jj ;-) [odkaz]
OVŠEM : TESLA MODEL S [odkaz] v kategorii OSTATNÍ ??
TAK TO JE ČESKÁ CHUDÁKOVINA SOUDRUZI
JO a zemáku bych zas tak nefandil:
CELKOVĚ NA ČESKÝCH SILNICÍCH :
LPG = 600.000 ks
CNG = 10.000 ks ;-)
Celkově na českých silnicích 600.000ks vozů na LPG a z toho 558.000 starých pleček přestavěných v garážích aby se ušetřilo na provozu Š120L a v lepším případě nějakého dvacetiletého benzínového šestiválce, 10.000ks továrních CNG, protože na CNG auto jaksi doma jen tak nepředěláš a asi "15" elektromobilů... >:D Takže pokud bych někomu nefandil, tak je to elektro. Pokud ani normální mobil nevydrží na jedno nabití od rána do večera, nemá cenu se o elektroautech vůbec bavit. Teda pokud nejde o nákupní tašku pořízenou za účelem jízdy do Tesca a zpět... za půl milionu... >:D
tak už jsme jaksi v roce 2015 takže bych docela rád viděl přestavěné auto na lpg doma v garáži svépomocí a vše legalizované v tp..... řekl bych že přestavba je to stejně obtížná jako cng, stejně spolehlivá akorát podstatně levnější (např. cena jímek)
No prestavba na CNG je ponekud obtiznejsi a pomerne neuspesne se o to pokousel Hjundee, kdyz chtel ziskat zakazku od Ceske posty na dodavku ix20 CNG. Jinak tovarni LPG uz dneska nabizeji v podstate jen trosky jako Dacia, protoze je to levne... A i v tomto pripade se obavam, ze je to stejne jako u Fiatu nebo treba Kie, ze je to dodatecna montaz nekde tady v garazi (cti autorizovany servis na montaz LPG), a ze se nejedna o tovarni instalaci ve fabrice pri montazi vozu.
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
a kdo si asi tak jako ty kašpare v týdle €jrososialisticky srandovní zemi [odkaz] podle tebe kupuje nový LPG auto?? [odkaz] LEDA BLÁZEN !!! [odkaz] >:D >:D >:D >:D
1000x LEPŠÍ JE SI BRAMBORÁKA ZA PÁR BABEK [odkaz] NECHAT DOTÁHNOUT z GERMÁNIE A V KTERÝMKOLI SERVISE SI DO NĚHO NECHAT PÍCHNOUT 25LET TALIÁNAMA OVĚŘOVANÝ UŽ BEZPROBLÉMOVÝ A LEVNÝ LPG [odkaz] ZA 25.000KČ KTERÝ SI KDEKOLI NA 1000ks LPG PLNIČEK [odkaz] DOTANKUJE
prestavba na CNG ??? koupě CNG ??? a kde si jako budeš tech svejch slavnejch 200 barů ládovat?? [odkaz] TY SRANDISTO !!
PS: jako bonus ti povím můj příběh
1) ČEZ TARIF 2012 D Tepelné čerpadlo - NEOMEZENÉ NABÍJENÍ E-MOBILU doma v garáži za 2,6Kč/kWh [odkaz]
2) ten NEJLEPŠÍ z NEJLEPŠÍCH [odkaz]
3) NA SOLÁR NA STŘEŠE SE UŽ DĚLÁ, to kdybys ty a tobě podobný €jrosocialistický s... mi chtěli ČESKOU ELEKTRIKU [odkaz] ZDRAŽIT SRANDISTO !!
ale klidně si sponzoruj ruský RWE / CNG jak je libo ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D :yes:
Ja chapu, ty srandisto, ze kazda legrace proste neco stoji a za normalni svezeni se zkratka zaplati. Kdyz nemas na benzin, muzes usetrit na CNG... Jestli jsi social a mas nutkavou potrebu jezdit zadarmo, tak pak uz jen zbyva si sikovne zlomit nohu v koleni a jako invalidni duchodce muzes jezdit zdarma v MHD. A rozhodne to bude mensi utrpeni nez jezdit elektromobilem :-) Jednak Ti v autobusu zdarma v zime zatopi aniz by ti museli zkratit delku dojezdu, pokud trefis na autobus mladsi dvaceti let, tak nebude tak otresne skripat a vrzat jako ta tvoje Tesla a hlavne te ten autobus odveze kdykoliv. Ta predrazena bateriova plechovka bude mit po sesti letech provozu hodnotu stejnou jako ten tablet Samsung, ktery ma na pristrojovce. Mozna nekdy v budoucnu nekdo vymysli baterie, ktere umozni dojezd aspon jako prumerne benzinove auto s vyuzitim veskerych komfortnich spotrebicu a zajisti, aby nabiti baterii trvalo jako bezne tankovani. Snad bude vyroba potrebne energie a akumulatoru tak ekologicka, aby nas kazda prodana Tesla a kazdy kilometr ujety v ni nezatizil stejne jako ruska dieselova lokomotiva... Snad jednou budou tyhle bezcharakterni elektricke popelnice k necemu...
Ale chapu, jsou lidi, kteri si kvuli uspore kupuji dziny ve vietnamske trznici, jsou lidi, kteri si kvuli jizde zadarmo koupi elektromobil... Kdyz si chci uzit elektrojizdu, tak si koupim jizdenku a projedu se salinou... ;-)
obtižnější konkretně v čem? dražší ano. autorizovaná montáž - tak samozřejmě výrobci lpg (nikoliv polský prodej komponent) nabízejí i sady cng. tovární instalace není vždy výhra - např. blokace jednotky atd....
Kdyby bylo půl mil 120tek v provozu, to bych snad nějakou za poslední měsíc potkal...
Sám mám auto předělané na LPG a v rodině jsou další 2 a průměrné staří je odhadem 3,5 roku.
Ono většinou, když si člověk nechá auto předělat, tak s ním taky jezdí. Už vidím, jak najedu 30-40 tis km ročně se starou škodovkou nebo 20 let starým autem. >:D
Myslím, že podle stylu psaní příspěvku se s Vámi nemá cenu bavit o fandění elektromobilů. Vy už máte jasno. ;-)
Ano, jedna se o nadsazku, nicmene ne tak docela. LPG se za a) montovalo do starych benzinovych velkoobjemovych aut z druhe/treti/ctvrte ruky, kdy "novy" majitel jaksi neumel uzivit sve dvaapullitrove Subaru, ktere zere patnact litru. b) montovalo se do vraku typu Š120, kde se hodila 10kg bomba za sedacky a obvykle se ze stareho vraku stal horici stary vrak a c) montuje se do levnych znacek (nova auta) po dohode s importerem se na to u vybranych montaznich firem drzi zaruka.
Naklady na provoz jsou pak u LPG nizsi nez u benzinu a u CNG jsou nizsi nez u LPG. Diky vlastnostem zemniho plynu se samozrejme jedna o nepomerne bezpecnejsi zalezitost nez LPG a hlavne se jedna o tovarni zastavbu realizovanou pri vyrobe vozidla.
Elektroauta? Ted mam jasno, nepouzitelne pro vsestranne vyuziti - ted... Co bude za deset let? Treba jo.
No a? Montují se do nových aut a v tom je nějaký problém? Naopak, kdyby to udělala třeba Škodovka u Fabie, tak věřím tomu, že to bude jeden z nejprodávanějších motorů.
V čem je CNG výhodnější než LPG? Když jsem se bavil s člověkem, co jezdí s CNG autem, tak do firmy doporučuje, ale po 4 letech se toho zbavit. Údajně se tam pracuje s velkým tlakem a tím pádem může dojit rychle k poškození (rozumnějte citlivější na poškození).
Pro všestranné použití el. auta asi zatím nejsou, ale na ty 2 dovolené ročně se vždy najde nějaký spalovák, tak proč bych zbytek neodjezdit pohodlně a tiše?
Navíc díky Tesle a jejich SCH se konečně začínají budovat rychlonabíječky a jejich pokrok, zvýšení kapacity o cca 5%/rok při využití stejně těžké baterie taky není zanedbatelný.
Hlavně firmy, které obměňují vozový park rychle by měly místo dieselů nakupovat CNG nebo hybridy a stát je v tom více podporovat. Vliv hraje i to, že pofidérní kvalita a komfort TDI+DSG se naprosto nechytá na hybridní Toyoty. Lidi si nenechají kálet na hlavu moc dlouho.
Osobně bych klidně platil dočasnou každoroční daň 1000Kč na koupi CNG nebo elektro autobusů do městské MHD - samozřejmě, že lepší volbou by bylo ty diesel busy vůbec nekoupit, ale dementům ve vedení se vyhnete jen občas. Ty dementi až teď uznali svoji chybu a obrací.