Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane se zbavuje atmosférické šestnáctistovky

Norma Euro 6 zásadním způsobem mění nabídku motorů. Zatímco modely Dacia přivezly novou verzi benzinové šestnástictovky, Renault se této jednotky zbavil.
Zpět na článek
23. 7. 2015 09:41
23. 7. 2015 10:36
23. 7. 2015 13:00
23. 7. 2015 14:03
23. 7. 2015 17:50
23. 7. 2015 22:18
23. 7. 2015 23:10
23. 7. 2015 09:15
Fluence ma stale 1,6 atmo nie 1,2 TCe
Opravte si info, U modelu Fluence ostava nadalej v ponuke atmosfera 1,6 akurat sa zmenil vykon na 115k ;-)
Rozbalit vlákno
3
23. 7. 2015 09:27
Re: Fluence ma stale 1,6 atmo nie 1,2 TCe
Máte pravdu, asi jsem to v ceníku nějak přehlédnul
23. 7. 2015 11:37
Re: Fluence ma stale 1,6 atmo nie 1,2 TCe
Ale stejně si myslím že ho v budoucnu nahradí 1.6 Sce původní nissanovský
23. 7. 2015 11:59
Re: Fluence ma stale 1,6 atmo nie 1,2 TCe
To si skor myslim ze to auto skonci uplne nez aby sa tam menili motory... kedze prichadza novy Megane.
Sucasny Megane uz sa napriklad v aktualnej dobe objednava do vyroby na koniec zivota, teda zadavaju sa posledne auta...
Avatar - iudex
23. 7. 2015 09:41
Žiadna škoda
Atmosférickej 1,6ky nebude žiadna škoda, bol to podpriemerný a nezaujímavý motor, 1,2TCe je po všetkých ohľadoch lepšia (máme v rodine oba motory).
Len ma prekvapuje, že sa Renaultu oplatí do končiacej generácie ešte dávať nové motory, nástupca je tu onedlho.
Rozbalit vlákno
8
23. 7. 2015 09:45
Re: Žiadna škoda
Tak asi by malý zájem ze stranu dealerů a kupců, že Renaultu by se neoplatilo na tu chvíli je ještě vyrábět. Jinak 1.6 byla hlučná a žravá, na druhou stranu jako základní motorizace byla dostatečně silná a cenově byla taky výhodná. Když si člověk spočítal, kolik stojí 1.2 a 1.6, tak musel ujet už relativně velký počet kilometrů, než se mu vyplatila 1.2.
Avatar - iudex
23. 7. 2015 09:55
Re: Žiadna škoda
Ide o to, že do konca augusta/srpna sa ešte Euro 5 motory môžu predávať, keď Euro 6 musia mať autá registrované od 1.9.2015 a práve v septembri má byť predstavená nová generácia Meganu. Teda touto zmenou sa pokrýva krátke obdobie od 1.9. do nábehu predaja novej generácie, čo sa mi pri jednom benzínovom motore nezdá ekonomicky relevantné.
Avatar - wakantanka
23. 7. 2015 10:18
Re: Žiadna škoda
Ak jeho osadenie nie je nejaký zásadný konštrukčný oriešok, resp. ak to bude rovnako osadené aj v novej generácii, nevidím dôvod prečo nie.
23. 7. 2015 14:09
Re: Žiadna škoda
Tak ono i u podobných modelů, když se proti sobě postavily motory dvou konstrukcí, tak většina kupců dala přednost přeplňovanému. I když data Spritmonitoru nelze brát úplně jako ukazatel prodejů, tak něco naznačují. Konkrétně u Megana od 2012 je u TCe 27 záznamů, u 1.6-ky jen 7.

A mnohem více je tento zákaznický trend patrný třeba u FoFo III, kde je dodnes alternativa slabší 1.0 EB nebo "prostřední", dnes ovšem už jediná, 77kW verze 1.6-ky. Poměr záznamů 86 ku 9. U silnějších 92kW verzí, kdy atmosféra skončila (?) loňským faceliftem je to naprosto jednoznančné - 190 : 3.
23. 7. 2015 10:29
Re: Žiadna škoda
To by museli výrobu (pro EU) ukončit. Ta auta tu po 31.8. nepůjde registrovat. A co je tam vůbec nového? Asi by nedávalo moc ekonomický smysl dělat pro končící generaci nově například SCR, nicméně osazení novým nebo modernizovaným motorem nemusí být nákladné (například, pokud jako celek pasuje místo starého beze změn).

A pochybuji, že 1,6 končí zrovna kvůli Euro6. Ten motor nemá, pokud vím, přímé vstřikování, takže se ho změny co do limitů netýkají (jsou stejné jako u Euro5). Mění se však i metodika a OBD standard, což není věc přímo "Euro6", běží to vedle toho (díky tomu pak vznikají ty 6a, 6b, 6-2 atd.).
23. 7. 2015 14:06
Re: Žiadna škoda
Oj, to będzię szkoda i to duża. W Renault nie będzie motora pod LPG.
Avatar - Otrava
24. 7. 2015 01:14
Re: Žiadna škoda
Já myslím, že to velká škoda je. Třeba nebyl tak povedený jako konkurent od Fordu (Yamahy), ale celkově patřil k těm spolehlivým atmosférám, kde stačilo dolévat olej a bylo tam minimum věcí, které se mohly pokazit. Ostatně, také je to jeden z mála motorů, kterému až tak nevadí krátké jízdy kolem komína (na rozdíl od benzínového turba..o dieselu ani nemluvím).
Ale ano, pro člověka, který se auta zbaví, no, řekněme po 100-125tis. km nebo který se občasně sveze, to žádná škoda není, ale to neznamená, že nemá co nabídnout.
24. 7. 2015 06:58
Re: Žiadna škoda
Souhlas, plakat nad úmrtím nevýrazný atmosféry právě jen kvůli přirozenýmu plnění mi přijde jako nesmysl...
Avatar - maros
23. 7. 2015 09:48
Renault by se měl hlavně zbavit toho strašného znaku
8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
23. 7. 2015 09:56
Re: Renault by se měl hlavně zbavit toho strašného znaku
A Ty by si sa mal zbaviť tých otrúb v dutine lebečnej. ;-)
23. 7. 2015 21:42
Re: Renault by se měl hlavně zbavit toho strašného znaku
Seš fakt tak praštěněj, nebo to jenom děláš? :-O :no:
23. 7. 2015 10:11
Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak výko
Tenhle motor se Renaultu povedl a předčil i koncernovou atmosféru 1.6, která se nadále vyrábí v Rusku. Bude to škoda, protože měla pěkný lineární chod a kultivovanost o které se konkurenci ani nezdá ...
Jinak ten znak Renaultu znamená diamant a pochází ze začátku minulehé století, tedy doby, kdy VW ještě neexistoval :-) Ale každý vidí v symbolu co chce vidět :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - wakantanka
23. 7. 2015 10:19
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
že to skončí v západnej a strednej európe, neznamená že to skončí un-block celosvetovo. Spomenuté Rusko vidím ako najbližšieho kandidáta na ďalší život daného agregátu.
Avatar - iudex
23. 7. 2015 10:37
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Ono predčiť koncernovú 1,6MPI nebol veľký problém, lebo ten motor bol silný podpriemer, takže byť lepší než on neznamenalo automaticky byť dobrý. Ja ten 81 kW motor poznám z Fluence a môžem súhlasiť akurát tak s tou kultivovanosťou, skutočne to bol tichý motor a i spotreba nebola zlá (celkovo komfortné naladenie Fluence ostatne k tej úspornej jazde nabádalo). Inak bol motor ale nevýrazný, nemal ťah ani výkonovú špičku, vo vysokých otáčkach znel i pôsobil pomerne utrápene, subjektívne sa mi javil lenivší, ako o 10k slabšia 1,6ka vo Focuse II. Ako základ dobrý, ale to bude 1,2TCe tiež a pri lepšej dynamike.
Avatar - wakantanka
23. 7. 2015 10:42
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Ak ten motor je lenivší ako vo Focuse II ... ale do Fluence ako píšeš zrejme ideál.
Avatar - speedfred
23. 7. 2015 12:04
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
mám ten motor v Scenicu III a do mesta a okolo komína fajn.Na nejaké dlhé cestovanie to ale moc nie je,pri 140km/h je už dosť v otáčkach.
25. 7. 2015 08:11
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Je to možné, ikdyž živejší se mě zdal FoFo II 1.6 74kw až při vyšších otáčkách, ve spodu ani ne. Co jsem ale na FoFo II neměl rád byla vyšši hlučnost na dálnici, opravdu až nepříjemná, ale jinak FoFo II je super auto za málo peněz, včetně motoru 1.6, který je držák, nezáludný na opravy..
23. 7. 2015 12:01
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
ja ten 1.6 16v poznam ako 79kw v scenicu I a v megane II 83kw budem spominat len v dobrom :-)
23. 7. 2015 10:40
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
V Rusku se snad ještě nevyrábí, stavěli tam motorárnu, která ho měla vyrábět od 2016 (nevím, jak ten projekt pokračuje vzhledem k současné situaci), pro Rusko ho myslím vyrábí Škoda v ČR. Dále se prodává i v Indii, Číně nebo Brazílii. A je to nový motor, nikdy se v EU, pokud vím, neprodával. Je samozřejmě možné, že v některých modelech mají ještě ten starý.
23. 7. 2015 20:01
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Vyrábí se v Číně. Z Číny putuje sem k nám do ČR. Poté se motory posílají do ruské Kalugy. Tady jedou na lince společně s Tsi a 3 válcem MPI. Pracuji ve Škodovce pro frmu,která má právě na starost tyhle 1.6 MPI. Sám sem se docela divil co dělaj na lince tady v ČR.
24. 7. 2015 00:44
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Měl jsem napsat montuje. Vím, že je Škoda dělá, ale odkud berou komponenty, jsem nevěděl. Že je v Číně budou vyrábět minimálně pro Čínu, je logické. Díky za doplnění.
24. 7. 2015 06:42
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
A v Rusku se montuje jen v 81 kW verzi do Oktávky? Viděl jsem, že tam Rapida prodávají také s šestnáctistovkou, ale se 77 kW, takže předpokládám, že to je starý motor, co se montoval do Roomsteru a Fabky.
23. 7. 2015 16:42
Re: Velká škoda, motor předčil VW 1.6 jak spolehlivostí tak
Tys toho asi moc nezažil, co? Marně vzpomínám, jestli jsem měl tu čest s benzínem s odpudivejší reakcí na plyn, s debilnější charakteristikou a s vyšší spotřebou vzhledem k poskytované dynamice...chválená nízká hlučnost tak do čtyř tisíc, jenže do té doby je motor totálně nepoužitelný.
23. 7. 2015 10:36
Maly preklep
v tabulke pod clankom je mala chyba, najvykonnejsi diesel Energy dCi 130 nieje 1.5 ale 1.6 (1598cm3) ;-)
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2015 13:00
EURO 6
Možná by redakce neměla přebírat jen PR články a její novináři by mohli začít i trochu přemýšlet. 1,6 od Renaultu nekončí kvůli EURu 6, protože se nejedná o přímovstřikový agregát a emisní limity jsou pro něj stejné jako pro EURO 5, tedy není potřeba žádná technická úprava, jen nová registrace jako EURO 6. Což ale Renault udělal jak v modelech Dacie, tak v Renaultu Fluence.

Realita je taková, že ho vyřadil z marketingových důvodů, protože se mu ke konci životních cyklů megana/Scénika vyplatí tlačit dražší 1,2 TCE z kterého má větší zisk.

Ale založit článek na nesmyslu o EURO 6, protože to bylo v PR zprávě, kterou do redakce dodal Renault, je opravdu ubohé a s novinařinou to nemá nic společného.
Rozbalit vlákno
2
23. 7. 2015 14:03
Re: EURO 6
Nemění se jen limity, ale i OBD. Euro6b/ 6-1 1,6 k dispozici mají, kvůli "Euro6" (i v širším smyslu) to tedy být nemůže. Otázka samozřejmě je, na kolik tomu vůbec rozumí ten, kdo tu tiskovou zprávu napsal.
23. 7. 2015 17:50
Re: EURO 6
Jenže tenhle motor v dacii skončil nahradila ho Nissanovská 1.6
Avatar - Ada je zase tady
23. 7. 2015 19:57
Rendlík by se měl především
zbavit toho hnusného znaku, který je kreaturním synonymem nekvality. :no:
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2015 21:49
Re: Rendlík by se měl především
Jak to říkal doktor Štrosmajer, Ádo? "Kdyby hloupost nadnášela.... ;-)
23. 7. 2015 22:18
da
1,6 netaha ale ani moc nezere 8-s :-|
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2015 23:10
kupujte
Motor s minimem problemu (obcas zlobi presuvnik 5000,-) s realnou dynamikou stovnatelnou s 1.2 tce a REALNOU prumerkou 6,5l. Byl jsem tim schopen jet praha - trebon za 5,5 a nebyl jsem brzda. Nocni praha pod 5!
Rozbalit vlákno
0