Pro vas pro oba: Chapu, ze jako fandove Alfy nechcete slyset, ze je na nejake Alfe neco spatne, no 159 byla tezka, priserne (!!!) nedotaciva, vic, nez etalon nedotacivosti teto tridy Audi A4 s V6 motory, musim rict, ze pro me osobne to byl takovy sok, ze jsem pri prvni jizde auto hned po prvnich par stech metrech vracel s tim, at zkontroluji pneu a geometrii, ze tohle neni urcite mozne... Na klidne pluti po dalnici OK, ale tam, kde 156 i v te nejhorsi konfiguraci (Crosswagon Q4 JTD) jela jiste, presne a radostne a doslova se drzela cesty zuby nehty, se 159 s 2,2 JTS vylozene trapila a 3,2 jsem pak radeji ani nezkousel, dostal jsem se k ni az pozdeji pres zklamaneho majitele.
Já se jako i jako fanda značky diskuzi nebráním. To, že modely do faceliftu byly těžké je fakt, že jsou nedotáčivé a méně hravé než původní 156, to ano. Ale že by to byl přešlap? Nemyslím si, prostě jezdí jinak. Technicky to také nebylo špatné.
Na druhou stranu, tohle je nejslabší partie ještě zdůrazněná širokoúhlou fotkou, jinak je Giulietta hezký auto. Světla na výšku prostě nefungují, ať je to Clio nebo MiTo.
Svetla na vyslu nefunguji, ale chybou je taky vysoky ponton a nizke proskleni na boku vozu... Giulietta je hezka, ale jen z nekterych uhlu a na velkych kolec, jinak je to katastrofa.
Vysoký ponton má víc aut, třeba Mazda 3 jde podle mě ještě víc do extrému (a jo, taky to obecně moc nemusím). Jako celek se mi ale Giulietta líbí, normálně bych překousl i ty soví oči. Katastrofa to podle mě není ani v základu.
Já ti to neberu a dokonce s tebou souhlasím i v těch dvou jednotlivostech - přední světla a vysoký ponton. Jako celek ale přesto beru obě auta (Ma3 i Giuliettu) jako špičku segmentu - v hezké barvě, na velkých kolech... ale to k tomu patří.
Já ta měřítka Alfy zase tak nežeru. Třeba oslavovaná Brera je pro mě naprosto disproporční auto, ten přední převis prostě neskousnu... a i když se mi líbí čumák i zadek, tak jako celek to pro mě nefunguje Giulietta je pro mě z těch dvou hezčí auto.
Ano, Mazda jde ještě víc do extrému a o to méně se mi líbí. S Giuliettou až na kukuč nemám problém a i ten kukuč bych přežil, horší to mám s interiérem.
Alfa bude zajímavé auto, až bude krásná jako VW a nebude tahat břicho po zemi. >:D
Výměna komponentů "made by Fiat" za něco japonského, či echt německého by kvalitě jistě také pomohla >:D O výhodách motorů TDI ani nemluvě >:-[]
Tuhle rendlíkovskou legendu o nespolehlivosti motorů jsme tady už diskutovali. Data správná, interpretace nesmyslná. je evidentní, že jsi se zastavil(a) jen u nadpisu a o dalším textu nepřemýšlel(a) ;-)
Veľká zvedavosť sa vo mne skrýva, ako neAlfák i tak dúfam, že to bude šleha... konečne snáď.
Verím tomu keď to toľko odkladajú a hľadajú zmyseľ v zadnom náhone + 6 valce, že to nebude žiadna flákačka, to by bol i tak klinček do rakvy a to vedia i sami.
Ve finale je potřeba AR pochválit za načasování. Předběhla A4 a ukáže se v separátním termínu. Ve středu budou všechny oči fanoušků automobilů upřeny na Apeninský poloostrov. Nejdůležitější model pro Alfu a jeden z nejzásadnějších modelů v prémiový střední třídě. Proporce vypadají správně, hmyzí oči nevidím, vypadá to velmi slibně! ;-)
Co máš proti dědům a dědkům? :-! AR to bude mít velice těžké. Tento segment vozů, SD RWD se dlouhodobě "smršťuje" a vydělat nějaké rozumné peníze je čím dál tím složitější. Přeji AR vše dobré, ale v dnešní době bude potřebovat víc než štěstí, aby ji to vyšlo. :-!
Proti dedkum nic nemam, a AR to bude mit tezke, no je hezke, ze sdili techniku s Maserati, takze si myslim, ze spis nez o znovuzrozeni AR pujde o pomoc s prodejem techniky toho Maserati. A tam uz by se AR vyplatit mohla. A furt lepsi, nez dostat Alfu jako nejaky americky sunt s prelepenym znakem na kapote ala "Lancia 300M" ;-)
Nevím nevím s tím načasováním v době, kdy spousta majitelů střední třídy přechází na SUV. Pokud nepřijdou rychle i s kombíkem, tak mám obavu, aby to nedopadlo prodejně stejně jako s Giuliettou.
Prémiová střední třída sedanů roste, na úkor mainstreamu. Pokud bude auto slušný, není důvod se obávat. Bez SUV samozřejmě zůstat nemůžou, je otázka v jaký fázi vývoje se nachází.
Prémiová střední sice roste, ale jde o to, kolik zákázníku střední třídy bude ještě považovat Alfu za prémii. Nabízí se srovnání jen s S60, ikdyž cílí na trochu jinou sortu zákázníků. A podle mě prodeje na úrovni S60 by byly pro klíčový model Alfy málo.
Dá se čekat velký zájem po uvedení... ale v horizontu roku si myslím, že by prodeje na úrovni S60 byly celkem ok.
S tím řazením do prémie máš pravdu, Alfa to ale má dost ve svých rukou... pokud přijde krásné auto s RWD/AWD a prémiovými motorizacemi, tak ta škatulka nebude tak podstatná.
Ano, první rok nebo dva zájem bude, ale co potom? Prodeje samotné S60 nejsou nic moc, u Volva to táhne spíš V60 (kombi ve střední třídě je nutností). Ale narozdíl od Alfy nejsou prodeje ve střední třídě pro Volvo klíčové.
Premiova stredni trida roste, ale diky firemnim prodejum (cca 3/4 vsech prodeju). A firmam nebude moct Alfa vzhledem ke sve nelichotive financni situaci a vyvoji zustatkove hodnoty jejich poslednich modelu nabidnout ani zdaleka takove podminky financovani jako D3. Tzn. ze Alfa bude muset nabidnout lepsi vuz za nizsi prodejni cenu nez konkurence, aby se opravdu stala vaznym hracem v tomto segmentu, coz s ohledem na skutecnost, ze treba v dnes klicove oblasti asistencnich systemu je koncern Fiat pozadu o nekolik generaci, se nezda jako prilis realisticke.
I ve firmách vybírají auta lidi. Samozřejmě jsou firmy, které potřebují mít od jedné značky auta pro obchoďáky i městskou dodávku >:-[] , ale taky je dost takových, kde si prostě lidi můžou vybrat.
Asistenční systémy a zůstatková hodnota - to podle mě není tak zásadní.
Z mych zkusenosti ti mohu rict, ze nemeckeho obchodaka by si autem bez asistencnich systemu moc nepotesil. A zustatkova hodnota je naprosto klicova pro urceni vyse mesicni splatky pri financovani vozidla.
Já myslím, že Julie by se měla cenově pohybovat do tak do 70k nad úrovní Mondea, víc si nemůže dovolit. Aby si jeden z deseti kupců Mondea řekl "sakra, mám to na pět let, připlatím si za Alfu, je krásná".
Pokud nasadí ceny prémiovek, tak jí trh pošle do kytek, protože všichni samozřejmě Alfě fandí, ale všichni si nakonec koupí BMW.
No, pokud vyměníš cca 12-ti leté auto za nové (popř. zánovní), tak si skoro vždy polepšíš >:D
Stačí se jen dívat kolem sebe, kdy podnikatelé i nepodnikatelé nahrazují střední třídu nejrůznějšími SUV, ti movitejší crossovery typu Allroad apod. Střední třídu táhnou u nás především firemní prodeje.
...to vypadá divně. Bojím se, že alfa tím očekáváním a neustálým připomínáním, jak důležitý je vzhled, nasadila laťku příliš vysoko. Ale pokud cílem té mazaniny bylo tu laťku snížit, proč ne. Zůstávám napjatý. :-)
Ta rozmázlá fotka samozřejmě nemá nic společného s Alfou, je to nějaký hnusný render, kde jste nechali oči, páni redaktoři?
Hlavně byste si ty rendery mohli pamatovat, když už tady každý hnusný amatérský fotošop uveřejňujete v samostatném článku s názvem "Bude příští XY vypadat takto?". Správná odpověď je vždy ne, ale to je na jinou diskusi.
Problem bude skor v tom, ze kto sa rozhodne kupit si strednu triedu, na Alfu teraz bohuzial nepomysli na poprvy, druhy ani tretikrat....trochu sa bojim tych vyhlaseni ako chcu konkurovat premii...aby to potom nezabili cenou.
Ano ano, otrepané protiprúdové klišé Jandafóra, ako BMW ide do kopru, ale pritom Rapid je vhodný na Nurburgring a Superb poráža Civis type R. To je mi fakt referenčný web.
Autoforum se v jednom bode strasne zlomilo, to protlaceni skodovky tam je az neuveritelne. Ted zaradili Favorit mezi 15 nejdulezitejsich aut historie, vedle Porsche 911, Audi quattro, MB 300 Gullwing a dalsich. M3/M4 je zklamala DCT prevodovka uz od poslechu z videa, ale rapid 1.2tsi je div ne nejlepsi nacini na severni smycku, no a to srovnani superbu s civicem type R taky pobavilo. Z relativne rozumneho vebu se stava strasny odpad, ale kdo chce kam...
To se děje skoro se všema médiama. Na autoforu vycházej furt docela zajímavý články ale asi srovnali svoje příjmy z reklamy a s těma místníma a zaplakali. Jj drsná realita vítězí :-|
AR 159 SW je jedno z nejhezčích "normálních" aut, co si "(ne)normální" fotřík může koupit... Konkurencí je mu snad jen nová Mazda6, která je prostě úžasná svým přístupem #serunadownsizing a #objemničímnenahradíš (však se taky Mazdě říká japonská Alfa).... svýho času jsem srašně moc chtěl koupit 156 po face, nakonec koupit Mazdu6 a teď, řízením osudu skončil u domácího koncernu (dobrej sňatek z rozumu)... ale kdo chce žít svůj život na plno, ten potřebuje horkokrevnou milenku... takže tajně doufám, že součástí představení bude i nějakej PARÁDNÍ BENZÍNOVEJ MOTOR ;-)
Takže se těším jak malej kluk a do kalendáře si na středu maluju velkej vykřičník >:D
Určite menej, ako luxusné, ktorým chcú týmto jediným modelom, že akože konkurovať.
Lebo, keď na to strihnú sebavedomú cenu, tak ich to môže pochovať hneď na začiatku.
Promiň, ale zní mi to jako takový to typický hospodský brblání, jak je všechno drahý... pokud se jim auto povede, pak je v pořádku si za něj říct o přiměřený peníze, klidně na úrovni BMW... ono 3er je dneska ve vyspělé Evropě auto pro lepší střední třídu, žádné luxusní zboží.
Tak dobre. Nechajme to mága Marchionneho akú vykúzli cenu a čo bude nasledovať.
Myslím tým v dobrom slova zmysle.
Nejasný však ostáva jeden dôležitý faktor. Ako to auto obstojí v spoľahlivosti?
To máš pravdu, italská produkce klesá na ceně výrazně více než konkurence. I zde bych však viděl posun, Giulietta, 500 (včetně derivátů) si cenu drží slušně. Uvidíme, jak na tom budou další modely.
Hezká budiž, ale jinak těžkej, neohrabanej krumpl. 156 to byla Alfa, ta se řídila sama, ale trpěla na subtilnost komplikovaného podvozku. U 159 to chtěli zlepšit, výdrž sice lepší, ale jinak nic. Parník se řídí líp. A ve 159 už ani motory. Až nakonec snad 1750 TBi. Jinak nic, nic, nic.
Bohužel máš naprostou pravdu, Alfa 159 byl naprostý "úkrok stranou", na tom autě byly strašně vidět cizí geny GM, ze sportovního mrštného sedanu se stal těžkopádný otesánek, navíc ty původní jednotky JTS byly šílené. A ani ten design nepovažuji za nijak úžasný, 156 před faceliftem byla úplně jiná liga! :-!
...a basta! ;-) Ja myslim, ze tenhle motor k celkove vyklidnenejsi a dospelejsi povaze 159ky celkem sednul. Kazdopadne dnes mezi oturbenymi ctyrvalci by to byl klenot.
prosim mohli by ste mi povedat nieco viac o jts motoroch? hlavne o 2.2jts dost uvazujem nad brerou s tymto motorom zaujima ma hlavne jeho spolahlivost lebo v recenziach spominaju ze sa moze vytahat retaz a par krat som nasiel neake chybne cidlo no ale je tu aj clanok od isteho d-fensa ktory je moc negativny a pôsobi az moc fanaticky
dakujem :-)
pripadne este zvazujem 147gta viem len to co sa da docitat(napravy,olej,rozvody,vodna pumpa)viete o neakchy inych zaludnostiach?
Jestli chces Breru, tak nejlip udelas, kdyz ji vezmes s 2,4 JTD. Benzinaky bud nejedou a zerou (2,2), nebo jedou a brutalne zerou (3,2), k tomu jsou od GM, takze spolehlivost je nekde kolem -20 bodu ze 100 moznych.
Na 147 GTA zapomen, kus, ktery stoji za koupi je jen jeden a ten stoji v tovarnim muzeu, zbytek jsou tak neskutecne dorasovane krapy, ze jen dat ji do standartniho stavu ti zabere rok prace a investice ve vysi noveho vozu. Navic tim ziskas jen auto s brutalne tezkym predkem, neschopne prenest tu naloz od motoru na cestu, takze te cekaji dalsi investice do podvozku, diferaku atd...
BTW.: Kdyz uz zminujes Breru a 147 GTA v jednom komentu, tak si nedelej iluze - Brera neni zadne sportovnni auto, je to GT coupe, delane na svizen cestovani po kvalitnich sinicich a dalnicich, v zatackache je stejne tezkopadna, jako 159, ze ktere vychazi.
no tak dakujem :-| to vypada ze este budem musiet drat ochcafku nejaky cas :-| nie nie ziadne iluzie si nerobim 147gta povazujem za skvost jediny svojho druhu a ako sa zda neopakovatelny bohuzial ;-\ dufal som ze to tak beru aj majitelia ale zrejme nie ;-\ teraz ani neviem ci ma zmysel zhanat megane rs 225 tie asi dostavaju tiez napit...to su dva hot-hece ktore (by) som chcel
v gtckach so mal vyhliadnutu breru ine auto ma nenapada tak bud pouvazujem nad naftou(mechanik neda dopustit na 2.4jtd) alebo pockam na 1.75tbi :-)
tiez som toho nazoru ze tbi bude najlepsia volba ....len na to teraz nie su financie a uvidim kedy budu preto som sa zaujimal iba o jts tak velmo pekne dakujem ;-)
Zvukove a zatahem kazdopadne, jizdne pak podprumer, klidne s ni zametl dobre rizeny Golf V GTI. Ale pokud jde ridici (stejne jako mne) o pocit z rizeni trakare s atomovym reaktorem vpredu a pistalami z varhan vzadu - pak je 147 GTA dodnes neprekonana :yes:
Zamete Golf GTI... To bych chtel videt. Jizda v zatackach s nim bude mozna prijemnejsi a jistejsi, ale rychlosti budou podobne (pokud se toho clovek nebude bat) a alfa naskok nazene na rovinkach.
Zamete, sundej si Alfacke bryle a ver tomu. Sam jsem koukal, jak "obycejnych" 200 koni dava 3,2 V6, na rovinkach nedokazala nahnat ztratu ze zatacke. Duvodem byla hlavne absence samosvoru, nevim, jestli to znas na Vitkove-Podhradi, ale ten rozdil tam ve vraceckach byl az neskutecny. Na okruhu by to mozna bylo vyrovnanejsi, ale na GTA bych si tehdy nevsadil.
Ja zadne alfacke bryle nemam, ale vliv jizdnich vlastnosti na rychlost se hodne precenuje. Pokud vim, tak petkovy golf taky zadny samosvor nema. Tu silnici neznam, ale vinu bych svadel spis na ridice. Jinak co to znamena neskutecny rozdil? Alfa v padesati letela po cumaku, zatimco golf to snesl osmdesatkou?
Vracecka = zatacka, ktera se zataci o skoro 360 stupnu. A takovou jedes na maximalne dvojku, a ano - AR 147GTA jela po cumaku pryc a navic s plynem bylo treba dlouho cekat. G V GTI nemel samosvor, ale dalo se to s nim projet podstatne rychleji, obe auta tam jel stejny ridic, zavodnik a majitel te 147 GTA, pochybuji, ze by chvalil Golfa jen tak do vetru.
Ty si ver, cemu chces, ale 147 GTA nebyla v zatackach zadny zazrak, spis prave naopak, a cim mensi polomer zatacky, nebo rovnou utazeni, tim vic se ta neschopnost projevovala.
Tak to je kruhac, ne? ;-) V takovych rychlostech jsou stezejni gumy. Jsem ochotny uverit tomu, ze u alfy musis davat vetsi bacha na plyn, ale i kdyz u golfa muzes slapnout driv, tak alfa je silnejsi. Ono auty s horsimi jizdnimi vlastnostmi se ty zatacky projizdeji hure (i zavodnikum) ale je to spis o pudu sebezachovy, nez ze by to neslo. Pises, ze golf jel podstatne rychleji, ale pochybuji, ze by uprostred zatacky byly nejake meritelne rozdily a to by musela byt sakra utazena trat, abys to, co ztratis pri najezdu a vyjezdu nenahnal motorem.
U tý Alfy je to trochu jinak. Na kvalitnim povrchu je skvostá trochu problémy má na tankodromu. I přesto to je hodně hodně mimořádný auto a charakterem všechno přebíjí
O skvostnem chovani tam neni ani slovo, a trochu problemy popsali jako "vicemene kapitulaci", ale popsali to v podstate presne. Zminili tam i brzdy, aj jsem mel tu cest s prvni generaci a musim rict, ze brzdilo to tedy hodne spatne, na vine byly opravdu kotouce, no majitel je rychle vymenil za nejake zavodni (mozna Alcon), pak uz to slo.
Jak pisu - je mi fuk, cemu jsi, nebo nejsi ochotny uverit, ja jsem to zazil na vlastni kuzi, klidne si ta dve auta sezen a over si to, nebo si dal mej svoje domnenky...
Anebo si na youtube najdi Top gear s AR 147, tam to taky probirali, mimochodem na TG trati je AR 147 GTA o dve sekundy pomalejsi, nez Golf V GTI, ale Stig je jiste bridil, kterej to auto proste nepochopil, vid?
Podivam se na to. Jinak je skoda, ze s takovouhle zkusenosti neprinasis nic, krome "neskutecnehy rozdil" a "podstatne rychleji". Jasne, nic mi dokazovat nemusis, ale kdyz uz to zminujes, tak je dobre to mit alespon trochu podlozene (treba pribliznou rychlost, nebo o kolik delek auta ten golf ujizdel atd.) protoze si myslim, ze nejsem sam, koho to zajima.
Byly to tehdy amaterske zavody do vrchu ve Vitkove - Podhradi, ale psal se rok 2007, sorry, takovou pamet nemam, proto jsem ti uvedl cas na TG tracku jako meritko.
Já bych i za cenu nižších výkonů snad doporučil raději 1.9 JTDm.
Dva čtyřce, když jí neproháníš, zaroste egr ventil a celé sací potrubí sajrajtem z výfuku i až tak, že přestane jezdit. Když jí proháníš, sice nezaroste, ale určitě dřív nebo později přijdeš o řidičák. Ale dokud ho ještě budeš mít stejně se vysokými teplotami zkroutí výfukové paroží tak, že zpřetrhá štefty, kterými je přišroubované do bloku motoru. Čím výkonnější verze, tím dřív. Příjemně se potom odvrtávají. Také mám pocit, že častěji resp. dříve odchází u 2.4 dvouhmotový setrvačník.
Ten Holden 3.2 opravdu brutálně žere, ale zas až tak moc nejede.
Z GTA raději 156 než 147. Pěkná ale asi také jen v tom muzeu. ;-) Motor ještě od Alfy.
A nebo můžeš pravidelně používat aditivum [odkaz] ;-)
Servis 4válce 1,9 fakt vyjde levnějš a v něčem běžnym je to dobrej motor. Tobě ale jde evidentně o něco jinýho a od toho je benzín nebo aspoň ten pětiválec 2,4
Ten dvoulitr je už taková předsmrtná křeč. Těch skončilo víc v lisu než v prodeji. Možná kvalitní a ekonomická, ale dost nedůstojná motorizace do Brery.
Mám doma tři alfy - 147,156 a 159. Ve 159 mám motor 2.2 JTS a rozhodně to není taková tragédie, jak všichni píší a píší to vždycky ti, kteří tím autem ani nikdy nejeli. :-) Váha je na 159/Breře opravdu hodně znát, ale není to tak, že by tomu motor 2.2 nestačil. U motoru se vyskytuje občas akorát problém s vytahaným rozvodovým řetězem, ale povětšinou je už origo řetěz vyměněn za modifikovaný a méně problémový. Spotřeba se v průměru pohybuje kolem 10L/100km. Ovšem pokud chceš auto jen na víkendy, tak bych volil 156 nebo 147 GTA. Motor 3,2 Busso je pecka a hlavně už moc nebudou padat na ceně.
Bohužel máš naprostou pravdu, Alfa 159 byl naprostý "úkrok stranou", na tom autě byly strašně vidět cizí geny GM. A ani ten design nepovažuji za nijak úžsaný, 156 před faceliftem byla úplně jiná liga! :-!
Tak se už několik let těším, ale mám z toho čím dál větší strach, co všechno nestihli dodělat na sto procent .....Nevěřím, že bude vše připraveno. Myslím, že málokteré auto bude podrobeno takovému "šťouralství", jako Alfa. Když jsem slyšel velkohubé ambice, že bude lepší jak 3D ....to už je nebetyčná výzva. Lepší nebude, ale snad se co nejvíce přiblíží a dá- li Bůh, tak vyrovná, možná bude mít větší šmrnc. A i když bude hodně dobrá /a přeji to /, bude to běh na několik generací....
JJ, když jsem zkoušel F30, tak mě zarazilo jak má špatný R6, jak fantasticky nefunguje, jak se krásně nevodí, jak v ní vše není po ruce, jak není sofistikovaná... To jsou novinářský bláboly.
Mainstream má co dělat, aby D3 doháněl ob generaci. Pokaždý když se představí novej Passat s mottem, jak dohnal prémii (čtu to o něm už od B5 generace) mě zaráží, kam na podobný nesmysly novináři chodí a jak jsou schopni papouškovat PR stories všem, kdo jim naslouchají.
:-)
Trojový BMW bude vždycky lepší, než Passat... o tom vůbec není pochyb.
Jediný, co říkám je, že nevidím žádný důvod, proč by Alfa nemohla do této skupiny patřit. Protože není německá?
Jezdil jsem aktivně 75, se dvěma motory - jednu s 2.0TS a druhou v provedení Milano s 2.5 V6 .. s blokací diferenciálu... a můžu odpřísáhnout zcela nade vší pochybnost, že to bylo zpoza volantu lepší auto, než dobové BMW...
O "Milánu" ani nemluvě, to bylo prostě na úrovni milování... dala se roztočit plynem kolem své osy, ale osa otáčení byla někde mezi předníma sedačkama.
Ano, měla skvrnu na kráse v podobě trhajících se hardyspojek. Na druhou stranu jedna stála 800,- Kč... takže jsem je měl pořád v kufru. ;-)
Jo, já vím - byl jsem tehdy mladej. Ale to jsem byl i za volantem toho BMW...
Takže ještě jednou: jediným obsahem mého prohlášení bylo, že nevidím důvod, proč by nová Alfa nemohla být regulérním konkurentem "D3".
Mohla by. Ale má před sebou velký úkol, protože konkurence to svoje postupně cizeluje nepřetržitě už pár generací, takže mají zmáknuté nejen ty důležité věci, ale i detaily.
takze gulia bude tento rok, konecne.
Priorita c.1 su USA, Cina a ine mimoeuropske trhy. Tam je sedan hlavna forma karoserie plus SUV ako dopravnik.
Kombi je viacmenej iba pre EU a preto uplne logicky by malo prijst na rad az ako druhe...
Podstatnejsie ako celkovy predaj je, aby spravne naplanovali vyrobu - t.j. aby vytazili kapacity, nie ze dopadnu ako Quoros. Osobne sa na to auto celkom tesim, kedze bude neopozerane a podla mna lacnejsie ako premia a lepsi pomer cena/hodnota a mozno bude aj soferskejsie, predsa len, ani bmw uz nie je to prave orechove, zroka na rok masovejsie, maksie atd.
Mít Maserati jako testbed a prosadit si vlastní výrazně autonomní klon, na to chvástání nestačí. Svět se mění a tahle Alfa ukáže, kolik reálného potenciálu je v těch, kdo ji připravují. Zatímco výrobci donedávna ještě vyrábějící modely s koncepcí radosti obklopující aktivního řidiče pomalu ustupují směrem k vše zabíjejícímu superkomfortu, tady se zadělává na reinkarnaci zdravého jádra vozu se sportovním srdcem nikoli marketingově, ale také faktickým jízdním projevem. Rozhodně budu ten, kdo se záhy přesvědčí, zda nejde o předsmrtné křeče celého dosavadního západního průmyslu v důsledku finanční sebevraždy.
" výrobci donedávna ještě vyrábějící modely s koncepcí radosti obklopující aktivního řidiče pomalu ustupují směrem k vše zabíjejícímu superkomfortu"...?
Kteří?
Co jsel já jel, tak jsou pseudosporty, sice s výkonnými motory, ale zcela nepohopdlné podle vzoru "jestli to drncá, tak je to sportovní", bez ambicí na skutečně dobré jízdní vlastnosti - a ten výkon je spoután všeobjímající klece elektroniky...
A to rikam jako clovek, kteremu se alfy libily a ma je docela rad (nicmene nikdy jsem zadnou nevlastnil).
Je to strasne prehypovane, tzn. zcela jasne to nedosahne kyzeneho "wow" efektu ani kdyby to bylo sebelepsi. Zachranit to mohou motory (tady vidim sanci), zpracovani a vzhled (no... to spis ne) a cena (to - bohuzel - urcite ne).
Nemyslim si, ze by tobyl propadak, ale stejne tak jako u jinych - pro me neuveritelne vysponovanych a ve vysledku nudnych - predstavovacek typu superb se rekne. Hm, ok, takhle nejak jsem to cekal, nic uzasnyho a "pojede" se dal.
Kez by prisli s necim specialnim, ale dost pochybuji, bude to "jen" solidni, tak jako konkurence + tradicne za moc penez.
Za moc peněz... Nechápu ty plačky. AR se vzpamatovala a přichází s RWD. Pokud bude podvozek naladěnej alespoň z půlky jako Ghibli, pak mu dokáže konkurovat maximálně F30 nebo XE.
Uvidíme jak se poperou s vnitřním uspořádáním a výbavou. O jízdní vlastnosti bych se bál až v poslední řadě.