Ekonomika
Predpokladam, ze v BCG nebo McKinsey oteviraji sampanske - jedini opravdovi vitezove jakychkoliv reorganizaci.
ve vedení VW, od té doby co odešel Piech vykazují akcie VW vytrvalý pokles. Toto je jen zoufalá snaha ukázat světu, že to mají v ruce a řídí to, ale evidentně jim to investoři moc nevěří.
..."promlouval zhruba k 10 000 zaměstnancům"...v jedné fabrice? Není divu, že potřebují reorganizaci... :-!
Řekl bych, ze naše skupina Volkswagen, Škoda a Seat bude vyrábět 80-90% aut.
Takže je to rozdělení na jednu silnou a slabší skupiny.
Takže je to rozdělení na jednu silnou a slabší skupiny.
Domnívám se, že navržená reorganizace do holdingů zpřehlední procesy a usnadní rozhodování. Je skutečností, že trhy popsaných vnitřních holdingů se dosti podstatně liší jeden od druhého.
Teprve po reorganizaci dostane "skupování" značek provedené v minulosti smysl a logiku. Zvyšování efektivnosti neznamená jen snižování počtu pracovních sil a jejich nahrazování roboty: mnohem prozíravější je zaměření na vnitřní rozhodovací procesy. Tam leží jádro potenciálních úspor, tam lze hledat řešení, která zaměstnanci VAG určitě podpoří.
Je jisté, že reorganizace nebude úplně jednoduchá (i proto nyní chybí jakékoliv detaily plánu); je ale nutná a určitě přinese prospěch celému koncernu. Pořád mi ale vrtá hlavou, že se zpráva o ní objevila tak krátce po odchodu FP ze scény: co mu na ní vadilo?! Tak to bych opravdu rád věděl....
To rozdělení pomůže ale jen částečně. Hlídání co kterej model smí mít a co ne a jakej výkon do kterýho modelu napříč celym koncernem stejně musí zůstat [odkaz]