a je to tu ... korejci su dalsi pan na holenie..... co narobime.... dvakrat nadseny nie som.... uz len verit ze aspon nieco vydrzia tie malicke turba ... a spotrebou v reale nebudu pazravejsie ako GDI ... nastastie GDI ostava v ponuke .... normalne ze som si vydychol ... pochvala
vizualny facelift podla mna nebol nutny ... to auto ho nepotrebuje ..... ale hodnotim ho pozitivne ... aj ked toho chromu v narazniku dole mohlo byt kludne pomenej ... kazdopadne dnes je ceed vo svojej triede uz kus seriozneho auta ... tak nech sa mu dari ... predaju ceedu tie turba asi pomozu.... ked uz nicomu inemu
PS: aj samotna maska akoby mala iny chromovany lem.... jemnejsi ale vyraznejsi... zlepsenie zrychlenia u GT verzie na 7,6s je zrejme skor papierove .. v reale toho clovek moc nepostrehne... ale na oko potesi :yes: celkovo hodnotim zlepsenia pozitivne a auto sa mi moc paci, cerveny 3 dverak je krasny :yes:
mozno tam casom daju 1,2 tgdi ( 129kw ) ktory dostane novy tucson a sportage.... ale to asi az v novej generacii ceedu sa toho dockame... lebo to by mohlo byt idealne vykonovo uz aj pre sportovo ladenych vodicov ... ani moc silne a drahe ako GT ceed .... ale ani slabe.... predpokladam ze teraz sa najpredavanejsia motorizacia uz stane ten litrovy trojvalec .... aspon na zapade.... u nas som vcelku schopny verit tomu ze si ludia nadalej radsej kupia GDI ako turbo....
potiz bude asi v tom, ze tyhle nadupany maloobjemy od spodu moc nepojedou a budou se muset vic tocit, anebo snad pomuze elektroturbo.
ale asi si na to budeme muset zvykat - viz 1.0 v mondeu
myslim, ale ze v tomto pripade si myslel 1,6 t-gdi, trosku podladenu, aj ked nova verzia dostala nove vacsie turbo...osobne som dufal, ze sa nejaka podobna verzia dostane uz do tejto verzie kia ceed/i30 po facelifte, pripadne neskor do carensu
Ty malé tříválce mohou vydržet docela dost, nejde jen o objem, al ehalvně o celkové dimenzování mechanických částí...když je přiměřené, není se čeho bát.
Když ovšem jeden nejmenovaný výrobnce nabízel turbomotory 1.2 s "výkonem 1.4, točivým momentem 1.6" dimenzované pořád jako atmo 1.2, tak bylo na problémy zaděláno.
Není náhoda, že turbo3válce jsou většinou dražší než 4válce, kvalitnítechnika něco stojí, bez ohledu na objem.
nejde len o konstrukciu ale aj o kulturu chodu, zvuk a celkovu pouzitelnost.... ale samozrejme tiez verim ze to bude ok.... ine si nepripustam.. ale uprimne.... taky krasny po facelifte s gdi.... je u mna stale lepsia volba ako male turbo :yes:
podle mě je tohle jasně dimenzovaný motor na určitý segment zákazníků. Ten, kdo najede12tkm ročně vůbec nemusí řešit životnost motoru, i kdyby byla 150tk (jakože bude určitě větší) a jezdec s nájezdem 25tkm a více si nekoupí tříválec 1.0.
kto jazdi viacej ... na auto setri dlhe roky a neplanuje auto menit o dalsie 4 roky.... ten si litrove turbo nebude kupovat ani nahodou .... lenze auta su dnes uz komerny spotrebny produkt... a ze nemas na vymenu a nove za 4 roky je uz tvoj problem... to uz vyrobcu netrapi.... po zaruke su dnes auta uz len na dve veci...
v konecnom dosledku by ma zaujimalo kolko turbo zerie ked mu stupnes na krk.... urcite bude citlivejsie na styl jazdy a zmeny stylu a zatazenia ako udajne pazrava atmosfera...
samozrejme bude zrat vic nez podobne vykonna atmosféra když mu budes slapat na krk, protože typicky turbobenzin ma maximalni vykon stejny napr ve 25% využitelných otackach, kdezto typicka atmosféra pouze v maximálních otáčkách, předtím ma min a potom zasahne omezovac.
já ročně najedu něco málo na 20tkm a s tímhle nájezdem můžu auto s klidem vystřídat po deseti letech. Až bude mít moje atmo 10 roků, bude mít auto najeto cca 230 tkm. A to je naprosto v pohodě. To vydrží každý motor. Ale pokud si někdo splete V3 turbo se supersportem a bude tomu šlapat na krk, kde se dá, pak se to autě logicky podepíše. Prostě jak se k tomu kdo chová, takovou službu mu to udělá
jasne...... hodne zavisi od sposobu ako sa k autu clovek sprava..... niekto jazdi stylom brzda plyn a lepi sa na kazdeho za kazdu cenu a potom prudko brzdi.... taketo nestastne kusky "ako nove" ... tak tych su plne bazare....
atmo vidim stale ako ideal pre denno denne pouzitie drvivej vacsiny ludi.. :yes:
tim lepenim na zadni naraznik si hlavne nicim nepomuzes, protože při predjizdeni musíš zrychlovat ze stejne rychlosti jako jede auto před tebou. kdezto když si nechas odstup třeba 50 metru a spravne to nacasujes, tak v okamziku kdy uz muzes vybocit do levého pruhu při predjizdeni muzes jet uz vyrazne rychleji nez auto které predjizdis.
tohle ale myslim, ze je nam vsem zname.
Pokud chceš, tak si samozřejmě dohledáš, jaké jsou spotřeby reálných uživatelů toho kterého motoru. a tam, kde u daného auta je/byl na výběr výkonově srovnatelný turbomotor k atmosféře , je obvykle spotřeba turba tak 10% nižší (namátkou FFIII, Megane, Fabia, Octavia ...). Resp. já jsem zatím nenašel žádný opačný případ.
No to nevím na základě čeho turbo tříválce s malým objemem vydrží více.... malé, složité, žádný objem, korejská "kvalita"...jak setoto vypořádá s větší zátěží. Když i škodovka tvrdila, že to je "až na" 250 000, tak reál bude....no vždyť každý ví. A co teprve u jiných značek....
Ale zas čekám akci - s výměnou oleje vám vyměníme i motor >:D
Korejská kvalita motorů? Pokud vím, Hyunday(ů) se u nás prodá hodně, a na rozdíl od konkurence jsem na jejich motory neslyšel žádný plačky (kromě malých výkonů). Kdyby se jim jejich např. 1,6GDI sypaly, při prodaným množství by se o tom určitě vědělo.
podle me musí byt kazdymu jasny, ze motor, který brni jako robertek bude mechanicky vic namahanej a tim padem s mensi zivotnosti.
4 valec v tomhle je lepsi, anebo jak pises, opatreni na strane trivalce musí něco stat
este stale je tu GDI.... predpokaldam ze upraveny po facelifte uz na euro 6..... a v novej generacii ceedu je dost mozne ze pridu aj nejake vacsie stvorvalcove turba.. ako 1,2 tgdi..... takze koniec stvorvalcov este nemusi byt tak skoro.... samozrejme naslapanu GT verziu neratam.... ta ja specificka a predava sa malo.... ale klasicke stvorvlace este nemusia skoncit..... ani v dalsej generacii...
to ja bych radsi sahnul po turbu nez atmosfere.
ale nejak citim, ze 1.0t nebo 1.2t se k tomuhle autu moc nehodi (podobne jako se nehodi do oct), i když podle vykonu to uplnej chcipak nebude.
me by se v takovymhle aute libila foukana 1.4 nebo 1.6 a nemusela by mit ani 200 koni, ale treba jen 150, podle me by to na takovy to pohodovy jezdeni stacilo
Norma EURO 6 sa týka naftových motorov, takže klasické GDI ostalo bez zmien.
Podľa toho ako sledujem politiku japoncov a kórejcov tak o poctivé atmosfericé štvorvalcové motory len tak hneď neprídeme čo mi je v skutku sympatické.
EURO 6 neměnilo limity pouze u benzinových nepřímovstřikových motorů. GDI je přímostřik a tam tam se zaváděl jeden limit navíc (stávající zůstali beze změny).
Re: "slovenska" kia mi je daleko sympatictejsi, nez "cesky"
agresivni reklamu v CR jsem zaznamenal jen u hjonde a pak na kostelecke parky a na kure z vodnan.
u kie jsem snad ani zadnou reklamu nezaznamenal, a asi prave proto mi je daleko sympatictejsi
Re: "slovenska" kia mi je daleko sympatictejsi, nez "cesky"
hujdaj si kupujú našťastie iba negramotní sedláci, tak ako kedysi im patrili vychytávky cehvroletu 8-s Kia je kvalitou spracovania o úroveň vyššie, ale zďaleka to nestačí na priemer európskych značiek.
Re: "slovenska" kia mi je daleko sympatictejsi, nez "cesky"
ano ale USA je iný trh a tam asi nepredávajú 3 valec 1.0...
GDI by som neospevoval dokiaľ nedokážu spoľahlivosť a výdrž priameho vstreku. Vzhľadom na moju LPG pozitivitu H.-K. strácajú na atraktivite....
Stále nezrušili to červené písmo na rádiu? Hnusne rušivé, nemohlo byť decentné biele? Volant stále prepchatý tlačidlami, zmeny minimálne. A sedan nič? Korejci nepoznajú sedan? Hatchback má malý kufor, kombi je zas extrém, taký sedan by si našiel svoju klientelu (najmä v prevedení liftback).
korejci poznaju sedan.... ale ty nepoznas asi vkus europanov... sedany tu u nas bohuzial moc nefrcia..... tu je ten hacik.... inak mensia kia rio sedan sa u nas uz predava ak by si chcel sedan.... je vazne nazivo moc pekne auto ;-):yes:
No parametrově to není nijak obrovský rozdíl. 1.6 GDI má 99kW/165 N.m. a to až ve vyšších otáčkách. Ta silnější 1.0 T-GDI s 88kW/174N.m má vyšší krouťák a hlavně v širším pásmu. Ta 1.6 dole moc nejede, musí se holt točit. Bude záležet na tom, jak je poskládaná převodovka. Jinak si myslím, že to pojede podobně a bude žrát míň. Mám i30 kombi s tou 1.6 GDI a spotřeba dle PP je 7,5l. Pravda, většinu času jsem ve městě nebo na dálnici. Těším se, že si to projedu pro srovnání.
tak samozrejme nemozes cakat ze litrove turbo bude mat maximalnou hodnotou o moc vacsi kroutak ako klasicka 1,6tka.... na to musis mat vacsi objem turbomotora.... aj viac valcov..... ak sa nemylim tak nova corsa s tym novym litrovym turbomotorom ma tiez okolo 170Nm a pride mi to akurat na tento objem aj pocet valcov.. hlavne dufam ze sa vyrobca zameral viac na spolahlivost ako na maximalny vykon lebo ten ti je v praxi k nicomu.... ano mas pravdu... turbomotor je hlavne o maximalnom kroutaku v sirokom rozsahu.... pruzne zrychlenie z akejkolvek rychlosti tu bude podstatne lepsie ako v atmosfere... aj ked ja sa pretekat nechystam.. a atmo by mi stacila ..... ale to je vec nazoru ok.....
v meste a na dialnici bude spotreba samozrejme vyssia... niekto s gdi jazdi aj za 6,5L iny za 7 a niekto aj za 8..... zalezi to od mnohych veci ... presne tak ...obecne som ale toho nazoru ze na troch deci sa setrit neoplati ak mas robit kompromisy v zivotnosti, kvalite, spolahlivosti ale to je zase vec nazoru ..ok