Ekonomika
Zajímavá mapa 😉
[odkaz]
[odkaz]
Sranda, zda sa, ze Greci maju pri kupe aut rozum 😄
Škoda ale, že nemají rozum i v jiných "věcech", nemuseli pak dopadnout, tak jak dopadli 😄
Ale veď to majú dobre spočítané. Žijú si v priemere lepšie ako my a pohoda klídek. Gréci vyťažili z eu maximum.
Pokud tě nezajímá, jak se budou mít tvoje děti... ano, ti, co jsou dnes v důchodu, vytěžili maximum.
Náhodou jejich argument: "My jsme díky tomu že si přes 30 let půjčujeme neplatíme daně a vůbec celkově žijeme nad poměry už to zvyklí. Takže Němci Lotyši a všichni další neremcejte a posílejte další prachy" je neskutečnej a zaslouží :yes: >😁 >😒]
Má to dost aspektů, které zdaleka nejsou tak legrační.
Ano, Řekové předvedli hezkou tragikomedii. Ale litovat národ, který si zvolí novodobé komanče, litovat rozhodně nebudu. Ikdyž to, bohužel, odskačou i ti rozumnější.
Nedokážu posoudit, z čeho měli vlastně na výběr... my máme taky prezidenta jakého máme 😉
Jenže náš prezident (narozdíl od zvolené vlády v Řecku) nijak zásadně neovlivňuje život lidí...krom toho, že se za něj mohou v cizině stydět a zůstat radši doma 😄
Když nepočítám státy s malou kupní silou /turecko, bulharsk👋, tak jedině VW dokáže prodávat i mimo svůj domovský stát tak, že je z něj nejoblíbenější značka.
Na vetsine trhu se prvni mista dala ocekavat.
Prekvapiva jsou prvni mista na Islandu (Skoda), Estonsku (Honda), Recku (Toyota), Belorusku (VW). A na Ukrajne uz je na 1. miste cínská automobilka, ktera sesadila z prvniho mista Skodovku. Zajimave take je, ze tak velka automobilka jako je Opel nema v Evrope zadne prvenstvi.
Prekvapiva jsou prvni mista na Islandu (Skoda), Estonsku (Honda), Recku (Toyota), Belorusku (VW). A na Ukrajne uz je na 1. miste cínská automobilka, ktera sesadila z prvniho mista Skodovku. Zajimave take je, ze tak velka automobilka jako je Opel nema v Evrope zadne prvenstvi.
Proboha jaká čínská automobilka na Ukrajině? Jinak ta data jsou z roku 2013, některé země nesedí. A Opel je na prvním místě v Maďarsku.
Na mape je v Madarsku prvni Skoda. Tu znacku na Ukrajne neznam, pokud to nejsou Cinani, tak se omlouvam.
Pokud bys to v azbuce přečetl, asi by ti to pomohlo. #AZ je obvyklý název (post)sovětských automobilek, kde AZ znamená automobilové závody a první písmeno je nějaké místo.
Takže VAZ, UAZ, GAZ, TAZ (bratia se neurazí 😉 ), ZAZ... dřív se tomu říkalo Záporožec.
Takže VAZ, UAZ, GAZ, TAZ (bratia se neurazí 😉 ), ZAZ... dřív se tomu říkalo Záporožec.
ZAZ je ukrajinská značka, pod kterou se vyrábí různé modely - ZAZ Lanos/Sens (starý Daewoo Lanos), ZAZ Vida (starý Chevrolet Aveo) a ZAZ Forza (čínský Chery A13). Jinak jak jsem napsal tak ta mapa je podle dat z roku 2013. Třeba ve Slovinsku, kde byl po mnoho let na první pozici Renault, se v roce 2014 poprvé na první pozici dostala značka Volkswagen.
Kdysi byla grafika na HN, která ukazovala, na kolika trzích je který vůz jednička... trošku komicky za 1-11/2014. Golf a Octavia měli shodně po osmi trzích. Octavia tehdy kralovala v ČR, SR, Maďarsku, Chorvatsku, Slovinsku, Lotyšsku, Polsku a Finsku. Octavia měla deset dalších trhů, kde byla na bedně (Rakousko, Švýcarsko, Holandsko, Dánsko, Srbsko, Rumunsko, Bulharsko, Estonsko, Island, Makedonie).
Přesně je vidět, jak tu chybí trhy zasvěcené malým autům... Anglie, Španělsko, Francie, Itálie - tam je Octavia naopak mimo top 10.
Přesně je vidět, jak tu chybí trhy zasvěcené malým autům... Anglie, Španělsko, Francie, Itálie - tam je Octavia naopak mimo top 10.
Ještě si pamatuji na tu vkusnou, nevtíravou a inteligentní reklamu kde se povídalo něco o malých sousedech. Stačí letmý pohled do tabulky a malý soused je najednou velký a soused z pralesa se do tabulky ani nevešel. To jsou konce, panečku.
Já si zase pamatuju dobu, kdy jsme ve škole povinně přispívali na Koreu. Dnes pro ty Korejce Češi, Moraváci i Slováci pracují. Zdá se, že jsme jim dost pomohli a sobě budováním socialismu a podporováním zemí třetího světa hodně ublížili. :-!
Nesmysl. Ti "Korejci", kterým jste ve škole povinně přispívali, to byla KLDR a ne Jižní Korea.
Korejec je Korejec zrovna tak jako Němec je Němec, a nezáleží na tom z které je světové strany, to si pamatuj kamarád fajka. :-!
Myslím, že měsíc strávený v horní a následně dolní Korei by tě přiměl uvažovat o tom trošku jinak.
Řeč je o národnosti, ne o společenském zřízení, kamarád fajka. :-!
Ty v poslední době chrlíš jednu perlu za druhou. Včera ten nesmysl o firmě Pininfarina a EU, dnes ta blbost o Korejcích. Je to horkem nebo něčím jiným?
Nějaký inteligentní argument by nebyl? Nebyl, že? :-!
Byl. Viz 11:23.
Jinak stále dlužíš "inteligentní argument" proč je Pininfarina "další oběť šílených emisních EU zákonů".
Takže je to u tebe horkem nebo něčím jiným?
Jinak stále dlužíš "inteligentní argument" proč je Pininfarina "další oběť šílených emisních EU zákonů".
Takže je to u tebe horkem nebo něčím jiným?
Nerozumíš souvislostem, tak těžko potom něco vysvětlovat, kamarád fajka... :-!
Dosavadní skóre komunisté důchodci 6, ostatní 1... 😉
Takže ten kdo na rozdíl od tebe ví že KLDR a Jižní Korea jsou dvě různé země a že tvoje školní příspěvky na KLDR nemají nic společného s Jižní Koreou je komunista nebo důchodce? Zase perla jak hrom.
Opakuji znovu a naposled. Řeč je o národnosti. :-!
Jeste jednou, podle ceho to urcujes? Viz muj prispevek vyse. Jinak myslenka, ze ve skole jsi na korejce prispival a oni si tu ted stavi fabriky je mylna, protoze nikdo, kdo ma neco spolecneho s Hyundai z tech tvych prispevku nevidel ani korunu a ani mu nebyly urceny. Do takove miry proste generalizovat nejde.
Já si zase pamatuju, že ještě v roce 89 Němci jezdili v trabantech, kdežto my ve škodovkách. Kde jsme udělali v budování kapitalismu chybu, když my ještě stále jezdíme ve škodovkách, kdežto oni v trabantech už dávno ne?
Stříleli jsme na Heydricha 😉
PS: ok, to byl trošku moc černý humor... tak trošku vážněji - ten důvod se jmenoval Západní Německo
PS: ok, to byl trošku moc černý humor... tak trošku vážněji - ten důvod se jmenoval Západní Německo
EU nám přispěla 500 miliardama, západní Němci východnim několikanásobkem teda spíš mnohonásobkem
Jen v první fázi tam na obnovu socialismem zdevastovanýho hospodářství poslali bilion marek
Jen v první fázi tam na obnovu socialismem zdevastovanýho hospodářství poslali bilion marek
Dyt v těch škodovkách jezdit nemusíte, kdo Vás nutí?
V reálu jimi jezdí stále méně lidí, škodovky se drží díky fledám, fáčkám a jedničkovejm oktávkám a fleetu. Nebýt toho, ptokáš jich na silnicích sotva polovina.
V reálu jimi jezdí stále méně lidí, škodovky se drží díky fledám, fáčkám a jedničkovejm oktávkám a fleetu. Nebýt toho, ptokáš jich na silnicích sotva polovina.
[odkaz]
asi proto,že průměrný člověk v Evropě porovnává poměr/cena a ne jen "mámo jdeme pro auto" "a kam táto?" "no pro škodovku přece....dyť už to kupoval děda"
Ale některým místním antihyundaistům, "patriotům" a xenofobům domácí výsledky Fabie stačí na to aby se udělali.
...ale zlepšují se (viz měsíční prodeje duben, květen).
Fabii chybí silné postavení na některém trhu, kde malá auta dominují - Anglie, Francie, Španělsko...
Fabii chybí silné postavení na některém trhu, kde malá auta dominují - Anglie, Francie, Španělsko...
čím to je...asi,že západoevropský zákazník odmítá ze sebe dělat vola a klikat,že chce i volant a stahování okének na knoflík....ale bere bud vybavené auto nebo méně..
Je to prostě tím, že tyto trhy mají "své" značky - Anglie Vauxhall a Ford, Francie Renault a PSA, Španělsko SEAT. Škoda má dobré postavení v jiných zemích, ale tam se tolik malých aut neprodá.
v Itálii potkat škodovku je také spíš o náhodě....obvzláště čím víc na jih...tím ani náznak
je to tak.... ono kazdy trh ma svoje specifika 😉 a dominuju mu ine znacky ... aspon je to zaujimave ked je to pestre a ked nevladne vsade jeden vyrobca
skoda nefrci ani v spanielsku.... ci portugalsku....
skoda nefrci ani v spanielsku.... ci portugalsku....
Pokud má země vlastní automobilku, pak logicky preferuje domácí produkci. Ve Španělsku je to třeba duel Fabia vs. Ibiza. U Octavie už je to trošku jiné, té se ve Španělsku celkem dařilo (v rámci možností dané třídy)... tipnul bych, že s novým Leonem to bude vypadat trošku jinak, ale od zpoplatnění bestsellingcarsblog mám trošku problém dohledávat čísla za jednotlivé země.
presne tak... vo svedsku je to volvo... u vas skoda.. v nemecku vw ...
ano.... od spoplatnenia je tam problem.. a niektore statistiky tam nevidis vobec..... a niektore su tusim pristupne len isty cas... a potom neskor ked sa hrabes v archive a chces si ich pozriet tak su uz zablokovane... skoda.... ;-\
ono to vyzera uz tak ze leon prevezme v spanielsku zezlo po ibize a bude najpredavanejsim autom spanielska.... kazdopadne to ostane doma
ano.... od spoplatnenia je tam problem.. a niektore statistiky tam nevidis vobec..... a niektore su tusim pristupne len isty cas... a potom neskor ked sa hrabes v archive a chces si ich pozriet tak su uz zablokovane... skoda.... ;-\
ono to vyzera uz tak ze leon prevezme v spanielsku zezlo po ibize a bude najpredavanejsim autom spanielska.... kazdopadne to ostane doma
Myslím, že jsi mimo mísu, strécu. Ceny a výbavy jsou pro každý trh nastaveny dle tamního prostředí a není pravda, že by ceníky Škody v západní Evropě byly nějak odvážné (vzhledem k ostatním). Její nižší prodeje podle mě souvisí spíše s minulostí a image - rozhodně neplatí, že západoevropané jsou ti inteligentní a rozumní, kteří vybírají výhradně dle value for money, zatímco pouze my nesvéprávní ***i kupujeme to co děda, jak se to snažíš prezentovat. V Británii je silný Ford, v Německu VW, ve Francii PSA s Renaultem a (nejen) u nás zase Škoda.
Není nad to srovnávat prodeje za 1.Q v Evropě s prodeji za červenec v ČR 😄
Rozhodně nesrovnávám samotná čísla prodejů, ale postavení Fabie vůči ostatním konkurentům na Evropském trhu. Všichni víme,že ČR má 1. místo jisté.
Hned v nadpisu máš prodeje. A co se týče postavení Fabie, tak to je stejně dáno čísly prodejů 😉
A když srovnávám prodeje, čísla, postavení nebo jak tomu říkáš, tak vždy za stejné období, ne?
A když srovnávám prodeje, čísla, postavení nebo jak tomu říkáš, tak vždy za stejné období, ne?
... nakolik jsou při tak vysokých nárůstech prodeje ovlivněny nerealizovanými dodávkami: dodání vozů hlavně vyšších tříd se opožďují na 3-4 měsíce. To může ovlivnit současný prodej u - např. - MB, který má menší nárůst než BMW a Audi. Přitom MB celý dosavadní rok úspěšně vedl prodeje....
Jinak mě hodně překvapuje Fiesta: dokonce i v ČR začíná hrát roli podobnou té v ostatních Evropských státech. Podle mého soudu představuje tu volbu zákazníků, kteří nechtějí ani nejmasovější Škodu, ani "podezřelý" Hyundai / Kia. Těm, kteří volí Fiestu, upřímně blahopřeju! Skvělý vkus....
Jinak mě hodně překvapuje Fiesta: dokonce i v ČR začíná hrát roli podobnou té v ostatních Evropských státech. Podle mého soudu představuje tu volbu zákazníků, kteří nechtějí ani nejmasovější Škodu, ani "podezřelý" Hyundai / Kia. Těm, kteří volí Fiestu, upřímně blahopřeju! Skvělý vkus....
Minule dělaly ree😜orty u Fiesty 100% 😉
Tak tedy blahopřejme cizincům. Skvělý vkus. 😉
namtákou vybírám😒br />
Škoda 13 900 ks
Ford 4650 ks
Fiat 2406 ks
Renault 2300 ks
Peugeot 1840
Lada 1660
VW 1230 ks
a perličky
ZAZ 15 ks
Volha 53 ks
ZUK 17 ks
ARO 30 ks
Zastava 36 ks
Trabant 428 ks
Olcit 145 ks
Tatra 29 ks
Škoda 13 900 ks
Ford 4650 ks
Fiat 2406 ks
Renault 2300 ks
Peugeot 1840
Lada 1660
VW 1230 ks
a perličky
ZAZ 15 ks
Volha 53 ks
ZUK 17 ks
ARO 30 ks
Zastava 36 ks
Trabant 428 ks
Olcit 145 ks
Tatra 29 ks
Cadillac - 1 ks
Dodge - 2 ks
Lincoln - 1 ks
Tesla - 10 ks
Mustang - 6 ks
Camaro - 1 ks
GrandCherokee - 25 ks
Renegade - 55 ks
Wrangler - 8 ks
Cherokee - 3 ks
a přelepenci
Freemont - 24 ks
Voyager - 3 ks
Docela slušný
Dodge - 2 ks
Lincoln - 1 ks
Tesla - 10 ks
Mustang - 6 ks
Camaro - 1 ks
GrandCherokee - 25 ks
Renegade - 55 ks
Wrangler - 8 ks
Cherokee - 3 ks
a přelepenci
Freemont - 24 ks
Voyager - 3 ks
Docela slušný
Tesla 10kusů? To mají jaký měsíční nárůst v % ?
Minulý měsíc 8 ks (6/2015) Celkem letos 42 ks registrováno. Vyvezený 1 ks
Je pravda, že už jsem jich několik potkal a potkávám je čím dál víc, ale tohle jsem tedy nečekal.
díky za info. :yes:
díky za info. :yes:
Je jich tu hodně no.
Jinak ted sem v Nuslích potkal během 3 minut aktální generaci Corvette v kabrioletu, a Chrysler 300C kombíka a Cadillac STS.
Slušný >😁
Jinak ted sem v Nuslích potkal během 3 minut aktální generaci Corvette v kabrioletu, a Chrysler 300C kombíka a Cadillac STS.
Slušný >😁
Corvette je parádní... za mě spíš kupé, ale tak či tak super auto.
Corvette si na našich (moravských) silnicích ani nevybavím. Z klasické americké produkce docela běžně potkávám spíš pick-upy (od RAMu až po F-350 s "dvojitou" zadní nápravu - to už v našich podmínkách působí docela drsně 😄 )
chodím pravidelne okolo jednej bikolorky redblack a je fakt pekná zo všetkých strán. Normálne kúlové autíčko. Je a bude úspešná, lebo je dobrá a hotovo.
Vošickému se (bohudík) naopak velmi nedaří. Jakmile zkusil zvednout ceny, tak těžce pohořel a rychle musel s cenama ještě níž..
Nejsem si úplně jistý, jestli takový úspěch Fabie byl ze strany Škody od Fabie očekáván. Přecijen odsun Octavie a Rapida není úplně tou nejlepší zprávou. Pravdou sice je, že Rapidy čísla nijak netratí (zatím) a Octavia stále těží z odkládané obměny vozových parků firem.
Co ale časem? Zůstane Fabia v čele? Ano, má k tomu jeden silný argument - kombi. Nicméně rodin, co pochopili, že lepší než fiktivní litry vzduchu v zavazadelníku je přecijen lepší prostornější kabina, už tu přibylo. Doby, kdy děcka vzadu mají haksny vražené pod bradou, zatímco v zavazadelníku je obsah lednice na týden dovolené u Mácháče, jsou zkrátka dávno pryč...
U nás Fabie rostou, musím uznat, že se vydařila a i ve skromnější výbavě nevypadá úplně marně. Pravdou ovšem je, že většina našich moravských Fabií začíná tak nějak 4AA a jsou ve Style a krátké verzi.
Docela by mě zajímal podíl základního 1.0 mpi vs. 1.2 TSI, osobně bych odhadoval 1 : 9 ... O dieselu se raději ani nebavím (naštěstí) - ten se totiž bude pořizovat jen chybou objednávky do firemních flotil :😉
A myslím, že by u Fabie byl také zajímavý podíl firemní vs. soukromé prodeje... Rozhodně si troufám říct, že většina Fabií jde do firem :-!
Co ale časem? Zůstane Fabia v čele? Ano, má k tomu jeden silný argument - kombi. Nicméně rodin, co pochopili, že lepší než fiktivní litry vzduchu v zavazadelníku je přecijen lepší prostornější kabina, už tu přibylo. Doby, kdy děcka vzadu mají haksny vražené pod bradou, zatímco v zavazadelníku je obsah lednice na týden dovolené u Mácháče, jsou zkrátka dávno pryč...
U nás Fabie rostou, musím uznat, že se vydařila a i ve skromnější výbavě nevypadá úplně marně. Pravdou ovšem je, že většina našich moravských Fabií začíná tak nějak 4AA a jsou ve Style a krátké verzi.
Docela by mě zajímal podíl základního 1.0 mpi vs. 1.2 TSI, osobně bych odhadoval 1 : 9 ... O dieselu se raději ani nebavím (naštěstí) - ten se totiž bude pořizovat jen chybou objednávky do firemních flotil :😉
A myslím, že by u Fabie byl také zajímavý podíl firemní vs. soukromé prodeje... Rozhodně si troufám říct, že většina Fabií jde do firem :-!
Fabia bývala dlouho na čele prodejů. Třeba v roce 2004 se prodalo přes 120 tisíc aut a z toho 40 tisíc byly Fabie. Oktávek se prodalo 16 tisíc. Ano, dnes už je trochu jiná doba, ale myslím si, že Fabia bude zase okupovat první místo, i když s menším náskokem. Trh prostě čekal jen na to, až Škodovka uvede Fabii, na kterou se půjde dát dívat.
Kombi je velkou výhodou Fabie. Ale taky si myslím, že fetiš velkého kufru zašel až příliš daleko. Každý milimetr, který by místo kufru věnovali posádce, by byl perfektní.
Jinak se se týče prodejů firmy vs. soukromé prodeje, tak si myslím, že u Fabie to bude půl na půl, případně převaha soukromých zákazníků. Vycházím z toho, že jich dost vidívám i u nákupních center a v sobotu na silnicích. To je opak třeba trojkové Oktávky, kterou v sobotu nepotkáš, protože v sobotu všechny stojí za firemními branami.
Kombi je velkou výhodou Fabie. Ale taky si myslím, že fetiš velkého kufru zašel až příliš daleko. Každý milimetr, který by místo kufru věnovali posádce, by byl perfektní.
Jinak se se týče prodejů firmy vs. soukromé prodeje, tak si myslím, že u Fabie to bude půl na půl, případně převaha soukromých zákazníků. Vycházím z toho, že jich dost vidívám i u nákupních center a v sobotu na silnicích. To je opak třeba trojkové Oktávky, kterou v sobotu nepotkáš, protože v sobotu všechny stojí za firemními branami.
Musím potvrdit, že jsem zatím viděl z větší části vyšperkované hatche s colour conceptem, pak klasické služebáky lítající (skoro doslova) po dálnicích a pak asi dvě v nížší/průměrné výbavě.
Podíly motorizací by mě skutečně zajímaly, tam si ani netroufám moc odhadovat, podobně jako podíl soukromých prodejů (ale hádám, že určitě nebude zanedbatelný).
Podíly motorizací by mě skutečně zajímaly, tam si ani netroufám moc odhadovat, podobně jako podíl soukromých prodejů (ale hádám, že určitě nebude zanedbatelný).
ale predaje i20 voci predchodcovi v europe stejne stupaju... a napriklad aj u nas uz i20 patri medzi najpredavanejsie male auta... co v minulosti bolo scifi..... predaje i20 rastu takmer vsade v eu... takze z tohto pohladu je to v poriadku....
na druhej strane fabia je u vas predsa doma.... je jasne ze bude dominovat.... a mozno sa jej podari dostihnut casom aj octaviu a bude prva... uvidime 😉
mna prekvapilo tych 801 kuskov i30...... tak skvely mesiac pre i30 na vasom trhu si hadam uz ani nepamatam..... asi aj vdaka tomuto sa dostal hyundai v juli pred vw..... golf trosku v juli akoby zavahal ... tam som cakal vacsie cislo