Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S dostala mód Ludicrous, na stovku zrychlí za 2,8 sekundy

Ondřej Chamilla
Diskuze (85)
Jak může vypadat „absurdní“ mód u automobilu? Třeba tak, že váš vůz do zásuvky dokáže při zrychlení generovat přetížení 1,1 g a sto kilometrů v hodině pokoří za čas blížící se Bugatti Veyron.

Nedávno testovaná Tesla Model S P85D nám již tak přišla extrémně rychlá, zejména co se týče akcelerace z nižších rychlostí, šéf Tesly Elon Musk však představil ještě výkonnější a extrémnější variantu, které říká Ludicrous, tedy „absurdní“. A opravdu, vůz, který zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za 2.8 sekundy a přitom jej stačí nabíjet z domácí zásuvky, se vážně jinak nazvat nedá.

Automobil má nyní přes 770 koní, které posílá na všechna čtyři kola. Musk k automobilu řekl: „V módu Ludicrous zvládne vůz akcelerovat s přetížením 1,1 g. To je ve skutečnosti více, než při volném pádu.“

„Zákazníci milují „šílený mód“ u verze P85D, ale nikdo se netázal po ještě intenzivnějším „absurdním režimu“. Je vážně absurdní, že jsme s tím přišli, vůz je jako osobní horská dráha!“ dodává šéf Tesly.

Nový model P90D, který může mít extrémní mód rovněž, navíc dostal balíček 90 kWh baterií, které zvyšují dojezd. Při konstantní rychlosti 105 km/h zvládne Tesla ujet 483 kilometrů na jedno nabití. Další novinkou je nový základní model se 70 kWh bateriemi a pohonem jen zadních kol.

Vylepšení na Ludicrous mode bude pro současné majitele vozu P85D dostupné za příplatek.

Ondřej Chamilla
Diskuze (85)
22. 7. 2015 22:28
Re: A potom hodně rychle zásuvce !
jenze s elektromotorem se to ma v zasade tak, ze kdyby mo udelali mensi a mene vykonny (ze by zrychloval z 0 na 100 treba za 10s), tak pri ustalene rychlosti 105 km/h (jak je vzpominano v testu) by mel prakticky totozny dojezd (o nic podstatneho by se neprodlouzil). je tedy ciste na majiteli auta, kolik vykonu bude pouzivat, takze nechapu, proc byy to auto meli delat mene vykonne, kdyz by to dojezd v zasade neorodlouzilo. takhle to auto nabizi svym majitelum neco navic.
Avatar - Ada je zase tady
22. 7. 2015 15:10
Re: kde
francouzske a italske diesely v mrazu nenastartuji stejně spolehlivě, jako francouzske a italske benzinové motory... :-!
Avatar - Ada je zase tady
22. 7. 2015 15:06
Re: kde
"soukromim osobam"... aha... 8-s
Avatar - Ada je zase tady
22. 7. 2015 15:05
především by mne zajímalo
za jaký čas ujede 500km >:-[]
22. 7. 2015 11:47
Re: kde
co to je za modu posledni dobou uvadet Mm, to nejde to psat v kilometrech?

jak na tom Tesla s elektronikou bude v budoucnu ukaze az cas, oproti podobnym autum tam ale vidim dost podstatne rozdily

dratu bude v Tesle asi o mnoho vic, ale zase vsechno je delane tak nejak "mobulove", vlastne v horni casti auta kdys se sunda bateripack s elektromotorama je jiz jen jeden modul za displayem ketrej to vsechno ridi, odhalit a "opravit" pripadnou zavadu tak zrejme pujde mnohem snaz nez u podobneho auta s bezninem/naftou, kde v nekterych pripadech ac mechanik zna z diagnostiky kody hlasenych chyb, ale casto to zjistovanim problemu nekonci

viz treba ma zkusenost se servisem Audi, kde obycejne prisavani vzduchu motorem prez spatnou hadicku za par stovek, vedlo k tomu ze diagnostika vyhazovala chyby jako vadne lamdasondy, spatne fungujici zapalovace na valcich, a podobne, celkem tusim 5 ruznych kodu pro ruzne poruchy, celkove bych pri postupnem vymenovani za jednotlive dili nechal v Audi asi 130 tisic coz jsem nemel a auto nechal 14 dni u znameho ktery ma malej servis a slibil ze se pokusi postupne zjistit co s tim skutecne je (motor neudrzel volnobeh a pocukaval, ale pri jizde nad 2500 otacek se nic neprojevovalo a jelo to vpohode), no a nakonec prisel na to, ze to dela blba spuchrela hadicka za asi 200 korun, a predpokladal bych ze tyhle slozitosti u spalovacich - zazehovich motoru proste u elektromobilu nebudou

jinak v CR zatim zadny servis Tesla neni a teoreticky bude az 2016/17 spolecne se showromem, ale otazka je jestli to soucasnym majitelum Tesel v CR nejak vyrazne vadi?