Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda HR-V: První jízdní dojmy z Portugalska

Japonský crossover Honda HR-V má za úkol bojovat proti subkompaktním soupeřům, na mušku si ale bere i větší Nissan Qashqai, kterému chce konkurovat především vnitřním prostorem. Vůz jsme vyzkoušeli v okolí Lisabonu.
Zpět na článek
10. 7. 2015 16:43
10. 7. 2015 18:40
10. 7. 2015 20:47
10. 7. 2015 22:48
10. 7. 2015 21:47
10. 7. 2015 22:37
10. 7. 2015 22:57
10. 7. 2015 23:38
11. 7. 2015 08:47
11. 7. 2015 17:54
11. 7. 2015 20:16
11. 9. 2015 15:08
10. 7. 2015 16:43
Úvaha
1/Nafta se určitě vyplatí, hl do městského provozu s nekonečným počtem startů a popojížděk. Hl aby už vykuchání DPF vedlo k technické nezpůsobilosti. O DPF redaktůrci napříč médii zarytě mlčí. Důvod neznám....
Druhá úvaha je, do čeho všichni přesednou, až budou sedět v tzv bezpečném autě s pohonem jedné nápravy o pár cm výš než normální osobák. Pak nezbude udělat sociální verze ještě něčeho vyššího.
3/ sem nepočítám nové Q7 nebo XC 90. Ta jsou skvělá.
4/ chci tím říct, ze všechna tato pidi SUV mi připadnou komická a bavím se na techn trati, kdy jim ujedu do kopce v zatáčkách bez vynaložení nějaké snahy o hrocení jízdy.
5/Ale zase je práce pro lidi, tak proč ne.
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2015 17:11
nástupce současného CR-V
někde jsem četl, že nové CR-V má být stejný tank jako výše poznamenané Q7 nebo XC90
a HR-V částečně nahradit současné. asi to nebude tak strašný pokles, jak to zprvu znělo
Rozbalit vlákno
1
Avatar - TeeJay
10. 7. 2015 18:36
Re: nástupce současného CR-V
Nesmysl [odkaz] ;-)
Avatar - TeeJay
10. 7. 2015 18:40
Prima
V zásadě se potvrzuje, co jsem o HR-V už četl - překvapivě velké, hodnotně působící auto s výborně vyladěným podvozkem. Hodnocení motoru mě trošku zklamalo, jsem zvědavý na vlastní vjemy, diesela totiž nechci.

Už jsem na HR-V nemohl čekat, tak jsem si ukrátil čekání zajímavou koupí CR-V, takže jestli vyměním za novinku, tak až "poface".
Rozbalit vlákno
0
Avatar - TeeJay
10. 7. 2015 18:46
Dotaz na Auto TIP
"Zákazníci na starém kontinentu se ovšem budou muset obejít bez systému pohonu všech kol, který se v Japonsku a Americe nabízí. Prodeje tohoto provedení v Evropě by se totiž pohybovaly maximálně okolo 20 %, což není ekonomicky zajímavé. Do budoucna ovšem není vyloučeno nasazení čtyřkolky i u nás. Podobná situace by mohla panovat také u hybridní verze, ta má ale silného soupeře v úsporném turbodieselu 1.6 i-DTEC." - jsem z toho trošku jelen - pětina prodejů 4x4 není ekonomicky zajímavá? Jak to tedy je - budou se muset zákazníci bez 4x4 obejít nebo "nasazení čtyřkolky není vyloučeno"?

Co znamená "Podobná situace by mohla panovat také u hybridní verze" - tak hybrid bude, nebude nebo možná bude?

A co nějaký silnější benziňák? Pokud by se mi dynamika auta nelíbila, tak nějak samozřejmě bych to lidem od automobilky sdělil a rovnou se optal, co s tím hodlají dělat. Stěžovali si na ni i v Autocaru a ani tam se zjevně neptali... ;-\
Rozbalit vlákno
8
10. 7. 2015 19:36
Re: Dotaz na Auto TIP
Dobrý den,
odpovědi zástupců Hondy byly tak trochu jako od chytré horákyně, tedy zatím se čtyřkolka ani hybrid neplánují, nicméně HR-V je teprve na startu, takže se uvidí podle zájmu zákazníků. Přece jen automobilový průmysl je dost dynamický a plány se mění doslova ze dne na den. U hybridu je problém ve zmiňovaném dieselu, který dokáže jezdit úsporně, má vysoký točivý moment a cenově by se ve výsledku dostal pod hybrid. Co se týče pohonu všech kol, taky mi připadá cca 20% podíl v pořádku, nicméně je třeba vzít v potaz, že evropské prodeje Hondy HR-V pravděpodobně nebudou tak velké, aby se vývoj (pravděpodobně ve spojení s dieselem) zatím vyplatil. Ale je to čistě ekonomická otázka, kde bude poptávka, jistě bude i nabídka ;-)

O dynamice benzinu jsme samozřejmě zástupce automobilky informovali a nebyli jsme jediní. Na otázku, zda bude silnější turbobenzin, je ale zatím brzo, vždyť se crossover teprve začne prodávat. V tomto ohledu je problém, že pro japonské automobilky je Evropa až třetí v pořadí (za Japonskem a USA), pokud tedy nebude poptávka z těchto trhů, přeplňování se u menších motorů zatím nedočkáme.
Avatar - TeeJay
10. 7. 2015 22:55
Re: Dotaz na Auto TIP
Díky za odpověď, takže "klasika". :-) Pochopitelně, že už vědí, musí vědět už když se dělá product planning, takže doufejme, že si jen nechtějí vystřílet prach hned na úvod. Na druhou stranu při schopnostech firemního marketingu se může stát, že se o pozdějším uvedení 4x4 nebo silnějšího motoru nemusí skoro nikdo dovědět, jako se to stalo Accordu Type S. Kdyby řekli to a a to bude, ale později, asi by udělali líp...

Chápu opatrnost Hondy ohledně prodejních plánů, na co teďsáhli, to se nedařilo, s výjimkou CR-V, ale myslím, že teď to není namístě, stačí se podívat na úspěch Qashqaie, HR-V se myslím bude prodávat po desetitisících a bez problémů předčí céervéčko.

Upřímně pochybuji, že jsou v Americe nějak extra odvázaní z HR-V 1.8 AWD, těžší auto s tím motorem pojede dost podobně, jako 1.5 FWD. Co se Japonska týče, tam je alespoň ten hybrid.
10. 7. 2015 23:17
Re: Dotaz na Auto TIP
S těmi desetitisícemi prodejů bych byl hodně opatrnej, aby pak prodeje nebyly zklamání jako u Civicu, který je pro oko Evropana taky těžko stravitelý. A to nemá Civic ani tak ošklivej zadek jako HR-V [odkaz] Ošklivější auto v této třídě těžko hledat.

Vedle máš tabulku prodejů malých SUV. První pětka je sci-fi a dostat se i jen do desítky bude pro Hondu těžký a to nejen kvůli designu ale i ceně, která je hodně přestřelená, když konkurence začína o 100 tis. níž.
Avatar - TeeJay
11. 7. 2015 10:23
Re: Dotaz na Auto TIP
Zjevně máš poněkud specifický vkus, design HR-V je naopak velmi dobře hodnocen i skalními H-hatery.

Co se prodejů týče, tipuju to na "Top 6-7". ;-)
11. 7. 2015 10:52
Re: Dotaz na Auto TIP
Ano, mám specifický vkus jako většina Evropanů, za povedené považuji třeba CX-3 nebo Captur narozdíl třeba od Ecosportu nebo HR-V. Nevím jaký hatery myslíš, ale zřejmě neměli odvahu se podívat na Hondu z tohoto pohledu: [odkaz]

Nebuď naivní, to by musela kromě top 5 ještě trumfnout i 500X a Yetiho, což je nereálný. Když bude v nejbližších letech dobrá konstelace hvězd, tak by to mohlo Hondě vyjít o fous na 9. flek :-)
Avatar - TeeJay
11. 7. 2015 11:21
Re: Dotaz na Auto TIP
Nevím, co se ti nezdá. :-)

Uvidíme. ;-)
11. 7. 2015 02:13
Re: Dotaz na Auto TIP
Tak jestli nechají ty ceny a motory jako mají dneska, tak hodně pochybuju o tom, že to předčí CR-V.
Avatar - TeeJay
11. 7. 2015 08:45
Re: Dotaz na Auto TIP
Cena mi připadá v pohodě, s ohledem na packaging a pozici Hondy v rámci japonských značek. Nehledě na to, že ji téměř jistě zjemní nějaká akční cena.
Avatar - hedvin
10. 7. 2015 20:47
Honda HRB
Možná mohli nechat název Vezel, ale lidé zvyklí na CR-V nebudou mít problém. Jinak ten interiér před spolujezdcem je takovej zvláštní. Ale praktičnost vypadá dobře.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - TeeJay
10. 7. 2015 22:48
Re: Honda HRB
Název Vezel je hrozný, díky za HR-V. ;-)
Avatar - Verny_2013
10. 7. 2015 21:47
cena
Pokud toto celkem pěkné, dle fotek i hodnotně působící auto má konkurovat Yetimu, CX3, Capture nebo Kaškajovi ( reálně to ale stejně bude spíš Juke ) tak musí splnit především ještě jeden základní atribut - konkurenceschopnou cenu. A to HRV prostě nemá. Tam se kluci japonský spletli tak asi o 100 tis. Škoda.
Rozbalit vlákno
4
10. 7. 2015 22:37
Re: cena
Cena je fakt dost mimo. I poměrně drahý F500x startuje s 1,6 na nějakých 360t.
Avatar - TeeJay
10. 7. 2015 22:57
Re: cena
Tys ty jízdní dojmy nečetl, že? Minimálně ne tu sekci o velikosti interiéru. Prej Juke... >:D
Avatar - Verny_2013
10. 7. 2015 23:38
Re: cena
Neboj, četl. Uvidím až se v tom svezu. Podle popisu to ale odhaduji něco mezi CX3 a yettim, nebo ASX. a v tomto kontextu trvám na tom že to auto je cenově úplně mimo realitu. Prodeje budou v jednotkách max. desítkách ks /rok.
Avatar - TeeJay
11. 7. 2015 08:47
Re: cena
To asi odhahuješ špatně, s ohledem na to, že se hovoří o Qashqai. Takže to spíš bude mezi Yetim a Q.
Avatar - SCHROJF
11. 7. 2015 17:54
interier
Ten interier je zlepeny z kolkych modelov hondy???Uz tam chyba iba carbon dekor z Buttnovej alebo Alonsovej formule a je to super!Interier je jednoducho strasny! ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
11. 7. 2015 20:16
Variátor
Pokládám za zajímavé, že nikdo zde v diskuzi se nevrací k variátoru... to už je opravdu pokládán veřejností za adekvátní řešení pro moderní auta?
Já si to nemyslím a docela mě zlobí, že Japonci se stále znovu a znovu snaží tuto nedokonalost zákazníkům doslova vnutit. Vždyť kromě nižší výrobní ceny než dvouspojka nebo měničový automat nemá žádnou jinou výhodu!
Myslím si, že tento v prvním plánu pro ženy stavěný kompakt (alespoň v Evropě) bude mít v převodovkách velkou nevýhodu oproti konkurenci. Je to škoda, Honda v Evropě výrazně ztrácí a pokud nebude nabízet konkurenceschopné řešení ani v tomto segmentu, těžko prorazí. I s ohledem na ohlášené ceny.
Přitom jinak jsou CR-V a HR-V fakt vynikající auta....
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2015 15:08
katastrofa
Tak naživo moje dojmy - lze shrnout větou "jak sprasit auto"
mám jazze 1,4 takže srovnávám
- odkládací prostor ve dveřich nesmyslně menší
- odkládací prostor před řadičkou, prakticky nedosažitelný bez vykloubení ruky
- pocitově vysoká palubka horší výhled - ala ponorka
- výdech klimy před spolujezdcem - designová katastrofa
- dotykové ovládání klimy atd - nesmysl, nechápu k čemu
- tunel mezi zadníma a předníma sedadlama kvůli 4x4, které se ale neprodává - podstatě snižuje efekt magic seat
- kufr slabý na výšku, chaoticky prostor pod podlážkou aby nahnaly litry
- slabý benzin
- automat viz výše
- horší nastupování dozadu kvůli efektu kupé střechy
- ceny mimo realitu

velmi silně mě to připomíná snahu Kie. kdy Carrens představovala pomalu jako konkurenci S maxu, přitom je to přifouklý ceed. Výsledek: nikdo to nekupoval a ceny padaly a padaly.
Stejný osud větším HR-V.
Pokud vyřadí CR-V a příjde avizovaný 7 místný luxusní typ jako náhrada je to konec Hondy na trhu. Prakticky nebude mít jediné auto co by stačilo na konkurenci.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
19. 12. 2015 21:23
HR-V ve skutecnosti
Uvazoval jsem mezi Vitarou, CX-3 a po prohlidce, zkusebni jizde obou uvedenych vozidel, jsem se stavil jeste do Hondy. HR-V na vlastni oci vypada lepe, nez na obrazcich, obvzlaste v tmavych barvach. Vnitrni prostor je navrzeny opravdu velkoryse, s ohledem na celkovou velikost karoserie. Interier pusobi hodnotne, coz se rozhodne neda rici o Vitare, tam se plastici opravdu vyradili. Podaz za volantem dobry, ovladani na slusne urovni, dotykove plochy presne. K jizde mohu rici, ze podvozek a rizeni jsou opravdu na vysoke urovni. Motor (benzin) je klasicka Honda, tocit a tocit, proste ma rad vyssi otacky. Hluk nad 4.000 ot. je vyraznejsi, ale me osobne nevadi (Hondy jsme doma uz meli). Pro bezne jezdeni bude stacit. Nelze od teto jednotky ocekavat zatah temer od volnobehu jako treba u TSI, ale ja zase odmitam pozdeji resit potize se slozitejsi opravami, pro TSI typicke. Jasne, Skyactiv od Mazdy byl v CX-3 temer dokonaly, ale to auto je opravdu titerne a pro me potreby tudiz rozmerove nevyhovujici. Na kanadskych strankach rovnez popisuji, jak karoserie Mazdy koroduji vice, nez je standardem. Takze po zvazeni vsech pro a proti, jsem se rozhodl pro HR-V ve verzi Elegance s manualem. Dealer dal na vozidlo zajimavou slevu 31.000 Kc, problem je vsak v tom, ze aktualni vozidlo neni nikde skladem. Zadani do vyroby a s tim souvisejici cekaci lhuta je 5 mesicu. Takze si myslim, ze HR-V az takovy prodejni propadak nebude.
Rozbalit vlákno
0