Mazda použila základ nové generace modelu 2 a postavila městský crossover CX-3. Vůz jsme vyzkoušeli s motorem 2.0 Skyactiv-G120 a manuální šestistupňovou převodovkou.
Když to trošku přeženu... čím menší auto, tím více radosti Skyactive přináší. Tabulka hezky ukazuje, že v tomhle segmentu je CX-3 králem a cena je nakonec (v této verzi) přiměřená :yes:
Zajímalo by mě, jak se přišlo na to, že SS " výraznou měrou snižuje spotřebu"... znamená to, že je spotřeba na volnoběh vysoká?
záleží na tom, čemu říkáte vysoká :-). Se S/S to bylo po městě pokaždé zhruba za 6, bez něj 6,8-6,9. Jezdím většinou stejné trasy ve stejný čas. Sranda ale je, že i když na to ve městě šlapete, pořád se uhržíte pod 7,5 ;-)
ad spotreba
vadi mi trosku ze ste nespomenuli malu nadrz - 48L a pri awd ze ma len 44.. to je podla mna dost velky nedostatok - aspon 50L by som cakal, extra pri 4x4 ked to ma vyssiu spotrebu
inak test ok a extra + za ukazku tych makkych casti na aute, len tak dalej
Přesně tak. I kdybych to bral jenom podle tabulek a pominul, že je mi Mazdí přístup sympatický, tak CX-3 to tam drtí turbo neturbo. Na druhou stranu u Capturu máš za 393 turbo i automat, a to může být vzhledem k určení auta dost pádnej argument. Plus v něčem lepší konfigurovatelnost a možnost "stajlových" blbinek.
Je fakt, že Emotion je ještě docela holátko, na ocelových kolech, bez tempomatu, bez ovládání na volantu... a Attraction už je +100, Attraction AT za 525t (+17 za barvu) už je IMO MIMO. Nenabízet automat pro první dvě výbavy je klasická Mazda-schválnost.
ale aky automat a aka spotreba ? tie renaultacke 1,2tce su dost zrave ... je fajn, ze ta moznost je to ano, no o jej funkcnosti a efektivite by som mal pochybnosti... v reale nie v tabulkach od vyrobcu
Dlouhodobější zkušenost mám s 1.2 TCe 85 kw v autě s aerodynamikou paneláku a spotřebou mě překvapuje spíš v dobrém. A zdá se, že ani ten Captur na tom není tak hrozně. [odkaz]
No ved prave... captur 1.2 so konzumom 7,3 - 7,7 to je o 1,5l viac ako skyactiv 2.0 v cx3 a to mi pride docela dost... neratame ten rozptyl maleho turba ked mu zacnes slapat 9-10 nebyva problem
nemam osobne skusenosti neviem to posudit, ale ani na papieri ani v testoch sa novej 1,2tce moc nedari so spotrebou...
Počkej, ty myslíš, že CX-3 v benzínu s AUTOMATEM bude jezdit za 6 litrů ? Nechci se hádat, ale o tom pochybuju. CX-3 tam pochopitelně ještě není, ale tak aspoň pro hrubou představu výsledky Ma3. [odkaz]
Na Mazdě3 s G165 mám dlouhodobou spotřebu 7,4 (najeto 6767 km) a stále klesá. Podle tankování jsem 7,1 až 7,3. Podle mě je to super výsledek na takové auto jako je CX-3
Auto jsem vracel dneska ráno a stála tam právě ještě červená CX-3 na větších kolech. Navíc vedle červené dvojky, takže ty rozdíly tam jsou znatelné, hlavně maska a světla. Jinak základní motor úplně stačí, výkonnější bych asi ani nepotřeboval ;-)
Souhlasím. Motor zcela ideální, pro mne navíc již důvěrně známý :-) Objednáno v červené... Nechci vyznít jako zaslepený fanda značky, ale v čitelnějším autě jsem v současnosti ještě nejel. Nechce se mi věřit, že to udělali z gruntu (že nemá přímého předchůdce) Říct, že mi přirostlo k prd..i asi není vhodné, ale já to tak cítil od prvního rozjetí... Asi se vám stroj ráno moc nechtělo vracet, což? :-)
Konečně stylovej a pěknej kompaktní crossover do města. Výbava, pohony, převodovky atd vysoko nad ostatními, nepodbízí se cenou, ale ani to nepotřebuje.
Critic by měla být spíš v závorkách, pokud by to člověk vztáhnul ke konkurenci a 4,5* vypadají oprávněně.
Zvlášť po zveřejnění zrůdnosti se jménem Creta. :-)
K tomu slušná výbava a jednoznačný odstup od konkurence ve třídě. Vidím CX-3 jako vydařenou i cenově. Tím neříkám, že by nebyla fajn levnější (to třeba F488GTB ale taky), nicméně si to podle mě dokáže obhájit.
Není to úplně jednoznačný. Ano,nad přímou konkurencí CX-3 ční ve všem. Ovšem automat, částečně nafta ale zejména AWD si cenově "vyrábí" konkurenci ve vyšších segmentech. Neříkám, že je to automaticky špatně, ale srovnání se při výběru neubráníš a otázka zní, z kolika takových srovnání vzejde malá CX-3 jako vítěz. Za sebe bych viděl jako výbornou (ne-li nejlepší) nabídku 2WD manuál v jedné z nižších výbav. Jakmile uděláš úkrok stranou (např. manželka ti manuál omlátí o hlavu), už je to trochu o drbání za uchem. Třeba i proto, že část z kladů CX-3 ti cílová skupina nejspíš ani neocení. ;-)
Pokud bych chtěl prostě auto pro manželku do města s automatem (o čemž aktuálně přemýšlím), tak mi tam něco kolem 400 chybí. Do města bych i LED světla oželel.
Takto to chápu, ale postavit to na skloubení svých požadavků a napasovat to na cenovou politiku Mazdy přece nejde. Obvykle se pohybuje nad úrovní Capturu, ten zase svou dostupnost dá pocítit jinak.
Nejsou, z pohledu peněz. Souhlasím, jestli uvažuješ takto, pak můžeš CX-3 vyřadit. Já zase říkám, že AWD s automatem a benzínem nikdo jinej takový auto ve třídě pro mě nemá.
ja tomu verim, jen je otazka , pokud to chces v teto kombinaci, jestli tech 100tis navic vyazi velikost a prakticnost suzuki na ukor treba jizdnich vlastnosti. obzvlaste, kdyz s-cross muze funogvat i jako plnokrevny rodinny auto....pokud nekdo neresi penize a ani moc prostor, tak zrejme neni co resit....
Prostorově má asi s-cross blíž k CX-5, ale zrovna prostornost jsem na mysli neměl.
Třeba ten variátor u s-crossu je fakt "tragický". S-cross je celkově (proti CX-3) spíš takový japonský lowend.
Taka tragedia to ani zdaleka nie je, na s-crosse som sa bol previest, vitara vtedy este nebola, ked das 4x4 do rezimu SPORT, tak cele auto citelne ozije a je to cele prijemnejsie, rychlejsie, zivsie, ja by som v inom rezime ako sport ani nejazdil, zakladny rezim je tak akurat na meranie spotreby v laboratoriu s ospalymi reakciami motora...
Inak co sa tyka nastupovania, vysokeho posedu, miesta, kufra a pod., tam je aj S-Cross aj Vitara uplne ina/rozumej lepsia/ liga ako cx3. Inak s-cross testovali na okruhu na autozurnal.com a nevedeli si vynachvalit...
S tím "Sportem" je ten variátor únosný, bez něj skoro "tragický" a některé materiály v interiéru taky hrozné, CX-3 je v tomto ohledu jiná liga, přitom Suzuki umí, ovšem jen když chce, viz třeba SSS.
CX-3 opticky nutně potřebuje kola z verze Revolution, tyhle působí lacině a jsou vzhledem k obvodu kola moc malá. Zvláštní je, že menší CX-3 má masivnější oplastování, než větší CX-5. To z CX-5 by jí slušelo víc, ale jinak se mi líbila (i jízdně) CX-3 víc, než CX-5.
V téhle povedené barvě (titániumfleš) to oplastování aspoň tolik nerazí, jako třeba u bílé. Pro CX-3 jsou celkem tři bílé odstíny, klasická uni, bílá perleť, a také metalická "bílá keramika".
CX-5ky jsem otestoval všechny kombinace. Co mě překvapuje, je tvůj koment, že i jízdně se ti CX-3 líbila více než CX-5. Konkrétně co se ti jízdně líbilo? Zatím jsem CX-3 nejel, takže nemůžu oponovat nebo potvrdit. Hned jak testovací jízdu "spáchám", tak se ozvu. :-!
Měl jsem benzínovou CX-3 s manuálem a dieselovou CX-5 v automatu, takže to mi přímé porovnání logicky komplikovalo, ale i tak mi přišla CX-3 jízdně lepší, obratnější, přímočařejší, lépe nastavený podvozek (poměr komfortu a náklonů karoserie).
No, to mě celkem překvapuje, protože CX-3 je postavena na podvozku Mazdy 2 a CX-5 na podvozku Mazdy 3, což předpokládá vyspělejší podvozek. Ale čas běží a technologie se vylepšují a samozřejmě se to týká i povozku. Že je CX-3 obratnější to mě díky hmotnosti vozu (CX-5 + 300kg) nepřekvapuje.
Naprostý souhlas. CX-3 s manuálem a dvoulitrovým benzínem je super nabídka. Jak se bude chtít použít 4x4 nebo AT, tak už bych to asi nebral. Ne, že by to bylo špatný auto ale prostě půl mega mi přijde za tak malé auto moc >:D (značka neznačka)
najvacsim plusom je ten vynikajuci dvojliter, jazdne vlastnosti a dizajn, to mas v kazdej vybave, tu mazda predci konkurenciu u crossoverov triedy B...
Skromnym postaci aj EMOTION - klimu to ma, radio tiez, okna su v elektrike, central s DO, asi aj startovanie tlacidlom. Normalna ponuka je CHALLENGE s autom. klimou, tempomatom, MZD Connect so stredovym ovladacom.
Vsetky ostatne a drahsie vybavy pre mna nedavaju vobec zmysel, 4x4 je skor na ozdobu, vybava Attraction okrem svetiel nema prakticky nic, automat je drahy, a hlavne, aj v TOP vybave je to stale auto triedy B, to sa oklamat neda, vyhlad nie je az taky extra skvely a je to pocitovo stiesnenejsie.
Z mojho pohladu je o 23? cm dlhsia mazda3 lepsia v kazdom ohlade - vnutorna sirka, priestor, kufor, multilink vzadu, jazda, spotreba, to su vsetko plusy navyse za rovnaku cenu, ale tak crossovery sa nekupuju rozumom...
creta nie je krasna.. ale mozno ponukne na zadnych sedackach viac miesta na hlavu ako CX3...... ( ale to uvidime az casom v teste ) ---- su ludia co to dokazu ocenit ( priestor ) na ukor krasy .....
samozrejme CX3 je nadherna... a v tejto triede ( nielen vzhladom ) nedostizna :yes:
ale pre indiu a cinu preco nie..... v cine to auto uz funguje... a v indii tiez moze mat uspech
z praktickeho pohladu pre mladu rodinu... to moze byt aj v eu sikovna a dostupna volba .... krasne auto to nie je... ale svojou jednoduchostou a dostupnostou by mohlo co to predat aj v eu
a mozno by to predalo v eu aj viac aut ako CX3ka ;-) ... ale to je zatial vo hviezdach
jak si skyactiv 1-2 povedou dobudoucna spolehlivosti, to ze nemaji turbo jeste neznamena ze nebudou poruchove, maji totiz zase jinci tlaky, a tlak muze bejt casem taky peknej previt, a to je chteji jeste zvysovat, takze s tim jestli jde Mazda spravnym smerem bych pockal tak 7-10 let
Nemas ani sajnu o com pises, keby boli tlaky 14:1 problem pre spalovaci motor, tak by to neprezil ani jeden starsi dieslak, ktore bez problemu s ´´brutal´´ tlakmi natocili 500tis - 1 mil km bez problemu /ak ratam aj dieslove dodavky/
zato ty jsi zcela jiste expert ze vsech expertu nejexpertovatejsi :-! sak vime, zdejsi diskuze se hemzi jen samejma expertama jako my dva ;-)
nastesti me se to tykat nebude, ja ac se me Mazdy libej, tak k nim netihnu a doklepu sve benzinove kilometry na stare atmosfericke Audine a novem hybridu od luxusnejsi Toyoty, pak jiz prejdu ciste na elektrinu
no pokud cirou nahodou nemas nejaky veteran, tak i dnesni moderni auta s naftakem/benzinakem, jsou vpdostate elektrospotrebice, bez te elektroniky by si s modernim autem nehnul jinak nez pomoci odtahovky
ja se svezl s Nissanem leaf ktery me celkem zaujal, pak s Peugeotem Ionem ktery me sklamal, pak s Amperaou ktera me totalne odpudila a nakonec s Teslou S ktera me totalne nadchla, a porad jsou to auta jako kazda jina, proste jen misto behosi na tekute ci plynne palivo pouzivaji elektrinu, auto nastesti neni definovano tim co jej pohani, ale jeho ucelem, takze ne na auta jsem nerezignoval, jen jsem si uvedomil ze nechci zastydnout v dobe kdy se auto pohybuje jen diky cemusi tekutemu, ale chci se pohnout dal kupredu a zkusit i alternativy
Tieto prehnane obavy o benziny mazdy su v rovine sci-fi, 4 roky fici benzinovy Skyactiv bez najmensich problemov a absolutne nic nedava dovod na obavy, ze by sa to snad mohlo zmenit k horsiemu. Benzinova mazda ti skor zhnije ako sa pokazi, mazdy celkovo kraluju u 4 až 5 rocnych aut, pretoze su v stave ako nove. U 10+ rocnych aut to uz take ruzove nie je, lebo hrdza, zvlast ak to bolo kupovane ako jazdenka.
Ak si kupis novu benzinovu mazdu a osetrujes/davas pozor na plechy, mas minimalne 10 rokov pokoj bez zavad.
Poruchy na pohonnej sustave su specialitou inych znaciek, vid VW...
No on elektromotor má i pár výhod: je menší, je lehčí, má větší účinnost, nástup kroutícího momentu, není potřeba chlazení a výfukový systém, velmi jednoduchá konstrukce s minimem pohyblivých částí, nevadí mu studené starty, není potřeba jej mazat a asi by se našly další výhody. Jedinou jeho nevýhodou v dnešní době jsou akumulátory (a možná ještě absence "krásného zvuku").
Na běžné ježdění bude prostě elektromotor úspornější a spolehlivější (a asi i levnější). Jen aby ty baterie či jiný způsob uchování/předání elektřiny vědci dořešili.
ono kdys se clovek podiva treba na tohle video tak zjisti kolik vlastne vahy sebou taha v tom benzinovem/naftovem aute [odkaz] elektroauto ma vlastne jednu dost podstatnou nevyhodu, ale ta jaksi neni nevyhodou pro spotrebitele, ale spise nevyhodou pro automobilky, a proto byl a jeste je jeho nastup tak rekneme vlaznej, jenze az zakaznici pricichnou ve velkem, tak automobilkam stejne nic jineho nezbude, sak oni si najdou cestu jak tam nejaky "kurvitka" dostat
treba ja si tak nejak zjistoval jak natom je treba me stare auto, me nove auto a jak je na tom Tesla S, tak pro ukazku, v mem starem aute jsou 3 ridici jednotky, kdybych je chtel vsechny vymenit tak bych musel pocitat se sumou 168 tisic korun (originalni nove, to auto ma dnes hodnotu asi 40-50 tisic) v novem aute mam ridici jednotky 4, ceny jsem se dopidil jen ke dvoum a jejich cena dohromady je necelich 190 tisic >:D , a pak Tesla S, tam je ridici jednotka jedna + zalozn a jeji cena je zavratnych $499 (asi 12.5 tisice) >:D
Nie som proti elektromibilom, ale zasa trosku triezvosti a zakladnej fyziky:
[odkaz]
Cirkular si uz chytil rokuou po takej dobrej makacke ?
Az tie baterky ...no. To je hanba za tie prachy.
na Ringu jiz selhalo za jeho existenci spousty aut, a to ze tam selhala jedna Tesla je nicnerikajici, dalo by se vpodstate oponovat i treba projektem Teslarati kde Tesla S objizdi svetove okruhy a v realnych zavodech porazi celkem slusne nabusena auta [odkaz]
selhani auta na Ringu neprikladam moc vahu at jde o jakekoli auto s jakymkoli pohonem
Tak sem se "základní" fyzikou...
Že selhala Tesla na okruhu mě v podstatě nezajímá. Věřím tomu, že elektromotor je spolehlivější a méně choulostivý než spalovací motor, protože je podstatně méně složitý než spalovací motor (spalovací cyklus...).
Ty máš vodou chlazenou cirkulárku? Ve spalovacím motoru dochází ke spalování benzínu (atd.) - vznikají vyšší teploty než v elektromotoru. Jak dlouho by běžel spalovací motor bez chlazení, když už to porovnáváš s tou cirkulou?
A s těma baterkama to nechápu... Ty také kritizuji. Pro mě jediná vada elektromobilu oproti spalováku.
Citujem tvoje slova: " není potřeba chlazení " - este raz chytil si uz holou rukou cirkularku po zatazi ? Fyzika - odpor, teplotna zavislost, vply napatia a prudu na moment a rychlost atd.
Ja som za elektro auta, ale tesla mna osobne sklamala az moc. Nebudeme to tu pitvat.
Vyhody elektroauta su jasne - lepsi rozbeh dole bez potrebnej kinetiky u spalovaku, radenie, riadenie (motora - emisie) atd.
Samane:
[odkaz]
Vo vyssich km/h to uz take slavne nie je - klesa ucinnost. Vsak tesla mohla kludne test opakovat, ale akosi kde nic tu nic.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Dalsie najdes aj sam a od majitelov ...
Tak to řeknu jinak:
- turbo spalovací motor - účinnost cca 35%
- elektromotor - účinnost cca 80 až 90%
Nevyužitá energie se přemění v teplo (tak to chápu z fyziky). U elektromotoru v nejlepším případě 10%, u spalovacího 65%.
Pokud bude potřebovat elektromotor chladící kapalinovou soustavu, měla by stačit podstatně menší než u spalovacího motoru. Např. u Renaultu Zoe by prý mělo stačit chlazení pouze vzduchem.
PS. Jsem laik, tak mě hned nechytej za slovo...
PS2. Na cirkulu jsem po zátěži nechytal. Ty jo ? :-)
U spalovacího motoru velké množství energie prostě vyletí výfukem, nikdy se nedostane do chladícího okruhu. U elektromobilu je velkým zdrojem tepla (ztrát) i baterie. A to i při nabíjení. Chlazení prostě potřeba je, pokud máš výkonu využívat po delší dobu (v zimním období ti to naopak umožní ohřev, obzvláště dobrý pro baterie, ty chlad nemají rády).
No já spíš porovnával elektromotor a spalovací motor - zazněla kritika (výsměch), že elektromotor je něco na způsob domácího spotřebiče. Baterie jsem cíleně opomenul, protože je beru jako jedinou vadu elektro auta. Elektromotor je snad ve všech ohledech lepší než spalovací.
U Renaultu Zoe prý stačí i chlazení vzduchem (jen jsem použil google...):
"Nově je motor chlazený vzduchem, což dále umožnilo miniaturizaci a zjednodušení celé jednotky."
naprosto drtivou vetsinu lid vysoke rychlosti nezajimaji, nastesti nebo snad nanestesti? Tesla S samozrejme neni sportak a neni to auta na to aby trhalo rychlostni rekordy, je to normalni sedan vyssi tredni tridy, to ze maji nekteri potrebu jej srovnavat s Ferrari, Lamborghini, a dalsima je jen diky tomu ze ma Tesla S proste zajimave zrychleni, primarne je to ale pohodlnej autak co odveze 1-5+2 cestujicich z bodu A do bodu B, a predpokladam ze nekdo kdo uvazuje o koupi sportovnich a supersportovnich aut asi o Tesle ani neuvazuje, a pokud tak jen jako o dalsim aute ktere si poridi, urcite se nerozmejsli jestli si koupi Teslu S nebo nejaky supersport
elektromobil a jeho budoucnost neni v Tesle S, ale v elektromobilech ktere budou cenou a provoznima vlastnostma konkurovat autum z mainstreamu, tedy mala auta, nizsi stredni a torsku stredni tride, tam se uda nejvice prodeju
a texty na autoforu nectu, o elektromobilech hatuji neustale anis by meli jedinou realnou zkusenost, a ve svich clancich o nich dost casto prokazatelne lzou, je vpodstate fuk o jakou znacku jde :-)
PS> jinak ja mel prvotne namysli budouci spolehlivost Mazdy oproti konkurenci z rad benzinaku, nikoli elektromobilu
Samane, hodis tu link na okruhove video a potom je rychlost nepodstatna.
OK, je to sedan, ale za tie prachy by som si to teda uplne inak predstavoval, aj ked to je len image hracka pre prachacov.
Autoforum - v niecom mas pravdu, ale tie texty najdes aj inde + original odkazy. U nas to bolo aj v normalnom periodiku (nie bulvar). A zalovat TOP GEAR ? To uz je ubohost.
Mazdacke SKY-G - ano spolahlivost nie urcena, ale za 4 roky, ked Mazda nestiha vyrabat CX5, by sa uz nieco objavilo. Tak ako na SKY-D, ci TSI. Cakal som nejaky problem v spojeni s karbonizaciou a ventilmi, ale nejak je ticho. V tomto kontexte moze este prehovorit Euro6. Uvidime.
CommonUser > video bylo jen reakce na video z Ringu, nic vic
rychlost u bezneho auta ktere neni sportakem (ale i u toho sportaku) je zcela irelevantni podradnej udaj, protoze 99.9% zakazniku ten udaj nezajima, a i u te vetsiny zbytku je to spise jen proto ze je to jakoze udaj kterym se da chlubit
rychlost je vpodstate zajimava jen u aut jako je Veyron, aut u kterych se sazi na to ze z rychlosti tezi jejich marketing, kdesto auto jako je Tesla S tezi z hodnot ktere mu zajisti prodeje ne ve stovkach kusu za X let zakaznikum kteri proste muzou utratit za auto milion euro, Tesla sazi na zakazniky kteri si do te doby kupovali auta okolo ceny 100 tisic dolaru/euro a to v oblasti luxusnich sedanu/limuzin a ve druhe fazi na zakaznici kteri utraci podobne sumy za SUV, a ve gteri pak na lidi co kupuji nizsi stredni tridu okolo 30-50 tisic dolaru/eur, v te dobe jiz Tesla vpodstate ani nebude vedena Muskem, od toho tam ma lidi z Toyoty, BMW a dalsich firem odkuj je pretahnul
a kdyby nebyla Tesla uspesna, asi stezi by na ni reagovali automobilky jako Audi nebo BMW a stezi by chystali proti nim podobna elektricka auta ;-) a to se bavime o automobilce ktera nema tradicni a donedavna si solichala jen sportacek kterej byl vlastne jen Lotusem na baterky, a jen tak mimochodem, za ty 3 roky co se tak jenak o Tesle vi trosku vic a sla nahoru s modelem S, tak vzrostla jeji cena nad uroven treba i te Mazdy (Mazda cca $12 miliard), z puvodne firmy s cenou par desitek milionu dolaru je behem 3 let firma s cenou 33 miliard dolaru a firmou na kterou reaguji spicky v oboru ;-) jeste na konci roku 2014 to bylo jen $26 miliard
radsi ani nechci vedet co s tradicnima automobilkama udelaji giganti jako Apple nebo Google az oni zacnou prodavat sve elektromobily a zacnou valit penize do infrastruktury, to bude panecku boom, takovej novej tresk kde budou muset reagovat i tradicni automobilky, to najednou budou z nabidek mizet diesely a nakonec i benzinaky jak mavnutim kouzelneho proutku, a ver ze i u Mazdy :-)
Je vidět, že mazdovské dvoulitry moc neznáš. Když to vezmu kolem a kolem, neznám spolehlivější dvoulitr, navíc i nejmíň náročný na údržbu a kontrolu nastavení. Možná mě někdo doplní, jestli existuje spolehlivější motor.
Minuly tyzden som mal to stastie jazdit na CX3 Revolution, 88kW.
Pre Revolution CX3 v plnej miere plati, vsetko to, co je napisane v recenzii vyssie, naviac je vylepsena o riadnu davku luxusu a komfortu perfektnych kozenych sedadiel a este lepsich jazdnych vlastnostiach, bez straty komfortu na "velkych" 18" kolesach.
Keby bola testovana taka verzia, tipujem, ze by dostala hodnotenie 5 hviezdiciek. :yes:
Podla mna, je CX3 v sucasnosti najzabavnejsia mazda s najlepsimi jazdnymi vlastnostami zo sucasne vyrabanych modelov.
(kym nepride na nas trh MX5 >:D )
...nejlepšími jízdními vlastnostmi - to jo ale jen ve své třídě. Už z principu nebude crossover nikdy podvozkově lepší než třeba hatchback, který má těžiště o dost níž :-)
Az na par vybranych modelov (mx5, brz, gtr, evo, wrx...) som este donedavna vsetky japonske auta tak akosi "prehliadal". Okrajovo som vnimal ze tam je Toyota a Mazda, ze robia spolahlive auta, a to je tak vsetko. Skratka ma ta hromadna produkcia z dalekeho vychodu velmi neoslovovala. Dizajnom, parametrami, nicim...
Ale v poslednej dobe si najma Mazdu vsimam ovela viac. Neuveritelne, co sa podarilo takej relativne malej automobilke! Napriek vsetkym trendom ktore smeruju k malym oturbenym motorom si Mazda vyvinula pekny balik technologii skyactiv, ktory navyse naozaj funguje a ponuka realnu alternativu. A to v dobe, ked uz je dvojlitrovy stvorvalec pomaly "velko-objemovy" motor, o ktorom sa v slusnej eko-spolocnosti ani nepatri rozpravat!
A este aj ten dizajnovy styl "kodo" sa im podarilo uspesne presadit do prakticky celej palety (az na "5-ku", ta si ziada uz novy model!). Davam im palec hore za snahu odlisit sa, a prist s niecim novym. Mazda ide sice proti prudu, ale dost mozne, ze aj tak ide spravnym smerom. Namojveru, ked budem kupovat dalsie auto, pozriem sa aj tymto smerom. A to by som este pred par rokmi nepovedal...
Potesi, ze japonci sa dostali spat ku svojim korenom... mazda by mala byt prikladom aj pre ostatne rejze, suzuki to uz tiez pochopila... problem asi bude v tom, ze taky nissan to zdiela s renaultom tak si moc nenavybera na vlastnej cesticke...
vo vinovo cervenej vyzera CX3 uzasne :yes: .... momentalne bezkonkurencny krossover z hladiska dizajnu imidzu a predpokladam ze aj spolahlivost bude nadalej taka akou sa mazda preslavila po celom svete...... jedine v com CX3 nemusi byt nadpriemer moze byt rozmerovo interier a kufor...... chcelo by to urobit nejake vzajomne porovnanie v praxi.... nastupovanie vystupovanie... priestor vzadu na kolena.. na hlavu.. variabilita kufra... sedadiel... tu je mozne ze mazda nemusi byt kralom triedy.... taka vitara je hodne sikovna prakticka priestorna a v priestore vzadu na hlavu asi neprekonatelna.... a podla mna aj moc pekna a asi by som podlahol predsa len skor aure a charizme suzuki sklbenej s praktickostou....... kazdopadne mazda :yes:
CX-3 je naozej TOP maly crossover, ALE min.tyzden som bol v predajni v Bratislave, Trnave.
V Bratislave maju predvadzacku - na dostupnost auta 4x4 benzin, Revolution, na farbe nezalezi mi odpovedali december, nie s garanciou
V Trnave - ani len predvadzacka, ani mat nebudu, na totoznu otazku o dostupnost mi odpovedali, ze nevedia nic garantovat, ci bude tento tok, ci nie, kedy vobec bude...ze Mazda na nas trh kasle a importerovi je to uplne jedno
Tak sa pytam, ked v Nemecku a v Rakusku je kopec aut k dispocii, preco nie su tu. Pristup Mazdy je v tomto trosku smutny....ale zial ostava mi iba pockat
Lenze "NoVA" ti odpocitaju/vratia, ak nebudes auto prihlasovat v Rakusku. Druha vec je, ze medzi rovnakymi (podla nazvu) stupnami vybavi v AT a SK su rozdiely...
Dobrý den, děkuje za zájem o model Mazda CX-3, která se jak u nás, tak všude v Evropě zatím prodává naprosto skvěle, z čehož pramenní o něco delší dodací lhůty, než jsme zvyklí. Samozřejmě, dělá vše pro získání dalších vozů tak, abychom byli schopni dodat objednané vozy našim zákazníkům co možná nejdříve. Co se týče dealera v Trnavě, s tím jsme ukončili spolupráci a není tedy autorizovaným dealerem vozů Mazda pro prodej nových vozů. Na této adrese najdete aktuální seznam autorizovaných dealerů Mazda na Slovensku: www.mazda.sk/dealeri, u všech z nich je k dispozici model Mazda CX-3 určený k předváděcí jízdě. Věříme, že si v dealerské síti Mazda vyberete vůz, který Vám bude vyhovovat. Váš Mazda Team.
Dakujem za info, priznam sa, ze dovod rozviazania spoluprace ma neprekvapuje, v minulosti som tam chcel kupit Asx, jednanie snad najhorsie ako som zazil, nakoniec som sa radsej presiel do Topolcian... predajna hrozy... ale mali ma upozornit, ze nie su partner, bo z predajne to vyzera, ze su oficialny partner Mazdy. Tak dlho klamali aj s Toyotou...
Radi by sme sa vyjadrili na tému ukončenia vzťahu s dealerom v Trnave, nakoľko pre pochopenie situácie je potrebne si vypočuť názor aj z druhej strany. Do dnešného dňa nebola vzájomná zmluva riadne ukončená, bezdôvodné odmietanie vzájomnej komunikácie vedenia Mazda CZ/SK je len potvrdenie nadradenosti moci. Skutočným dôvodom je, že dealer v Trnave si dovolil upozorniť spoločnosť Mazda Motor Europe na praktiky vedenia importu Mazda SK/CZ, kde dealer upozornil na finančné vydieranie, bezdôvodné obmedzovanie dodávok náhradných dielov, dodávok nových zákazníckych vozidiel, nevyplácanie bonusov a dobropisov, personálnu nekompetentnosť, okrádanie a neskutočnú aroganciu vedenia Mazda CZ/SK voči svojím zákazníkom. Netreba zabúdať na subvenčný podvod voči dealerovi z Trnavy, ktorého sa dopustil v roku 2009 pán vtedajší obchodný riaditeľ Mazda SK. Na tieto nelegálne praktiky dealer upozorňoval vedenie Mazda CZ avšak ich reakcia bola veľmi zarážajúca. Začali od dealera z Trnavy vymáhať pohľadávku za odkup firemného vozidla, ktoré pán vtedajší obchodný riaditeľ predal bokom potichu tretej osobe a zisk odcudzil vo svoj prospech, s tichým vedomím vedenia Mazda CZ/SK. V tejto veci došlo až k vyhrážaniu sa fyzickou likvidáciou zo strany tretej osoby, keď sa o to neprestane ihneď zaujímať. Keď sa dealer obrátil so žiadosťou o riešenie danej veci na MME , začali sa aj oni o danú vec zaujímať, tak zamestnanci Mazda SK zrazu išli na svojho kolegu podať trestné oznámenie a veci sa začali riešiť. Pán obchodný riaditeľ dostal počas svojej dovolenky hodinovú výpoveď, veci sa v tichosti zamietli "pod koberec", napriek tomu, že táto vec nie je do dnešného dňa doriešená.
Praktiky vedenia Mazda SK/CZ sú však oveľa viac zarážajúce a pestrejšie, akoby si ktokoľvek vedel predstaviť. Netreba zabúdať na prieťahy vo vykonávaní garančných opráv, kedy Mazda SK/CZ úmyselné zdržuje proces vykonávania garančných opráv, dealeri bojujú za každý cent za svoju prácu, ktorú kvalitne vykonajú. Na tieto aktivity doplácajú najmä samotní zákazníci, ktorí ani len netušia ako sa veci majú a vždy vina padá na dealera. Netreba zabúdať ani na technické problémy, nekvalitu, ktorú priniesla nová generácia vozidiel Mazda Skyaktiv. Mnohé z nich nie je už Mazda ochotná riešiť a čaká sa až na skončenie záruky, kedy sa tieto problémy stanú pre Mazdu CZ/SK automaticky vyriešené. Keď sa však na toto niekto ohradí (v záujme koncového spotrebiteľa) treba ho automaticky umlčať, zrušiť, odstaviť, zlikvidovať, aby tieto špinavé praktiky mohli beztrestne pokračovať ďalej. Vedenie Mazda CZ/SK zásadným spôsobom porušila dealerskú zmluvu voči dealerovi z Trnavy, v danej veci je podaná žaloba o ktorej rozhodne nezávislý súd. Rušením dealerov si pán vedúci organizačnej zložky Mazda CZ/SK teatrálne vymáha poslušnosť a mlčanlivosť zvyšku dealerskej siete, aby vyššie uvedené praktiky mohli beztrestne pokračovať naďalej. Nie je naším záujmom poškodzovať dobré meno značky Mazda, ale sú veci ktoré treba priamo pomenovať a vysloviť, aby aj verejnosť mala lepši prehľad o fungovaní dealerskej siete v CZ/SK. Snáď Mazdu čakajú v budúcnosti lepšie časy s nový vedením.
Nastupování vystupování...to mě povídej. Vypadali jsme s manželkou jako retardi, když jsme testovali tyto úkony před tím než jsme se finálově rozhodli pro M paket... :-!
Taky jsem neodolal a minulý týden absoloval testovací jízdu s CX3 ve stejné specifikaci. Musím naprosto souhlasit s autorem článku který je opravdu objektivní. To auto je prostě skvělé, krásné, postavené pro radost z jízdy. Příjemně překvapil i slušný komfort na 18 kolech. na základních 16 to bude ještě lepší. Mě osobně překvapilo, jak je auto uvnitř maličké. Oproti M2 je větší pouze o píď. Ale to bych skousl. Ty sedačky to je ale zbytečná slabina. umocněná ještě chybějící loketní opěrkou. Měli by v mazdě zmenit testovacího figuranta. Pro japončíky to stačí ale obtoustlým evropanům už ne.
A co říkáš na ten interiér? Mne to vždy dojme u všech nekoncernových aut, že interiér je levnější. Jestliže je stejný, jako v MA2, tak mi v dané třídě přišel skoro nejhečí a na stejné úrovni, jako protěžovaný koncern. Jasně, že tam neni měkčeno, jako ve staré Fabii, ale s novou se hravě může rovnat. Tohle mi přijde takové nešťastné od autora. Už jen zabouchnutí dveří (výplně a utlumení) mi přišlo lepší, než u konkurence..
Souhlas! ;-) To zpracování posledních modelů od Mazdy je snad největší překvápko... Opakovaně jsem třeba zavíral přední dveře u udávané CX-3 (Revolution TOP) na showroomu, abych se přesvědčil, zdali mne sluch nešálí, ale nešálil a i při neustálém snižování celkové hmotnosti auťáku je onen zvuk stále lepší a lepší... V porovnání se starými modely oné značky, kde to bylo takové plechové, papírové, prostě nijaké a nepřesvědčivé... Nevím, jak to dělají? Ale je to dobře... :-):yes:
Výbava byla relvolution a palubka byla některých částech ( kaplička a část horní palubky) pokryta kůží nebo její velmi dobrou imitací což vypadalo fakt luxusně. Nižší verze jsem neviděl měli tam jen jeden kousek. Co ale vidím jako další slabinu tak ze spektra barev které je k dispozici jsou pro CX 3 vhodné jen 3 - červená, modrá a bílá metalíza. V ostatních se ten skvělý design trochu vytrácí.
Souhlas. Kdysi se mekcene plasty u koncernu vyzdvyhovali, dnes se tvrde plasty taktne zamlci, nebo nahradi jinym klisem o "kvalitnich tvrdych plastech". U nekoncernu pak tvrdy plast kritizovan byl a je, u koncernu spise neni, nebo se to cele tema radeji uplne obejde, v testu nezminia ignoruji se na to tema i dodatecne dotazy v komentech. Smutne.
souhlasim,ty sedacky mi prijdou jako velky faul..bohuzel, to jedna z prvnich a nejdulezitejsich veci na ktere se divam. jezdim M6 a tam jsou sedacky celkem fajn. u CX3 me to velmi mrzi....to bych mozna uz uvazoval, spis o 500X..
Loketní opěrka lze u dvojky i CX-3 za příplatek k jakékoliv výbavě. Tady v D stojí 185 EUR. Blbé pouze je, že je vždy černá, takže i když si za 1000 EUR koupím bílou kůži, loketní opěrku můžu mít vždy jen černou. Nejvíce se tedy hodí k výbavě Sport-line, která má interiér v černé umělé kůži.
Proč hnusnou, z tmavších/tmavých barev na CX-3 je tahle naopak nejlepší, navíc se u ní ztrácí to přehnaně masivní oplastování. Stejně bude zase 8 z 10 CX-3 v té červené metle.
Ze světlých barev je pěkná metalická "white ceramic".
Velmi casto pri recenziách novych aut citam podobne hlasky ako v tomto teste:
"V každém případě je třeba pochválit tuhost karoserie, u které Mazda dosáhla třicetiprocentního zlepšení díky většímu využití vysokopevnostních ocelí."
To vsak NIE JE pravdive tvrdenie. Ak by ste mali dve rovnake karoserie a jednu vyrobenu z beznej ocele a druhu z vysokopevnostnej, tak tuhost týchto karoserii by bola takmer TOTOZNA.
Ci uz bezna ocel alebo vysokopevnostna maju takmer identicky modul pruznosti E (pre ocel konkretne 2,1e5 MPa) , teda pri rovnakej zatazi sa rovnako deformuju!!! Výhodou vysokopevnostnej oceli je, ze dokaze zniest väcsie napätie bez porusenia, je ju mozne viac deformovať v elastickej oblasti deformacie, ale tuhost ma takmer rovnaku.
Teda to, ze je karoseria tuhsia, nema na svedomi vysokopevnostna ocel, ale lepsie navrhnuta samotna karoseria, lepsie riesene profily, rozne vystuhy a podobne. ;-)
"V každém případě je třeba pochválit tuhost karoserie, u které Mazda dosáhla třicetiprocentního zlepšení díky většímu využití vysokopevnostních ocelí."
Zlepsenie oproti comu? Neexistujucemu predchodcovi? >:-[]
Na tenhle test jsem byl obzvlášť zvědavý. A i když se testovala verze, která není předmětem mého zájmu, byl jsem zvědavý na názor redaktora na auto jako takové. Už teď je jisté, že tenhle měsíc objednám novou Mazdu, jen se stále nemohu rozhodnout mezi 2 Skyactiv-G 115 Sport-line a CX-3 Skyactiv 150 AWD Sport-line. Svezl jsem se oběma a nějak jsem si nevšiml těch levných materiálů v interiéru. Naopak pravá kůže (pouze příplatková bílá je pravá kůže, černá je umělá) i na palubní desce je v téhle třídě výjimečná. Stejně tak dílenské zpracování bylo super. Rozměrově jsem v interiéru nepoznal od dvojky rozdíl, sám za sebe si pohodlně nesednu, ale to mi nijak nevadí, autem jezdím max. ve dvou. Z mínusů vyjmenovaných redaktorem můžu souhlasit jen s absencí rezervy. To je opravdu problém, ale jinak jde o vynikající auto. Podle mě nejlepší ve své třídě! :yes:
Jinak jsem se zamyslel nad myšlenkou, že by i menší dvojka mohla technicky dostat pohon 4x4. Je škoda, že to Mazda neudělala, myslím, že by o to mohl být zájem. U mě by alespoň rozhodně byl a nemusel bych řešit dilema mezi 2 a CX-3. Dvojka by mi totiž jinak ve všech ohledech stačila, ale na zimu v Alpách se pohon všech kol prostě hodí. Na druhou stranu cenový rozdíl mezi dvojkou a CX-3 není úplně malý a pro mě ten rozdíl představuje prakticky jen příplatek za 4x4, protože jinak bych vzal dvojku. Navíc v segmentu B má pohon všech kol jen Swift a ten zase z mého pohledu nenabízí kromě 4x4 nic jiného, proč bych ho chtěl. Design z mého pohledu zaměřený na opačné pohlaví, navíc verze 4x4 dostupná jen s pro mě nedostatečnou výbavou a tradičně u japonců témeř žádnou možností individualizace. Vzhledem k tomu, že autosalon Mazdy v mém městě sousedí ještě se Subaru a Suzuki, tak jsem měl krásnou možnost srovnání dvojky se Swiftem a Swift vedle nové Mazdy opravdu vypadá jak o generaci starší model zaměřený pro nenáročné trhy východu. Kdyby mi Mazda nabídla dvojku s nejsilnějším motorem a nejlepší výbavou ve 4x4 a byla by řekněme o nějakých 5-6tis. EURO lejvější, než CX-3 2.0 AWD v nejvyšší výbavě, tak mám po problému a konečně by bylo na trhu auto přesně na mé požadavky - malé, ovšem s dostatečně silným motorem, bohatou výbavou, pěkným designem zvenku i zevnitř, zaměřené na řidiče, s pohonem všech kol a dobrou cenou (kolem 20tis. EUR).
Viděl jsem obě šedé naživo a tohle je Titanium Flash. Hlavně na tom videu je to dobře poznat. Meteor je taková čistě tmavě šedá/antracitová, kdežto šedá Titanium Flash jde zřetelně do hněda, někdy (spíš výjimečně, hlavně na některých fotkách) až mírně do hnědo-zelena.
Ani jedna není špatná, ale podle mě je Titanium Flash zajímavější odstín a CX-3 v něm působí nejlépe/nejhodnotněji ze všech tmavších/tmavých odstínů.
Ze světlých barev je pro mě nejzajímavější metalická Ceramic White, ale u světlých odstínů mám trochu problém se zbytečně masivním tmavými plasty CX-3, které v kontrastu hodně vynikají. CX-5 je větší auto a přitom má oplastování decetnější, viz lemy blatníků. Ale to je tak jediné, co se mi (kromě prostoru) líbí na CX-5 víc, než na CX-3, a to včetně samotné jízdy.
P.S. Pak je tu ještě červená metalická, ale tu mají aktuálně skoro všechny nové Mazdy. Třeba v Ostravě u Makra teď mají všechny předváděčky v červené metle (Ma2, Ma3, Ma6, CX-3, CX-5..)