Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi TT RS 2016: Přes 400 koní, bez manuálu

Příští generace Audi TT RS se k zákazníkům dostane již v roce 2016 a opět bude mít pod kapotou přeplňovaný pětiválec. Tentokrát však již bez možnosti spárování s manuální převodovkou.
Zpět na článek
22. 7. 2015 12:57
22. 7. 2015 13:13
22. 7. 2015 13:57
23. 7. 2015 11:51
23. 7. 2015 13:22
23. 7. 2015 20:28
23. 7. 2015 21:01
23. 7. 2015 21:02
23. 7. 2015 21:31
23. 7. 2015 23:38
24. 7. 2015 12:32
22. 7. 2015 13:20
22. 7. 2015 17:59
22. 7. 2015 19:15
22. 7. 2015 19:41
22. 7. 2015 20:15
22. 7. 2015 22:03
23. 7. 2015 11:57
23. 7. 2015 12:55
22. 7. 2015 13:31
22. 7. 2015 15:19
22. 7. 2015 15:48
23. 7. 2015 12:09
Avatar - praděda7
22. 7. 2015 12:57
TT RS
Sportovní kupé s nesportovní převodovkou... :no:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
22. 7. 2015 13:13
Re: TT RS
Tak ja som silný zástanca manuálu, notabene v športových autách. Ale pri takto výkonných motoroch (cez 400 koní a takmer 500 Nm) už by som možno radšej držal volant celý čas obomi rukami a dvojspojka (v najnovšej inkarnácii, nie nejaká neveľmi vydarená suchá DQ200) by mi asi nevadila. Každopádne možnosť voľby tu zostať mohla, hoc aj by manuál uprednostnilo menej ľudí.
Avatar - fOE
22. 7. 2015 13:57
Re: TT RS
Toto se bohuzel dalo ocekavat, kdyz koncern ustupuje od manualu obecne i v ikonach ala GT3 RS tak v audi to nebude jine.
Avatar - Ada je zase tady
22. 7. 2015 14:53
Re: TT RS
Je to otázka filosofie. Takovéhle auto si člověk kupuje i) pro potěšení, ii) aby honil baby, iii) aby soused puknul vzteky.

Pokud i), tak by tam fofrklacek slušel, protože takové auto sice létá pomaleji, ale dává větší uspokojení

Pokud ii), nebo iii) tak je to jedno. Účelu bude dosaženo v obou případech.

A pokud někomu vadí, že auto s fofrklackem nevyužije výkon svého motoru tak dobře, jako auto s automatickou převodovkou, tak mu doporučuji, ať si koupí pilotní kursy!
:-)
23. 7. 2015 11:51
Re: TT RS
Ostatně tuhle převodovku původně udělali pro RS3 a TT RS, spolu s 2,5 TFSI. A dvouspojkové převodovky byly v závodních vozech dříve než v silničních. Dnes je používá i Ferrari. Řeči o nesportovní převodovce jsou tak celkem vedle.
Avatar - praděda7
23. 7. 2015 13:22
Re: TT RS
Co je sportovního na dvouspojkové převodovce? V F -1 je mají jen proto, že řadí rychleji a tam se hraje o každou setinu. Totální nasazení jezdce do akce chybí a proto používání automatické převodovky nemá se sportováním nic společného. Různé elektronické pomůcky udělala jezdce již téměř zbytečným a předjíždění (bez použití "podvodu" - DRS) takřka nemožným. Díky tomu je F-1 tak nudná. ;-\
23. 7. 2015 20:28
Re: TT RS
Myslel jsem spíš na 80. léta a rallye nebo Le Mans. Nejsou o nic méně sportovní než klasické sekvenční. A nemohu říct, že bych se v autě se sekvenční převodovkou nudil. Je to trochu něco jiného než kvedlačka, hlavně z hlediska koordinace. Někdy na to má člověk chuť, ale se sekvenční se bavím také dobře.

Vadí mi to tedy spíš z toho důvodu, že mizí rozmanitost. To samé platí pro atmosférické motory. Ale zrovna TT není ten případ. Dvouspojka a R5T jsou celkem pěkný odkaz na tu starou bestii ze skupiny B.
Avatar - praděda7
23. 7. 2015 21:01
Re: TT RS
Totální nasazení jezdce...a k tomu patří ubrání plynu, brzdění - meziplyn, sešlápnutí spojky a přeřazení v pravém okamžiku. Ten pocit splynutí s vozem mě žádná jiná převodovka nenahradí. Sorry. :-!
Avatar - white label
23. 7. 2015 21:02
Re: TT RS
Souhlas, tvrzení, že dnešní sportovní auto musí mít spojkový pedál a H kulisu s kvedlačkou je do nebe volající předsudek z doby kamenné. ;-)
Avatar - praděda7
23. 7. 2015 21:31
Re: TT RS
Haloooo, napsal jsem někde že musí?....... :-!
Avatar - white label
23. 7. 2015 23:38
Re: TT RS
Pro někoho prostě "musí"..., viz zdejší diskuse, kde se tohle téma opakovaně omílá.
Rozdíl mezi sportovním a nesportovním autem rozhodně nedělá manuál/dvojspojka. V tomto ohledu se láme chleba zcela jinde.
P.S. Tady je to samý samostatný "souložník" a přitom si ve sporťáku, bez třetího pedálu, ani nevrznete. >:-[] ;-)
Avatar - praděda7
24. 7. 2015 12:32
Re: TT RS
Dobrý . No, já to vidím tak, že se zavedením automatů a poloautomatů ve sportovních autech se sportovní auta rozdělil do skupin a podskupin. Je jasné, že na samém vrcholu budou sportovní vozy, které vyžadují od řidiče největší nasazení a koordinaci a které umožní řidiči si maximálně "zasportovat". A pozor! Neplést do toho časy dosažené na okruhu. Důležitý je pocit s dobře odvedené práce bez bez pomoci různých cinkrlátek. Horolezec by také neměl moc dobrý pocit se zdolání hory, kdyby na ni vyjel lanovkou... ;-)
22. 7. 2015 13:20
Re: TT RS
pevne verim ze jsi natolik zkuseny a talentovany ridic ze zvaldas bravurne auto se 400 konma a manualni prevodovkou, ale drtiva vetsina ridicu tak zkusenych a bravurnich neni a proto jim automaticka prevodovka a treba s moznosti radit padly udela vetsi sluzbu nez manualni prevodovka :-)

je zajimave ze podle tebe nesportovni prevodovku ma vlastne prez 80% dnesnich zavodnich aut

co je sportovni prevodovka? ja si pod tim pojmem vybavim prevodovku presnou a rychlou, tak aby dokazala poskytnout ridici co nejlepsi vyuziti vykonu motoru a prenesla ho na kola, a to jestli je to manual nebo automat s tim nijak nesouvisi
Avatar - Individualita
22. 7. 2015 15:31
Re: TT RS
pod to se můžu podepsat :yes:
22. 7. 2015 17:59
Re: TT RS
Tady prece nejde o tu "sportovnost" , ale o to, ze pocit s rizeni je proste jinej. Clovek ovlivnuje vic veci a s autem musi tak trochu srust :-)
Dnesni dobre prevodovky jsou nesmirne efektivni a rychlejsi nez kdokoli z nas. O tom zadna. Ale radost treba z trefeneho meziplynu pri podrazeni na brzdach, potreba soustredit se a koordinovat vic ukonu.... to je to o co prijdeme a mnozi jedinci radeji prijdou o lepsi cas na okruhu nez o tyto zazitky...
Avatar - Bully_
22. 7. 2015 19:15
Re: TT RS
Audi TT nebylo nikdy predstavitelem nejakeho ostreho sportovniho vozu, spis takove luxusni sportovni stylovky. Stejne jako u Porsche maji marketingove oddeleni vyrobce dobre spocitano, co po nich zakaznici chteji. Puristicky zavodak se silnicni homologaci to neni urcite.
Tohle smerovani k maximalni efektivite spojene s vysokou uzivatelskou privetivosti plati nejenom u vozu kupe, je to vseobecny trend.
Avatar - praděda7
22. 7. 2015 19:41
Re: TT RS
Ano, marketing ví, kdo zákazníci jsou. Bohužel to jsou povětšinou prachatí snobové a zlatokopky, kteří by synchronizaci - fofrklacek a spojka asi nezvládli. Tím bohužel odřezali od těchto vozů i opravdové řidiče, kteří si je nemohou dovolit nové, ale koupili by ojetiny. Bad luck boys! ;-\
Avatar - AUDIRS6
22. 7. 2015 20:15
Re: TT RS
dnes som chcel mat volno od ACZ, ale musim:
TT, aj ked bude mat Hocijaky motor a manualnu prevodovku, nikdy nebude pre fajnsmekerov. Na to mu chyba pomerne dost zakladnych technickych danosti:
- Motor vpredu pred prednou napravou priecne, tzn. 4x4 cez Haldex...
- aj ked namixuju materialy akokolvek, furt bude ta cca 175 kg R5 pred napravou a rozlozenie hmotnosti lepsie ako 58:42 ( P/Z ) neocakavam...
- aj ked v zaujme maximalnej trakcie bude ten Haldex poväcsinu casu zopnuty, aby zadne kolesa dostavali maximum mozneho toc.momentu, furt to nebude ono, lebo...
- nebude mat asi ziaden chytry mechanicky/ elektronicky diferak, ktory by ten moment prerozdeloval, ale stacavy efekt sa bude riesit cez brzdy "torque vectoringom" ( citaj programom ESP ).....
Teda mechanicky furt len MQB, ktore sa budu snazit elektronicky oj€bat, aby to akoze pekne jazdilo a robilo obcas aj nejaky ten powerslide alebo driftik... :-!
Co to urobi s brzdami, som tu uz kedysi odkaz daval. Teraz by som ho asi znova nenasiel, ale TTS-ku to znicilo!!!! brzdy za 1 den na okruhu pocas testovania nem. novinarmi ! Po vymene komplet brzd sa problem opakoval podobnym sposobom !

Takze, nechcem nad kupeckom s R5 Turbom lamat hned palicu - ved je to paradny stroj a len samotny zvuk motora v RS3 v sportovom mode mi stale jezi chlpy vsade >:D ale...ale... 8-s Nie - na okruhy to opät nebude, ale kedze tam to hadam majitelia casto tahat nebudu, tak v normalnej premavke im to stacit bude - to pokrocile ESP ( sorry, od isteho momentu musim zacat oznacovat veci pravymi menami...) im pomoze aby mali aj zabavu, dokonca tym menej zdatnym ( ktori si nebudu uvedomovat ze defakto za nich riadi PC ) tak budu z toho aj vyteseni...
Ja ale nie. :-!

Takze opravdoví řidiči siahnu po Caymanovi s manualom... ;-)
22. 7. 2015 22:03
Re: TT RS
Nevsiml jsem si, ze by nekdo tvrdil, ze je to okruhovy nacini. Snazil jsem se jen vysvetlit lidem jako Saman, proc ma nekdo manual radsi a proc sebelepsi automat ac bude rychlejsi a efektivnejsi nikdy nedoruci radost s rizeni a razeni, ktere vtahuje do hry...
23. 7. 2015 11:57
Re: TT RS
I kdyby TT RS mělo manuální převodovku, zbytek auta stejně nebude naladěný jako puristický sporťák. Takové auto musíš hledat u Porsche, ne u Audi.

Co se týče "bazarových kovbojů," ti by stejně utřeli nudli, protože si to s manuálem prakticky nikdo nekoupí, když vedle toho nabídnou i S tronic (DSG).
Avatar - praděda7
23. 7. 2015 12:55
Re: TT RS
Bazarový kovboji všichni nedomrdci? :-O
22. 7. 2015 13:31
Re: TT RS
No možná by to mohlo být už vychytaný a fungovat normálně. Asi bych si to nejdřív vyzkoušel než bych kritizoval. Pokud to bude ovšem fungovat jako běžný koncernový DSG, tak bych to teda nechtěl.
22. 7. 2015 15:19
Hanebný čin
Jak je vidět, válka výrobců proti příznivcům manuálních převodovek a ovládání třech pedálů pokračuje... Hamba Audi! 8-s :no:
Rozbalit vlákno
10
22. 7. 2015 15:48
Re: Hanebný čin
Tak si ho nekupuj, no.. Já si ho, ze solidarity, taky nekoupim.
Avatar - praděda7
22. 7. 2015 19:46
Re: Hanebný čin
Dobře si to napsal! Ale je to bohužel tak, jak jsem napsal nahoře. Opravdový fanoušci na takové vozy finančně nedosáhnou a pro nás, starou gardu jsou už nepraktické. ;-\
22. 7. 2015 22:08
Re: Hanebný čin
To ma jako Audi vyvijet uplne novu manualni skrin (ta v predchozim TT RS byla uz tehdy poddimenzovana - v realu melo TT RS vice nez tech 500 Nm), kterou vyuzije v jedinem modelu a veskere naklady na jeji vyvoj pak prenest na silne majoritni cast zakazniku, kteri o manual nestoji, resp. vedi, ze manual pro pricnou zastavbu schopny prenest alespon 600 Nm nikdy nebude vzorem preciznosti a uzivatelske privetivosti, coz je v prikrem kontratu s koncepci TTRS jakozto sportovního vozu na kazdy den?
22. 7. 2015 22:25
Re: Hanebný čin
Myslím, že by Audi manuál bez problémů vyvinulo, ovšem to by internetoví teoretici museli naběhnout do salónů, vysázet škváru na dřevo a chtít manuál. Automobilky vyvíjejí auta pro reálné kupce v salónu a nikoliv pro plakátové kovboje nebo pro olizovače bazarových plotů. Prostě když Amík nežvaní a kupuje třeba Golf s ruční brzdou, tak ji prostě na tamním trhu nabízí. S TT-RS a manuálem je to stejné, když se najde dostatečně velká množina lidí co jej chtějí, tak se klidně může objevit, v Austrálii nebo v US si to klidně dovedu představit, ale v EU to nejspíš nebude, protože tady je dostatečně velká jenom množina teoretiků, nikoliv reálných kupců.
23. 7. 2015 12:09
Re: Hanebný čin
Mohli by dát manuál za cenu S tronicu (DSG). Problém je, že zájem o manuální převodovky je v těhle cenových relacích marginální a dvouspojkové se prodávají jak housky na krámě, tak proč se obtěžovat? Ani Porsche se neobtěžuje u GT3, u Audi tedy žádné překvapení. V dnešní době nikdo nebude strkat peníze do vývoje manuálních převodovek.
Avatar - praděda7
23. 7. 2015 13:27
Re: Hanebný čin
Taktak. Svět je plný lemplů a teplých...a ti manuál nemusí a ani asi neumí... ;-)
Avatar - Individualita
24. 7. 2015 09:24
Re: Hanebný čin
Slušně primitivní komentáře. Ty si ten klacek třeba ukruť, ale nenadávej všem ostatním, kteří mají na práci i jiné věci (většina zákazníků) :no:
Avatar - praděda7
24. 7. 2015 12:36
Re: Hanebný čin
...jiné věci? Jako co? Surfovat za jízdy po internetu? >:-[]
Avatar - praděda7
23. 7. 2015 13:33
Re: Hanebný čin
Sportovní vůz ve kterém za tebe něco řadí rychlosti, je jak soulož při které tě někdo cizí nadzvedává... >:D
23. 7. 2015 21:38
Re: Hanebný čin
;-) :yes: :yes: :yes:
22. 7. 2015 18:01
Tak nam zase poskoci vykony...
Ze by se rysoval nejakej naslaplej caymanek? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 14:12
Uz to zacalo...
...Bola oficialne potvrdena RS4 SEDAN !!! :yes: :yes: :yes: :yes:

...S4 uz vo Frankfurte... :yes: :yes: :yes: :yes:

Kedysi davnejsie som to pisal, ze Audi ma v zaujme predavat viac kusov RS modelov a ze preto idu ponukat aj sedany ( prvy ma byt RS3 sedan ) koli US a Čín. trhu.
No a dnes som sa docital dokonca o RS4 sedane !
[odkaz]
Btw.: zrovna tato RS4 sedan s tymito kolesami...proste cumlik ! :-) Preto som aj jej kolesa rad pouzival na svojej... ;-) ( teda jej dizajn kolies, ale 18" a eloxovany hlinik ( taky tmavosedy) ;-)
Rozbalit vlákno
9
23. 7. 2015 20:42
Re: Uz to zacalo...
Sedan od RS4 tu už byl, ale v další generaci od něj upustili (možná ve prospěch RS5, quattro má omezené kapacity). Což zajisté víš. ;-)
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 21:44
Re: Uz to zacalo...
Ale ked sa velmi chce... ;-)
Tak sa vsetko da, a ako vidis, oni asi chcu velmi vela :-) :yes:

Ved ja marne cakam na zazrak ( ktory sa ale asi uz nestane ) ze by pred koncom vyroby akt. gen. A6/ RS6 urobili este z tejto RS6 sedan. Plusko vraj bude. RS3 sedan vraj bude, teraz potvrdili sedan RS4...
Tak neviem, voci tejto RS6 mam vyhrady len ze nieje sedan, ako to bude s novou ( bojim sa dizajnu jak exterieru, tak interieru - tablety 8-s ...) a RS4 sedan by bol tiez gut, lenze uz mam 2 problemy - motor - nie R5 ale vraj V6, no a tablet na pristrojovke ;-\
24. 7. 2015 01:00
Re: Uz to zacalo...
Tak oni dlouhodobě zvedají kapacity. Vem si, že jeden čas vyráběli jen jeden RS model, pokud si dobře pamatuji. A dnes zvládnou RS4-RS7 plus ještě R8.
Avatar - praděda7
23. 7. 2015 21:43
Re: Uz to zacalo...
Chvála bohu, že tu stále máme na vybranou 300 koňovou S3 sportback a S3 limuzínu s manuálem..., která se dá upravit až na 400 koní. :yes:
24. 7. 2015 01:01
Re: Uz to zacalo...
S3 má však do sportovního auta celkem dost daleko.
Avatar - white label
24. 7. 2015 01:18
Re: Uz to zacalo...
"Limuzíny" obecně mají do sportovních aut hodně daleko, bez ohledu na použitou převodovku a výkon. >:-[] :-)
Avatar - praděda7
24. 7. 2015 13:35
Re: Uz to zacalo...
V minulosti byly sportovními auty (sports cars) nazývány většinou dvousedadlové kabriolety, max. 2+2, Nejvíc jich pocházelo z Anglie. MG, MGB, Triumf, Lotus, Caterham, Austin Healey, Jaguar E- type a další.
Novější kategorií byly tzv. sportovní sedany, u kterých se tradičně používala manuální převodovka. A mezi ně S3 sportback a S3 limuzína určitě patří. :-!
Avatar - white label
24. 7. 2015 01:16
Re: Uz to zacalo...
S3 (sedan) je límuzíná jak cyp... >:-[]
Ne každá "limousine" je limuzína. ;-)
Avatar - praděda7
24. 7. 2015 13:38
Re: Uz to zacalo...
>:D >:D >:D Ne všude název limousine odpovídá našemu pojetí limuzíny... ;-)