Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Morgan EV3 zamíří příští rok do prodeje

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 6. 2015
6
17
Zobrazit náhledy (6)
Morgan 3 Wheeler
Tříkolový Morgan EV3 nebude pouhých vývojovým prototypem, ale již v roce 2016 se z něj stane sériový model.

Morgan zveřejnil první informace o svém tříkolovém elektromobilu ve druhé polovině letošního června a oznámil, že jeho představení veřejnosti se uskuteční koncem měsíce na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale ještě před tím se 19. června odehrála premiéra na území České republiky ve Lhotě u Dolních Břežan.

Morgan Prague má totiž díky vřelým vztahům s mateřskou automobilkou možnost podílet se na vývoji a testování elektromobilu EV3.

V současnosti představuje Morgan EV3 prototyp v pokročilém stádiu vývoje, který je vybaven elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k) a hmotnosti 25 kg uloženým vzadu, zatímco lithium-iontové akumulátory s napětím 120 V jsou umístěny ve středovém tunelu mezi cestujícími a částečně i v přídi. Pro pohon běžných systémů tříkolky slouží původní baterie.

Elektromobil je s celkovou hmotností 450 km/h o nezanedbatelných 75 kg lehčí než konvenční 3 Wheeler s benzinovým dvouválcem v přídi a jeho výkonová hmotnost má být 227 koní na tunu oproti 156 koním na tunu.

Morgan prozatím neuvádí jak rychle umí elektrická tříkolka akcelerovat, ale maximální rychlost má být elektronicky omezena na 129 km/h, zatímco majitelé 3 Wheeleru se mohou odvážit až k rychlosti 185 km/h.

Dojezd elektřinou poháněného Morganu EV3 se má pohybovat okolo 240 km na jedno nabití a dobíjení z běžné sítě na plnou kapacitu akumulátorů má zabrat okolo čtyř hodin.

Před uvedením Morganu EV3 do sériové produkce má podle oficiálních informací dojít k jistým úpravám jeho vnějšího designu. Výroba se pak má rozběhnout koncem roku 2016.

Podle neoficiálních informací webu Worldcarfans se má cena elektřinou poháněné tříkolky pohybovat okolo 30.000 britských liber (1.165.000 Kč).

Morgan modelem EV3 vychází vstříc především poptávce zákazníkům ze zemí, v nichž jsou automobily s klasickými spalovacím motory zatěžovány dodatečnými daněmi, zatímco elektromobily jsou zde naopak dotovány.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

elektrický
SamanAR
| 30. 6. 2015
kolik ze elektraren okolo Mordoru mate?...dve? a schvalne si nekdy nafilmuj jejich kominy a co z nich po 24 hodin provozu vychazi.... odvazim se tvrdit ze asi tak 100x min svinstva nez kolik vyprodukuji vsechny auta v Mordoru za ten samej den ;-)

vis jaka je vyhoda elektrarny? ma jeden az dva kominy a na kazdem z tech kominu je tolik filtru a navic tak casto modernizovanych a cistenych, ze i auta s euro6 by bledli zavisti ;-)

vas Mordor nezamoruji elektrarny, ale jine vyrobni podniky ktere maji taktez kominy a kterym se jeste z radnice dostava podpora, tam hledej hlavni pricinu ;-), take neprizniva poloha kdy velkou cast "smogu" vam tam posilaj vzdusnymi proudy Polsti sousede, a o nemalou cast take blizke OKD kde si s emisema hlavu nelamou protoze to vlastne nejsou emise ani poletavej prach...podle nich , dopravni infrastruktura jejiz soucasti jsou i auta sice nepridaji mnoho, ale nejaka cast to bude

celkem pravidelne jezdim okolo Opatovicke elektrarny (mam dojem 8 nejvetsi tepelka v CR), a ze by v okoli meli problem jaky je v Mordoru, fakt jsem si toho nevsiml a pribuzny co tam kousek v Opatovicich bydli jaksi take ne

PS> podle tvich textu to tedy vypada jako by jsi elektromobili nesnasel na zaklade toho ze zijes v Mordoru kde za situaci elektrarny opravdu temer nemuzou, ale ty jim asi zrejme pripisujes nejvetsi vinu >:D
Avatar - Magister
elektrický
Magister
| 30. 6. 2015
Taky jsem od Ostravy synek. No Polsko je výmluva našeho hejtmana,aby nemusel tlačit právě na Mittal a Steel a další průmysl v zónách (např. Brembo taky pěkně smradí). Místo toho jim dává ekologická ocenění, což je pikantní.

Ano o dopravu se Ostrava stará - jízdenky zadarmo v zimě, vyhozené prachy. Místo aby třeba dotovali nebo kontrolovali čím lidé topí.

I když svinstvem topí někteří všude, auta jezdí všude, ale u nás je mordor....bo co, bo fabriky.
elektrický
252kW
| 29. 6. 2015
Nejsem si jistý těmi uhelnými elektrárnami. Kolem jedné uhelky jsem se dřív pohyboval a nebyla to žádná trága. Technologie pokročily. Ostrava je atypická, protože svinstvo z Polska atd. Ten Mordor pobavil :-) .

Důvod k optimismu. Ostrava narozdíl od jiných tlačí na pilu s autobusy na CNG i elektrobusy.
Avatar - CHerokee
elektrický
CHerokee
| 29. 6. 2015
No já jsem přímo z Ostravy. Přes zimu jí říkáme Mordor....stačí se podívat z dálky a každému je hned jasné proč. A auty to opravdu není. Ale právě těmi uhelnými elektrárnami a spol.
elektrický
252kW
| 29. 6. 2015
„Moderní auta s katalyzátory dnes nejsou zdrojem znečištění ovzduší... To je fáma"

Sakra vem si někdy bicykl a jeď se projet po nějaké alespoň středně vytížené silnici. Katalyzátor toho moc neřeší, DPF taky ne, vykuchaný DPF už vůbec nic. Mě nezajímají marketingové blitky a papírové parametry, ale zdravý rozum a zkušenosti. Mně emise i moderních aut vadí. Dvoutakty a diesely mým plicím a dalším orgánům vadí citelně. Nemám silniční kolo, protože se v provozu dýchá velice špatně. Skončily karburátorové benzíny a srovnatelně je nahradily smradlavý „eko" diesely.

Tím nevyvracím, že průmysl nevypouští blivajzy, ale i tak mám raději důvěru v moderní uhelnou elektrárnu někde ze městem napájející elektromobily, než cokoliv spalovacího přímo v autě.
[odkaz]