Z evropských ceníků Volkswagenu zmizela možnost objednat si po XL1 druhé nejúspornější auto značky, Polo BlueMotionTDI. Jméno BlueMotion však u Pola nezmizelo úplně, nosí jej varianta TSI.
Ale jo. Nafta má nižší daňovou zátěž a taky produkují málo co2, což je pro automobilky i zákazníky v některých zemích důležité. Přesto dieselová popelnice skončila a hybridní toyoty jedou dál i přes benzínové znevýhodnění. :yes:
No hezky jsi si to zdůvodnil. Pravda je taková, že se pouze přestaly vyrábět superpředražené verze zvané BlueMotion, normální verze 1,4 TDI 55, 66, 77 kW se normálně prodávají dál ........... a prodá se jich mnohonásobně více než hybridních Toyot.
Třeba u nás: 996 Fabií 1,4 TDi od začátku roku, Pola nepočítám .... zatímco Toyot Yaris Hybrid: 83 ks.
Tvoje úchylná radost trvala jen krátce .......
No já bych to spíše viděl na silné "eko"nelogické smýšlení v Německu. VW jim z kapes chtěl přece jen vytáhnout více peněz než byli kupující ochotni akceptovat.
U nás chtěla Škoda za Fabii 1,2 TDI Greenline 380 000, zatímco za základní verzi 1,6 TDI 300 000. Jen blázen by si koupil 3-válec za cenu o 80 000 vyšší než čtyřválec. V minulé verzi to vylo opravdu úchylné, nyní se srovnaly počty válců, ale úchylnost zůstala.
Navíc, co se týče emisí, Euro 6 tyto vozy posunula o tolik, že verze BlueMotion zcela ztrácí smysl.