Jak může vypadat „absurdní“ mód u automobilu? Třeba tak, že váš vůz do zásuvky dokáže při zrychlení generovat přetížení 1,1 g a sto kilometrů v hodině pokoří za čas blížící se Bugatti Veyron.
Niektore veci ani netreba skusat. Tesla ma kapacitu baterii 90 kWh, to je 324 GJ. Zodpoveda to energii spalenia 7,5 kg benzinu. Ak predpokladame 3 x vyssiu ucinnost elektromotora oproti spalovaciemu, vychadza ze Tesla vezie energeticky ekvivalent priblizne 30 l benzinu. V skutocnosti to je dokonca este menej, lebo z baterii sa neda dostat 100 % kapacity. Mozem ta ubezpecit, ze vacsina sportovych aut ma nadrz podstatne objemnejsiu.
je ti nasne ze rec neni o dojezdu, ale o tom sprintovani za 2.8 na 100 a porad dokolecka dokola
jaky ma dojezd Tesla S je celkem snadno dohledatelny a overitelny fakt od spousty majitelu toho auta
takze bude spise zalezet na ucinnosti toho jak s tou energii naklada cele ustroji ktere tu energii posila na kola prave pri tom extremu sprintovani porad a porad a porad, tedy naprosto nesmyslna cinnost
To je predsa to iste. Tesla s hmotnostou 2200 kg spotrebuje na zrychlenie na 100 km/h za 2,8 s 880 kJ energie, to je 0,245 kWh. Pri ucinnosti 90% jej 90 kWh staci na 330 opakovani.
McLaren 675 s hmotnostou 1400 kg spotrebuje na zrychlenie na 100 km/h za 2,8 s 560 kJ energie teda ekvivalent spalenia 0,013 kg benzinu. Ak pocitame ucinnost 33% a nadrz 60l, moze akciu zopakovat 1070 krat (spotreba vychadza na 140 l/100km).
Vsetko za zjednoduseneho predpokladu ze zrychlenie je rovnomerne po celej drahe.
Samozrejme skore Tesly by sa podstatne zlepsilo ak by sa pocitalo s rekuperaciou.
Přesně, to jsem chtěl dodat. Nezapomeňme na rekuperaci i když ta tomu pomůže o kolik? 100-150 opakování?
Další věcí by bylo potencionální přehřívání objemného spalovacího motoru. Myslím, že určitě není stavěn na 0-100-0. Otázkou je, co by to udělalo Tesle. Když na ringu měla "problém". Ale to jen teoreticky. :-)
Ale no tak! Výkon je to úctyhodný, za cenu jistě daleko nižší než u Veyronu, ale co se týče četnosti opakování zrychlení, vsadil bych na Veyron nebo jiný supersport výplatu. Ty ne?
P.S. tady máš podobné parametry, když po nich toužíš: [odkaz]
McLaren 675LT bohuzel neznam a nikdy jsem v nem ani nejel, ani v neme nesedel, zato vim ze pokud orostuju na sprintu sve druhe auto (obycejna Audi Avant s 6 valcem v benzinu), tak aktualni spotreba na tech par set metrech je prez 90-99 litru na 100km, v takovem pripade bych tedy s tim autem ujel rekneme 60-65km nez by dosel benzin? takze nechci spekulovat kolikrat by to zvladl Veyron nebo McLaren 675LT ktere budou mit spotrebu zajiste jinou, a rozhodne bych vsadil boty ze ne nizsi
a otazkou tedy je, kolik by pri stejnem nesmyslu stejne se opakujiciho zrychleni ujel s Teslou S, to totiz byl puvodni dotaz teto diskuze "Kolikrát asi tohleto dokáže předvést na jedno dobití."
Pokud si někdo připlatí za tuhle nabušenou verzi, tak si zřejmě občas fantastickou akceleraci bude chtít užít, jinak by se spokojil s běžnou (i tak nadstandardně rychlou) verzí. Takže otázka "kolikrát tohle dokáže předvést na jedno nabití" je na místě.
Samozřejmě, že spotřeba bude v takovém režimu velká. Pokud auto dá stovku za 2,8 vteřiny, tak toho ale moc nenajezdí. Konvenční auta jsou sice méně účinná, ale vozí s sebou mnohem více energie. A spíš je v něčem podobném bude brzdit chlazení a opotřebení než palivo.
zajiste, na mistech kde ti dojde benzin je vzdycky poruce minimalne dvojice benzinek, je celkem zbytecne takove nesmysly resit ;-) nekdo holt travi na benzince 5-10 minut tankovanim a jinej si zas vozi zadek v Tesle S a nechava to nabijet hodku, na vyber ma kazdej sam podle sveho vlastniho usudku co je pro nej lepsi a nechal bych to na kazdem jedinci at si to dilema vyresi sam;-)
To urcite, ale takovy jedinec by se mel rozhodovat na zaklade racionalnich argumentu a mezi ne patri dlouhe nabijeni hovorici v neprospech tesly a nijak zazracny dojezd (vetsina majitelu by se podle me klidne spokojila s o dve, tri vteriny horsim zrychlenim na ukor lepsiho dojezdu). Tesla se zase da dobit pres noc doma a clovek vlastne zadny cas tankovanim ztracet nemusi. Kazda mince ma dve strany.
Presne tak. U sportovniho auta honbu za co nejlepsi akceleraci chapu, ale u rodinneho elektromobilu by snad kazdy uvital spis ten rozumny dojezd a co nejrychlejsi dobijeni. Zafrajerit spickovym zrychlenim je fajn, ale k cemu to v tehle kategorii je, kdyz to zasadni porad silne kulha. Nehlede na porad prilis vysokou porizovaci cenu.
dojezd a rychlonabijeni jsou discipliny ve kterych Tesla zatim nema konkurenci, neb ktera jina automobilka ma u elektromobilu dojezd prez 350km? ktera jina automobilka ma sit superchargeru kde se da dobijet tak rychle a navic zadarmo?
tohle zrychleni je specialitka a stoji to nemalej financ, ber to treba jako tovarni tuning typu AMG nebo M, proste neco co si koupi jen malo lidi
jenze s elektromotorem se to ma v zasade tak, ze kdyby mo udelali mensi a mene vykonny (ze by zrychloval z 0 na 100 treba za 10s), tak pri ustalene rychlosti 105 km/h (jak je vzpominano v testu) by mel prakticky totozny dojezd (o nic podstatneho by se neprodlouzil). je tedy ciste na majiteli auta, kolik vykonu bude pouzivat, takze nechapu, proc byy to auto meli delat mene vykonne, kdyz by to dojezd v zasade neorodlouzilo. takhle to auto nabizi svym majitelum neco navic.
S nabíjením to také není tak jednoduché. Snad každý, kdo někdy nějakou elektroniku nabíjel, ví, že nabíjení postupně zpomaluje, když to řeknu laicky. Nabíjení tedy můžeš výrazně zrychlit tím, že nebudeš nabíjet do plna. A prodloužíš tím i život baterii (obzvláště, pokud by mělo nabité stát). A nebudeš úplně na nule, když dorazíš k nabíječce. Bude to pořád příliš dlouho na to, abys tam jen tak postával, ale zabít 20 minut je snazší než hodinu. A o to nepříjemnější je, když není volno a musíš čekat.
To se zeptej Šamana, pokud ji chceš koupit. Ale asi nechceš. Jsou auta, který je mnohem težší koupit. Třeba některý modely Ferrari. Co myslíš, jezdí s nimi jejich majitelé, když je venku -20?
Pravděpodobně bych si ji nekoupil. Stejně jako bych si pravděpodobně nekoupil spoustu jiných aut.Co to s tím má společnýho? Kdybych si ji chtěl koupit, klidně bych překousl, že si pro ni musím zajet např. do Německa. A zřejmě bych to dokonce uvítal daleko víc, než ji koupit na každém rohu.
Já na to mít, tak upřímně řikám už "stojím ve frontě".. Troufnu si tvrdit, že na 80-90% všech mejch cest by ten dojezd stačil s přehledem... A na zbytek bych si koupil nějakej ten chrochták.. třeba Alpinu D3 Allrad...
No a co? Kupuji si celé auto, nejen motor. Pořád musím jezdit na pravidelné prohlídky (každý rok nebo 20 Mm myslím). Nemluvě o tom, že největším zdrojem problémů bývá z mé zkušenosti elektronika.
co to je za modu posledni dobou uvadet Mm, to nejde to psat v kilometrech?
jak na tom Tesla s elektronikou bude v budoucnu ukaze az cas, oproti podobnym autum tam ale vidim dost podstatne rozdily
dratu bude v Tesle asi o mnoho vic, ale zase vsechno je delane tak nejak "mobulove", vlastne v horni casti auta kdys se sunda bateripack s elektromotorama je jiz jen jeden modul za displayem ketrej to vsechno ridi, odhalit a "opravit" pripadnou zavadu tak zrejme pujde mnohem snaz nez u podobneho auta s bezninem/naftou, kde v nekterych pripadech ac mechanik zna z diagnostiky kody hlasenych chyb, ale casto to zjistovanim problemu nekonci
viz treba ma zkusenost se servisem Audi, kde obycejne prisavani vzduchu motorem prez spatnou hadicku za par stovek, vedlo k tomu ze diagnostika vyhazovala chyby jako vadne lamdasondy, spatne fungujici zapalovace na valcich, a podobne, celkem tusim 5 ruznych kodu pro ruzne poruchy, celkove bych pri postupnem vymenovani za jednotlive dili nechal v Audi asi 130 tisic coz jsem nemel a auto nechal 14 dni u znameho ktery ma malej servis a slibil ze se pokusi postupne zjistit co s tim skutecne je (motor neudrzel volnobeh a pocukaval, ale pri jizde nad 2500 otacek se nic neprojevovalo a jelo to vpohode), no a nakonec prisel na to, ze to dela blba spuchrela hadicka za asi 200 korun, a predpokladal bych ze tyhle slozitosti u spalovacich - zazehovich motoru proste u elektromobilu nebudou
jinak v CR zatim zadny servis Tesla neni a teoreticky bude az 2016/17 spolecne se showromem, ale otazka je jestli to soucasnym majitelum Tesel v CR nejak vyrazne vadi?
pokud z CR tak Viden, Linz, Mnichov, Berlin, ale myslim ze na tebe tak spise necekaji, mimochodem vetsina Tesel se objednava prez internet a k vyzvednuti je pak tusim nekde v Belgii, ci ti ji dovezou do prodejniho mista kam si urcis a tam si ji vyzvednes
a k te druhe casti, neni to o moc horsi nez v pripade jinych aut, alebrs start v mrazech skodi elektromotoru mnohem min nez benzinaku a nebo jeste hur naftaku, tem samozrejme mrazy prospivaj a cim vice je v mrazech startujes nezahrate, tim je to pro ne lepsi a lepsi
Pokud něco ovlivní mráz, tak bych to viděl na kapacitu baterií. Má to Tesla nějak zabezpečené ?
Tak přemýšlím nad tím, že elektromotor samotný by měl být minimálně ovlivněn nadmořskou výškou nebo teplotou vzduchu, ne ?
V USA a Kanade, najma v regionoch, kde je v zime naozajstna zima (ale aj v celkom normalnej Ottawe, kde je to v zime len nejakych -30), ma kazde parkovacie miesto elektricku pripojku, na ktoru napojis bateriu auta. Benzinoveho auta.
To by chtělo hadry... 8-s Jakou souvislost má americký výrobce elektromobilů s evropskými regulacemi mi je vážně záhadou. Tesla je v prvé řadě produkt vizionáře a snílka a ze všech možných elektromobilů má k nějakým regulacím a vnucenému sluníčkovství určitě nejdále.
Vždyť už samotný Ludicrous mode a kilo pod 3 sekundy jsou zcela antisluníčkovské. Musk se prostě rozhodl vytvořit schopné a použitelné auto na elektřinu a i přes nerůžové fiskální výsledky stále kráčí vpřed za svým cílem. Tesla není produkt tabulkové brokracie, ale snaha o nabídnutí alternativy bez kompromisů. Jestli budem mít v budoucnosti skutečně užitečné elektromobily, bude to z velké části i zásluha tohoto pána.
Ale jestli máš nějakou konspirační teorii, jak se Musk tajně schází v paláci Rockafellerů se zástupci skandinávských vlád, kde v křeslech z velrybí předkožky projednávají systém zdanění aut se spalovacími motory, tak sem s ní >:D
CHerokee je idiot kterej jak vidi neco na elektrinu a kor auto treba i na obrazku, tak se mu samovolne otevira vyhazovaci nuz za pasem >:D a o elketromobilech a Tesle na diskuzi mele same nesmysly ktere se z nejvetsi casti vycucava z prstu na nohou a zbytek bere ze serveru jako autoforum kde smysleji podobne jako on, proste normalni hater a troll :-)
CHerokee je přesně na opačném konci křivky IQ než je idiot ;-) . A samozřejmě - miluju vše, co voní benzínem. Velké motory. Kravál, proto taky jezdím na poctivém Harykovi. Ale ekofašismus tlačí na zrušení toho, co mám rád. ;-)
právě kvůli zeleným bláznům se v Evropě daří elektroautům a tříválcovým turbo nesmyslům. V severskýcch státech se už ti impotentní rádby potomci vikingů dopracovali k tomu, že e-Gold tam stojí 700 000 a Octavia RS 2x tolik. A proti tomu budu vždycky vystupovat.
ti vikingove maj rozum a misto toho aby si doma spalovali a znecistovali zbytkama ropy svuj cast celkem pekneho sveta, tak tu ropu radsi prodaj dal za hranice a sami si jezdi na elektrinu kterou si celkem snadno vyrabej ;-) to same zacinaj delat i v Emiratech kde sidli nenjvetsi ropna spolecnost sveta, ale je jasne ze na tvoji krivku IQ tito lide jeste dlouho nedosahnou, respektive neklesnou
Ne nemají - v Norsku konkrétně vládne podivný omezující socialismus a v severských státech obecně je spousta věcí, co se mi nelíbí, protože to se svobodou nemá moc společného. A navíc největší omyl je domnívat se, že elektrická auta jsou ekologická.
Emirátech? :-) ...viděls někdy, co tam za ekoauta jezdí?
jo a videls jak to zacinaj omezovat, kdy se stavi casti mest kam te s nicim na benzin nebo jeste hur naftu vubec nepustej? proc myslis ze to delaj a proc myslis ze Aramco lobuje za moznost tezbi lithia v kolumbii? proc tam teda stavej site elektrifikovanych nadzemek a podzemek, a proc maji ciste elektrifikovane autobusove linky?
pocitam ze jsem tam nazivo videl asi viz nez ty z fotek na google
tam na elektriku prejdou driv nez ty dostanes rozum
Šamane, zkus mi vysvětlit, proč vždycky když jsi s někým ve sporu, ty dostaneš pět plusových bodů a on pět minusových? To by mně fakt zajímalo:) není to trošku otravné pětkrát se přihlašovat a odhlašovat? ;-)
ne neni, pac se ani neprihlasuju ani neodhlasuju, a klidne davam redakci respektive nekomu kdo se stara o kod diskuzi blesku, aby skoukl jake ip davaji palce a zverejnil zda jsou ze stejneho mista ci nikoliv
mam jen jedinej ucet SamanAR a nedavam ani jedny z tech palcu nikonu, a kldine davam stejne svoleni aby to klidne nejaky admin potvrdil ci vyvratil, a klidne at napise i datum kdy jsem nejaky palec naposledy dal
pokud chci nekomu dat palec, tak mu ho napisu primo postem aby to nebylo anonymni
PS> osobne me jsou palce ukradene a nic nevypovidaji ani o tom jestli je post prinosnej nebo neprinosnej
A řekneš mi teda, co má s tím vším Tesla společného? Já jsem vážně ten poslední člověk, který by si přál vymizení plnotučných benzínových motorů, ale to neznamená, že budu označovat Teslu jako ekofašistický produkt jen proto, že jezdí na elektřinu... 8-s
Ty si vážně myslíš, že Tesla je postavená na základě nějakých tabulek, regulací a kvót o záchraně planety? Vždyť na tom autě z každého kousku čiší snaha o prošlapání nové cesty a pokroku.
Jsem proti nesvobodě trhu a socialistickým zásahům - dotacím, upřednostňováním. To vše symbolizuje Tesla, která se prodává tam, kde ji neskutečně zvýhoďňují na úkor jiných značek.
Dánské, Norsko...to nemá nic společného s laissez-faire.
Tak to je nás tady víc. Ale otázka na tvé tělo je (a ty nejsi stále schopen odpovědět), co s tím má společného Musk a jeho Tesla. Dokážeš odpovědět?
Tesla nemůže za to, že jeho produkty, které vyrábí díky své vizi a nadšení, se zrovna hodí do krámu nějakejch bláznivejch byrokratů...
tak to zijes na hodne blbem miste, pac v Evrope se diky socialistickym zasahum a dotacim uprednostnovali cele roky nafta a benzin, jak jinak si vysvetlit az 50% dotace na vystavbu cerpacich stanic, jak jinak si vysvetlit az 100% castky na ropovody a rafinerie, jak si vyzvetlit ze automobilky dokazali zalobovat aby se odsunuli "realnejsi" testy spotreby a zrejme se odsunou i emisni limity minimalne o par mesicu, ale spise let, jak jinak si vysvetlit dotace automobilkam v cele EU v radu miliard euro rocne na vyzkum zefektivneni stavajicich pohonnych systemu (benzin, nafta) kde dotace na ostatni typi pohonu v tech vyvojich jsou radove asi 50x nizsi, a jak jinak si vysvetlit stamiliardy eur do "bio" paliv?
tolik financi kolik EU nacpala na ruznych dotacich na benzinaky a naftaky za poslednich 10 let, si ani nedokazes predstavit, je to prez 900 miliard euro ;-)
spise se mnohokrat vrati a vratili do kapes soukromim osobam ktere "nikdo" nezna a cele to vlastni
a dalnice jsem nezminoval, nemam duvod pouzivat argumenty ktere s tim nijak nesouvisej, tak jako to delas ty
a je celkem jasne ze benzinka se zaplati, kdys pulku penez na ni dostali z pakes evropskych poplatniku kteri u nich jeste radi utracej dalsi penize >:D
co je na tvem postu nejzajimavejsi, tak ty to jako tim ze se to zaplati najednou omlouvas?
"Jsem proti nesvobodě trhu a socialistickým zásahům - dotacím, upřednostňováním." "Každá rafinérie, benzinka i km dálnice se mnohokrát do státní kasy vrátí."
takze tady ti ty stovky miliard na dotacich, socialisticke zasahy a uprednostnovani ropnych paliv nevadej? zajimave >:D
nastesti ekonimiky ktere EU dotujou to pochopili lip nez ty, a zacinaj mit snahu to zmenit tak aby nebyli jiz zavisli dobudoucna prave na te rope a mohli tak sve dotace uplatnit co nejvice na svem vlastnim uzemi sveho statu