Novinky
Dík. Horko mi moc nesvědčí, nicméně názory mám konzistentní. Asi za největší konstruktérský počin jedné z uvedených automobilek považuji Citroën Traction Avant. Jenže dnešní "borci", co sem chodí (a neumí ani českou gramatiku) ani neví, že něco takového existovalo, natož aby věděli, že ten model posunul světovou automobilovou konstrukci o nejméně 20 let kupředu... :no:
všeho dočasu... spíš se jedná jen o prodloužení agónie. Je to smutné, taková stará a vážená automobilka (resp. 2 automobilky) s takovou úžasnou technickou historií.
Jenže pro lidi je dnes (a vcelku správně) auto jen spotřebním předmětem. Heslo dne velí: použij a zahoď! A v takové situaci se jaksi národní hrdost na technické umění a konstruktérskou dovednost našich otců a dědů jaksi vytrácí. Spotřebitelé budou za pár let hromadně kupovat bezpohlavní čínské křápy a značky Peugeot, Renault i Citroën budou za pár let patřit historii stejně, jako značky De Dion, Talbot a Simca, když si vzpomenu jen na ty nejznámější (tedy ve Francii). Je to smutné, ale konzumní spotřebitel si to zaslouží. :no:
Jenže pro lidi je dnes (a vcelku správně) auto jen spotřebním předmětem. Heslo dne velí: použij a zahoď! A v takové situaci se jaksi národní hrdost na technické umění a konstruktérskou dovednost našich otců a dědů jaksi vytrácí. Spotřebitelé budou za pár let hromadně kupovat bezpohlavní čínské křápy a značky Peugeot, Renault i Citroën budou za pár let patřit historii stejně, jako značky De Dion, Talbot a Simca, když si vzpomenu jen na ty nejznámější (tedy ve Francii). Je to smutné, ale konzumní spotřebitel si to zaslouží. :no:
Bez detailní znalosti finanční situace firmy těžko říci... :😉 Ale myslím si, že pokud vydrželi minulé špatné roky, tak teď by se z oživení trhu mohli trochu vzpamatovat... 😉
To, že PSA něco reorganizuje, je sice hezké, ale už jim to nepomůže. Tahle automobilka půjde ke dnu. Možná, že by ještě mohli chvíli vyrábět v licenci vozy VW, nebo Škoda. Doba, kdy se ve Francii rodily originální krásné a kvalitní automobily je už pryč. :-!
Zajimalo by me jak a jestli vubec se to projevi na sluzbach pro majitele veteranu/youngtimeru PSA znacek coz je v tuhle chvili zcela tragicke (v porovnani s nejmenovanymi GER vyrobci).
Jistě se najdou horší příklady, než PSA posledních 3 let. A pokud jsme už u francouzských výrobků, ani nemusíme chodit daleko.. :-!
Ne! Je to nejhorší aušus, co existuje. Socialistická automobilka, která jenom myslí na prachy. Zákazník je až poslední. Daleko před ním jsou to státní pobídky, dotace a nařízení.
Odpudivý design, špatné zpraconání, přemrštěná cena. Odpad. Nebrat ani nové, ani použíté.
Odpudivý design, špatné zpraconání, přemrštěná cena. Odpad. Nebrat ani nové, ani použíté.
Není to trochu moc přísné? 😲 Francouze nemusím, ale určitě bych je řadil výše než např. Fiat nebo Korejce... ;-\
Je věc názoru, co považovat za největší konstruktérský počin. Já jsem o tom psal zde 1.7.2015 [odkaz] a na konec je to i v dnešním článku.
Traction Avant rozhodně patří nazvat nositelem pokroku, původní DS asi také a 2 CV sice z hlediska konstrukce až tak převratný nebyl, ale v souhrnu vlastností - myslím tím poměr výkon, cena, užitečnost, jednoduchost to vše s minimálními provozními náklady - byl výrazně nad veškerou tehdejší konkurencí ve své kategorii.
Traction Avant rozhodně patří nazvat nositelem pokroku, původní DS asi také a 2 CV sice z hlediska konstrukce až tak převratný nebyl, ale v souhrnu vlastností - myslím tím poměr výkon, cena, užitečnost, jednoduchost to vše s minimálními provozními náklady - byl výrazně nad veškerou tehdejší konkurencí ve své kategorii.
No dovol, co máš proti Fiatu? Tato automobilka v posledních letech vyrábí jedny z nejkvalitnějších vozů, jenom o tom většina Čechů (kvuli naprosto neschopnému marketingu této značky) nevi... 😲
Jen ať se mašinerie koncernu "nažere" co nejvíce, ti ostatní klidně ať padnou na hubu. Jen pryč s kreativitou, tu my v VW neumíme, tak napišme snůšku blábolů o prémiové kvalitě, to že jsme se spolehlivostí na štíru přeci psát nebudeme. Tisíc krát napišme jak jsme kvalitní a ona se z toho (na papíře) stane pravda.
Je mi smutno kam směřuje výroba - VW honba za čísly, bez kreativity, nápadu a my jim to žereme....
K těm číslům, VW chce být jedničkou na světě, ale pro mne nikdy nebude, už jen tím jak toho chce dosáhnout - skoupit deset automobilek a pak se bít do prsou, to ne... Podívejte na Toyotu, kolik má značek pod sebou? Dvě/tři...?
😉 😉