k tomu, že v ČR je registrováno zhruba 5 mil. osobních aut bude po vyřazení nějakých 700tis. aut docela zajímavé, co to udělá s údajem průměrného stářím vozidel. Dá se předpokládat, že v polopřevodech nová nebo zánovní auta viset nebudou, spíš ta stará.
těch nejvíc vyřazencých tipuji na škodu felicii, favorita a nějaký ty 120, Další budou levný auta jako fiesty, twinga, punta, trojkový bramboráky a podobně
Tak přesně na to jsem zvědavej taky. Se může lehce stát, že se najednou průměrný stáří aut v ČR rapidně sníží. Sem zvědavej co pak budou povídat chytráci, který nadávají jak jezdí po silnicích starý vraky >:D Já totiž moc starejch vraků na silnici moc nepotkávám, ale záleží asi na úhlu pohledu někdo považuje za starej vrak třeba 6-8 letý auto 8-s
To jsou holt auta, který byly konstruovaný tak, aby byli jednoduše opravitelný a prakticky nezničitelný. V současný době je ideologie naprosto odlišná. Teď se staví auta tak, aby šla hlavně jednoduše zrecyklovat. Jak dlouho to bude fungovat je vedlejší. Ty si prostě koupíš auto, proto aby si ho mohl co nejdřív po záruce zahodit a koupit si nový. Dovedu si představit, že za 20 let bude naprostá rarita potkat třeba dvojkovou Fabku 1,2 TSI, protože už budou dávný časy všechny ve šrotě s vysypaným motorem případně ti takový auto stát zakáže ,v návalu demokracie, provozovat.
Dneska se všechno dělá jako spotřebák, co nejvíc to okrást, aušosový materiály, tenký plast co v mrazu a horku po pár eltech křehne a prasaká to pod rukama.
"Praxi polopřevodů, kterou dosud úřad trpěl, přestože NEBYLA LEGÁLNÍ" co to je zas za bulvární text? Pokud by to bylo nelegální, tak by se to tak nedalo dělat.
Nedokonalá legislativa to umožňovala a tak se toho zneužívalo/kašlalo se na to, ale rozhodně se nedá tvrdit, že to bylo NELEGÁLNÍ, ale pro bulvár jsou tahle silná slova asi vhodnější.
Přiznám se, že mě se to také týkalo, ale bohužel díky hloupým zákonům, kdy nemůžu přihlásit vozidlo bez STK. Bohužel nestačí jen evidenčka, aby se převod dořešil a pak uložit RZ do depozitu. Proto jsem napůl rozebranou motorku, která prochází generální renovací, musel narychlo složit, dát do dodávky a "legálně" udělat STK ( kdy se motorka ani nenastartovala a neopustila kabinu dodávky), abych vyhověl zákonům a motorku dohlásil (nechápu, proč by nestačila jen evidenčka).
Sice by měla za rok nárok na veteránské značky, ale chci ji mít na bílých.
Další smutnou změnou novely zákona je, že před tím jsem zaplatil u auta 800,- za nové značky, dnes zaplatím stejný poplatek, ale značky příslušného kraje nedostanu, za ty si musím platit zvlášť, ale není to nutné, takže můžu mít ostravské značky a mít auto registrované v Praze - WTF? K čemu jsou pak rozlišené značky, když to dnes k ničemu není, to můžou být rovnou jednotné a ne krajské. Hold další záminka, jak tahat další peníze...