Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V pro Evropu: Dva motory, dvě převodovky

Aleš Dragoun
Diskuze (93)
Honda kompletně odhaluje model HR-V v evropské specifikaci. Přichází do stále se rozšiřujícího segmentu crossoverů na pomezí malých aut a nižší střední třídy.

Nové HR-V pochopitelně nemá se svým stejnojmenným předchůdcem z let 1999-2006 nic společného. Připomeňme, že se představilo už koncem roku 2013 v Japonsku pod názvem Vezel, kupříkladu v USA se používá stejná zkratka jako na starém kontinentu. Design subkompaktního crossoveru svalnatých proporcí a až sportovních dynamických tvarů s délkou 4294 a výškou 1605 mm byl tedy již mnohokrát popsán, tým návrhářů vedl Masaki Kobayashi. Samotná Honda hovoří o siluetě kupé, i když má auto dva páry bočních dveří a výklopnou zadní stěnu. Otřepaná marketingová fráze? Určitě, jenže zadní kliky jsou v tomto případě skryté v sloupku C...

Pro Evropu najdeme pod kapotami dvojici motorů. Zážehový přímovstřikový čtyřválec 1.5 i-VTEC s variabilním časováním dává 96 kW, přeplňovaný vznětový hliníkový 1.6i-DTEC s malým turbem pak 88 kW. Ten samozřejmě využívá recirkulace výfukových plynů EGR, norma Euro 6 je za dveřmi. Benzinový motor lze kombinovat buď s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s CVT včetně sedmičky předprogramovaných rychlostí a vylepšené logiky. Early Downshift During Braking (EDDB) pomáhá brzdit motorem, Fast Off zase při předjíždění. Pro diesel volba variátoru neexistuje. Poháněna jsou výhradně přední kola, HR-V se bude pohybovat hlavně ve městě a mimo něj, na nezpevněnou cestu také přední pohon zcela dostačuje.

Podvozek disponuje rozvorem 2610 mm, zavěšení sestává z předních vzpěr McPherson a zadních vlečených ramen tvaru H s torzní tyčí. Přední kotoučové brzdy (s vnitřním chlazením) mají průměr 293 mm, zadní pak 282 mm. HR-V dostalo moderní elektrickou parkovací brzdu a také adaptivní posilovač řízení. Povinné ABS s EBD, brzdovým asistentem a stabilizací doplňuje asistent rozjíždění do kopce. Podlahu mimochodem chrání trojice krytů, která navíc zlepšuje aerodynamiku. Padesátilitrová palivová nádrž je umístěná uprostřed. Šestnáctipalcová kola obouvají pneumatiky 205/16, větší „sedmnáctky“ pak 215/55. Na samonosný skelet byla použita ze 27 % vysokopevnostní ocel.

Honda HR-V má v základu osm airbagů, armádu bezpečnostních asistentů zastupuje třeba City-Brake Active, který sníží riziko kolize při nízkých rychlostech (do 32 km/h), dokáže i zcela sám vůz zastavit. Dále ve výbavě najdeme hlídače čelních střetů, čtení dopravních značek, inteligentní tempomat, který zpomalí, když si přečte omezení rychlosti, v neposlední řadě pak dále varování před svévolným opuštěním jízdního pruhu. Systémy samozřejmě nejsou všemocné, fungují většinou až od 15 km/h výše, samočinné přepínání světel dokonce až po překročení 25 km/h. Ale dají se rovněž vypnout. Vyšší specifikace mohou mít i parkovací kameru.

O vyšším posazu v kabině není třeba dlouze hovořit. Variabilita perfektně odhlučněného interiéru (65 dB při 100 km/h) z měkčených materiálů je příkladná a může směle konkurovat MPV, Honda samozřejmě využívá svých „magických sedaček“. Zadní lavice je sklopná ve standardním poměru 60:40 do podlahy, ale sedák lze také připevnit k opěradlům a sklopit se dá navíc ještě sedadlo spolujezdce. Prostě hondí klasika... Základní objem zavazadelníku je 453 l, dá se rozšířit až na 1026 l. Nakládací hrana se nachází nízko, pouhých 650 mm nad zemí. Kabinu zdobí chromované doplňky, sedadla jsou potažena v základu látkou, ve vyšších specifikacích i kůží, buď jen částečně, nebo zcela.

Informační systém Connect známe z větší CR-V 2015, používá Android a poskytuje kromě základních informací o vozidle i spojení se světem pomocí dotykové obrazovky. Samozřejmostí je podpora standardů WiFi, Bluetooth, HDMI a MirrorLink, Japonci nabízejí i navigaci od Garminu. Základní audio má čtyři reproduktory, lepší šest, za příplatek je s trojrozměrným zvukem, takže se majitel, který tuto položku zaškrtne, může těšit na koncertní sál.

V nabídce je osm barev karoserie: červená Milano, modrá, stříbrná, černá a „ocelová“ metalíza, perleťové laky zastupují modrý, černý a bílý odstín. HR-V je možné vybavit i posuvnou prosklenou panoramatickou střechou o délce skoro 85 cm, navíc s roletkou. Tažné zařízení lze odmontovat, diesely mohou za sebou vléct přívěs o hmotnosti 1,4 tuny, benzinové verze jen tunový.

Vnější vzhled se dá zušlechtit chromovanými doplňky, balíček Robust z vozu zase udělá skoro off-road, Convenience poskytne větší ochranu karoserie před nečistotami. Aerodynamický paket obsahuje dynamičtěji tvarované nárazníky v laku a za další příplatek svítí diodami. Milano Red obsahuje osmnáctipalcová kola Ignis s červenými prvky a hodí se ke stejnému laku, ráfky s těmito rozměry ale mají ještě další dvě provedení. Praktiky potěší Cargo s košem a přihrádkami na drobnosti v zavazadelníku, Illumination zase osvětlí kabinu i dveřní prahy. Honda má v katalogu příslušenství, držáky na tablet, mříž za zadní sedadla pro převoz čtyřnohých miláčků, střešní příčníky ke klasickým podélným nosičům (unesou 75 kg nebo dvě jízdní kola) a vlastní dětské sedačky pro děti do 12 let do standardních úchytů Isofix.

Od novinky si slibuje, že přetáhne zákazník jiných značek a ti přesednou do HR-V z kompaktních hatchbacků a MPV, marketing cílí na mladé a nezadané, případně svobodné páry.

Oficiální novinářská prezentace včetně zkušebních jízd proběhne příští týden v Portugalsku. Auto.cz u ní pochopitelně nebude chybět.

Honda HR-V – Základní technické údaje
Verze1.5i-VTEC1.5i-VTEC1.6i-DTEC
Převodovka/pohon6M/přední7CVT/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]149814981597
Počet válců/ventilů4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/660096/660088/4000
Točivý moment [N.m/min]155/4600155/4600300/2000
Maximální rychlost [km/h]192187192
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,211,210,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,65,24,0
Pohotovostní hmotnost [kg]124112491324

Aleš Dragoun
Diskuze (93)
2. 7. 2015 08:44
Re: 2013
Jak uz ti radil Dinar - uvolni se, uz tak ses ztrapnil dost...
Avatar - pumpkin
2. 7. 2015 08:34
Re: Červená NE
V Ženeve, ale bolo to potom aj na bratislavskom autosalóne.
2. 7. 2015 08:25
Re: 2013
Nejvetsi sranda je, kdy ultrafan nekoho nazve ultrafanem, to se pak ultrarehtam >:D
2. 7. 2015 08:22
Re: 2013
Ale no tak... Hlavni prednosti Capturu, 500X, CX-3 je jednoznacne design, vzhled. To je to, co oci zakaznika pritahne prave k temto autum + moznost si je dostajlovat, customizovat, coz Honda nenabidne. Takze presne jak pises vyse - zarive laky a jinak barevna strecha. BTW.: To umi i treba mainstreamova KIA Soul.
2. 7. 2015 08:14
Re: 2013

Vzdyt jo, to byl jen dloubanec (oba vime, ze kdyby tady Yetiho srovnavali s cimkoliv, tak by stejne vyhral).

Co se tyka magic seats - osobne znam par majitelu Hond, vetsinou Civicu, a az na jednoho ani nevedeli, ze neco takoveho v aute maji. Nemyslim, ze by tohle byl duvod proc koupit Hondu a ne neco jineho.
Kufr ma mozna 450 litru, no sam vis, jak funguje matematika pro zakladni skoly (tedy mel bys to vedet) - staci posunout plato o tri centimetry nahoru a uz mas o 30 litru vetsi objem kufru, nez "konkurence", tedy tohle muze byt sice argument, ale asi u jineho typu auta.
A o atmo motoru jsem uz psal, v Evrope to proste neni argument proc koupit, ale proc nekoupit. A za 1,5 turbo si Honda jiste napali takovou cenu, ze se bude smat i premie.

Co chci tim vsim vyjadrit - Honda zkratka tohle auticko mela uvest na EU trh uz pred rokem, rokem a pul, ted je tady konkurence, ktera nepusti a HR-V to bude mit hodne tezke, pri standartni cenove politice Hondy to vidim na propadak, byt to nemusi byt nijak spatne auto.