Novinky
Podle mého názoru je 8-válec do aut velikosti MB E a výše pouze rozmařilostí, protože s takovou "bednou" si dneska stejně dobře poradí 350CDI ... Mimochodem jsem včera viděl poprvé na vlastní oči GLE a to se teda fakt povedlo 8-s .....
Nemůžeš to posuzovat podle evropských měřítek. Mercedes prodává celosvětově a tam se prostě požadavky od Evropy liší. Podívej se třeba na stránky MB pro Střední východ. Diesel tam v nabídce ani být nemůže a šestiválec by šejka urazil. MB třídy G je asi nejkrabicovitější dnes vyráběné auto. Přesto je tam základem nabídky pětilitrový osmiválec s 285 kW a zrychlením 0-100 za 5,9 s. A pro šejka to je stejně málo a koupí některou z AMG verzí. Protože tam se nejlépe prodává právě ta rozmařilost.
Konkrétně v třídě E byl atmosférický 6,2 V8 od AMG naprosto fantastický. S lepším motorem jsem nejel.
Jako úplně fantastický na dovádění na českých okreskách ? Mám zkušenost jen s obyč E 500 a je fakt, že je motor hezky slyšet, ale jinak to jezdí jako každé jiné éčko a radost to dělá pumpařům ....
Dieselový šestiválec proti benzínovému V8. Kultura chodu horší, emise horší, hmotnost vyšší u ropáka a servisní náklady vyšší u ropáka. Rozmařilostí lze nazvat i samotný MB-E, takže vo co go...
Ať se to klidně vyrábí a prodává, ale nechápu, proč by mělo 15 let starý auto např. 1.4 benzín platit ekodaň a šestilitr V8 Euro 5 neplatí nic, když vyprodukuje několikrát víc emisí.. Navíc tu V8 si ten člověk koupí jen z rozmařilosti a pak se s tim jezdí vystavovat do centra Prahy, ale na těch starejch vránách, který platí ekodaně jsou často závislý celý rodiny, protože v některejch obcích, kam jezdí autobus 2x denně se to bez auta fakt nedá.. A teď do mě :yes:
15 let staré auto má katalyzátor už dost opotřebovaný a splňuje EU3 jen papírově (homolagací by neprošel), takže si nejsem jistý jestli dnes prodávaný šestilitr EU6 je horší. Z hlediska spotřeby ano, ale z hlediska množství pro člověka škodlivých emisí bych si tím jistý nebyl. CO2 neškodí. V8 si lidi kupují kvůli aktivní bezpečnosti a pokud na to člověk má peníze, tak proč mu to zakazovat. Už kvůli těm prachům co zaplatí na daních.
Bydlet v rodinném domě je finančně náročnější než bydlet v bytě, takže se mohou přestěhovat do paneláku a neřešit velké nájezdy km. BTW na vesnici i ve městě se dá velice často jezdit na kole, jen to chce nebýt rozmazlená lemra co si stěžuje na malý výdělek, ale neumí udělat nic pro snížení nákladů a zlepšení svého zdraví.
Bydlet v rodinném domě je finančně náročnější než bydlet v bytě, takže se mohou přestěhovat do paneláku a neřešit velké nájezdy km. BTW na vesnici i ve městě se dá velice často jezdit na kole, jen to chce nebýt rozmazlená lemra co si stěžuje na malý výdělek, ale neumí udělat nic pro snížení nákladů a zlepšení svého zdraví.
odhaduju ze casem nas v Praze ceka to same co v Parizi, Londyne, a dalsich podobnych mestech EU, tedy chces do centra a nejsi resident, tak zaplat, a zaplat hodne 😄 nebo neplat nic a malo, ale jen pokud mas "setrnejsi" auto
a ja osobne bych byl klidne jeste prisnejsi, uplne bych to zakazal cemokoli co ma motor na fosilni palivo a nepatri residentovi ktery s nim prokazatelne jezdi a nebo zasobovani, a i u toho zasobovani bych to zpoplatnil, elektricke dodavky se poridit daj a ty zasobovaci beztak za den moc nenajedou, technicke sluzby meli bejt elektrifikovany davno
a ja osobne bych byl klidne jeste prisnejsi, uplne bych to zakazal cemokoli co ma motor na fosilni palivo a nepatri residentovi ktery s nim prokazatelne jezdi a nebo zasobovani, a i u toho zasobovani bych to zpoplatnil, elektricke dodavky se poridit daj a ty zasobovaci beztak za den moc nenajedou, technicke sluzby meli bejt elektrifikovany davno
Ty si fakt extrémista. To všechno stojí peníze a vyhazovat funkční auta je plýtvání i z ekologického hlediska. Všechno chce svůj čas. Jo a CNG-LPG bych nijak nešikanoval. Uvědom si, že i v některých průmyslových halách dnes jezdí diesel vozíky a ty chceš přísnější předpisy pro venkovní prostor.
zakaznici celkem dobre akceptovali kuprikladu 3 valec v BMW i8, tedy v aute s vetsi cenovnou nez kolik stoji AMG GT a s vetsima prodejema nez ma AMG GT
a s 8 valcem na vecne casy 100% nevydrzi, do 20 let bude problem poridit i 8/6 valec a to v jakemkoliv aute, a ne proto ze by nebyl pozitkove (zvuk) super, ale proto ze nebude konkurenceschopnej proti elektromotoru
to proto se v nemecku zavedli predpisy kde haly bez solaru na strese se stavet nesmej a to proto chce Nemecko na nakup elektromobilu prizpivat 5000 eury
a vlastne i proto se ma na kazdem odpocivadle v Nemecku objevit do 3 let rychlonabijeni pro 4-10 elektromobilu najednou
a to proto se najednou Nemecke automobilky snazi a postupne odhaluji ze do roku 2020 bude odnich k mani nekolik elektromobilu s dojezdy nad 300km na nabiti (BMW, Audi, VW, Opel, Ford a Mercedes jiste nezustane pozadu) , VW se dokonce v tiskovich zpravach oznacuje za leadera v elektromobilite (tiskove zpravy k modelum Golf-E a GTE a Passat GTE)
PS> v Nemecku ten prerod na elektromobilitu bude takovej ze mnozi budou zasnout jak rychle se to da uskutecnit >😁
[odkaz]
A svět nejsou jen země s velkou kupní silou jakou má Německo a se stejným důrazem na nízké emise.
ano, svet je hlavne USA, Cina, Japonsko, EU a Indie, v USA se elektromobilum celkem dari, v Japonsku taktez, Cina zavadi dost zajimave restrikce aby se elektromobilum taky darilo a EU je rozdelena na ty kde se elektromobilum dari a na ty kde se na to chsytaj, nebo na ty co na to nemaj, a v Indii jdou celkem po vzoru Ciny
zbyle trhy jsou pro automobilky vpodstate bezvyznamne
elektromobil je jen vozidlo pohanene elektrinou, to jak a zde se skladuje ta elektrina specifikovane neni 😉
elektromobily naopak budoucnost maji, naopak spalovaci motory se pomalu dostavaji na svuj utlum, a ty s tim prdlacky nadelas 😉
Soušasné baterkové elektromobily nejsou technologií, kt. by tu už nebyla před 40 lety. Jen teď s ní v Evropě silní ekofašisté vytáhli do boje. Vše, na co šahají zelení je špatně - od podvodů se soláry po eu emisní normy pro motory...přitom 20 největších lodí světa vyprodukuje víc emisí než auta v celé Evropě (nedávno bylo někde publikováno právě srovnání normy Euro 6 s lodní a leteckou těžkou přepravou).
Vrcholem je pak si zelené protiřečení - v případě jádra. Elektroauta jo, ale vyrábět na ně proud ne 😄 ...takže Evropu táhnou do zeleného pekla. Nehledě na to, co bychom dělali s množstvím baterií...jejich recyklace není ekologicky dořešena.
Spalovací motory a útlum...já nevím, jak sleduješ tento web, ale prodej aut roste a nikdy jich nebylo tolik, jako teď.
tak jeste jednou treba ti to dojde (ac tomu neverim) elektromobil neni neco kde by bylo urcene kde a jak se uklada energie pro pohon 😉
pred 40 lety se dal postavit elektromobil s dojezdem 500km a cenou jakou dnesni elektromobily stoji? opravdu musis argumentovat takhle blbe? ato na co sahaj zeleni je svetu tak nejak suma fuk
tobe holt nedochazi spousta souvislosti, ale tak treba jednou procitnes a zjistis ze ekologie je jen a jen business 😉
jo ekonom jsi jiste suprovej, ano vyroba aut roste, a rostou i elektromobily, a krapet rychleji nez bys asi chtel, a az se dorazi na strop toho rustu (nojo do par let se na nej narazi) tak auta na fosilni paliva budou prave to , co bude dotceno nejvetsim padem, sak prece v automobilkach jsou uplni blbci a ridej se presne opacne nez co vidis ty >😁
recyklace baterii se tu probirala jiz nekolikrat, ale ty jsi pravdepodobne dnes opet procitl z nekolikaleteho spanku a prosvihl jsi je, jen pro tvou predstavu, tak baterii pro spotrebni elektroniku se rocne vyprodukuje asi 50x vice nez pro elektromobily, a nevsiml jsem si ze by se nam tu hromadily, jestli ono to nebude tim ze se recykluji a dokonce se plati nemale penize za jejich vykup na recyklaci >😁 proc myslis ze v ruznych obchodech maji zberna mista pro baterie a elektroniku i v mistech ktera s elektronikou nesouvisej? nojo zase jsi zaspal vid >😁 hochu ty jsi tezce out a naprosto netusis ktera v modernim svete bije, ze ty jeste pouzivas postu na psani SMS?
tohle je cca to jak se elektromobilita vyvyjela od 80 let, prvni moderni a pouzitelny elektromobil je vpodstate az EV1, tedy rok 96, tedy jen slabich 19 let
zjisti si aspon jakou ma nemecko energetickou koncepci na pristich 20 let, google snad pouzivat umis ne?, aspon pak nebudes za blbce 😉
A přitom jsme 3. největší vývozce v Evropě!
i s blbejma jadermaka muzem podekovat Rusakum ze si z Ceskoslovenska tenkrat udelali "testovaci uzemi" a zkouseli se zde ruzne typi reaktoru, nebejt toho tak dnes mozna nemame ani Temelin nebo Dukovany, na Slovensku byl takovej Ruskej pokus kuprikladu A1, a kde by dnes Slovaci byli s elektrinou kdyby se vedle nepostavila moderni jaderka
kde by byla CR kdyby se nepostavili Dukovany a Temelin, elektrinu bysme nevyvazeli, ale dovazeli a to za tezkej peniz, a tohle stoji v mnoha zpravach Statního uradu pro jadernou bezpecnost 😉
a schvalne se koukni na to jak ma CR energetika a podily vyroby vypadat za 10-20-30 let, ty dokumenty jsou verejne dostupne 😉
[odkaz]