Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Civic Type R: Jízdní dojmy ze Slovenska (+videa)

Na novou Hondu Civic Type R jsme čekali dlouho, nyní se však s vámi můžeme podělit o první jízdní dojmy. Vůz jsme testovali v okolí Bratislavy, na rakouských silničkách a závodním okruhu Slovakiaring.
Zpět na článek
12. 6. 2015 16:33
12. 6. 2015 17:06
12. 6. 2015 17:02
12. 6. 2015 18:45
12. 6. 2015 18:54
12. 6. 2015 19:06
12. 6. 2015 21:44
12. 6. 2015 21:49
12. 6. 2015 22:37
13. 6. 2015 08:39
13. 6. 2015 13:02
13. 6. 2015 08:36
13. 6. 2015 13:33
13. 6. 2015 19:48
13. 6. 2015 22:41
14. 6. 2015 15:48
13. 6. 2015 13:09
Avatar - Covenant
12. 6. 2015 16:33
Ostré kolo
Pro srovnání ostré kolo s Norbertem Michelisz [odkaz] [odkaz] ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
12. 6. 2015 17:06
Re: Ostré kolo
Ty voe, paráda; keď si napríklad pamätáš tú prvú 180° vracačku po prvom horizonte, tá je veľmi zákerná a týpek si to ešte za horizontom hasí cez 190 a až potom ide brutálne na brzdy a ustojí to, klobúk dole. Máme sa ešte hoooodne učiť. ;-)
Avatar - Thomasino
12. 6. 2015 17:11
Re: Ostré kolo
Nejdříve musíme zhoblovat ty vaše původní rádo-by-gumy a musíte pořídit něco pořádného ;-) Minimálně ty SuperSporty, nebo AD08R apod. >:-[] No a pak se naučit pořádně stopu, brzdné body a jezdit a jezdit a jezdit... Za dva týdny potrénujeme ;-) Můžeme dát první 2-3 koly klidnější, kdy vám ukážu stopu. Ale to jakou ryhlostí s daným autem a hlavně pneumatikama dokážeš kde jet si stejně musíš postupně vypilovat sám ;-) Já taky doufám, že čas z kvalifikace CarboniaCupu 2:37,3 není konečný a dostanu se k 2:35
Avatar - Covenant
12. 6. 2015 17:11
Re: Ostré kolo
To mi povídej...přesně vidím kde jsou ještě sakra rezervy...jinak kamaráde trénuj trénuj....28.6 jsme tam jak na koni, už na youtube brousím od Thoma videa s ideální stopou >:-[]
Avatar - Thomasino
12. 6. 2015 16:46
Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťák!
Moc pěkně napsané, poklona :yes: Líbí se mě hardcore přístup Hondy, funkční aerodynamika (tady by se mohl i Renault Sport přiučit), zřejmě jediný vážný konkurent pro mého Megana R.S. Cup. A popravdě, kdyby přišla Honda o rok a půl dříve když jsem objednával, bylo by to těžké rozhodování. Hondy mám rád, jejich řazení bylo vždy super (tady Megane lehce pokulhává), ikdyž zase mě trochu vadí že je to pětidvířko a ten design je takový "zvláštní" >:-[] Už se těším na nějaké srovnatelné časy, případně svezení v CTR. Pro nadšence co rádi jezdí se svým autem i na okruh, jsou to nyní spolu s Meganem R.S. Cup jediné dvě opravdové ostré a rychlé předokolky (no možná o kousek třetí v pořadí bude Leon Cupra, ten má také potenciál na ladění). Předpokládám, že pak CTR zajede i ten slibovaný rekord na Nordschleife (zatím to není oficiální čas pokud vím, nebylo to seriové auto) a uvidíme, kdo se bude zase snažit je překonat. Ale důležitější je spíše jak to auto funguje v reále, jak je zábavné, rychlé v rukách neprofesionálů a kolik lidí si ho taky koupí ;-) Každopádně za mě palec nahoru, hodně povedené auto :yes:
Rozbalit vlákno
12
12. 6. 2015 17:19
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Z článku mám hodně pozitivní dojmy a jak je cítit ze slov redaktora a ostatních zůčastněných závodních jezdců, tak se vážně CTR povedlo ve všech směrech a jedná se o bezkonkurenčně nej Hardcore HH současnosti, přesně jak sama Honda po celou dobu avizovala! Souhlas, že jediní praví zástupce skupiny HH jsou pouze MRS a CTR, zbytek jsou "jen" nějaké kompromisy mezi rychlostí a praktičností a denní použitelností, což nutně není špatně, pr každý zákazník od svého vozu žádá něco jiného a necht si každý vybere, co komu vyhovuje ;-) Jak sis mohl přečíst a slyšet, tak design zde hraje více funkční roli než estetickou, takže konečný design je max efektivní a stará se o dokonalý vztlak a přítlak, v tomto případě se na "krásu" nehraje. O rekord na NS nejde, to je jen marketingový tah, ale když potvrdí, či zlepší svůj dosavadní rekord, bude to jen plus.
Avatar - Thomasino
12. 6. 2015 17:35
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Funkční to určitě je, ale některé části mohou vypadat i lépe ;-) Třeba vpředu dole na krajích nárazníku před předními koly, kdy se vzduch dostává kolem kol dále, tak tam má Honda takové zvláštní vykousnutí :-O Koukni na závodní auta, nebo na Porsche 911 GT3, 911 GT3 RS či závodní 911 GT3 Cup, tam je to většinou plynule protažené do lemu blatníku. Případně pak vylepšené dalšími přídavnýmí křidélky >:-[]
S tím že je to "bezkonkurenčně" NEJ HH bych nepřeháněl, to zase zveličuješ první dojmy, uvidíme až jak bude vypadat většina testů, zvláště srovnávacích a od zavedených zahraničních medií ;-)
Ale protože Honzu Mičku trochu znám a vím jak byl před rokem nadšený ve SPA z Megana R.S. 265 CUP, kde jsme spolu byli, tak mu tyto jeho dojmy u CTR celkem věřím a jeho styl psaní mám rád :-)
Avatar - Bully_
12. 6. 2015 21:24
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Clanek se mne taky libi a Honde silne fandim. Kazdopadne budu opakovat svou klasiku- tvrdit o velmi podobnych autech, ze jsou 2 z nich hardcore a zbytek ze je kompromis asi nejde. V necem se trosku lisi, ale jde o stejnou tridu, stejnou koncepci, univerzalni vykonny hatch, schopny poslouzit v tydnu jako rodinne auto a o vikendu jezdit i po okruhu. Ale zaplatpanbuh za kazde sportovni auto v tehle kategorii, co se krome toho byt rychle dokaze byt jeste i syrove a ne co nejvic kompromisni a vseobecne prijatelne.
Ad Ring- ta ochranna klec byla podle informaci samotne Hondy pouze pro bezpecnost a byla s karoserii spojena pres silentbloky, ne napevno. Takze zadnou tuhost karoserie zvysovat nemohla. Jestli vyrovnala pouze hmotnost vymontovanych casti auta (klima apod.), pak mohli mit oproti seriovemu vozu jedinou vyhodu- nepatrne jine rozlozeni hmotnosti. Jeste letos v lete pry chteji pokus zopakovat oficialne a s naprosto seriovym vozem. A zajet to jeste lip :yes:
Avatar - _Karel_
12. 6. 2015 21:38
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Tohle ti přijde jako "univerzální hatch, v týdnu jako rodinné auto"?
To asi na okruh jezdíš s F1.
Avatar - Bully_
12. 6. 2015 22:40
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
O tom kategorie HH totiz je, ze poslouzi temihle obema zpusoby.
A je to tak, nejenom na okruh jezdim s necim, co se te formuli konstrukcne i urcenim dost podoba.
Avatar - _Karel_
12. 6. 2015 22:51
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Představit si tuhle Hondu jako rodinné auto , na to fantazii nemám.
Avatar - Bully_
12. 6. 2015 23:06
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Vlastnil jsem oba predchozi CTR a jako rodinna auta sly pouzivat uplne normalne. A to byly jeste syrovejsi vozy nez je tenhle, hlucnejsi, tvrdsi (navic poladene :-) ), a jen s jednim parem dveri. Ma to vsechno, co rodinne auto potrebuje a furu veci navic, v tehle nove generaci na muj vkus az dost navic.
Stokrat radsi svezu rodinu pres Evropu jako uz kolikrat pekne v pohodli moderniho CTR, nez jako jsme jezdili zamlada ve stare Octavii (te opravdu puvodni), ve stodvacitkach, pak ve Favoritech apod. .
Avatar - _Karel_
13. 6. 2015 00:05
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
"pěkně v pohodlí moderního CTR"- jeden z nás nečetl tento článek, nebo se ti rodí děti už v anatomické sedačce a manželka je vnučkou Elišky Junkové. Autor váhá, jestli auto není skoro závodní speciál, úzké skořepiny, žádné gumy, ultimativní podvozek.
Typické atributy rodinného auta. Nic ve zlým, ale já más svou rodinu rád ;-)
Věřím, že na okruhu je to pecka, tam byl CTR evidentně stvořen, ne na nákupy a na dovolenou.I když to určitě i na tu dovolenou jde, musí to být s tímto podvozkem a v Recarech sen všech manželek.
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 00:36
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Nevim, jakou zkusenost mas s podobnymi vozy ty, ja si o nich nejenom ctu clanky, ale opravdu v nich jezdim. Ze jde CTR pouzit jako rodinne auto daleko vic nektere jine jeste neznamena, ze nejde pouzit i tohle. Sportovni sedacky jsou pro nerozkydle jedince pohodlne dostatecne, 2-zonova autoklima, fura bezpecnostnich asistentu, komfortnich prvku, xenony, tempomaty, ted adaptivni podvozek, 5 dveri, megakufr, magic seats, suprdupr audiosoustava, jde to jmenovat donekonecna. Jestli si myslis, ze si vetsina lidi kupuje HH jako 2. nebo 3. vuz do rodiny, tak jsi dost vedle. Dokonce i na ten okruh se jich podiva jenom malo z nich, a kdyz uz, tak spis jenom stylem "zucastnit se". I kdyz to % HH na okruzich bude u MRS nebo CTR o neco vyssi, nez treba u Golfu GTI, to nepopiram.
Starsi syn (6 let) mne usina i v Lotusu, je to jenom vec zvyku.
Avatar - _Karel_
13. 6. 2015 08:16
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
HH jako GTI nebo Cupra - tam není co řešit, to jsou vcelku pohodlná civilní auta.
Tohle auto jako rodinné- Honda Jazz 1,2 taky umí jezdit na okruhu, ale nikdo ji nebude nazývat okruhovým autem.
Že máš vlastní zkušenost jsem si všiml na MA, dětská sedačka vzadu je dobrá >:D :yes:
Ano, myslím si, že kdo má na nový CTR a není mu dvacet, kupuje ho jako 2-3 auto do rodiny.
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 09:59
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Pres Evropu i s detmi a vecmi na dovolenou v kufru muzes jet jak v GTI, tak v CTR nebo MRS. V nejakem decibelu hluku navic nebo v par litrech prostoru + nebo - v kufru nevidim zadny problem, rozdily mezi nimi se neuveritelne precenuji. To ale vi ti, co maji s auty zkusenost, ne ctenari testu na internetu nebo v casopisech. Kdyby se reklo, ze jde skoro o to same, nebylo by o cem psat.
13. 6. 2015 17:59
Re: Skvěle napsaný článek a zřejmě hodně povedený ostrý auťá
Tohle je velmi subjektivní náhled. Jsi jeden z mála komu tvrdý a hlučný auto připadá jako rodinnej ideál, chybu ale nehledej v ostatních s jiným názorem.

Já osobně si to představit neumím, ale proti gustu... ;-)
Avatar - iudex
12. 6. 2015 17:02
Paráda
Paráda, toto bude výživné čítanie, večer si to dám podrobnejšie, každopádne sa javí, že tajpár sa fakt vydaril. :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2015 17:55
Japonská bestie
co více dodat...
No to jsem zvědav, kolik řidičů to CTR někde naboří.
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2015 17:57
výborný výborný výbormý
Velmi dobře napsaný článek, opravdu už dlouho jsem tak čtivý článek nečetl. Velká pochvala.
Civic podle popisu působí, jako by se vrátil do éry sportovních modelů, kdy každá Hodna měla něco extra sportovního v DNA.
Za mě palec nahoru, konečně zase opravdu ostrý hot hatch, který si nebudou kupovat slečinky.
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2015 18:45
SUPER!!!
Konečně zase auto pro pořádný nadšence! >:D Tak se mi to líbí! Stejně jako reportáž. Zhltnul jsem ji skoro na jeden nádech! :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2015 18:54
Kolecka
Sorry ale ty 19" kola vypadaj opravdu smesne malinky a jako celek to pak vypada strasne :-(
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
12. 6. 2015 19:06
Re: Kolecka
a este cierne disky opticky kolesa len zmensuju..... a taka biela farba auto zvacsuje..... suma sumarum take biele type-R s ciernymi kolesami... posobi az moc divne a ... mne najviac vzhladovo prekazaju tie umelo vystrcene blatniky vpredu aj vzadu... a utopene kolesa..... a masivny dlhy aj vysoky zadny previs... vzhladovo je to ozaj priserka.... ako taka neformena naparovacia zehlicka na koleckach... ale zaujemca o toto auto podobne ako v pripade subaru asi nepozera na dizajn... ale ocakava ine prednosti..... a tu honda bude vyborna ... kto chce aj super dizajn aj motor... ten moze ist do cupry ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Kolecka
KIA - příšerka není auto, příšerný jen pouze tvůj komentář, zvlášť konec mě dost pobavil :yes:
Avatar - fOE
12. 6. 2015 21:44
Re: Kolecka
Kdyby k te priserne forme kterou tady zvolil pridal aspon normalni obsah, ale nejen ze je to napsane stylem, ze se to neda docist, on je to jeste blabol nad blabol..
Avatar - _Karel_
12. 6. 2015 21:49
Re: Kolecka
Príšerka nepříšerka, jak jsem fanda Hondy, tak tohle auto podle mě vypadá hrozně. Ale podle textu funguje skvěle, což bylo konečně třeba a Hondě to upřímně přeju.
Avatar - praděda7
12. 6. 2015 22:37
Re: Kolecka
Jako fanda Hondy a specificky Type R (vlastnil jsem nějaký ten rok Integru VTiR a Type R, moje garáž), musím se přiklonit k názoru, že tato CTR krásy moc nepobrala. Že bylo nutné obětovat všechny sexy linky na oltář aerodynamiky, tak tomu se zdráhám uvěřit. Snad naživo nebude CTR tak drasticky "kostrbatá". :-!
13. 6. 2015 08:39
Re: Kolecka
Viděl jsem Type-R na autosalónu v Bratislavě a příměr k napařovací žehličce je velmi trefný. Možná bych řekl ještě ufo. Kdo zná motorky od Hondy, nediví se. Jasně, podstatné je, jak to jezdí. Ale vzhled to má trochu odrazující.
12. 6. 2015 19:25
No konečně
Auto vypadá jako podařený kousek pro řidiče a né modní auta s autopilotem a kubíky prostoru na stěhování nábytku. Jen doufám, že jeden kousek neskončí u nás, jeden Type-R na střeše stačil ;-)
Nakonec mám obavy, že zase budeme auto škatulkovat jako závodní auto, nepoužitelné pro normální řidiče, vhodné jen pro víkendy na okruhu a že vlastně ten Golf GTI je lepší, protože je univerzálnější, proč mít auto na zábavu a podobné nesmysly. Lidé mají peněz více než dříve, lidé bydlí více ve vlastních domech než dříve, takže aut mohou mít více (stejně mají) jen je jim vtloukáno do hlavy odevšad (i samotnými automobilkami) že mít sportovní auto je nesmysl. Nesmysl to není, jen ostatní rezignovali a dělají bezpohlavní auta a ty co dělají dobrá auta pro řidiče jako tato Honda by měli být velebeni, protože to že se tato auta neprodávají, není jejich schopnost radosti a rychlosti, ale naše neschopnost vrátit se ke kořenům, k tomu co nám přináší radost, trochu adrenalinu a úsměvu. Nebuďme univerzální roboti, trochu té zábavy a radosti si zasloužíme. Stojí to za to.
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2015 22:03
Porovnání dynamiky v přímce s Leonem
[odkaz]
0-250 tacho 54 sec.
[odkaz]
0-250 GPS 41 sec.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Covenant
12. 6. 2015 22:20
Re: Porovnání dynamiky v přímce s Leonem
Hmm vypadá, že TSI je o něco dynamičtější navzdory 280K a krouťa 350Nm ....Honda má zase přesné a krátké řazení...to chci :-)

Těším se, až auto otestuje Jaku Rejlek nebo Rasto Chvála ;-) [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2015 22:27
Re: Porovnání dynamiky v přímce s Leonem
[odkaz]
13. 6. 2015 10:10
Re: Porovnání dynamiky v přímce s Leonem
Tady je srovnání na dráze od Steva Sutcliffa
CTR 46,5 sec.
C280 46,9 sec.
MRS 47,6 sec.
[odkaz]
Avatar - Katikakus
13. 6. 2015 09:09
Re: Porovnání dynamiky v přímce s Leonem
Autor obou videí v článku jasně uvádí, že videotest dynamiky CTR není srovnatelný s jinými, protože proběhl za nestandardních podmínek a na jiném místě. To by ale chtělo umět číst.

EDIT: pro tupe minusovace tedy jeste citace z clanku: "I proto upozorníme, že zaznamenaná dynamika není srovnatelná s jinými z našeho kanálu na YouTube - měření proběhlo na neobvyklém místě za neobvyklých teplot. Bez ohledu na to ale musíme po prvním testu Type R konstatovat, že pokud si od něj slibujete zatraceně rychlý kompakt, nepochybně jej dostanete."
16. 6. 2015 22:04
Re: Porovnání dynamiky v přímce s Leonem
[odkaz]
12. 6. 2015 22:35
Zadní náprava
Kolik diskutérů shazovalo Hondu za provedení nápravy. Přitom dvojitý lichoběžník měl Civic na všech nápravách v 6G (od 1995), myslím si, že i před tím, skončil dvojitým lichoběžníkem, když se ho naučil do Golfu apod. dávat koncern VW.

CTR ukazuje, že opravdu vlečená náprava vzadu stačí, když se umí udělat. Dále záleží na tlumičích, apod., ale samotná konstrukce víceprvku postupně ztrácí na důležitosti.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Covenant
12. 6. 2015 22:43
Re: Zadní náprava
Otázka může být třeba hlučnost, obecně se píše že víceprvek je tišší než vlečná a pro někoho tu muže být argument, pokud to tak je a používá auto i na běžné denní jezdění.
Avatar - Honza Mička
12. 6. 2015 22:53
Re: Zadní náprava
Dobrý večer,

máte pravdu, víceprvek není zárukou lepších jízdních vlastností. U CTR je zadek občas hodně rozevlátý, ale díky tomu je auto tak podmanivé :-)
12. 6. 2015 23:05
Re: Zadní náprava
Viceprvek se obecne da naladit hodne sportovne pri zachovani komfortu, vlecka jde naladit but tak, nebo onak, nejde si s ni tak pohrat. A u sportovnich aut, kde se zdvihy perovani meri v milimetrech je celkem jedno, jestli pri ostre jizde na okruhu maji to, nebo ono, mozna ze ta vlecka je tam diky pevnejsimu ulozeni i lepsi. Pro bezne auto v beznem provozu je pak urcite lepsi viceprvek.
13. 6. 2015 18:03
Re: Zadní náprava
Vyházejme víceprvkový i jakýkoliv sofistikovanější řešení náprav ze všech aut! Civic na tom staví budoucnost, tak nic lepšího není...

Nestačím se divit, co z fanoušků leze.
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 19:50
Re: Zadní náprava
Tobe vadi torzka u Hondy a treba u Renaultu Megane (i RS) ne?
Jinak se neboj, timhle dogmatem o nejake "nemoznosti" fungovani podvozku bez viceprvku trpi nebo minimalne trpela i vetsina Hondaru >:D Dokud se s fungujici torzkou nesvezou.
13. 6. 2015 20:14
Re: Zadní náprava
Reaguju na Jirika, kterej se baví o Hondě. Pokud je to taková bomba ta vlečka...proč není v NSX? ;-)

Nikdo nemluví o nemožnosti fungování, že se dá víceprvek naladit líp snad zpochybňovat nebudeme, ne? :-)
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 20:34
Re: Zadní náprava
Mluvis o "fanouscich Hondy" obecne, tak ti odpovidam (jako moderator H-C.cz) za fanousky Hondy obecne, ne za Jirika.
Viceprvek jde naladit lip (a kazdy bychom samozrejme chteli zaveseni jako u Formule 1 i u nakupniho voziku), ale ve tride kompaktu jde vyborne vyladit i ta vlecka, aby stacila pro ucel vozu tehle tridy a zaroven srazila ekonomicke naklady. U NSX si pri jeho cene a jine urceni i klientelu muzou dovolit vyvoj viceprvku.
Neobhajuju "vlecku", jenom rikam, ze i ona muze pro urcite ucely fungovat vic nez dostatecne. A navic mit i urcite vyhody (fin. naklady, usetreni vnitrniho prostoru ve voze a vyrazne vyssi odolnost). Ve sve tride proste staci.
13. 6. 2015 20:46
Re: Zadní náprava
Ve své třídě musí stačit, řekl to přeci moderátor H-C.cz. Pokud by Civic v příští generaci náhodou multilink dostal, pak se názor změní.
Tedy pokud Honda zůstane na EU trhu. A já doufám, že zůstane...
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 22:39
Re: Zadní náprava
Jiste, pokud dostane v budoucnu Civic viceprvkovou zadni napravu a pokud bude fungovat opravdu jeste lip, pak to bude jenom dobre.
14. 6. 2015 07:41
Re: Zadní náprava
Honda zrovna ladit víceprvky umí ;-) Takže lepší by byl bezpochyby...
15. 6. 2015 08:10
Re: Zadní náprava
Tak jinak, když jsem zřejmě nenapsal svůj text dostatečně srozumitelně.
Podle všeho se ukazuje, že asi je lepší sofistikovanější tlumič než sofistikovaná (zadní) náprava. Ideální je sofistikovaná náprava a tlumič, ale to jsme v jiných cenových kategoriích.
Tím není vyloučeno, že se v Civicu vrátí víceprvek, který měl dříve něž všichni ostatní. Protože se v rámci nákladů bude lepším řešením.
Také jsem tím chtěl říci, že je nutné posuzovat nápravu, pružení a tlumení jako celek.
Avatar - TeeJay
15. 6. 2015 16:02
Re: Zadní náprava
Ano, s tímto názorem se ztotožňuji, mimochodem ho neslyším poprvé. Dneska je opravdu technika tlumičů možná důležitější, než zavěšení. A není pochyb o tom, že magnetické tlumiče jsou v současnosti TOP.
Avatar - Stewee
13. 6. 2015 08:36
Bravo Honda
Konecne pekne a zda sa celkom objektivne podany clanok obsahujuci samozrejme farebne ilustrovne subjektivne pocity, ktore sa ale citali prijemne.
Pri pohlade na fotky je dizajn skutocne v niektorych pohladoch tahsie stravitelny, ale ako uvadza clanok (a mnohe ine) dizajn sa podriadil absolutne funkcnosti (v prospech stability, pritlaku, efektivnosti prenosu sily na vozovku). Aj preto su zadne koles akoby utopene. Nemyslim, si, ze by japoncom dosiel dych pri zadnej naprave a strcili tam kolesa len tak. Vsetko v tomto aj ked rozporuplne dizajnersky vyhliadajucom CTR je podmanene vykonu a radosti z jazdy (sportovej jazdy). Tesim sa na prve realne vzhliadnutie auta a verim, ze moje miestami negativne dojmy z dizajnu opadnu a prepadnem mu tak, ako som prepadol aj inym modelom od tejto znacky. BRAVO HONDA!!! HONDA ZIJE!!!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - praděda7
13. 6. 2015 11:00
Re: Bravo Honda
Ano, ale...jako vždy jsou peníze až na prvním místě. Jsem si jist....co jist.... přesvědčen, že kdyby byl rozpočet na tento projekt kapku štědřejší, tak se s tím styling mohli ještě "pohrát". Snad i časově byla Honda pod tlakem a výsledkem je....ano funkční ale no zrovna sexy vizáž. Ale pozor! V minulosti spojení funkčnosti a vzhledu nedělalo Hondě problémy. :-!
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 13:33
Re: Bravo Honda
Casove Honda v presu nebyla, naopak se na novy CTR cekalo STRASNE dlouho. A jeste cekat bude, kdyz bude v prodeji az od (konce?) zari. To uz je v podstate uplne na konci "zivota" aktualni 9. generace Civicu.
Je pravda, ze koncept byl designove povedenejsi a soucasna podoba je proste smes funkcnosti ( :yes: :yes: :yes: ) a bohuzel i snahy o co nejnizsi naklady. Koncept jsem nazivo videl uz na vic akcich (autosalon, vystaveni v "me" pobocce Hondy a TypeR Day ve Spa) a vypadal uchvatne. Hondy vypadaji casto na fotkach nic moc a v realu je to jine kafe, pockejme si ;-)
Avatar - praděda7
13. 6. 2015 15:23
Re: Bravo Honda
Jestli byla Honda časově pod tlakem, tak to mohlo být částečně tím, že se Honda začala opět motat kolem F-1. Unfortunately resources are limited, but wants are unlimited! :-! Ano, koncept byl (alespoň na fotkách), daleko "příjemnější" na oko. :-! Možná měli na ty blatníky sehnat šikovnějšího klempíře... ;-)
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 19:48
Re: Bravo Honda
Honda predevsim uz od roku 2007 nezkonstruovala ZADNY sportovni automobil. Da se rict dodnes, protoze se od posledniho TypeR 8.generace jeste zadny sportak neprodava a par mesicu jeste nebude. Cela firma predvedla zvlast v Evrope daleko vic marketingovych prusvihu, ale o tom ted rec neni. Predevsim prichazi o povest vyrobcu automobilu se sportovnim duchem a to je strasna skoda. Zvlast s tak loajalni podporou majitelu a priznivcu znacky, ktera se u jinych automobilek snad ani nevidi.
Okolo F1 se "mota" spousta automobilek. Ze by na tom mel financne vykrvacet nejvetsi vyrobce motoru na svete se mne nechce verit. Rozhodne ne tak, ze by prave kvuli tomuto podniku nemeli na lepsi blatniky u CTR. TypeR 9G vychazi tak pozde, ze do nej Japonci zrejme nechteji vraze vic penez, nez je nezbytne nutne. Jde spis o predvoj 10. generace, nastup turbomotoru. Rozdil mezi CTR 9G oproti zbytku Civicu 9G je podstatne vetsi, nez rozdil mezi 8. a 9. generaci. Tam slo spis o opticky facelift, jinak jde technicky az na par detailu o totozne auto.
Avatar - Machýrek
13. 6. 2015 21:19
Re: Bravo Honda
Stitek s cislem je tam jen tak, jako ze matejska, nebo to ma byt nejaka limitka?
Prosim kameny na me nehazejte, nejsem Honda oriented, nic mene toto me zaujalo a prave ten trochu sileny design se mi libi.
Avatar - Bully_
13. 6. 2015 22:41
Re: Bravo Honda
Kazdy TypeR mel vzdycky stitek s poradovym cislem.
Avatar - praděda7
14. 6. 2015 15:38
Re: Bravo Honda
Štítek s pořadovým číslem Type R býval uvnitř vozu na centrální konzole. :-!
Avatar - Bully_
14. 6. 2015 15:48
Re: Bravo Honda
Je tam i dal, tradicne u radicky.
Avatar - praděda7
14. 6. 2015 15:30
Re: Bravo Honda
Pozor! Nesmí se zapomínat, že core business pro Hondu jsou motorky. Nevím, jak je zasáhla poslední finanční krize, ale vypadá to tak, že to auta odnesla.
Prosím nepodceňuj náklady nutné k "motání" se kolem F-1. F-1 "zlomila vůli" i Toyotě, svého času.
Ano, je docela možné, že si Honda šetří "střelný prach" na novou generaci Civicu. Přejme si, aby tomu tak bylo!
:-!
Avatar - rimow11
13. 6. 2015 13:09
CTR
Krasa..auto aj clanok :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2015 17:30
Pro nadšence...
...asi dělo, byť mi uniká smysl hardcore okruhového auta, které je předokolka.
A pro ostatní to bude kdo ví co... Imagemaker? To pochybuji, vzhledem k tomu, jak daleko je CTR naladěním od běžných Civiců. Sen? Ale houby, kdo sní o okridlenem HB?
Takze to vypada, ze Honda, az na ten cas na Nurburgringu, v podstate splnila, co leta slibovala, otazka tedy je - co ji to vlastne prinese?
Rozbalit vlákno
20
Avatar - rimow11
15. 6. 2015 07:26
Re: Pro nadšence...
>:D to môžeš potom napísať o všetkých autách..
Avatar - KANKUNEN
15. 6. 2015 08:45
Re: Pro nadšence...
Dokonale vystiženo, hardcore okruhový HH. Jaký má smysl taková kombinace nám odpověděl Ford. U Fordu si to užiješ od nulových rychlostí a na sněhu taky.
Avatar - white label
15. 6. 2015 11:57
Re: Pro nadšence...
Částečně souhlas, ovšem objektivně vzato, ptáš li se na smysl nové CTR, mohl by ses úplně stejně ptát třeba na smysl MRS Cup/Trophy...
15. 6. 2015 13:07
Re: Pro nadšence...
To ano, no RS renaulty maji celkem dlouhou, a v podstate neprerusovanou, tradici. Megane RS jako vrchol rady byl hodne hot, a zkusili jej dostat na hranici moznosti. Jako imagemaker je podle me taky k nicemu, nebot model Megane rovnez neni nicim sportovni, no trochu je spojuje verze GT... Ale u Hondy je CTR jako zavodni auto na znackach tak nejak...uplne mimo oproti zamereni bezne modelove rady.
Avatar - white label
15. 6. 2015 13:33
Re: Pro nadšence...
Konkrétně první MRS se objevil až v r. 2006, kdežto CTR už v roce 1997.
V principu jde o dva velmi podobně zaměřené modely, myslím, že MRS Trophy má k nové CTR celkově nejblíž ze všech hh na trhu, a to i přes rozdílný počet dveří, který dělá CTR částečně praktičtějším.
Avatar - iudex
15. 6. 2015 14:33
Re: Pro nadšence...
Súhlas. Podľa mňa je dokonca CTR (aspoň pojmovo) lepším hothečom, viac, napĺňa definíciu hotheču, než MRS, keď je jednak viac hot (výkon, rýchlosť, aerodynamika) a súčasne i viac heč (5 dverí, veľký kufor, variabilný interiér). Každopádne napriek týmto odlišnostiam sú si asi najbližšie v rámci kategórie HH.
Avatar - white label
15. 6. 2015 14:38
Re: Pro nadšence...
Teď mu akorát CTR o něco odskočila výkonem motoru.
15. 6. 2015 15:08
Re: Pro nadšence...
Osobne tu CTR radim jeji ultimativnosti nekam k Impreze WRX STi, a to rozhodne nebylo jen rodinne auto, ktere v pripade potreby umelo i jezdit rallye, to bylo zavodni auto, ktere se nejakym nedopatrenim (chvala bohu za nej) dostalo na znacky. A bezna jizda s nim byla vcelku utrpeni, pochybuju, ze v tomto bude velky rozdil mezi CTR a MRS Trophy R, zadni dvere to pak nespravi...
Avatar - iudex
15. 6. 2015 13:14
Re: Pro nadšence...
Či má byť CTR imagemakerom pre Hondu? To si píš, že áno, veď na to všetci fans čakali roky; až doteraz bol športový image Hondy iba tieň minulosti a práve CTR spolu s NSX tomu image dávajú opäť hmatateľný argument (a relatívne dostupný CTR ešte viac, ako nedosiahnuteľná NSX). Existencia výkonnej varianty je silným pozdvihnutím renomé značky, je tu konečne niečo, čo si môžu puberťáci dať na plochu PC a aj keď si to nikdy nekúpia, tak aj neskôr vo svojom bežnom Civicu 1,8 môžu mať pocit, že majú rovnaké gény, ako kráľ Nurburgringu.
A ešte posledná poznámka k Tvojmu predokolkovému skepticizmu: ak by bola predokolka tak nevhodná pre športový model, asi by tie autá nedávali také časy na najslávnejšom okruhu a neporážali aj mnohé porovnateľne výkonné zado- či štvorkolky.
15. 6. 2015 15:05
Re: Pro nadšence...
Ktere zado, ci ctyrkolky jsou podle tebe porovnatelne s ultimativnimi verzemi hatchbacku? Ne, zakladni 911, ani R8 V10 to nebudou, stejne jako ne BMW M135i napriklad. Pokud bych totiz na zaklade tech zadokolek postavil stejne ultimativni auto, tak mi vznikne neco jako 911 GT3 (RS), nebo BMW M3 CSL/GTS. A tam uz ty casy (logicky) nijak porovnatelne nejsou. Ano mrkni se treba na ty casy z ringu - vzdyt Megane se od roku 2011 do roku 2014 zlepsil o vic, nez 13 sekund - to je propastny rozdil, o kolik lepe by to dnes zajela ta MS CLS/GTS, ta 911 GT3? Ano, vim, ze to jsou auta uplne jinde i cenove, i prakticnosti, jasne, je to rozdil, ale jde mi o ten rozdil na trech letech vyvoje, pritom mam MRS z roku 2011 265 koni a MRS Trophy R z 2014 ma 275 koni - to je smesny rozdil, takze jen vykon jako takovy neni jediny parametr, ktery rozhoduje o tom, jak rychle auto ve finale na tom kterem okruhu bude. Ostatne vyrobci take svoje auta neladi na ringu jen proto, aby na nem dosahli nejlepsiho casu, ale proste proto, ze na te trati maji nejvice sanci nasbirat kompletni data. Mrkni na vysledky treba tech BMW - kdybych chtel opravdu rychle auto, muzu na BMW klidne kaslat a koupit si Leon Cupra a jezdit s nim s vedomim, ze na ringu jsou proti nemu rychlejsi jen M-modely a ani tak ne vsechny. A najdi si cas Imprezy napriklad... Je tam nekde daleko vzadu, ale na okreskach bys ji asi radeji uhnul, ne?
Proste smysl skorozavodni predokolky, vyladene specialne pro nurburgring mi stale unika...
Avatar - iudex
15. 6. 2015 15:40
Re: Pro nadšence...
Dostávame sa k otrepaným dilemám, či je rýchlosť súčasťou zábavnosti a či rýchlejšie auto rovná sa lepšie resp. športovejšie auto. Ak by sme to popreli, mohli by sme všetci jazdiť na Swiftoch Sport či Toyobaru, chodiť 80kou a zubiť sa na každom kruháči. Ale to predsa nie je všetko. Aj motoršport je predsa najmä o rýchlosti, tam jednoznačne platí rýchlejšie = lepšie. Bežýné auto nie je závodný špeciál, ale aj v tých bežných autách rýchlosť je rozhodne súčasťou zábavnosti. Hotheč je síce z princípu kompromis, ale kompromis umožňujúci Ti ísť bez obáv na okruh. I na ňom sa síce môžeš baviť driftovaním v každej zákrute, ale ak Ťa predbehne aj Fabia, asi moc spokojný nebudeš. Preto paušálne odsudzovať rýchle predokolky ako nezmyselné autá je chyba. Naopak je fascinujúce, ako sa za posledné roky podarilo túto "menejcennú" konfiguráciu "všetko vpredu" vyladiť tak, že dnes nejaký päťdverový hatchback nechá na okruhu za sebou včerajší model Ferrari a pritom stojí toľko, že si ho môže dovoliť aj bežný chalan povedzme z Moravy (na rozdiel od toho Ferrari). A je fajn zobrať trochu vietor z plachiet majiteľovi drahej prémiovej zadokolky, keď mu na okruhu ukážeš výfuk s plebejskou predokolkou, "ktorá predsa nemá nárok byť rýchlejšia".
15. 6. 2015 16:25
Re: Pro nadšence...
Pockej, pockej, trochu mi tam pletes neco, co jsem nerekl (nenapsal).
Ja neodsuzuji rychle predokolky, v zadnem pripade, a je klidne mozne, ze se behem nasledujicich mesicu stanu majitelem jedne z nich.
Ja jen tvrdim, ze mi unika smysl aut, jako je soucasna Honda CTR, nebo Megane RS Trophy R = aut, ktera jsou udelana prakticky vyhradne pro okruhove jezdeni, byt maji uvnitr i zadni sedadla (nekdy >:D ).
Samozrejme smekam i s vlasama pred jejich vykony, jezdi dnes casy, ktere jen par let zpet prislusely vozum z kategorie supersport za nasobne vyssi porizovaci ceny i provozni naklady.
Ja vidim smysl treba v tom Golfu GTI Performance, V Cupre s DSG, ale Cupra s "under 8" paketem uz je pro me neco nesmyslneho, proste si jen dokazali, ze to tomu Ferrari nandaji, ze se dostanou pod OSM (ano, bez klimy, se zalepenym naraznikem, se zavodnimi pneu a se zavodnikem za volantem), ale stalo to hodne - vzniklo pro me nepochopitelne auto.
A to CTR taky zajelo cas "jen" o ctyri sekundy lepsi, navic jeste s ramem uvnitr, kdo vi na jakych pneu... Za sebe rikam, ze BYCH spise jasal nad Civicem s vykonem 230-250 koni, se samosvorem, ktery by souperil s Golfem GTI, a verim, ze toho by se i vice prodalo a myslim si, ze prave takto se rodi legendy - ne z jednoho uchylackeho modelu, ktery uvidis maximalne na tom plakatu, ale z auta, ktere muzes potkat kazdy den cestou do prace a vis, ze kdyBYS chtel, muzes si ho taky koupit...
Avatar - iudex
15. 6. 2015 17:01
Re: Pro nadšence...
Tak v tomto sa zhodujeme, tiež osobne väčší zmysel vidím v tých "plnoformátových" hothečoch, ktoré sú z definície kompromisom, ktorý sa dá použiť aj ako bežné auto, aj na tom okruhu; jednostranné, výhradne okruhové naladenie, nedajbože s vyhádzanými sedačkami, štvorbodovými pásmi a pod. mi už dávajú menší zmysel, lebo priveľmi ustupujú z tej praktickej stránky, ktorú hotheč v princípe má mať.
Na druhej strane sú ľudia, ktorí práve toto hľadajú, viď Thomasino, ktorý si pomaly Megana prerába na okruhový špeciál, takže pre ľudí, ktorí chcú auto hlavne na okruh, takáto priamo od výrobcu naladená verzia na okruh zmysel má.
15. 6. 2015 18:06
Re: Pro nadšence...
Tak a konecne jsme se dostali obloukem zpatky k tomu, co jsem psal na zacatku - kdyz okruhovy special, tak proc predokolku? Ja se priznam, ze s okruhy si netykam, ale tak nejak citim (nevim presne proc), ze perfektni vyvazeni, dane bud klasickou (treba BMW, nebo Caterham), nebo supersportovni (Boxster/Cayman, KTM X-Bow, Ferrari...dle penez) bude na okruhu proste lepsi, nez libovolna predokolka, kdovijak vypiplana.
Tedy HH ma u me smysl jako Golf GTI, Focus ST, KIA Ceed GT (OK, worm-hatch, ale nebudem slovickarit), Leon Cupra, Megane RS CUP (kvuli samosvoru), s vyssim vykonem pak M135i, Golf R, Audi S3, tohle vse mi dava smysl, ale hardcore verze, kde jen sada tlumicu stoji tolik, jako zatepleni rodinneho domu, mi proste smysl nedava.
Thomassino by (mozna) za ty prachy, za ktere koupil MRS, a ktere do nej jeste vrazi, aby z nej udelal okruhovy special s cilem srazit dalsi desetinky na slovakiaringu, mohl mit treba to X-bow a to je na okruhu podstatne jiny narez... Muj nazor, nikomu to nenutim, mozna, ze casem vyzkousim a nazor zmenim.
27. 6. 2015 15:36
Re: Pro nadšence...
Takový předokolkový Citroën pro WTCC je na Nordschleife rychlý jako Porsche 918.
Avatar - Covenant
15. 6. 2015 18:05
Re: Pro nadšence...
Tak dneska kdybych znova vybíral Cupru, tak zrovna "under 8" paket s lepšími brzdami bych zvažoval...seriovky jsou skvělé, ale po zkušenostech v jakých rychlostech se člověk s dnešními HH pohybuje a dobržďuje, bych je asi chtěl....brzd není nikdy dost ;-)
15. 6. 2015 18:07
Re: Pro nadšence...
Dobre, ale Bremba muzes mit i na normalni Cupre, nebo ne?
Avatar - Covenant
15. 6. 2015 18:19
Re: Pro nadšence...
Právě že né....ty brzdy Brembo nevejdou do seriových kol, (na druhou stranu ty druhé disky jsou odlehčené, což je další plus) a jediné co si můžeš vybrat jestli dáš o cca 13,5 tis. míň a budeš tam mít sériové gumy nebo si připlatíš za michelinky CUP2.

Paket Performance....61 500
Paket Performance s pneu Michelin 74 900
Kola:[odkaz] [odkaz]
15. 6. 2015 18:29
Re: Pro nadšence...
Tak zrovna kola bych asi resil uplne jinak, vis jak jsme se tam bavili o tech APEXech, pripadne nejake O.Z. atd... Pneu jsou spotrebak, to je pri takove volbe jasna vec :-) A brzdy... No nevim, nemam odzkousene to i to, ale seriovky jsou jiste upravitelne v rovine kotoucu a desek (oboji je taky spotrebak), ty trmeny uz asi o moc vic neprinesou, mozna muzes jeste natunit brzdove hadice vymenou za pancerove (to jsem na motorce poznal okamzite zlepseni, nevim jak na aute...).
Avatar - Covenant
15. 6. 2015 18:39
Re: Pro nadšence...
Kola se dívám taky po OZ, nebo ATS [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
[odkaz]

ale ty Bremba jsou v balíčku od seatu za dobré peníze, za ty jiné kola v podstatě neplatíš a předělávat to (myslím celý kit i s brzdiči vyjde dráž) mrkni: [odkaz]