Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Jetta: Nový motor pro Američany

Americká divize koncernu Volkswagen oznámila, že sedan kompaktní třídy Jetta dostane nový zážehový motor.
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2015 19:27
Hmm, ono i tady by se nasli lidi, co nechteji aby to cukalo.
ale v Evrope mame smulu.
:-(
5. 8. 2015 18:48
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Ano, nahrazuje osmiventilový dvoulitr, jehož kariéra 27letá kariéra se zřejmě blíží ke konci. 1.8 TSI nahrazuje jen částečně, v jedné z nižších výbav.
DSG by pro Američany bylo moc cukavé a nespolehlivé.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2015 19:29
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Chlapi a cetli jjste ten clanek?
;-)
Nahrazuje petivalec 2.5 litru.
Tak tomu rikam v Americe rana na komoru.
>:D
6. 8. 2015 10:12
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Ano, je to on. Přežívá pravděpodobně proto, že ho lze snadno adaptovat na jakékoliv alternativní palivo (ethanol v Brazílii, LPG a CNG v Evropě, teprve letos byla ukončena jeho montáž do evropského modelu Caddy Ecofuel) a použít i mimo automobilový průmysl:
[odkaz]
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 08:57
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Víš kdo je běžný zákazník VW v USA? Přivandrovalec z Evropy, co enní v USA dýl jak 5 let a mexikánci >:D
Avatar - Barrichello
6. 8. 2015 08:56
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
No s tímhle motorem tam VW díru určitě neudělá, navíc při své pověstné kvalitě >:D
5. 8. 2015 23:05
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Jenže v Evropě mi nepřijde, že by lidé vyžadovali šestiválce ve střední třídě, aby měli pohodový nájezd na dálnici, který motor s přehledem zvládne. Mimo jiné zřejmě proto, že je tu historicky dražší palivo. A auta s výkonnějšími motory jsou tam také dostupnější. Není to nutnost, ale je příjemné to mít. A protože je to tam dostupnější, je to tam také rozšířenější.

Rozhodně nemám projetou celou Evropu, ale co se týče "hot & high" jsem nic takového jako tam nezažil. Nejblíž je asi Španělsko. Vysoká teplota plus vysoká nadmořská výška jsou problémem pro atmosférické motory. I když typický přeplňovaný motor také nebývá navržený zrovna na turbonormalizaci. Takže potřebuješ výkonný motor, aby bylo z čeho brát.

Nemohu soudit, jak auta slabá na americké poměry zvládají tyhle podmínky, protože jsem si jich zase tolik neužil a naštěstí nikdy v něčem podměrečném. Historky mých známých byly totiž... zajímavé. Nijak netoužím jezdit kilometry a kilometry na dvojku s motorem u omezovače.

Co se týče těch limitů, ono záleží kde. Stalo se mi tam, že mi policista řekl, že do 130 km/h je to v pohodě. A to bylo na 90. Tedy 40 přes limit. A tak se tam jezdilo. Známý se svým přívěsem (v EU homologovaným na 100 km/h) tam jezdí výjimečně i 170. A to si v něm vozí dost drahou hračku. Obecně, dodržování limitů je do značné míry o tom, jak důsledně si je kde hlídají. Pokud jedeš spořádaně s ostatními, byť dost přes limit, tak se zase tolik neděje. Ale zkus kličkovat a nebude dlouho trvat, než tě někdo napráší policii nebo než si řidiči tahačů zavolají a nějaký tě zablokuje. Pomalejší jízda ti pak přátele nenadělá.
Avatar - twistedTSD
5. 8. 2015 21:30
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
85kW dvoulitr? Jedná se o náhodnou shodu, nebo jde vážně o ten prehistorický dvoulitr známý z oktávky a Fabie? EDIT: Tak z Tycoonova příspěvku hádám, že je to on. To se tedy divím, vždyť už snad před 10 lety byl u nás hodnocen (ve zmíněných modelech) jako nepříliš dynamický s neadekvátní spotřebou, zkrátka kromě spolehlivosti celkem nezajímavá volba.
5. 8. 2015 20:15
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Vedle Hellcata mozna, ale to jsou dve uplne odlisna auta. A to, ze jsou male motory uzrane a nespolehlive v americe tolik rozsirene neni. Bezny zakaznik VW opravdu spis uslysi na vyssi vykon pri nizsi spotrebe. Neni to tak davno, co Evropan taky nechapal, proc by si mel koupit 2.3 VR5, nebo dokonce 2.8 VR6, kdyz ma 1.8 Turbo, ktere se necha tak krasne nacipovat... A nebo rovnou diesel.
Avatar - CHerokee
5. 8. 2015 20:12
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
No to nadšení nevím nevím.... vedle Hellcata :-) . A povšst o veliké spotřebě velkých motorů je jen klišé

[odkaz]
5. 8. 2015 19:42
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Tak záleží kteří. Typickému americkému spotřebiteli je to jedno, ten kapotu neotvírá. Nadšenci do aut na fórech a diskuzích kupodivu velebí diesel, starý dvoulitr označují za odpad. Takže půjde spíše o tom, co na to fleetoví zákazníci a autopůjčovny, pro které byl základní model s dvoulitrem určen.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2015 19:27
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
S nadsenim?!
Byls tam nekdy... a mluvil s zivym Americanem?
;-)
5. 8. 2015 19:07
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Ja si myslim, ze to, ceho se tady desime, tak oni naopak prijimaji s nadsenim a radi se nechaji presvedcit o vysokem kroutaku a male spotrebe. Jettu si tam moc nadsencu do aut nekoupi, dvoulitr pro ne stejne neni zadny objem, navic ten motor, zejmena s automatem, fakt moc nejel, dokonce si tam vyslouzil prezdivku 2.slow...
A stejny motor vlastne znaji z Jetty Hybrid.
Avatar - CHerokee
5. 8. 2015 18:59
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
No nevím, co řeknou na mrňavý 1,4 TSI. VW tam díru do světa neudělal a takto asi ani neudělá....
5. 8. 2015 18:56
Re: 1.4
No v Evrope taky najizdime na dalnice a taky jezdime ve vysokych nadmorskych vyskach za vysokych teplot do strmych kopcu, navic mame mene prisne rychlostni limity a rekl bych, ze jsme jeste "benevolentnejsi" v jejich dodrzovani, presto mame radove pomalejsi auta a zrychleni za 8 vterin je pro mnohe sportovni hodnota.
5. 8. 2015 17:13
1.4
Predpokladam, ze se nejedna o nahradu za 1.8 TSI, ktery se nabizi teprve chvili, ale o nahradu atmosferickeho 85kW dvoulitru. Jinak je zajimave, ze DSG nesedi jejich klidnemu tempu (podle me hrajou roli spis naklady, ale to je jedno) ale cokoliv se zrychlenim nad 8 sekund povazuji za pomale. Nedavno vysel zebricek nejpomalejsich aut na US trhu a i kdyz vyhral tusim Ford F-350, ktery to ma za necelych 13 vterin, tak vetsina aut se pohybovala kolem 8 az 9.
5. 8. 2015 20:54
jj, americani
no, nedavno mi jedentypicky cech vykladal, ze tiguan je "nafoukla m@dka" (obecne mel na mysli vsechny suv, nicmene ja mam tiguana) a jeho focus combi (obecne mel zase na mysli auta teto kategorie) je ve vsem lepsi. ma vetsi kufr, se stejnym motorem je rychlejsi a ma mensi spotrebu a jeste min stoji. no, rekl jsem mu jen, ze kazdy jezdi tim, na co ma (ev. co muze provozovat, jakkoliv k tomu prisel) a ze jsou tu mraky jinych aspektu, za ktera si priplacim. pointa? americani jsou dlouhodobe bohati, maji na to, tak jezdi ve velkych suv, mpv nebo truckach, popripade vezmou uplny zaklad - neco jako toyota camry. a pohon? trilitrovy sestivalec je fajn, automat s hdm. dvojspojka? k cemu? jestli chci rychlejsi auto, beru osmivalec, atd. proste kdo ma na to jezdit velkym silnym autem, jezdi velkym silnym autem (cest vyjimkam). americe je v tomto samozrejme naklonen i fakt, ze mista je tam vsude dost... takze he dobre tam odjet, chvili tam zit a tu zemi zazit, spoustu tamnich obyceju, ktere nam jinak pripadnou prastene, nasinec pochopi.
5. 8. 2015 19:45
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
jj
[odkaz] [odkaz]
TO JE O TOM KDO DOPŘEDU [odkaz] [odkaz] A KDO KONZERVA
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
7. 8. 2015 13:48
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
Ono se to tam možná ztratilo, ale jde o:

1) Možnost. Taková auta jsou tam dostupnější. Objemné motory jsou tam stejně oblíbené kvůli točivému momentu, tedy výkonu v nižších otáčkách, ne kvůli špičkovému. Což snad dokážeme pochopit.

2) Předsudky. Někteří lidé si myslí, že to potřebují a méně bude problém.

3) Některá auta byly opravdu krámy, byť parametry na papíře vypadaly pěkně. Jeden známý mi říkal, že mnohem radši jezdil japonskou 1,6 než americkou 2,4, pro kterou bylo ve výšce dosažení 60 mph nekonečným příběhem. Už si nepamatuji, co to bylo za modely, ale něco relativně malého. Verze se slabším motorem mohla mít neadekvátní brzdy, chlazení atp.; aby auto vydrželo náročnější podmínky, bylo třeba vzít větší, výkonnější motor, byť jsi ten výkon nepotřeboval.

V EU se kupují malá auta a očekáváme od nich hodně. Podle toho jsou postavená.

Klidně ano. Já jel několikrát od pobřeží k pobřeží, takže jsem vyzkoušel například hory v Coloradu, Utahu nebo 50+ °C (vzduch) v Death Valley (ale i bleskové povodně).
6. 8. 2015 21:31
Re: Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
ja jsem v usa par mil take najezdil - neco na stredozapade, jihovychode a severozapade. byl jsem jeste v okoli ny, ale tam jsem neridil. jezdil jsem tam konkretne s malou toyotou tercel (1,5l manual)s malou kiou (1,8 litr), malym nissanem (asi 2,0) a potom naproti tomu s toyotou camry (3,0l), chrysler newyorker (3,6l), chevrolet traverse (suv, 3,6l), jako pasazer potom v nespoctu ruznych aut jejichz jmena ani neznam. celkove se v usa jezdi velmi klidne a pomalu, i ta staricka toyota tercel svym vykonem plne zapadla mezi americky prumer (rychlosti pohybu a zrychlenim). s tou jsme brazdili coby studentici yellowstone (coz je cele okolo 2000 mnm) a problem s vykonem jsme nemeli. s tim nisanem (to uz bylo nove auto z pujcovny, kdyz jsme tam byli nedavno na dovolene) jsme zase vyjeli na vyhlidku nejake hory v oregonu - take bez problemu, za to nejaci mistni tam lili na vrcholu vodu do chladice uvareneho voyagera. toho chevyho traverse jsme meli pujceneho na jedne sluzebce, to bylo asi nejvykonnejsi auto, co jsem tam ridil a s tim jsme take jezdili jak se zebrinakem (nevybocovat z davu) aby nas tam serifove nekde neklofli. no a uplne nejlepsi byl staricky chrysler newyorker - toho jsme meli take coby studentici - hranata krabice, uvnitr luxus, kresla jak z obyvaku, kazetak, automaticka klimatizace, vykokufru na elektriku - proste bomba. no a tento model s 3,6l sestivalcem mel celych 110 kW :-). z meho uhlu pohledu se celkove v evrope jezdi rychleji a dynamicteji s mensimi a slabsimi auty. se svou nekdejsi astrou 1,6, 76kW bych na silnicich v usa mohl byt klidne stikou v rybniku.
5. 8. 2015 18:25
Re: 1.4
Protože najíždění na dálnici, protože jízda ve vysokých nadmořských výškách za vysokých teplot do strmých kopců atp. Tady mají někteří lidé představu, že se tam všude přísně dodržují rychlosti, jinak se na tebe sesype policie z širokého okolí. Ale realita je, že v některých místech klidně tahají "vozíky" konstruované tady v EU na 100 km/h přes 130 (a stěžují si, jak jsou najednou nestabilní v rychlostech nad 100 km/h, pokud to netahají "náklaďákem"), protože by jinak byli brzdou provozu a předjížděly je i kamiony. :-) Nemluvě o tom, že je neláká představa jezdit ty jejich dálky "jen" stovkou.

I Audi v USA nabízí HDM automat místo dvouspojek. U určité části zákazníků je tam poptávka po dvouspojkách, nicméně tyhle převodovky byly vyvinuté pro EU, kde byla adopce HDM automatů nízká. Na rozdíl od USA, kde jsou rozšířené. A u výkonnějších motorů pomalejší reakce převodovky a menší účinnost tolik nevadí.