Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo XC90 bude muset do servisů, kvůli airbagům

David Bureš
Diskuze (28)
Svolávací akce se bude týkat pouze XC90 s třemi řadami sedadel. Její detaily teprve budou zveřejněny.

Druhá generace Volva XC90 vstoupila na trh teprve nedávno, už zanedlouho se však tato švédská novinka dočká svolávací akce. Informoval o ní server Autoblog s odvoláním na dopis určený pro americké prodejce Volva.

Důvodem svolávání do servisů jsou airbagy pro třetí řadu sedadel, respektive krycí panel ve sloupku D, který by jim mohl bránit v nafouknutí. Pokud by došlo k nehodě, cestující v poslední řadě sedadel by tak byli méně chráněni.

Problém má vyřešit nově navržený panel, který už vakům nebude bránit v nafouknutí. Volvo u chystané svolávací akce zdůrazňuje, že není spojena s vadnými airbagy Takata. Důsledkem problémových nafukovacích vaků byla nejrozsáhlejší svolávací akce na světě, v rámci které do servisů zamířilo několik desítek milionů automobilů různých značek.

K opravě budou muset vozy modelového roku 2016 vybavené třemi řadami sedadel. Svolávací akce bude mezinárodní, přesný počet dotčených automobilů zatím není znám. Majitelé vozů budou o svolávačce včas informováni.

Podle Volva není jízda s postiženým automobilem nebezpečná, výrobce navíc neeviduje žádné nehody spojené s tímto problémem. Americké zastoupení značky nicméně svým prodejcům doporučilo, aby nové sedmimístné XC90 zákazníkům nepředávali do doby, než bude problémové obložení kabiny nahrazeno.

David Bureš
Diskuze (28)
7. 8. 2015 14:54
Re: Volvo
>:D chceš jména a čestné prohlášení... >:D Tohle je prostě fakt a u Volva to už buď dobře vědí, nebo se to brzy dozví. Volvo bylo vždy pro Ty, kteří chtěli něco od D3 a neměli na to, taková levnější alternativa, ale teď už Volvo není tak úplně levnější, design je řekněme diskutabilní a motory trapné... Takže to budou kupovat jen Volvo fans a to je pro každého výrobce tak trochu smutný příběh...
7. 8. 2015 10:44
Re: Volvo
Což nic nemění na tom, že bych zrovna na tomhle místě očekával záložní zdroj v první řadě. Místo spoléhání se na to, že kabeláž vydrží dostatečně dlouho. Protože nemůžou otestovat všechny scénáře a bylo by fajn, kdyby airbagy fungovaly i v nárazech, na které to auto ani není stavěné. Je to lepší než nic.

V kritických aplikacích si musí člověk podobné předpoklady sakra dobře rozmyslet. A co jsem viděl pár jednotek od airbagů, tak tam ty kondenzátory byly (nevím z jakých aut).
7. 8. 2015 08:49
Re: A kdo na to přišel ?
Na to se prijde analyzou nabouranych vozu (crash testy ale i produkcnich vozu) - nektere automobilky to delaji vic (Volvo, Mercedes) a jine mene nebo skoro vubec.

Nekde jsem cetl, ze napr. Mercedes dukladne analyzuje az 10% vozu z velkych bouracek v Nemecku prvni dva roky po uvedeni do prodeje - diky tomu totiz lze ziskat ta nejpresnejsi data z realneho sveta a analyzovat prednosti a slabiny konstrukce i kvality vyroby - vybiraji si predevsim nezvykle havarie, havarie ve velkych rychlostech atd.

Volvo si na tyhle veci dava pozor, jejich znacka stoji na prislibu bezpecnosti jejich vozu - a zjevne se k tomu stavi celem.
7. 8. 2015 08:35
Re: Ať žije
Nejak ti nerozumim, prijedes vymenit olej, oni tam za 1/2 hodiny bouchnou novej plast na sloupku ... co by te na tom jako stvalo? :-!
Uplne to samy udelaji se softwarem - pri vymene oleje (garancni prihlidce) ti nahraji novejsi verzi...
Jako jasny, lepsi by bylo, kdyby k tomu nedoslo, jenze ono k tomu doslo (a dochazi a dochazet bude) a tohle je spravne reseni...
6. 8. 2015 23:27
Re: Volvo
Pokud je pro tebe auto jen dýha a kůže, ber Volvo, v tomhle celkem nezaostává za D3 ;-)