Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrický Morgan EV3 zamíří příští rok do prodeje

17 komentářů

Avatar - Magister
Magister
Morgany se mi líbí, nicméně toto je další nesmyslný výsledek ekofašismu. 8-s
IPace
a napadlo te nekdy ze tyhle male automobilky na ekologii vpodstate muzou kaslat? ne tohle opravdu neni ekofasismus, tohle je proste pokus kdy zjistuji ze to jde i jinak a ridici to dopreje jine zazitky 😉
Avatar - Magister
Magister
No to nenapadlo. Emisní normy se totiž vztahují i na ně, stejně jako pokuty za objem atd. Navíc zásluhou nesmyslných nařízení jsou pak jejich vozy třeba v Dánsku skoro neprodejné.

Je to stejný nesmysl jako u nás pole pokrytá solárními panely. Ekologické šílenství které je navíc úplně slepé - bez úvahy, kde a jak tu elektřinu vyrobí.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
pánové nehádejte se - podle mě je to jen krásně nesmyslná hračka, stejně jako ta tříkolka se spalovacím motorem.

Jen teda nevím, co dají té elektrické verzi do čumáku. Nic?
gil54
Dvě baterky do V. 😄
IPace
a proc te trapi Dansko? ty tam kupujes auta?

emisni limity se na ne vztahuji, ale automobilka jako Morgan nemaji vetsinou vlastni motory a sazi na motory jinych znacek ktere jim je dodavaji, takze emise plni, navic maloseriovy vyrobce nemusi splnovat flotilove emise 😉

Morgan elektromobili jiz nabizel i v minulosti, neni to u nich nic noveho 😉 \

proste jen si jen dalsi v rade co nesnasi elektromobily a musis to dat najevo kdykoli je moznost vid?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Emisní normy a objemové penále se vztahují na všechny značky, i na Morgan. Elektromobily jsou jen dekadentní slepou větví, alespoň v té baterkové podobě a k ekologii mají stejně daleko, jako ty spalovací. Tedy alespoň do té doby, než budeme schopni vyrábět elektřinu bez spalování a štěpení.

Elektromobil popírá vše, co mám na motorismu i já rád, takže souhlasím s názorem, že elektrospotřebiče patří do kuchyně. A ta zelená eko bláznivá vlna, co je podporuje a ničí evropský automobilismus mě taky vytáčí.
IPace
co mas nebo nemas rad je rekl bych vcelku fuk, tak jako u nas ostatnich je to fuk :-!

ekologie je a byla jen business, at by tu byl nebo nebyl elektromobil
252kW
Evropský průmysl poškodily hlavně vznětové motory. Když člověk jede v elektromobilu nebo hybridu s benzíňákem, tak si pak v dieselové popelnici připadá jako po cestě v čase někam do období před druhou světovou válku. Naštěstí na to Evropa už přišla a minimálně němci mají opravdu velký potenciál v elektromotorech. Označovat elektromobily za dekadentní slepou větev je jen projevem naprosté technické nevzdělanosti.

K té ekologii. Je mnohonásobně jednodušší očistit jeden obrovský zdroj znečištění než tisíce malých v těsné blízkosti lidí. To sis mohl odvodit už když kolem tebe projel trolejbus místo díesel busu a tys byl rád, že nemusíš nic čuchat.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Technická nevzdělanost, doba před světovou válkou....ale to jsou dnešní elektromobily. Baterie se nikam dál nevyvíjejí už hodně dlouho. Pobav se s fyziky...slepá větev. Narážíme tam už dávno na technické hranice. A to ani ty pidimalé - proto mobil musí člověk skoro každý den nabíjet, tak ani ty velké.

Není. Moderní auta s katalyzátory dnes nejsou zdrojem znečištění ovzduší... To je fáma, kterou živí velké průmyslové podniky jako jsou Arcelor Mittal a spol. > tedy skuteční znečišťovatelé.
IPace
no jestli jsou ti fyzici jako ty a neumej si najit pokrok v oblasti baterii ani na internetu, tak to jste opravdu nekde v dobe pred valkou >😁

to ze se nejaka baterie naziva vseobecnym nazvem Li-ion jeste neznamena ze je to porad ta sama baterie jako pred 10-15 lety, dnes se jiz do 1kg da nacpat asi 3x tolik energie co pred tema 10-15 lety, a samozrejme se za tu dobu i zlepsila moznost vyroby a co tenkrat bylo na vyrobu drahe tak se dnes da vyrobit podstatne levneji, ano zkouka se i moznost levnejsi vyroby 😉
252kW
„Moderní auta s katalyzátory dnes nejsou zdrojem znečištění ovzduší... To je fáma"

Sakra vem si někdy bicykl a jeď se projet po nějaké alespoň středně vytížené silnici. Katalyzátor toho moc neřeší, DPF taky ne, vykuchaný DPF už vůbec nic. Mě nezajímají marketingové blitky a papírové parametry, ale zdravý rozum a zkušenosti. Mně emise i moderních aut vadí. Dvoutakty a diesely mým plicím a dalším orgánům vadí citelně. Nemám silniční kolo, protože se v provozu dýchá velice špatně. Skončily karburátorové benzíny a srovnatelně je nahradily smradlavý „eko" diesely.

Tím nevyvracím, že průmysl nevypouští blivajzy, ale i tak mám raději důvěru v moderní uhelnou elektrárnu někde ze městem napájející elektromobily, než cokoliv spalovacího přímo v autě.
[odkaz]
Avatar - CHerokee
CHerokee
No já jsem přímo z Ostravy. Přes zimu jí říkáme Mordor....stačí se podívat z dálky a každému je hned jasné proč. A auty to opravdu není. Ale právě těmi uhelnými elektrárnami a spol.
252kW
Nejsem si jistý těmi uhelnými elektrárnami. Kolem jedné uhelky jsem se dřív pohyboval a nebyla to žádná trága. Technologie pokročily. Ostrava je atypická, protože svinstvo z Polska atd. Ten Mordor pobavil 😄 .

Důvod k optimismu. Ostrava narozdíl od jiných tlačí na pilu s autobusy na CNG i elektrobusy.
Avatar - Magister
Magister
Taky jsem od Ostravy synek. No Polsko je výmluva našeho hejtmana,aby nemusel tlačit právě na Mittal a Steel a další průmysl v zónách (např. Brembo taky pěkně smradí). Místo toho jim dává ekologická ocenění, což je pikantní.

Ano o dopravu se Ostrava stará - jízdenky zadarmo v zimě, vyhozené prachy. Místo aby třeba dotovali nebo kontrolovali čím lidé topí.

I když svinstvem topí někteří všude, auta jezdí všude, ale u nás je mordor....bo co, bo fabriky.
IPace
kolik ze elektraren okolo Mordoru mate?...dve? a schvalne si nekdy nafilmuj jejich kominy a co z nich po 24 hodin provozu vychazi.... odvazim se tvrdit ze asi tak 100x min svinstva nez kolik vyprodukuji vsechny auta v Mordoru za ten samej den 😉

vis jaka je vyhoda elektrarny? ma jeden az dva kominy a na kazdem z tech kominu je tolik filtru a navic tak casto modernizovanych a cistenych, ze i auta s euro6 by bledli zavisti 😉

vas Mordor nezamoruji elektrarny, ale jine vyrobni podniky ktere maji taktez kominy a kterym se jeste z radnice dostava podpora, tam hledej hlavni pricinu 😉, take neprizniva poloha kdy velkou cast "smogu" vam tam posilaj vzdusnymi proudy Polsti sousede, a o nemalou cast take blizke OKD kde si s emisema hlavu nelamou protoze to vlastne nejsou emise ani poletavej prach...podle nich , dopravni infrastruktura jejiz soucasti jsou i auta sice nepridaji mnoho, ale nejaka cast to bude

celkem pravidelne jezdim okolo Opatovicke elektrarny (mam dojem 8 nejvetsi tepelka v CR), a ze by v okoli meli problem jaky je v Mordoru, fakt jsem si toho nevsiml a pribuzny co tam kousek v Opatovicich bydli jaksi take ne

PS> podle tvich textu to tedy vypada jako by jsi elektromobili nesnasel na zaklade toho ze zijes v Mordoru kde za situaci elektrarny opravdu temer nemuzou, ale ty jim asi zrejme pripisujes nejvetsi vinu >😁
topten
no, pravda je ze podle teorie relativity s rostouci rychlosti roste i hmotnost, ale při pozemských rychlostech mi to moc nedava smysl 😄