Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
i20
| 28. 6. 2015 09:42
Měl jsem to štěstí, že jsem v životě byl u jediné nehody chodce a auta. Asi před 15 lety fabka z protisměru smetla ožralu (mimo přechod). Přežil, ani z něho nebyl mrzák. Takže dnešní auta, která chodce zohledňují, na tom budou ještě lépe. Pro mě je u jakéhokoliv auta daleko důležitější ochrana dětí. Svědomí mám čisté, nejezdím jako dobytek a dávám pozor. Strojvedoucí taky nemůže cítit vinu za magora, co mu skočí pod vlak.
i20
| 28. 6. 2015 09:27
Jenže na deformační zónu prostě potřebuješ prostor. Nejde to dohánět pevností - jinak to posádku roztrhá zevnitř. To už před lety zjistili u smartu.
i20
| 27. 6. 2015 16:28
Viděl jsi vůbec ty výsledky ochrany dospělých? Za jeden čelní náraz má 5,4 z 8 bodů, za druhý 3,5 z 8. To je tristní. Boční (15,7 ze 16) a ochrana dětí (24 z 24) jsou však pěkné.
i20
| 26. 6. 2015 21:31
Ale měla by. Je rozdílná sazba pokud chodci "jenom" zlomíš nohy nebo ho zabiješ. A pak ještě svědomí..
i20
| 26. 6. 2015 21:20
Jo, má lepší nálepku... třeba je ten obrázek trojbarevnej.
:-(

Prostě už je to úplně mimo běžný život - jako většina posledních vynálezů...

Normovaná spotřeba nevypovídá nic o tom, za kolik jezdí, počet hvězd už nevypovídá nic o tom, jak je to pevný auto...

Takže zpátky na stromy.
i20
| 26. 6. 2015 15:55
Že je i20 větší, je jen část rovnice. Ona je i o něco lehčí.
Chaos
| 26. 6. 2015 15:42
To jsem nevyjmenoval všechno. Například se změnila překážka používaná pro boční náraz, co si vzpomínám. Na webu mají dokument, kde jsou změny stručně sepsané. Jmenuje se to něco jako rating review. Jsou tam minimálně dva pro dvě různá období (2012-2015 a 2016-2020 myslím).
Chaos
| 26. 6. 2015 15:28
A jo, to mas pravdu :yes:
Chaos
| 26. 6. 2015 15:24
Tak třeba letos přidali další čelní náraz. Kolik bodů bys udělil starším autům za náraz, kterým nikdy neprošly? Dále máš ochranu krční páteře. Mění se figuríny. I metodika.

Jsou věci, které je snadné přepočítat jako posun hranic pro jednotlivé hvězdy nebo body za asistenční systémy. Šlo by i přepočítat body, když změní alokaci/ váhu. Obecně, pokud změna ovlivňuje jen zpracování dat, šlo by to (jak pracné by to bylo, záleží na tom, jak pracují). Ale všechno není tak jednoduché.
i20
| 26. 6. 2015 13:45
Jelikož je i20 o třídu větší auto s delším čumákem, je na tom pochopitelně lépe při čelním nárazu. Naopak při bočním nebo v ochraně dětí je lepší panda. Ochrana chodců asi v provozu nezajímá nikoho.
Chaos
| 26. 6. 2015 13:22
Chvalit sa tym naozaj nikto nebude, ale zakaznici sa na to casto pytaju, bez ohladu na to, ze by sa tomu rozumeli a nevedia je 4 hviezdy mozu v pasivnej bezpecnosti, o ktoru pri naraze hlavne ide, znamenat viac ako 5.
Ci by sa na nejake aspekty potreboval vykonat novy test, nevylucujem, ale nenapada ma teraz nic. Z predoslych testov maju v NCAP predsa vypocitane a zaznamenane vsetko do detailu.
Chaos
| 26. 6. 2015 12:29
Tak třemi hvězdami se asi nikdo nebude chlubit a když půjdeš na stránky EuroNCAP, aby sis výsledek zjistil, tak to tam celkem jasně píší. Změny v hodnocení dělají každý rok.

Je to pak zajímavé, když se rozhodnou nějaký model přetestovat podle novějších pravidel. Něco by přepočíst šlo, ale řada změn by vyžadovala nový test a to stojí peníze.
i20
| 26. 6. 2015 11:17
proti tomu vypada vcerejsi i20 jako oáza bezpecnosti
Chaos
| 26. 6. 2015 11:01
Tak teda v tej metodike znamkovania je a este len bude poriadny chaos. Ludia, ktori do toho nevedia a o nejakom sprisnovani metodiky zo strany NCAP ani nikdy nepoculi ...a nalejme si cisteho vina, takych je drviva väcsina, tak budu viac poskulovat po starsich autach, lebo budu mat viac "hviezd" ako najnovsie modeli.
Jedno z rieseni by mozno bolo prehodnotit starsie modeli na novy system, podla coho by mali taky pocet hviezd, ake by dosiahli podla novej metodiky. Na jednej strane chapem, ze k sprisnovaniu muselo prist, ved 5 hviezd uz mal kazdy, ale tento system je uvedeniu do chaosu!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku