Novinky
odklon od názvu laguna je ze strany rendlíků pěkná kravina... :no:
Ber to tak, že Laguna už nemá priameho nástupcu, tak ako ani 407-ka či Vectra. Podľa mňa je to lepšie ako dať autu o veľkosti SX4 názov Vitara...
Tak Rendlík by se měl kompletně přejmenovat... a hlavně ten hrozný znak 😲
Tak tenhle blábol by si zasloužil zapsat do análů... a začít by se s tím mělo logicky právě u tebe!
Tak tenhle blábol by si zasloužil zapsat do análů... a začít by se s tím mělo logicky právě u tebe! 😲 8-s
Renault blázní, nejdřív nám nadělí Kádára a následně Taliban... Laguna přitom zní tak malebně. Naprosto tyto kroky nechápu. ;-\
Prečo vidíte problém v novom pomenovaní? Podobný prípad sme tu mali v prvej polovici 90. rokov, pamätáte? V roku 1990 prišiel koncept športovej placky s menom Laguna a o pár rokov sa toto meno objavilo pri nástupcovi R21-ky. Tiež to bolo len o čosi väčšie auto a už prišiel nový názov.
Renault nestavia na evolúcii a skoro vôbec ani na tradícii svojich modelov. Každý z nich je nový, vzniká na čistom papieri bez prekresľovania predchodcov (dobre, výnimky sa nájdu, koncept Fiftie odkazoval na 4CV a nové Twingo bolo inšpirované R5-kou Turbo).
Laguna bolo pekné meno, to uznávam, ale jeho hodnota aj pošramotená reputácia modelu podľa mňa nedáva dôvod na nejaké smútenie. 😄
Inak chystaný Talisman sa testuje spoločne s verziou kombi a už aj novým Méganom.
Renault nestavia na evolúcii a skoro vôbec ani na tradícii svojich modelov. Každý z nich je nový, vzniká na čistom papieri bez prekresľovania predchodcov (dobre, výnimky sa nájdu, koncept Fiftie odkazoval na 4CV a nové Twingo bolo inšpirované R5-kou Turbo).
Laguna bolo pekné meno, to uznávam, ale jeho hodnota aj pošramotená reputácia modelu podľa mňa nedáva dôvod na nejaké smútenie. 😄
Inak chystaný Talisman sa testuje spoločne s verziou kombi a už aj novým Méganom.
otazkou ostava....... co nuti znacky menit dlhorocne zauzivane mena..... ktore vo svete uz nieco znamenaju..... zeby zase zvitazil lacny marketing nad tradiciou a istymi hodnotami?
ja som v mene laguna nevidel zasadny problem .... a paci sa mi viac ako nejaky talisman
ja som v mene laguna nevidel zasadny problem .... a paci sa mi viac ako nejaky talisman
Bylo to tady zmíněno už x-krát - Laguna si zrovna vysokou reputaci nevybojovala. Minulý model zklamal spolehlivostí a současný už není žádný prodejní trhák. Myslím, že není důvod na tomto jménu lpět.
Tehdy to bylo součástí celofiremní strategie - přechod z číselného systému na jména. No, systému... dodnes nechápu, proč nástupcem 14 byla 9/11 a nástupcem 9/11 zase 19. Fajn, dejme tomu, tehdy jsem to nezkoumal, možná ty jako fanoušek víš proč to tak bylo?
Bol to len príklad, ale ani Safrane či VelSatis nepokračovali.
Čo sa toho číslovania týka, to je tiež pre mňa záhadou. Je dosť možné, že to zo začiatku nikto neriešil a potom sa do toho sami zamotali. Po R14-ke mohla prísť len 13-ka a 19-ka, lebo ostatné "nástky" už boli obsadené. Samotná trinástka je považovaná za nešťastné číslo. Peugeot sa tiež vyhol 606-ke, ktorá mohla evokovať pekelnú 666-ku. Tí sa do toho tiež pekne zamotali, ale vydržalo im to skoro celé storočie. Teraz už všetky Peugeoty budú končiť 08-kou a lacné modely 01-kou. Hovorí sa, že písmenové alebo numerické označovania áut navodzujú dojem luxusu oproti tým menným, ale určite to nie je pravidlo.
Čo sa toho číslovania týka, to je tiež pre mňa záhadou. Je dosť možné, že to zo začiatku nikto neriešil a potom sa do toho sami zamotali. Po R14-ke mohla prísť len 13-ka a 19-ka, lebo ostatné "nástky" už boli obsadené. Samotná trinástka je považovaná za nešťastné číslo. Peugeot sa tiež vyhol 606-ke, ktorá mohla evokovať pekelnú 666-ku. Tí sa do toho tiež pekne zamotali, ale vydržalo im to skoro celé storočie. Teraz už všetky Peugeoty budú končiť 08-kou a lacné modely 01-kou. Hovorí sa, že písmenové alebo numerické označovania áut navodzujú dojem luxusu oproti tým menným, ale určite to nie je pravidlo.
No dobře, Vel Satis byl pokus o krok stranou, nikoli nástupce Safranu... ale nějaký hybrid. Neúspěšný, proto bez přímého nástupce. Pojmenovat ob generaci auto Safrane by jistě šlo, ale ta kontinuita už tam stejně není.
Pak asi vidíš, že pokračování v numerickém číslování bez nějaké udržitelné logiky bylo pro Renault celkem problematické.
Peugeot se vyhnul 606 možná i proto, že modelový cyklus u 605-607 je delší než u ostatních, 607 se pak vyráběla současně s dalšími ##7 a dokonce myslím i ##8.
Pak asi vidíš, že pokračování v numerickém číslování bez nějaké udržitelné logiky bylo pro Renault celkem problematické.
Peugeot se vyhnul 606 možná i proto, že modelový cyklus u 605-607 je delší než u ostatních, 607 se pak vyráběla současně s dalšími ##7 a dokonce myslím i ##8.
Opuštění pěkného tradičního jména a zároveň opuštění půl století budované tradice praktických liftbacků (R16, R20/30, R25, Safrane, Laguna I, II, III) směrem k sedanu, no jdou na to hoši pěkně z ostra.... Přechod od praktických 5. dveří udělal u současné generace C5 i Citroën a nemyslím si, že by si tím nějak zvlášť pomohl....
Na techniku i design jsem opravdu moc zvědavý, protože nějaký moderní model střední třídy už Renault potřebuje opravdu jako sůl. Jen doufám, že nebude mít tak ubohou motorizaci jako nový Espace... A nad designem se taky vznáší mrak pochybností, protože to auto se prý vyvíjelo v Koreji a tedy primárně pro asijské trhy - přistižené prototypy působí dost těžkopádně...
No, ale nemalujme čerta na zeď, třeba to bude opravdu pecka - moc bych to Renaultu přál! 😄 :yes:
Na techniku i design jsem opravdu moc zvědavý, protože nějaký moderní model střední třídy už Renault potřebuje opravdu jako sůl. Jen doufám, že nebude mít tak ubohou motorizaci jako nový Espace... A nad designem se taky vznáší mrak pochybností, protože to auto se prý vyvíjelo v Koreji a tedy primárně pro asijské trhy - přistižené prototypy působí dost těžkopádně...
No, ale nemalujme čerta na zeď, třeba to bude opravdu pecka - moc bych to Renaultu přál! 😄 :yes:
Teraz trosku spekulacii o technike. Renault je aliancnym partnerom Nissanu. Nissan nedavno v USA predstavil novy model strednej triedy s nazvom Maxima. Ten je koncepcne az velmi podobny s maskovanymi prototypmi noveho Talismanu, nie len exterier ale aj interier nezaprie ze maju spolocny technicky zaklad, nebojim sa teda, ze pojde o nieco s korejskym povodom co vzniklo v spolupraci so Samsungom. Myslim si skor, ze to bude podobne ako Gashqai a Kagjar. Dalej vobec by som sa nedivil, keby pri odhaleni nam Predstavitelia Renaultu vysvetlili, ze vlastne nejde o nastupcu Laguny ale novy svojbytny model. Situacia je podobna ako u Kadjaru, kde sa rok spekulovalo ze Renault chysta nastupcu Koleosa (brat x-trailu) a nakoniec sme sa dozvedeli, ze to tak nieje. Laguna je meno ktore mi bude chybat. Ale trh v EU ju odsudil na zanik. Skoda mena, tradicie, koncepcie liftback pri rozumnych rozmeroch, nepaci sa mi trend zbytocne prerastenych modelov strednej triedy, vid nova Octavia. U Superbu su tie proporcie namieste. Pri novom modeli sa Renault zameriava na Cinu, takze nebude ani tak zalezat ako sa bude predavat v EU ale prave tam. A prave tam uz renault predava v EU znamy model Latitude pod nazvom Talisman. Preto tento krok. V EU si myslim ze sa bude predavat z rydzo prestiznych dovodou, Renault chce mat zastupcu v tejto triede, ale zaroven si uvedomil, ze v strednej triede je to v EU zabyte, a proti koncernu nemoze bojovat rovankymi zbranami, je to velmi strategicky krok, a az cas ukaze ako nan zakaznici v EU zareaguju, ale na nich sa Renault ako vravim uz nespolieha... klucova bude Cina. Nakoniec bude zalezat na samotnom aute nie na jeho mene.
Co je pro střední třídu v Evropě zabité? Je tady vyloženě volno pro pořádné a moderní evropské auto. Klasika je Pašík a Superb, ale alternativa se šmrncem MZD6 tu není.
I končící Laguna používala platformu (a techniku) Nissanu, ne? Předpokládám, že 4Control vychází ze systému Nissanu, kde má řízení obou náprav historii.
:yes: Donedávna sa ešte dosť intenzívne špekulovalo nad názvom Atalans (nie Atlantis ako sa píše v článku). Ten mi prišiel o čosi vznešenejší ako Talisman.
Čo sa týka toho škrtnutia liftbacku... neviem či v tejto triede je to za potreby, hlavne keď je možnosť zvoliť si kombi. Možno mi tu nejaký majiteľ liftbacku objasní výhody, ale čo mám známeho s twindoorovým Superbom, tak to so sklom vyklopil asi dvakrát v živote. Pri menších modeloch ako Octavia a Rapid mi dáva liftback väčší zmysel.
Čo sa týka toho škrtnutia liftbacku... neviem či v tejto triede je to za potreby, hlavne keď je možnosť zvoliť si kombi. Možno mi tu nejaký majiteľ liftbacku objasní výhody, ale čo mám známeho s twindoorovým Superbom, tak to so sklom vyklopil asi dvakrát v živote. Pri menších modeloch ako Octavia a Rapid mi dáva liftback väčší zmysel.
Laguna je najstarším zástupcom v triede a vlak s konkurenciou ju už dávno odbehol, takže po dlhých rokoch bude mať Renault čo dobiehať. Z hľadiska dizajnu najnovšie počiny Renaultu (najmä vydarený Kadjar) vzbudzujú nádeje, menej už technika, kde je zrejmé, že bude obdobná ako u Espace, t.j. motory maximálne objemu 1,6 litra (s čím asi nebude môcť konkurovať Passatu a spol), len predný pohon atď.
PS: proč kurník mění jméno?
Taková hypotéza na pobavení, o které sám nejsem přesvědčený: marketing u každého nového modelu tvrdí, jaká to bude pecka a že něco takového tu ještě nebylo. Občas se chce někdo zapsat do historie a přijde s nápadem model přejmenovat, protože přece Auris začne psát úplně novou kapitolu v dějinách značky. Dokud to tlačí do hlavy jen zákazníkům, je všechno v pořádku. Jakmile ty kecy ale začnou brát vážně v automobilce samotné, je zle a klidně zahodí tradici mnoha generací, aby představili umírněnou evoluci modelu.
Jsem konzervativní a netajím se tím, takže není divu, že nemám rád hrátky s jmény.
co sa tyka mojho nazoru.... v mene laguna som zasadny problem ani nejaku chybu nevidel.... znelo pekne.... bolo uz roky zname zauzivane a hadam aj medzi fandami nielen renaultu moc oblubene...... ale talisman? nazov talisman nepovazujem zrovna za kluc k uspechu noveho renaultu.... mozno prave naopak.... pride mi to ako nestastny a uplne nezmyselny krok.... ale tak uvidime... renault je vzdy plny prekvapeni a niekedy nie len tych prijemnych ... meno laguna ozaj nemalo chybu
Počkej, až se Renault chytne se stylem Clia a Capturu... podle mě jim to taky nějakou dobu vydrží.
Nový model dostane nové jméno, jasně.
Půjde-li však Talisman ve šlépějích dosud představených nových modelů značky, tak se o jeho úspěch nebojím.
Superbů se 176kW biturbem nula, Superb tenhle motor bohužel nemá. Passatů - nevím, myslím že u nás bude nejvíc 2.0TDI 110 a 140kW (tak 60:40, nějaké 4x4, Superb totéž), BiTDI bude pár procent... v Německu jich bude ale dost.
Superb II se celkem slušně prodával i s tou 3.6, čekám, že 2.0TSI 4x4 206kW nebude úplně marginální. Pokud bude top motorizací Talismanu 1.6TCe, tak to stačí tak tak na prostřední motorizaci Superbu (1.8TSI).
Pokud mluvíš o prodejním úspěchu a neúspěchu, tak to je zase jiný úhel pohledu. Klidně se s tebou vsadím, že na prodeje Superbu Talisman v této generaci nedosáhne (v Evropě). Top 5 ve složení Passat-Insignia-Mondeo-508-Superb se asi ještě zamíchá, ale pro ostatní bude těžké se mezi ně vklínit.
Na porovnani prodeju jsem zvedav. Kdyz ale vidim tu hruzu ve Skoda konfiguratoru, tak bych si na Superba moc nevsadil. Takova zbastlena OIII z toho proste strsne kouka.
[odkaz]
Tak si vsaď proti Superbu, já do toho půjdu...
Bez 2.0dci nemá Talisman na top 5 šanci
Laguna II - já nevím, mně se to auto líbilo a nemám pocit že by převažovaly negativní emoce. Laguna III toho bohužel přinesla jen málo a designově se většině netrefila do vkusu.
Uvidime kto to potiahne najdlhsie 😄