Honda kompletně odhaluje model HR-V v evropské specifikaci. Přichází do stále se rozšiřujícího segmentu crossoverů na pomezí malých aut a nižší střední třídy.
Jak se mi to auto celkem líbilo na prvních fotkách, tedy spíše renderech, tak tady už tak nadšen nejsem. Červená vozu vysloveně nesluší a působí jako jakási hrouda na kolech. Interiér vypadá dobře z fotek, ale ta navigace pro spolujezdce, ta mne dostává do kolen :-)
I tak je to zatím první Honda po dlouhé době, která by mohla alespoň do určité míry oslovit i Evropany, kteří si nelibují v Sci-Fi >:D
Mluvíš o Capturu? Nechci se tě dotknout, ale to tvoje přítelkyně musí být opravdu nadstandartních rozměrů ne? Vždyť jsem se tam vešel i já dozadu, sice bych s tím asi nejel na dovolenou k moří, ale po městě, maximálně pro děti malé, proč ne? V CX3 jsem se ještě nedíval, jen ve dvojce, která by měla být podobná :-)
Mám presne ten istý názor.
čím si ma toto auto nezískalo je, že sa na niečo ako cross len hrá.
Prečo automobilky robia automobily, ktoré vyzerajú ako SUV, majú vyvýšený podvozok ako SUV, ale dajú tomu náhon iba na predné kolesá?
Jediná výhoda týchto pseudoSUV je, že sa s nimi perfektne parkuje na chodníku.
Je o právě proto, že dnes se SUV nekupují kvůli jízdě v terénu, ale jsou to městská stylová vozítka často s pohodlnějším podvozkem, lepším nastupováním a výhledem... I tam, kde máš možnost 4x4, lidé často dobrovolně volí 4x2. Třeba Duster má drtivou většinu verzí k dispozici v obou variantách, přesto jsou čtyřkolky prodávány méně než v polovině. Pokud by SUV byla jen do terénu, proč by více než půlka zákazníků dobrovolně volila předokolku? Je to proto, že SUV nejsou jen o terénu. Už dávno.
Nemám pocit, že by sa crossovery ako HR-V, Captur, SX4 tvárili nejak moc terénne. Ten vyšší posed dodáva trochu pocit bezpečia a hlavne to ľahšie nastupovanie/vystupovanie. Tiež ideálna voľba na rozbité cesty, taká mestská džungľa. Tiež máme doma Sedici len s predným náhonom. Pri väčších crossoveroch absencia 4x4 už pôsobí trochu smiešne.
Od tohto auta som nič nečakal, lebo už nejaký čas sa mi Hondy nepáčia, ale z nového HR-V som bol veľmi milo prekvapený. Interiér je na japonca ozaj slušne spracovaný, všetko tak ako má byť, pohľad upúta len nekonvenčné vetranie na strane spolujazdca. Som zvedavý na cenu, ale predpovedám tomuto modelu úspech. :-)
Rozměry ok, motory ok, převodovky ??, vzhled atraktivní, slušná výbava. Líbí se mi....
Jen mi vrtá hlavou, když už si Japonci dají tu práci a připraví verzi pro Evropu, proč potom pro toto teritorium neprotáhnou trochu délku opěradel (alespoň u předních sedadel, když ta zadní jsou Magic :-))?! Na obrázku je zřejmé, že HR-Včko má opěradla dlouhá tak akorát pro střední asijskou postavu.
Kladné body za nízko položenou nákladovou hranu (v této disciplíně exceluje CR-V také) a za tichý interiér! To jsou parametry, které v těžké konkurenci mohou mít velký význam. Chválím také otvíratelné střešní okno, to Evropané nějak v této třídě neumí. Naproti tomu dotykové ovládání tam, kde nedochází ke kombinaci funkcí tlačítek (viz klimatizace), je stupidní trend...
Podle mého se rozhodně nejedná o hroudu na kolech ;-) , design se mi velice líbí: nepostrádá tradiční, ale v tomto případě snadno akceptovatelnou příď, dynamické tvary, které přilákají pozornost všech okolo, a celý vůz působí příjemným, elegantně sportovním dojmem. Snad jen ta zadní světla mohla být pojata méně bumfarciózně v jejich rozměrech: zde by trochu toho filigránství bylo určitě ku prospěchu.
Věřím, že bude slušet slečnám a dámám, stejně jako mladým mužům :-) .
S temi operadly souhlas, taky jsem se svezl v Jazzu a nebyl zadny problem oproti sluzebni Fabii, ktera je delana na velke evropany a operadlo konci v puli zad >:D
Nechce to koukat na cm dle fotek, to bude asi ta chyba ;-)
Logika CVT je, alespoň podle amerických testů, skvělá, mělo by to být projevem podobné spíše měničovým AT, než CVT, ale je fakt, že byla řeč o Accordu 2.4, který má dost točivého momentu.
Vypadá dobře zvenku, zevnitř, bude asi prostorné uvnitř i v kufru, nabídka motorů je sympatická, myslím, že to Honda jako celek trefila. :yes: Zbývá poslední a zásadní krok - nezabít to cenou, což se tradičně vcelku daří...
Napřesrok 1.5 VTEC TURBO a 4x4 a bude to dokonalé. ;-)
nie je to laska na prvy pohlad ale tak nejak skor na druhy pohlad alebo na treti ..... ale priznavam ze ma to auto zaujalo.... zrovna krasavec to nie je ale zaujima ma, nenechava ma chladnym a je tu citit originalnost tohto produktu.... a to ocenujem.... z tohto auta nieco vyzaruje.... a ocenujem aj to ze predne partie a vobec auto ako celok nie je len zvacsenou alebo zmensenou kopiu inej hondy ( civic, CRV ) ... ocenujem vlastny originalny dizajn a pritom niet pochyb ze je to honda..... :yes: co ma uz tesi menej je absencia stvorkolky a hadam aj nejaky silnejsi benzin k tomuto autu by nemusel byt od veci ... taka 1,8micka zo civicu by bola krasna.... :yes:
suma sumarum.... zaujimave a originalne auto .. kral segmentu to asi nebude.. ale ma moje sympatie :yes:
"zrovna krasavec to nie je" - když se rozhlédneš po kategorii malých SUV, co podle tebe vypadá lépe? pro mě je tak na třetím místě, za CX-3 a Soulem. CX se mi na fotkách moc nelíbila, ale naživo je to v pořádku. :yes:
HR-V nevypadá jak ocucaný bonbon, zachovalo si určitou pro SUV typickou robustnost a hranatost, má v pořádku proporce, kupésiluetu dotáhlo ukrytím klik do konce, u mě prostě dobrý. :-) Mám určité výhrady k masce chladiče, ještě bych k tomu přikoupil tu od Mugenu.
ano uznavam ze CX3 aj soul sa mi tiez pacia viacej.... ale u mna v tejto triede vitazi jednoznacne vitara.... aj dizajnom aj praktickostou plus ma moznost 4kolky...... a udajne vyborny podvozok a je to fakt lahucke auto... s agilitou swiftu.....
honda hrv je ale zaujimava to ano...... dokonca ten zadok je velmi sikovne rieseny je kompaktny neposobi ani moc tlusto a dlho a pritom skryva riadny kufor..... po praktickej stranke to honda vie.... vyraba netuctove vozy ktore mozno vyzeraju zvlastne ale priestor a praktickost im nechyba.... hrv moze byt fajn auto aj pre nejednu mamicku.... sikovne neokukane mile auticko na rozvoz deti do skoly ideal...... do mestskej dzungle to moze byt sikovne
proporcie su ok aj pomer dlzky k sirke a razvor.... ocenujem :yes: originalnost sa HRV neda upriet..... mne sa HRV paci viac ovela viac ako civic alebo CRV.... a to ako vravim... krasavec to u mna pritom ani nie je.... ale netvrdim ze sa mi nepaci.. ;-)
Taky si myslím že se Honda konečně přesně trefila do vkusu evropanů. Jestli bude jezdit tak dobře jak vypadá tak to bude štika v rybníce malých SUV. vypadá že bude o dost prostornější než CX3, kam jsem si za sebe téměř nesedl. Fakt se na ni těším. Jen to nezprznit cenou.
prý uvažuje o odchodu z evropského trhu. No, tohle auto ji do takového rozhodnutí může jen postrčit. Těžko kritizovat jednotlivosti, z hlediska designu je to celé špatně, zhruba na úrovni iX35. Jenže ten Hyundai už dělá nový tucson a to je designově jiná káva, honda je s podobnými produkty už definitivně odsunuta do role statisty.
To se teď probírá na srazech veteránských BMW u Baumaxu? >:D
Tucson vypadá lépe, ale to by byl spíše problém CR-V, pokud by ho mělo. V tomto případě můžeme debatovat o tom, jestli lépe vypadá HR-V nebo Creta. Hyundai se líbí proto, že zcela bezostyšně kopíruje evropský design, pokud je to něco, co zaslouží ovace, pak tleskejme.
Každá značka by měla respektovat své kořeny a pokud je nemá (H/K), tak se inspirovat vlastními kulturními tradicemi. Americké auto by tedy mělo nést určité americké rysy (Cadillacy, Cruze, atp) a asijské auto by se mělo svým původem inspirovat též a nevypadat třeba jako ...Alfa Romeo. A když už jsme u toho, Alfa Romeo by zase měla těžit z italské tradice a nevypadat jako BMW.
A těch let, co je ještě budeš potkávat kolem sebe na silnici... jéje >:D Až na ně dosáhnout i nynější kupci vylítaných verků z 90. let... >:D Těš se >:D
Myslím, že se Honda to opět dokonale netrefila, vnější design je sice o fous lepší než ufoidní kreace ala Civic, ale třeba proti Capturu nebo CX-3 absolutně bez šance. Interiér vypadá také velmi zvláštně a obrazovka u spolujezdce to dokonale podtrhuje a smrtelnou ránu ve finále zasazuje atmosférický motor malého obsahu, který má sice papírově nějaké kW, ale mizerný točivý moment, takže pro crossover docela nevhodná motorizace a naftu, byť tato je skvělá, v této kategorii pidicrossek nikdo nekupuje.
parametre v benzine to ma ok .. lepsie ako nejeden nizsi hatch 1,6tka... pririta tohto auta nebude trhat asfalt... mamicka s dietatom to nepotrebuje.... ;-) .. skor oceni variabilitu interieru spolahlivost ... auto nevyzera ako dodavka a dava majitelovi punc originality... to je to co sa tu rata a co predava
Je to městský crossover, maloobjemová atmosféra s max. výkonem ve vysokých otáčkách je prostě pro takové auto nevhodná. Netvrdím, že je to nepoužitelné, ale přeplňované motory nebo velkoobjemový benzín Mazdy v tomto směru splní svůj účel daleko lépe a u typické klientely této třídy (ženy) malá atmosféra žádnou parádu nenadělá, takový uživatel(ka) chce šlápnout na plyn a jet a ne čekat na výkon v otáčkách rozparáděné cirkulárky.
Tak on je tam hlavně problém v tom, že je to jediný benzin v nabídce a tu 1.8ku by to opravdu chtělo. Hlavní je třeba si uvědomit, že pro stejnou dynamiku není třeba ten motor točit zas o tolik více (aby z toho byla cirkulárka), v podstatě by mu vzhledem k hmotnosti měly stačit o cca 15-20% lehčí převody (nebo to prostě točit o 15-20 % výše), aby se dotáhl např. na Yeti s 1.2 TSI, který má o 100 kg více.
No a kolik to tedy ma vykon ve 3000tis?
To jako ze bys do maleho auta chtel davat tezky 2,0 benzin, ktery by te stejne sezral a odrovnal akorat napravu a jizdni vlastnosti?
Nekdo tu nahore mluvil o uvedeni 1,5 turbo, takze nevidim problem s timto zakladem 1,5 atmo.
Ano, do crossoveru je dvoulitr Mazdy daleko příjemnější volba pro městské popojíždění. Rozdíl hmotnosti samotných motorů 1.5 vs 2.0 bude minimální. 1.5 turbo tam měli dát hned.
A zaklad by bylo co za motor? 1,5Turbo bude asi pro 4x4 jako je u Mazdy vykonejsi 2,0 pouze pro 4x4.
Jinak aspon budeme moci porovnat spotreby Honda 1,5 vs Mazda 2,0. Zatim papirove ma Honda o cca pul litru lepsi.
Trošku se zamysli. Dvoulitrový benzin bude proti patnáctistovce těžší tak o 15 kilo, s příslušenstvím možná 25 kilo (pro zajímavost, rozdíl mezi Civic 1.4 a 1.8 je 23 kg se vším všudy). To není nic výrazného. Navíc, co by to pak dle tvé logiky mělo udělat s tím 1.6 dieselem, který je ještě výrazně těžší (se vším příslušenstvím +83kg)? To by se ta náprava musela rozzlomit snad už při stání...
Kroutak je potreba pro terenak do terenu, ale neni nutny pro silnicni auto s designem cehokoli. Pro takto tezky auto je uvedeny kroutak jako zaklad bohate dostacujici. Ty tve papirove kW jsou dle tabulky stejne rychle jako 1,6 nafta s obr kroutakem. Cim to auto tedy zrychluje, kdyz ten motor je dle tebe spatny. Pro male najezdy do 20tis je uvedena 1,5 idealni spolehliva a servisne nizkonakladova volba. Za ni jedine :yes:
suhlas .. ta 1,5ka bude v mestskej praxi pre cloveka s najazdom do 25 tisic rocne na nezaplatenie... idealna motorizacia... papierovo dokonalost.... a v praxi to asi nebude inak... bude mat dobru spotrebu .. vydrzi aj mestsku dennodennu zataz bez utrap a bude radost ho vytacat kdesi na dialnici alebo cestach kde sa da jazdu uzit... naklady budu tiez primerane a hadam by to mohla utiahnut aj mlada rodina.... kto chce sportiak a luxus hold X5ka to nebude.... ale to ani nie je ciel teto hondy.... ;-) .. honda stavila na pouzitelnost.... spolahlivost a originalitu.... a to je sympaticke :yes:
Konecne dalsi normalny crossover po vitare. Ja od auta dlheho cca. 4,2 metra ocakavam, ze bude mat viac miesta ako obdobny hatchback za podobnu cenu, nie ze to bude nafuknute miniauto...
Ma vyssi posed, dobry vyhlad, jednoduche nastupovanie, miesto pre 4 urastenych dospelych, kufor cca. 450 litrov, Magic Seats, spolahlivu atmosferu, toto nie je modna hracka, toto je zmysluplne plnohodnotne auto, kludne aj pre dochodcov, mamicky s detmi, do mesta, za mna palec hore...
suhlas... prave vitaru mi to pripomina.... ale samozrejme ze nie dizajnom ale tou pouzitelnostou na bezny den pre bezne podmienky... pre mladu rodinu...... len ta 4kolka mi tu trosku chyba aj ked uznavam ze auta tohto typu sa viac predavaju v dvojkolkach a teren im je cudzi lebo skor operuju v mestskej dzungli.... nova vitara je u nas uz uspesna... vidim ju uz na cestach... snad bude vidiet aj tuto hondu... ma co ponuknut :yes:
Cítím to podobně. Když chci udělat ohledně auta kompromis, tak bych rád, kdyby ho vyvážilo něco jiného. Tedy pokud u crossoveru obětuju jízdní vlastnosti a spotřebu, chci mít komfortní podvozek a prostornou kabinu, ne aby mi to žralo, v zatáčkách kňučelo, bylo to tvrdé jako prkno a ještě to bylo uvnitř menší, než ten hatch. 8-s
ale Hyundai Creta se mi líbí asi víc, i když Honda bude mít líp vyřešený interiér (sklopení zadních sedadel do roviny + možnost vyklopení sedáků vzhůru)
Je to dva roky zpatky, co jsem psal, ze Vezel nevypada vubec spatne, no staci, aby prosly ty dva roky, je tady Captur, CX-3, 500X, z levnejsiho soudku treba Vitara - a proti tehle konkurenci nejak neumim najit ani jediny duvod, proc koukat po tehle Honde. Mozna by to chtelo jit trochu s dobou a nemyslet si, ze kdyz udelam neco, co vypada uplne jinak, nez zbytek sveta, tak to nikdy nezestarne... Skoda promarnene sance.
Pro fanaticke hondare samozrejme nene, ale pro lidi, kteri chteji koupit libive auto, ktere si mohou jeste podle sebe "vystajlovat" je Honda out, konkurovat muze tak maximalne te Vitare, nebo Crete, pokud prijde i do Evropy.
Pockajme si na cenu, dovodov je viac:
- priestor a kufor
- atmosfericky motor stvorvalec s dostatocnym vykonom
- posed, vyhlad, nastupovanie - maly crossover toto vsetko neponuka automaticky
Ale no tak, nebud smesny...
- Prostor a kufr bude az na jednotky procent stejny, jako u ostatnich aut ve tride, tohle neni argument
- Atmosfericky motor je zaklinadlo fandu japoncu, ale jak je videt v Evrope to proste nefunguje, kvuli atmo motoru si auto kupuje minimum zakazniku, preferuje se tu turbo, at uz je v cemkoliv.
- Posed, vyhled, nastupovani: Chces jako mezi radky naznacit, ze na tom Honda bude nejak zavratne lepe, nez Captur, 500X, CX-3 atd..? >:D
Asi sis nevsiml, ze nehodnotim spolehlivost, ostatne u auta, ktere jeste neni na trhu by to bylo o nicem, ale pisu o tom, co zakaznici v Evrope chteji kupovat - a tam jsou atmosfericke motory drceny malymi preplnovanymi tak, ze nabizet motor bez turba jako hlavni motorizaci se pomalu rovna trzni sebevrazde.
On bude asi rozdil v tom co chteji kupovat a co jim automobilky umi nabidnout. Je jasne ze nabidnout atmo motor splnujici prisne emise uz neni jen tak. U Mazdy je videt ze ta tva sebevrazda nefunguje, si trochu mimo ;-)
Hele, zákazníku v Evropě - toužíš po turbeném litrovém tříválci? Počítám, že tvoje přítelkyně, když už se tu řeší i ženské, má ve skříni latexový overal, pouta a rákosku a že býváš hodně zlobivý chlapec. Pak bych to asi chápal. :-!
Uz vidm tu CX3, ktera je vnitrnim prostorem a kufrem stejna, asi jsi si popletl auta. Na rozdil od konkurence bude nabizet jak atmo tak turbo, takze ma tady vyhodu. Nevidim nikde tu promarnenou sanci. Take nevidim nikde to, ze zrovna tady u tohoto auta udelala Honda neco co vypada uplne jinak nez zbytek sveta >:D
Z toho tveho vyberu prichazi v uvahu Captur, zbytek je bud maly nebo divny.
Mariachi má každopádně pravdu alespoň v tom, že kdyby HR-V přišlo už před rokem, vyvolalo by daleko větší haló efekt. V téhle kategorii začíná být dost narváno a auta, co přišla dřív, mají lepší startovní pozici.
Niesom smiesny:D
- kto z crossoverov triedy B ponuka MagicSeats?
- kto ponuka 450 l kufor?
- kto ponuka priestor pre 4 chlapov?
- kto ponuka stvorvalec?
- kedze su to casto preudoSUV, je aj ten vyhlad, nastupovanie hlavne dozadu atd. pseudo, inymi slovami nic moc...
- atmosferu chce strasne vela ludi, to ze EU vyrobcovia chcu nanutit oturbene trojvalceky..., moznost kupit ako zaklad atmosfericku 1.6tku vidim ako jednoznacku vyhodu
Skus najst vsetky tieto veci pokope u konkurencie...
Pozri sa na konkurentov, cx3 je mala, uzka atd., 500X priestor vzadu obetovany dizajnu, Captur ma 0,9 trojvalcek a vzadu trestnu lavicu, 2008 a pod nemaju ani poriadne motory, aj sa naklanaju, plnohodnotnych konkurentov nie je vela...
Vzdyt jo, to byl jen dloubanec (oba vime, ze kdyby tady Yetiho srovnavali s cimkoliv, tak by stejne vyhral).
Co se tyka magic seats - osobne znam par majitelu Hond, vetsinou Civicu, a az na jednoho ani nevedeli, ze neco takoveho v aute maji. Nemyslim, ze by tohle byl duvod proc koupit Hondu a ne neco jineho.
Kufr ma mozna 450 litru, no sam vis, jak funguje matematika pro zakladni skoly (tedy mel bys to vedet) - staci posunout plato o tri centimetry nahoru a uz mas o 30 litru vetsi objem kufru, nez "konkurence", tedy tohle muze byt sice argument, ale asi u jineho typu auta.
A o atmo motoru jsem uz psal, v Evrope to proste neni argument proc koupit, ale proc nekoupit. A za 1,5 turbo si Honda jiste napali takovou cenu, ze se bude smat i premie.
Co chci tim vsim vyjadrit - Honda zkratka tohle auticko mela uvest na EU trh uz pred rokem, rokem a pul, ted je tady konkurence, ktera nepusti a HR-V to bude mit hodne tezke, pri standartni cenove politice Hondy to vidim na propadak, byt to nemusi byt nijak spatne auto.
Mariachi, to jako že vážně? Clio s alergickou reakcí a mutant líbivá auta? Zdá se, že tu máme úplně novou dimenzi líbivosti. Ale třeba k tomu staří zářivé laky a jinak lakovaná střecha. :-)
Proč ne? Netvrdím, že je HR-V líbivé, už tu někdo napsal, HR-V možná není láska na první pohled, ty tvary musíš chvíli studovat. To ale nemění nic na tom, že C + 500 určitě nejsou líbivá. :-!
Ale no tak... Hlavni prednosti Capturu, 500X, CX-3 je jednoznacne design, vzhled. To je to, co oci zakaznika pritahne prave k temto autum + moznost si je dostajlovat, customizovat, coz Honda nenabidne. Takze presne jak pises vyse - zarive laky a jinak barevna strecha. BTW.: To umi i treba mainstreamova KIA Soul.
Uvedenie na európsky trh trvá strašne dlho a je až komické ako rok vystavujú "koncept HR-V". Bohvie koľko záujemcov si medzičasom kúpilo radšej niečo iné.
Dlouho, nedlouho, o to v zásadě nejde, že existuje nějaký Vezel, ví v Evropě pár tisíc lidí, navíc to zpoždění mělo svůj dost pádný důvod, zarážející jsou je dvě věci - proč se nenabízí s 1.5 VTEC Turbo a proč tu není čtyřkolka. Obojí doufám dorazí napřesrok kdy proběhne (už :-) ) facelift, takže by to mělo být později OK a pochopil bych rozvrstvení novinek do delšího časového úseku, ale zase být Hondou, minimálně bych naznačil, že se něco dalšího chystá. Pokud se ale nechystá, je to nepříjemné. :-|
Tak v tomto bodě nesouhlasím, faktem je, že 150 Nm není na auto, které bude spoustě lidem sloužit jako rodinné, zrovna moc, i když zřídka bude plně naložené. Nejde tedy ani tak o zrychlení, jako spíš o každodenní použitelnost. Ten nový 1.5 VTEC TURBO, co se dává v Japonsku už do dvou aut [odkaz] není supervýkonný, má 150 koní, ale 200 Nm, což by se hodilo, to má právě ta CX-3 z atmosférického dvoulitru, takže nějak brutálně moc to není.
Jasně že se jich prodá minimum, ale pokud ten model mám, není důvod ho nenabízet, už se tu prodávaly větší prodejní nesmysly. ;-)
Jsem tu mimo ultrafans snad jediný, ale design Vezelu tak negativně nevidím. Konkurenti jsou z velké části roztomilé ocucané bonbonky, no a Honda na to jde trochu jinak. Ve srovnání s takovou Vitarou se podle mě rozhodně nemá za co stydět. Jen to možná chtělo, aby přišel dříve.