Mercedes-AMG začne používat hybridní ústrojí v roce 2020
Mercedes-Benz používá hybridní ústrojí již několik let, většinou ke snížení spotřeby a emisí. Nyní je však jasné, že systém kombinující spalovací agregát s elektromotorem se dostane i do vysokovýkonných modelů, konkrétně k divizi AMG. Magazínu Autocar to potvrdil šéf vývoje a výzkumu značky, Thomas Weber.
Weber dále řekl, že Mercedes nyní adaptuje současný hybridní systém tak, aby dokázal správně pracovat s výkonnými motory divize AMG. Kromě vyššího výkonu a točivého momentu je jasné, že jde rovněž o snížení spotřeby paliva, které se v dnešní době nemůže vyhnout ani AMG, na které je v tomto ohledu zvyšován tlak.
„Žádná část našeho byznysu nesmí být ve snižování emisí pozadu za ostatními. Je to velký úkol udělat AMG úspornější, ale zjistili jsme, že se zároveň jedná o velkou příležitost,“ dodává Weber.
Podle Evropské Unie bude muset mít Daimler v roce 2020 průměrné emise CO2 na úrovni 101 g/km. Pokud se to nepodaří, hrozí za to velké pokuty.
„Zatím jsme se do drastického snižování emisí v rámci divize AMG nepustili, protože nyní by zákazníci takový vůz nekoupili. Máme od nich totiž takové informace, že chtějí ty nejlepší výkony v segmentu. Nevíme, kdy budou připraveni na hybrid,“ říká Weber. „ V našem vývojovém oddělení se však již připravujeme na dobu, kdy budeme muset představit něco opravdu speciálního- V roce 2020 by mohlo být nutné představit hybridní AMG,“ dodává.