Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ministerstvo eviduje 682 tisíc aut v takzvaném polopřevodu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Ministerstvo dopravy stále eviduje na 682.000 aut v takzvaném polopřevodu. Toto číslo ale ještě není konečné, klesne odhadem o několik tisíc.

Tento počet připadá na vrub žádostem podaným v posledních dnech, které ale úřady dosud nestihly zpracovat. Prohlásil to mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Zbytek vozidel bude z evidence postupně vyřazen. Termín pro dokončení registrací vypršel v úterý.

Auta v polopřevodu jsou vozidla, která původní majitel odhlásil, ale nový dosud nepřihlásil. Praxi polopřevodů, kterou dosud úřad trpěl, přestože nebyla legální, vymýtila novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, která je v platnosti od počátku letošního roku. Namísto dvou úkonů při převádění vozidel zavedla jediný a stanovila půlroční lhůtu pro přihlášení nedokončených registrací. Od ledna tak musí na registr nový i původní majitel, případně mohou zplnomocnit druhou stranu, nebo třetí osobu.

Končícím vozidlům od 1. července zaniká i povinné ručení a nesmějí být pod hrozbou pokuty provozovány. Majitelé je musí odstranit z pozemních komunikací, nebo v případě vraků je nechat ekologicky zlikvidovat. Vracet registrační značky úřadům nicméně nemusí, uvedlo ministerstvo. Zároveň apelovalo na lidi, kteří plánují nákup ojetého vozu, aby si zkontrolovali, zda se osoba původního majitele v malém a velkém technickém průkaze neliší, protože někteří lidé se nejspíš budou chtít těchto vozidel, která nesmějí na silnici, zbavit.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
3. 7. 2015 12:58
Re: Vzhledem
Mě je to jasný. Dělám v automotive už 12 let ;-)
Avatar - Barrichello
3. 7. 2015 08:53
Re: Vzhledem
Ony by ty firmy jinak neměly co dělat, že.

Dneska se všechno dělá jako spotřebák, co nejvíc to okrást, aušosový materiály, tenký plast co v mrazu a horku po pár eltech křehne a prasaká to pod rukama.
Avatar - Barrichello
3. 7. 2015 08:49
Re: Vzhledem
Stačí vyjet za Prahu ku Mělníku a potkáš tam pokladů >:D >:D
Nebo na jih kolem Bnešova, Vlašimi, Tábora >:D
3. 7. 2015 08:24
Re: Vzhledem
To jsou holt auta, který byly konstruovaný tak, aby byli jednoduše opravitelný a prakticky nezničitelný. V současný době je ideologie naprosto odlišná. Teď se staví auta tak, aby šla hlavně jednoduše zrecyklovat. Jak dlouho to bude fungovat je vedlejší. Ty si prostě koupíš auto, proto aby si ho mohl co nejdřív po záruce zahodit a koupit si nový. Dovedu si představit, že za 20 let bude naprostá rarita potkat třeba dvojkovou Fabku 1,2 TSI, protože už budou dávný časy všechny ve šrotě s vysypaným motorem případně ti takový auto stát zakáže ,v návalu demokracie, provozovat.
2. 7. 2015 22:44
legální x nelegální
"Praxi polopřevodů, kterou dosud úřad trpěl, přestože NEBYLA LEGÁLNÍ" co to je zas za bulvární text? Pokud by to bylo nelegální, tak by se to tak nedalo dělat.
Nedokonalá legislativa to umožňovala a tak se toho zneužívalo/kašlalo se na to, ale rozhodně se nedá tvrdit, že to bylo NELEGÁLNÍ, ale pro bulvár jsou tahle silná slova asi vhodnější.

Přiznám se, že mě se to také týkalo, ale bohužel díky hloupým zákonům, kdy nemůžu přihlásit vozidlo bez STK. Bohužel nestačí jen evidenčka, aby se převod dořešil a pak uložit RZ do depozitu. Proto jsem napůl rozebranou motorku, která prochází generální renovací, musel narychlo složit, dát do dodávky a "legálně" udělat STK ( kdy se motorka ani nenastartovala a neopustila kabinu dodávky), abych vyhověl zákonům a motorku dohlásil (nechápu, proč by nestačila jen evidenčka).
Sice by měla za rok nárok na veteránské značky, ale chci ji mít na bílých.

Další smutnou změnou novely zákona je, že před tím jsem zaplatil u auta 800,- za nové značky, dnes zaplatím stejný poplatek, ale značky příslušného kraje nedostanu, za ty si musím platit zvlášť, ale není to nutné, takže můžu mít ostravské značky a mít auto registrované v Praze - WTF? K čemu jsou pak rozlišené značky, když to dnes k ničemu není, to můžou být rovnou jednotné a ne krajské. Hold další záminka, jak tahat další peníze...