Pouhý den po oficiálním spuštění výroby třetí generace Škody Superb Combi zveřejnila mladoboleslavská automobilka základní cenu vozu. Oproti liftbacku si připlatíte rozumných 30.000 Kč.
sa na papieri nezda spatna 630 tisic vyzera rozumne a prijemne ..... lenze sa pozrime kolko stoji uz silnejsie TSI 1,8 ktore je v ponuke uz len s lepsou vybavou a zistime ze ak nechceme zakladne TSI ale to kusocek silnejsie tak sme zrazu hop ... na cene nejakych 742 tisic ( s automatom uz vyse 800 tisic )... tomu vravim pekny skok... pritom sme sa posunuli len o par kw vyssie.... stejne ale tu 1,8TSI so 180 konikmi a manualom povazujem pre to auto za ideal... aj ked nie cenovy ideal ale skor uzivatelsky ( vykonovy ideal ) ..... ta cena tu mohla byt kusok nizsie ..... ale je dost mozne ze casom ceny padnu..... o nejaku v euroch radovo tisicku .... za rok za dva.... aj rapid siel dole a cenou padli kedysi aj predosle fabie ... uvidime... zakladna cena vazne nevyzera zle... ale ako vravim... ak clovek chce nieco kusok lepsie .... tie cenove rozdiely su uz dost velke ..... az moc.... kusok lepsi superb uz vyjde na 900 000 a to ani clovek nemusi byt moc narocny ...... dnes uz aj nejeden japonec v tejto triede ma nizsie ceny ako "lacna skoda" .... ( mazda 6 )
Tady neni o čem, vzít 2.0TDI... Radši motor, než vbavu :-) Co Active chybí? Když to porovnám ceníkově s mým favoritem ve třídě - Mondeem, tak nevidím, kde by Superb cenově byl nějak nadsazený. Passat je bohužel trochu dražší.
Souhlas, jediný vhodný motor pro kombi, když už teda Škodovka... Z pohledu pozdějšího prodeje si myslím, že každý raději sáhne po dieselovém motoru se solidním výkonem, než po asistentech, kteří (které?) budou za pět let stejně překonány nějakou novou sofistikovanější technologií...ale o tom Mondeu bych přemýšlel mnohem výrazněji.
Tak Mondeo se mi líbí moc, už jsem absolvoval několik testovacích jízd ;) Superb jsem ještě naživo neviděl zblízka ( na silnici ano, je krásný). Takže nechci srovnávat, co je lepší. Ale je fakt, že cenově jsou si hodně blízko.
Počítat umíš. Teď z toho ještě vygeneruj spotřební daň a ostatní nepřímé + nějakou tu zmrzlinu a bagetu a pití na benzínce... a zjistíš, že majitelé takových vozů drží ekonomiku na jakés takés udržitelné úrovni.
Podotýkám, že do Tesly jsem se zamiloval, jednoznačně bomba... ale ještě není ten správný "energetický" čas.
přemýšlím co napsat u škodovky rozumnýho. hmmmmmmmm
1) UŽ ma panoramatickou prosklenou střechu JAKO má NzN [odkaz] CTRL+C ;-)
2) UŽ MA PNEUMATICKY ADAPTABILNI PODVOZEK JAKO má NzN [odkaz] ;-) ovšem nikoli airmatic méďa-béďa
3) konečně palubní wifi JAKO má NzN [odkaz] ;-) ps: to byla doba
4) ten kufr být větší snad už ani nemohl :-) ps: kolik pytlů cementu že se tam vejde??
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
čoveče zajímavý, že mě neurazil ani jednou a to jsem na jeho příspěvky reagoval celkem často. Fakt je že jsem mu nenadával do starý komunistů, slaboduchých jedinců, rusofilů a podobně. Ono platí jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá, takže jestli se o něj holt začal někdo otírat, tak si to logicky nenechal líbit a vpálil mu něco peprnýho zpátky. To se ale není čemu divit. Bohužel v dnešním eurosocialismu dopadl tak, že dostal "demokraticky" ban, aby už nemohl nic psát. To znám velice dobře. Dopadl jsem stejně na Idnes. Holt eurocenzor sám ví nejlíp co máme a nemáme číst >:D
Toto je zaujimavy experiment. Odviezol som sa v jednom z tych taxikov v marci. Taxikar hovoril, ze na asi tucte aut uz vymenili battery pack. Uvidime ako na tom budu po piatich rokoch co sa spolahlivosti a servisnych nakladov tyka.
No pěkně sečteno. Takže vlastně za stejné prachy mám na výběr elektriku a benzín.
No tak co si budem namlouvat... benzín je benzín. (né že bych teda chtěl zrovna superba v kombíku):-D.. ale díky tomu že jsi nám to tak pěkně spočítal aspon víme že se pořád vyplatí beznín.(já to teda věděl už předtím, nebo spíš mi to bylo jedno. Benzín bych si koupil i kdyby stál všechny moje úspory:-D)
P.S. Ale elektrika jako taxík. proč ne. může být. Pokud neřídím, můžu jet i v dízlu >:D
Tak pro úplnost ještě povinné pro elektro auta - bez toho nedostanete značka a nemůžete na silnici + cena energie + případně nové baterie po x cyklech (záruka do 8let)+ neznámá v podobě ceny elektřiny stejně jako u benzínu. Těžko předpokládát že jakmile se masově rozšíří bude dobíjení zadarmo.
A nic není bezúdržbové ani koloběžka.
Jen za roční inspekci si Tesla počítá 600 USD (ďle jejich stránek) tj. ca. 13.000Kč *15 = 198000 Kč/15let. Ta bezúdržbovost tedy dost pokulhává.
Ty jsi gurmán >:D Upřímě, mne by to stačilo... nebude to taková palba, jako na fotkách, ale co si pamatuji, tak sem Active Superba II. generace jendou prolezal v bazaru a nic zásadního mu nechybělo, z mého pohledu. Jen bych asi časem pořídil hliníky :-)
No, to 1.4TSI mne zajímá, já ten motor nikdy vlastně nejel, až na jednu "inkarnaci" v Octavii CNG, kde to byla naprostá mrtvola i oproti 1.2TSI :-) Hlavně proti Mondeu 1.5EB to bude silná konkurence. Když jsem se ptal na Passata s 1.4TSI, prý je skoro nemožné sehnat předváděčku v ČR >:D
I ta Oktávka se dá hezkými koly vyzvednout i z Active na prumernou solidní Octu. V tom vidím hrozné plus, že kola prostě časem dokoupíš, ostatní věci ne :-)
U Octavie je to tak, že xenony jsou tmavé, halogeny stříbrné... a spolu s tmavými xenony přijdou i zatmavené mlhovky, místo těch velkých stříbrných u halogenu.
S xenony vypadá podstatně lépe i díky dennímu LED svícení, podvědomě dělím Octávky (už na první pohled a z dálky) na "lepší" a na levnější, právě podle toho.
Pokud člověk moc nenajezdí, pak i základní 1,4 je překvapivě velmi dobrou volbou. Zcela dostatečný a vyhovující motor, ani spotřeby se není důvod nijak bát.
Pravda sehnat u nás benzínový kousek jako předváděčku je trochu oříšek...
Správna pripomienka s tou dynamikou 1,4TSI a 2,0TDI. Oba motory sú výkonovo zhodné a dynamicky skoro tiež, ale pri 1,4ke majú ľudia tendenciu ohŕňať nos nad jej údajnou nedostatočnosťou, zatiaľ čo rovnako výkonné TDI už považujú za dostatočne dynamickú motorizáciu.
Pokud soudíš dynamiku podle 0-100 a maximálky, pak ano. Ale co se třeba pružného zrychlení týče, tak ten deficit 90!Nm u 1,4 TSI se nedá okecat a úplně jej nesmázne ani těch -90kg. I pocitově budeš mít pod pravou nohou více motorové síly.
Mimochodem hmotnost v tabulce u 1.4 TSI s dsg je nesmysl.
Jenže tento deficit maže skutečnost, že s TSi a TDi se jezdí přeci jen v jiných otáčkách. Pocit je pěkná věc,ale realita u obou motorů je zhruba stejná.
Jistě, u TDI máš těch 110 kW už ve 3500 ot./min., kdežto u toho TSI až v 5000 ot./min. a k tomu o těch 90Nm měně max. krouťáku. Takže pocit i realita je u pružného zrychlení ve prospěch TDI - 110kW/340Nm vs 110kW/250Nm.
Jinak ale já nejsem příznivec R4 dieselů, čtyřhrnek raději v benzínu.
Osobně bych šel u Superbu do konfigurace kombi 2.0 TSI 4x4 dsg.
Mondeo je taky extremne predrazene, vyrazne drazsi nez Passat a celkem bez ambic na ceskem trhu vyrazneji uspet. Srovnani s Passatem je uz zajimavejsi, tam v lepsi vybave je uz cena vyhodnejsi u Passatu, coz je malinko zvlastni s ohledem na to, ze Superb je fakticky osizeny Passat.
A které auto v segmentu střední třídy není předražené? To Mondeo je spíš takový můj povzdech :-) Kdysi hodně dávno jsem vlastnil druhou generaci a do dnes vzpomínám s láskou. :-)
No, ceník je sebevědomý, ale realita je jinde, Trend verze mondea lze koupit za velmi slušné ceny a když oželíš velká kola (ty dokoupíš), tak dostaneš i solidní výbavu, kterou v základu nabízí.
[odkaz]
El. sedačky mají význam, pokud máš současně paměť na zrcátka, případně volant.
Z mé zkušenosti mají elektrické širší možnosti nastavení, například samostatné naklápění přední/zadní části sedáku. O jemnější nastavení ani nemluvě. Takže pokud to lze, jsou elektrická sedadla lepší volbou než manuální.
aké opierky myslíš? opierky na hlavu? v elektrike ich mali e38,39 a neviem či to už nemala e32 - to museli byť ale komfort sitze - to najlepšie v čom som sedel.
ja som to mal rád : otvoríš dvere a volant hore,sedačka dozadu.Mám dlhé nohy tak sa mi lepšie nastupovalo/vystupovalo.
Teraz nič také už nemám,ale je tam aspoň nejaká mizerná masáž :-(
Tak ale poloha nohy vuci pedalu se resi sedadlem, ne? Ja uz sem zmatenej v aute, ktery ma vyskove stavitelnej volant a sedadlo, protoze nevim, jeslti si mam dat vejs sedadlo, nebo niz volant.
Ano, má nižší ceny ... S línou motorizací 145PS. Což je na danou třídu auta vskutku bída. I ta špičková 2.5G je jízdně zhruba na úrovni průměrné 1.8TSi. A proti motorům konkurenčním 200+ nemá už co nabídnout ...
suhlas... zakladna papierova cena maskuje realitu.... 742 tisic je realny zaklad za priemerne vybaveny a priemerne vykonny superb ( nazvime to vykonovy ideal ) ..... k tomu nejaky automat... lepsia vybava.... metla.. elektrony a sme uz na cenach za ake su premiovky :yes:
na druhej strane ale priznavam ze ceny dizlov som cakal vyssie v provnani s benzinmi .... kazdopadne 1,8tsi s manualom by bola u tohto auta moja skromna "lacna" volba .....
No i keď by som to tak neodôvodnil, v zásade súhlasím. Tiež by som uvažoval o verzii 1 s tým, že pri motore by som o šetrení nehovoril, dynamika jedna-osmičky je viac, ako slušná, popravde už tento stredný motor Superbu je na úrovni špičky niektorých konkurentov (M6). Dvojliter TSI pri rodinno-menežérskom aute považujem za luxus, ktorý nie je potrebný (podľa vtipálkov z Jandafora dokonca poráža Civic type R >:-[] ).
Tak to je celkem hodne pozitivni nahled na ty prvni exemplare uz v zari, na fabii se taky mrte dlouho ceka. Uz jednou me cekani na auto od toho modelu odradilo...
jak jsem už psal, radši starší auto. Dobře vybrat a můžete jezdit. Já vybral v áčkách, ihned jak mi dali klíče a doklady tak jsem jel do Bukurešti a to byla super projížďka těma hodama tam. Superb je fajn.