Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Cee´d dostala facelift, litrový tříválec T-GDI má 74 a 88 kW

61 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a je to tu ... korejci su dalsi pan na holenie..... co narobime.... dvakrat nadseny nie som.... uz len verit ze aspon nieco vydrzia tie malicke turba ... a spotrebou v reale nebudu pazravejsie ako GDI ... nastastie GDI ostava v ponuke .... normalne ze som si vydychol ... pochvala

vizualny facelift podla mna nebol nutny ... to auto ho nepotrebuje ..... ale hodnotim ho pozitivne ... aj ked toho chromu v narazniku dole mohlo byt kludne pomenej ... kazdopadne dnes je ceed vo svojej triede uz kus seriozneho auta ... tak nech sa mu dari ... predaju ceedu tie turba asi pomozu.... ked uz nicomu inemu

PS: aj samotna maska akoby mala iny chromovany lem.... jemnejsi ale vyraznejsi... zlepsenie zrychlenia u GT verzie na 7,6s je zrejme skor papierove .. v reale toho clovek moc nepostrehne... ale na oko potesi :yes: celkovo hodnotim zlepsenia pozitivne a auto sa mi moc paci, cerveny 3 dverak je krasny :yes:
ryccardo
čert vem turba, ale mohli by mít taky něco silnějšího.Taková oturbená 1,4 se 120 kilowatama by nebyla k zahození 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mozno tam casom daju 1,2 tgdi ( 129kw ) ktory dostane novy tucson a sportage.... ale to asi az v novej generacii ceedu sa toho dockame... lebo to by mohlo byt idealne vykonovo uz aj pre sportovo ladenych vodicov ... ani moc silne a drahe ako GT ceed .... ale ani slabe.... predpokladam ze teraz sa najpredavanejsia motorizacia uz stane ten litrovy trojvalec .... aspon na zapade.... u nas som vcelku schopny verit tomu ze si ludia nadalej radsej kupia GDI ako turbo....
topten
potiz bude asi v tom, ze tyhle nadupany maloobjemy od spodu moc nepojedou a budou se muset vic tocit, anebo snad pomuze elektroturbo.
ale asi si na to budeme muset zvykat - viz 1.0 v mondeu
milan23
myslim, ale ze v tomto pripade si myslel 1,6 t-gdi, trosku podladenu, aj ked nova verzia dostala nove vacsie turbo...osobne som dufal, ze sa nejaka podobna verzia dostane uz do tejto verzie kia ceed/i30 po facelifte, pripadne neskor do carensu
swifter
Ty malé tříválce mohou vydržet docela dost, nejde jen o objem, al ehalvně o celkové dimenzování mechanických částí...když je přiměřené, není se čeho bát.
Když ovšem jeden nejmenovaný výrobnce nabízel turbomotory 1.2 s "výkonem 1.4, točivým momentem 1.6" dimenzované pořád jako atmo 1.2, tak bylo na problémy zaděláno.
Není náhoda, že turbo3válce jsou většinou dražší než 4válce, kvalitnítechnika něco stojí, bez ohledu na objem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nejde len o konstrukciu ale aj o kulturu chodu, zvuk a celkovu pouzitelnost.... ale samozrejme tiez verim ze to bude ok.... ine si nepripustam.. ale uprimne.... taky krasny po facelifte s gdi.... je u mna stale lepsia volba ako male turbo :yes😒br />
s tou cenou mas samozrejme pravdu...
Avatar - Stefič
Stefič
podle mě je tohle jasně dimenzovaný motor na určitý segment zákazníků. Ten, kdo najede12tkm ročně vůbec nemusí řešit životnost motoru, i kdyby byla 150tk (jakože bude určitě větší) a jezdec s nájezdem 25tkm a více si nekoupí tříválec 1.0.

Takže asi toliko k životnosti
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kto jazdi viacej ... na auto setri dlhe roky a neplanuje auto menit o dalsie 4 roky.... ten si litrove turbo nebude kupovat ani nahodou .... lenze auta su dnes uz komerny spotrebny produkt... a ze nemas na vymenu a nove za 4 roky je uz tvoj problem... to uz vyrobcu netrapi.... po zaruke su dnes auta uz len na dve veci...

v konecnom dosledku by ma zaujimalo kolko turbo zerie ked mu stupnes na krk.... urcite bude citlivejsie na styl jazdy a zmeny stylu a zatazenia ako udajne pazrava atmosfera...
topten
samozrejme bude zrat vic nez podobne vykonna atmosféra když mu budes slapat na krk, protože typicky turbobenzin ma maximalni vykon stejny napr ve 25% využitelných otackach, kdezto typicka atmosféra pouze v maximálních otáčkách, předtím ma min a potom zasahne omezovac.
Avatar - Stefič
Stefič
já ročně najedu něco málo na 20tkm a s tímhle nájezdem můžu auto s klidem vystřídat po deseti letech. Až bude mít moje atmo 10 roků, bude mít auto najeto cca 230 tkm. A to je naprosto v pohodě. To vydrží každý motor. Ale pokud si někdo splete V3 turbo se supersportem a bude tomu šlapat na krk, kde se dá, pak se to autě logicky podepíše. Prostě jak se k tomu kdo chová, takovou službu mu to udělá
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jasne...... hodne zavisi od sposobu ako sa k autu clovek sprava..... niekto jazdi stylom brzda plyn a lepi sa na kazdeho za kazdu cenu a potom prudko brzdi.... taketo nestastne kusky "ako nove" ... tak tych su plne bazare....

atmo vidim stale ako ideal pre denno denne pouzitie drvivej vacsiny ludi.. :yes:
topten
tim lepenim na zadni naraznik si hlavne nicim nepomuzes, protože při predjizdeni musíš zrychlovat ze stejne rychlosti jako jede auto před tebou. kdezto když si nechas odstup třeba 50 metru a spravne to nacasujes, tak v okamziku kdy uz muzes vybocit do levého pruhu při predjizdeni muzes jet uz vyrazne rychleji nez auto které predjizdis.
tohle ale myslim, ze je nam vsem zname.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... mne ale toto vysvetlovat nemusis.... nejazdim tymto lepiacim stylom 😉

len tvrdim ze bazarovky su plne aut... s ktorymi sa vieme ako zaobchadzalo.... ano spravne.... rozhodne nie v rukavickach
tesnav
Pokud chceš, tak si samozřejmě dohledáš, jaké jsou spotřeby reálných uživatelů toho kterého motoru. a tam, kde u daného auta je/byl na výběr výkonově srovnatelný turbomotor k atmosféře , je obvykle spotřeba turba tak 10% nižší (namátkou FFIII, Megane, Fabia, Octavia ...). Resp. já jsem zatím nenašel žádný opačný případ.
Anndy008
No a nie je záruka 7rokov u KIE? Takže 4 by nemali byť problém 😄
Avatar - Magister
Magister
No to nevím na základě čeho turbo tříválce s malým objemem vydrží více.... malé, složité, žádný objem, korejská "kvalita"...jak setoto vypořádá s větší zátěží. Když i škodovka tvrdila, že to je "až na" 250 000, tak reál bude....no vždyť každý ví. A co teprve u jiných značek....

Ale zas čekám akci - s výměnou oleje vám vyměníme i motor >😁
Avatar - iudex
iudex
Napr. Ford deklaroval životnosť Ecoboostov na 320000 km.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale ne těch litrových...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Že na ně tedy nedají záruku do těch kilometrů... 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Životnost a zaručená bezporuchovost jsou dvě dost odlišný věci....On někdo (třeba MB) dává záruku na 300tkm?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Korejská kvalita motorů? Pokud vím, Hyunday(ů) se u nás prodá hodně, a na rozdíl od konkurence jsem na jejich motory neslyšel žádný plačky (kromě malých výkonů). Kdyby se jim jejich např. 1,6GDI sypaly, při prodaným množství by se o tom určitě vědělo.
Avatar - CHerokee
CHerokee
No konkrété korejské vozy jsou jedny z nejporuchovějších (TÜV) a mezi prvními už po pár letech kvetou - viz technické.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kvést klidně můžou, ale řeč je o motorech. A ty TUV ani technická neřeší.
topten
podle me musí byt kazdymu jasny, ze motor, který brni jako robertek bude mechanicky vic namahanej a tim padem s mensi zivotnosti.
4 valec v tomhle je lepsi, anebo jak pises, opatreni na strane trivalce musí něco stat
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
este stale je tu GDI.... predpokaldam ze upraveny po facelifte uz na euro 6..... a v novej generacii ceedu je dost mozne ze pridu aj nejake vacsie stvorvalcove turba.. ako 1,2 tgdi..... takze koniec stvorvalcov este nemusi byt tak skoro.... samozrejme naslapanu GT verziu neratam.... ta ja specificka a predava sa malo.... ale klasicke stvorvlace este nemusia skoncit..... ani v dalsej generacii...
topten
to ja bych radsi sahnul po turbu nez atmosfere.
ale nejak citim, ze 1.0t nebo 1.2t se k tomuhle autu moc nehodi (podobne jako se nehodi do oct), i když podle vykonu to uplnej chcipak nebude.
me by se v takovymhle aute libila foukana 1.4 nebo 1.6 a nemusela by mit ani 200 koni, ale treba jen 150, podle me by to na takovy to pohodovy jezdeni stacilo
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mas dobry pohlad...... suhlasim.... taka 1,4ka stvorvalec turbo ... 150 konikov... komu by sa to v ceede nepacilo 😉 .... realita je ale ina ;-\
Makovnik
ak tam bude....dodavany.... kupis si ho?.....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nemam na neho.... ak by som mal tak preco nie :yes: ceed sa mi moc paci... ale postacila by mi GDI 1,6tka.... nie som narocny :yes:
donie
Norma EURO 6 sa týka naftových motorov, takže klasické GDI ostalo bez zmien.
Podľa toho ako sledujem politiku japoncov a kórejcov tak o poctivé atmosfericé štvorvalcové motory len tak hneď neprídeme čo mi je v skutku sympatické.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na autorevue som cital .. ze vsetky motory ( aj GDI ) uz po facelifte plnia euro 6 ...... takze asi nemas pravdu v tomto

verim ze GDI to potiahne aspon dalsie 3 roky.... ten motor je stale relativne novy a k tomuto autu podla mna uplne dostatocny a idealny :yes:
_MT_
Euro6 se netýká jen vznětových ("naftových") motorů.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes:
milan23
tyka sa aj aj, ale K/H zvladaju normu 6 aj bez pouzitia SCR...mozno tym ta castejsia regenaracia a vyssia spotreba..
Mino21
EURO 6 neměnilo limity pouze u benzinových nepřímovstřikových motorů. GDI je přímostřik a tam tam se zaváděl jeden limit navíc (stávající zůstali beze změny).
_MT_
Ano, ale není to jen o limitech, mění i metodiku a to zasáhne všechny. Plus se mění OBD standardy.
Avatar - bystron
bystron
to není motor, to je pohon dilda >😁 ještě k tomu korejského :no: :no: :no:
topten
důvod je jediny😒br /> agresivni reklama
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
.....akorát že za těmi značkami jsou furt ti stejní lidé. 😉
topten
agresivni reklamu v CR jsem zaznamenal jen u hjonde a pak na kostelecke parky a na kure z vodnan.
u kie jsem snad ani zadnou reklamu nezaznamenal, a asi prave proto mi je daleko sympatictejsi
Mino21
SEDUUUM!!! [odkaz] 😄
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Výrobně možná, ale marketingově určitě ne. Marketing dělá dovozce ne výrobce.
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
hujdaj si kupujú našťastie iba negramotní sedláci, tak ako kedysi im patrili vychytávky cehvroletu 8-s Kia je kvalitou spracovania o úroveň vyššie, ale zďaleka to nestačí na priemer európskych značiek.
Avatar - speedfred
speedfred
...povedal odborník.
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Jasně,všechno je to stejný, ale Slováci to maji vždycky lepší . 😄
Ty jsi tragéd >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
To máš pravdu. Však na Západě je to vidět - Koreu tam kupují akorát Turci a dělníci z východu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v usa je hyundai aj kia oblubena ... to je tiez zapad ze jo 😄
mikinko
ano ale USA je iný trh a tam asi nepredávajú 3 valec 1.0...
GDI by som neospevoval dokiaľ nedokážu spoľahlivosť a výdrž priameho vstreku. Vzhľadom na moju LPG pozitivitu H.-K. strácajú na atraktivite....
treskplesk
Stále nezrušili to červené písmo na rádiu? Hnusne rušivé, nemohlo byť decentné biele? Volant stále prepchatý tlačidlami, zmeny minimálne. A sedan nič? Korejci nepoznajú sedan? Hatchback má malý kufor, kombi je zas extrém, taký sedan by si našiel svoju klientelu (najmä v prevedení liftback).
Elixir
Ale poznaju, ale nie na nasich trhoch. Ceed sedan sa vola Kia Forte. A existuje aj Kia Rio sedan.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Korejci znají sedan, a je velmi sympatický (K3: [odkaz] ). Stačí sledovat zprávy.... Už víš, kolik sedanů Cerato / K3 by se na Slovensku prodalo?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
korejci poznaju sedan.... ale ty nepoznas asi vkus europanov... sedany tu u nas bohuzial moc nefrcia..... tu je ten hacik.... inak mensia kia rio sedan sa u nas uz predava ak by si chcel sedan.... je vazne nazivo moc pekne auto 😉 :yes:
mikinko
to nieje o vkuse ale praktickosti...
Nicco
ma retazovy rozvod. no uvidime...
Nekdo se hlasi na test prvni 2 roky? Pripadne si jeste muze pribalit novou dvouspojku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
stale je tu oblubeny GDI .... nie je ani ten najmensi dovod ist do litrovej kosacky s troma valcami 😉 .. co by si nou aj ziskal? .... nic

a dvojspojku ma v ponuke aj s GDI ak niekto uz velmi chce automat 😉
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
No parametrově to není nijak obrovský rozdíl. 1.6 GDI má 99kW/165 N.m. a to až ve vyšších otáčkách. Ta silnější 1.0 T-GDI s 88kW/174N.m má vyšší krouťák a hlavně v širším pásmu. Ta 1.6 dole moc nejede, musí se holt točit. Bude záležet na tom, jak je poskládaná převodovka. Jinak si myslím, že to pojede podobně a bude žrát míň. Mám i30 kombi s tou 1.6 GDI a spotřeba dle PP je 7,5l. Pravda, většinu času jsem ve městě nebo na dálnici. Těším se, že si to projedu pro srovnání.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak samozrejme nemozes cakat ze litrove turbo bude mat maximalnou hodnotou o moc vacsi kroutak ako klasicka 1,6tka.... na to musis mat vacsi objem turbomotora.... aj viac valcov..... ak sa nemylim tak nova corsa s tym novym litrovym turbomotorom ma tiez okolo 170Nm a pride mi to akurat na tento objem aj pocet valcov.. hlavne dufam ze sa vyrobca zameral viac na spolahlivost ako na maximalny vykon lebo ten ti je v praxi k nicomu.... ano mas pravdu... turbomotor je hlavne o maximalnom kroutaku v sirokom rozsahu.... pruzne zrychlenie z akejkolvek rychlosti tu bude podstatne lepsie ako v atmosfere... aj ked ja sa pretekat nechystam.. a atmo by mi stacila ..... ale to je vec nazoru ok.....

v meste a na dialnici bude spotreba samozrejme vyssia... niekto s gdi jazdi aj za 6,5L iny za 7 a niekto aj za 8..... zalezi to od mnohych veci ... presne tak ...obecne som ale toho nazoru ze na troch deci sa setrit neoplati ak mas robit kompromisy v zivotnosti, kvalite, spolahlivosti ale to je zase vec nazoru ..ok
houmr
Nemusis mat vacsi objem napr. koncern co ma teraz 1,0 TSI 3- valec 85kW a 200Nm. Aky atmo motor ma 200Nm - nejaka dobra 1,8 realnejsie 2,0.
kebek
Hyundia má 1.6GDI s novým automatem a kia starým?

Viděl jsem slovenský videotest i30

youtube.com/watch?…
Rbourne
A kdy už konečně vyjdou slibované turbo benzinaky 1.2 a 1.4? ;-\