Novinky
Atmosférickej 1,6ky nebude žiadna škoda, bol to podpriemerný a nezaujímavý motor, 1,2TCe je po všetkých ohľadoch lepšia (máme v rodine oba motory).
Len ma prekvapuje, že sa Renaultu oplatí do končiacej generácie ešte dávať nové motory, nástupca je tu onedlho.
Len ma prekvapuje, že sa Renaultu oplatí do končiacej generácie ešte dávať nové motory, nástupca je tu onedlho.
Tak asi by malý zájem ze stranu dealerů a kupců, že Renaultu by se neoplatilo na tu chvíli je ještě vyrábět. Jinak 1.6 byla hlučná a žravá, na druhou stranu jako základní motorizace byla dostatečně silná a cenově byla taky výhodná. Když si člověk spočítal, kolik stojí 1.2 a 1.6, tak musel ujet už relativně velký počet kilometrů, než se mu vyplatila 1.2.
Ide o to, že do konca augusta/srpna sa ešte Euro 5 motory môžu predávať, keď Euro 6 musia mať autá registrované od 1.9.2015 a práve v septembri má byť predstavená nová generácia Meganu. Teda touto zmenou sa pokrýva krátke obdobie od 1.9. do nábehu predaja novej generácie, čo sa mi pri jednom benzínovom motore nezdá ekonomicky relevantné.
Tak ono i u podobných modelů, když se proti sobě postavily motory dvou konstrukcí, tak většina kupců dala přednost přeplňovanému. I když data Spritmonitoru nelze brát úplně jako ukazatel prodejů, tak něco naznačují. Konkrétně u Megana od 2012 je u TCe 27 záznamů, u 1.6-ky jen 7.
A mnohem více je tento zákaznický trend patrný třeba u FoFo III, kde je dodnes alternativa slabší 1.0 EB nebo "prostřední", dnes ovšem už jediná, 77kW verze 1.6-ky. Poměr záznamů 86 ku 9. U silnějších 92kW verzí, kdy atmosféra skončila (?) loňským faceliftem je to naprosto jednoznančné - 190 : 3.
A mnohem více je tento zákaznický trend patrný třeba u FoFo III, kde je dodnes alternativa slabší 1.0 EB nebo "prostřední", dnes ovšem už jediná, 77kW verze 1.6-ky. Poměr záznamů 86 ku 9. U silnějších 92kW verzí, kdy atmosféra skončila (?) loňským faceliftem je to naprosto jednoznančné - 190 : 3.
To by museli výrobu (pro EU) ukončit. Ta auta tu po 31.8. nepůjde registrovat. A co je tam vůbec nového? Asi by nedávalo moc ekonomický smysl dělat pro končící generaci nově například SCR, nicméně osazení novým nebo modernizovaným motorem nemusí být nákladné (například, pokud jako celek pasuje místo starého beze změn).
A pochybuji, že 1,6 končí zrovna kvůli Euro6. Ten motor nemá, pokud vím, přímé vstřikování, takže se ho změny co do limitů netýkají (jsou stejné jako u Euro5). Mění se však i metodika a OBD standard, což není věc přímo "Euro6", běží to vedle toho (díky tomu pak vznikají ty 6a, 6b, 6-2 atd.).
A pochybuji, že 1,6 končí zrovna kvůli Euro6. Ten motor nemá, pokud vím, přímé vstřikování, takže se ho změny co do limitů netýkají (jsou stejné jako u Euro5). Mění se však i metodika a OBD standard, což není věc přímo "Euro6", běží to vedle toho (díky tomu pak vznikají ty 6a, 6b, 6-2 atd.).
Já myslím, že to velká škoda je. Třeba nebyl tak povedený jako konkurent od Fordu (Yamahy), ale celkově patřil k těm spolehlivým atmosférám, kde stačilo dolévat olej a bylo tam minimum věcí, které se mohly pokazit. Ostatně, také je to jeden z mála motorů, kterému až tak nevadí krátké jízdy kolem komína (na rozdíl od benzínového turba..o dieselu ani nemluvím).
Ale ano, pro člověka, který se auta zbaví, no, řekněme po 100-125tis. km nebo který se občasně sveze, to žádná škoda není, ale to neznamená, že nemá co nabídnout.
Ale ano, pro člověka, který se auta zbaví, no, řekněme po 100-125tis. km nebo který se občasně sveze, to žádná škoda není, ale to neznamená, že nemá co nabídnout.
8-s
Tenhle motor se Renaultu povedl a předčil i koncernovou atmosféru 1.6, která se nadále vyrábí v Rusku. Bude to škoda, protože měla pěkný lineární chod a kultivovanost o které se konkurenci ani nezdá ...
Jinak ten znak Renaultu znamená diamant a pochází ze začátku minulehé století, tedy doby, kdy VW ještě neexistoval 😄 Ale každý vidí v symbolu co chce vidět 😄
Jinak ten znak Renaultu znamená diamant a pochází ze začátku minulehé století, tedy doby, kdy VW ještě neexistoval 😄 Ale každý vidí v symbolu co chce vidět 😄
že to skončí v západnej a strednej európe, neznamená že to skončí un-block celosvetovo. Spomenuté Rusko vidím ako najbližšieho kandidáta na ďalší život daného agregátu.
Ono predčiť koncernovú 1,6MPI nebol veľký problém, lebo ten motor bol silný podpriemer, takže byť lepší než on neznamenalo automaticky byť dobrý. Ja ten 81 kW motor poznám z Fluence a môžem súhlasiť akurát tak s tou kultivovanosťou, skutočne to bol tichý motor a i spotreba nebola zlá (celkovo komfortné naladenie Fluence ostatne k tej úspornej jazde nabádalo). Inak bol motor ale nevýrazný, nemal ťah ani výkonovú špičku, vo vysokých otáčkach znel i pôsobil pomerne utrápene, subjektívne sa mi javil lenivší, ako o 10k slabšia 1,6ka vo Focuse II. Ako základ dobrý, ale to bude 1,2TCe tiež a pri lepšej dynamike.
Ak ten motor je lenivší ako vo Focuse II ... ale do Fluence ako píšeš zrejme ideál.
mám ten motor v Scenicu III a do mesta a okolo komína fajn.Na nejaké dlhé cestovanie to ale moc nie je,pri 140km/h je už dosť v otáčkach.
V Rusku se snad ještě nevyrábí, stavěli tam motorárnu, která ho měla vyrábět od 2016 (nevím, jak ten projekt pokračuje vzhledem k současné situaci), pro Rusko ho myslím vyrábí Škoda v ČR. Dále se prodává i v Indii, Číně nebo Brazílii. A je to nový motor, nikdy se v EU, pokud vím, neprodával. Je samozřejmě možné, že v některých modelech mají ještě ten starý.
Vyrábí se v Číně. Z Číny putuje sem k nám do ČR. Poté se motory posílají do ruské Kalugy. Tady jedou na lince společně s Tsi a 3 válcem MPI. Pracuji ve Škodovce pro frmu,která má právě na starost tyhle 1.6 MPI. Sám sem se docela divil co dělaj na lince tady v ČR.
Měl jsem napsat montuje. Vím, že je Škoda dělá, ale odkud berou komponenty, jsem nevěděl. Že je v Číně budou vyrábět minimálně pro Čínu, je logické. Díky za doplnění.
v tabulke pod clankom je mala chyba, najvykonnejsi diesel Energy dCi 130 nieje 1.5 ale 1.6 (1598cm3) 😉
Možná by redakce neměla přebírat jen PR články a její novináři by mohli začít i trochu přemýšlet. 1,6 od Renaultu nekončí kvůli EURu 6, protože se nejedná o přímovstřikový agregát a emisní limity jsou pro něj stejné jako pro EURO 5, tedy není potřeba žádná technická úprava, jen nová registrace jako EURO 6. Což ale Renault udělal jak v modelech Dacie, tak v Renaultu Fluence.
Realita je taková, že ho vyřadil z marketingových důvodů, protože se mu ke konci životních cyklů megana/Scénika vyplatí tlačit dražší 1,2 TCE z kterého má větší zisk.
Ale založit článek na nesmyslu o EURO 6, protože to bylo v PR zprávě, kterou do redakce dodal Renault, je opravdu ubohé a s novinařinou to nemá nic společného.
Realita je taková, že ho vyřadil z marketingových důvodů, protože se mu ke konci životních cyklů megana/Scénika vyplatí tlačit dražší 1,2 TCE z kterého má větší zisk.
Ale založit článek na nesmyslu o EURO 6, protože to bylo v PR zprávě, kterou do redakce dodal Renault, je opravdu ubohé a s novinařinou to nemá nic společného.
zbavit toho hnusného znaku, který je kreaturním synonymem nekvality. :no:
Motor s minimem problemu (obcas zlobi presuvnik 5000,-) s realnou dynamikou stovnatelnou s 1.2 tce a REALNOU prumerkou 6,5l. Byl jsem tim schopen jet praha - trebon za 5,5 a nebyl jsem brzda. Nocni praha pod 5!
Sucasny Megane uz sa napriklad v aktualnej dobe objednava do vyroby na koniec zivota, teda zadavaju sa posledne auta...