Novinky
252kW
5
Podceňuješ „vinylový efekt" a některé další věci. IMHO to bude trvat o něco déle.
Přejít do diskuze
Není samotné GLE rozmařilostí? Tak proč ne s osmiválcem, když jsi to ochoten platit. Taková auta stejně nejsou primárně určená pro EU.
15 let staré auto má katalyzátor už dost opotřebovaný a splňuje EU3 jen papírově (homolagací by neprošel), takže si nejsem jistý jestli dnes prodávaný šestilitr EU6 je horší. Z hlediska spotřeby ano, ale z hlediska množství pro člověka škodlivých emisí bych si tím jistý nebyl. CO2 neškodí. V8 si lidi kupují kvůli aktivní bezpečnosti a pokud na to člověk má peníze, tak proč mu to zakazovat. Už kvůli těm prachům co zaplatí na daních.
Bydlet v rodinném domě je finančně náročnější než bydlet v bytě, takže se mohou přestěhovat do paneláku a neřešit velké nájezdy km. BTW na vesnici i ve městě se dá velice často jezdit na kole, jen to chce nebýt rozmazlená lemra co si stěžuje na malý výdělek, ale neumí udělat nic pro snížení nákladů a zlepšení svého zdraví.
Bydlet v rodinném domě je finančně náročnější než bydlet v bytě, takže se mohou přestěhovat do paneláku a neřešit velké nájezdy km. BTW na vesnici i ve městě se dá velice často jezdit na kole, jen to chce nebýt rozmazlená lemra co si stěžuje na malý výdělek, ale neumí udělat nic pro snížení nákladů a zlepšení svého zdraví.
Dieselový šestiválec proti benzínovému V8. Kultura chodu horší, emise horší, hmotnost vyšší u ropáka a servisní náklady vyšší u ropáka. Rozmařilostí lze nazvat i samotný MB-E, takže vo co go...
Nemůžeš to posuzovat podle evropských měřítek. Mercedes prodává celosvětově a tam se prostě požadavky od Evropy liší. Podívej se třeba na stránky MB pro Střední východ. Diesel tam v nabídce ani být nemůže a šestiválec by šejka urazil. MB třídy G je asi nejkrabicovitější dnes vyráběné auto. Přesto je tam základem nabídky pětilitrový osmiválec s 285 kW a zrychlením 0-100 za 5,9 s. A pro šejka to je stejně málo a koupí některou z AMG verzí. Protože tam se nejlépe prodává právě ta rozmařilost.
Ty si fakt extrémista. To všechno stojí peníze a vyhazovat funkční auta je plýtvání i z ekologického hlediska. Všechno chce svůj čas. Jo a CNG-LPG bych nijak nešikanoval. Uvědom si, že i v některých průmyslových halách dnes jezdí diesel vozíky a ty chceš přísnější předpisy pro venkovní prostor.
Infrastrukturu pro auta na ropná paliva mnohokrát zaplatili její uživatelé (cesty, doprava, přeprava) na daních. Naopak je to pro stát docela výhodný kšeft.
Soušasné baterkové elektromobily nejsou technologií, kt. by tu už nebyla před 40 lety. Jen teď s ní v Evropě silní ekofašisté vytáhli do boje. Vše, na co šahají zelení je špatně - od podvodů se soláry po eu emisní normy pro motory...přitom 20 největších lodí světa vyprodukuje víc emisí než auta v celé Evropě (nedávno bylo někde publikováno právě srovnání normy Euro 6 s lodní a leteckou těžkou přepravou).
Vrcholem je pak si zelené protiřečení - v případě jádra. Elektroauta jo, ale vyrábět na ně proud ne 😄 ...takže Evropu táhnou do zeleného pekla. Nehledě na to, co bychom dělali s množstvím baterií...jejich recyklace není ekologicky dořešena.
Spalovací motory a útlum...já nevím, jak sleduješ tento web, ale prodej aut roste a nikdy jich nebylo tolik, jako teď.
Soušasné baterkové elektromobily nejsou technologií, kt. by tu už nebyla před 40 lety. Jen teď s ní v Evropě silní ekofašisté vytáhli do boje. Vše, na co šahají zelení je špatně - od podvodů se soláry po eu emisní normy pro motory...přitom 20 největších lodí světa vyprodukuje víc emisí než auta v celé Evropě (nedávno bylo někde publikováno právě srovnání normy Euro 6 s lodní a leteckou těžkou přepravou).
Vrcholem je pak si zelené protiřečení - v případě jádra. Elektroauta jo, ale vyrábět na ně proud ne 😄 ...takže Evropu táhnou do zeleného pekla. Nehledě na to, co bychom dělali s množstvím baterií...jejich recyklace není ekologicky dořešena.
Spalovací motory a útlum...já nevím, jak sleduješ tento web, ale prodej aut roste a nikdy jich nebylo tolik, jako teď.
Řekl bych to jinak, podívejte se na blízkej východ, zejména do zemí, které vyvážejí ropu, jak se dnes mají... Všechen přepych ve kterym žijí byl vybudován z našich peněz, všechno co si dneska koupíte má v ceně obsaženo dopravu, vpodstatě jim házíme peníze po lopatách do chřtánu jen proto, aby se tam za to ty magoři mohli střílet.. To je ten důvod proč dotovat elektromobily, elektřinu si můžeme vyrobit sami a nemusíme neustále vyvážet kapitál a peníze se můžou točit pěkně u nás :yes:
Ať se to klidně vyrábí a prodává, ale nechápu, proč by mělo 15 let starý auto např. 1.4 benzín platit ekodaň a šestilitr V8 Euro 5 neplatí nic, když vyprodukuje několikrát víc emisí.. Navíc tu V8 si ten člověk koupí jen z rozmařilosti a pak se s tim jezdí vystavovat do centra Prahy, ale na těch starejch vránách, který platí ekodaně jsou často závislý celý rodiny, protože v některejch obcích, kam jezdí autobus 2x denně se to bez auta fakt nedá.. A teď do mě :yes:
protoze je to dobrej business 😉 rekni uhelnym baronum co natom vydelavaj miliardy ze jim to zavres, v tu chvili se odsoudis k smrti 😉
i s blbejma jadermaka muzem podekovat Rusakum ze si z Ceskoslovenska tenkrat udelali "testovaci uzemi" a zkouseli se zde ruzne typi reaktoru, nebejt toho tak dnes mozna nemame ani Temelin nebo Dukovany, na Slovensku byl takovej Ruskej pokus kuprikladu A1, a kde by dnes Slovaci byli s elektrinou kdyby se vedle nepostavila moderni jaderka
kde by byla CR kdyby se nepostavili Dukovany a Temelin, elektrinu bysme nevyvazeli, ale dovazeli a to za tezkej peniz, a tohle stoji v mnoha zpravach Statního uradu pro jadernou bezpecnost 😉
a schvalne se koukni na to jak ma CR energetika a podily vyroby vypadat za 10-20-30 let, ty dokumenty jsou verejne dostupne 😉
i s blbejma jadermaka muzem podekovat Rusakum ze si z Ceskoslovenska tenkrat udelali "testovaci uzemi" a zkouseli se zde ruzne typi reaktoru, nebejt toho tak dnes mozna nemame ani Temelin nebo Dukovany, na Slovensku byl takovej Ruskej pokus kuprikladu A1, a kde by dnes Slovaci byli s elektrinou kdyby se vedle nepostavila moderni jaderka
kde by byla CR kdyby se nepostavili Dukovany a Temelin, elektrinu bysme nevyvazeli, ale dovazeli a to za tezkej peniz, a tohle stoji v mnoha zpravach Statního uradu pro jadernou bezpecnost 😉
a schvalne se koukni na to jak ma CR energetika a podily vyroby vypadat za 10-20-30 let, ty dokumenty jsou verejne dostupne 😉
Už dnes mají velký skluz, takže bych se dost divil kdyby v roce 2020 měli ten milion elektroaut na silnici. Nakonec už to uznali sami.
[odkaz]
A svět nejsou jen země s velkou kupní silou jakou má Německo a se stejným důrazem na nízké emise.
[odkaz]
A svět nejsou jen země s velkou kupní silou jakou má Německo a se stejným důrazem na nízké emise.
No i na těch okreskách by to kde čemu natřel, ale byl to vůz na pohodlné a důstojné cestování s puncem zábavy. Nenápadný sedan s kterým se dalo solidně blnout a dobře předjíždět. Ale nej byla práce s motorem a jak jsi zmínil, jeho zvuk.
Konkrétně v třídě E byl atmosférický 6,2 V8 od AMG naprosto fantastický. S lepším motorem jsem nejel.
a to jsi vycet kde, v Blesku? ajo vlastne jsem na Blesku >😁
zjisti si aspon jakou ma nemecko energetickou koncepci na pristich 20 let, google snad pouzivat umis ne?, aspon pak nebudes za blbce 😉
zjisti si aspon jakou ma nemecko energetickou koncepci na pristich 20 let, google snad pouzivat umis ne?, aspon pak nebudes za blbce 😉
Není to přes 60%, ale přesně 50% a nemění to nic na tom, že kdyby byla vůle, tak se bez uhelek za pár let obejdem.. A i kdyby se ta elektřina vyráběla stále stejně z uhlí, tak je to ekologičtější a pro nás ekonomičtější, než spalovat jarabášskou ropu..
[odkaz]
[odkaz]
Už teď máme dost velkej přebytek elektřiny a hospodaření s ní se zefektivňuje a proto spotřeba stoupá minimálně.. A v Německu se ukazuje, že s obnovitelnýma zdrojema to nebude taková trága, jako je v Čechách v povědomí.. Ono totiž třeba takový solární panely za pár let zvýšily svůj výkon jen málo, zato jejich cena výrazně klesla.. A Uhlí? Kdyby byla snaha, tak bysme se bez něj už dnes obešli..
[odkaz]
tohle je cca to jak se elektromobilita vyvyjela od 80 let, prvni moderni a pouzitelny elektromobil je vpodstate az EV1, tedy rok 96, tedy jen slabich 19 let
tohle je cca to jak se elektromobilita vyvyjela od 80 let, prvni moderni a pouzitelny elektromobil je vpodstate az EV1, tedy rok 96, tedy jen slabich 19 let
ja netvrdim ze to stihnou do 2020, ale maj slusnej nabeh aby to pote celkem snusne dohnali a predenhnali
ano, svet je hlavne USA, Cina, Japonsko, EU a Indie, v USA se elektromobilum celkem dari, v Japonsku taktez, Cina zavadi dost zajimave restrikce aby se elektromobilum taky darilo a EU je rozdelena na ty kde se elektromobilum dari a na ty kde se na to chsytaj, nebo na ty co na to nemaj, a v Indii jdou celkem po vzoru Ciny
zbyle trhy jsou pro automobilky vpodstate bezvyznamne
ano, svet je hlavne USA, Cina, Japonsko, EU a Indie, v USA se elektromobilum celkem dari, v Japonsku taktez, Cina zavadi dost zajimave restrikce aby se elektromobilum taky darilo a EU je rozdelena na ty kde se elektromobilum dari a na ty kde se na to chsytaj, nebo na ty co na to nemaj, a v Indii jdou celkem po vzoru Ciny
zbyle trhy jsou pro automobilky vpodstate bezvyznamne
no po Praze to as takova radost na tom kole obcas taky neni, obcas jedes proste mezi autama a "zdrave" dychas to co ti ostatni pousti primo z vejfuku, v tomhle spoleham tedy spise na MHD (ale jen v dobe kdy neni MHDckova spicka)
A jak tu elektřinu vyrobit? Nejčastěji spalováním uhlí, kterého ubývá a to, co je, je stále níže. Proto se na ostravsku zavřely již doly. Od jádra se ustupuje - Německo. Do budoucn se budem zaobírat s nedostatkem elektřiny - proto jsou už teď pryč klasické žárovky, omezují se spotřebiče atd.
jo tak proto se z kapes Nemeckych danovych poplatniku ma stavet 12000 nabijecek VW >😁
to proto se v nemecku zavedli predpisy kde haly bez solaru na strese se stavet nesmej a to proto chce Nemecko na nakup elektromobilu prizpivat 5000 eury
a vlastne i proto se ma na kazdem odpocivadle v Nemecku objevit do 3 let rychlonabijeni pro 4-10 elektromobilu najednou
a to proto se najednou Nemecke automobilky snazi a postupne odhaluji ze do roku 2020 bude odnich k mani nekolik elektromobilu s dojezdy nad 300km na nabiti (BMW, Audi, VW, Opel, Ford a Mercedes jiste nezustane pozadu) , VW se dokonce v tiskovich zpravach oznacuje za leadera v elektromobilite (tiskove zpravy k modelum Golf-E a GTE a Passat GTE)
PS> v Nemecku ten prerod na elektromobilitu bude takovej ze mnozi budou zasnout jak rychle se to da uskutecnit >😁
to proto se v nemecku zavedli predpisy kde haly bez solaru na strese se stavet nesmej a to proto chce Nemecko na nakup elektromobilu prizpivat 5000 eury
a vlastne i proto se ma na kazdem odpocivadle v Nemecku objevit do 3 let rychlonabijeni pro 4-10 elektromobilu najednou
a to proto se najednou Nemecke automobilky snazi a postupne odhaluji ze do roku 2020 bude odnich k mani nekolik elektromobilu s dojezdy nad 300km na nabiti (BMW, Audi, VW, Opel, Ford a Mercedes jiste nezustane pozadu) , VW se dokonce v tiskovich zpravach oznacuje za leadera v elektromobilite (tiskove zpravy k modelum Golf-E a GTE a Passat GTE)
PS> v Nemecku ten prerod na elektromobilitu bude takovej ze mnozi budou zasnout jak rychle se to da uskutecnit >😁
Podle politického dění se mělo dnes v Německu prodávat asi 20x více elektromobilů než je realita. Merkelová může akorát prdět do vany. Tohle nezvrátí ani kdyby měla ještě větší politickou moc. Větru a dešti můžou poroučet komunisti i kapitalisti, jen jestli ty příkazy někdo splní.
ano vinylovej efekt pro zberatele, no ja spis nepodcenuju politicke deni, a myslim tu jeho cast kterou neni sance ovlivnit volbama
Elektromobily nemají budoucnost, pokud se nevymyslí jiný způsob výroby a "skladování" elektrické energie. Zatím na ně společnost jen doplácí - z veřejných prostředků se dotuje elektřina pro ně, budují se dobíjecí stanice, odpouští se jim silniční a jiné daně.
ne infrastrukturou opravdu nejsou minene cesty doprava a preprava 😉
tak jeste jednou treba ti to dojde (ac tomu neverim) elektromobil neni neco kde by bylo urcene kde a jak se uklada energie pro pohon 😉
pred 40 lety se dal postavit elektromobil s dojezdem 500km a cenou jakou dnesni elektromobily stoji? opravdu musis argumentovat takhle blbe? ato na co sahaj zeleni je svetu tak nejak suma fuk
tobe holt nedochazi spousta souvislosti, ale tak treba jednou procitnes a zjistis ze ekologie je jen a jen business 😉
jo ekonom jsi jiste suprovej, ano vyroba aut roste, a rostou i elektromobily, a krapet rychleji nez bys asi chtel, a az se dorazi na strop toho rustu (nojo do par let se na nej narazi) tak auta na fosilni paliva budou prave to , co bude dotceno nejvetsim padem, sak prece v automobilkach jsou uplni blbci a ridej se presne opacne nez co vidis ty >😁
recyklace baterii se tu probirala jiz nekolikrat, ale ty jsi pravdepodobne dnes opet procitl z nekolikaleteho spanku a prosvihl jsi je, jen pro tvou predstavu, tak baterii pro spotrebni elektroniku se rocne vyprodukuje asi 50x vice nez pro elektromobily, a nevsiml jsem si ze by se nam tu hromadily, jestli ono to nebude tim ze se recykluji a dokonce se plati nemale penize za jejich vykup na recyklaci >😁 proc myslis ze v ruznych obchodech maji zberna mista pro baterie a elektroniku i v mistech ktera s elektronikou nesouvisej? nojo zase jsi zaspal vid >😁 hochu ty jsi tezce out a naprosto netusis ktera v modernim svete bije, ze ty jeste pouzivas postu na psani SMS?
tak jeste jednou treba ti to dojde (ac tomu neverim) elektromobil neni neco kde by bylo urcene kde a jak se uklada energie pro pohon 😉
pred 40 lety se dal postavit elektromobil s dojezdem 500km a cenou jakou dnesni elektromobily stoji? opravdu musis argumentovat takhle blbe? ato na co sahaj zeleni je svetu tak nejak suma fuk
tobe holt nedochazi spousta souvislosti, ale tak treba jednou procitnes a zjistis ze ekologie je jen a jen business 😉
jo ekonom jsi jiste suprovej, ano vyroba aut roste, a rostou i elektromobily, a krapet rychleji nez bys asi chtel, a az se dorazi na strop toho rustu (nojo do par let se na nej narazi) tak auta na fosilni paliva budou prave to , co bude dotceno nejvetsim padem, sak prece v automobilkach jsou uplni blbci a ridej se presne opacne nez co vidis ty >😁
recyklace baterii se tu probirala jiz nekolikrat, ale ty jsi pravdepodobne dnes opet procitl z nekolikaleteho spanku a prosvihl jsi je, jen pro tvou predstavu, tak baterii pro spotrebni elektroniku se rocne vyprodukuje asi 50x vice nez pro elektromobily, a nevsiml jsem si ze by se nam tu hromadily, jestli ono to nebude tim ze se recykluji a dokonce se plati nemale penize za jejich vykup na recyklaci >😁 proc myslis ze v ruznych obchodech maji zberna mista pro baterie a elektroniku i v mistech ktera s elektronikou nesouvisej? nojo zase jsi zaspal vid >😁 hochu ty jsi tezce out a naprosto netusis ktera v modernim svete bije, ze ty jeste pouzivas postu na psani SMS?
jo jasne, a z ceho myslis ze se budovala infrastruktura pro auta na ropna paliva? z daru od SantaKlause? kdybys alespon tusil jak sileny sumy se z kapes danovych poplatniku po celem globusy vytahalo z kapes jen aby se za ne zaplatily valky kvuly rope, kolik dalsich obrisch sum se jim vytahalo z kapes jen aby se mohlo likvidovat to co napachaly ruzne nehody spojene s ropou, a kolik se vytahalo z kapes danovych poplatniku jen aby se jim to nasledne vratilo jakoze prijatelne ceny za palivo ktere si pak jeste s radosti koupej aby z neho zaplatili dalsi uzasne dane a jeste byli stastny ye ho maji "levne", proti tomu vsemu jsou vsechny "relaticne ciste" zpusoby vyrabeni elektriny vcetne jadra a vsechny ty "dotace a vyhody" pro elektromobily doslova smesne sumicky, a ty jako poslusna ovecka to krasne baštíš 😉 >😁
elektromobil je jen vozidlo pohanene elektrinou, to jak a zde se skladuje ta elektrina specifikovane neni 😉
elektromobily naopak budoucnost maji, naopak spalovaci motory se pomalu dostavaji na svuj utlum, a ty s tim prdlacky nadelas 😉
elektromobil je jen vozidlo pohanene elektrinou, to jak a zde se skladuje ta elektrina specifikovane neni 😉
elektromobily naopak budoucnost maji, naopak spalovaci motory se pomalu dostavaji na svuj utlum, a ty s tim prdlacky nadelas 😉
"Také je otázkou, zda by zákazníci akceptovali třeba Mercedes-AMG GT se čtyřválcem."
zakaznici celkem dobre akceptovali kuprikladu 3 valec v BMW i8, tedy v aute s vetsi cenovnou nez kolik stoji AMG GT a s vetsima prodejema nez ma AMG GT
a s 8 valcem na vecne casy 100% nevydrzi, do 20 let bude problem poridit i 8/6 valec a to v jakemkoliv aute, a ne proto ze by nebyl pozitkove (zvuk) super, ale proto ze nebude konkurenceschopnej proti elektromotoru
zakaznici celkem dobre akceptovali kuprikladu 3 valec v BMW i8, tedy v aute s vetsi cenovnou nez kolik stoji AMG GT a s vetsima prodejema nez ma AMG GT
a s 8 valcem na vecne casy 100% nevydrzi, do 20 let bude problem poridit i 8/6 valec a to v jakemkoliv aute, a ne proto ze by nebyl pozitkove (zvuk) super, ale proto ze nebude konkurenceschopnej proti elektromotoru
odhaduju ze casem nas v Praze ceka to same co v Parizi, Londyne, a dalsich podobnych mestech EU, tedy chces do centra a nejsi resident, tak zaplat, a zaplat hodne 😄 nebo neplat nic a malo, ale jen pokud mas "setrnejsi" auto
a ja osobne bych byl klidne jeste prisnejsi, uplne bych to zakazal cemokoli co ma motor na fosilni palivo a nepatri residentovi ktery s nim prokazatelne jezdi a nebo zasobovani, a i u toho zasobovani bych to zpoplatnil, elektricke dodavky se poridit daj a ty zasobovaci beztak za den moc nenajedou, technicke sluzby meli bejt elektrifikovany davno
a ja osobne bych byl klidne jeste prisnejsi, uplne bych to zakazal cemokoli co ma motor na fosilni palivo a nepatri residentovi ktery s nim prokazatelne jezdi a nebo zasobovani, a i u toho zasobovani bych to zpoplatnil, elektricke dodavky se poridit daj a ty zasobovaci beztak za den moc nenajedou, technicke sluzby meli bejt elektrifikovany davno
Podle mého názoru je 8-válec do aut velikosti MB E a výše pouze rozmařilostí, protože s takovou "bednou" si dneska stejně dobře poradí 350CDI ... Mimochodem jsem včera viděl poprvé na vlastní oči GLE a to se teda fakt povedlo 8-s .....