kdo bude muset rozdejchávat, budou majitelé S-klád >😒] Jenže když vedle nich zastaví 3-hrnek BMW 2AT, tak si hned řeknou, že Medvěd je zkrátka Medvěd >😒] :-! :-!
Zbytek auta je naprosto identický, což je poměrně dobrá vizitka pro Renault i MB. Je to pro svůj účel dobré auto.
Copak se ti nezdá?
Stačí hnouti pr.delí,
nakoupit si vrtuli.
Jenže místo dodávek,
budeš drandit tříhrnek.
To se tady neodpouští,
Dinar se nám pěkně spouští.
Jdou mu k duhu tříválce,
a diví se dodávce.
>😒]
Kdyby aspoň Citan vypadal k světu... 😉
[odkaz]
Z někoho se nám tu klube poet. >😒]