Koupi lepších benzinů zatím většina motoristů vnímala jako rozmar, když už bohatý majitel luxusního vozu neví co by. Předkládáme přesvědčivé důkazy, že je to skoro nutnost.
Casto som voci redakcii kriticky, ale tentokrat musim redakciu pochvalit za obsahovo velmi kvalitny clanok. Kiezby ich bolo takych viac. Inac za mna....tankujem vylucne ten najlepsi diesel, u Slovnaftu Evo, u OMW Motion.....nikdy nemozem dokazat, ze je kvalitnejsi ako ten bezny diesel, ale "verim", ine ani nemozem. Dnesny clanok snad poukazal a dokazal, ze sa to oplati.
Mam Renault motor 1.2 16V, 200.000 km, tankovane na 90% Shell V power. Motor bez poruch, spotreba po 12 rokoch stale 5.5 l/100km.
Predpokladam teda, ze nieco na tych aditivach naozaj len bude, neverim, ze by sa inak benzin dozil takehoto veku a spotreby. (Olej som menil v 30 tis. intervaloch, ako predpisoval vyrobca, neskor uz v 20 tis.) :-)
otaskou je kolik jsi na tech lepsich benzinech za tech 5 let a 200kkm utratil navic, je to kolik, 11 tisic litru benzinu? netusim o kolik je Vpower drazsi, ale predpokladam minimalne kacku az dve?
to je asi jako kdybych ja napsal ze u sveho auta za 8 let jsem taky jen menil filtry a olej a pritom mam najeto prez trictvrte milionu (760000km)
Autom jazdim preto, lebo som si ho kupil na jazdenie, nie aby som chodil pesi a radoval sa, kolko som usetril. Ano, V-Power je o nieco drahsi a co, mna to nikdy netrapilo. :-!
O něco? No 4-6 kč na litru je docela síla.
Ríkám flaštička od Sonaxu duělá to samé, akorát stojí 120 kč a ošetří 1500 km, tj cca 150-300 litrů dle spotřeby auta.
Presne dalsi den rano po tom, co som cital ten clanok v SM mi zacal motor triast pri studenom volnobehu. Aka nahoda >:D Teoria sedi, jazdim teraz dost casto mesto na nepriamovstrekovom turbobenzine = otacky medzi 2-3000. Kym som casto jazdil dialnice, vsetko ok. Vyhnal som teda pavuky a kupil aditivum na dalsich par tisic km. Uvidime co bude, ale v porovnani s cenou benzinu to bola zanedbatelna investicia.
twingoman, meniť olej po 30 tis. km znamená, že si na ňom prebrúsil niekedy aj dve zimy.
A 200 tis. km je na motor malina. Choď sa opýtať majiteľov Favoritov a Felícií, koľko majú natočené na tých OHaVných motoroch, alebo taxikárov na Daciách?
Ty si sen automobiliek, keď im skladáš komplimenty za auto, ktorého motor sa dožil 200 tis. km. ;-)
tvl 200k km atmo vydrží ikdyž tam budeš lít benzín z horní dolní... 90% lidí do toho lije akorát benzín a vydrží jim klidně půl milionu takže tím, že tam cosi naliješ tomu fakt nepomůžeš, ale výrobce má radost >:D
Já myslím, že 200.000km je u benzínových motorů většiny výrobců naprosto normální proběh. I benzínové renaulty se v podstatě dříve rozpadnou, než dojedou jejich motory.
Jen pro připomenutí, zde je loňský test vysokooktanový benzinů
[odkaz]
O čem se až tak nemluví je fakt, že Benzina, které měla dříve i 95 prémiovou (rozuměj aditivovanou) v tichosti přešla na běžný 95 oktanový benzín. 100 oktanová Verva je ale pořádá prémiová....
...tzn když aditivovanou 95 tak OMV a když kvalitní 100 oktanový benzín, tak Benzina verva 100 nebo OMV Maxxmotion 100 (oba se dovážejí z Rakouské OMV a aditivují).
Já kupuju [odkaz] Dá se sehnat za 44 kč, objednávám 10-20 ks najednou.
Balení 125 ml je akorát na jednu nádrž, jednou za čas dám dvě. Nevim proč nějak lepší pocit mám když to doleju až do plný i když se spíš doporučuje opak. V kombinaci s Vervou 100 ideální palivo
Ta půllitrová plechovka neni o moc levnější a blbě se z ní nalejvá. Jinak mírný předávkování z kanystru neni problém. Vyzkoušeno praxí >:D
Ptal jsem se právě proto, že tu někdo psal, jak kupuje to malé balení a při tankování ho použije celé. Byl jsi to ty a diskutoval jsi snad s Barikem, možná ještě někým dalším. Tohle malé je myslím na 125 litrů, že? Já totiž normálně plnou nádrž netankuji a většina aut ani (zdaleka) nemá tak velké nádrže, takže mě zajímalo, jak to lidé odměřují a jak určují dávkování, například pokud už palivo nějaké aditivum obsahuje. Nemám ponětí, do jaké koncentrace je to pouze plýtvání (pokud se tedy nesnažíš vyčistit starý motor) a kdy už to neprospívá.
Vaculík zmiňuje koncentraci 1 ml na 1 litr. Výrobce u těch větších balení taky s tim že vyšší dávka nevadí jen se zvyší účinnost odstraňování úsady. Ale současně u tý 125 ml verze mluví o dávce pro jednu nádrž ;-)
Mám nádrž 66 l a to jedno malý baleni mi přijde akorát. Kombinuju buď s levnym neaditivovanym benzínem z Globusu nebo s Vervou 100 která je aditivovaná právě Vifem
Já to dostal od přítelkyně na Vánoce. Dávkování jsem si přečetl, pokud se pamatuju 1ml na 1L paliva. Menší předávkovaní nevadí, tak tam vždycky dám tak od oka podle toho, kolik budu cca tankovat. Víčko je na 20L a jako hrubý odhad to stačí. V domácích podmínkách bych vzal nějakou zakarbonovanou část a nechat ji do aditiva odmočit. Jak barvu do ředidla. Pak by šlo vidět zda to pouští nebo ne. Fígl je spíš v tom, že ta aditivace vyjde vzhledem k objemu na pár desetihaléřů oproti 1-2 kč za lepší benzín.
Právě ta kombinace s Vervou je zajímavá. Ty dáš prakticky dvojnásobnou dávku (pokud bys tankoval skoro plnou) do paliva, které už dané aditivum obsahuje. A občas dáš dvě, to je čtyřnásobná. Tohle násobné zvedání dávky mě zajímalo. To typicky tankuješ víceméně plné? Pokud ne (jako já), jak to děláš?
Jo sem magor a skoro vyjíždím. Naposled sem tankoval 63 litrů, jen abych dojel k oblíbený pumpě s Vervou. Je fakt že ke konci sem byl už trochu nesvůj :-)
Kombinaci Vervy 100 + 125 ml Vif mám prověřenou a pocitově to je to nejlepší. Ty 2 balení jedno před a 2.po tankování to dělám jednou za dlouhou dobu řekněme za rok. Před nějakou dálkovou trasou
Když sem v Globusu na ježdění po Praze klidně beru jejich neaditivovanou 95 a doleju dávku Vif. Než přišlo to 125 ml balení přelejval sem si to doma do lahviček od jinejch aditiv, to dávkování přes víčko stoji za prd
ja som flasticky nemal, tak som to kedysi riesil, ze som nosil injekcnu striekacku a cez to som to davkoval po 20ml...
a ano aj napriek tomu ze som to zabalil do 2-3 sackov to trochu smrdelo v aute
To přelejvání do lahviček po jinejch aditivech docela fungovalo i když nevydržely věčně. Ale není nad jednorázový balení. Většinou tankuju přes 2 tisíce, takže těch 44 Kč za Vif už nehraje roli
Konkrétně u Vifu 1 víčko na 20l paliva. Předávkování není nijak na škodu. Cena takové aditivace je pak cca třetinová proti prémiovým palivům, a v testu píší u Shelu o vyčištění 34% úsad, u Vifu 95%.
Takže pokud nekecají, s klidem můžeš mírně předávkovat, pro mě je vlastní aditivace důvěryhodnější, než věřit třeba lumpům ze Shellu (dřívější testy prokázaly horší naftu u nás než v západní Evropě, Shell argumentoval rozdílnými potřebami rozdílných vozových parků >:D ).
Celkově - za nižší cenu kvalitnější výsledek, jen mírně nepohodlnější..
Většina mých zkušeností s aditivací je od letadel a tam se špatnému dávkování chceš vyhnout a také chceš zajistit skutečně dobré promíchání - ne každé aditivum se chce s palivem smíchat. Navíc to nebývají zrovna neškodné věci (seznam doporučených ochranných pomůcek je někdy zajímavý). Takže jsem si k tomu vypěstoval velký odpor.
U auta nebudu mít takový strach, ale jak se říká, všeho moc škodí. Když vím, že v tom palivu aditivum není, tak je to určitě jednodušší. I když je VIF s jinými aditivy prý kompatibilní. Benzina snad VIF používá, tam je pak dávkování otázkou.
Ano. Pokud si dobře pamatuji, v jednom testu byla "prémiová" česká Shellu na úrovni obyčejné německé Shellu. Benzina mu v tom celkem dávala sodu.
Dovoluji si předpokládat, že si kupuješ nová auta na pár let, a pak asi není nutné to moc řešit, resp. prémiové palivo bohatě stačí. Já u staršího auta už chci raději předcházet problému.
Jinak občas- kdo se moc ptá, někdy se zbytečně moc doví. Když člověk čte články od Vaculíka, aby se bál jezdit autem, co všechno se může rozsypat. Radši moc nedumat
Spousta lidí neaditivuje, netankuje pravidelně vervu, a nemají dost dlouho zásadnější problém. Můj TSI byl ve 150tkm dost zakarbonovaný, ale žral a jel na pohled stejně před i po opravě.Na škodu aditivace určitě není, ale pokud bych měnil auto např. po třech letech, zřejmě bych se tím nijak zvlášť nezabýval.
3 roky sou hodně krátká doba. I s úsadami auto samozřejmě jezdí, jen se postupného snižuje výkon a trochu zvyšuje spotřeba. Ledničku taky občas odmrazíš ne? :-)
Jasně, vždyť taky aditivuji. Jen píšu- za určitých okolností bych to asi moc neprožíval.
I proto, že dálniční stihač se karbonu zbaví jaksi automaticky rychlou jízdou.
Tak to asi nafťáky moc nedají >:D
A já sám moc nevím, jak auto protáhnout- i když nemám nijak extra výkon, přece jen- jízda 160kmh pořád motoru nedává moc zabrat.
Jako prevence by obcasne vymeteni sazi treba pri predjizdeni melo stacit. Kdyz uz je ten motor nrjak vyrazneji zaneseny, tak tam to bude asi vyzadovat jine metody.
Ne vždy nová. Jen mě zajímalo, jak to lidé dělají. Obecně mám rád věci "pintlich," k odhadování od oka mám, tak říkajíc, vrozený odpor. Na druhou stranu, 1000:1 znamená desetinu procenta. Nepohybujeme se v jednotkách procent, kde by násobné zvýšení dávky bylo zajímavější.
Jo, používám VIF, výsledky jsou slyšet (snížená hlučnost) i cítit (reakce na sešlápnutí akcelerátoru) a nakonec i je lze sečíst (o cca 0,5 l nižší spotřeba a náklady na benzín). Jelikož jezdím celkem málo (samotnému se mi to nevyplácí) a často jezdím šmrdlu kolem 2000 ot/min, je VIF skvělý právě tím, že ty pavouky vymete mnohem lépe a rychleji než bez něj. Rozhodně jde o účinný a velmi levný prostředek aditivace paliva. Ostatně co asi lejí do svých OMV benzínů ve Schwechatu...
Co je taky důležíté, tak Verva 100 a OMV Maxxmotion 100 neobsahují řepku (tradiční etanol a meřo), ale etbe což je biosložka druhé generace, které kvalitu paliva zvyšuje.
...tzn, pokud tankuju klasickou 95 a naliju VIF, pořád se nezabavuju klasické biosložky, kterou obsahuje, na rozdíl od 100 oktanových prémiových paliv od Benziny a OMV.
U MaxxMotion 95 to prý není úplná jistota....aditivovaná je vždy, ale některá je klasická 95 s běžnou biosložkou + aditivace a některá 95 u OMV je taky z Rakouska....zaleží jak moc daleko je pumpa OMV od hranic a vyplatí se dovoz z Rakouské rafinerie
No, to jsem také někdy četl. Psal jsem tedy onehda do OMV, jak to tedy je, která paliva jsou čím aditivována a MaxxMotion 95 má ETBE v celé republice a nezáleží jak blízko nebo daleko je od hranic (resp. nepsali, že by tam mělo být nějaké rozlišení). Mám to tedy od věrohodnějšího zdroje než JPP, nicméně, zda je to skutečně pravda... toť otázka.
Neříkám, že to tak není. Ale odkud je ta informace, že jen pohraniční čerpací stanice se zaváží jinou verzí Maxxmotion 95? Já to také četl mnohokrát, ale vždy to bylo, že někde někdo četl a někde někdo říkal, že to tak je. Ale jaký je ten zdroj, který to četl, který to napsal? Samo OMV říká, že jak MaxxMotion 100, tak MaxxMotion 95 má 9,8-15% složky ETBE a rozdíl je v oktanovém čísle, nikoli v podílu složky ETBE. Prostě, zajímalo by mě, odkud se vzala ta informace, že ETBE MaxxMotion 95 je jen v rakouském pohraničí. Znovu říkám, nevylučuju, že to tak je, ale zajímalo by mě, kde se ta informace vzala, protože já mám přímo od OMV informace jiné (což nevylučuje, že mi kecali).
To už OMV prodalo sklady u Slavkova? Teritoriazace je pak kontraproduktivním protože Pražák s MEŘO bude nadávat na OMV, zatímco Břeclavák s ETBE bude nadávat na Pražáky, že si vymýšlejí a MaxxMotionu se vytočí méně. Ale ono je to stejně jedno, protože OMV má zaječí úmysly a brzy z ČR odejde. VIF naštěstí zůstane.
95 z Euroilu nemá taky žádnej etanol. Jinak 100oktanový benzíny by žádnou biosložku neměly obsahovat. A jak blyo řečeno, nedělají se v čr, ale vozí se z ciziny.
Jinak paliva vyrobená mimo čr běžně prodává ONO, kupují to z Magiboru nebo z rakouska.
v Německu plnou nádrž 95tky a jel jsem po dálnici domů 600km a stále mám ještě dojezd 380km,což s u nás tankovaným naturalem nelze dosáhnout.Auris Hybrid-nádrž 45l.
Ja se s kazdym prujezdem nemeckem tesim na jejich 100 oktanovy Shell nebo OMV - spotreba jde z 6.8 (cesky shell vpower 95) na 6.4 a kdyz na to slapnes, jede to jak blazen. Ceskych 100 oktanu podle me neni nemeckych 100 oktanu... :-!
Jinak jezdim aditivovana paliva. Tech par korun me nezabije a doufam (a testy prokazuji), ze motoru to dela dobre... Veci jako Tesco benzin a neznackove benziny do svyho auta kategoricky odmitam, prestoze jsou jejich ceny lakave.
100 octanů neznamená že palivo obsahuje více energie. Je to jen paramert odolnosti k detonačnímu zapalování - tzn. jestli tvůj motor má jezdit na 100 oct benzin tak to ocení, jestli má jezdit na 95 oct. tak to na výkonu nepřinese ani prd. Největší přínos je v placebo efektu...
Zajímavý je ze výrobci aut se na aditiva tvářej spis odmítavě a přitom je pro situace kdy už je fakt zle maj sami v nabídce. No jak píše Vaculík autoservis radši mění lambda sondy, podezřívá vstřikovače z netěsnosti, měřící kompresi a provádí další podobný experimenty :-|
Přitom stačí aspoň občas používat aditivum a tu a tam šlápnout pořádně na plyn :yes:
Ano, ustálená souvislá plynulá jízda se zahřátým motorem je skutečně dobrá na spotřebu :-) Ale pak to neporovnávej se svým běžným provozem doma (studený motor, krátké pojížďky, města atd) a už vůbec do toho nepleť palivo.
Mimochodem - v Německu mají v palivu vyšší obsah bioethanolu (to je to co podle místních odborníků ničí motor, motor na to nechce jet a víc žere :-) a výhřevnost (tj. obsah energie v litru paliva) je tam nepatrně nižší (ale jen v řádu jednotek procenta.
Prokázal to už mimochodem už jeden Vaculíkův test 95 oct. benzínů.
Mám v počítači oscanovaný článek Vaculíka ze světa motorů - snad jde někde stáhnout. A teď jsem ho zase otevřel - pro jistotu .
Takže - v žádném parametru nebyly benzíny z německa lepší, obsah biosložky byl vyšší (něm. legislativa nařizuje 2x vyšší obsah), výhřevnost nepatrně nižší..
Přesně tak. Nějak se zapomíná, že úsady z bioethanolu nejsou prostě proto, že líh čistí sám od sebe, pouze má nižší měrnou výhřevnost (a provozně zanedbatelnou hygroskopii). Osobně též používám k čištění motoru surovou čištěnou ropu jako aditivum do benzínu - opět ověřená čistící i mazací účinnost, to mazání jako kompenzace k biolihu.
To jsou jen fámy. Sám jezdím s cisternou, takže se v tom trochu orientuju. Mraky 95 a nafty se vyvezou denně ze Včelný do Rakouska. Zavážíme Turmoel, BP a Avie. Pro další kvanta si jezdí Rakušáci sami a kam to vozí nevím. Pak si Čech, co dělá v Linci, natankuje u BP a vypráví, jak mu to jede, a přitom tam dal českou naftu. Ale ta nafta bude na 100% míchaná s jinou naftou z jinýho skladu, co tam zase jindy zavezla rakouská cisterna. Je to jenom obchod, jako s jiným zbožím. Když je dobrá cena, jezdí plno cisteren do Rakouska pro obyčejný paliva a ty potom máte u nás i na noname čerpačkách. A obráceně - když zlevní např. Unipetrol, tak se většina zaváží z českých skladů. Někdo zase zaváží jenom z Čepra (EuroOil).
A k tý aditivaci. To je taky různý. Např. blbej PapOil bral do jara všechno jenom aditivovaný! Ale pod MOLem už ne.
U potravin je to jasný, složení může být pro zákazníky různé. Ale na pumpě je většinou jedna nádrž na jeden produkt a tam se to běžně míchá (aspoň u některých značek) - cisterny zaváží z různých skladů. Ale samozřejmě všechno splňuje normu a má atest.
U potravin i paliv je složení v Česku a v Německu koupenýho produktu jiný a my z toho jako vítěz bohužel nevycházíme. Shell Nitro+ je smutnej důkaz
Splněná norma a atest sou fajn ale ešte lepší je stejný složení a kvalita. Benzin v Česku řeší právě doaditivovaní pomocí Vif. Já převážně používánim Vervy 100 což je i v evropskym porovnání hodně solidní benzín :yes:
S Německem nemám zkušenost, ale z Rakouska se sem běžně vozí produkty, takže jsou i na běžných pumpách smíchaný s českými produkty. Proto je tvrzení, že všechno ,,venku´´ je lepší, směšný. Např. se běžně dováží nafta z Rakouska do různých zem. družstev, lomů, autodoprav apod. Každej zákazník bere zboží od obchodníka s palivy, kterej zas nakupuje různě na trhu podle ceny.
V zemi, kde dlouho nafta od jezedaka plnila roli premioveho paliva a lehke topne, pripadne fritovaci oleje platily za slusny standart, nic prekvapiveho.
Ani sem ten odkaz nedávej. Tohle mě dokáže vážně rozzuřit. U nás drůbeží separát, v Německu vepřové maso, obojí ze stejné továrny, ve stejné plechovce. Co si o nás musí myslet? To, co my o Nigérii?
Ono čištění je moc dobrá věc, ale u přímovstřikových motorů je neméně důležitá mazací schopnost benzinu, která se u neaditivovaného blíží 0. V aditivu je většinou obsažena složka jak pro čištění, tak pro mazání. Přímovstřikové motory mají vysokotlaké vedení paliva (obdoba common railu jako u dieselu), vstřikovače a zejména vysokotlaké čerpadlo je třeba mazat (u membránového MPI není co mazat). Hodně majitelů motoru BMW 30i 200 kW by mohlo o zadřeném čerpadle vyprávět.
Závěr: Pokud mám přímovstřik (u MPI to je individuální, ale nic se tím nezkazí, občas vzít aditivovaný N95) a mám možnost tankovat aditivovaný benzin, tak je to jasná volba. Jinak jít tedy cestou VIFu, což ale není tak pohodlné.
V clanku to pisou, ze co cisti, tak s nejvetsi pravdepodobnosti taky maze. Jinak ackoliv partnerstvi s SM ctenarum prinasi clanky jako Skoda proti vsem, s Fabii 1.0 na Jested apod., tak obcas se objevi neco skutecne zajimaveho. Pokud to teda neni jedna velka reklama na aditiva.
Používáme kondicioner BEP 3 v 1 a bezkonkurenčně funguje!! :yes: www.bogieenergypill.cz. Testoval Tomáš Tomeček na Eco Africa Race 2015 viz. Jeho stránky.
Jinak VIF lze i bez akce koupit za cenu od 165 Kč za standardní pullitrove balení.
Používám už několik let v mixu s nejlevnějším N95 od místních no name pump a výsledek je něco na půl cesty mezi "lepším " N95 a 100 oktavky od Shellu. U dvou rodinných aut pokles spotřeby o cca. 5% dlouhodobě.
Článek super, jako většinou od daného autora. Ten jako jeden z mála většině problematik o kterých píše celkem rozumí Akorát si myslím, že přestože zkouška byla jakkoliv precizní, tak to otiskli i proto, protože zrovna v té kombinaci jsou výsledky velmi dobré. A je otázka kolik % populace má starý mercedesácký motor, který byl brán jako reference.
Zajímaly by mě přínosy na nějakém motoru s EGR, nebo u TSI apod. Sám jezdím výhradně na Benzinu nebo Shell, VIFku mám velké balení a občas tam kápnu. Ještě mě zajímá, kam fyzicky odchází ten karbon? To vyplachuje motorový olej a něco málo do výfuku? (chudák kat). Další věc je provozovatel té pumpy, všichni vidíme tu značku, ale mohdy je to franšíza atd a na účtence je napsaná nějaká soukromá osoba typu Karel Novák z okolí. Takže nemusí být pumpa XY jako jiná XY.
Takový McDonald taky může provozovat kdejaký Lojza, ale musí dodržet standardy a kvality dané pro tu frančízu. Tak je to i u čerpacích stanic. Když mekáč rozhodne, že všechny McD budou brát okurky od Franty Vomáčky ze Znojma, tak přes to nejede vlak. Ten samý systém je analogicky u benzínek také. Žádný strachy u čerpaček. ;-)
U přímovstřiku je potřeba ten motor čas od času protáhnout, eby se neusazoval uhlík. To je všeobecne známo, není to motor pro důchodce co s tím jezdí ustálenou 50-80kou.
Sam som VIF pouzival do TSI, ale nejako som prestal, ked som si precital jeho zlozenie - su to len dve zlozky
- Petrolej CAS 64742-81-0 a.k.a Kerosin, ktory sa bezne pouziva ako letecke ci raketove palivo alebo na vykurovanie, atd.
- aromatická frakcia CAS64742-94-5, co nie je nic ine ako "vonavka" :-)
Cize ziadny velky zazrak, da sa namiesat doma, ak mate niekto pristup ku Kerosinu :-)
Netvrdim, ze to nefunguje, len mi to pride nejake "jednoduche" :-)
No teď když víš že těch složek je 8, že sis na plechovce nepřečet složení ale upozornění na nebezpečný složky a hlavně že účinek je laboratorně opakovaně potvrzenej tak se k používání vrátíš?
Dík za ten bleskovej :no: >:D
Předpokládám správně že mi neřekneš proč žejo? >:-[]
To, že na magické lahvičce je něco napsané, neznamená automaticky, že je to pravda. Treba ja osobne nevidim duvod neco takoveho pouzivat, ani tento test me nepresvedcil - pozor jeho zavery nerozporuji.
Na aditivací není nic magickýho. Viz těch 6 stran originál textu máš naopak laboratorně potvrzeno jak to probíhá. Jestli aditiva používáš je stejně jako jestli občas odmrazíš mrazák, odkalkuješ varnou konvici, kávovar nebo vyčistíš myčku nádobí nebo pračku jen tvoje volba
Voňavka. >:D Co se tady ještě člověk nedočte. Jednou z těhle "voňavek" (arenů, neboli aromatických uhlovodíků) je toluen. Tohle je solventní nafta, ropná, těžká aromatická (říká Internet).
Nie som chemik a ani ucivo zo skoly si uz velmi dobre nepamatam >:D Ak sa mylim, ospravedlnujem sa, tak mi to prislo z toho, co som pod CAS kodami nasiel na nete...
Také nejsem chemik a chemii jsem od základní školy nestudoval, pamatuji si však, že aromatický ve spojení s uhlovodíky znamená něco jiného než ve spojení s kořením. ;-)
Ktorý mi ako cez kopírak pripomenul problém so štartovaním a kolísaním otáčok jednéhovozidla, ktoré som používal ako firemné a časom som si ho odkúpil. K pokusom na účet zákazníka ( v tej dobe bolo firemné) zo strany servisu došlo, ale bez úspechu ( čistenie a výmena škrtiacej klapky, výmena zapalovaciej lišty, nejaké pokusy s egr) a bez výsledku. Raz som namiesto tankovania na shell ( firemná phm karta) natankoval inde, lebo som sa zabudol a na ďalšiu shell by som s ostatkom nádrže nedostal >:-[] a po spotrebovaní asi 1\2 objemu nádrže všetky uvedené problémy zmizli. Podotýkam,že som tankoval obyčajnú n95. Po odkúpení vozidla , na takéto domáce pojazdenie, a tankovaní mimo shell a občasnom priliatí aditíva sa problém už nikdy nezopakoval. Je to cca 6 rokov naspäť....
Zdravím, již desátý rok používám v mém CRV aditivum VIF, ale pro naftový motor. Můžu jen ptvrdit, že toto aditivum je vynikající. Za posledních osm let to přidávám pravidelně do paliva, a emise na TK mi vycházejí na výbornou. Ale pozor jednou jsem koupil VIF od jiného výrobce, a v mrazech kolem - 5C. v plechovce zcela zrosovatělo. Nekupujte toto aditivum od jiného výrobce! S pozdravem Milanahonda.
Pokud je to výrobek s obchodním označení VIF, nemůže to být jiný výrobce než VIF, s.r.o. (patent Lang Chemie) Podobných aditiv je mraky, ale VIF je jen jedno.
Na všech aditivech je uvedeno, že nemají být skladovány v mrazu, protože bez smíchání s palivem mohou zmrznout. Také jsem to nevěděl a byl před pár lety překvapen, že v plechovce je místo aditiva tvrdý gel.
[odkaz]
Původním obchodním záměrem společnosti VIF byl pouze prodej aditiv do pohonných hmot a aditiv do topných olejů. Výrobky odebírala od rakouské firmy Lang Chemie, jejíž exkluzivní zastoupení si firma VIF zachovává dodnes. Tato spolupráce se postupně rozvinula v oboustranný obchod, ve kterém se vývoz do Rakouska vyrovnal dovozům základních produktů pro výrobu aditiv a tato spolupráce se nadále rozvíjí.
Významný pokrok v aktivitách firmy VIF nastal v roce 1995, kdy si firma pronajala výrobní areál ve Valašských Kloboukách, a započala tak vývoj a výrobu vlastních produktů. Firma VIF postupně investovala do mísicích, plnicích a balicích zařízení, do budování vlastních skladových a administrativních prostor. Výrobní areál disponuje kapacitou pro plnění a distribuci ve spotřebitelských obalech, stejně jako pro skladování a expedici pro velkoodběratele. Společnost si zformovala vlastní autodopravu, která zajišťuje dovoz surovin ze zahraničí a rozvoz zboží ke svým odběratelům. Současný stav instalované technologie má dostatek rezerv i pro budoucí rozvoj firmy.
SUPER DIESEL ADITIV 1L-zimní-VIF-SHERON. Pod tímto označením se prodává také. Myslím že to byl tenhle produkt, který mi v zimě ztuhl v plechovce tak že jsem ho nemohl nalít do nádrže.