Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Může benzin čistit? Potvrzeno: Přísady v benzinu čistí!

Koupi lepších benzinů zatím většina motoristů vnímala jako rozmar, když už bohatý majitel luxusního vozu neví co by. Předkládáme přesvědčivé důkazy, že je to skoro nutnost.
Zpět na článek
1. 8. 2015 08:38
1. 8. 2015 10:26
1. 8. 2015 12:33
1. 8. 2015 13:23
1. 8. 2015 12:47
2. 8. 2015 11:56
3. 8. 2015 09:25
1. 8. 2015 08:38
Dobry clanok
Casto som voci redakcii kriticky, ale tentokrat musim redakciu pochvalit za obsahovo velmi kvalitny clanok. Kiezby ich bolo takych viac. Inac za mna....tankujem vylucne ten najlepsi diesel, u Slovnaftu Evo, u OMW Motion.....nikdy nemozem dokazat, ze je kvalitnejsi ako ten bezny diesel, ale "verim", ine ani nemozem. Dnesny clanok snad poukazal a dokazal, ze sa to oplati.
Rozbalit vlákno
5
1. 8. 2015 09:17
Re: TO MUSELO DÁT PRÁCE a přitom taková kravina :)))
jj
VÍTE SOUDRUZI CO NEJLÉPE ČISTÍ MOTOR?? VODA !!
[odkaz] [odkaz] Dávno objevené [odkaz]
:-)
:-) :-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :yes:
Avatar - IbizaFR
1. 8. 2015 10:22
Re: TO MUSELO DÁT PRÁCE a přitom taková kravina :)))
tak už jsou v Bohnicích zase vycházky? , ale proč ne má být pěkně !!! :-!
3. 8. 2015 09:18
Re: TO MUSELO DÁT PRÁCE a přitom taková kravina :)))
jj
před kostelem na lavičce LTEčko, přiiiijď a vem si jabko >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 09:28
Re: TO MUSELO DÁT PRÁCE a přitom taková kravina :)))
To taky neni redakční článek ale převzatej. Autorem je Martin Vaculik. Česky o autech asi vůbec nejlepší pisálek. Znalostma i seriózností
3. 8. 2015 09:22
Re: TO MUSELO DÁT PRÁCE a přitom taková kravina :)))
:yes:
1. 8. 2015 09:38
Je to pravda, funguje to.
Mam Renault motor 1.2 16V, 200.000 km, tankovane na 90% Shell V power. Motor bez poruch, spotreba po 12 rokoch stale 5.5 l/100km.
Predpokladam teda, ze nieco na tych aditivach naozaj len bude, neverim, ze by sa inak benzin dozil takehoto veku a spotreby. (Olej som menil v 30 tis. intervaloch, ako predpisoval vyrobca, neskor uz v 20 tis.) :-)
Rozbalit vlákno
8
1. 8. 2015 09:52
Re: Je to pravda, funguje to.
otaskou je kolik jsi na tech lepsich benzinech za tech 5 let a 200kkm utratil navic, je to kolik, 11 tisic litru benzinu? netusim o kolik je Vpower drazsi, ale predpokladam minimalne kacku az dve?

to je asi jako kdybych ja napsal ze u sveho auta za 8 let jsem taky jen menil filtry a olej a pritom mam najeto prez trictvrte milionu (760000km)
1. 8. 2015 10:46
Re: Je to pravda, funguje to.
Ono je také otázkou, o kolik (a zda) se snížila spotřeba. Ono to pak může (ale nemusí) vyjít plus minus nastejno.
1. 8. 2015 12:19
Re: Je to pravda, funguje to.
Autom jazdim preto, lebo som si ho kupil na jazdenie, nie aby som chodil pesi a radoval sa, kolko som usetril. Ano, V-Power je o nieco drahsi a co, mna to nikdy netrapilo. :-!
Avatar - Barrichello
3. 8. 2015 09:43
Re: Je to pravda, funguje to.
O něco? No 4-6 kč na litru je docela síla.
Ríkám flaštička od Sonaxu duělá to samé, akorát stojí 120 kč a ošetří 1500 km, tj cca 150-300 litrů dle spotřeby auta.
1. 8. 2015 11:32
Re: Je to pravda, funguje to.
Presne dalsi den rano po tom, co som cital ten clanok v SM mi zacal motor triast pri studenom volnobehu. Aka nahoda >:D Teoria sedi, jazdim teraz dost casto mesto na nepriamovstrekovom turbobenzine = otacky medzi 2-3000. Kym som casto jazdil dialnice, vsetko ok. Vyhnal som teda pavuky a kupil aditivum na dalsich par tisic km. Uvidime co bude, ale v porovnani s cenou benzinu to bola zanedbatelna investicia.
1. 8. 2015 13:30
Re: Je to pravda, funguje to.
twingoman, meniť olej po 30 tis. km znamená, že si na ňom prebrúsil niekedy aj dve zimy.
A 200 tis. km je na motor malina. Choď sa opýtať majiteľov Favoritov a Felícií, koľko majú natočené na tých OHaVných motoroch, alebo taxikárov na Daciách?
Ty si sen automobiliek, keď im skladáš komplimenty za auto, ktorého motor sa dožil 200 tis. km. ;-)
1. 8. 2015 18:01
Re: Je to pravda, funguje to.
tvl 200k km atmo vydrží ikdyž tam budeš lít benzín z horní dolní... 90% lidí do toho lije akorát benzín a vydrží jim klidně půl milionu takže tím, že tam cosi naliješ tomu fakt nepomůžeš, ale výrobce má radost >:D
4. 8. 2015 12:44
Re: Je to pravda, funguje to.
Já myslím, že 200.000km je u benzínových motorů většiny výrobců naprosto normální proběh. I benzínové renaulty se v podstatě dříve rozpadnou, než dojedou jejich motory.
Avatar - Covenant
1. 8. 2015 09:43
Test 100 oktanových benzínů
Jen pro připomenutí, zde je loňský test vysokooktanový benzinů
[odkaz]

O čem se až tak nemluví je fakt, že Benzina, které měla dříve i 95 prémiovou (rozuměj aditivovanou) v tichosti přešla na běžný 95 oktanový benzín. 100 oktanová Verva je ale pořádá prémiová....

...tzn když aditivovanou 95 tak OMV a když kvalitní 100 oktanový benzín, tak Benzina verva 100 nebo OMV Maxxmotion 100 (oba se dovážejí z Rakouské OMV a aditivují).
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 10:09
Re: Test 100 oktanových benzínů
Přesně tak :yes:
1. 8. 2015 11:25
Re: Test 100 oktanových benzínů
Nejlevnejsi je koupit ten kastrolek VIF na 1000L a dolevat si to sam.
1. 8. 2015 20:10
Re: Test 100 oktanových benzínů
Jak určuješ dávkování a následně odměřuješ? To je alespoň u mne důvod, proč nemám rád aditivaci při tankování.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 20:15
Re: Test 100 oktanových benzínů
Já kupuju [odkaz] Dá se sehnat za 44 kč, objednávám 10-20 ks najednou.
Balení 125 ml je akorát na jednu nádrž, jednou za čas dám dvě. Nevim proč nějak lepší pocit mám když to doleju až do plný i když se spíš doporučuje opak. V kombinaci s Vervou 100 ideální palivo

Ta půllitrová plechovka neni o moc levnější a blbě se z ní nalejvá. Jinak mírný předávkování z kanystru neni problém. Vyzkoušeno praxí >:D
Avatar - _Karel_
1. 8. 2015 20:27
Re: Test 100 oktanových benzínů
Když naliješ před tankováním, líp se promíchá s dolévaným palivem (selským rozumem). ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 20:32
Re: Test 100 oktanových benzínů
Vím a chápu a samozřejmě sem to zkoušel. Přesto mám lepší pocit když to dělám naopak. Aspoń pro mý současný auto to plati
1. 8. 2015 20:58
Re: Test 100 oktanových benzínů
Ptal jsem se právě proto, že tu někdo psal, jak kupuje to malé balení a při tankování ho použije celé. Byl jsi to ty a diskutoval jsi snad s Barikem, možná ještě někým dalším. Tohle malé je myslím na 125 litrů, že? Já totiž normálně plnou nádrž netankuji a většina aut ani (zdaleka) nemá tak velké nádrže, takže mě zajímalo, jak to lidé odměřují a jak určují dávkování, například pokud už palivo nějaké aditivum obsahuje. Nemám ponětí, do jaké koncentrace je to pouze plýtvání (pokud se tedy nesnažíš vyčistit starý motor) a kdy už to neprospívá.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 21:09
Re: Test 100 oktanových benzínů
Vaculík zmiňuje koncentraci 1 ml na 1 litr. Výrobce u těch větších balení taky s tim že vyšší dávka nevadí jen se zvyší účinnost odstraňování úsady. Ale současně u tý 125 ml verze mluví o dávce pro jednu nádrž ;-)
Mám nádrž 66 l a to jedno malý baleni mi přijde akorát. Kombinuju buď s levnym neaditivovanym benzínem z Globusu nebo s Vervou 100 která je aditivovaná právě Vifem
1. 8. 2015 22:00
Re: Test 100 oktanových benzínů
Já to dostal od přítelkyně na Vánoce. Dávkování jsem si přečetl, pokud se pamatuju 1ml na 1L paliva. Menší předávkovaní nevadí, tak tam vždycky dám tak od oka podle toho, kolik budu cca tankovat. Víčko je na 20L a jako hrubý odhad to stačí. V domácích podmínkách bych vzal nějakou zakarbonovanou část a nechat ji do aditiva odmočit. Jak barvu do ředidla. Pak by šlo vidět zda to pouští nebo ne. Fígl je spíš v tom, že ta aditivace vyjde vzhledem k objemu na pár desetihaléřů oproti 1-2 kč za lepší benzín.
Avatar - Covenant
1. 8. 2015 22:24
Re: Test 100 oktanových benzínů
No ale taky za tu 1-2Kč nedostáváš jen aditivovaný benzin, ale benzín bez běžných biosložek a s vyšším oktanovým číslem.
3. 8. 2015 00:02
Re: Test 100 oktanových benzínů
Právě ta kombinace s Vervou je zajímavá. Ty dáš prakticky dvojnásobnou dávku (pokud bys tankoval skoro plnou) do paliva, které už dané aditivum obsahuje. A občas dáš dvě, to je čtyřnásobná. Tohle násobné zvedání dávky mě zajímalo. To typicky tankuješ víceméně plné? Pokud ne (jako já), jak to děláš?
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2015 08:57
Re: Test 100 oktanových benzínů
Jo sem magor a skoro vyjíždím. Naposled sem tankoval 63 litrů, jen abych dojel k oblíbený pumpě s Vervou. Je fakt že ke konci sem byl už trochu nesvůj :-)

Kombinaci Vervy 100 + 125 ml Vif mám prověřenou a pocitově to je to nejlepší. Ty 2 balení jedno před a 2.po tankování to dělám jednou za dlouhou dobu řekněme za rok. Před nějakou dálkovou trasou

Když sem v Globusu na ježdění po Praze klidně beru jejich neaditivovanou 95 a doleju dávku Vif. Než přišlo to 125 ml balení přelejval sem si to doma do lahviček od jinejch aditiv, to dávkování přes víčko stoji za prd
3. 8. 2015 13:52
Re: Test 100 oktanových benzínů
ja som flasticky nemal, tak som to kedysi riesil, ze som nosil injekcnu striekacku a cez to som to davkoval po 20ml...
a ano aj napriek tomu ze som to zabalil do 2-3 sackov to trochu smrdelo v aute
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2015 17:00
Re: Test 100 oktanových benzínů
To přelejvání do lahviček po jinejch aditivech docela fungovalo i když nevydržely věčně. Ale není nad jednorázový balení. Většinou tankuju přes 2 tisíce, takže těch 44 Kč za Vif už nehraje roli
Avatar - _Karel_
1. 8. 2015 20:22
Re: Test 100 oktanových benzínů
Konkrétně u Vifu 1 víčko na 20l paliva. Předávkování není nijak na škodu. Cena takové aditivace je pak cca třetinová proti prémiovým palivům, a v testu píší u Shelu o vyčištění 34% úsad, u Vifu 95%.
Takže pokud nekecají, s klidem můžeš mírně předávkovat, pro mě je vlastní aditivace důvěryhodnější, než věřit třeba lumpům ze Shellu (dřívější testy prokázaly horší naftu u nás než v západní Evropě, Shell argumentoval rozdílnými potřebami rozdílných vozových parků >:D ).
Celkově - za nižší cenu kvalitnější výsledek, jen mírně nepohodlnější..
1. 8. 2015 20:50
Re: Test 100 oktanových benzínů
Většina mých zkušeností s aditivací je od letadel a tam se špatnému dávkování chceš vyhnout a také chceš zajistit skutečně dobré promíchání - ne každé aditivum se chce s palivem smíchat. Navíc to nebývají zrovna neškodné věci (seznam doporučených ochranných pomůcek je někdy zajímavý). Takže jsem si k tomu vypěstoval velký odpor.

U auta nebudu mít takový strach, ale jak se říká, všeho moc škodí. Když vím, že v tom palivu aditivum není, tak je to určitě jednodušší. I když je VIF s jinými aditivy prý kompatibilní. Benzina snad VIF používá, tam je pak dávkování otázkou.

Ano. Pokud si dobře pamatuji, v jednom testu byla "prémiová" česká Shellu na úrovni obyčejné německé Shellu. Benzina mu v tom celkem dávala sodu.
Avatar - _Karel_
1. 8. 2015 21:39
Re: Test 100 oktanových benzínů
Dovoluji si předpokládat, že si kupuješ nová auta na pár let, a pak asi není nutné to moc řešit, resp. prémiové palivo bohatě stačí. Já u staršího auta už chci raději předcházet problému.
Jinak občas- kdo se moc ptá, někdy se zbytečně moc doví. Když člověk čte články od Vaculíka, aby se bál jezdit autem, co všechno se může rozsypat. Radši moc nedumat
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 21:55
Re: Test 100 oktanových benzínů
Dle testu stačilo na pokrytí ventilů úsadami 60 hodin provozu ;-)

Je fakt že Vif jich pak dokázal 96% odstranit
Avatar - _Karel_
1. 8. 2015 22:04
Re: Test 100 oktanových benzínů
Spousta lidí neaditivuje, netankuje pravidelně vervu, a nemají dost dlouho zásadnější problém. Můj TSI byl ve 150tkm dost zakarbonovaný, ale žral a jel na pohled stejně před i po opravě.Na škodu aditivace určitě není, ale pokud bych měnil auto např. po třech letech, zřejmě bych se tím nijak zvlášť nezabýval.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 22:11
Re: Test 100 oktanových benzínů
3 roky sou hodně krátká doba. I s úsadami auto samozřejmě jezdí, jen se postupného snižuje výkon a trochu zvyšuje spotřeba. Ledničku taky občas odmrazíš ne? :-)
Avatar - _Karel_
1. 8. 2015 22:15
Re: Test 100 oktanových benzínů
Jasně, vždyť taky aditivuji. Jen píšu- za určitých okolností bych to asi moc neprožíval.
I proto, že dálniční stihač se karbonu zbaví jaksi automaticky rychlou jízdou.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 22:18
Re: Test 100 oktanových benzínů
Jo dekarbonizace v 6000 ot. je nejlepší :yes: :-)
Avatar - _Karel_
1. 8. 2015 22:20
Re: Test 100 oktanových benzínů
Tak to asi nafťáky moc nedají >:D
A já sám moc nevím, jak auto protáhnout- i když nemám nijak extra výkon, přece jen- jízda 160kmh pořád motoru nedává moc zabrat.
1. 8. 2015 23:26
Re: Test 100 oktanových benzínů
No obcas na to slapnes, ne? Rychlejsi rozjezd od semaforu, jizda do kopce na nizsi stupen...
Avatar - _Karel_
2. 8. 2015 07:05
Re: Test 100 oktanových benzínů
No jo, ale pár sekund a jedeš 120. Myslel bych, že to chce jet delší dobu na max.
2. 8. 2015 09:46
Re: Test 100 oktanových benzínů
To nevim. Zase to pravidelne trapit ve vysokych otackach, to by se dost projevilo na spotrebe a nejsem si jisty, jestli by se to motoru libilo.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 09:52
Re: Test 100 oktanových benzínů
Občas vytočit samozřejmě pořádně zahřátej motor k maximu je jen pro jeho dobro! No a pro svoje trochu taky žejo :-)

Dík za ten bleskovej :no: >:D
Předpokládám správně že mi neřekneš proč žejo? >:-[]
2. 8. 2015 10:51
Re: Test 100 oktanových benzínů
Také bych čekal minimálně jednotky minut. Když už, tak je asi lepší ho pravidelně protahovat při předjíždění.
2. 8. 2015 11:17
Re: Test 100 oktanových benzínů
Jako prevence by obcasne vymeteni sazi treba pri predjizdeni melo stacit. Kdyz uz je ten motor nrjak vyrazneji zaneseny, tak tam to bude asi vyzadovat jine metody.
2. 8. 2015 11:11
Re: Test 100 oktanových benzínů
Ne vždy nová. Jen mě zajímalo, jak to lidé dělají. Obecně mám rád věci "pintlich," k odhadování od oka mám, tak říkajíc, vrozený odpor. Na druhou stranu, 1000:1 znamená desetinu procenta. Nepohybujeme se v jednotkách procent, kde by násobné zvýšení dávky bylo zajímavější.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2015 12:14
Re: Test 100 oktanových benzínů
To nebylo myšleno nijak negativně, že "zřejmě kupuješ nová auta na pár let".
2. 8. 2015 23:43
Re: Test 100 oktanových benzínů
Ani jsem to negativně nebral. Jen jsem chtěl říct, že i mne se to týká.

Ani mé dotazy nebyly myšleny jako "skrytá" kritika. Říkal jsem si, že je třeba někdo podobně postižený jako já a mohl bych se něco dozvědět. :-)
Avatar - petr164
2. 8. 2015 19:07
Re: Test 100 oktanových benzínů
Jo, používám VIF, výsledky jsou slyšet (snížená hlučnost) i cítit (reakce na sešlápnutí akcelerátoru) a nakonec i je lze sečíst (o cca 0,5 l nižší spotřeba a náklady na benzín). Jelikož jezdím celkem málo (samotnému se mi to nevyplácí) a často jezdím šmrdlu kolem 2000 ot/min, je VIF skvělý právě tím, že ty pavouky vymete mnohem lépe a rychleji než bez něj. Rozhodně jde o účinný a velmi levný prostředek aditivace paliva. Ostatně co asi lejí do svých OMV benzínů ve Schwechatu...
Avatar - Covenant
1. 8. 2015 20:20
Re: Test 100 oktanových benzínů
Co je taky důležíté, tak Verva 100 a OMV Maxxmotion 100 neobsahují řepku (tradiční etanol a meřo), ale etbe což je biosložka druhé generace, které kvalitu paliva zvyšuje.

...tzn, pokud tankuju klasickou 95 a naliju VIF, pořád se nezabavuju klasické biosložky, kterou obsahuje, na rozdíl od 100 oktanových prémiových paliv od Benziny a OMV.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 20:29
Re: Test 100 oktanových benzínů
Jj Verva 100 a Maxxmotion 100 jediný paliva kde neplatíš Babišovi >:-[]
1. 8. 2015 20:29
Re: Test 100 oktanových benzínů
ETBE má dle vyjádření OMV i MaxxMotion 95.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 20:33
Re: Test 100 oktanových benzínů
95 je normální břečka z Kralup. Maxxmotion 100 a Verva 100 je dovoz z Rakouska ze Schwechatu
Avatar - Covenant
1. 8. 2015 20:39
Re: Test 100 oktanových benzínů
U MaxxMotion 95 to prý není úplná jistota....aditivovaná je vždy, ale některá je klasická 95 s běžnou biosložkou + aditivace a některá 95 u OMV je taky z Rakouska....zaleží jak moc daleko je pumpa OMV od hranic a vyplatí se dovoz z Rakouské rafinerie
1. 8. 2015 20:56
Re: Test 100 oktanových benzínů
No, to jsem také někdy četl. Psal jsem tedy onehda do OMV, jak to tedy je, která paliva jsou čím aditivována a MaxxMotion 95 má ETBE v celé republice a nezáleží jak blízko nebo daleko je od hranic (resp. nepsali, že by tam mělo být nějaké rozlišení). Mám to tedy od věrohodnějšího zdroje než JPP, nicméně, zda je to skutečně pravda... toť otázka.
Avatar - Ambrose
2. 8. 2015 07:09
Re: Test 100 oktanových benzínů
Maxxmotion95 je jenom z Rakouska, taky 98 od Agipu.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 10:00
Re: Test 100 oktanových benzínů
98-102 oktanový benzíny musej bejt zahraniční u nás se nedělaj. O Maxxmotion 95 platí to co včera v 20:39 napsal Covenant
2. 8. 2015 18:43
Re: Test 100 oktanových benzínů
Neříkám, že to tak není. Ale odkud je ta informace, že jen pohraniční čerpací stanice se zaváží jinou verzí Maxxmotion 95? Já to také četl mnohokrát, ale vždy to bylo, že někde někdo četl a někde někdo říkal, že to tak je. Ale jaký je ten zdroj, který to četl, který to napsal? Samo OMV říká, že jak MaxxMotion 100, tak MaxxMotion 95 má 9,8-15% složky ETBE a rozdíl je v oktanovém čísle, nikoli v podílu složky ETBE. Prostě, zajímalo by mě, odkud se vzala ta informace, že ETBE MaxxMotion 95 je jen v rakouském pohraničí. Znovu říkám, nevylučuju, že to tak je, ale zajímalo by mě, kde se ta informace vzala, protože já mám přímo od OMV informace jiné (což nevylučuje, že mi kecali).
Avatar - petr164
2. 8. 2015 19:14
Re: Test 100 oktanových benzínů
To už OMV prodalo sklady u Slavkova? Teritoriazace je pak kontraproduktivním protože Pražák s MEŘO bude nadávat na OMV, zatímco Břeclavák s ETBE bude nadávat na Pražáky, že si vymýšlejí a MaxxMotionu se vytočí méně. Ale ono je to stejně jedno, protože OMV má zaječí úmysly a brzy z ČR odejde. VIF naštěstí zůstane.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2015 10:16
Re: Test 100 oktanových benzínů
95 z Euroilu nemá taky žádnej etanol. Jinak 100oktanový benzíny by žádnou biosložku neměly obsahovat. A jak blyo řečeno, nedělají se v čr, ale vozí se z ciziny.

Jinak paliva vyrobená mimo čr běžně prodává ONO, kupují to z Magiboru nebo z rakouska.
1. 8. 2015 10:26
Tankoval jsem,
v Německu plnou nádrž 95tky a jel jsem po dálnici domů 600km a stále mám ještě dojezd 380km,což s u nás tankovaným naturalem nelze dosáhnout.Auris Hybrid-nádrž 45l.
Rozbalit vlákno
27
1. 8. 2015 11:22
Re: Tankoval jsem,
Ja se s kazdym prujezdem nemeckem tesim na jejich 100 oktanovy Shell nebo OMV - spotreba jde z 6.8 (cesky shell vpower 95) na 6.4 a kdyz na to slapnes, jede to jak blazen. Ceskych 100 oktanu podle me neni nemeckych 100 oktanu... :-!
Jinak jezdim aditivovana paliva. Tech par korun me nezabije a doufam (a testy prokazuji), ze motoru to dela dobre... Veci jako Tesco benzin a neznackove benziny do svyho auta kategoricky odmitam, prestoze jsou jejich ceny lakave.
1. 8. 2015 11:33
Re: Tankoval jsem,
100 octanů neznamená že palivo obsahuje více energie. Je to jen paramert odolnosti k detonačnímu zapalování - tzn. jestli tvůj motor má jezdit na 100 oct benzin tak to ocení, jestli má jezdit na 95 oct. tak to na výkonu nepřinese ani prd. Největší přínos je v placebo efektu...
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 11:38
Re: Tankoval jsem,
Všechny 100 oktanový Benziny sou aditivovaný takže přínos tu rozhodně je ;-)
1. 8. 2015 11:40
Re: Tankoval jsem,
Ano, v čištění motoru, to beru..
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 11:44
Re: Tankoval jsem,
Jasně. Karbonový úsady v motoru sou pěkný svinstvo a dovedou pěkně snížit výkon :-|
1. 8. 2015 12:52
Re: Tankoval jsem,
Coz je (i dle clanku, doporucuji precist) znatelne az po nekolika vyjetych nadrzich a ne po peti minutach od natankovani. ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 12:56
Re: Tankoval jsem,
Čet sem :-)

Zajímavý je ze výrobci aut se na aditiva tvářej spis odmítavě a přitom je pro situace kdy už je fakt zle maj sami v nabídce. No jak píše Vaculík autoservis radši mění lambda sondy, podezřívá vstřikovače z netěsnosti, měřící kompresi a provádí další podobný experimenty :-|

Přitom stačí aspoň občas používat aditivum a tu a tam šlápnout pořádně na plyn :yes:
Avatar - Barrichello
3. 8. 2015 09:51
Re: Tankoval jsem,
Mluvil sem s člověkem z Ustavu paliv a maziv a ten adetiva do benzínu doporučuje. Co nedoporučují je většina adetiv do olejů.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2015 09:55
Re: Tankoval jsem,
Přesně tak :yes:
1. 8. 2015 20:12
Re: Tankoval jsem,
O oktanové číslo však vůbec nejde. Motory v silničních autech nebývají konstruované tak, aby toho dokázaly využít. Je to jen jeden z parametrů.
1. 8. 2015 11:38
Re: Tankoval jsem,
Ano, ustálená souvislá plynulá jízda se zahřátým motorem je skutečně dobrá na spotřebu :-) Ale pak to neporovnávej se svým běžným provozem doma (studený motor, krátké pojížďky, města atd) a už vůbec do toho nepleť palivo.
Mimochodem - v Německu mají v palivu vyšší obsah bioethanolu (to je to co podle místních odborníků ničí motor, motor na to nechce jet a víc žere :-) a výhřevnost (tj. obsah energie v litru paliva) je tam nepatrně nižší (ale jen v řádu jednotek procenta.
Prokázal to už mimochodem už jeden Vaculíkův test 95 oct. benzínů.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 11:40
Re: Tankoval jsem,
Co pamatuju všechny Vaculikovy testy paliv prokázaly že v Německu, Rakousku i na Slovensku se prodávaj kvalitnější paliva než u nás 8-s
1. 8. 2015 11:46
Re: Tankoval jsem,
Mám v počítači oscanovaný článek Vaculíka ze světa motorů - snad jde někde stáhnout. A teď jsem ho zase otevřel - pro jistotu .
Takže - v žádném parametru nebyly benzíny z německa lepší, obsah biosložky byl vyšší (něm. legislativa nařizuje 2x vyšší obsah), výhřevnost nepatrně nižší..
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 11:56
Re: Tankoval jsem,
Jo sorry mas pravdu to byly testy nafty
1. 8. 2015 12:17
Re: Tankoval jsem,
A to byl test obyc. benzinu, nebo "premiovych"?
1. 8. 2015 13:38
Re: Tankoval jsem,
Obojich -ceske premie i obyc,nemecke premie i obyc + jeden polsky.
1. 8. 2015 15:06
Re: Tankoval jsem,
Diky. To je dobra zprava.
Avatar - petr164
2. 8. 2015 19:21
Re: Tankoval jsem,
Přesně tak. Nějak se zapomíná, že úsady z bioethanolu nejsou prostě proto, že líh čistí sám od sebe, pouze má nižší měrnou výhřevnost (a provozně zanedbatelnou hygroskopii). Osobně též používám k čištění motoru surovou čištěnou ropu jako aditivum do benzínu - opět ověřená čistící i mazací účinnost, to mazání jako kompenzace k biolihu.
Avatar - Ambrose
2. 8. 2015 07:44
Re: Tankoval jsem,
To jsou jen fámy. Sám jezdím s cisternou, takže se v tom trochu orientuju. Mraky 95 a nafty se vyvezou denně ze Včelný do Rakouska. Zavážíme Turmoel, BP a Avie. Pro další kvanta si jezdí Rakušáci sami a kam to vozí nevím. Pak si Čech, co dělá v Linci, natankuje u BP a vypráví, jak mu to jede, a přitom tam dal českou naftu. Ale ta nafta bude na 100% míchaná s jinou naftou z jinýho skladu, co tam zase jindy zavezla rakouská cisterna. Je to jenom obchod, jako s jiným zbožím. Když je dobrá cena, jezdí plno cisteren do Rakouska pro obyčejný paliva a ty potom máte u nás i na noname čerpačkách. A obráceně - když zlevní např. Unipetrol, tak se většina zaváží z českých skladů. Někdo zase zaváží jenom z Čepra (EuroOil).
A k tý aditivaci. To je taky různý. Např. blbej PapOil bral do jara všechno jenom aditivovaný! Ale pod MOLem už ne.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 09:14
Re: Tankoval jsem,
Těch testů bylo víc a vždycky dopadnou stejně ;-)

U takovýho Shellu to nejen já mám ověřeny i praxí: stejnej název evidentně jiný palivo

Nedávno proběhlo podobný srovnání u potravin. Stejnej název stejný balení, prokazatelně jiný složení
Avatar - Ambrose
2. 8. 2015 11:21
Re: Tankoval jsem,
U potravin je to jasný, složení může být pro zákazníky různé. Ale na pumpě je většinou jedna nádrž na jeden produkt a tam se to běžně míchá (aspoň u některých značek) - cisterny zaváží z různých skladů. Ale samozřejmě všechno splňuje normu a má atest.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 11:40
Re: Tankoval jsem,
U potravin i paliv je složení v Česku a v Německu koupenýho produktu jiný a my z toho jako vítěz bohužel nevycházíme. Shell Nitro+ je smutnej důkaz

Splněná norma a atest sou fajn ale ešte lepší je stejný složení a kvalita. Benzin v Česku řeší právě doaditivovaní pomocí Vif. Já převážně používánim Vervy 100 což je i v evropskym porovnání hodně solidní benzín :yes:
Avatar - Ambrose
2. 8. 2015 11:54
Re: Tankoval jsem,
S Německem nemám zkušenost, ale z Rakouska se sem běžně vozí produkty, takže jsou i na běžných pumpách smíchaný s českými produkty. Proto je tvrzení, že všechno ,,venku´´ je lepší, směšný. Např. se běžně dováží nafta z Rakouska do různých zem. družstev, lomů, autodoprav apod. Každej zákazník bere zboží od obchodníka s palivy, kterej zas nakupuje různě na trhu podle ceny.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 12:10
Re: Tankoval jsem,
Ne všechno [odkaz] to máš pravdu >:-[]

Teď naposled pro nás dopad slušně test benzínů, testy naft co pamatuju vždycky buď špatně nebo dokonce tristně ;-)
2. 8. 2015 12:18
Re: Tankoval jsem,
V zemi, kde dlouho nafta od jezedaka plnila roli premioveho paliva a lehke topne, pripadne fritovaci oleje platily za slusny standart, nic prekvapiveho.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2015 12:19
Re: Tankoval jsem,
Ani sem ten odkaz nedávej. Tohle mě dokáže vážně rozzuřit. U nás drůbeží separát, v Německu vepřové maso, obojí ze stejné továrny, ve stejné plechovce. Co si o nás musí myslet? To, co my o Nigérii?
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 12:22
Re: Tankoval jsem,
Jo dobrej příklad :yes:

Je mi líto že 3 :no: vezmu iluze ale tak to prostě díky období soudruhů od Gottwalda po Husáka fakt je
1. 8. 2015 11:27
český výrobce přísad VIF
Na obalu je vyrobce LANG CHEMIE Austria.
Rozbalit vlákno
2
1. 8. 2015 11:49
Re: český výrobce přísad VIF
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 11:59
Re: český výrobce přísad VIF
Je fuk kde ho vyráběj hlavně je to fakt kvalitní aditivum za dobrou cenu :yes: :-)
Avatar - Dzakobo
1. 8. 2015 12:33
Dodatek
Ono čištění je moc dobrá věc, ale u přímovstřikových motorů je neméně důležitá mazací schopnost benzinu, která se u neaditivovaného blíží 0. V aditivu je většinou obsažena složka jak pro čištění, tak pro mazání. Přímovstřikové motory mají vysokotlaké vedení paliva (obdoba common railu jako u dieselu), vstřikovače a zejména vysokotlaké čerpadlo je třeba mazat (u membránového MPI není co mazat). Hodně majitelů motoru BMW 30i 200 kW by mohlo o zadřeném čerpadle vyprávět.

Závěr: Pokud mám přímovstřik (u MPI to je individuální, ale nic se tím nezkazí, občas vzít aditivovaný N95) a mám možnost tankovat aditivovaný benzin, tak je to jasná volba. Jinak jít tedy cestou VIFu, což ale není tak pohodlné.

Za článek p. Vaculíkovi velký :yes:
Rozbalit vlákno
1
1. 8. 2015 13:23
Re: Dodatek
V clanku to pisou, ze co cisti, tak s nejvetsi pravdepodobnosti taky maze. Jinak ackoliv partnerstvi s SM ctenarum prinasi clanky jako Skoda proti vsem, s Fabii 1.0 na Jested apod., tak obcas se objevi neco skutecne zajimaveho. Pokud to teda neni jedna velka reklama na aditiva.
1. 8. 2015 12:45
Kondicioner boogie energy pill 3 v 1
Používáme kondicioner BEP 3 v 1 a bezkonkurenčně funguje!! :yes:
www.bogieenergypill.cz. Testoval Tomáš Tomeček na Eco Africa Race 2015 viz. Jeho stránky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 12:59
Re: Kondicioner boogie energy pill 3 v 1
Správně je to www.boogieenergypill.cz [odkaz]
1. 8. 2015 12:47
Cena
Jinak VIF lze i bez akce koupit za cenu od 165 Kč za standardní pullitrove balení.

Používám už několik let v mixu s nejlevnějším N95 od místních no name pump a výsledek je něco na půl cesty mezi "lepším " N95 a 100 oktavky od Shellu. U dvou rodinných aut pokles spotřeby o cca. 5% dlouhodobě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
1. 8. 2015 14:10
dobrý článek
Článek super, jako většinou od daného autora. Ten jako jeden z mála většině problematik o kterých píše celkem rozumí Akorát si myslím, že přestože zkouška byla jakkoliv precizní, tak to otiskli i proto, protože zrovna v té kombinaci jsou výsledky velmi dobré. A je otázka kolik % populace má starý mercedesácký motor, který byl brán jako reference.

Zajímaly by mě přínosy na nějakém motoru s EGR, nebo u TSI apod. Sám jezdím výhradně na Benzinu nebo Shell, VIFku mám velké balení a občas tam kápnu. Ještě mě zajímá, kam fyzicky odchází ten karbon? To vyplachuje motorový olej a něco málo do výfuku? (chudák kat). Další věc je provozovatel té pumpy, všichni vidíme tu značku, ale mohdy je to franšíza atd a na účtence je napsaná nějaká soukromá osoba typu Karel Novák z okolí. Takže nemusí být pumpa XY jako jiná XY.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dzakobo
1. 8. 2015 14:22
Re: dobrý článek
Takový McDonald taky může provozovat kdejaký Lojza, ale musí dodržet standardy a kvality dané pro tu frančízu. Tak je to i u čerpacích stanic. Když mekáč rozhodne, že všechny McD budou brát okurky od Franty Vomáčky ze Znojma, tak přes to nejede vlak. Ten samý systém je analogicky u benzínek také. Žádný strachy u čerpaček. ;-)
1. 8. 2015 15:05
Re: dobrý článek
Mira dodrzovani cehokoliv se rovna mire dohledu. Ted tim nemirim na zadneho konkretniho "Lojzu", ale mluvim obecne.
Avatar - Dzakobo
1. 8. 2015 14:24
Re: dobrý článek
S karbonem se děje totéž co se sazemi v komíně, jednoduše se při vyšší teplotě vypálí a zbude max. popílek.
Avatar - _Karel_
1. 8. 2015 19:59
Re: dobrý článek
Souhlas, že měření na starém MB motoru vypadá trochu mimo mísu. Tenhle test si přímo říkal o přímovstřik, který na karbon hodně trpí.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 20:06
Re: dobrý článek
Originál článek má celkem 6 stran a je tam rozebraný a popsaný celkem všechno. Samozřejmě včetně přímovstřikovejch motorů
Avatar - Barrichello
3. 8. 2015 10:18
Re: dobrý článek
U přímovstřiku je potřeba ten motor čas od času protáhnout, eby se neusazoval uhlík. To je všeobecne známo, není to motor pro důchodce co s tím jezdí ustálenou 50-80kou.
1. 8. 2015 15:24
VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Sam som VIF pouzival do TSI, ale nejako som prestal, ked som si precital jeho zlozenie - su to len dve zlozky
- Petrolej CAS 64742-81-0 a.k.a Kerosin, ktory sa bezne pouziva ako letecke ci raketove palivo alebo na vykurovanie, atd.
- aromatická frakcia CAS64742-94-5, co nie je nic ine ako "vonavka" :-)
Cize ziadny velky zazrak, da sa namiesat doma, ak mate niekto pristup ku Kerosinu :-)
Netvrdim, ze to nefunguje, len mi to pride nejake "jednoduche" :-)
Rozbalit vlákno
16
1. 8. 2015 18:19
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Dle bezpečnostního listu obsahuje i další dvě složky.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 19:56
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Zkus si to složení přečíst znova až budeš střízlivej >:-[]

Těch složek je celkem dokonce 8. Odkaz nejde dát, koho to zajímá ať si do Googlu zadá: Bezpečnostní list VIF Super benzin aditiv
1. 8. 2015 22:07
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Polymerní aminy v alfatickém rozpouštědle
polyether
petroleum
aromatický uhlíkový řetez ...
1. 8. 2015 22:51
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Vychadzam z toho, co je na obale :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 09:50
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Nečet si složení ale [odkaz] ;-)

No teď když víš že těch složek je 8, že sis na plechovce nepřečet složení ale upozornění na nebezpečný složky a hlavně že účinek je laboratorně opakovaně potvrzenej tak se k používání vrátíš?

Dík za ten bleskovej :no: >:D
Předpokládám správně že mi neřekneš proč žejo? >:-[]
2. 8. 2015 10:23
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
To, že na magické lahvičce je něco napsané, neznamená automaticky, že je to pravda. Treba ja osobne nevidim duvod neco takoveho pouzivat, ani tento test me nepresvedcil - pozor jeho zavery nerozporuji.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 10:36
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Na aditivací není nic magickýho. Viz těch 6 stran originál textu máš naopak laboratorně potvrzeno jak to probíhá. Jestli aditiva používáš je stejně jako jestli občas odmrazíš mrazák, odkalkuješ varnou konvici, kávovar nebo vyčistíš myčku nádobí nebo pračku jen tvoje volba
Avatar - _Karel_
2. 8. 2015 11:10
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Tak tos přehnal, psát, že se má čistit pračka, varná konvice, mrazák a auto. To mínus si rozhodně zasloužíš >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 11:20
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
:yes: >:D

Mám zjevně hodně vytrvalýho :no: fanouška. Co napíšu je asi jedno, hlavně že sem to já >:D >:-[]
1. 8. 2015 20:29
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Voňavka. >:D Co se tady ještě člověk nedočte. Jednou z těhle "voňavek" (arenů, neboli aromatických uhlovodíků) je toluen. Tohle je solventní nafta, ropná, těžká aromatická (říká Internet).
1. 8. 2015 21:43
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Každý používa na " voňanie" niečo iné >:-[]
2. 8. 2015 11:14
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Však jsem toluen nevybral náhodou. ;-)
2. 8. 2015 12:09
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
:yes:
1. 8. 2015 22:52
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Nie som chemik a ani ucivo zo skoly si uz velmi dobre nepamatam >:D Ak sa mylim, ospravedlnujem sa, tak mi to prislo z toho, co som pod CAS kodami nasiel na nete...
2. 8. 2015 11:16
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Také nejsem chemik a chemii jsem od základní školy nestudoval, pamatuji si však, že aromatický ve spojení s uhlovodíky znamená něco jiného než ve spojení s kořením. ;-)
2. 8. 2015 09:14
Re: VIF Benzin Aditiv - Ziadna veda
Zakladni slozkou musi byt vdycky petrolej, ktery ma vyborne cistici ucinky.
1. 8. 2015 22:01
Ďakujem za výborný článok
Ktorý mi ako cez kopírak pripomenul problém so štartovaním a kolísaním otáčok jednéhovozidla, ktoré som používal ako firemné a časom som si ho odkúpil. K pokusom na účet zákazníka ( v tej dobe bolo firemné) zo strany servisu došlo, ale bez úspechu ( čistenie a výmena škrtiacej klapky, výmena zapalovaciej lišty, nejaké pokusy s egr) a bez výsledku. Raz som namiesto tankovania na shell ( firemná phm karta) natankoval inde, lebo som sa zabudol a na ďalšiu shell by som s ostatkom nádrže nedostal >:-[] a po spotrebovaní asi 1\2 objemu nádrže všetky uvedené problémy zmizli. Podotýkam,že som tankoval obyčajnú n95. Po odkúpení vozidla , na takéto domáce pojazdenie, a tankovaní mimo shell a občasnom priliatí aditíva sa problém už nikdy nezopakoval. Je to cca 6 rokov naspäť....
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2015 11:56
Aditivum VIF
Zdravím, již desátý rok používám v mém CRV aditivum VIF, ale pro naftový motor. Můžu jen ptvrdit, že toto aditivum je vynikající. Za posledních osm let to přidávám pravidelně do paliva, a emise na TK mi vycházejí na výbornou. Ale pozor jednou jsem koupil VIF od jiného výrobce, a v mrazech kolem - 5C. v plechovce zcela zrosovatělo. Nekupujte toto aditivum od jiného výrobce! S pozdravem Milanahonda.
Rozbalit vlákno
6
3. 8. 2015 09:25
Re: Aditivum VIF
Pokud je to výrobek s obchodním označení VIF, nemůže to být jiný výrobce než VIF, s.r.o. (patent Lang Chemie) Podobných aditiv je mraky, ale VIF je jen jedno.

Na všech aditivech je uvedeno, že nemají být skladovány v mrazu, protože bez smíchání s palivem mohou zmrznout. Také jsem to nevěděl a byl před pár lety překvapen, že v plechovce je místo aditiva tvrdý gel.
[odkaz]
3. 8. 2015 16:21
Re: Aditivum VIF
Né není jeden výrobce, Osobně jsem ho koupil Ve Valmezu.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2015 16:57
Re: Aditivum VIF
Nepleteš si výrobce a prodejce? >:-[]
3. 8. 2015 19:48
Re: Aditivum VIF
Výroba

Původním obchodním záměrem společnosti VIF byl pouze prodej aditiv do pohonných hmot a aditiv do topných olejů. Výrobky odebírala od rakouské firmy Lang Chemie, jejíž exkluzivní zastoupení si firma VIF zachovává dodnes. Tato spolupráce se postupně rozvinula v oboustranný obchod, ve kterém se vývoz do Rakouska vyrovnal dovozům základních produktů pro výrobu aditiv a tato spolupráce se nadále rozvíjí.

Významný pokrok v aktivitách firmy VIF nastal v roce 1995, kdy si firma pronajala výrobní areál ve Valašských Kloboukách, a započala tak vývoj a výrobu vlastních produktů. Firma VIF postupně investovala do mísicích, plnicích a balicích zařízení, do budování vlastních skladových a administrativních prostor. Výrobní areál disponuje kapacitou pro plnění a distribuci ve spotřebitelských obalech, stejně jako pro skladování a expedici pro velkoodběratele. Společnost si zformovala vlastní autodopravu, která zajišťuje dovoz surovin ze zahraničí a rozvoz zboží ke svým odběratelům. Současný stav instalované technologie má dostatek rezerv i pro budoucí rozvoj firmy.
3. 8. 2015 20:10
Re: Aditivum VIF
SUPER DIESEL ADITIV 1L-zimní-VIF-SHERON. Pod tímto označením se prodává také. Myslím že to byl tenhle produkt, který mi v zimě ztuhl v plechovce tak že jsem ho nemohl nalít do nádrže.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2015 20:34
Re: Aditivum VIF
Kdepak to si jen nalít na úmyslně podobnej obal ale s daleko horšim obsahem. Ta podoba je zmíněná i v testu [odkaz]