dojezd konvencnich aut velikosti ZOE (trida Clio, Corsa a podobne) mivaj dojezd okolo 450-500km, .... nema se nahodou v roce 2017 predstavit hned 3 elektoauta teto velikostni kategorie s dojezdem 300-350km?
Kde si přišel na to, že auta typu Corsa, Clio atd mají dojezd jen 450-500km? To je nesmysl. Realita např. Corsa 1.2 16V 59kW s nádrží 45l a reálnou spotřebou 6l/100km, ses dostal na akční rádius kolem 700 km o čem se elektromobilu může zatím jen zdát = 350km je půlka a navíc z říše tvých snů >:D
vlastnenim Clia 1.4 a Coltu 1.3 a jejich provozovanim? Colt nam porad slouzi a Clio jsem mel asi 4 roky, tech teoretickych 850km u Clia jsem dosahnul jen kdys se jela ecorally, jinak tak 450-550 a s Coltem tech teoretickych 750? realita je 6-7 na sto a dojezd okolo 500
nehlede na fakt ze na hladove oko vetsina lidi nejezdi, a hned jak zablika tak padi na benzinku, odhazuju ze Colta tankujem tak co 250-300km
silne pochybuju ze nekdo u techto malich aut sleduje pri koupi jakej to ma teoretickej dojezd, a to jestli to ma 35 nebo 50 litrovou nadrz si zjistuje tak jeden z tisice zakazniku
No, praktické 10-leté zkušenosti používání Clia 1.2 zase trochu jinde. Nevím, jestli do městského auta potřebuji rovna 1.4. Praktické čerpání po +500 km, PC sice vyhrožuje spotřebou přes 8 litrů, ale reál je na 6,5 cca, Takže dojezd je k těm 700 km. I když budu počítat jen těch 500km tak je to stále 2xnásobek reálného dojezdu elektro auta, protože tam budeš mít ještě větší strach jezdit nadoraz. Tři kilometry s kanystrem nějak ujdeš ale alkalické baterky do Zoe nenastrkáš...
Mne spíše trápí cenová politika Zoe - auto stojí jako Clio R.S a pak tu máš ještě pronájem baterek, které tě omezují v nájezdu a zatím se mi nepodařilo zjistit, co když to skončí nebo chceš auto třeba na pár měsíců odstavit (to bude asi mou chabou němčinou). No a pak tu samozřejmě máme tu částku za pronájem - pro nájezd 37,5 tkm za 3 roky mi to vyšlo stejně jako spotřeba 7,5 litru na 100. Takže fakticky se to vyrovná téměř všem verzím Clia a to ještě nemáš v ceně elektřinu, která vyjde na další litr a půl benzinu...
On ten faktický dojezd lehce přes 100 km celkem stačí, ale je to drahá zábava a navíc musíš mít garáž, spoléhat na zásuvky různě po světě je zatím utopie... ;-\
A píšu to se smutkem, protože elektro auto by se mi i zamlouvalo, ale dokud je výhodnější i sportovní verze je to pro fanoušky techniky nebo ekomaniaky, nikoliv pro davy...
Tak vrazit v přepočtu 8 miliard Kč do výroby elektromotorů, které v autě skoro nikdo nechce, tomu říkám investice! :-O >:-[]:yes:
P.S. Renault by udělal lépe, kdyby konečně nabízel pořádnou motorizaci svých benzinových modelů - Clio buď se slabouškou 1.2 16V, nebo nepovedeným 0,9 TCe a jediný slušný motor, 1.2 TCe nabízejí jen s automatem - opravdu zoufalé a u Capturu je to to samé. Dále v novém Espace u Talismanu chybí přeplňované benzínové i naftové dvoulitry a tak by se dalo pokračovat. Tam by bylo třeba investovat ty miliardy!
Zkus mně ty chytrolíne vysvětlit, proč se tedy Clio a Captur tak dobře prodávají. Třeba ty dvouspojky u nafty a benzínu budou spíš výhodou a měl by se jsi se ptát, co nabízí konkurence. Taky se zeptej proč místo pořádné naftové 1.6 nabízí zastaralé 2.0 se stejnými parametry a vyšší spotřebou.
1,6 benzín i nafta naprosto stačí,ba předčí konkurenci v 95%vlastností motoru :yes::yes::yes: ,ten 0,9 Tce v Cliu není vůbec špatný naopak ,stará 1,2 16v bude končit a pro důchodce dobrá,1,2 120k je vynikající,stejně jako automaty v Renaultech ;-):yes::yes::yes:
A kterou že to konkurenci předčí? Třeba v tomto testu nejsilnější nafta 118 kW zrychluje skoro za 12 sec. To možná stačí na starou Š 105, možná i na Š120, ale na koho dál?
[odkaz]
Jasně, chlapa zajímá barva exteriéru a interiéru a jestli se dozadu vejdou tři autosedačky. Na dynamiku auta normální chlap hází bobek a v životě by jej ani ve snu nenapadlo se na ní zeptat, natož něco takového požadovat. A v testu jí Chvala měří, protože absolutně nikoho nezajímá a nikdo to stejně nečte. :-)
Já se sice na čísla neptám (bývají v katalogu anebo ceníku), ale auto, které dá stovku za 12, mě pravděpodobně při předjíždění, až budu mít zapůjčenou předváděčku, nepřesvědčí. Pokud se vůbec budu obtěžovat něco takového zkoušet, protože (měkkou) hranicí je u mne 8 vteřin, to je dost daleko od 12. Pokud je špatný čas daný ne úplně zvládnutým startem z místa, tak mi to sice nemusí vadit při předjíždění, ale může to vadit ve městě (nechci být brzdou odjezdu z křižovatky) - záleží, kde je problém.
zrovna pri mestskych rychlostech je natom elektromobil lepe nez kdejakej "sportak" a hodnota 0-100 sice muze bejt spatna, ale hodnota 0-60 muze bejt daleko lepsi nez u konkurencniho auta, mimochodem Zoe je mestske auto a na krizovatce opravdu brzdou nebejva
panove _MT_ a Gvick2, tady jdete trosku sami proti tomu co tvrdite