A to číslo - 1 % bereš odkud? Pro vyspělý Západ to určitě neplatí. Evropa po krizi ekologii řeší mnohem více než řešila.... konkrétně v Německu to hraničí s ekoterorismem.
Evropa se správně snaží táhnout za jeden provaz a úplně blbě to říděj úředníci a byrokrati. Ta naše verze pokusů neni až tak ekoterorismus jako ekodebilismus ;-)
To určitě taky ale výsledek je furt jen ten debilismus ;-)
Když si přečtu co všechno sme zvládli zdevastovat a zahubit jen za poslední století tak myslet trochu ekologicky vůbec neni od věci. Realita ale je jaká je :-|
Nemám nic proti tomu, pokud stát zajišťuje, aby se ekologie vyplácela.
Pokud například továrna namontuje filtr na komín za milion, zdraží to její výrobky o 10%, na trhu ji převálcuje konkurence bez filtru a je po ekologii. Proto je potřeba regulace, která samozřejmě může mít různé podoby - limity, subvence, povolenky, pokuty... samozřejmě je to pak vhodné místo k podvádění a manipulacím :-(
Ale jdi k šípku s tím socíkem. 8-s Jak píše blue.sun, vychází to z lidí. Ekologie je poměrně drahá věc, na druhou stranu je vyjádřením určitého vnitřního postoje a to jak jednotlivce, tak firem. Respekt těm, kdo si koupili Prius i tam, kde na něj nedostali dotaci, nevím, proč bych měl někomu za svých peněz přispívat na auto.
Taktéž firmy - pokud si mohou ekologická řešení dovolit a využijí jejich existenci k vlastní prezentaci nebo třeba obav z pokut, v pořádku. Co už v pořádku není, je "jsem ekologický a za to, že nevypouštím svinstvo" si můžu dovolit prodat povolenku tomu, kdo ho yypustí za mě. To je ekologie trochu na pytel.
To přece není socialismus. Jen si někteří pletou kapitalismus s anarchií. Regulace ke kapitalismu patří.
Podívej se na to v globálu. Čína vyrábí levněji, částečně proto, že na ekologii kašle. Myslíš, že zákazník záměrně kupuje zboží, které bylo vyrobeno ekologicky? Ne, tady ta slavná neviditelná ruka trhu vede k tomu, že je ekologický výrobce po zásluze potrestán tím, že jeho dražší zboží nejde na odbyt.
Pokud jako ekologický výrobce prodám povolenku neekologickému, tak a) příjem z povolenky kompenzuje moje náklady na investici do ekologie a umožňuje mi prodávat za tržní ceny bez ztráty a b) náklady na nákup povolenek nutí neekologického výrobce k úvaze o investici do ekologie a také zvyšují tu tržní cenu.
PS: Nastavit ten systém povolenek rozumně a neudělat z toho byrokratický cirkus je věc druhá, ale s principem povolenek souhlasím.
Krize neproběhla tak, jak proběhnout měla, byly různými zásahy silně zdeformovaná, ale to určitě nemělo vliv na hybridy obecně, to jen Honda má velký problém je prodávat. Podívej se, jak jdou u Toyoty, už prodává přes polovinu produkce v hybridech. Jako problém Hondy vidím, že narazila s mild hybridem a nějak nemá koule to zkoušet znova s mnohem lepším full hybridem, což vnímám jako velkou chybu.
Zarážející je na tom ovšem ještě jedna věc - vůbec mi nejde na rozum, jak si Honda myslí, že se vejde bez hybridů pod emisní strop, vůbec jsem nepředpokládal, že by to bez hybridizace téměř všeho šlo. Ale možná si jen dávají pauzu a přijdou zase s něčím novým. Teď jde jen o to, aby to pro změnu nebylo pro byznys moc pozdě. :-|
Jako zaklad v EU tipuju 130 konovy 1,0Turbo, ktery Honda musi nekde udat, když ho vyviji soucasne s 1,5T. Evropani jsou chudaci, takze jim tu Honda nabidne jiste motor stejneho obsahu a poctu valcu jako nabizi konkurence. Nekdo uz 3hrnky zacina strkat i do stredni tridy, takze by byla Honda sama proti sobe, kdyby si nechtela snizit papirove emise.
...se mi zase začíná líbit. :yes: Tím neříkám, že mám něco proti hybridům, má je rád, ale tak nějak vnímám určitou korelaci mezi máme hybridy-nemáme sporťáky a máme sporťáky-nemáme hybridy. Ideál by byl máme hybridy i sporťáky, ale to nejspíš nejde. V Evropě určitě ne, v USA mě to trošku zaráží. Ovšem situace "máme sporťáky" je mi trošku bližší, co si budeme povídat. >:-[]
Jenže ta situace taky může za chvíli vést k prvku "máme sice sporťáky, ale nemáme Hondu". A zejména ve chvíli, kdy zavedou nový systém měření spotřeby.
Tož šak tom píšu ve 13:57. Trošku mi to vrtá hlavou. Není ale vyloučené, že Amíci hybrid mít nemusí a Evropa může, zvlášť s ohledem na globální povahu Civicu 10, který se možná vrátí i do Japonska. Limity v US přece jen nejsou tak drsné.
Zdá se, že si Honda konečně vzpomněla na své sportovní kořeny - bravo! Jenom blázen si mohl myslet, že jí Evropané hybridizaci jejího výrobního programu zbaští! Teď ještě polidštit a zcivilizovat vnější i vnitřní design Civicu, prosím! ;-)
Že už (zase) Hondy nebudou na baterky, ještě nutně nemusí znamenat, že půjde o auta zaměřená na řidiče. Faktem ale zůstává, že před několika lety se Hondě přezdívalo japonské BMW (ačkoliv produkovala předokolky) díky sportovnímu zaměření jejích aut a dneska je minimálně pro mě nejméně atraktivní japonskou značkou. Možná se jim konečně rozsvítilo v hlavě. Jak ostrý to kontrast s Mazdou, která měla pro mě cca. 20 let hluché období, kdy mě její auta nijak neoslovovala a v poslední době jí považuji nejen za to nejlepší ze země vycházejícího slunce, ale i za nejatraktivnější masovou značku vůbec. :yes: Je jasné, že žádná nová auta už nebudou tak dobrá, jako dřív, ale jde o to najít správnou cestu nejmenšího zla tak, aby auto splnilo nesmyslné ekofašistické limity a zároveň se v něm člověk pořád cítil jako řidič a né jako cestující v taxíku poslouchající hudbu motoru z reproduktorů (kam řada automobilek spěje).
S tím tvým obrázkem v hlavičce rozhodně nesouhlasím, ale tvá slova v tomto příspěvku by se měla tesat do kamene, líp bych to neřekl! :-):yes::yes::yes:
Nevím, jestli jsi správně vystihl podstatu problému. Když vynecháme určité excesy, Honda nikdy nepřestala dělat auta pro řidiče, co jí obecně v posledních 15 letech chybělo, byl výkon dotyčných modelů a dle převažujícího názoru i design.
Nevím , ale ten koncept vypadá jako AUDI R8 ;-) .Pro mě HONDA měla poslední sporťák starý NSX a to už je dost dlouho . To zelený vypadá dost dobře :-) Uvidíme .