jj
NENÍ NAD TO KDYŽ GERMÁM [odkaz] ČUCHÁ RAJSKÝ ČMOUDÍKY [odkaz] [odkaz] TO SE PAK DĚJOU VĚCI [odkaz] ;-)
PS: ještě že €jročecháček mu leze ... :-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D [odkaz] :yes:
P90D ..to uz zacina zavanat Veyronovskym zrychlenim..uz len poriadny dojazd a rychlonabijacky na kazkom "5 km" a Chevy by dostal snad aj elektrickeho brachu ;-)[odkaz]
ekonomika panum z autofora opravdu moc nejde, navic text doplnuji obrazky ktere jim ten text vyvracej, respektive je na nich neco jineho nez pisou v tom textu
..mna ich texty ohladne Tesly vobec nezaujimaju kedze kazda tema na Teslu zacina rovnako..mna fascinuje technika a keby bola aj pravda,ze Tesla krachne,alebo naopak je vizionarska automobilka buducnosti tak dokazala v dnesnej dobe postavit auto hodne miesta na slnku..
jj v tom souhlasim, ja reagpoval jen na odkaz na autoforum
udelal bych si i jakousi spekulaci, jak by dnes vypadal business kuprikladu GM kdyby tenkrat tak nestastne nezazdili EV1 (1996-1999) cos byl asi prvni "seriove" vyrabeny a "prodavany" elektromobil , a jen pro ukazku, hodnota GM je dnes cca $50 miliard a vyrabej asi 8-9 milionu aut rocne, kde Tesla ma dnes hodnotu cca $35 miliard pri vyrobe jen asi 50 tisic aut rocne (jeste v roce 2005-6 pred uvedenim Tesla Roasteru byla hodnota Tesly jen cca $30 milionu)
..cas je liek na vsetko a len cas ukaze kto mal pravdu a kto zavadzal ludi ako ovce..moj nazor je taky,ze ropa tu bude este dalsich 50 rokov,ale treba posunut aj techniku dopredu a v elektrike je buducnost.Mne osobne sa len nepaci ako je tlacena EU pomocou kadejakych zakazov a prikazani..straca sa mi potom pred ocami vyznam slova "sloboda"
tak ropa tady bude jeste tisice let, sak se z ni vybabej i jine soucasti bezneho zivota (plast, leky.atd...), ale spalovat ji v motorech je zbytecnost ktera se da "snadno" nahradit
Ani Evropská unie, ani Evropská komise nemohou zakázat vjezd aut do měst v Německu, či kdekoliv jinde. To je právně naprostý nesmysl. Maximálně může Evropská komise penalizovat Německo za nedodržování emisních limitů.
V prvom rade ide o smernicu Rady a Parlamentu, teda zastupcov clenskych statov. Nie je to vymysel ziadneho bajneho bruselskeho nevoleneho, preplateneho, od reality odtrhnuteho (dalsie pejorativy doplnit podla potreby) uradnika: [odkaz]
Odkial ste prosim vzali, ze Europska komisia ide niekam zakazovat vstup? Ved to je blbost na prvy pohlad.
rekl bych ze EU nic takoveho zakazat nemuse, spise jen Nemci pod hrozbou nejakych sankci k takovemu kroku pristoupi sami
oni si ale asi Nemci poradi i jinak, a znacnou cast vozoveho parku proste obmeni za "setrnejsi" vozidla, oni ty snahy BMW a ted i VW v oblasti elektrifikace sice zatim moc videt nejsou, ale az jim nato Nemecko uvolni baksis, tak se zacnou dit veci, zrovna VW na to paky a silu ma
Všetko smeruje k odchodu dízlov na veky vekov, ja dúfam, že to bude čo najskôr. Plačeme, akí sme chorí, ale dobrovoľne si do vzduchu vypúšťame rakovinu. Neviem, aká je budúcnosť, ale autá sa za posledných 100 rokov (okrem toho, že sú stále pohodlnejšie), príliš nezmenili. Môj odhad je, že najbližšie roky dôjde k veľkej zmene a najmä vo veľkých mestách budú 500 kg dvojmieste elektromobily. Tým, že budú ľahké, dojazd už taký problém nebude a navyše aj tak, priemer ľudí v jednom aute je na Slovensku myslím 1.4. Jednoducho považujem za neváženie si prírody, ak niekto chodí po meste PRAVIDELNE sám v aute, ktoré má 2 tony, vyzerá ako tank, smrdí to, klepoce to ako traktor a vypúšťa to do vzduchu rakovinu.
Velmi tento přístup podporuji!
Prosím jen, aby nebyly přijímány za pravdu zjevné omyly:
a) motory aut (benzínové i naftové) se za posledních 100 let změnily opravdu neuvěřitelně; zdůrazňuji: motory AUTOMOBILŮ. Výsledkem je snížení měrné spotřeby na úroveň, která ještě před 10 (!) lety byla "utopií".
b) zvýšení sériovosti výroby automobilů stojí za neustálým zpřístupňováním technologie pohonu spalovacím motorem pro statisíce až milióny nových uživatelů ročně. TO JE hlavní příčina toho, že zatížení životního prostředí spalinami i přes neuvěřitelný technický pokrok neklesá.
c) počet uživatelů aut stojí za neustálou snahou o zvyšování jejich pasivní bezpečnosti. Ostatně, to si všichni přejeme. Naše osvobození na straně volného osobního pohybu i na velké vzdálenosti je "vykoupeno" složitostí a váhou konstrukce aut. Snižovat tuto váhu na uvedených 500 kg bude vyžadovat další a další obrovské náklady na vývoj a využití nových materiálů. Co to znamená pro gigantické dodavatele tradičních materiálů, nemusím dodávat.
d) Automobilový průmysl v současné podobě je pravděpodobně největším zaměstnavatelem na světě. Nemyslím "jen" manuální pracovníky všude po světě: stačí si uvědomit, jaký kolos představují vzdělávací instituce, výzkum a vývoj zaměřený na další produkci stále dokonalejších spalovacích motorů....
Tohle všechno je zjevně V NEBEZPEČÍ, pokud se prosadí elektrický pohon. Všechny tyto (a mnoho dalších) oblastí, které jsou doslova celosvětovou součástí našeho denního života jsou v ohrožení.
Ano, souhlasím, že vynálezy pánů Otta a Diesela kráčí na cestě do zapomenutí, zaslouženě. Svou roli už splnily. Ale je třeba vyřešit tak obrovské množství problémů souvisejících s přechodem na jiné systému pohonu a dopravy, že tento přechod bude ještě hodně dlouhý. A během této doby bude Země čím dál více v nebezpečí z pokračující těžby ropy ve stále těžších podmínkách, v nebezpečí z ropného vydírání a nátlaku, v nebezpečí z kriticky nadbytečné nákladní dopravy a civilního letectví.... Stejně jako v případě Řecka si myslím, že pro celou civilizaci by bylo nejlépe, kdyby se problémy se závislostí lidstva na spalovacích motorech vyřešily pokud možno jedním gigantickým krizovým scénářem.... Nebo ne?!
P.S. Není tak velkého rozdílu mezi benzínovým a naftovým motorem... I benzíny tím, že používají velmi těkavé benzeny, nás ohrožují např. rakovinou... Ta nebezpečí jsou všude okolo nás, eliminace dieselů řeší jen část (nechci napsat "zlomek") problému. Největším problémem dieselů zjevně je bezohlednost těch, kteří je mají ve svých starších a starých vozech a namísto jejich udržování v dobrém technickém stavu uplácejí pracovníky STK... atd., atd.
Konečně to začíná docházet i lidem v EU. Nafta zatím nejde spálit čitě a EU6 je jen na papíře. Viz článek -
Nejnovější dieselová auta v reálném provozu nesplňují emisní limity
Na naftu ať jezdí zemědělská technika, tam kde nechtějí přecházet na plyn (ano i traktory už existují na CNG), ale v osobních automobilech je vznětový motor historický omyl. Naštěstí se blýská na lepší časy. :yes:
Súhlasím, je to omyl, ale blízka sa na lepšie časy, viď môj príspevok vyššie. Spojené arabské emiráty a Qatar majú ropu už iba na 10 - 15 rokov, Azerbajdžan a Rusko na takých 40, čiže musí sa vymyslieť niečo iné...
ropne spolecnosti se jiz taky pripravuji na to ze bude zmena, ostatne v Emiratech zacinaj vznikat bezemisni oblasti a mesta, treba Masdarcity kam auto se spalovakem/zazehem nesmi a cele to mesto funguje jen na elektrinu ze solaru a vetru, a kuprikladu v Bolivii jiz asi 2 roky jednaji BP a Aramco o pravech na tezbu lithia, no proc asi ? :-) oni jiz vedi co je ceka v pristich desetiletich, ceka je to, ze vyspele staty se budou chtit pomalu osamostatnit co se energii tyce, a tak tyhle spolecnosti potrebuji dalsi zdroj neceho co jim budou moct dodavat.....baterky nebo aspon suroviny na ne :-)
O ropu by som sa nebál. Tých predpovedí, že za x rokov dôjde ropa bolo toľko, že ... Napríklad Rusko - tak v Rusku sa neťaží ani na všetkých preskúmaných ložiskách na pevnine, nehovoriac o nepreskúmaných potenciálnych náleziskách. A v hre sú obrovské zásoby na dne arktického šelfu ... Ropa tak skoro nedôjde - rozhodne nie za 40 rokov.
Už před 100 lety se v USA psalo, že americké zásoby ropy vydrží jen 20 let. V 60. letech se psalo, že světové zásoby už jsou jen na 30 let. A dnes máme rok 2015 a ropa stále nedošla, mluví se o zásobách na 40 let. Vtip je v tom, že člověk je vynalézavý tvor a místo toho, aby přestal jezdit autem, raději jde hledat nové zásoby ropy a vymýšlet nové metody těžby. Před 100 lety by se divili, že se dá ropa těžit jinak, než že se strčí trubka do země a ropa samovolně vytéká.
Ano, ropa jednou dojde, ale nikdo z tohoto diskuzního fóra se toho nedožije :-)
BTW Není to jen ropa. Před těmi 100 lety významní američtí průmyslníci varovali, že zásoby mědi vydrží jen 15 let ...
"Nejnovější dieselová auta v reálném provozu nesplňují emisní limity" Ano, tohle v poslední době proběhlo v médiích. Ale připadá mi to jako takový hon na čarodějnice - benzíny by v podobném srovnání vzhledem ke kvalitám měřícího cyklu nepochybně také nedopadly moc dobře, ale studie byla zaměřena pouze na diesely. To jen pro doplnění, ne že bych zrovna já byl milovník nafty...
Benzin produkuje celkovo radovo nizsi emisie okrem celkoveho CO2 na meraci cyklus.
Ovsem nafta sice ma nizsie CO2 kvoli celkovej spotrebe, ale viac CO2 na liter paliva.
NOx svinstvo ma radovo viac nafta. U benzinu dokazes realne znizit ten sajrajt (castice + NOx) vyuzitim nepriameho vstreku (Lexus+Toyo uz dlhsi cas a napr. aj posledne 1,8 TSI )
To nafta technicky nedokaze, preto ma DPF, AdBlue a furt zafrcany EGR.
Tu mas konretne motory, ktore mali v teste emisie 7x vyssie ako Euro5/6 !
VW 2.0TDI 140PS, BMW 2.0d 163PS, Mazda 2,2Sky-D 150PS.
(zdroj - Autobild c17)
Už se těším, jak městské autobusy budou jezdit na benzín... 8-s
Kdepak, diesely tady byly, jsou a budou a to včetně osobních vozů. Především proto, že tak nedrancují neobnovitelné přírodní zdroje (mají menší spotřebu), vypouští menší množství kritických skleníkových plynů (CO2) a zejména proto, že se s nimi lépe jezdí, než se zastaralými a cukavými benzínovými motory! :yes:
Pocuchaj a zadus sa, bude menej sajrajtu vo vzduchu pre ostatnych. Citaj hore.
CO2 dokazes odburat vegetaciou, NOx ani nahodou. Okrem toho CO2 vytvara odrazovu vrstvu aj z druhej strany ...
Přijde Vám to absurdní? Mně také. Stejně jako plošný zákaz kouření v hospodách. Ovšem logika i argumenty těchto zákazů jsou velice podobné.
Tak se tedy do role dobrokáka zkusím trochu vžít:
Nezakazoval bych automobilismus jako celek, protože nevýhody automobilismu jsou menší než jeho výhody. Nezakazoval bych ani dieselové motory jako celek, protože nákladní doprava a pracovní stroje se bez dieselů neobejdou. Pouze bych zakázal dieselové osobní automobily, protože dieselové motory škodí zdraví a smrdí podstatně víc než benzínové, jezdí jich opravdu mnoho a osobní auta lze zcela stejně provozovat i v benzínu. A co, že to bude pro jejich majitele znamenat méně peněz stejně jako pro majitele hospod zákaz kouření? Oni to přece zaplatí. Budou holt muset a co bychom za jejich peníze neudělali pro své zdraví, ne?
A já sám přece stejně jezdím zásadně s benzíny a chodím do nekuřáckých restaurací, takže mne se ty zákazy vůbec nijak nedotknou ...
Fuj, až se mi z té představy, že jsem také dobrokák, udělalo úplně špatně a to smrad z dieselů opravdu nesnáším. Přitom do kuřácké hospody chodit vůbec nemusím, po ulicích plných emisí z dieselů bohužel ano.
„Už se těším, jak městské autobusy budou jezdit na benzín... "
Zážehový motor na CNG už v mnoha busech je a řidičům se s nimi jezdí lépe než s tupými a špatně ovladatelnými chrochtáky. CO2 propaganda se stává mantrou dieselofilů? Kam až jste klesli....
Až bude mít benzín stejné nebo menší náklady na 1km než nafta tak si ho koupím, ale dokud je rozdíl 1Kč/km tak ne! Nebudu vyhazovat peníze, které se dají použít na něco jiného a hlavně si pak nezapomente zapálit cigáro až budete mít ten čistý vzduch. Nejlepší jsou lidi co nadávají na naftu a u toho vykouří krabičku >:D
Tak schválně, o jakém autě mluvíš? Nemusíš odpovídat. Já jen, že servisní a palivové náklady mají některé benzíňáky lepší než srovnatelné nafťáky. Proto se v minulosti prosadilo LPG a dnes se začíná hodně prosazovat CNG nebo benzínové hybridy. A taky proto z malých městských aut tyhle zaostalé-neuniverzální motory mizí. Krátké trasy to není nic pro kadlekadlepuchy.
Pokud srovnáváš 1,2 TSI a 1,2 TDI tak pak možná ano, ale jsem měl na mysli auto a ne sekačku. U auta např. C5 je to 2,0 HDI 100kw vs 2,0i 100kw a spotřeba je 6vs9. S LPG nemůžu do podzemní garáže :no:
Nikdo si nemusí kupovat jen C5 a kromě LPG jsem uváděl i jiné alternativy. Skryté náklady vyplývající z těžšího motoru (častější výměnu pneu a dílů podvozku) a vstřiků-čerpadla ten souboj 6vs9 trochu změní i u C5. Každý kdo tvrdí, že v osobáku musel koupit diesela a neměl jinou volbu lže sám sobě.
[odkaz]
A logicky to bude směřovat ještě k většímu uvolnění. :yes:
Setrváváš v bludu jako mnoho ostatních. Dobrým příkladem je UK, kde je nafta dlouhodobě více zdaněna než benzín. A je tedy dražší. A podíl dieselů neustále stoupá přes 50%.
jediným řešením - tedy pokud by to bylo řešení - je snížit daňovou zátěž obou pohonů a to radikálně. Teprve potom by vymizela motivace kupovat diesely.
V současné době při nenažranosti vlád a potřebě Babišů a spol. někde vybrat daně, zde není žádné řešení neb jakýkoli pohon který se prosadí, bude BRUTÁLNĚ ZDANĚN. Toto čeká na CNG a bude to brzo. Pokud se prosadí EV, nebude to trvat ani pár let a bude extra zdaněna elektřina potřebná k nabíjení.
extra zdaneni elektriny by muselo bejt v takove vysi, ze by to vlada ktera by to prosadila mela v nadchazejich volbach spocitane ;-)
navic takove zdaneni elektriny by se dalo snadno obchazet mnoha zpusoby na ktere by stejne nestacili reagovat
mnohem realnejsi je zdaneni samotne jizdy, tedy mytne, kde je uplne putna na co jezdis ;-)
imho vyssi poptavka po elektrine ktera by neskoncila na burzovnim trhu, coz je ta kterou vyvazime, by prinesla do statni kasy mnohem vic penez, neb CEZ je co? a jen tak mimochodem rozdil ceny za 1 kWh na burze a pri prodeji spotrebyteli je od 2 do 4 korun podle tarifu, kazdy prodany TW na domacim trhu by tedy vydelal statu 1-2 miliardy korun + dane, CR pritom vyvazi cca 27TWh rocne, a podle energetickeho planu CR do roku 2050 se to nevyplaci a CR by se mela postupne stat spise energeticky nevyvozni zemi s tim ze uplatneni pro elektrinu by se mel hledat primo v CR a cast pokryt dovozem levne elektriny
tohle se pise primo ve vyrocni zprave CEZ za rok 2014
Mýtné bude, to je věc jistá. Už teď chtějí zpoplatnit kamiónům i kompletní síť silnic první třídy a plánují jít ještě dál. Od toho je k stejnému zpoplatnění i pro osobní dopravu jen krůček. Budeme mít silniční daň nebo těžce platit za každý kilometr?
Jinak je ta elektrická vize krásná, ale musel by konečně přijít nějaký standard nabíjení, který akceptují všichni a bude klid. Začaly by se budovat nabíjecí stanice, lithiové akumulátory bude možno do pár let nahradit kapacitory... Ono to půjde, jen co státy vymyslí nějakou přístupnou formu, jak elektromobilitu zdanit. Pak najednou budou obří skoky.
Zásadní chyba se stala už na začátku 90. let, kdy tehdejší Evropské hospodářské společenství prosadilo nové emisní normy Euro 1, kde osobní auta rozdělilo na zážehové motory s přísnějšími normami a vznětové motory s mírnějšími normami. To se táhlo až do normy Euro 6, kdy došlo ke sblížení. V civilizovaných zemích, jako je například USA, byly normy vždy jednotné a všeobecně přísnější. Proto tam teď nemusí řešit, jakým autům zakážou vjezd do města a jakou novou plaketu vymyslet.
BTW Vždycky je sranda, když evropské automobilky začnou brečet, že je norma XY přísná, když v USA mají podobně přísnou normu už 10 let. Například katalyzátor se v USA stal standardem na konci 70. let, zatímco v Evropě šlo koupit auto bez katalyzátoru ještě na počátku 90. let.
Vážení, představy jsou to krásné, ale to co rozhoduje, je vláda. Nenažraná vláda, všude na světě, která na svůj přebujelý aparát z lidí tahá peníze. Jednou tudy, jednou tam. Všem by se líbilo, stejné zdanění benzínu a nafty, nebo i celkově menší zdanění. Ale proč by to dělali?Stát chce jen sát peníze. Elektroauta?Ano. Ale ty dotace na ně, zaplatí kdo?My všichni. Dotace všem stejně a uživatel ať se rozhodne jestli koupí benzín, nebo elektro. Naftu neberu, to je smradlavý svinstvo. Ale dálniční známky, pojištění atd ať platí všechna auta. Ať platí benzín 1500,- a elektro 1200,-. Pokud bude pro elektro vše zadarmo, tak stejně brzo MF zjistí, že jim utíkají peníze a vše opět zpoplatní. Takže my bychom se měli postarat abychom měli možnost výběru pohonu, my jsme voliči a né EU státo kontrolované z Bruselu.
Benzin je taky smradlavý svinstvo. Je to úplně jedno, jestli si sviníš prostředí sazemi z dieselu či benzinu, nemluvě už o tom, že nikdo ani nezjišťoval, co všechno z výfuků benziňáků lítá.
Ale jo, zistoval. Preto prisla emisna Euro norma a benziny sa zlepsuju v zaklade uz spalovacim procesom. Naftove spaliny su horsie a okrem toho je problem optimalizovat diesle v tomto smere. Preto mas DPF, AdBLue, EGR (aj niektore benziny) ...
Ale ta emisní norma řeší jen část problémů. Spoustu potenciálně škodlivých zplodin nikdo ani nezkoumá a neřeší je, prostě se berou jako "nutné zlo automobilismu". DPF budou brzy i u benzinů, přímovstřikové motory taky chrlí saze. A takové aromatické uhlovodíky... taky lahůdka.
Ano, priamovstrekove benziny maju sadze,hlavne turba. Citaj hore. To sa poriesit nepriamym vstrekom - kombinovat (Lexus, Toyota a uz aj VW), ci zaradenim Atkinsona (resp. Millera) do pracovneho cyklu. To DIESEL nikdy mat nebude. Benzin teda riesi pricinu, naftak len nasledky.
Benzen je svinstvo, ktore ale klesa v palivach. Diesle produkuje radovo vyssie NOx uz z prinicpu spalovania nafty.
To je ten zakladny rozdiel. Kapisto ?
nejefektivnější řešení by bylo přes spotřební daně
Kdyby EU nakázala, že spotřební daně musí reflektovat množství škodlivin (nebo množství CO2), tak by smrduté nafťáky do 3,5t v EU nikdo nekupoval. Zatím jsou smrduté nafťáky nesmyslně daňově zvýhodněné k škodě všech zúčastněných (včetně majitelů oněch nafťáků, kteří sice možná něco málo ušetří, ale za cenu toho, že je normální lidé považují za howada).