Hypersporty typu Porsche 918 Spyder či Ferrari LaFerrari nám ukazují, že hybridy nemusejí být dobré pouze pro úsporu paliva, ale rovněž zlepšení výkonů. Na podobný systém nejspíše brzy přejde i Mercedes-AMG.
Takže kvůli trošičky CO2, jejíž množství v rámci automobilové dopravy je nesrovnatelně nižší než u té lodní nebo letecké, zkur-v-íme auta, i když víme, že teď by to žádní petroheadi nekoupili....ale jednou budou muset. Německý ekofašismus v akci, koukám.
nejde to dobrym smerom... co si budeme klamat..... mozno by za zmienku bola otazka..... k comu je dobre vzdy a vsade za kazdu cenu hnat sa v oblasti setrenia alebo technickeho pokroku ci vykonu do maxima? pride mi ze bezny zakaznik chce v prvom rade normalne auto... nie stihacku s 10 displejmi 4 turbami a 400 konikmi kde bude treba kazde dva roky nieco menit upgradovat a reklamovat a jazdit na zvolavacky .... chybaju mi stare dobre jednoduche auta.... ktore sa zaobisli bez mnohych el. systemov a ku.vitok a napriek tomu boli praktickejsie bytelnejsie lepsie ovladatelne s lepsim vyhladom a akousi vacsou charizmou.... ako tie dnesne nafukle umeliny... uz nemam to nadsenie z dnesnych novych aut ako som mal kedysi pred 15 rokmi .... nadsenie vyprchava... co uz ... je mozne len ze len starnem ...
Hele Topere a kolik jsi toho ze současných moderních aut řídil a kolik z 60. až 80. let., když tady kážeš o tom, jak dřívější auta byla praktičtější, bytelnější, ovladatelnější atd.. ?
V určitém ohledu má pravdu, vývoj je deformován nesmyslnými ekologickými mantinely, takže se čistě ubírá snahou o snížení emisí....místo toho aby primární byla uživatelská stránka aut. Vývoj v Evropě (protože v USA ani Austrálii či Asii 1,0 turbo nekoupí) je příliš jednostranný. Ta auta jsou pak přetechnizovaná... vstřikování močky, 2,3,4 turba, do toho elektrický motor a převodovka s 10 stupni atd.
Nemecky? schvalne se koukni jake emysni normy plati treba v USA nebo jake zavadi v soucasnosti Cina, nejaky nemecko a cela UE jsou proti nim doslova bridilove co se emisnich norem tyce a maji je tam mnohem mnohem prisnejsi ;-) co se tyce emisi tak EU a Nemecko jsou az ty posledni kdo dnes urcuje pravidla v emisich osobni dopravy, tu notu prebira Cina a Indie, a USA to ma tak jiz davno, ale jiste budou casem zase zprisnovat
navic v oblasti lodni dopravy jsou ty skoky daleko vetsi a nove vyrabene lode jsou natom podstatne lip nez miliony osobnich aut, zbejva vpodstate letecka doprava, a tam se jede spise na bezpecnost nez na emise, ale az se ozkousi poradne a dlouhodobe hybridni systemy v letadlech, tak je to taky nemine
Letecké motory pracují pod prakticky konstantní vysokou zátěží, tam není moc prostoru pro hybrid (není toho moc k rekuperaci). A dopravní letadla mají ohromnou spotřebu energie. Emise (NOx atd.) jsou tam také regulované a CO2 se v EU řeší pomocí nákupu povolenek, jako v jiných odvětvích. Nemluvě o tom, že v letecké dopravě je palivo velkou položkou, tlak cestujících na nízké ceny letenek tak vede k tlaku aerolinek na výrobce motorů, odtud je ten (podle mne) hlavní nápor na zvyšování účinnosti.
K lodím se tentokrát nebudu vyjadřovat. O těhle věcech typicky breptají lidé, kteří o nich nemají ani ponětí.
Promiň, ale pokud vím, v EU tvoří doprava celkově zhruba 24 % emisí skleníkových plynů (CO2 a spol.), z čehož zhruba 72 % tvoří silniční doprava (vedle motorek, tříkolek atp. hlavně automobily). Pro porovnání, letecká doprava je na 13 %. To jsou čísla, jestli se nepletu, z roku 2012.
V těhle diskuzích lidé zřejmě rádi zapomínají na existenci nákladních automobilů.