Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - _Karel_
Leader?
| 19. 6. 2015 08:21
Moc nechápu úspěch Toyoty. Ne, že bych jí ho nepřál, ale kromě spolehlivosti nevidím jediný důvod pro koupi (vynechám-li hybridy). Nevidím nic, v čem by byla zajímavější než konkurence. Interiér této novinky mi přijde minimálně designem na úrovni Dacie.
Snad jen motory od BMW by mohli být provozně zajímavé, ale v tu chvíli zase přestanu očekávat spolehlivost Toyoty. ;-\
Leader?
| 19. 6. 2015 08:45
Jestli o tom něco víš, potom určitě víš i to, že dosavadní diesely od Toyoty v Avensisu byly průser a může to být jenom lepší.
Avatar - Ozzman
Leader?
| 19. 6. 2015 08:50
Opravdu? Myslíš tu 2.2? Pověz něco bližšího, jeden čas sem o něm přemýšlel, ale u 2. generace Avensisu.
Leader?
| 19. 6. 2015 09:04
[odkaz]
tady nějaké podrobnosti, obecně se vždycky říkalo, že Avensis jenom v benzínu...
Avatar - Ozzman
Leader?
| 19. 6. 2015 09:27
:yes: Počtu, díky :-)
Leader?
| 19. 6. 2015 15:54
Ahoj, máme Avensis 2. generace, s 2.2 D4D, auto je v provozu 8 let, tach 136 tkm, za celou dobu problém s motorem nebyl jediný, olej nežere, jezdí doteď bez zaváhání. (Obecně jsme na tom autě měnili vždy snad jen spotřební materiál, ale kvůli závadě v servisu nebylo ani jednou...) Myslím, že nafťáky jsou obecně v pohodě, jde spíš o to, jak se člověk o ten motor stará. Je jasný, že když máš "štěstí" na prodejce, co ho vytáčel, nedochlazoval atd, tak odejde. Ale to platí o všech dieslech...
Leader?
| 19. 6. 2015 18:52
Potom mi nedává smysl, proč přecházejí na motory od BMW? mimochodem 136 tisíc za osm let? trochu přemýšlím, jaký má smysl diesel s tak nízkým nájezdem... běžné diesel má za 8 let 300-400 tisíc
Leader?
| 20. 6. 2015 14:50
Myslím, že druhá generace přišla v top období Toyoty, potom šli trochu dolů, proto asi BMW. V zásadě jsme naftu nebrali kvůli úspoře, ale spíše ze zvyku. Je to prima motor na pohodové ježdění, skvělý na dálnici, i když žádný závodník.
Leader?
| 22. 6. 2015 07:56
Ja znam cca. 30 lidi co maji 2.2 avensise a nemaji ani jeden problem, mimochodem jeden ma najeto 486 000 km :-) spis bych rekl ze nechteli vyvijet nove mensi motory a usetrit
Leader?
| 19. 6. 2015 09:47
problemy dieslu ma kazda automobilka
egr, vstrekovace, dpf,...
starsie VW ked este neboli common rail tak sa tak nezanasali...
vo vseobecnosti tam treba liat cistice na vstrekovace, min kazdych 60tkm vycistit egr + odkarbonizovat spojovacie potrubie...
co je ale fail u dieslovych toyot je absencia vyhrievania palivoveho filtru, vec za cca 10E
tusim od 2006? to tam uz nedavaju
a ze to vie v zime, v prechodnom obdobi alebo pocas tuhej zimy narobit problemy...
to SUV som preto predal
terajsiu toyotu mam uz v benzine
v diesli som svojho casu este uvazoval nad kia ceed - tie by mali byt v v celku v pohode, ak niekto ma lepsie info, kludne napiste/dajte link
Leader?
| 19. 6. 2015 18:20
Jak ktery. Konkretne DCat mel problemy s tesnenim pod hlavou, nekdy menili v ramci zaruky. ALE 2.0D4D 93kW byl vyborny motor a pokud se tam leje dobra nafta, nejsou s nim problemy. Pusalizovat skutecne nejde.
Avatar - rimow11
Leader?
| 19. 6. 2015 09:07
na úrovní Dacie? to nemyslíš vážne >:D
Leader?
| 19. 6. 2015 10:24
[odkaz] Takovou "dáčku" bych si nechal líbit :-)
Avatar - _Karel_
Leader?
| 19. 6. 2015 11:24
Hele, vím , že máš Toyotu a nechci ti ji nijak hanit. Psal jsem- designově. A plast okolo řadičky- z fotky i z textu- sorry, ale děs. To co píšu, je samozřejmě zcela subjektivní. Vybral bych si auto od téměř každé automobilky, i od těch, který nemám moc rád.
Ale od Toyoty (i když má jako automobilka moje sympatie) téměř nic, jen GT86.
A hlavním důvodem je design uvnitř i vně.
Leader?
| 19. 6. 2015 11:37
Neboj, mou nehaníš :-) kritika je zde určitě na místě, konkurence ve střední Avensisu ujela, ale srovnání s Dacii beru jen jako humor :-)
Avatar - iudex
Leader?
| 19. 6. 2015 12:10
Moja reč, od Toyoty jedine GT86, inak nič, čo by stálo za úvahu. A i tá GT86 je napoly Subaru. ;-)
Avatar - wakantanka
Leader?
| 19. 6. 2015 13:55
Hm, o tom by sa tiež dalo polemizovať či je to Toyota so znakmi Subaru alebo opačne. >:D Ale v zásade súhlas. A čo taký LandCruiser? Ten ešte celkom ujde aspoň u mňa >:D
Leader?
| 19. 6. 2015 15:16
Toyota má daleko víc modelů, které se u nás neprodávají a které bych si nechal líbit.
Toyota Sienna, Sequoia, Tundra, Camry je dobrej sedan, nechápu, proč se u nás neprodává... o velkém Land Crui*** nemluvě.
Avatar - twistedTSD
Leader?
| 19. 6. 2015 16:20
Kdo by tady Camry kupoval? Toyota je v EU ráda, když prodá nějaký ten Avensis, natož o třídu větší sedan.
Leader?
| 20. 6. 2015 01:26
Camry za cca 500000,- co stojí v USA bych klidně koupil. Nová generace je dost podobná Lexusu a provedení "S" je designově pro mě parádní. Měli by zrušit Avensis sedan a prodávat místo toho Camry, která je de facto globální model a nechápu proč pro EU vymýšlí samostatné modely. V současnosti jezdím Camry 2.4, 2007.
Leader?
| 20. 6. 2015 03:02
To je jednoduché - protože současný globální D/E model Toyoty (= Camry) není schopen nabídnout na dané platformě motory pro (zapado)evropsky trh. Jako zaklad mít 2.0l s 121kw + 2.5l hybrid je pěkné , ovsem z obchodního hledisko naprosto nedostačující. Nehledě na to, ze toyota moc motoru pro typického uživatele služebního vozu (což je většina v tomto segmentu) nemá. Bmw diesely z Avensisu za a) jsou slabé a za b) předpokládám ze je přesně smluvně dáno ve kterém modelu mohou byt nasazeny. Jinak souhlas, americká verze Camry se mi také líbí, zvlášť SE model. Ruska/čínská verze už tak ne.
Edit: a ještě jsem zapomněl na fakt, ze sedan jakožto jediná verze karoserie v Evropě taktéž moc šanci nemá. A camry kombi neexistuje.
Avatar - twistedTSD
Leader?
| 20. 6. 2015 12:30
Já to vidím naopak - US verzi zmršili faceliftem (opravdu si nevybavím moc necitlivějších modernizací než je tahle). U ruské je přínos faceliftu také diskutabilní, celkově vzato se mi ale skutečně líbí.
Avatar - twistedTSD
Leader?
| 20. 6. 2015 12:23
Ale v EU by Camry rozhodně 500 tisíc nestála. Camry není ekvivalentem Avensisu a rozhodně si nemyslím, že by mohla být úspěšnější než on, právě naopak. Konec konců, jednu dobu se zde přece prodávala a žádných prodejních úspěchů patrně nedosáhla.
Leader?
| 19. 6. 2015 18:23
Ono tady opravdu plati povestne, svezt se a pak si udelat nazor. Ja se svezl a na 6 let se ze me stal vlastnik toyoty (avensis). Neprobouzela emoce, nepusobila na ridicovi city, ale nabizela solidnost, byla citit jistota a hlavne pohodli. Kazde auto nabizi kus neceho a je jen na ridici to prijmout nebo ne.
Avatar - CommonUser
Hlucnost
| 19. 6. 2015 08:33
Vedel by autor nejak porovnat hlucnost od podvozku a motora voci napr. pred prvym FL ? Ale kludne aj aerodynamicky mozte spomenut. Dik.
Skoda, ze ste nemali v rukach aj nejaky benzin (hlucnost).
Avatar - Ozzman
Proč?
| 19. 6. 2015 08:48
Proč automobilka, která vyráběla vozy, jako Cellica, Supra, nebo nynější GT86, Landcruisera a jiné legendy, nedokáže udělat alespoň trochu normální auto?

Avensis 1. a 2. generace ještě ušel, nebyl to sice nejkrásnější vůz, ale na tu dobu sem si ho tenkrát uměl představit v garáži, Corolly z 90 let v dobrém stavu se mi líbí doteď, SUV, Offroady..... A nyní?

Odcházející generace Avensisu mimo dobré ceny a jistě i kvality a spolehlivosti (v tomto věřím, že Toyota hraje prim), vypadala skoro nejhůře ze všech konkurentů. A tohle? Přední nárazník vysunutý jako hrablo na sníh, nebo předkus, z profilu to ještě zachrání kombik, ale sedan je tragický. Interiér mne evokuje korejské vozy.. Vůbec mi to celé přijde, jako taková přehnaná i40tka. Škoda :-( Japonci se po konci 80tek a 90tých letech přestávají chytat v dizajnu, čest výjímkám (Mazda).
Avatar - Blue Sun
Proč?
| 19. 6. 2015 09:07
A přesto jsou ty japonsky vypadající Toyoty pořád nejprodávanější na světě, i když se VW snaží s širším spektrem značek...
Asi nebude chyba v Toyotě.
Avatar - Ozzman
Proč?
| 19. 6. 2015 09:24
Proč? Třeba proto, že je to Toyota, značka, která si vybudovala image svou spolehlivostí..... Proč se tu tolik prodává VW? Protože je tak neodolatelný? Ne, protože tu má prostě dobrou image :-)

Nezlob se na mne, ale když tohle postavíš vedle Mazdy 6, tak Toyota se musí zastydět... a to beru jen soupeře ze stejné země...
Proč?
| 19. 6. 2015 12:44
:yes:
Avatar - Blue Sun
Proč?
| 19. 6. 2015 19:42
Mně se tedy více líbí Avensis oproti šestce.
Proč?
| 19. 6. 2015 10:49
No jo, jenže mimo Evropu se prodávají úplně jiné verze, například tam jsou běžné větší benzínové motory a ne umrněný dvoulitr, který je na to auto tak tak dostačující motorizace. Na moderní evropské turbobenzíny, ani na 2,5 od Mazdy to nemá ani zdálky.

Já mám doma od novoty už devátým rokem Corollu s 1.6 benzínem, což byl tenkrát super moderní motor, když ve stejné době VW rval do Octavií a Golfů obstarožní osmiventilové MPI a tak tak začínal experimentovat s FSI. Jenže dneska si do VW modelů mohu vybrat širokou paletu moderních motorů v benzínu i v naftě a Toyota do svých aut dává přinejlepším průměrné motorizace a tím to končí. Prostě každej chvilku tahá pilku a zdá se mi, že nyní ji na evropském trhu tahají evropští výrobci a z Asie jim stíhá konkurovat leda tak Mazda, která si jde vlastní a podle mě zajímavou cestou.

Ale Toyota si za tohle může sama. Nechápu, proč do toho Avensise nenarvou aspoň tu novou 2.5 co mají v Camry a nějakej silnější diesel. Jinak designově je to podle mě přijatelné (na rozdíl od Aurise, který má naprosto příšerný interiér).
Proč?
| 19. 6. 2015 13:25
Taková je prostě politika Toyoty, do USA jeden větší motor, do Evropy vícero menších (viz třeba Corolla, v USA se prodává s benzínovou 1.8, u nás s 1.33 a 1.6 + nafťáky).

Nějak mi nepřijde, že by Toyota nestíhala evropským automobilkám. Když se podívám na evropské prodeje za 1-4/2015, tak se zatím docela dobře drží za Škodovkou:

Škoda - 207.098 aut
Nissan - 206.485 aut
Toyota - 199.544 aut
Citroen - 191.527 aut
Hyundai - 158.152 aut
Avatar - CommonUser
Proč?
| 19. 6. 2015 15:17
Pravda, ale Avensis padol za 2014 skoro na dno ... slabych 30 tisic na celu EU je zalostne malo. Uz ani firmy to nebrali (a to sa v DE predalo viac benzinu ako nafty v strednej triede !). Zit len z mena je cesta do zabudnutia ...
Avatar - twistedTSD
Proč?
| 19. 6. 2015 16:32
A v čem tedy? Že je globálně úspěšná ještě neznamená, že místní modelová řada evropskému oku lahodí.
Avatar - Blue Sun
Proč?
| 19. 6. 2015 19:43
Chyba bude spíš v té Evropě.
Avatar - WinDiesel
Proč?
| 20. 6. 2015 10:41
Jasně a to že jsou tmavší Češi problémoví, za to můžeme my ostatní Češi ....
Avatar - twistedTSD
Proč?
| 20. 6. 2015 12:31
No já bych spíš řekl, že Toyota se má přizpůsobovat Evropě, ne Evropa Toyotě. Pokud zde tedy hodlá uspět.
Avatar - J@...
Proč?
| 19. 6. 2015 09:09
Taky to moc nechápu, divize lexus dělá designově ucházející a minimálně zajímavá auta, ale toyota se aspoň z pohledu evropana dost designově potácí, hlavně poslední dvě generace avensis, poslední auris to trochu napravuje.
Avatar - Ozzman
Proč?
| 19. 6. 2015 09:26
Ano, Auris ještě jakž tak ujde, hlavně kombik to trochu vylepšil, jenže ty čumáky jak z vesmírné lodi z hvězdných válek... Oni i ta SUVčka dnes nejsou tak krásná, jako Toyota uměla... když si vzpomenu na RAVky z přelomu 90 let..
Avatar - J@...
Proč?
| 19. 6. 2015 09:36
A zapracovávat do předního nárazníku tu hyundajovskou nelakovanou příčku - ála dolní čelist kusadel brouka - nemá přece toyota zapotřebí. >:-[]
Avatar - Ozzman
Proč?
| 19. 6. 2015 09:39
Já to psal již výše, že mi tam z toho čiší silná inspirace z Koree >:D
Proč?
| 19. 6. 2015 10:51
Při vší úctě, Lexus sice dělá pěkná auta, ale vždycky to něčím zabije. Třeba neexistencí kombi, nebo nemožností koupit si k zadokolce pohon 4x4, a když už ho někam dají, tak má nějaké žertovné omezení, jako je to u GS na 190 km/h. To každej půjde radši k D3 - taky těch Lexusů moc nejezdí.
Avatar - _Karel_
Proč?
| 19. 6. 2015 11:26
:yes:
Avatar - iudex
Proč?
| 19. 6. 2015 09:43
Keď už si to načal, tiež sa mi Avensis javí ako auto, ktoré by som v strednej triede kúpil asi ako posledné. Nezaujímavý dizajn, ani len základné línie sedanu nesedia, auto pôsobí opticky vysoké a úzke, s krátkou kapotou a túto nezaujímavosť sa snaží vizuálne napraviť neladiaca, agresívno-vlnitá predná maska. Zvnútra tiež nič, čo by človek túžil mať. Technika zastaralá a zúfalo nestíhajúca za konkurenciou, benzíny budú iste spoľahlivé, ale dynamikou, pružnosťou a celkovou užívateľskou prívetivosťou určite zaostávajúce za preplňovanou konkurenciou, o vrcholnej motorizácii v podobe atmosférického dvojlitra ani nehovorím. Fail pri vlastných dízloch Toyota priznala nákupom od BMW, ale ani tie dízle neprinášajú viac ako len podpriemernú dynamiku (ani najsilnejší dvojliter neprekročí 200 km/h, čo je bieda). Ostatná technika nestojí za zmienku, o štvorkolke nemá zmysel ani snívať, moderné automaty či dvojspojky človek hľadá márne, dostane len predpotopný variátor, ktorú koncepciu už všetci konkurenti opustili.
Ak sa teda pri hviezdičkovaní testov bavíme o tom, čo je špička, priemer, tak Avensis by sme žiaľ museli označiť za podpriemer, pohybujúci sa niekde okolo 2, max. 3 hviezd.
Avatar - Ozzman
Proč?
| 19. 6. 2015 09:50
Do puntíku souhlasím s tím, co píšeš a to je u největší světové automobilky celkem sumtné ... :-(
Proč?
| 19. 6. 2015 10:30
Diesel (2.2 D-CAT) měl planetový 6st. Aisin, variátory pouze u benzínu. Pohled z druhé strany: třeba takový Superb, to jsou pouze foukané motory s 2spojkou, žádný jednoduchý atmomotor s komfortním variátorem.
Proč?
| 19. 6. 2015 11:14
Mozem sa spytat, kolko si s Avensisiom najadil? Minuly rok som mal na dovolenku pozicany Avensis 2. generacie s benzinovym dvojlitrom (150K). Podla mojho nazoru po najazdeni cca 3500 km, je to skvele auto. Predtym sme na dovolenu jazdievali Octaviou 2 (pred fcl) s najlepsim motorom na svete 1,9 TDi. Fakt je, ze spotreba bola u oktavky nizsia, ale vo vsetkom ostatnom ju Avensis prekonaval. Priestorom vo vozidle, jazdnym komfortom a prave tou uzivatelskou privetivostou. Spolahlivost je uz potom ceresnickou na torte.
Aby si poznal auto, treba na nom jazdit nie plano teoretizovat nad katalogmi a testami.
Avatar - _Karel_
Proč?
| 19. 6. 2015 11:28
Srovnávat auta jiné třídy- velikostní a cenové, no nevím....
Proč?
| 19. 6. 2015 11:40
Hm, ale do těch katalogů bys někdy mohl nahlídnout ty. Pak bys třeba zjistil, že máš Avensisa srovnávat se Superbem, to je jeho třídní konkurent.
Proč?
| 19. 6. 2015 12:02
Takze Octavia uz nie je stredna trieda? To ma naozaj tesi a dufam ze hlas rozumu zvitazil definitivne. Pokial si to nepochopil, zrovnanie vobec nebolo podstatne. Islo o to, ze kto chce o aute nieco vediet, musi si do neho sadnut a jazdit. Nie mavat tabulkovymi udajmi, este k tomu nezmyselnymi a nespravnymi (vmax pre dvojlitrovy Avensis je 205km/h a je to asi ten najmenej dolezity udaj).
Avatar - iudex
Proč?
| 19. 6. 2015 12:06
Aha, takže Ty porovnávaš Avensis s Octaviou a podľa toho vieš, ako si Avensis stojí v rámci strednej triedy. Nemám čo dodať. ;-)
Proč?
| 19. 6. 2015 12:42
NIe, ja porovnavam pristup ked niekto auto vyskusa a jazdi na nom, s pristupom tabulkoveho teoretika. Ty si taky typicky nakupca "by som kupil", co v skutocnosti ziadne auto nekupuje. Keby som potreboval auto takej velkosti, urcite by som o Avensise vazne uvazoval. Na zaklade vlastnej skusenosti. Ty "by si ho nekupil", lebo "ani najsilnejší dvojliter neprekročí 200 km/h, čo je bieda". Ani nie je podstatne, ze to nie je pravda, skor to ukazuje na tvoju nezrelost a naivne detske predstavy. Ako maly chlapec som sa tiez v prvom rade pozeral na maximalnu rychlost, ked som dospel a zacal jazdit, pochopil som, ze to je asi ta najmenej dolezita charakteristika auta. Mal som napriklad par rokov Civic 1,8 VTI, ktory podla TP dokazal 223km/h. V reale som si dvojstovku vyskusal raz a len na par minut.
Avatar - iudex
Proč?
| 19. 6. 2015 13:18
Vieš čo, aby som Ti nekazil víkend: máš pravdu, ja žiadne autá nekupujem, som len teoretik. ;-)
Avatar - Ondore
Proč?
| 19. 6. 2015 13:47
rtomas - neobúval by som sa takto do iudexa, nič o ňom nevieš, to, že nie je cieľovka pre Avensis ešte neznamená, že je tabuľkový teoretik ;-)

Teraz môj pohľad z titulu praktika, ako súkromné autá som v ostatných rokoch používal aj passat a Avensis - aktuálne mi jeden 130 kW stojí pred domom.
Výsmech kolegov, že si proti sebe postavil autá dvoch rôznych tried je tabuľkovo korektný - ale len do chvíle kým zistia, že ak dorovnajú motory a výbavu, tak za Octaviu i Avensis zaplatia ± rovnakú cenu. Passat (B7) bol cenou ešte o kus vyššie a v priamom súboji by prehral aj ten. Logická otázka by bola, čo ľudí vedie k tomu, že za viac peňazí kupujú horšie produkty, ale to tu nevyriešime :-) Že je Avensis lepší ale platilo v predošlých generáciách, musím povedať, že B8 o kusisko dospel, je lepší a za súčasný Avensis by som ho pokojne vymenil. Budeme musieť počkať na reálnu jazdu a porovnať čo sa zmení s príchodom nového Avensisu, test je nemasný-neslaný a ja som z neho nič relevantné nevyčítal...
Avatar - _Karel_
Proč?
| 19. 6. 2015 15:48
S těma cenama nemáš pravdu. Podstatná je celkem dost i cena základu. Okta v základu za 350 nebude stejně dobrý auto jako Avensis za 600 v základu.
Výbavový serepetičky, který vyženou cenu Okty o 300 výš z ní Superba neudělají.Takhle jsem to myslel.
Mondeo bude vždycky luxusnější a pohodlnější(plavnější) než Focus, i když si Focus vybavíš po střechu.
Avatar - Ondore
Proč?
| 19. 6. 2015 17:07
Karle toto je fakt na dlhú debatu. Octavia je o triedu nižšie, 1.2 TSI začína na 63 kW, je konštrukčne jednoduchšia a základ za danú cenu (Ambition) nemá ani klímu. Ak to niekomu stačí a vyberie si jednu z dvoch farieb bez príplatku, nech sa páči, za 14.590 € sa môže odviesť domov. Avensis začínal na 19.900 € (aktuálne majú na webe jediný motor 91 kW diesel, zrejme čakajú na nový model), ale ak si spomínam, tak to bol motor 1.8 / 108 kW? Alebo mal Avensis aj 1.6 / 97 kW?? Fakt neviem, ale podstatné je, že rozdiel v základných cenách tých dvoch áut bol cca 5.000 euro, pričom Avensis rozdiel ceny bohate vyvažoval motorom, výbavou a vlastne všetkým.

Ako vravím, na stránkach CZ aj SK Toyoty je aktuálne iba jediný motor, jediný model (fakt ostuda pre nich). Ale ak by sme sa aj tak pokúsili a proti Avensis kombi 91 kW postavili najbližšiu Octaviu, tak tam hodím 1.6 TDI 81 kW za 19.190 € (zase Ambition). Ak to dovybavím, tak cenu Avensisu hravo dorovnám a stále mám v Škodovke len 5° prevodovku a o 10 kW menej. Ak by si sa rozhodol pre 2.0 TDI 110 kW, tak cenu okamžite prekonáš. A správne vravíš, stredná trieda (Superb) to aj tak nebude.

Počkajme si na normálny cenník, odvezme sa, porovnajme so Superbom a potom môžeme pokračovať v debate pri pive :-)
Avatar - _Karel_
Proč?
| 19. 6. 2015 17:49
Bavíme se jeden o voze, druhý o koze ;-) Vůbec neřeším výbavy, příplatky, motor. Rozdíl mezi základní oktávkou a supem je kolik, cca čtvrt milionu? Ten rozdíl nedělá 1,2TSI vs.1,4TSI, ani výbava. Sup je zkrátka větší lepší auto, proto je dražší. Takže za mě vždy radši méně vybavenou střední třídu než lépe vybavenou nižší střední. :-)
Avatar - Ondore
Proč?
| 19. 6. 2015 18:21
Ale v tom s Tebou súhlasím, fakt! Ani ja nechápem ľudí, ktorí si nabúchajú plnú výbavu do mizerného základu (bez narážky na akéhokoľvek výrobcu a akékoľvek auto) :-)
Avatar - iudex
Proč?
| 19. 6. 2015 21:52
Rovnako ako nemá zmysel zaklikať všetko možné do malého/slabého/zlého auta, ani opačný extrém nie je ideálny, t.j. že si kúpiš úplný holobyt daného modelu (napr. aby si sa mohol prsiť, že máš trebárs BMW 3). Skrátka ani jeden extrém nie je dobrý.
Avatar - CommonUser
Proč?
| 19. 6. 2015 09:52
Velmi jednoducha odpoved .... pretoze vyvoj Avisu bol v EU konkretne BE+FRA (ak zdroje neklamu). Avis nikdy nebol prvoplanovo krasny, ale nevnimam to ako vadu krasy. Nieco sa mi paci hned a nieco neskor a naopak, nieco je uz nudne ...
Je to subjektivne. Ako hodnotis Mazdu 6 prvej gneracie dnes ?
Desing by som proste az tak moc neriesil.
Vadia mi ine veci ... nedomyslenosti a nedopracovanosti, ktore v strednej triede nemaju co hladat. Bohuzial. Ale neviem ci je to len problem u TTT.
Idem pozriet zajtra premieru, tak budem mudrejsi.

Ja sam sa "bojim" hlavne tych dielov, co meno Bosch nesu (ano su aj tu). Na minulom aute A4 to boli fatalne zavady a vsetky od nich. :-(
Avatar - Ozzman
Proč?
| 19. 6. 2015 10:10
No mne se auto musí alespon trochu libit a to u Toyoty dost postrádám. Mazda 6 první generace? To auto byla pecka v době uvedení a porad je...nadčasový vzhled.
Avatar - _Karel_
Proč?
| 19. 6. 2015 11:39
:-) :yes:
Avatar - iudex
Proč?
| 19. 6. 2015 10:26
Mazda 6 1. gen.? V tej dobe som bol z jej dizajnu nadšený a dodnes ju vnímam ako veľmi vydarené, nadčasové auto, skrátka na tom aute sedí každá linka: [odkaz]
Skôr som mal problém s dvojkou, ktorá troška prešľapovala na mieste. Aktuálna generácia je opäť jedno z najkrajších áut v triede.
Avatar - Ozzman
Proč?
| 19. 6. 2015 11:43
Tohle auto je dle mne jedno nejhezčích a nejdynamičtějších aut mainstramové střední třídy za posledních X let.... mne teda ještě hrozně baví jeho stejně stará sestřička z Francie, dvojková Laguna, která taky podle mne nikdy nezestárne.
Proč?
| 19. 6. 2015 14:10
Asi tak. Mazda6 prvej generacie je nieco ako prva Octavia: cisty, jednoduchy dizajn bez prilisnych vystrelkov, mierne konzervativny, ale nadcasovy. Kombik bol trochu "tazky" na zadok, ale na sedan/liftback som nemal ziadnu vycitku...

Druha generacia s tym "fluidnym" dizajnom na mna posobila akosi divne. Vnimal som tam urcitu disharmoniu, "rozhadanost" tych kriviek. Zato tretia ("kodo", ci ako sa ten dizajn vola) zas dokazuje, ze aj s krivkami sa da dosiahnut nieco pekne. Uz to nie je symbol konzervativnej stalosti (ako prva generacia), ale mne sa paci. Povedal by som, ze dizajnovo je to momentalne najkrajsie auto z Japonska (aspon v tejto triede). Nic v zlom, ale na Mazdu6 sa novy Avensis nechyta...
Proč?
| 19. 6. 2015 20:53
Mazda 6 první generace byla krásná při představení a velice jí to sluší i dnes :-) :yes:
Avatar - KANKUNEN
Pro ty co nechápou proč Avensis:
| 19. 6. 2015 10:35
Stačí se projet 10 let starým Avensisem a nebudeš chápat. 18ky kola a nese se to po cestě jako na balonech, prostě paráda. Někteří toho nejsou schopni ani teď. Vše funguje jak nové.
Pro ty co nechápou proč Avensis:
| 19. 6. 2015 10:37
No ale co ti, kteří chtějí Avensisa nového a srovnají ho třeba s Ma6, Superbem, 508?
Avatar - KANKUNEN
Pro ty co nechápou proč Avensis:
| 19. 6. 2015 11:14
Mám srovnání a MZD 6 se dokáže nést po cestě skoro stejně, ale mnohem lépe zatáčí. První dvě generace šestky zbytečně moc drncaly.
Pro ty co nechápou proč Avensis:
| 19. 6. 2015 13:25
Otázka je jeslti je to důvod kupovat si 10 let (nebo v tomto případě 7let) starý Avensis a taky jestli cílem všech je "nést se na cestě jako na balónech".
Avatar - KANKUNEN
Pro ty co nechápou proč Avensis:
| 19. 6. 2015 14:27
Opravdu drncat se po cestě není žádné
žužo.
Toyota prohrála...
| 19. 6. 2015 11:32
Měli tam dát hybrid, ale oni se ztrapňují dieselem od „kvalitní" značky BMW.
www.youtube.com/watch?…
Avatar - CommonUser
Toyota prohrála...
| 19. 6. 2015 12:24
Tak nejak ani ja nechapem, ze stredna konci u toyoty na 150 konoch a bez hybridu (rozumej ako leader v hybridnej technike). Auris to ma - 1.8H , Yaris tiez - 1.5H a potom az Lexus 300h alebo 450h. Proste dialnicne auto pre nemecku rodinu kde nic, tu nic.
Avatar - Ondore
Toyota prohrála...
| 19. 6. 2015 13:56
Je fakt, že Toyota akoby rezignovala na šírku ponuky v Európe, pritom ponúknuť má čo, viď USA, Japonsko, zrejme sme pre nich nezaujímavý, alebo sa dohodli s vw na karteli a navzájom si nekafrú do svojich trhov >:D ;-) Hybrid naopak chápem - čochvíľa príde nový Prius a ten je tiež v strednej, prečo by mali navzájom kanibalizovať?

Inak úprimne - nový Avensis poznám len z plagátu a neoslovil ma, ak Prius neposkočí vo vývoji o kusisko vpred, tak mne v strednej nemá Toyota čo ponúknuť...
Avatar - CommonUser
Toyota prohrála...
| 19. 6. 2015 15:12
Minuly rok bol celkovy EU trh vacsi ako Azia mimo JPN. Tak neviem, ci to druhe nebude pravda.
Toyota prohrála...
| 20. 6. 2015 01:47
Včera jsem v novém Avensisu seděl a sedačky oproti minule generaci jsou úplně někde jinde. Displej mezi budíky v češtině a roluje se do stran - jednotlivá témata( spotřeba, bezpečnost atd. a pak také dolů - třeba u spotřeby je dále dojezd, průměrná rychlost atd. Interiér byl copper-gold, taky moc pěkná kombinace. Před řadící pákou odkládací prostor na chytrý telefon s protiskluzovým povrchem a výhoda je když ho tam zapomenu, tak není zvenku vidět. Škoda, že nemá el.víko kufru - kombi.
Avatar - wakantanka
Toyota prohrála...
| 19. 6. 2015 14:05
Asi preto, že s hybridom na diaľnici veľkú slávu bez patričného motora neurobíš? Ani spotreba nebude bohvieako nižšia. Hybridy sú vynikajúce do mesta a prímestskú dopravu a nie na prelety nemeckom. Tam musíš len takpovediac zbytočne so sebou voziť baterky. A myslím si že tie hybridy takto chápe aj samotný výrobca, preto ich v mainstreamovom Avensise neponúka.
Avatar - CommonUser
Toyota prohrála...
| 19. 6. 2015 15:13
No takto ... mas a nemas pravdu. GS450h je zdarnym prikladom toho, s akym hybridom na dialnicu ;-)
Avatar - wakantanka
Toyota prohrála...
| 20. 6. 2015 07:57
A GS450h má čo pod kapotou? A na diaľnici ho čo poháňa väčšinu času? A hlavne koľko stojí GS450h a koľko % sa ich tak asi v EU predá oproti silným dieslom trebárs len od D3? Mám taký pocit, že trh - teda kupujúci veľmi jasne ukazuje čo sa kam hodí. A nielen Toyota si platí kvantum výskumov, aby vedela zacieliť svoje produkty na správnych kupcov.
led svetla
| 19. 6. 2015 12:30
co su to tie LED svetla zac? natacaju sa ako povodne xenovy do zakrut?
led svetla
| 20. 6. 2015 01:49
Jsou to BI-Led světla a v nej výbavě se natáčejí mlhovky.
led svetla
| 22. 6. 2015 10:46
dik, takze fail...
este aj svetla pokaslali
avensis combi 2?0 D4D SOL - moja skusenost
| 19. 6. 2015 17:43
Mám služobný avensis 2.0 D-4D DPF 91 kW - po facelifte 2012 - výbava sol + výbava navyše.
Auto má teraz cca 85 000 km. Ročne najazdím cca 50 000 km. Z toho zhruba 2/3 dlhšie trasy - 400 a viac km. Tankujem premium diesel.
Zhrniem stručne skúsenosti.
Nevadí mi - myslím tým celkovo - vzhľad interiéru alebo exteriéru. Auto zatiaľ viacmenej funguje bez nejakých problémov - ešte je skoro na nejaké závady.
Vytáčajú ma ale veci, ktoré mi robia cestovanie otravným ba až nepríjemným. Rád šoférujem ale pri sadaní do tohoto vozidla sa vôbec neteším, lebo už tuším, čo bude následovať počas jazdy a po výstupe z vozidla.
Stručne:
nepotrebujem agregát z F1 ani super max. rýchlosť, ale - motor 91 kW / 310 Nm je na tak veľké a ťažké auto skutočne slabé minimum. Optimálne by bolo aspoň okolo 110-120 kW a cca 340-350 Nm. Pri kritických situáciách ( napr. ak pri predbiehaní v protismere vyletí auto, ktoré nedodržiava rýchlosť ) buď vytáčam motor do nepríčetnosti ja alebo motor vytáča mňa...
Mám svoje 2 "testovacie" zákruty na stabilitu vozidla - jednu tesne pred koncom dialnice, kde zistím náklon vozidla pri 130km/h a druhú pri bočnom prejazde električkových tratí - tam zistím jeho "nervozitu" resp tuhosť náprav a karosérie: pri tej prvej na diaľnici sa avensis dosť nakláňa, ako keby som mal už-už vypadnúť zo sedadla a tej druhej cez el. trate si myslím že ho dosť rozhodím - značne pláva a stráca istotu áut svojej triedy...
Chrómové mriežky krajných výduchov ventilácie sa odrážajú cez bočné sklá v oboch spätných zrkadlách - kazí to výhľad z vozidla najmä pri predbiehaní a cúvaní
Multifunčný display vozidla má len minimum možností nastavenia - chýba mi to hlavne u rádia
Kruhové ovládače rádia a ventilácia majú slabú možnosť uchopenia prstami
Volant má krátku dráhu zdvihu/posuvu a nastavenia sklonu.
Ťažko sa hľadáňastavuje optimálna poloha za volantom.
Nemám kam položiť 1l fľašu vody - aby bola hneď po ruke ( a nemyslím tým pohodenie na bočné sedadlo...)
Čo ma ale štve zo všetkého úplne NAJVIAC - sú sedadlá! Problém nie je ani tak v kombinácia alcantara/koža ako v ich ergonómii. Seadáky majú veľký sklon smerom dozadu, ktorý sa nedá meniť inak ako zmenou výšky celého sedadla. Ak ho zvíhate - sedák sa vpredu znižuje a naopak. Navyše okraj sedadiel pod kožou je veľmi trvdý. Sklon a tvrdosť sedáku príliš tlačia na spodnú stranu stehien a tak sa stále mrvíte a skrúcate na sedadle, aby ste tlmili bolesť. Lenže to potom tlačíte na chrbticu.... Nakoniec aj po krátkej trase cca 100 km vystúpite z auta celý zničený, akoby dolámaný....
Myslím, že toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo Avensis nemá úspech ani ako flotila. Na jednom webe písanom v AJ som čítal, že repre (rozumej obchoďáci alebo manažéri, t.j. tí čo používaú firemné vozidlá) nenávidia avensis. Ja im úplne rozumiem.
Beriem to tak - dostal som ho ako služobné, za čo som svojmu nadriadenému ozaj vďačný, lebo to nie je bežné služobné vodilo. Ale ak mám byť úprimný, za vlastné peniaze po tejto mojej skúsenosti by som si ho určite nekúpil. Myslím, že auto tejto triedy (resp auto cca 28 000 €) musí poskytnúť iný komfort cestovania a je neprípustné, aby som sa vracal z ciest v takomto stave ako v avensise.
Avatar - WinDiesel
avensis combi 2?0 D4D SOL - moja skusenost
| 20. 6. 2015 10:45
motor Tě vytáčí :-)
Designové trápení
| 19. 6. 2015 20:58
Pořád nemůžu pochopit, proč myjí Toyoty nabízené v Evropě tak zoufalý design. Je fakt, že po tomto posledním faceliftu už je Avensis o něco méně ošklivý než dříve, ale pořád je to čiré designové utrpení. Proboha vždyť když si kupuju auto, tak se mi musí v první řadě líbit. Ano, je to velice subjektivní záležitost, ale jsem si jist, že toto se většině Evropanů prostě líbit nemůže - pořád to vypadá vzhledově hrozně toporné a takové křečovité, chybí tomu prostě ten správný styl.... :'-( Designéři Toyoty by měli někdy jít na stáž k Mazdě, aby viděli, jak pěkné může japonské auto střední třídy být...
Designové trápení
| 20. 6. 2015 02:47
Počkej až to uvidíš naživo, v té modré metalize to auto vypadá fakt hezky, zvlášť jako sedan. Interiér je z těch hezcich, v Toyotě jeden z vůbec nejhezčích za poslední léta. Nebyl jsem úplně nadšen z odhlucneni těch dieselu, ale holt není to prémie.
Avatar - 3_diamanty
inspiracia v mazde?
| 20. 6. 2015 08:16
[odkaz] vs [odkaz]

ta chromovana lista na veku kufra avensisu az podozrivo kopiruje tu od mazdy ..... ale dnes uz asi nic prekvapujuce.... auta sa uz zacinaju cim dalej tym viac na seba podobat .... staci ze jeden vyrobca pride s niecim novym ( cierny C stlpik, alebo chromovana lista zasahujuca do svetiel na kufri ) o do pol roka to maju vsetci vyrobcovia bez vynimky ..... vsimli ste si to? jedna velka kopirka je uz tato dnesna autmobilova era ... v minulosti toto nebolo

k prednym partiam avensisu asi len tolko... na aute nizsej strednej triedy by to hadam bolo este ok.... ale na aute strednej triedy mi to uz moc nesedi, je to nedostojna maska .... toyota ma aj na viac podla mna
Avatar - twistedTSD
inspiracia v mazde?
| 20. 6. 2015 13:21
Mám pocit, že tohle je prvek, který má dnes (resp. posledních x let) kdekdo. Celkově Avensis po stránce vzhledu řadím ještě k tomu lepšímu od Toyoty, je docela koukatelný, ani bych se v něm nestyděl jezdit.

" toyota ma aj na viac podla mna" - mně to tak v poslední době nepřijde...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku