Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Mégane se zbavuje atmosférické šestnáctistovky

36 komentářů

biketn
Opravte si info, U modelu Fluence ostava nadalej v ponuke atmosfera 1,6 akurat sa zmenil vykon na 115k 😉
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Máte pravdu, asi jsem to v ceníku nějak přehlédnul
FOFO
Ale stejně si myslím že ho v budoucnu nahradí 1.6 Sce původní nissanovský
biketn
To si skor myslim ze to auto skonci uplne nez aby sa tam menili motory... kedze prichadza novy Megane.
Sucasny Megane uz sa napriklad v aktualnej dobe objednava do vyroby na koniec zivota, teda zadavaju sa posledne auta...
Avatar - iudex
iudex
Atmosférickej 1,6ky nebude žiadna škoda, bol to podpriemerný a nezaujímavý motor, 1,2TCe je po všetkých ohľadoch lepšia (máme v rodine oba motory).
Len ma prekvapuje, že sa Renaultu oplatí do končiacej generácie ešte dávať nové motory, nástupca je tu onedlho.
Velkoodběratel_kukuřice
Tak asi by malý zájem ze stranu dealerů a kupců, že Renaultu by se neoplatilo na tu chvíli je ještě vyrábět. Jinak 1.6 byla hlučná a žravá, na druhou stranu jako základní motorizace byla dostatečně silná a cenově byla taky výhodná. Když si člověk spočítal, kolik stojí 1.2 a 1.6, tak musel ujet už relativně velký počet kilometrů, než se mu vyplatila 1.2.
Avatar - iudex
iudex
Ide o to, že do konca augusta/srpna sa ešte Euro 5 motory môžu predávať, keď Euro 6 musia mať autá registrované od 1.9.2015 a práve v septembri má byť predstavená nová generácia Meganu. Teda touto zmenou sa pokrýva krátke obdobie od 1.9. do nábehu predaja novej generácie, čo sa mi pri jednom benzínovom motore nezdá ekonomicky relevantné.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ak jeho osadenie nie je nejaký zásadný konštrukčný oriešok, resp. ak to bude rovnako osadené aj v novej generácii, nevidím dôvod prečo nie.
tesnav
Tak ono i u podobných modelů, když se proti sobě postavily motory dvou konstrukcí, tak většina kupců dala přednost přeplňovanému. I když data Spritmonitoru nelze brát úplně jako ukazatel prodejů, tak něco naznačují. Konkrétně u Megana od 2012 je u TCe 27 záznamů, u 1.6-ky jen 7.

A mnohem více je tento zákaznický trend patrný třeba u FoFo III, kde je dodnes alternativa slabší 1.0 EB nebo "prostřední", dnes ovšem už jediná, 77kW verze 1.6-ky. Poměr záznamů 86 ku 9. U silnějších 92kW verzí, kdy atmosféra skončila (?) loňským faceliftem je to naprosto jednoznančné - 190 : 3.
_MT_
To by museli výrobu (pro EU) ukončit. Ta auta tu po 31.8. nepůjde registrovat. A co je tam vůbec nového? Asi by nedávalo moc ekonomický smysl dělat pro končící generaci nově například SCR, nicméně osazení novým nebo modernizovaným motorem nemusí být nákladné (například, pokud jako celek pasuje místo starého beze změn).

A pochybuji, že 1,6 končí zrovna kvůli Euro6. Ten motor nemá, pokud vím, přímé vstřikování, takže se ho změny co do limitů netýkají (jsou stejné jako u Euro5). Mění se však i metodika a OBD standard, což není věc přímo "Euro6", běží to vedle toho (díky tomu pak vznikají ty 6a, 6b, 6-2 atd.).
MrWebsky
Oj, to będzię szkoda i to duża. W Renault nie będzie motora pod LPG.
Avatar - Otrava
Otrava
Já myslím, že to velká škoda je. Třeba nebyl tak povedený jako konkurent od Fordu (Yamahy), ale celkově patřil k těm spolehlivým atmosférám, kde stačilo dolévat olej a bylo tam minimum věcí, které se mohly pokazit. Ostatně, také je to jeden z mála motorů, kterému až tak nevadí krátké jízdy kolem komína (na rozdíl od benzínového turba..o dieselu ani nemluvím).
Ale ano, pro člověka, který se auta zbaví, no, řekněme po 100-125tis. km nebo který se občasně sveze, to žádná škoda není, ale to neznamená, že nemá co nabídnout.
webpaja
Souhlas, plakat nad úmrtím nevýrazný atmosféry právě jen kvůli přirozenýmu plnění mi přijde jako nesmysl...
Avatar - maros
maros
8-s
Avatar - iudex
iudex
A Ty by si sa mal zbaviť tých otrúb v dutine lebečnej. 😉
Arese
Seš fakt tak praštěněj, nebo to jenom děláš? 😲 :no:
Bobanus
Tenhle motor se Renaultu povedl a předčil i koncernovou atmosféru 1.6, která se nadále vyrábí v Rusku. Bude to škoda, protože měla pěkný lineární chod a kultivovanost o které se konkurenci ani nezdá ...
Jinak ten znak Renaultu znamená diamant a pochází ze začátku minulehé století, tedy doby, kdy VW ještě neexistoval 😄 Ale každý vidí v symbolu co chce vidět 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
že to skončí v západnej a strednej európe, neznamená že to skončí un-block celosvetovo. Spomenuté Rusko vidím ako najbližšieho kandidáta na ďalší život daného agregátu.
Avatar - iudex
iudex
Ono predčiť koncernovú 1,6MPI nebol veľký problém, lebo ten motor bol silný podpriemer, takže byť lepší než on neznamenalo automaticky byť dobrý. Ja ten 81 kW motor poznám z Fluence a môžem súhlasiť akurát tak s tou kultivovanosťou, skutočne to bol tichý motor a i spotreba nebola zlá (celkovo komfortné naladenie Fluence ostatne k tej úspornej jazde nabádalo). Inak bol motor ale nevýrazný, nemal ťah ani výkonovú špičku, vo vysokých otáčkach znel i pôsobil pomerne utrápene, subjektívne sa mi javil lenivší, ako o 10k slabšia 1,6ka vo Focuse II. Ako základ dobrý, ale to bude 1,2TCe tiež a pri lepšej dynamike.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ak ten motor je lenivší ako vo Focuse II ... ale do Fluence ako píšeš zrejme ideál.
Avatar - speedfred
speedfred
mám ten motor v Scenicu III a do mesta a okolo komína fajn.Na nejaké dlhé cestovanie to ale moc nie je,pri 140km/h je už dosť v otáčkach.
Bobanus
Je to možné, ikdyž živejší se mě zdal FoFo II 1.6 74kw až při vyšších otáčkách, ve spodu ani ne. Co jsem ale na FoFo II neměl rád byla vyšši hlučnost na dálnici, opravdu až nepříjemná, ale jinak FoFo II je super auto za málo peněz, včetně motoru 1.6, který je držák, nezáludný na opravy..
patrikzx
ja ten 1.6 16v poznam ako 79kw v scenicu I a v megane II 83kw budem spominat len v dobrom 😄
_MT_
V Rusku se snad ještě nevyrábí, stavěli tam motorárnu, která ho měla vyrábět od 2016 (nevím, jak ten projekt pokračuje vzhledem k současné situaci), pro Rusko ho myslím vyrábí Škoda v ČR. Dále se prodává i v Indii, Číně nebo Brazílii. A je to nový motor, nikdy se v EU, pokud vím, neprodával. Je samozřejmě možné, že v některých modelech mají ještě ten starý.
Obiik
Vyrábí se v Číně. Z Číny putuje sem k nám do ČR. Poté se motory posílají do ruské Kalugy. Tady jedou na lince společně s Tsi a 3 válcem MPI. Pracuji ve Škodovce pro frmu,která má právě na starost tyhle 1.6 MPI. Sám sem se docela divil co dělaj na lince tady v ČR.
_MT_
Měl jsem napsat montuje. Vím, že je Škoda dělá, ale odkud berou komponenty, jsem nevěděl. Že je v Číně budou vyrábět minimálně pro Čínu, je logické. Díky za doplnění.
Avatar - Anonym
Anonym
A v Rusku se montuje jen v 81 kW verzi do Oktávky? Viděl jsem, že tam Rapida prodávají také s šestnáctistovkou, ale se 77 kW, takže předpokládám, že to je starý motor, co se montoval do Roomsteru a Fabky.
PavelK_
Tys toho asi moc nezažil, co? Marně vzpomínám, jestli jsem měl tu čest s benzínem s odpudivejší reakcí na plyn, s debilnější charakteristikou a s vyšší spotřebou vzhledem k poskytované dynamice...chválená nízká hlučnost tak do čtyř tisíc, jenže do té doby je motor totálně nepoužitelný.
johnnby
v tabulke pod clankom je mala chyba, najvykonnejsi diesel Energy dCi 130 nieje 1.5 ale 1.6 (1598cm3) 😉
michael.snow
Možná by redakce neměla přebírat jen PR články a její novináři by mohli začít i trochu přemýšlet. 1,6 od Renaultu nekončí kvůli EURu 6, protože se nejedná o přímovstřikový agregát a emisní limity jsou pro něj stejné jako pro EURO 5, tedy není potřeba žádná technická úprava, jen nová registrace jako EURO 6. Což ale Renault udělal jak v modelech Dacie, tak v Renaultu Fluence.

Realita je taková, že ho vyřadil z marketingových důvodů, protože se mu ke konci životních cyklů megana/Scénika vyplatí tlačit dražší 1,2 TCE z kterého má větší zisk.

Ale založit článek na nesmyslu o EURO 6, protože to bylo v PR zprávě, kterou do redakce dodal Renault, je opravdu ubohé a s novinařinou to nemá nic společného.
_MT_
Nemění se jen limity, ale i OBD. Euro6b/ 6-1 1,6 k dispozici mají, kvůli "Euro6" (i v širším smyslu) to tedy být nemůže. Otázka samozřejmě je, na kolik tomu vůbec rozumí ten, kdo tu tiskovou zprávu napsal.
FOFO
Jenže tenhle motor v dacii skončil nahradila ho Nissanovská 1.6
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
zbavit toho hnusného znaku, který je kreaturním synonymem nekvality. :no:
Arese
Jak to říkal doktor Štrosmajer, Ádo? "Kdyby hloupost nadnášela.... 😉
solaris1
1,6 netaha ale ani moc nezere 8-s 😐
olsztyn
Motor s minimem problemu (obcas zlobi presuvnik 5000,-) s realnou dynamikou stovnatelnou s 1.2 tce a REALNOU prumerkou 6,5l. Byl jsem tim schopen jet praha - trebon za 5,5 a nebyl jsem brzda. Nocni praha pod 5!