Jojo, dobra zprava. Evropa na tom neni moc dobre, ekonomicka konkurenceschopnost a kupni sila klesa, takze tyhle levnejsi alternativy tradicnich vyrobcu do budoucna pofrci. Geely, Cadillac a podobni..
Takze palec hore a doufam, ze se dokazou vyrovnat kvalitativne alespon evropskemu low cost mainstreamu typu Rapid, Elysee a podobne. Troufam si tvrdit, ze by to v pripade nekterejch modelu a vychytani musek mohla byt i lepsi varianta, nez Dacia. Drzime palce!
Fakt to nemusej bejt spatny auta, dej jim sanci. A pokud teda nedas, nepis kravoviny nekomu, kdo ma otevrenou mysl a je ochoten podporit i jine nez tradicni a uspesne vyrobce.
Kdybyste radsi nekdo argumentoval, misto tehlech radoby vtipnejch reci. Pochvalim Cadillac, jsem rad, te se i podobny vyrobci snazej zvednout svou latku a prorazit na narocnejsi trhy nez je USA ci Cina a jsem za vola. Tak mi napis co ti na Cadillacu tak vadi, ze mu to neprejes..
Pletes tam hrusky a jablka. Ty jednotlive znacky nejsou porovnatelne ani mezi sebou. Top uroven jsou nemecka auta takze Audi, BMW, Mercedes, pak je urcity odstup (ruzny podle ruznych socialnich skupin) a nasleduje Lexus, pak dlouho nic a pak jsou pseudopremie typu Infiniti nebo Acura na ktere uz se dotahuji luxusni modely ostatnich vyrobcu typu Hyundai. Cadillac je nekde kolem te Infiniti a Acury, nema ambice byt primou protivahou Lexusu natoz D3.
o té top úrovni bych pomlčel.
Sportovní verze V od Cadillacu sou dnes daleko lepší než M verze od BMW, to ti dneska řekně každý, BMW už dávno není sporotovní hračka pro nadšené řidiče, ale tuctová masovka navíc s divnými a ne extra kvalitními interiéry.
Cadillac má rozhodně ambice být přímou konkurencí Lexusu a D3 a to hlavně v USA.V 70. letech byl přímou konkurencí Seville Mercedes, Jaguar či dokonce Rolls.
Jenze to byla sedmdesata leta, jeste pocatek osmdesatek byl OK, v jedne stare knizce jsem cetl vysledky marketingoveho vyzkumu kdy jeste nekdy v 83' byl Cadillac nejznamnejsi znackou luxusnich aut, zadny Lexus neexistoval, z D3 jenom Mercedes daleko za Cadillacem, jenze pak prisla leta osmdesata, devadesata a z Cadillacu se stala znacka pro duchodce. Dneska je statusem daleko za Lexusem natoz za D3, Cadillac je dobra story jak marketingove zabit puvodne naprosto dominujici znacku.
Barichello ma pravdu. Cadillac je konkurent nemeckej premiovky. A Nemci maju sirsi a masovejsi program, cize Cadillac je skor konkurent Infiniti a Lexus co su znacky s menism rozhahom modelov
Leccos ze saabu našlo u caddyho kvalitní uplatnění (safety)... Design prvotřídní a kvalita materiálů na rychlém postupu (kupředu). Nemám zpráv o kvalitě za poslední roky, ale věřím, že nezaostává (ve srovnání např. s Volvem).
Teď už jen aby expanze znamenala taky rozšíření dealerské a servisní sítě, snad GM Europe pomůže.
Osobně nejsem příznivcem V- variant, přijdou mi poněkud nepatřičné k luxusnímu duchu vlajkové lodi GM. Jenže tzv. evropská expanze na ně asi bude spoléhat. Nu což, pokud pomohou zlepšit ekonomiku dealeství, jen ať si milovníci ostrých osmiválců (a čtyřválců ;-) ) užijí!
Cadillac jiz avizoval ze budoucnost je v mensich motorech, V8 a V6 postupne budou z jeho nabidky mizet, a zacit to ma s budoucim CT6 kde vrcholna motorizace ma bejt 3 litrove biturbo V6, s nim zacne postupne omlazovani a V8 vpodstate jiz dalsi nebude
Jenže Cadillac má poněkud víc modelů než Jaguar (a bude mít) a taky je citelně levnější... Takže uvidíme. Vše to zatím hoří na málo dealerech, nulové reklamě a tudíž podvědomí a absenci naftáků.
Pak se místo 2-4 tisíc aut může ročně prodat 10-15 tis klidně.
Cadillac ma hlavne naprosto hroznou podporu, kterou si nastval vetsinu svych stavajicich zakazniku a pro ostatni jako znacka neexistuje, takze nejakou velkou expanzi bych necekal. Nemluve o faktu, ze ma minimum aut schopnych konkurovat v EU.
Tak podobná prohlášení o "útoku na evropský trh" občas vypouští Cadillac už asi tak 15 let a zatím skutek utek... To ale neznamená, že bych mu to nepřál, ale zdejší D3 je v podstatě neprůstřelná, sílí i Jaguar a snad se rozběhne i Alfa. Tak caddiho velmi obtížná situace...
Ale rozbieha sa. Problem je mala ponuka modelov. Ked budu dieslove motory hlavne do Escalade uvidis ze predajnost pojde hore. A chyba mi jeden klasicky "americky"sedanovy model- ako XTS. Ale inak...tesim sa...A ano- servisna siet sa musi rozrast.