Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG začne používat hybridní ústrojí v roce 2020

Ondřej Chamilla
Diskuze (8)
Hypersporty typu Porsche 918 Spyder či Ferrari LaFerrari nám ukazují, že hybridy nemusejí být dobré pouze pro úsporu paliva, ale rovněž zlepšení výkonů. Na podobný systém nejspíše brzy přejde i Mercedes-AMG.

Mercedes-Benz používá hybridní ústrojí již několik let, většinou ke snížení spotřeby a emisí. Nyní je však jasné, že systém kombinující spalovací agregát s elektromotorem se dostane i do vysokovýkonných modelů, konkrétně k divizi AMG. Magazínu Autocar to potvrdil šéf vývoje a výzkumu značky, Thomas Weber.

Weber dále řekl, že Mercedes nyní adaptuje současný hybridní systém tak, aby dokázal správně pracovat s výkonnými motory divize AMG. Kromě vyššího výkonu a točivého momentu je jasné, že jde rovněž o snížení spotřeby paliva, které se v dnešní době nemůže vyhnout ani AMG, na které je v tomto ohledu zvyšován tlak.

„Žádná část našeho byznysu nesmí být ve snižování emisí pozadu za ostatními. Je to velký úkol udělat AMG úspornější, ale zjistili jsme, že se zároveň jedná o velkou příležitost,“ dodává Weber.

Podle Evropské Unie bude muset mít Daimler v roce 2020 průměrné emise CO2 na úrovni 101 g/km. Pokud se to nepodaří, hrozí za to velké pokuty.

„Zatím jsme se do drastického snižování emisí v rámci divize AMG nepustili, protože nyní by zákazníci takový vůz nekoupili. Máme od nich totiž takové informace, že chtějí ty nejlepší výkony v segmentu. Nevíme, kdy budou připraveni na hybrid,“ říká Weber. „ V našem vývojovém oddělení se však již připravujeme na dobu, kdy budeme muset představit něco opravdu speciálního- V roce 2020 by mohlo být nutné představit hybridní AMG,“ dodává.

Ondřej Chamilla
Diskuze (8)
Avatar - white label
1. 8. 2015 16:50
Re: CO2
Chtělo by to ještě čísla o poměru znečišťování nákladními vs osobními automobily.
1. 8. 2015 16:09
Re: CO2
Promiň, ale pokud vím, v EU tvoří doprava celkově zhruba 24 % emisí skleníkových plynů (CO2 a spol.), z čehož zhruba 72 % tvoří silniční doprava (vedle motorek, tříkolek atp. hlavně automobily). Pro porovnání, letecká doprava je na 13 %. To jsou čísla, jestli se nepletu, z roku 2012.

V těhle diskuzích lidé zřejmě rádi zapomínají na existenci nákladních automobilů.
1. 8. 2015 16:03
Re: CO2
Letecké motory pracují pod prakticky konstantní vysokou zátěží, tam není moc prostoru pro hybrid (není toho moc k rekuperaci). A dopravní letadla mají ohromnou spotřebu energie. Emise (NOx atd.) jsou tam také regulované a CO2 se v EU řeší pomocí nákupu povolenek, jako v jiných odvětvích. Nemluvě o tom, že v letecké dopravě je palivo velkou položkou, tlak cestujících na nízké ceny letenek tak vede k tlaku aerolinek na výrobce motorů, odtud je ten (podle mne) hlavní nápor na zvyšování účinnosti.

K lodím se tentokrát nebudu vyjadřovat. O těhle věcech typicky breptají lidé, kteří o nich nemají ani ponětí.
1. 8. 2015 12:33
Re: CO2
Nemecky? schvalne se koukni jake emysni normy plati treba v USA nebo jake zavadi v soucasnosti Cina, nejaky nemecko a cela UE jsou proti nim doslova bridilove co se emisnich norem tyce a maji je tam mnohem mnohem prisnejsi ;-) co se tyce emisi tak EU a Nemecko jsou az ty posledni kdo dnes urcuje pravidla v emisich osobni dopravy, tu notu prebira Cina a Indie, a USA to ma tak jiz davno, ale jiste budou casem zase zprisnovat

navic v oblasti lodni dopravy jsou ty skoky daleko vetsi a nove vyrabene lode jsou natom podstatne lip nez miliony osobnich aut, zbejva vpodstate letecka doprava, a tam se jede spise na bezpecnost nez na emise, ale az se ozkousi poradne a dlouhodobe hybridni systemy v letadlech, tak je to taky nemine
Avatar - Magister
31. 7. 2015 18:32
Re: CO2
V určitém ohledu má pravdu, vývoj je deformován nesmyslnými ekologickými mantinely, takže se čistě ubírá snahou o snížení emisí....místo toho aby primární byla uživatelská stránka aut. Vývoj v Evropě (protože v USA ani Austrálii či Asii 1,0 turbo nekoupí) je příliš jednostranný. Ta auta jsou pak přetechnizovaná... vstřikování močky, 2,3,4 turba, do toho elektrický motor a převodovka s 10 stupni atd.