Ekonomika
Velice pekny prehled, k dokonalosti uz chybi jen jedna tabulka navic a tou jsou ree😜orty (kolik Fordu, Nissanu, Audi zustane v CR?). I tak :yes:
Vzhľadom k tomu, aké tabuľky sa tu objavovali donedávna, vnímam toto ako posun vpred. A vieš ako to je, treba si nechať aj nejaký priestor na zlepšenie. Preto :yes:
S těmi ree😜orty je to těžké...
[odkaz]
Ale lepší než nic...😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Ale lepší než nic...😒br /> [odkaz]
Těch 6 měsíců je stejně účelových, aby znepříjemnili machinace s DPH (v případě aut, což je celkem drahé zboží). Jinak by jim to bylo ukradené.
PS: Když auto registruješ, tak ví, jestli bylo dříve přihlášené. Tohle je důležité kvůli počítání průměrných emisí/ spotřeb EU. Je jedno, kdy byla první registrace, důležité je, že už je započítané. Pokud tu informaci uchovávají, tak je jen otázkou, jak kdo a z čeho statistiky zpracovává.
PS: Když auto registruješ, tak ví, jestli bylo dříve přihlášené. Tohle je důležité kvůli počítání průměrných emisí/ spotřeb EU. Je jedno, kdy byla první registrace, důležité je, že už je započítané. Pokud tu informaci uchovávají, tak je jen otázkou, jak kdo a z čeho statistiky zpracovává.
Medea počítá ree😜orty do 90 dnů. Opět se můžeme dohadovat, jestli třeba účelově a jestli třeba Hyundai ree😜ortuje 91. den.
Pointa byla, že koncept vydávání "lehce ojetého" vozu za nový je čistě účelový, aby nebylo tak snadné stát obrat o daň. Také tu lhůtu najdeš v zákoně o DPH. Z obchodního hlediska to auto přestává být nové, jakmile se v něm projedeš. Vzhledem k tomu, že v něm jezdilo od výroby po předání pravděpodobně hned několik lidí, je to u aut trochu mlhavý pojem. Mají (mívají?) však limit, kolik s tím autem můžou před předáním najet, a tisíce to nejsou, ani stovky (a neměli by se k nim chovat jako majitelé).
Co se týče té statistiky od Hyundai, je to věštění z křišťálové koule. Jestli mají parametry schválně nastavené tak, aby z toho vyšli dobře, je celkem jedno. Mne by to rozhodně nepřekvapilo. Že používají jinou definici "nového," je samozřejmě zvláštní a svádí k podezřívání.
Co se týče té statistiky od Hyundai, je to věštění z křišťálové koule. Jestli mají parametry schválně nastavené tak, aby z toho vyšli dobře, je celkem jedno. Mne by to rozhodně nepřekvapilo. Že používají jinou definici "nového," je samozřejmě zvláštní a svádí k podezřívání.
Jasně jasně. Co nás všechny v první řadě zajímá je to, kolik nových aut končí na českých silnicích. Pokud skoro 50% přihlášených Fordů do 90 dnů opouští republiku, tak statistika registrací o preferencích českých zákazníků moc dobře nevypovídá.
Jestli by jich dalších 10% opustilo republiku do 180 dnů je věc jiná, ale i rozměry ree😜ortů do 90 dnů jsou obrovské.
Jestli by jich dalších 10% opustilo republiku do 180 dnů je věc jiná, ale i rozměry ree😜ortů do 90 dnů jsou obrovské.
Jestli tě zajímaj konkrétní čísla, nedalo mi to a bavil jsem se o tom se "svým" dealerem Fordu. Plán od importéra, na jehož plnění se vážou bonusy, je pro tohoto prodejce (jediný dealer Fordu ve statutárním městě s cca 50.000 obyvateli) 50 aut měsíčně. Dokážou prodat tak 30 aut. Na těch zbylých 20 si tedy "musí" sehnat (bez marže) kupce, kterej je vyveze. A Ford ČR se pak chlubí nárůstem prodejů. Vždyť všechno jde podle plánu. 😉
Všechny ne. "Končí na českých silnicích," je na mne příliš abstraktní koncept, který se těžko konkretizuje. A jsem u toho věštění z křišťálové koule. Je to jako hledání odpovědi na otázku, kterou nedokážeš položit.
Tím, že začneš uvažovat, co se s tím autem stane po první registraci, se situace komplikuje. Správně bys tyhle statistiky mohl dělat pouze zpětně (tedy až budeš mít data za budoucích 90 dní, v tomhle případě). Jinak publikuješ guláš a můžou ti vycházet záporné prodeje (a mám takový pocit, že se jim to v těhle statistikách už stalo, jen místo záporných čísel nasázeli nuly, aby to tam netrčelo, protože lze jen těžko prodat záporný počet kusů, že).
Ani si nejsem jistý, že auta dovezená ze zahraničí s první registrací v zahraničí před méně než šesti měsíci skončí ve statistice nových registrací, jak ji vydává SDA. A kdo ví, co s takovými auty dělá Hyundai ve své statistice (jsem přesvědčen, že ji platí, protože po odchodu z SDA ztratil přístup k jejich interním statistikám, takže si je asi nechává někým zpracovat - hned mne napadá Médea Research).
Tím, že začneš uvažovat, co se s tím autem stane po první registraci, se situace komplikuje. Správně bys tyhle statistiky mohl dělat pouze zpětně (tedy až budeš mít data za budoucích 90 dní, v tomhle případě). Jinak publikuješ guláš a můžou ti vycházet záporné prodeje (a mám takový pocit, že se jim to v těhle statistikách už stalo, jen místo záporných čísel nasázeli nuly, aby to tam netrčelo, protože lze jen těžko prodat záporný počet kusů, že).
Ani si nejsem jistý, že auta dovezená ze zahraničí s první registrací v zahraničí před méně než šesti měsíci skončí ve statistice nových registrací, jak ji vydává SDA. A kdo ví, co s takovými auty dělá Hyundai ve své statistice (jsem přesvědčen, že ji platí, protože po odchodu z SDA ztratil přístup k jejich interním statistikám, takže si je asi nechává někým zpracovat - hned mne napadá Médea Research).
Tři čtvrtiny aut kupují firmy, čtvrtinu soukromníci (podnikatelé) a co občané - nepodnikatelé? Ti nekupují nic?
ti kupují 15 leté ojetiny z německa >😁
A z USA ne? >😁
Z USA je možný dovoz max 8 let starých vozů, pokud tedy nemají v Evropě homologaci. Anebo veteránů, kteří splnují podmínky pro přihlášení na vetenoty.
smůla co
smůla co
Smůla ani moc ne, protože nedělám rozdíl mezi 15-ti letou ojetinou z Evropy nebo 8-mi letou z USA 😄
To je chyba. Zjednodušeně de o 2x tak starý auta navíc často bouraný plečky vs výrazně novější alespoň nějak zajímavý trochu lepší modely. Ve výsledku docela velkej rozdíl 😉
Prakticky u prémiových značek už dnes nikdo neplatí DPH....
Soukromníci bylo myšleno nepodnikatelé... pokud by to někomu nebylo jasné.
To je pro mě novina. Já si dodnes bláhově myslel, že plátci DPH dostanou fakturu a zaplatí plnou cenu včetně DPH 😄
Tak to přesně je ... Následně můžeš dostat zpět zaplacené DPH až ve 100% výši .
Jednoduše řečeno, pod firmy SDA počítá auta koupená k podnikání ("na IČO"). Takže to zahrnuje i tzv. soukromníky (podnikající FO). Auta koupená k soukromým účelům pak jako soukromá.
Máme na SM asi nějakou lokální anomálii. Zbrusu nových 6, 3 i CX-3 potkávám denně několik, jakoby snad Mazda byla někde v první pětce žebříčku a přitom je kdesi hluboko v druhé desítce...
Musím říct, že mám podobnou zkušenost.
Především Mazdy 3 a 6 - ty jsou vidět ve velkém, "nový golf" aby člověk pohledal.
Nebo se projevuje to, že jsou Mazdy pohlednější a více zaujmou, oproti šedému VW?
Především Mazdy 3 a 6 - ty jsou vidět ve velkém, "nový golf" aby člověk pohledal.
Nebo se projevuje to, že jsou Mazdy pohlednější a více zaujmou, oproti šedému VW?
Mě víc udivuje, že ač Mazda momentálně prodává auta patřící do špičky třídy, a cenově nevybočuje, tak je neustále na chvostě. Že bude trhat tabulky jsem nečekal, ale takhle mizerné výsledky mě udivují.
Ale Mazda právě že cenově vybočuje a v reálu prostě je drahá. Osobní, několik měsíců stará zkušenost.
Vzhledem ke kvalitě a atraktivitě svých modelů si to může dovolit a taky to dělá.
Mimochodem, třeba M3 od doby svého uvedení na trh znatelně podražila.
Vzhledem ke kvalitě a atraktivitě svých modelů si to může dovolit a taky to dělá.
Mimochodem, třeba M3 od doby svého uvedení na trh znatelně podražila.
Moje zkusenost je taková, že když naložím Golf,Leon, ev.Passat,Mondeo stejnou výbavou, tak se nezhrozím.
Slušně naložená M3 cca 500tis. nebo M6 okolo 800tis. mi přijde ok.
Edit: koukám do ceníku Mazdy, a opravdu- moje konfigurace z konce r.2013 je dnes cca +30tis. Ale pořád nic zásadního,kvůli čemu bych si auto nekoupil.
P.S.Ten :no: samozřejmě není ode mě.
Slušně naložená M3 cca 500tis. nebo M6 okolo 800tis. mi přijde ok.
Edit: koukám do ceníku Mazdy, a opravdu- moje konfigurace z konce r.2013 je dnes cca +30tis. Ale pořád nic zásadního,kvůli čemu bych si auto nekoupil.
P.S.Ten :no: samozřejmě není ode mě.
Vtip je v tom, že, dle mých zkušeností, ukecáš slevu na 3% max, kdežto u konkurence se v reálu dostaneš jinam. Slušně naložená M3 za 500 by byla fajn, ale 120hp je zapůl mega, dle mého, dost málo. M3 Revolution se 165hp je už za +/- 560 (metalíza a navi navíc) a tady už atakujeme Octavii RS či něco podobného. Ne, prostě v reálu drahá je, jen to konstatuji, nijak mi to nevadí, dle mého je to obhajitelné.
Nedávno jsem koupil kombík C segmentu s motorizací podobnou Mazdí 2.0 120hp a o M3 jsem hodně uvažoval. Ale s podobnou výbavou byl reálný cenový rozdíl dost přes 100, ač dle oficiálních cenníků to bylo o nějakých 30. A ačkoli je M3 objektivně jako celek lepší než můj kočár, o sto tisíc prostě lepší není. Být to 50-60, asi by M3 byla doma. Samozřejmě je mi jasné, že tady to je hodně o osobních preferencích.
Ale to vysvětluje i obří úspěch Hyundai u nepodnikatelů. Velmi dobře vybavená akční verze i30 v kombíku za cenu úplně základní M3...
Ps.: :no: nebyl od tebe, to je mi jasné. Patřím mezi ty šťastlivce, kteří zde mají své obdivovatele, v mém případě dva. Daj mi ten palec dolů, i kdybych napsal že nebe je modrý. Jsou to důslední pašáci.
Nedávno jsem koupil kombík C segmentu s motorizací podobnou Mazdí 2.0 120hp a o M3 jsem hodně uvažoval. Ale s podobnou výbavou byl reálný cenový rozdíl dost přes 100, ač dle oficiálních cenníků to bylo o nějakých 30. A ačkoli je M3 objektivně jako celek lepší než můj kočár, o sto tisíc prostě lepší není. Být to 50-60, asi by M3 byla doma. Samozřejmě je mi jasné, že tady to je hodně o osobních preferencích.
Ale to vysvětluje i obří úspěch Hyundai u nepodnikatelů. Velmi dobře vybavená akční verze i30 v kombíku za cenu úplně základní M3...
Ps.: :no: nebyl od tebe, to je mi jasné. Patřím mezi ty šťastlivce, kteří zde mají své obdivovatele, v mém případě dva. Daj mi ten palec dolů, i kdybych napsal že nebe je modrý. Jsou to důslední pašáci.
V tom máš pravdu, já beru ceníkový ceny, a uznávám, že reál dopadá i jinak. Já dostal na M3 slevu 30t a to bylo spíš náhodou, všichni prodejci nabízeli běžně jen metlu grátis, neboli -16t.
Rozdíl do 50t nevidím jako rozhodující, ale stovka už vážně není málo.
Edit: nesrovnával jsem cenově s H/K nebo Renaultem, ale s WV, Seat,Škoda. Oktávka je ve skutečnosti dost drahý auto, pokud chceš trochu výbavy.Mě se běžně moje konfigurace šplhaly přes 700t. za 1,4TSI DSG. Ovšem fakt je, že RS je zase hodně zajímavá nabídka, a proti té nemá Mazda motorově co nabídnout.
Rozdíl do 50t nevidím jako rozhodující, ale stovka už vážně není málo.
Edit: nesrovnával jsem cenově s H/K nebo Renaultem, ale s WV, Seat,Škoda. Oktávka je ve skutečnosti dost drahý auto, pokud chceš trochu výbavy.Mě se běžně moje konfigurace šplhaly přes 700t. za 1,4TSI DSG. Ovšem fakt je, že RS je zase hodně zajímavá nabídka, a proti té nemá Mazda motorově co nabídnout.
30 je super nabídka (na Mazdu teda), přesně jak říkáš, já dostal vždy nabídku na tu metalízu.
S rozdílem souhlas - okolo těch padesáti to beru jako "udělat si radost", sto a více už je bláznovství. Myšleno při výběru v těchto vodách.
Pokud srovnáváš pouze s koncernem, dost si omezuješ výběr. Ale zrovna u koncernu je to o tim, že nakonfiguruješ, cena nehorázně vyskočí a oni ti oak "dají" obří slevu. Tady se skutečně dle cenníku orientovat nedá.
Jako dalšího zajímavého soupeře bych určitě bral Focuse s 1.5 turbo.
Jo a s tou OIII - ano, v kontextu našeho trhu to je (i přes slevy) pro nefleetového zákazníka strašně drahé auto. Aneb když si vzpomenu, jak jsem známým z Německa vysvětloval že OIII je u nás někdy dražší než Golf. Doslova čuměli jak puci. Ale Škodovka si to prostě může na našem trhu může dovolit, tak to dělá.
S rozdílem souhlas - okolo těch padesáti to beru jako "udělat si radost", sto a více už je bláznovství. Myšleno při výběru v těchto vodách.
Pokud srovnáváš pouze s koncernem, dost si omezuješ výběr. Ale zrovna u koncernu je to o tim, že nakonfiguruješ, cena nehorázně vyskočí a oni ti oak "dají" obří slevu. Tady se skutečně dle cenníku orientovat nedá.
Jako dalšího zajímavého soupeře bych určitě bral Focuse s 1.5 turbo.
Jo a s tou OIII - ano, v kontextu našeho trhu to je (i přes slevy) pro nefleetového zákazníka strašně drahé auto. Aneb když si vzpomenu, jak jsem známým z Německa vysvětloval že OIII je u nás někdy dražší než Golf. Doslova čuměli jak puci. Ale Škodovka si to prostě může na našem trhu může dovolit, tak to dělá.
Ano, výbava bývá v položkovém systému dražší, ale také podle toho rostou slevy. Na výbavu se dává zdaleka nejvíce. A pokud nedá jeden, dá jiný. Ceníky jsou jen orientační. Ostatně neprodávají housky. Člověk se jen nesmí leknout. Se Škodou nemám osobní zkušenost, ale provozují stejný systém jako Němci a patří pod VW, takže očekávám, že to bude fungovat stejně. Na druhou stranu je český trh specifický, Škoda na něm má velmi silnou pozici a prodejce nemusí být moc motivovaný prodat. Obzvláště, pokud mu tam přijde dostatek šmudlů ochotných zaplatit prakticky ceníkovou cenu.
Mě v době koupě Mazdy nabízeli (Škoda) cca 14%, a tady na fóru (např. Emel) říkají, že už to dost krouhli, a vzhledem k rostoucím prodejům tomu i věřím.
Jenže Emel není zrovna známý tím, že by kupoval hromadu příplatků, radši motor (pokud se nepletu). Ano, prý se slevy pokusili omezit, ale 14 % odpovídá tak modelu bez příplatků. I když vycházím ze "západních" cen a ty české jsou přeci jen typicky nižší, takže lze očekávat, že slevy budou o něco nižší. A jak jsem napsal, se Škodou nemám zkušenost, takže bych musel něco zkusit poptat.
[odkaz]
Jako obvykle hezky zpracované... nejzajímavější vidím 1) Nissan jako #1 z JAP a 2) Španělský nárůst +23,5% (tam by asi bylo potřeba se podívat dál dozadu).
Z českého pohledu... Fiat evidentně nedá svou 9. pozici zadarmo 😄 .
Z českého pohledu... Fiat evidentně nedá svou 9. pozici zadarmo 😄 .
Nissan v útoku na 10.Škodu...hmm 😄
Spíš na 11. Citroën 😉 . Trio Fiat - Škoda - Citroën si víceméně udržuje svůj odstup, procentní růst 14.4% - 15.9% - 13.9% v bojích o dno elitní desítky nic neřeší. Nissan dělí 5000ks od Citroënu a další 2000 od Škody, podle mě to letos nedá.
Bravo redakce, konečně přehledná tabulka.😊 Jen to názvosloví teda, chápu to tak, že první jsou auta určena k podnikání, druhá ne (rodiny, jednotlivci atd.). Co se týče Hyundai tak skoro 50% podíl na soukromých prodejích je úspěch a jejich reklamy asi fungují, ale naopak nechápu reklamní strategii Škody se zaměřením na rodiny, když tvoří jen 20 % prodejů. K prodeji Volkswagen pro soukromé osoby, tak to je nic moc, ikdyž mám kolem sebe pocit, že každý má alespoň 3 v garáží podle keců...
Jenže on i velký podíl těch firemních prodejů je prakticky "soukromý", protože spousta živnostníků si takové auto prostě koupí "na firmu".
A obdobně zase firmy dávají auto jako benefit, kde si dotyčný často vybírá auto s tím, že jej za 3-4 roky levně odkoupí pro sebe.
A obdobně zase firmy dávají auto jako benefit, kde si dotyčný často vybírá auto s tím, že jej za 3-4 roky levně odkoupí pro sebe.
No nevím, ale já si myslím, že pod firemní prodeje se počítají všechny ty, které se kupují mínus DPH a mezi ty patří i ty živnostníků. Někdo kdo zná fakta?
Podle mě statistika pouze registruje, jestli zákazník má IČ nebo ne. Jestli je plátce DPH se podle mě neřeší.
To znamená co? Že jak má jednou IČ, tak kupuje auta mínus DPH?
To určitě ne .... Spousta drobných podnikatelů má IČ, ale nejsou plátci DPH.
Takže, abych tomu dobře rozuměl. V uvedené statistice pod firemní prodeje potom spadají pouze ty prodeje, které se uskutečnily mínus DPH, tedy plátců DPH a nepočítají se mezi ně ty, kde si auta koupili soukromníci, živnostníci a třeba i firmy, kteří nejsou plátcem DPH (tudíž spadají pod soukromé prodeje), kde při prodeji auta je DPH započítáno do ceny auta. 😉
Zopakuju co už jsem napsal😒br />
"Podle mě statistika pouze registruje, jestli zákazník má IČ nebo ne. Jestli je plátce DPH se podle mě neřeší."
DPH v tom nehraje roli. Na faktuře je vždy částka s DPH, tu zákazník zaplatí. Jestli si pak nárokuje vrácení DPH od státu už s tím nesouvisí.
"Podle mě statistika pouze registruje, jestli zákazník má IČ nebo ne. Jestli je plátce DPH se podle mě neřeší."
DPH v tom nehraje roli. Na faktuře je vždy částka s DPH, tu zákazník zaplatí. Jestli si pak nárokuje vrácení DPH od státu už s tím nesouvisí.
Kdo si tedy může nárokovat vrácení DPH?
Včera se tě na to už někdo ptal ale musim to zopakovat: Je to jenom to horko, nějaký jiný problémy nebo pod stejnym nickem začal diskutovat někdo jinej? 😄
To znamená, že podniká a může si vybrat, jestli si danou věc koupí k podnikání (pak nepožívá ochrany spotřebitele) nebo soukromě. Pokud ho má k podnikání, tak ho může dát do nákladů. Ani firma (PO) nemusí být nutně plátcem DPH. A automobilku nebude DPH moc zajímat, to je mezi tebou a státem.
Ano, ale samozřejmě lze také koupit auto soukromě a pak ho zařadit do podnikání, takže tabulka stejně nebude mít nikdy přesnou vypovídající hodnotu. Tabulka je zkreslená i naopak, kdy podnikatel koupít auto na IČ a prakticky ho používá jen soukromě 😄
Stejně tak si můžeš naopak koupit auto od firmy. Pak se však prakticky bavíme o ojetinách, autech z druhé ruky. Neřekl bych, že jde o zkreslení. Ale o to, co kdo vlastně sleduje. Nákup soukromě a k podnikání není to samé. Další osud auta už dovozce/ prodejce nemusí zajímat. Že se pak z těch čísel někdo snaží vyvěštit něco jiného, je jeho problém. Možná křišťálová koule zafunguje. 😄 SDA totiž nechává dělat statistiky v první řadě pro své členy; mají jich více než jen ty veřejné (mají třeba statistiky podle způsobu financování).
Pak z toho všeho vyplívá, že v presentované statistice pod firemní prodeje patří všechny prodeje uskutečněné vlastníky IČ. Z těchto určité procento je plátce DPH a může si nárokovat vrácení DPH a zbytek si dát do nákladů a určité procento, které není plátce DPH, si může dát nákladů celkovou zaplacenou cenu vozu, pokud ho má k podnikání.
Podle mě to mají ve Škodě vymyšlené dobře, což ostatně dokazují stastiky. I majitelé služebních aut mají rodiny, a o služebních autech se nerozhoduje v nějakém mimoprostoru, a hlavně pak mají rodiny i zájemci o ojetiny, což má zpětně pozitivní dopad na ty prodeje firmám díky vyšším zůstatkovým cenám, a na samotný obchod s ojetinami, ve kterém se Škoda taky angažuje.
Podnikatelé mají také rodiny. 😉 A to samé platí u zaměstnanců se služebními vozy k soukromému užití.
tie ich cisla sukromnikom ... tak to je doslova ze mizeria... chapem ze niekto kupi aj auto na firmu a pouziva ho sukromne.... ale stejne su to moc slabe cisla..... zvlast ked sa skodovka tak neporazitelne na domacom trhu tvari ako perfektna rodinna volba...... a pritom v sucte korejcov... jej slapu na paty... razom je aura neporazitelnosti skody prec ... vyfucala ako gafor...
a ford na urovni mitsubishi?.... modry oval je asi aj skoda komentovat .. kazdopadne pochvala pre tri diamanty.... tie predabavaju slusne pocty sukromnikom ..aj toyota, suzuki palec hore.. zaujimava tabulka
a ford na urovni mitsubishi?.... modry oval je asi aj skoda komentovat .. kazdopadne pochvala pre tri diamanty.... tie predabavaju slusne pocty sukromnikom ..aj toyota, suzuki palec hore.. zaujimava tabulka
Opět ten zcestný pohled, že prodávat lidem bez IČ je lepší než těm co ho mají...
zrazu je skoda akasi mensia.... ked tie firemne predaje odcitame ( to treba priznat ) ... mala by si davat vacsi pozor... lebo korejci sa na nu uz nebezpecne dotahuju
My je neodčítáme... ty je odčítáš 😉
aj tak mi pride ze ten percentualny podiel sukromnych aut u skody je dnes uz hoooodne maly ... zvlast po tom co este donedavna takmer kazde druhe rodinne auto bola skodovka... ono casy sa asi menia... aj ja by som dnes uz siel skor do ceedu alebo aurisu ako do kravatackej octavie...
Třeba Audi není v soukromých prodejích ani v Top 20, fleety jsou tuším nějakých 95%. Myslíš, že je to u Audi trápí?
netrapi..... a este predpokladam ze vsetko je to s dizlom... proste je to parada... 😉
551 benzín, 2174 nafta, 82 CNG, 10 hybrid, 54 ostatní. Ten podíl je 93,77% firemní. (1-7/2015)
u bmw 3 je to nejakych 308/dizel ku 37/benzin ( za 1-7 2015 ).... bmw ma tento pomer dizel/benzin este viac v neprospech benzinu..... pritom ( ja viem som staromodny ) neviem si predstavit bmw kupit s dizlom... urcite by som preferoval benzin.... ale ok.. firma pozera skor na peniaze... to je pravda
Své by ti k tomu mohl napsat Dinar... jinak při vší úctě, ty jsi mohl udělat tečku klidně už za tím kupit 😉
tak ano..... ja skor XE 😉 :yes:
No nevím, můj Mazda dealer je také do Jaguárů a i když auta jsou pěkná, tak tady u nás mají co dohánět na luxusní D3. Možná za to může stigma, že firma má indického majitele. :-!
To je pěkná blbost, indický majitel naopak prestiž Jaguaru obrovsky pozdvihl. Skutečnost, že mají stále co dohánět na D3 není "zásluha" současného majitele, ale těch předchozích, kteří jej dovedli k několika krachům a prakticky nulovému zájmu zákazníků. Indicky majitel to všechno vyhrabal ze srágor a postavil na nohy nejen ekonomicky, ale i ve vnímání zákazníků, představovat si, že za pár let, byť velmi usilovné práce, se lze dotáhnout na D3 je naivní, to je práce na desítky let.
Ale ano, indická Tata, která koupila Jaguár od Fordu firmu pozvedla, hlavně finančně. Ale v myšlení hlavně Anglosasů, kteří Indii staletí ovládali, je vlastnictví Jaguára Indy těžko stravitelné. :-!
Tata Jaguar pozvedla především koncepčně, vtisknutím smysluplného plánu rozvoje jednotlivých modelů, prostě tím co předchozí vlastníci totálně zmrvili. A vlastnictví Tatou (která má za akcionáře i některé britské fondy, banky a pojišťovny) je pro rozumného Brita daleko přijatelnější model než třeba vlastnictví Francouzi nebo Němci. Indie jako jejich bývalá kolonie je jim pořád blízká a většina mladých Britů na ni dnes pohlíží spíše jako na partnera s velkým potenciálem vzájemného obchodu než z nějakého neokolonialistického vnímání světa, které možná přežívá u pár starců, ale není zdaleka nosným směrem v britské společnosti. Konec konců svědčí o tom i skutečnost, že i přes vlastnictví indickou společností berou Jaguar opět jako navýsost britskou značku a národnost vlastníka je nechává v klidu. Bentley nebo Rolls berou sice také jako britské značky, ale německé vlastnictví jim vadí podstatně víc. 😄
Jen tak na okraj. Ty žiješ v Anglii?
Ne, ale chodil jsem s nimi cca 6 roků na pivo tady v Praze a v Milton Keynes, protože jsem spolupracoval s asi 20 Angličany během dost rozsáhlého IT projektu.
Jenže ono je to přesně naopak ... u mnoha značek je právě malý podíl těch firemních prodejů, ve kterých je ukryta ta velká spousta reálně "soukromých" aut. Pokud firemní trh tvoří 3/4 prodejů a třeba u H/K je to půl na půl, tak proti konkurenci ztrácí v tomto klíčovém segmentu 2/3.
Já třeba nakupuji pro vcelku velkou firmu mj. i osobní auta a v našem fleetu lze za "soukromou" volbu považovat přes 60% nakupovaných aut.
Já třeba nakupuji pro vcelku velkou firmu mj. i osobní auta a v našem fleetu lze za "soukromou" volbu považovat přes 60% nakupovaných aut.
Schválně se jdi zeptat třeba do Suzuki, jestli by jim bylo proti srsti navýšit prodeje o 100 % pouze dodávkami do firem. Úplně vidím, jak se šéf prodeje zuřivě brání, že by jim takhle klesnul procentuální podíl aut dodaných soukromým osobám a že by jim pak KIA_World nedal na auto.cz "palec hore". >😁 >😁 >😁
ja viem.. firmy dnes robia uz predaje... ale potom to aj s kvalitou aut tak vyzera... tak nejako mi pride ze kym sa robili viac pre ludi.... tak.... no dobre..... asi tym nic neporesime.... 😉
>😁 Tak samozřejmě... Ale hlavně si představ, jaký vítr musí mít šéf prodeje ze všech těch kulovnicemi opatřených myslivců a lesníků, kterým by se snad znelíbil onen procentuální podíl u SX4. Tam by už nešlo o palce dole, ale mozky z hlavy ven >😁
ak by malo Suzuki moznost zdvojnasobit predaj = nedokazali by tie auta nikdy vyrobit, lebo na to nemaju kapacity = zdvihli by ceny aut podobne ako mazda.
Filozofiou Japoncov je maximalne vytazit tovaren, nerobit na sklad, nedavat dvojciferne zlavy, nenahanat predaje za kazdu cenu, skratene povedane im ide o MARZU. Taka mazda ma za ciel minimalizovat fleetove predaje v USA, pretoze je tam nizka marza.
Niektore automobilky sa jednoducho zubami-nechtami snazia o dobre marze a dobrovolne vycuvaju z fleetu - ver alebo nie, napr. toyota je velmi oblubena v Nemecku medzi sukromnymi osobami.
Filozofia japonca - maximalizovat zisk na jednotku
Filozofia cinana a ciastocne EU - predat co najviac aj za cenu mizernej marze...
Premiovky su vynimka, tam su marze dobre...
Filozofiou Japoncov je maximalne vytazit tovaren, nerobit na sklad, nedavat dvojciferne zlavy, nenahanat predaje za kazdu cenu, skratene povedane im ide o MARZU. Taka mazda ma za ciel minimalizovat fleetove predaje v USA, pretoze je tam nizka marza.
Niektore automobilky sa jednoducho zubami-nechtami snazia o dobre marze a dobrovolne vycuvaju z fleetu - ver alebo nie, napr. toyota je velmi oblubena v Nemecku medzi sukromnymi osobami.
Filozofia japonca - maximalizovat zisk na jednotku
Filozofia cinana a ciastocne EU - predat co najviac aj za cenu mizernej marze...
Premiovky su vynimka, tam su marze dobre...
Záleží na politice státu. Vem si Německo, kde je soukromý nákup tak pro důchodce (nepřímo tím podporují domácí autoprůmysl). Co vím, i v ČR lidé rádi používají služební auta soukromě (i já jsem sem patřil).
Nevím, co řešíš. Škoda je u firem dlouhodobě velmi oblíbená a kupní síla obyvatelstva u nás není velká, takže mi ta čísla nepřijdou až tak překvapivá. Náskok má slušný i tak. Hyundai proti Škodě bojuje nižšími cenami (u i20 se to pokusil změnit a pohořel) a jeho marketingu se daří zbavit se horší image protěžováním české výroby. Jinak viz Emel.
Mno prakticky pro automobilky muze byt vyhoda prodavat do fleetu, predpokladam, ze lze pomoci jednoducheho modelu predikovat pristi prodeje na zaklade 3letych a 5letych rotaci vcetne pravidelneho servisu. Nevim jak je to u "ne - fleetu", ale nejak predpokladam, ze 3lety ci 5lety cyklus moc casty neni. 😐 Takze debata a rozdeleni je takove ....pojdme to rozdelit at mame kladivo na Skodovku, protoze kolem a kolem kde je informacni hodnota fleet a nefleet?
Celkova obmena vozoveho parku je velmi dobrym socio-ekonomickym obrazkem, v jakem stavu se zeme nachazi. A ze to u nas je bida...
Bezna obmena soukromych vozidel se odehrava v bazarech, nove vozidlo zustava ze 3/4 pouze firemni volbou... Z toho prirozene vyplyva slozeni vozoveho parku. Firmam se Skoda vyplati, a o tom to cele je.
Pokud se ale podivame na soukrome prodeje, pak Hyundai/Kia ziskava velmi zajimavy podil a je videt prava atraktivita modelove nabidky. Zaroven se ale take ukazuje, ze kdo chce vyssi prodeje, musi cilit zcelajasne na firmy, tam se realizuje realna poptavka ceskeho trhu s novymi automobily.
Ve vysledku to bohuzel nic nemeni na skutecnosti, ze jsme ostudou Evropy. Ale neni se cemu divit, prumerny plat, na ktery stejne vetsina cechu nedosahne, vede maximalne tak ke koupi nove Fabie nebo Dacie, a tady relana kupni sila konci...
Bezna obmena soukromych vozidel se odehrava v bazarech, nove vozidlo zustava ze 3/4 pouze firemni volbou... Z toho prirozene vyplyva slozeni vozoveho parku. Firmam se Skoda vyplati, a o tom to cele je.
Pokud se ale podivame na soukrome prodeje, pak Hyundai/Kia ziskava velmi zajimavy podil a je videt prava atraktivita modelove nabidky. Zaroven se ale take ukazuje, ze kdo chce vyssi prodeje, musi cilit zcelajasne na firmy, tam se realizuje realna poptavka ceskeho trhu s novymi automobily.
Ve vysledku to bohuzel nic nemeni na skutecnosti, ze jsme ostudou Evropy. Ale neni se cemu divit, prumerny plat, na ktery stejne vetsina cechu nedosahne, vede maximalne tak ke koupi nove Fabie nebo Dacie, a tady relana kupni sila konci...
Jenže přes ty firemní prodeje dochází následně k obměně soukromého vozového parku, protože firmy se běžně po 3-4 letech svých aut zbavují, v případě operativních leasingů ještě dříve. A pro spoustu lidí je to ideální cesta, jak přijít k zánovnímu a zachovalému autu za super peníze, tak proč se hnát do výrazně dražšího nového.
Já osobně jsem takhle doma protočil už 5 původně firemních aut, kdy to nejmladší mělo dokonce jen 3/4 roku, ale sleva proti ceníkové funglovce byla přes 40% (navíc to auto bylo hned, ne s čekačkou 3-5 měsíců). Nejstarší mělo sice 5 let, ale bylo za 15% (!!!) původní ceníkové ceny. A třeba u nás ve firmě se ročně 3 - 4 auta odprodávají do soukromých rukou.
Navíc jsme zemí s abnormálním počtem živnostníků. A pokud máte ŽL, tak si sáhnete klidně na dvojnásobné slevy proti tomu, když kupujete auto jako soukromá osoba.
Já osobně jsem takhle doma protočil už 5 původně firemních aut, kdy to nejmladší mělo dokonce jen 3/4 roku, ale sleva proti ceníkové funglovce byla přes 40% (navíc to auto bylo hned, ne s čekačkou 3-5 měsíců). Nejstarší mělo sice 5 let, ale bylo za 15% (!!!) původní ceníkové ceny. A třeba u nás ve firmě se ročně 3 - 4 auta odprodávají do soukromých rukou.
Navíc jsme zemí s abnormálním počtem živnostníků. A pokud máte ŽL, tak si sáhnete klidně na dvojnásobné slevy proti tomu, když kupujete auto jako soukromá osoba.
Novych vozu se tu proda ve srovnani s ostatnimi zememi EU vyrazne mene, nedostatecna je prave obmena novymi vozy, a s tim to, ne novy vuz bude za par let ojetinou, naprosto nic spolecneho nema.
k oholené plečce v základní výbavě, chtěl si napsat. Většina firem totiž ty Fábie a oktávky pořizuje v holobytu pomalu s kličkama na okna, nejslabším benzínem a naftákem a s hadrovejma proprděnejma sicnama.
Hlavně že je to 3 roky starý a za málo, mámo >😁 >😁
A pak spousty lidí pocnopilo, že ta 10 let stará ojetina, ještě poctivě vyrobená je spíš přežije, než 3 roky starej vergl, kde se katovali kosty >😁 >😁
Hlavně že je to 3 roky starý a za málo, mámo >😁 >😁
A pak spousty lidí pocnopilo, že ta 10 let stará ojetina, ještě poctivě vyrobená je spíš přežije, než 3 roky starej vergl, kde se katovali kosty >😁 >😁
Musíš hlavně cílit na lidi, kteří si to tvé auto můžou dovolit. A lidé rádi ušetří nějaké peníze, pokud mají tu možnost. Je to tak jednoduché. A to "firemní" může velmi brzy skončit v soukromých rukou. Také se zkus zamyslet, jak bude v takové statistice zařazené auto na leasing (tedy vlastněné PO), byť ho bude provozovat FO soukromě.
FO prakticky na leasing nenakupuji uz nejaky ten patek. Davno je vyhodnejsi uver.
Ze lide radi penize utrati pokud maji tu moznost... ano, zcela presne. Proto naprosto nesmyslne skrty minule vlady a realne snizovani kupni sily bylo to nejhorsi, co nas mohlo potkat.
Ze firemni konci v bazarech nebo naslednym odkupem je jasna vec. Jenue problemem CR je naprosto nedostatecna obmena NOVYCH aut. Treba ve srovnani s ne zas tak bohatou Francii se tu v prepoctu na obyvatele proda vyrazne, resp. VYRAZNE mene novych vozu.
Jinak receno, kdyby nebyl dovoz ojetin z bohatsich zemi, tak je tu vozovy park na urovni rozvojovych zemi :-!
Ze lide radi penize utrati pokud maji tu moznost... ano, zcela presne. Proto naprosto nesmyslne skrty minule vlady a realne snizovani kupni sily bylo to nejhorsi, co nas mohlo potkat.
Ze firemni konci v bazarech nebo naslednym odkupem je jasna vec. Jenue problemem CR je naprosto nedostatecna obmena NOVYCH aut. Treba ve srovnani s ne zas tak bohatou Francii se tu v prepoctu na obyvatele proda vyrazne, resp. VYRAZNE mene novych vozu.
Jinak receno, kdyby nebyl dovoz ojetin z bohatsich zemi, tak je tu vozovy park na urovni rozvojovych zemi :-!
Jak pro koho. Ale je možné, že ČR "zaostává." Situaci na českém trhu nesleduji a SDA ani nezveřejňuje statistiky financování.
Napsal jsem, že lidé rádi ušetří... ne utratí. Pořízení auta "k podnikání" má své výhody. Ty snad rád zbytečně rozhazuješ peníze?
Jaká je v té "chudé" Francii průměrná a minimální mzda v porovnání s ČR?
Napsal jsem, že lidé rádi ušetří... ne utratí. Pořízení auta "k podnikání" má své výhody. Ty snad rád zbytečně rozhazuješ peníze?
Jaká je v té "chudé" Francii průměrná a minimální mzda v porovnání s ČR?
Díky těm nesmyslným škrtum jsme celkem bez velkých potíží přežili krizi. Pokud chce stát štědře rozdávat lidem, tak musí být dostatečně bohatý, jinak dopadne jak Řecko.
ty jo, tys dobre narudlej, aneb kazdy lojza od lopaty k Vanocum dva mercedesy... tak to ne, to by neslo. ja si nepreju, aby vlada utracela v rozpoctu vice penez nez vybere. je to totiz recky scenar, obsluha dluhu pak stoji danove poplatniky nemale penize. deficitni hospodareni evropu jednou dozene. bud ji oddluzi bankroty statu nebo hyperinflace, nejhur dopadne narudle obyvatelstvo tveho typu, ktere nevidi dal nez za plot k sousedovi na jeho nablyskaneho medoura. smula.
Proto osobně nechápu, proč média (i naše vláda) tolik řeší "katastrofální" věkový průměr automobilů. Dokud je u nás průměrná mzda (nemluvě o minimální a mediánu) na úrovni, za kterou by obyvatel mnohé západoevropské země nevstal z postele, nebudeme mít ani západoevropský věkový průměr. Ono auto není zrovna zanedbatelnou investicí. A že se k nám ve velkém dováží ojetiny, je následek, ne příčina. Prostě normální chování v otevřeném tržním prostředí.
NEJLEPŠÍ [odkaz] je prostě NEJLEPŠÍ [odkaz] (http+s) [odkaz] [odkaz]
TAKŽE CELKOVĚ v ČR už je😒br /> 72 ks ELEKTROMOBILŮ TESLA !!!
72 ks ELEKTROMOBILŮ TESLA !!!
72 ks ELEKTROMOBILŮ TESLA !!!
😉
😄 😄
😄 😄 😄 :yes: