NOxů je ještě méně, protože v praxi jsou euro normy téměř k prdu.
[odkaz]
Motor na plyn by se dostal na stejně špatnou úroveň jako diesel EU6, jen když by byl naladěn na opravdu brutální výkon. Něco jako oturbené motory z F1, které z méně jak dvoulitrových čtyřválců dostávaly přes 800 koní.
LNG moc nevěřím. Má to smysl jen když je automobil téměř neustále v provozu a energetická bilance ERoEI jde hodně dolů. Na druhou stranu vodík a nafta jsou z celkového pohledu ještě větší blbost. Nafta kvůli kultuře chodu a škodlivým emisím, vodík kvůli všemu ostatnímu.
Nevím jak vodík nebo LNG ale bez nafty bys byl chlapče zpátky na stromě. Nebo bys mohl orat růčo s voly nebo heavy horses.
Omze ty svý plky na rozumnější levl jinak tu budeš k smíchu. Vlastně už jsi.
LNG se v silniční dopravě může uplatnit v podstatě jen u kamionů, ale to s sebou nese vysoké náklady na vybudování infrastruktury. To už větší smysl by dávalo použití u lokomotiv, ale asi ne v ČR, kde lze skoro všude jezdit na elektřinu, spíš někde v USA, Číně, Austrálii atd. přes polopouště apod..
Jinak lokomotivy někde pohání živočišnými tuky, zajímavá záležitost.