Smutný bych to nenazval. Lepší zjistit závadu hned ze startu a svolat auta, než pak lítat v průšvihu. Ty svolávačky jsou dnes na denním pořádku u všech značek.
A pokud si vzpomínám, světe div se, ale i taková značka jako Škoda, jejíž vozy zde na ACZ již několik měsíců nenašly přemožitele, musela překopat kabeláž v nejlepším MPV pod sluncem, tedy roomsterem. Tam ty airbagy při testech nebouchly vůbec...
Takže Volvo má aspoň koule přiznat vadu. Což některé automobilky neumějí, že...
No jestli si dobre pamatuju, tak se u Roomstera nejednalo o zcela nefunkcni airbagy, ale jinak souhlas, potkalo to i Skodovku. Problem vidim hlavne v tom, ze Skodovka si nikdy nehrala na etalon bezpecnosti. Myslim si, ze po faux pas s vrcholnou motorizaci o ctyrech valcich a ted s bezpecnostnim prusvihem na ikone bezpecnosti maji svedi (totiz cinane) vrasky na cele. Auto to nenijak pekne, v podstate nicim zajimave (vyjma zoufalych motorizaci) a ted tohle... ;-\
U roomstera došlo k přeříznutí kabeláže, proto nebouchly. Teda pokud si dobže pamatuju.
Jinak mám dojem, že absence šestiválce Volvo tak bolet nebude. Tohle není BMW, ve Volvu se jezdí na pohodu, a na to bude výkonnej čtyřválec bohatě stačit. Mám dojem, že v tý automobilce nedělaj *, a dokázali si zjistit, jestli se jim ten risk vyplatí, nebo ne. Já už měl možnost se s tímto Volvem seznámit, a kára je to neskutečná. Prostě svůj design, kterej zaujme.
No nevim, bud jsou * u BMW/AUDI/MB/VW nebo u Volva. Znam par jednotek lidi, kteri o Volvu uvazovali prave jako o alternative k vyse uvedenym. Jednak se zhrozili cenou - vsichni a jednak byli zaskoceni prave motorizaci. To jestli nazev nejake znacky jakkoliv vypovida, jestli se jezdi na pohodu ci na nepohodu, povazuji za dobrej for... :-)
>:D chceš jména a čestné prohlášení... >:D Tohle je prostě fakt a u Volva to už buď dobře vědí, nebo se to brzy dozví. Volvo bylo vždy pro Ty, kteří chtěli něco od D3 a neměli na to, taková levnější alternativa, ale teď už Volvo není tak úplně levnější, design je řekněme diskutabilní a motory trapné... Takže to budou kupovat jen Volvo fans a to je pro každého výrobce tak trochu smutný příběh...
Ano a to skutečné řešení byl snad kondenzátor, protože i nadále hrozilo, že dojde k přerušení napájení před aktivací airbagů. Spíš mě zaráží, že tam neměli ten kondenzátor už v první řadě.
Problém stojí tak nějak jinak.
Škoda, jakožto každá jiná automobilka dělá při vývoji nárazové zkoušky. Zničené vozy a je jich několik od každého modelu, jsou všechny archivovány mnoho let, tak, jak skončily u/ve zdi v nárazovém stavu a zaplombovány.
Škodovce se "nepodařil" ani jeden test, při kterém by se u Roomstru přeštípl kabel od akumulátoru. Proto tento problém neřešila svolávací akcí.
Řešilo se to opatřením ve výrobě a poté úpravou u stávajících vozů při garanční prohlídce.
Pokud někdo zahynul vadou nefunkčních bagů v Roomstru, má (jeho příbuzní) jedinečnou možnost zažalovat automobilku a prakticky má vítězství jisté.
Jen se obávám, že nikdo takový neexistuje. ;-)
Jde jen o diskuzní mlácení prosťáčků dávno prázdné slámy. :-!
Což nic nemění na tom, že bych zrovna na tomhle místě očekával záložní zdroj v první řadě. Místo spoléhání se na to, že kabeláž vydrží dostatečně dlouho. Protože nemůžou otestovat všechny scénáře a bylo by fajn, kdyby airbagy fungovaly i v nárazech, na které to auto ani není stavěné. Je to lepší než nic.
V kritických aplikacích si musí člověk podobné předpoklady sakra dobře rozmyslet. A co jsem viděl pár jednotek od airbagů, tak tam ty kondenzátory byly (nevím z jakých aut).
No tak zrovna Kulhánek se vyjádřil v tom smyslu, že pod křídly koncernu chce Škoda zaútočit na Volvo ([odkaz]
Jinak s těmi motorizacemi - před pár lety měla střední třída do 100k, vyšší střední kolem dvou set koní (A6 3,0TDI r. 2005 - 160kW). Dneska skuhráte, že 225k nebo 320k je zoufale slabá motorizace?? Pořád máme stejné rychlostní limity 50/90/130 a kolony podle mého soudu jezdí pomaleji a pomaleji....A v USA bude tohle XC a soccer mum car, který bude většinu života křižovat někde na předměstí mezi domem, školou, nákupním centrem a hřištěm. Tohle ve Volvu dobře vědí. České milovníky nabušených čtyřkolek marketingová oddělení automobilek asi do úvahy moc neberou :-)
To neni o kilowatech... Papirove udaje jsou prima, ale realita? Myslim, ze mas sam zkusenost s "vyhonenym" ctyrvalcem a tak to proste je. Tento segment aut je hodne o image, ktera Volvu vzdycky chybela a ted to bude jen jeste o kus horsi. Jinak souhlas, ze na 50/90/130 to staci, na to staci i 1,0 MPI ve Fabii v trihrnku... Jen marne hledam duvod, proc investovat dost premrstene penize do auta, ktere se vzhledove zrovna dvakrat nepovedlo, ma to oproti konkurentum na ktere se snazi cilit prachbidny motor, nedisponuje zadnou ultrabrutalni verzi typu BMW M, proste takove cinsko/svedske zbytecne nic...
Jde přece o to, co za své peníze dostanu...jestli čtyř nebo šestihrnek...to je celé a marketéři Volva to po vystřílení prvních nábojů (zákazníků) pochopí také...
No, pokud pro tebe je auto jen motor tak ano. O vystřílení nábojů jsem už mluvil dříve a dovolil jsem si to, myslím, nominovat na zlatý ventilek... takže Lowkicku... je Tvůj ;-)
Proč na mne vytahuješ škodovku? Ta je mi fuk, ale u Volva pár měsíců po startu nového modelu problém s bezpečností zamrzí, zřejmě vnitřní procesy nefungují bezvadně...to je smutné (bez smajlíku).
Je třeba uvědomit, že Volvo ty airbagy nakupuje. Takže viníkem není samotná automobilka. Byť zákazník může být naštvaný na konečného prodejce a tím Volvo opravdu je. Pořád je lepší chybu přiznat a odstranit, než ji tutlat.
Nejedná se o airbag, ale kryt airbagu, přesněji obložení sloupku, ten plast jako takový určitě taky nakupujíc, ale je to design by Volvo. Navíc jsou to oni, kdo uvádí produkt na trh a odpovídá za něj jako celek, takže ano, JE TO JEJICH VINA.
Na druhou stranu OK, stane se, opraví se, jen je to prostě nepříjemnost a za ty peníze.....jenže i dražší auta mají větší problémy.
Ano máš pravdu. Jedná se opravdu o kryt.
Prostě se vymění a vše bude ok. Je to ovšem otrava. Já své auto servisuji cca 6o km od domova a taková,, maličkost " by mě taky štvala.
Nejak ti nerozumim, prijedes vymenit olej, oni tam za 1/2 hodiny bouchnou novej plast na sloupku ... co by te na tom jako stvalo? :-!
Uplne to samy udelaji se softwarem - pri vymene oleje (garancni prihlidce) ti nahraji novejsi verzi...
Jako jasny, lepsi by bylo, kdyby k tomu nedoslo, jenze ono k tomu doslo (a dochazi a dochazet bude) a tohle je spravne reseni...
Tohle není žádné "poslední dobou". Spousta lidí má zkreslený pohled z médií a pak hned mluví o upadající bezpečnosti a kvalitě. Jenže svolávačky se v hojném počtu konají už desetiletí a každá (!) větší automobilka jich má na kontě více než dost, jen zdaleka ne všechny z nich byly medializovány. A pak se tu dočítám, že pro kvalitu té a té automobilky hovoří nulový počet svolávaček - prdlajs, svolává jak na běžícím páse, ale nepíše se o tom. Novináři však dobře ví, že článek o recallu Volva kvůli airbagům se chytne.
Na to se prijde analyzou nabouranych vozu (crash testy ale i produkcnich vozu) - nektere automobilky to delaji vic (Volvo, Mercedes) a jine mene nebo skoro vubec.
Nekde jsem cetl, ze napr. Mercedes dukladne analyzuje az 10% vozu z velkych bouracek v Nemecku prvni dva roky po uvedeni do prodeje - diky tomu totiz lze ziskat ta nejpresnejsi data z realneho sveta a analyzovat prednosti a slabiny konstrukce i kvality vyroby - vybiraji si predevsim nezvykle havarie, havarie ve velkych rychlostech atd.
Volvo si na tyhle veci dava pozor, jejich znacka stoji na prislibu bezpecnosti jejich vozu - a zjevne se k tomu stavi celem.