Novinky
Zdá se, že někteří lidé u BMW si začínají uvědomovat, že v poslední době se tato značka * do imageové záhuby. Ještě tu tedy je jistá naděje, že v Mnichově nebudou vše diktovat jenom cifršpióni a ekoteroristé...
A jasné také je, že BMW marketing bedlivě sleduje vývoj prodeje 2 Active Tourer a rozhodnutí udělá dle dlouhodobých ukazatelů a trendu. BMW šlape na paty DE konkurence a ti disponují širokou nabídkou FWD vozů. Proto si myslím, že je v zájmu BMW rozšířit nabídku v tomto segmentu. A kdo jiný než řada 1 je momentálně nejvhodnějším kandidátem?
Ja by som príliš nejasal, to, že inžinieri by chceli zadokolku ešte veľa neznamená, rozhodujú ekonomické a marketingové oddelenie a tam je jasné zameranie na rozširovanie značky, zvyšovanie predajov, čo je možné len cost cuttingom a zdieľaním techniky. Ak je už platforma pre malé predokolky, silne pochybujem, či budú adaptovať platformu pre veľké zadokolky á la 7er pre kompakt.
Možno nie ideálny prímer, ale koľko zaujívavých áut vyvinuli inžinieri Škodovky za socíku a čo sa reálne dostalo do výroby? Vždy je to primárne o investíciách a zisku a v BMW aktuálne nemajú žiadneho megalomala typu Piech. Takže si myslím, že súčasná 1er je posledná kompaktná zadokolka od BMW (resp. vôbec).
Možno nie ideálny prímer, ale koľko zaujívavých áut vyvinuli inžinieri Škodovky za socíku a čo sa reálne dostalo do výroby? Vždy je to primárne o investíciách a zisku a v BMW aktuálne nemajú žiadneho megalomala typu Piech. Takže si myslím, že súčasná 1er je posledná kompaktná zadokolka od BMW (resp. vôbec).
1-ka dostane predný náhon, to je už dnes bez debaty. Šéfkonštruktér môže chcieť čo chce, dôležitejší je ekonomický riaditeľ. A ešte že spomenul aj tú Z4 - v dnešnej podobe to teda má od šporťáku ďaleko, tie dvojlitrové štvorvalce nemajú ani temperament, ani zvuk.
Šéf marketingu chce přední pohon.
Pokud bude BMW chtit konkurovat Audi A3 a MB A klasse jednickovou predokolkou, tak nejde jen o prostou zmenu platformy, ale celkoveho pristupu ke konstrukci a vyrobe aut v teto kategorii. A3 i MB A maji ssice proti BMW "nevyhodu" v podobe motoru nekde metr pred predni napravou (byt neustale vyhlasuji, ze jsou jejich auta "perfektne" vyvazena), ale na styl a kvalitu interieru MB A, nebo na prostorny a az fanaticky vypilany interier Audi A3, si BMW zatim nema sanci ani sahnout. Pokud tedy jdu dnes pro BMW 1, jdu pro ni s tim, ze se vzdavam prostornosti a vydetailovanosti Audi, nebo luxusni a kvalitni atmosfery Mercedesu, vymenou za perfektni konstrukci a skvele vyvazeni uz v samotnem konstrukcnim zakladu vozu, pro radost z faktu, ze kdyz na auto tlacim, tak s narustajicim tlakem je porad rychlejsi, ochotnejsi a jizdne lepsi. A to uz od te nejzakladnejsi verze, ktera je dobrym zakladem pro pozdejsi upravy. Takze zavazek je jasny - pokud chce byt BMW i mezi kompakty na spici, musi pridat hlavne interierove, nebot jizda bude pouzitim platformy vsechno-vpredu degradovana na uroven mainstreamu, a duvodu, proc jit prave k BMW o to mene.
Mluvis z pozice puristy, cloveka co zadni nahon oceni. Ale kolik takovych je, myslim z radu kupcu BMW a hlavne 1er (A3/MB A?). Znam nekolik lidi co nedavno nizsi stredni premiovou kupovali a je tam jedina 1er, i to s 😁rive a to po skusenostech majitelky z predesle generace kde cituji "zadokolku jiz nikdy". Dost lidi naopak pohon na zadek odlaka, precijen priplatit si za 4x4, ktere treba nepotrebujes proti audi/MB ktere ti daji "bezstarostny" pohon v zakladu, a to zvlast v teto tride relativne levnych aut, nemusi byt pro BMW vyhoda.
Je to smutne, 1er je jedinecna, a jeste smutnejsi bude kdyz sebou stahne i 2er coupe, coz je BMW v te sve nejpuristejsi podobe (male, relativne lehke zadokolkove coupe i s r6), ale vsadil bych se ze prodeje to spis zvedne.
Je to smutne, 1er je jedinecna, a jeste smutnejsi bude kdyz sebou stahne i 2er coupe, coz je BMW v te sve nejpuristejsi podobe (male, relativne lehke zadokolkove coupe i s r6), ale vsadil bych se ze prodeje to spis zvedne.
Mas pravdu, aj to v podstate ani nijak nepopiram, shodujem se. No ja jen pisu, ze pokud prejde 1er na predokolkovou platformu, znamena to udelat opravdu hodne na urovni (vzhledove i kvalitativne) interier, to je totiz i po faceliftu proti A3 / MB A ta nejvetsi slabina.
Ve faceliftu jsem nesedel, ale pokud si mel moznost srovnat tak souhlas. Zvlast A3 je interierem na urovni.
O 1er po FL jsem psal tady: [odkaz]
Bohuzel nove musim rict, ze nema nejen na A3 + MB-A, ale ani na Volvo V40... Ale jak pisu - zadokolce se to zatim da odpustit.
Bohuzel nove musim rict, ze nema nejen na A3 + MB-A, ale ani na Volvo V40... Ale jak pisu - zadokolce se to zatim da odpustit.
Jop, to jsem cetl, ale pokud jde o vnimani interieru vzdy si to radeji osaham sam. Je to precijen trochu subjektivni vec (tvrdy plast bude tvrdym plastem vzdy, nekomu ale vadi kdekoliv, i na spodku sedadel, kde naopak nekoho jineho muze nechat uplne v klidu).
Takze se zeptam spis obecne, bylo tam nejake zlepseni proti predFL, nejake panely, vyplne atd. pokud jde o interier (krom panelu klimy)?
Takze se zeptam spis obecne, bylo tam nejake zlepseni proti predFL, nejake panely, vyplne atd. pokud jde o interier (krom panelu klimy)?
podstatnou část kupců BMW,na nějakém pohonu vůbec nezáleží,takže proč ne?Je to jednodušší a levnější na výrobu a cena dolů moc nepůjde,je to přece prémiovej bavorák. >😒]
JAKO V DNEŠNÍ DOBĚ AUTOPILOTŮ 2015 KDY MÁ UŽ STANDARTNĚ NÁHON NA 4x4 KDE JAKÁ TESLA [odkaz] JE DEGRADOVAT BMW [odkaz] ZE ZADNÍ NA PŘEDNÍ PŘECHOD DO DRUHÝ LIGY EVROPSKÝ SOUDRUZI
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
2) zakladni motor je zakladni motor, furt muzes kupovat 6 valce, BMW jich nabizi nejvic ze stredni tridy, navic ti k benzinovemu R6 umozni stale i manual
3) z4 ceka dlouho na nastupce, pravda, na tom by melo BMW zapracovat
4) zvuk z repraku se ti nemusi libit, nic to ale neubere ze schopnosti aktualni M3, z toho ze M3/M4 je porad, tak jako v kazde z predeslych generaci, to nejlehci, nejsportovnejsi a na okruhu a pri sportovni jizde nejlepe fungujici z D3.
Jinak chystana M2 primo vyvraci tvou posledni vetu.
ad2 - základní motor ve střední třídě s 3 válci je v pořádku? Není to tak dávno, co tu právě lidé jako ty mluvili o plebejském 4 válci. A teď je u BMW v příplatkové luxusní výbavě 8-s ... nikde jinde než v Evropě by si to nedovolili nabídnout. Smutné.
ad3 - nejen Z4, ale i pořádný sporťák k R8 nebo lépe zadokolku k AMG GT
ad4 - ze současného M3/M4 je každý majitel předešlého akorát rozpačitý a nejde jen o zvuk. Bohužel. A srovnání s konkurencí taky nedopadá...
Třeba k ad4 [odkaz]
Co podepíšu je fakt, že BMW nemá nic proti R8 a AMG GT a je to ostuda. Pokud se BMW spoléhalo na to, že díru zacelí i8, je to špatně. Jakkoliv je výborný.
Tak som asi trochu zaspal, ale v A6 tvoria vsetky verzie 3.0 TDi 2/3 predajov 😉
U BMW je to tiez slusne percento R6 a R4 nafta.
A divil by som sa, keby nafta nedominovala aj v E-klasse.
Ano, triturbo uz je trochu ulet, ale je to ukazka ich technickej vyspelosti - kolko sa da vytlacit naftovych koni z 3-litra.
Aktualne C-cko caka na novu rodinu R6 a teda na taku naftu. 😉
2: zaklad R3 v strednej triede mi tiez nevonia - tam zhoda :-!
3: noooo, konkurenciu pre R8 som si fakt predstavoval inac ako i8 8-s - aj ked sa snazia tvrdit, ze to konkurencia nieje - ale pozries sa na proporcie, umiestnenie motora, cenu...ale uspech ma. Lenze konkurencia to vraj nieje a asi ani tak rychlo ozajstna konkurencia R8 nepribudne.
4: kazda dalsia / nova M3 (M4) je po E46 CSL len trapna parodia na M3. Ale taka je doba - turbo + repraky = hanba pre BMW v tejto triede !
Ale to im nebrani aby bola kazda nova rychlejsia nez ta stara. A zakaznikom to asi staci / vyhovuje. ( nehodiace sa preskrtni ) :-!
Novou M3/4 jsem ještě nejel, takže tu nebudu planě pindat, ale podobný kecy se vyrojí vždy po představení ikonickýho modelu a ke konci životního cyklu se následně ten samej model glorifikuje.
To, že M-B končí výkonově v naftě daleko před konkurencí je neoddiskutovatelnej fakt. Věřím, že s příchodem R6 ukáží svůj potenciál.
Jinak BMW nikdy nestavělo supersporty (pokud nebereme světlou vyjímku M1), fakt, že nemá sportovní GT je smutnej, tady není co omlouvat. Ale taky jako jediná automobilka drží zatím RWD v nižší střední...kdo to má? 😉
Hmmm...keby si mal mat pravdu, dak RS3 ma dnes len R4 s vykonom ako treba. Oni ale chceli aby to auto malo ten charakter, ktory mu moze dat len ten R5 motor a preto je tam. Cital som interview s Reilom - koli R5 museli prekopavat cely predok MQB-cka - ono totiz s R5 predtym neratalo !!!! A oni to proste urobili ! 😉
Takze nieje to len o sterilite a cislach 😉
S tou M3/M4 - co ti na to poviem...kto chce, nech si ju kupi. U nas zatial dokazu urobit zvuk motora aj bez reprakov. Pockajme cca 2-3 roky na novu RS4/RS5, ze ako budu jazdit tie... 😉
R6 nafta od MB - nech uz je tu !
a supersport od BMW ? - ano mal som na mysli prvu M1 a nejakeho jej ideoveho nastupcu...lenze zatial ( a ani v kratk👋strednodobom horizonte ) nic... :-!
Pritom patrilo by sa !
Repráky v M4 nechápu, R6 má malebnej zvuk sám o sobě a výfuky se dají krásně ladit, viz třeba Jag.
[odkaz]
PS: doufam ze ti neujde ani ten dovetek na konci, s Porsche Caymanem S.
😉
na naprave sa pracuje... :-!
Nevim jak to mas ty (nebo lidi zde obecne) ale vetsinova populace, takze i lidi co mam kolem sebe, se proste o auta v prehnane mire nezajima a potkat nekoho zapaleneho (jako byvaleho kolegu s sice ojetym, ale milovanym porsche) mi vzdy udela radost. U tebe by to ale asi dopadlo tak, ze bych mel radost kdyz bych te potkal, ale nakonec bych ti dal pesti. (to ber jako nadsazku / vtip) >😁 >😁
Proste zapalenej, ale pokude jde o audi vs. cokoliv jineho tak je to s tebou obcas k nevydrzeni. >😁
noooo, ak by som ti ju vykryl, alebo ustal, potom by si to mal tazke ty,,, >😒] >😒] >😒] >😒]
Ale OK, za Audi by som hadam aj 1 zniesol. 😉
K meritu veci: Nie, neisom nekriticky k Audi - to si ma asi pleties s Edom >😁
Su ale veci, na ktorych budem bazirovat, a v ktorych vidim Audi jasne na vrchole. Ano - je ale rovnako vela veci, na ktore si v konkurencnom boji musia dat pozor, aby aj v mojich ociach udrzali TOP-status. Ak si si vsimol, tak tych vyhrad mam v poslednej dobe vcelku dost - Q7, R8 !!!! - a to o to viac, ze minule generacie sa mi vylsovene pacili !
Takze ak by sme sa mali my dvaja stretnut, a debatit, asi by sme prisli az k prekvapivo podobnym zaverom na vela veci 😉 a na tu "ranu" by si ani nepomyslel 😉
A ja tiez nie, pokial by si nezacal nieco proti modelovej rade A6... >😒]
... koncernisti. 😄
Audi i BMW umí udělat výborná auta, stejně jako občas něco pokazit. V garáži máme i jednu E39 (koupená jako nová), tak nevím, jestli je to pro tebe taky koncernovwé auto? 😄
S webpajou se známe osobně, takže jemu k tomu nemusím nic "dovysvětlovat", aby to pochopil.
Ostatne byl bych rad kdyby audi nebo MB vystridalo BMW na trunu nejprodavanejsi premie, BMW by probiraci facku potrebovalo, ikdyz je zatim setrvacne v mnohem furt na spici.
Na druhou stranu z fotky palubní desky nové A4 je jasně patrná inspirace z F30... 😉
Ano - hlavne interierom Audi doslova zabija konkurenciu. A to je to o com Audi vzdy bolo, je a (dufam) bude. Aj ked po prehliadnuti fotiek interieru Prologue-u zacinam trpnut aj v tomto smere... 😐
#1 ? - prajem im to. Lenze na to maju pred sebou este kus roboty - maju sice vyhodu v podobe A1 - velke pocty predajov, ktore v BMW zastava Mini, ale mali aj velke medzery v inych segmentoch - nieje nic proti X4, X6 - a to su strasne cisla. Q7 bola stara, A4 tiez...
Takze nech sa snazia dalej, len im prajem, aby sa pre nich nestala "Lichtovska" era to co pre BMW "Banglovska"... :-!
A o jakem zdaneni v Nemecku mluvis? Nevim o tom ze by mel diesel v Nemecku vyssi Mehrwertsteuer, takze silnicni dan?
ad 2 Nad 3 valcem nikdo nejasa, ale prijdou mi cca stejne tragicke jako zakladni 4 valce. Budou li mit rozumny hlukovy/vybracni komfort bude to kupcum zakladni premie sumak, ti jsou casto radi ze vedi co maji tankovat (odpozorovano od lidi kolem sebe).
ad 4 Tady mas srovnani s konkurenci co pry nedopada...
... pro mercedes. A to se jedna o AMG S, co ma o 80k vic a taky nemalo vyssi cenovku. Smutne. [odkaz]
EDIT: tak webpaja byl rychlejsi.
[odkaz]
[odkaz]
Mi se to nelíbí. V Německu skutečně blbnou, ale na nákupy dieselových 6 válců tam teď sere pes. U třídy E je nejprodávanější E 200.
Modelovy priklad bmw F10 530d, CO2 139 g/km => silnicni dan za rok 373E.
Abychom to dostali do souvislosti, pritelkyne plati za svuj maloobjemovy benzinovy Nissan Juke myslim 45Euro, dieslovy golf je kolem 200E/rok.
Coz je ve vysledku uplne jedno, vzdyt jen za dobrou havarijni pojistku das v Nemecku u takto draheho auta 1500-2500E ani nemrknes a tyto ekologicke drobne (drobne ve vztahu k pojistce, ve vztahu k nakladum za palivo, nebo nedejboze ve vztahu k porizovaci cene samotneho auta) podle tebe zapricini (teda podle toho jak pises jiz zapricinilo), ze se ve vyssi stredni budou prodavat uz jen male benziny? Sorry, ale sam bys mel zaskocit do Nemecka. 😉
Ad trida E, taky ji v Nemecku nejcasteji vidim jako taxik, tam E 200 je tak akorat. 😉
ostatne na tablety si zvikej, budou v autech jen pribejvat tak jak bude vymirat benerace pred tablety
Tablety ako také mi v autách nijako nevadia. Vadia mi len nechtne navrhnuté a pricapnuté do inak celkom vkusného interéru.
Tu si niekto nechce priznať, že súdruhovia z NDR urobili niekde chybu. Určite sa to dalo vyriešiť aj vkusnejšie. A kto tvrdí opak, tak toho mi je ľúto.