Z evropských ceníků Volkswagenu zmizela možnost objednat si po XL1 druhé nejúspornější auto značky, Polo BlueMotionTDI. Jméno BlueMotion však u Pola nezmizelo úplně, nosí jej varianta TSI.
No hezky jsi si to zdůvodnil. Pravda je taková, že se pouze přestaly vyrábět superpředražené verze zvané BlueMotion, normální verze 1,4 TDI 55, 66, 77 kW se normálně prodávají dál ........... a prodá se jich mnohonásobně více než hybridních Toyot.
Třeba u nás: 996 Fabií 1,4 TDi od začátku roku, Pola nepočítám .... zatímco Toyot Yaris Hybrid: 83 ks.
Tvoje úchylná radost trvala jen krátce .......
Ale jo. Nafta má nižší daňovou zátěž a taky produkují málo co2, což je pro automobilky i zákazníky v některých zemích důležité. Přesto dieselová popelnice skončila a hybridní toyoty jedou dál i přes benzínové znevýhodnění. :yes:
No já bych to spíše viděl na silné "eko"nelogické smýšlení v Německu. VW jim z kapes chtěl přece jen vytáhnout více peněz než byli kupující ochotni akceptovat.
U nás chtěla Škoda za Fabii 1,2 TDI Greenline 380 000, zatímco za základní verzi 1,6 TDI 300 000. Jen blázen by si koupil 3-válec za cenu o 80 000 vyšší než čtyřválec. V minulé verzi to vylo opravdu úchylné, nyní se srovnaly počty válců, ale úchylnost zůstala.
Navíc, co se týče emisí, Euro 6 tyto vozy posunula o tolik, že verze BlueMotion zcela ztrácí smysl.