Testy
Vedel by autor nejak porovnat hlucnost od podvozku a motora voci napr. pred prvym FL ? Ale kludne aj aerodynamicky mozte spomenut. Dik.
Skoda, ze ste nemali v rukach aj nejaky benzin (hlucnost).
Skoda, ze ste nemali v rukach aj nejaky benzin (hlucnost).
Proč automobilka, která vyráběla vozy, jako Cellica, Supra, nebo nynější GT86, Landcruisera a jiné legendy, nedokáže udělat alespoň trochu normální auto?
Avensis 1. a 2. generace ještě ušel, nebyl to sice nejkrásnější vůz, ale na tu dobu sem si ho tenkrát uměl představit v garáži, Corolly z 90 let v dobrém stavu se mi líbí doteď, SUV, Offroady..... A nyní?
Odcházející generace Avensisu mimo dobré ceny a jistě i kvality a spolehlivosti (v tomto věřím, že Toyota hraje prim), vypadala skoro nejhůře ze všech konkurentů. A tohle? Přední nárazník vysunutý jako hrablo na sníh, nebo předkus, z profilu to ještě zachrání kombik, ale sedan je tragický. Interiér mne evokuje korejské vozy.. Vůbec mi to celé přijde, jako taková přehnaná i40tka. Škoda 😒 Japonci se po konci 80tek a 90tých letech přestávají chytat v dizajnu, čest výjímkám (Mazda).
Avensis 1. a 2. generace ještě ušel, nebyl to sice nejkrásnější vůz, ale na tu dobu sem si ho tenkrát uměl představit v garáži, Corolly z 90 let v dobrém stavu se mi líbí doteď, SUV, Offroady..... A nyní?
Odcházející generace Avensisu mimo dobré ceny a jistě i kvality a spolehlivosti (v tomto věřím, že Toyota hraje prim), vypadala skoro nejhůře ze všech konkurentů. A tohle? Přední nárazník vysunutý jako hrablo na sníh, nebo předkus, z profilu to ještě zachrání kombik, ale sedan je tragický. Interiér mne evokuje korejské vozy.. Vůbec mi to celé přijde, jako taková přehnaná i40tka. Škoda 😒 Japonci se po konci 80tek a 90tých letech přestávají chytat v dizajnu, čest výjímkám (Mazda).
A přesto jsou ty japonsky vypadající Toyoty pořád nejprodávanější na světě, i když se VW snaží s širším spektrem značek...
Asi nebude chyba v Toyotě.
Asi nebude chyba v Toyotě.
Proč? Třeba proto, že je to Toyota, značka, která si vybudovala image svou spolehlivostí..... Proč se tu tolik prodává VW? Protože je tak neodolatelný? Ne, protože tu má prostě dobrou image 😄
Nezlob se na mne, ale když tohle postavíš vedle Mazdy 6, tak Toyota se musí zastydět... a to beru jen soupeře ze stejné země...
Nezlob se na mne, ale když tohle postavíš vedle Mazdy 6, tak Toyota se musí zastydět... a to beru jen soupeře ze stejné země...
No jo, jenže mimo Evropu se prodávají úplně jiné verze, například tam jsou běžné větší benzínové motory a ne umrněný dvoulitr, který je na to auto tak tak dostačující motorizace. Na moderní evropské turbobenzíny, ani na 2,5 od Mazdy to nemá ani zdálky.
Já mám doma od novoty už devátým rokem Corollu s 1.6 benzínem, což byl tenkrát super moderní motor, když ve stejné době VW rval do Octavií a Golfů obstarožní osmiventilové MPI a tak tak začínal e😜erimentovat s FSI. Jenže dneska si do VW modelů mohu vybrat širokou paletu moderních motorů v benzínu i v naftě a Toyota do svých aut dává přinejlepším průměrné motorizace a tím to končí. Prostě každej chvilku tahá pilku a zdá se mi, že nyní ji na evropském trhu tahají evropští výrobci a z Asie jim stíhá konkurovat leda tak Mazda, která si jde vlastní a podle mě zajímavou cestou.
Ale Toyota si za tohle může sama. Nechápu, proč do toho Avensise nenarvou aspoň tu novou 2.5 co mají v Camry a nějakej silnější diesel. Jinak designově je to podle mě přijatelné (na rozdíl od Aurise, který má naprosto příšerný interiér).
Já mám doma od novoty už devátým rokem Corollu s 1.6 benzínem, což byl tenkrát super moderní motor, když ve stejné době VW rval do Octavií a Golfů obstarožní osmiventilové MPI a tak tak začínal e😜erimentovat s FSI. Jenže dneska si do VW modelů mohu vybrat širokou paletu moderních motorů v benzínu i v naftě a Toyota do svých aut dává přinejlepším průměrné motorizace a tím to končí. Prostě každej chvilku tahá pilku a zdá se mi, že nyní ji na evropském trhu tahají evropští výrobci a z Asie jim stíhá konkurovat leda tak Mazda, která si jde vlastní a podle mě zajímavou cestou.
Ale Toyota si za tohle může sama. Nechápu, proč do toho Avensise nenarvou aspoň tu novou 2.5 co mají v Camry a nějakej silnější diesel. Jinak designově je to podle mě přijatelné (na rozdíl od Aurise, který má naprosto příšerný interiér).
Taková je prostě politika Toyoty, do USA jeden větší motor, do Evropy vícero menších (viz třeba Corolla, v USA se prodává s benzínovou 1.8, u nás s 1.33 a 1.6 + nafťáky).
Nějak mi nepřijde, že by Toyota nestíhala evropským automobilkám. Když se podívám na evropské prodeje za 1-4/2015, tak se zatím docela dobře drží za Škodovkou😒br />
Škoda - 207.098 aut
Nissan - 206.485 aut
Toyota - 199.544 aut
Citroen - 191.527 aut
Hyundai - 158.152 aut
Nějak mi nepřijde, že by Toyota nestíhala evropským automobilkám. Když se podívám na evropské prodeje za 1-4/2015, tak se zatím docela dobře drží za Škodovkou😒br />
Škoda - 207.098 aut
Nissan - 206.485 aut
Toyota - 199.544 aut
Citroen - 191.527 aut
Hyundai - 158.152 aut
A v čem tedy? Že je globálně úspěšná ještě neznamená, že místní modelová řada evropskému oku lahodí.
Taky to moc nechápu, divize lexus dělá designově ucházející a minimálně zajímavá auta, ale toyota se aspoň z pohledu evropana dost designově potácí, hlavně poslední dvě generace avensis, poslední auris to trochu napravuje.
Ano, Auris ještě jakž tak ujde, hlavně kombik to trochu vylepšil, jenže ty čumáky jak z vesmírné lodi z hvězdných válek... Oni i ta SUVčka dnes nejsou tak krásná, jako Toyota uměla... když si vzpomenu na RAVky z přelomu 90 let..
Při vší úctě, Lexus sice dělá pěkná auta, ale vždycky to něčím zabije. Třeba neexistencí kombi, nebo nemožností koupit si k zadokolce pohon 4x4, a když už ho někam dají, tak má nějaké žertovné omezení, jako je to u GS na 190 km/h. To každej půjde radši k D3 - taky těch Lexusů moc nejezdí.
Keď už si to načal, tiež sa mi Avensis javí ako auto, ktoré by som v strednej triede kúpil asi ako posledné. Nezaujímavý dizajn, ani len základné línie sedanu nesedia, auto pôsobí opticky vysoké a úzke, s krátkou kapotou a túto nezaujímavosť sa snaží vizuálne napraviť neladiaca, agresívno-vlnitá predná maska. Zvnútra tiež nič, čo by človek túžil mať. Technika zastaralá a zúfalo nestíhajúca za konkurenciou, benzíny budú iste spoľahlivé, ale dynamikou, pružnosťou a celkovou užívateľskou prívetivosťou určite zaostávajúce za preplňovanou konkurenciou, o vrcholnej motorizácii v podobe atmosférického dvojlitra ani nehovorím. Fail pri vlastných dízloch Toyota priznala nákupom od BMW, ale ani tie dízle neprinášajú viac ako len podpriemernú dynamiku (ani najsilnejší dvojliter neprekročí 200 km/h, čo je bieda). Ostatná technika nestojí za zmienku, o štvorkolke nemá zmysel ani snívať, moderné automaty či dvojspojky človek hľadá márne, dostane len predpotopný variátor, ktorú koncepciu už všetci konkurenti opustili.
Ak sa teda pri hviezdičkovaní testov bavíme o tom, čo je špička, priemer, tak Avensis by sme žiaľ museli označiť za podpriemer, pohybujúci sa niekde okolo 2, max. 3 hviezd.
Ak sa teda pri hviezdičkovaní testov bavíme o tom, čo je špička, priemer, tak Avensis by sme žiaľ museli označiť za podpriemer, pohybujúci sa niekde okolo 2, max. 3 hviezd.
Do puntíku souhlasím s tím, co píšeš a to je u největší světové automobilky celkem sumtné ... 😒
Diesel (2.2 D-CAT) měl planetový 6st. Aisin, variátory pouze u benzínu. Pohled z druhé strany: třeba takový Superb, to jsou pouze foukané motory s 2spojkou, žádný jednoduchý atmomotor s komfortním variátorem.
Mozem sa spytat, kolko si s Avensisiom najadil? Minuly rok som mal na dovolenku pozicany Avensis 2. generacie s benzinovym dvojlitrom (150K). Podla mojho nazoru po najazdeni cca 3500 km, je to skvele auto. Predtym sme na dovolenu jazdievali Octaviou 2 (pred fcl) s najlepsim motorom na svete 1,9 TDi. Fakt je, ze spotreba bola u oktavky nizsia, ale vo vsetkom ostatnom ju Avensis prekonaval. Priestorom vo vozidle, jazdnym komfortom a prave tou uzivatelskou privetivostou. Spolahlivost je uz potom ceresnickou na torte.
Aby si poznal auto, treba na nom jazdit nie plano teoretizovat nad katalogmi a testami.
Aby si poznal auto, treba na nom jazdit nie plano teoretizovat nad katalogmi a testami.
Hm, ale do těch katalogů bys někdy mohl nahlídnout ty. Pak bys třeba zjistil, že máš Avensisa srovnávat se Superbem, to je jeho třídní konkurent.
Takze Octavia uz nie je stredna trieda? To ma naozaj tesi a dufam ze hlas rozumu zvitazil definitivne. Pokial si to nepochopil, zrovnanie vobec nebolo podstatne. Islo o to, ze kto chce o aute nieco vediet, musi si do neho sadnut a jazdit. Nie mavat tabulkovymi udajmi, este k tomu nezmyselnymi a nespravnymi (vmax pre dvojlitrovy Avensis je 205km/h a je to asi ten najmenej dolezity udaj).
Aha, takže Ty porovnávaš Avensis s Octaviou a podľa toho vieš, ako si Avensis stojí v rámci strednej triedy. Nemám čo dodať. 😉
NIe, ja porovnavam pristup ked niekto auto vyskusa a jazdi na nom, s pristupom tabulkoveho teoretika. Ty si taky typicky nakupca "by som kupil", co v skutocnosti ziadne auto nekupuje. Keby som potreboval auto takej velkosti, urcite by som o Avensise vazne uvazoval. Na zaklade vlastnej skusenosti. Ty "by si ho nekupil", lebo "ani najsilnejší dvojliter neprekročí 200 km/h, čo je bieda". Ani nie je podstatne, ze to nie je pravda, skor to ukazuje na tvoju nezrelost a naivne detske predstavy. Ako maly chlapec som sa tiez v prvom rade pozeral na maximalnu rychlost, ked som dospel a zacal jazdit, pochopil som, ze to je asi ta najmenej dolezita charakteristika auta. Mal som napriklad par rokov Civic 1,8 VTI, ktory podla TP dokazal 223km/h. V reale som si dvojstovku vyskusal raz a len na par minut.
Vieš čo, aby som Ti nekazil víken😜 máš pravdu, ja žiadne autá nekupujem, som len teoretik. 😉
rtomas - neobúval by som sa takto do iudexa, nič o ňom nevieš, to, že nie je cieľovka pre Avensis ešte neznamená, že je tabuľkový teoretik 😉
Teraz môj pohľad z titulu praktika, ako súkromné autá som v ostatných rokoch používal aj passat a Avensis - aktuálne mi jeden 130 kW stojí pred domom.
Výsmech kolegov, že si proti sebe postavil autá dvoch rôznych tried je tabuľkovo korektný - ale len do chvíle kým zistia, že ak dorovnajú motory a výbavu, tak za Octaviu i Avensis zaplatia ± rovnakú cenu. Passat (B7) bol cenou ešte o kus vyššie a v priamom súboji by prehral aj ten. Logická otázka by bola, čo ľudí vedie k tomu, že za viac peňazí kupujú horšie produkty, ale to tu nevyriešime 😄 Že je Avensis lepší ale platilo v predošlých generáciách, musím povedať, že B8 o kusisko dospel, je lepší a za súčasný Avensis by som ho pokojne vymenil. Budeme musieť počkať na reálnu jazdu a porovnať čo sa zmení s príchodom nového Avensisu, test je nemasný-neslaný a ja som z neho nič relevantné nevyčítal...
Teraz môj pohľad z titulu praktika, ako súkromné autá som v ostatných rokoch používal aj passat a Avensis - aktuálne mi jeden 130 kW stojí pred domom.
Výsmech kolegov, že si proti sebe postavil autá dvoch rôznych tried je tabuľkovo korektný - ale len do chvíle kým zistia, že ak dorovnajú motory a výbavu, tak za Octaviu i Avensis zaplatia ± rovnakú cenu. Passat (B7) bol cenou ešte o kus vyššie a v priamom súboji by prehral aj ten. Logická otázka by bola, čo ľudí vedie k tomu, že za viac peňazí kupujú horšie produkty, ale to tu nevyriešime 😄 Že je Avensis lepší ale platilo v predošlých generáciách, musím povedať, že B8 o kusisko dospel, je lepší a za súčasný Avensis by som ho pokojne vymenil. Budeme musieť počkať na reálnu jazdu a porovnať čo sa zmení s príchodom nového Avensisu, test je nemasný-neslaný a ja som z neho nič relevantné nevyčítal...
S těma cenama nemáš pravdu. Podstatná je celkem dost i cena základu. Okta v základu za 350 nebude stejně dobrý auto jako Avensis za 600 v základu.
Výbavový serepetičky, který vyženou cenu Okty o 300 výš z ní Superba neudělají.Takhle jsem to myslel.
Mondeo bude vždycky luxusnější a pohodlnější(plavnější) než Focus, i když si Focus vybavíš po střechu.
Výbavový serepetičky, který vyženou cenu Okty o 300 výš z ní Superba neudělají.Takhle jsem to myslel.
Mondeo bude vždycky luxusnější a pohodlnější(plavnější) než Focus, i když si Focus vybavíš po střechu.
Karle toto je fakt na dlhú debatu. Octavia je o triedu nižšie, 1.2 TSI začína na 63 kW, je konštrukčne jednoduchšia a základ za danú cenu (Ambition) nemá ani klímu. Ak to niekomu stačí a vyberie si jednu z dvoch farieb bez príplatku, nech sa páči, za 14.590 € sa môže odviesť domov. Avensis začínal na 19.900 € (aktuálne majú na webe jediný motor 91 kW diesel, zrejme čakajú na nový model), ale ak si spomínam, tak to bol motor 1.8 / 108 kW? Alebo mal Avensis aj 1.6 / 97 kW?? Fakt neviem, ale podstatné je, že rozdiel v základných cenách tých dvoch áut bol cca 5.000 euro, pričom Avensis rozdiel ceny bohate vyvažoval motorom, výbavou a vlastne všetkým.
Ako vravím, na stránkach CZ aj SK Toyoty je aktuálne iba jediný motor, jediný model (fakt ostuda pre nich). Ale ak by sme sa aj tak pokúsili a proti Avensis kombi 91 kW postavili najbližšiu Octaviu, tak tam hodím 1.6 TDI 81 kW za 19.190 € (zase Ambition). Ak to dovybavím, tak cenu Avensisu hravo dorovnám a stále mám v Škodovke len 5° prevodovku a o 10 kW menej. Ak by si sa rozhodol pre 2.0 TDI 110 kW, tak cenu okamžite prekonáš. A správne vravíš, stredná trieda (Superb) to aj tak nebude.
Počkajme si na normálny cenník, odvezme sa, porovnajme so Superbom a potom môžeme pokračovať v debate pri pive 😄
Ako vravím, na stránkach CZ aj SK Toyoty je aktuálne iba jediný motor, jediný model (fakt ostuda pre nich). Ale ak by sme sa aj tak pokúsili a proti Avensis kombi 91 kW postavili najbližšiu Octaviu, tak tam hodím 1.6 TDI 81 kW za 19.190 € (zase Ambition). Ak to dovybavím, tak cenu Avensisu hravo dorovnám a stále mám v Škodovke len 5° prevodovku a o 10 kW menej. Ak by si sa rozhodol pre 2.0 TDI 110 kW, tak cenu okamžite prekonáš. A správne vravíš, stredná trieda (Superb) to aj tak nebude.
Počkajme si na normálny cenník, odvezme sa, porovnajme so Superbom a potom môžeme pokračovať v debate pri pive 😄
Bavíme se jeden o voze, druhý o koze 😉 Vůbec neřeším výbavy, příplatky, motor. Rozdíl mezi základní oktávkou a supem je kolik, cca čtvrt milionu? Ten rozdíl nedělá 1,2TSI vs.1,4TSI, ani výbava. Sup je zkrátka větší lepší auto, proto je dražší. Takže za mě vždy radši méně vybavenou střední třídu než lépe vybavenou nižší střední. 😄
Ale v tom s Tebou súhlasím, fakt! Ani ja nechápem ľudí, ktorí si nabúchajú plnú výbavu do mizerného základu (bez narážky na akéhokoľvek výrobcu a akékoľvek auto) 😄
Velmi jednoducha odpoved .... pretoze vyvoj Avisu bol v EU konkretne BE+FRA (ak zdroje neklamu). Avis nikdy nebol prvoplanovo krasny, ale nevnimam to ako vadu krasy. Nieco sa mi paci hned a nieco neskor a naopak, nieco je uz nudne ...
Je to subjektivne. Ako hodnotis Mazdu 6 prvej gneracie dnes ?
Desing by som proste az tak moc neriesil.
Vadia mi ine veci ... nedomyslenosti a nedopracovanosti, ktore v strednej triede nemaju co hladat. Bohuzial. Ale neviem ci je to len problem u TTT.
Idem pozriet zajtra premieru, tak budem mudrejsi.
Ja sam sa "bojim" hlavne tych dielov, co meno Bosch nesu (ano su aj tu). Na minulom aute A4 to boli fatalne zavady a vsetky od nich. 😒
Je to subjektivne. Ako hodnotis Mazdu 6 prvej gneracie dnes ?
Desing by som proste az tak moc neriesil.
Vadia mi ine veci ... nedomyslenosti a nedopracovanosti, ktore v strednej triede nemaju co hladat. Bohuzial. Ale neviem ci je to len problem u TTT.
Idem pozriet zajtra premieru, tak budem mudrejsi.
Ja sam sa "bojim" hlavne tych dielov, co meno Bosch nesu (ano su aj tu). Na minulom aute A4 to boli fatalne zavady a vsetky od nich. 😒
No mne se auto musí alespon trochu libit a to u Toyoty dost postrádám. Mazda 6 první generace? To auto byla pecka v době uvedení a porad je...nadčasový vzhled.
Mazda 6 1. gen.? V tej dobe som bol z jej dizajnu nadšený a dodnes ju vnímam ako veľmi vydarené, nadčasové auto, skrátka na tom aute sedí každá linka: [odkaz]
Skôr som mal problém s dvojkou, ktorá troška prešľapovala na mieste. Aktuálna generácia je opäť jedno z najkrajších áut v triede.
Skôr som mal problém s dvojkou, ktorá troška prešľapovala na mieste. Aktuálna generácia je opäť jedno z najkrajších áut v triede.
Tohle auto je dle mne jedno nejhezčích a nejdynamičtějších aut mainstramové střední třídy za posledních X let.... mne teda ještě hrozně baví jeho stejně stará sestřička z Francie, dvojková Laguna, která taky podle mne nikdy nezestárne.
Asi tak. Mazda6 prvej generacie je nieco ako prva Octavia: cisty, jednoduchy dizajn bez prilisnych vystrelkov, mierne konzervativny, ale nadcasovy. Kombik bol trochu "tazky" na zadok, ale na sedan/liftback som nemal ziadnu vycitku...
Druha generacia s tym "fluidnym" dizajnom na mna posobila akosi divne. Vnimal som tam urcitu disharmoniu, "rozhadanost" tych kriviek. Zato tretia ("kodo", ci ako sa ten dizajn vola) zas dokazuje, ze aj s krivkami sa da dosiahnut nieco pekne. Uz to nie je symbol konzervativnej stalosti (ako prva generacia), ale mne sa paci. Povedal by som, ze dizajnovo je to momentalne najkrajsie auto z Japonska (aspon v tejto triede). Nic v zlom, ale na Mazdu6 sa novy Avensis nechyta...
Druha generacia s tym "fluidnym" dizajnom na mna posobila akosi divne. Vnimal som tam urcitu disharmoniu, "rozhadanost" tych kriviek. Zato tretia ("kodo", ci ako sa ten dizajn vola) zas dokazuje, ze aj s krivkami sa da dosiahnut nieco pekne. Uz to nie je symbol konzervativnej stalosti (ako prva generacia), ale mne sa paci. Povedal by som, ze dizajnovo je to momentalne najkrajsie auto z Japonska (aspon v tejto triede). Nic v zlom, ale na Mazdu6 sa novy Avensis nechyta...
Stačí se projet 10 let starým Avensisem a nebudeš chápat. 18ky kola a nese se to po cestě jako na balonech, prostě paráda. Někteří toho nejsou schopni ani teď. Vše funguje jak nové.
No ale co ti, kteří chtějí Avensisa nového a srovnají ho třeba s Ma6, Superbem, 508?
Měli tam dát hybrid, ale oni se ztrapňují dieselem od „kvalitní" značky BMW.
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
Tak nejak ani ja nechapem, ze stredna konci u toyoty na 150 konoch a bez hybridu (rozumej ako leader v hybridnej technike). Auris to ma - 1.8H , Yaris tiez - 1.5H a potom az Lexus 300h alebo 450h. Proste dialnicne auto pre nemecku rodinu kde nic, tu nic.
Je fakt, že Toyota akoby rezignovala na šírku ponuky v Európe, pritom ponúknuť má čo, viď USA, Japonsko, zrejme sme pre nich nezaujímavý, alebo sa dohodli s vw na karteli a navzájom si nekafrú do svojich trhov >😁 😉 Hybrid naopak chápem - čochvíľa príde nový Prius a ten je tiež v strednej, prečo by mali navzájom kanibalizovať?
Inak úprimne - nový Avensis poznám len z plagátu a neoslovil ma, ak Prius neposkočí vo vývoji o kusisko vpred, tak mne v strednej nemá Toyota čo ponúknuť...
Inak úprimne - nový Avensis poznám len z plagátu a neoslovil ma, ak Prius neposkočí vo vývoji o kusisko vpred, tak mne v strednej nemá Toyota čo ponúknuť...
Minuly rok bol celkovy EU trh vacsi ako Azia mimo JPN. Tak neviem, ci to druhe nebude pravda.
Včera jsem v novém Avensisu seděl a sedačky oproti minule generaci jsou úplně někde jinde. Displej mezi budíky v češtině a roluje se do stran - jednotlivá témata( spotřeba, bezpečnost atd. a pak také dolů - třeba u spotřeby je dále dojezd, průměrná rychlost atd. Interiér byl copper-gold, taky moc pěkná kombinace. Před řadící pákou odkládací prostor na chytrý telefon s protiskluzovým povrchem a výhoda je když ho tam zapomenu, tak není zvenku vidět. Škoda, že nemá el.víko kufru - kombi.
Asi preto, že s hybridom na diaľnici veľkú slávu bez patričného motora neurobíš? Ani spotreba nebude bohvieako nižšia. Hybridy sú vynikajúce do mesta a prímestskú dopravu a nie na prelety nemeckom. Tam musíš len takpovediac zbytočne so sebou voziť baterky. A myslím si že tie hybridy takto chápe aj samotný výrobca, preto ich v mainstreamovom Avensise neponúka.
No takto ... mas a nemas pravdu. GS450h je zdarnym prikladom toho, s akym hybridom na dialnicu 😉
A GS450h má čo pod kapotou? A na diaľnici ho čo poháňa väčšinu času? A hlavne koľko stojí GS450h a koľko % sa ich tak asi v EU predá oproti silným dieslom trebárs len od D3? Mám taký pocit, že trh - teda kupujúci veľmi jasne ukazuje čo sa kam hodí. A nielen Toyota si platí kvantum výskumov, aby vedela zacieliť svoje produkty na správnych kupcov.
co su to tie LED svetla zac? natacaju sa ako povodne xenovy do zakrut?
Mám služobný avensis 2.0 D-4D DPF 91 kW - po facelifte 2012 - výbava sol + výbava navyše.
Auto má teraz cca 85 000 km. Ročne najazdím cca 50 000 km. Z toho zhruba 2/3 dlhšie trasy - 400 a viac km. Tankujem premium diesel.
Zhrniem stručne skúsenosti.
Nevadí mi - myslím tým celkovo - vzhľad interiéru alebo exteriéru. Auto zatiaľ viacmenej funguje bez nejakých problémov - ešte je skoro na nejaké závady.
Vytáčajú ma ale veci, ktoré mi robia cestovanie otravným ba až nepríjemným. Rád šoférujem ale pri sadaní do tohoto vozidla sa vôbec neteším, lebo už tuším, čo bude následovať počas jazdy a po výstupe z vozidla.
Stručne😒br /> nepotrebujem agregát z F1 ani super max. rýchlosť, ale - motor 91 kW / 310 Nm je na tak veľké a ťažké auto skutočne slabé minimum. Optimálne by bolo aspoň okolo 110-120 kW a cca 340-350 Nm. Pri kritických situáciách ( napr. ak pri predbiehaní v protismere vyletí auto, ktoré nedodržiava rýchlosť ) buď vytáčam motor do nepríčetnosti ja alebo motor vytáča mňa...
Mám svoje 2 "testovacie" zákruty na stabilitu vozidla - jednu tesne pred koncom dialnice, kde zistím náklon vozidla pri 130km/h a druhú pri bočnom prejazde električkových tratí - tam zistím jeho "nervozitu" resp tuhosť náprav a karosérie: pri tej prvej na diaľnici sa avensis dosť nakláňa, ako keby som mal už-už vypadnúť zo sedadla a tej druhej cez el. trate si myslím že ho dosť rozhodím - značne pláva a stráca istotu áut svojej triedy...
Chrómové mriežky krajných výduchov ventilácie sa odrážajú cez bočné sklá v oboch spätných zrkadlách - kazí to výhľad z vozidla najmä pri predbiehaní a cúvaní
Multifunčný display vozidla má len minimum možností nastavenia - chýba mi to hlavne u rádia
Kruhové ovládače rádia a ventilácia majú slabú možnosť uchopenia prstami
Volant má krátku dráhu zdvihu/posuvu a nastavenia sklonu.
Ťažko sa hľadáňastavuje optimálna poloha za volantom.
Nemám kam položiť 1l fľašu vody - aby bola hneď po ruke ( a nemyslím tým pohodenie na bočné sedadlo...)
Čo ma ale štve zo všetkého úplne NAJVIAC - sú sedadlá! Problém nie je ani tak v kombinácia alcantara/koža ako v ich ergonómii. Seadáky majú veľký sklon smerom dozadu, ktorý sa nedá meniť inak ako zmenou výšky celého sedadla. Ak ho zvíhate - sedák sa vpredu znižuje a naopak. Navyše okraj sedadiel pod kožou je veľmi trvdý. Sklon a tvrdosť sedáku príliš tlačia na spodnú stranu stehien a tak sa stále mrvíte a skrúcate na sedadle, aby ste tlmili bolesť. Lenže to potom tlačíte na chrbticu.... Nakoniec aj po krátkej trase cca 100 km vystúpite z auta celý zničený, akoby dolámaný....
Myslím, že toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo Avensis nemá úspech ani ako flotila. Na jednom webe písanom v AJ som čítal, že repre (rozumej obchoďáci alebo manažéri, t.j. tí čo používaú firemné vozidlá) nenávidia avensis. Ja im úplne rozumiem.
Beriem to tak - dostal som ho ako služobné, za čo som svojmu nadriadenému ozaj vďačný, lebo to nie je bežné služobné vodilo. Ale ak mám byť úprimný, za vlastné peniaze po tejto mojej skúsenosti by som si ho určite nekúpil. Myslím, že auto tejto triedy (resp auto cca 28 000 €) musí poskytnúť iný komfort cestovania a je neprípustné, aby som sa vracal z ciest v takomto stave ako v avensise.
Auto má teraz cca 85 000 km. Ročne najazdím cca 50 000 km. Z toho zhruba 2/3 dlhšie trasy - 400 a viac km. Tankujem premium diesel.
Zhrniem stručne skúsenosti.
Nevadí mi - myslím tým celkovo - vzhľad interiéru alebo exteriéru. Auto zatiaľ viacmenej funguje bez nejakých problémov - ešte je skoro na nejaké závady.
Vytáčajú ma ale veci, ktoré mi robia cestovanie otravným ba až nepríjemným. Rád šoférujem ale pri sadaní do tohoto vozidla sa vôbec neteším, lebo už tuším, čo bude následovať počas jazdy a po výstupe z vozidla.
Stručne😒br /> nepotrebujem agregát z F1 ani super max. rýchlosť, ale - motor 91 kW / 310 Nm je na tak veľké a ťažké auto skutočne slabé minimum. Optimálne by bolo aspoň okolo 110-120 kW a cca 340-350 Nm. Pri kritických situáciách ( napr. ak pri predbiehaní v protismere vyletí auto, ktoré nedodržiava rýchlosť ) buď vytáčam motor do nepríčetnosti ja alebo motor vytáča mňa...
Mám svoje 2 "testovacie" zákruty na stabilitu vozidla - jednu tesne pred koncom dialnice, kde zistím náklon vozidla pri 130km/h a druhú pri bočnom prejazde električkových tratí - tam zistím jeho "nervozitu" resp tuhosť náprav a karosérie: pri tej prvej na diaľnici sa avensis dosť nakláňa, ako keby som mal už-už vypadnúť zo sedadla a tej druhej cez el. trate si myslím že ho dosť rozhodím - značne pláva a stráca istotu áut svojej triedy...
Chrómové mriežky krajných výduchov ventilácie sa odrážajú cez bočné sklá v oboch spätných zrkadlách - kazí to výhľad z vozidla najmä pri predbiehaní a cúvaní
Multifunčný display vozidla má len minimum možností nastavenia - chýba mi to hlavne u rádia
Kruhové ovládače rádia a ventilácia majú slabú možnosť uchopenia prstami
Volant má krátku dráhu zdvihu/posuvu a nastavenia sklonu.
Ťažko sa hľadáňastavuje optimálna poloha za volantom.
Nemám kam položiť 1l fľašu vody - aby bola hneď po ruke ( a nemyslím tým pohodenie na bočné sedadlo...)
Čo ma ale štve zo všetkého úplne NAJVIAC - sú sedadlá! Problém nie je ani tak v kombinácia alcantara/koža ako v ich ergonómii. Seadáky majú veľký sklon smerom dozadu, ktorý sa nedá meniť inak ako zmenou výšky celého sedadla. Ak ho zvíhate - sedák sa vpredu znižuje a naopak. Navyše okraj sedadiel pod kožou je veľmi trvdý. Sklon a tvrdosť sedáku príliš tlačia na spodnú stranu stehien a tak sa stále mrvíte a skrúcate na sedadle, aby ste tlmili bolesť. Lenže to potom tlačíte na chrbticu.... Nakoniec aj po krátkej trase cca 100 km vystúpite z auta celý zničený, akoby dolámaný....
Myslím, že toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo Avensis nemá úspech ani ako flotila. Na jednom webe písanom v AJ som čítal, že repre (rozumej obchoďáci alebo manažéri, t.j. tí čo používaú firemné vozidlá) nenávidia avensis. Ja im úplne rozumiem.
Beriem to tak - dostal som ho ako služobné, za čo som svojmu nadriadenému ozaj vďačný, lebo to nie je bežné služobné vodilo. Ale ak mám byť úprimný, za vlastné peniaze po tejto mojej skúsenosti by som si ho určite nekúpil. Myslím, že auto tejto triedy (resp auto cca 28 000 €) musí poskytnúť iný komfort cestovania a je neprípustné, aby som sa vracal z ciest v takomto stave ako v avensise.
Pořád nemůžu pochopit, proč myjí Toyoty nabízené v Evropě tak zoufalý design. Je fakt, že po tomto posledním faceliftu už je Avensis o něco méně ošklivý než dříve, ale pořád je to čiré designové utrpení. Proboha vždyť když si kupuju auto, tak se mi musí v první řadě líbit. Ano, je to velice subjektivní záležitost, ale jsem si jist, že toto se většině Evropanů prostě líbit nemůže - pořád to vypadá vzhledově hrozně toporné a takové křečovité, chybí tomu prostě ten správný styl.... 😢 Designéři Toyoty by měli někdy jít na stáž k Mazdě, aby viděli, jak pěkné může japonské auto střední třídy být...
[odkaz] vs [odkaz]
ta chromovana lista na veku kufra avensisu az podozrivo kopiruje tu od mazdy ..... ale dnes uz asi nic prekvapujuce.... auta sa uz zacinaju cim dalej tym viac na seba podobat .... staci ze jeden vyrobca pride s niecim novym ( cierny C stlpik, alebo chromovana lista zasahujuca do svetiel na kufri ) o do pol roka to maju vsetci vyrobcovia bez vynimky ..... vsimli ste si to? jedna velka kopirka je uz tato dnesna autmobilova era ... v minulosti toto nebolo
k prednym partiam avensisu asi len tolko... na aute nizsej strednej triedy by to hadam bolo este ok.... ale na aute strednej triedy mi to uz moc nesedi, je to nedostojna maska .... toyota ma aj na viac podla mna
ta chromovana lista na veku kufra avensisu az podozrivo kopiruje tu od mazdy ..... ale dnes uz asi nic prekvapujuce.... auta sa uz zacinaju cim dalej tym viac na seba podobat .... staci ze jeden vyrobca pride s niecim novym ( cierny C stlpik, alebo chromovana lista zasahujuca do svetiel na kufri ) o do pol roka to maju vsetci vyrobcovia bez vynimky ..... vsimli ste si to? jedna velka kopirka je uz tato dnesna autmobilova era ... v minulosti toto nebolo
k prednym partiam avensisu asi len tolko... na aute nizsej strednej triedy by to hadam bolo este ok.... ale na aute strednej triedy mi to uz moc nesedi, je to nedostojna maska .... toyota ma aj na viac podla mna
Snad jen motory od BMW by mohli být provozně zajímavé, ale v tu chvíli zase přestanu očekávat spolehlivost Toyoty. ;-\
tady nějaké podrobnosti, obecně se vždycky říkalo, že Avensis jenom v benzínu...
egr, vstrekovace, dpf,...
starsie VW ked este neboli common rail tak sa tak nezanasali...
vo vseobecnosti tam treba liat cistice na vstrekovace, min kazdych 60tkm vycistit egr + odkarbonizovat spojovacie potrubie...
co je ale fail u dieslovych toyot je absencia vyhrievania palivoveho filtru, vec za cca 10E
tusim od 2006? to tam uz nedavaju
a ze to vie v zime, v prechodnom obdobi alebo pocas tuhej zimy narobit problemy...
to SUV som preto predal
terajsiu toyotu mam uz v benzine
v diesli som svojho casu este uvazoval nad kia ceed - tie by mali byt v v celku v pohode, ak niekto ma lepsie info, kludne napiste/dajte link
Ale od Toyoty (i když má jako automobilka moje sympatie) téměř nic, jen GT86.
A hlavním důvodem je design uvnitř i vně.
Toyota Sienna, Sequoia, Tundra, Camry je dobrej sedan, nechápu, proč se u nás neprodává... o velkém Land Cruiseru nemluvě.
Edit: a ještě jsem zapomněl na fakt, ze sedan jakožto jediná verze karoserie v Evropě taktéž moc šanci nemá. A camry kombi neexistuje.