Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee´d dostala facelift, litrový tříválec T-GDI má 74 a 88 kW

Jan Mička
Diskuze (61)
Kia začala vyrábět modernizované provedení modelu Cee´d. Vůz nově pořídíte s litrovým tříválcem T-GDI o výkonech 74 a 88 kW.

Hlavní přednosti designu současné Kie Cee´d jsme většinou ocenili až po prozkoumání detailů, to ale neberme jako zápor. Nenápadnost totiž vyhovuje kdekomu, a v tomto duchu bude pokračovat i modernizované provedení vozu.

Zapracovalo se hlavně v oblasti předního nárazníku, který dostal chromované rámečky kolem mlhovek, maska nyní více vyniká, a celek působí hodnotnějším dojmem. Vzadu se změny nehledají lehko, svítilny ale díky nové grafice vypadají štíhleji a záď opticky snižují.

Současná Kia Cee´d uvnitř působí kvalitním a velmi bytelným dojmem, v rámci modernizace se tedy hlavně odhlučňovalo. Použity byly silnější izolační materiály, u verzí s turbodiesely se navíc usídlily také mezi kabinou a motorovým prostorem, a také okolo olejové vany a filtru pevných částic Těmito postupy je automobilka známá a v nedávné minulosti je aplikovala také u modelů Sportage a Sorento. Novinkou je systém přibrzďování vnitřních kol pro potlačení nedotáčivosti.

Největší novinky ale stejně najdeme pod kapotou. Modernizovaný Cee´d totiž dostal zcela nový tříválcový agregát 1.0 T-GDI představený na začátku letošního roku v rámci verze GT Line. Nabízen bude pro všechny karoserie ve variantách o výkonech 74 a 88 kW, obě s točivým momentem 172 N.m. v rozmezí 1500 až 4000 otáček za minutu. Novému agregátu sekundují známé čtyřválce 1.4 CVVT (73 kW) a 1.6 GDI (99 kW).

Chybět pochopitelně nebudou ani turbodiesely. Čtyřválec 1.6 CRDi dostal nové vysokotlaké vstřikování paliva a variabilní olejové čerpadlo snižující třecí ztráty. Stejně jako doposud bude motor nabízen ve verzi o výkonu 81 kW, silnější varianta však posílí z 94 kW a 265 N.m na 100 kW a 285 N.m. Maximum točivého momentu nastupuje v 1500 otáčkách, tedy o 400 otáček dříve. Nabízena bude s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která nahrazuje dříve používaný šestistupňový automat. Dvouspojku si můžete pořídit i k motoru 1.6 GDI, zde má ovšem o jeden stupeň méně.

Lehkých kosmetických změn doznala také nejsilnější varianta GT nabízená v tří- a pětidveřovém provedení. Přímovstřiková šestnáctistovka T-GDI má 150 kW a 265 N.m, tedy stejně jako doposud, dostala však nové turbodmychadlo poskytující větší plnicí tlak. Akcelerace z 0-100 km/h nyní zabere 7,6 sekundy (dříve 7,7 s).

Modernizovaná Kia Cee´d se dostane do prodeje během léta. První jízdní dojmy z mezinárodní prezentace přineseme začátkem září.

Jan Mička
Diskuze (61)
29. 6. 2015 15:05
TGDI
A kdy už konečně vyjdou slibované turbo benzinaky 1.2 a 1.4? ;-\
Avatar - bystron
27. 6. 2015 16:37
Re: Nebál bych se...
to není motor, to je pohon dilda >:D ještě k tomu korejského :no: :no: :no:
27. 6. 2015 16:14
Re: Nebál bych se...
Ano, ale není to jen o limitech, mění i metodiku a to zasáhne všechny. Plus se mění OBD standardy.
27. 6. 2015 12:13
Re: Nebál bych se...
EURO 6 neměnilo limity pouze u benzinových nepřímovstřikových motorů. GDI je přímostřik a tam tam se zaváděl jeden limit navíc (stávající zůstali beze změny).
27. 6. 2015 08:37
Re: 1.0t-GDI vs.1.6GDI
Nemusis mat vacsi objem napr. koncern co ma teraz 1,0 TSI 3- valec 85kW a 200Nm. Aky atmo motor ma 200Nm - nejaka dobra 1,8 realnejsie 2,0.